[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

TVE HD toevoegd op COAX [Nieuws van CaiWay]

Het beeld is hier HD. Ik vermoed wel dat er ook SD-uitzendingen bij zitten?

  • 27 Februari 2020 om 22:59

Experiabox v10 [Algemeen]

Ja, de WLAN van de ZyXel schijnt niet zo goed te zijn. Heel erg jammer dat dat modem geen 5 ghz ondersteunt. Met alleen de 2.4 ghz band kom je al snel 'je buren' of andere 'stoorzenders' tegen die de performance flink beinvloeden en die band is meestal ook al overvol... Dat is een stuk beter op de 5 ghz band Wink.

Ik denk dat je accesspoint ook een goede oplossing is, hoewel je een tweede apparaat nodig hebt. Als je het hebt aangesloten, kun je dan even terugkoppelen wat de stappen waren om zoiets in te stellen achter de ZyXel? Misschien weer handig voor anderen die ook de 5 ghz band op hun ZyXel missen en dat mbv een accesspoint willen toevoegen. Alvast bedankt!

Ik denk dat betere en uitgebreidere modems met meer functies een stuk meer kosten (in zowel hardware als opleiding van de helpdesk e.d.) en dat merk je uiteindelijk in de abonnementskosten. Vandaar dus waarschijnlijk de keuze voor dit modem.

Groet,

jms319

  • 1 Februari 2020 om 12:00

Online.nl [Eigen modem configuratie en problemen]

Gaat je vast lukken. In elk geval succes! En mocht je hulp nodig hebben, kun je hier altijd vragen.

jms319

  • 1 Februari 2020 om 11:49

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Ik denk dat het een of ander botje of stukje malware op de Banco server is die continue aan de gang blijft.
Een beetje hacker had al heel erg lang door gehad dat er op die poort en op dat ip adres niets te halen valt c.q. op die manier niet binnen te komen is.

Het is een slechte zaak dat voor een IP adres beheerder de abuse, postmaster en/of hostmaster adressen niet werken.

Dus prima zaak dat je daarover bij de ICANN een melding gemaakt hebt.

Normaliter zou dat wat zoden aan de dijk moeten zetten, in elk geval v.w.b. de bereikbaarheid van een abuse adres.

Ben reuze benieuwd naar het vervolg.

  • 27 Januari 2020 om 21:05

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Het account abuse@lacnic.net hen ik inmiddels ook voldoende tijd gegeven om te reageren. Dit account verwijst primair naar e-mailaccounts die whois.lacnic.net over ip-adres 170.70.94.208 oplevert. Via deze informatie was ik uitgekomen bij jorduna@banxico.org.mx

Over door account kreeg ik van postmaster@banxico.org.mx dit bericht:

Delivery has failed to these recipients or groups: jorduna@banxico.org.mx

Hierover heb ik bij ICANN nu melding gemaakt.

Omdat abuse@lacnic.net geen thuis geeft ga ik nu ook hostmaster@lacnic.net op de hoogte brengen. Na vijf weken vind ik na het inschakelen van poort WAN1 namelijk nog altijd dit in mijn log-bestand:

Jan 27 19:39:23 2020 System Log NSD FAIL WAN[1]
Jan 27 19:40:42 2020 System Log NSD SUCCESS WAN[1]
Jan 27 19:40:42 2020 Kernelkernel: [DOS] Block Src IP:[ 170.70.94.208] from WAN

  • 27 Januari 2020 om 20:49

Online.nl [Eigen modem configuratie en problemen]

Hoi Jos.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geen telefonie van online wel tv inderdaad.
Ik ga wel op mijn gemak zoeken hier op het forum.
Ik zal er zeker wel uitkomen.
Nogmaals bedankt

  • 25 Januari 2020 om 14:21

Online.nl [Eigen modem configuratie en problemen]

Hallo Janv1976,

Welkom op het forum.

In principe kun je een eigen modem instellen voor Online.nl. De instellingen voor de internetverbinding vind je wel op dit forum. Die hoef je dus gelukkig niet zelf uit de Zyxel te kopieren.

