[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren โ€” 4 Augustus 2020XS4ALL Gebruikers Groep

Arris 2952 luistert (luisterde) niet [Algemeen]

Idd, zendelijsten blijven behouden. Moeten wel opnieuw worden geselecteerd.
Benieuwd of de storing nu verleden tijd is. De toekomende tijd zal het leren.

  • 4 Augustus 2020 om 09:50
OuderXS4ALL Gebruikers Groep

Wegvallende 2.4 of 5Ghz tussen repeaters en 7583. AVM weet het niet meer [Fritzbox]

Ik heb ook lang met dit probleem moeten stoeien en kreeg na 2 keer vragen met tussenpoos van anderhalve maand dan toch een 7590. Moest de helpdesker wel eerst met de supervisor afstemmen!

  • 3 Augustus 2020 om 20:57

Glasvezel 1000/500 [XS4ALL Glasvezel diensten]

Ik denk dat je deze vraag aan xs4all moet stellen dit is een gebruikers forum waar xs4all medewerkers niet meekijken.

Overigens kan ik bij KPN kiezen voor maximaal 500 Mbit/s en niet voor 1 Gbit/s.

  • 3 Augustus 2020 om 17:34

Glasvezel 1000/500 [XS4ALL Glasvezel diensten]

Hoi hoi,

Bij KPN en andere KPN resellers is nu al zeker 2 maanden de abbo 1000/500 beschikbaar.
Wanneer kunnen wij deze bij XS4ALL verwachten (is nu toch ook gewoon KPN)

  • 3 Augustus 2020 om 16:20

Arris 2952 luistert (luisterde) niet [Algemeen]

Dat zou mooi zijn! Volgende week even proberen.
Dank voor de tip.

  • 1 Augustus 2020 om 13:48

Arris 2952 luistert (luisterde) niet [Algemeen]

Als het goed is, staan je alternatieve zenderlijsten ook in de cloud.
Ik deed dit iedere 60 dagen om de ontvanger fit te houden.

  • 31 Juli 2020 om 14:58

Arris 2952 luistert (luisterde) niet [Algemeen]

Standaard antwoord van de helpdesk: factory reset doen, dan is het over. Anders maar weer bellen.

Kortom, men heeft geen idee.

Ook vind ik de opmerking "Eventuele opnames gaan niet verloren" weliswaar correct, maar ze zeggen er niet bij dat je alle andere instellingen (waaronder zenderlijsten!) weer helemaal opnieuw moet invoeren.

Voelt toch een beetje stenentijdperkachtig.

  • 31 Juli 2020 om 08:29

Geforce Now met fritzbox [Algemeen]

Beste meelezers,
Ik zit met een vraag/probleem.
Als ik via mijn aansluiting bij xs4all een netwerk analyse doe op geforce now, dan geeft deze tussen de 8 en 13% pakketverlies aan. Via 4g en één ziggo aansluiting 0% pakketverlies. Nu heb ik xs4all al gebeld, maar werd niet echt duidelijker van het verhaal. Het komt er op neer dat de BVVDSL2 lijn (218,2 mbit/s down en 66,1 mbit/s up) naar mijn huis 0% pakketverlies geeft als je pingt naar xs4all.nl (ping xs4all.nl -t) en het dus aan nvidia moet liggen. Nu is mijn vraag dus of degene met een fritzbox ook zo'n test via nvidia geforce now willen doen om te kijken of het probleem in mijn fritzbox zit of dat het een algemeen probleem van de fritzbox is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.Smile

  • 30 Juli 2020 om 16:46

Upload TV ontvanger al weken tot 85% [Algemeen]

Opgelost. 25 juni eerste melding. 29 juli opgelost.
Een poortwissel.
Mijn moeder van 89 kan weer TV kijken, heeft weer telefoon en kan weer FaceTimen.
Nu ga ik een brief schrijven naar XS4ALL.
Dank voor het meedenken en toelichten!

  • 29 Juli 2020 om 17:03

portforwarding blocked [Algemeen]

Het heeft wat tijd gekost, maar het is gelukt. Even in staccato:

Het maakt nogal wat verschil welke medewerker je treft bij KPN
Uiteindelijk na een paar uur telefoneren en Forum bezoek etc op het volgende terechtgekomen:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/port-forwarding-4g-447101

KPN biedt port forwarding niet standaard aan particuliere klanten, dan zit er een firewall tussen.
Ik heb mijn APN ingesteld op “advancedinternet” en nu werkt het!!
Hoera, hoera, hoera.

  • 29 Juli 2020 om 16:11

XS4ALL pop-up prijs gewonnen [Algemeen]

Voor de zekerheid. ;-)
Bedankt voor je reactie iig. :-)

Groetjes,
Ron

  • 29 Juli 2020 om 14:03

XS4ALL pop-up prijs gewonnen [Algemeen]

Ik denk gewoon phishing.
Ze vragen om geld over te maken op een buitenlandse rekening.

  • 29