Mocht je ook telefonie van Online hebben, dan kun je die gegevens niet uit de ZyXel kopieren omdat deze zijn gecodeerd en door Online niet worden vrijgegeven. Telefonie van Online.nl krijg je dus niet aan de praat zonder de vereiste login-gegevens. Voor VDSL2 vind je hier de instellingen: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53862 (VLAN, etc.)

Zelf neem ik alleen internet van Online af, dus ervaring met TV van Online.nl heb ik niet. Als je een setttopbox voor TV hebt gekregen van Online is dat waarschijnlijk lastig aan de praat te krijgen met een eigen modem hoewel een stappenplan daarvoor op het forum wel is te vinden. Tegenwoordig heb je echter ook de Smart TV App van Online - zie https://www.online.nl/televisie/smart...rt-tv-app/ - en die zou het volgens mij wel moeten doen met een eigen modem omdat hij niet hoeft te worden ingesteld op de modem zelf zoals bij de settopbox, maar is gekoppeld aan je abonnement.

In het kort is het dus mogelijk wat je wilt maar je moet die modem wel zelf instellen. Het kost je wel wat werk, maar moeilijk is het niet, leerzaam is het wel.

Het klopt dat Online.nl (terecht) geen support geeft voor modems die niet van henzelf zijn. Dat zou betekenen dat ze de helpdesk zouden moeten opleiden voor voor de vele verschillende merken en typen modems om ondersteuning te kunnen bieden en dat is uiteraard niet mogelijk.

In elk geval succes met uitzoeken en installeren van een eigen modem,

jms319

  • 25 Januari 2020 om 11:00

Online.nl [Eigen modem configuratie en problemen]

Goedenavond,
Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik deze vraag goed heb geplaatst.
Ik heb sinds deze week internet en tv van online.nl
Ik weet dat de modem zyxel vmg8324-b10a niet best is qua WiFi.
Nu wil ik een eigen modem aanschaffen maar online ondersteund dit niet.
Als ik de gegevens uit de zyxel kopieer naar een eigen modem zou die het dan doen of moet ik andere gegevens invoeren.
En hoe moet ik dat dan doen?
Alvast bedankt
Jan

  • 23 Januari 2020 om 20:58

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Inderdaad geeft die router een wat summiere log qua gegevens. Jammer dat daar niet meer uit te halen is. Sad

Het abuse adres van 170.70.94.208 is abuse@lacnic.net maar die had u al gevonden schreef u.
Wat ik dan weer interessant vind is dat het domein lacnic.net geregistreerd is in Uruguay. Niet best als deze bounced voor zo'n organisatie die toch ook al dik 20 jaar bestaat.

  • 23 Januari 2020 om 19:59

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Firmware Version : v2.0.26.12-ls

Jan 14 00:18:08 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:19:35 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:19:37 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:23:01 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:24:45 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:24:46 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:28:21 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:29:53 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:29:55 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:30:29 2020 QNO System Log: User admin login success from 192.168.1.11

Jan 14 00:33:28 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:35:02 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:35:02 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:38:37 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:40:10 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:40:11 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:43:41 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:45:18 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:45:19 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:48:59 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:50:26 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:50:28 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:54:06 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:55:37 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 00:55:40 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 00:59:10 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 00:59:56 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:00:28 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:00:32 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:05:08 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:05:38 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:05:38 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:09:18 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:10:46 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:10:50 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:14:19 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:15:57 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:15:59 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:19:22 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:21:06 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:21:07 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:25:14 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:26:16 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:26:20 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:30:54 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:31:24 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:31:26 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:34:47 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:36:35 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:36:37 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:40:23 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:41:42 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:41:43 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:45:16 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:46:51 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:46:53 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:50:59 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:52:01 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 01:52:02 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:56:06 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 01:57:10 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 01:57:12 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 02:00:42 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 02:02:18 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 02:02:21 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 02:06:23 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 02:07:27 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 02:07:28 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 02:10:58 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

Jan 14 02:12:35 2020 QNO System Log: NSD SUCCESS WAN[1]

Jan 14 02:12:36 2020 QNO kernel: [DOS] Block Src IP:[170.70.94.208] from WAN

Jan 14 02:17:09 2020 QNO System Log: NSD FAIL WAN[1]

  • 23 Januari 2020 om 19:32

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Nee niet perse want er zijn veel mensen die een multi one router als enige router hebben. Het is dus geen automatische conclusie dat er dan ook van multi-wan gebruik wordt gemaakt. Dat gebeurt meer niet dan wel. Ik kan dat van hieruit niet zien en ga er dus van uit dat het een stand alone router is omdat dit het meeste voor komt.
Ik ken u verder niet dus weet ook niet dat ik daar dan in uw geval wel van uit kan gaan. U moest eens weten wat ik allemaal tegen kom van zaken waar je normaliter van uit kunt gaan maar die feitelijk niet zo zijn.

Over de verkeerde koppeling sprak u pas in uw voorlaatste bericht en daar komt ook het eerst die RJ11 ter sprake du daar reageer ik ook op.
Multi-WAN kan ook op andere wijze gebruikt worden, het was me dus niet bekend dat er een andere ADSL aansluiting aanwezig was.
Vandaar ook dat ik duidelijk vroeg of er een tweede internet aansluiting aanwezig was. U moest eens weten hoe vaak ik hier en daar vragen krijg en wat mensen allemaal aan elkaar knopen met allerlei stekkertjes.
En dat soms ook nog met de gekste of duurste apparatuur.

Door uw laatste bericht is me nu wel duidelijk hoe alles aangesloten zit.

Vreemd dat de beheerder van het cluster een mail bounced. Normaliter moet elke eigenaar van ip adressen voorzien zijn van een werkend abuse adres. Als dat niet het geval is kan men eventueel nog een klacht daarover indienen bij het ICANN.

Postmaster of hostmaster adressen zijn feitelijk volgens de RFC's ook verplicht maar worden heel vaak of niet aangemaakt, of direct doorverwezen naar de prullenbak. Uitzonderingen daargelaten.

Ik hoop in elk geval van harte dat het postmaster adres wel het juiste gevolg gaat geven zodat de overlast eindelijk stopt.

  • 23 Januari 2020 om 18:48

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Mijn verhaal was nooit vreemd. Ik sprak in mijn eerste bericht waarschijnlijk al over een Multi WAN Router. Als ik zoiets ergens meldt, dan mag men er vanuitgaan dat er ook sprak is van een Multi WAN configuratie.

In een opvolgend bericht gaf ik aan dat de WAN2-poort van deze centrale router per abuis verkeerd gekoppeld is geweest. De WAN1-poort is verbonden met de kabelmodem van Ziggo. Deze staat in 'Bridge Mode' en heeft last van een Denial-of-Service-attack. Deze attack is geen Distributed DoS-attack. De attack wordt gedaan vanaf slechts één IP-adres uit een cluster van Banco de Mexico.

De RJ11-steker heeft bij de VDSL2-modem steeds in de RJ11-connector van de VDSL2-aansluiting gezeten. Het ZyXEL-modem van Online.nl heeft echter ook een ongebruikte WAN-poort. Poort WAN2 heeft Internet nodig, maar zat per abuis een korte tijd aan deze WAN-poort gekoppeld i.p.v. aan LAN1, LAN2, LAN3 of LAN4. Deze bieden in 'DHCP Mode' het Internet van de VDSL2-aansluiting. De Multi WAN Router profiteert van het Internet van één van de LAN-poorten van deze switch.

De e-mail in het Engels is al verzonden. De beheerder van het cluster bounced echter mijn e-mail. Ik heb de korte e-mail doorgestuurd naar de postmaster van Banxico. Enkele regels van een log-bestand of een afbeelding hiervan zal ik nasturen naar deze postmaster.

  • 23 Januari 2020 om 18:22

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Het verhaal wordt steeds vreemder. Heeft u een VDSL2 modem? Heeft u dan nog een tweede internet aansluiting? Want Ziggo werkt niet met VDSL modems.

Een RJ11 stekker is ook niet de juiste wijze van aansluiting om daar een Ziggo internet verbinding aan te koppelen. Netwerk wordt normaliter namelijk niet via een RJ11 stekker gedaan en die heeft ook niet de juiste aansluitingen daarvoor.

Een VDSL2 modem kan men dus feitelijk alleen als switch in een netwerk omgeving gebruiken, maar dan zal met 1 van de 4 LAN poorten moeten gebruiken om de verbinding te leggen, voorzien van een RJ45 stekker uiteraard.
RJ11 is uitsluitend vor telefonie en als dit al met netwerk werkt, is dat verbazingwekkend maar zal ook niet de juiste snelheden kunnen behalen.

Ik blijf nog steeds van mening dat het zich niet om een DDOS kan handelen omdat dit technisch gesproken gewoonweg niet mogelijk is vanaf 1 ip.

De beste oplossing zal inderdaad een email in het Engels zijn naar de abusedesk die bij dat betreffende ip hoort.
Ik zou dan wel volledige log bewijzen bij voegen anders wordt er over het algemeen niets mee gedaan Hoeft niet een hele logfile maar op zijn minst een stuk of 5 volledige regels.

De enige andere mogelijkheid is zoals gezegd via het officiële Ziggo forum een poging wagen om ofwel hun er iets aan te laten doen of u van een nieuw ip te voorzien.

  • 23 Januari 2020 om 12:46

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

Het log-bestand bevat niet zo heel veel informatie. Over de Denial of Service wordt alleen een IP-adres in een cluster van Banco de Mexico vermeld. Naar een reden of oorzaak moet men dus gissen.

Het kabelmodem is van het merk Technicolor. Deze staat al langer dan een jaar tot tevredenheid in 'Bridge Mode'.

Het probleem is ontstaan toen het RJ45-stekertje voor WAN2 van mijn centrale Multi WAN Router per abuis in de WAN-poort van mijn VDSL2-modem zat. Deze VDSL2-modem betrekt zijn signaal van een RJ11-stekertje. WAN2 moest in 'DHCP Mode' aan LAN1, LAN2, LAN3 of LAN4 worden gekoppeld. Dit zit alweer een maand naar behoren.

Nieuwkomer op mijn netwerk is sinds ditzelfde moment een apparaatje van Enphase Energy Inc. dat informatie van mijn zonnepanelen doorgeeft. Deze werkt bekabeld in 'DHCP Mode' via mijn VDSL2-modem. Deze heeft in december 2019 misschien een keer op de verkeerde poortconnector voor het eerst contact met een server gelegd. Sindsdien zijn alle apparaten al verschillende keren enige tijd van de spanning geweest, o.a. vanwege een stroomonderbreking van het energienetwerk.

In het log-bestand valt alleen de interactie met de 'Network Service Detection' op. Deze is echter verklaarbaar. Eerst is er een 'NSD Success', dan een DOS die wordt geblokkeerd en dan een 'NSD Fail'. Ik vermoed dat deze NSD het verkeer blokkeert. NSD benadert natuurlijk enkele servers die met een ogenschijnlijke DOS-response zouden kunnen reageren. Voor NSD zijn er enkele servers nodig, o.a. een DNS-host en een provider-host. Ik heb het zo logisch mogelijk ingesteld, maar welke servers geven een veilige response? Ik verwacht hier geen oorzaak te vinden omdat dit meer dan een jaar goed werkte toen het probleem na het aansluiten van het nieuwe apparaat van Enphase Energy Inc. begon. Er is dus wel een nieuw MAC-adres op mijn netwerk.

Ik tast nog in het duister welke maatregel ik op basis van het bovenstaande nu precies zou moeten nemen. Je beste idee is waarschijnlijk om een e-mail in het Engels te sturen naar een abuse-account van Banco de Mexico.

  • 23 Januari 2020 om 12:17

Experiabox v10 [Algemeen]

hoi jms319,

haha, ja, ik heb wel alles aan de praat hoor, maar ben er nog niet erg blij mee, vooral het langzame wlan. Zo goed te merken aan bijvoorbeeld de mobiele apple telefoon. maar ik heb nog een TP-link accespoint die 2 en 5 ghz kan, dus daar ga ik volgende week ff mee testen.
Mocht t iets oplossen, dan laat ik je het metten weten. Ik had overigens ook gebeld naar online om te vragen wanneer er nu eens fatsoenlijke modem/routers aan de klanten geleverd ging worden, maar daar kon ik geen antwoord op krijgen helaas. Naja, toch geprobeerd. Het is ook neit de bedoeling om kost wat t kost dit toch voor elkaar te krijgen, want de prijs was uiteindelijk de reden van overstappen. Afijn, je hoort nog van me. groeten en bedankt!
gr
karel

  • 22 Januari 2020 om 22:30

Connectbox port forwarden naar Fritzbox [Hardware instellingen]

Hallo Wim.

Ziedaar, dan weten we dus dat de Compal een issue heeft met DMZ.
Even onthouden voor als er weer iemand problemen mee heeft.

Ja middels webcare wel, maar telefonisch mag het nog wel iets beter met dit soort zaken. Wink

Bedankt voor de terugkoppeling! Thumbs Up

  • 22 Januari 2020 om 21:53

Connectbox port forwarden naar Fritzbox [Hardware instellingen]

Heb de Arris binnen, ook al geïnstalleerd en het werkt!
Prima service bij Ziggo.

Groeten,

Wim

  • 22 Januari 2020 om 21:35

abuse@vodafoneziggo.com [Klacht over Ziggo]

V.w.b. mijn reactie graag gedaan.

Log bestanden hebben weinig met privacy van doen omdat er alleen interne ip adressen genoemd worden over het algemeen, waar niemand iets mee kan.
Maar dat maakt verder uit.
Mocht je willen dat ik er een nadere blik op werp kun je evt. via een prive bericht enkele regels log sturen. Als ze meer info bevatten kan ik vermoedelijk wel zien wat er aan de hand is.

Je uitleg is voldoende. Ik vroeg het speciaal omdat het heel vaak zo is dat er vanuit systemen bepaalde brute-force aanvallen worden gedaan, ook op gebruikers zoals wij.
Een DDOS is iets anders. Dat is een doelbewuste aanval met zoveel (tcp en/of UDP) pakketten (normaliter gericht op een bepaalde service bijv. webserver) zodat de verbinding totaal dicht slibt. Een dergelijke aanval is niet lang vol te houden en zeker niet vanuit 1 computer. Goed uitgeruste hackers zijn hooguit in staat zoiets enkele uren vol te horen, zeker geen maanden.

Het ziet er dus eerder naar uit dat het om een continue poortscan of bruteforce aanval bijv. om wachtwoorden te raden als het al zo lang plaats vindt en de router deze foutief interpreteert als DDOS aanval.

Wat ik persoonlijk nogal vreemd vind, is dat de router dan ook nog eens het verkeer naar buiten gaat afsluiten, dat is erg ongebruikelijk en daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs niet op servers van hosting bedrijven.

Daarom adviseer ik om de configuratie van de router eens na te kijken en te zorgen dat de verbinding naar buiten niet door de router afgesloten wordt indien mogelijk. Dat zou al een deel van het probleem oplossen.
Want aanvallen en brute-force pogingen zullen er altijd zijn.

  • 22 Januari 2020 om 14:47

Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) [Opleveringsproblemen]

Voor zover ik weet is dit totale willekeur. KPN kiest denk ik een aderpaar om de verbinding van de virtuele provider (In dit geval Online.nl) op te leveren. Dat kan de oude maar ook een nieuwe zijn.

  • 22 Januari 2020 om 13:24

Experiabox v10 [Algemeen]

Online.nl heeft zelf ook fritzboxen in haar eigen netwerk. De configuratie voor Online.nl is onderdeel van elke fritzos firmware na 7.0.
  • 22 Januari 2020 om 13:19
โŒ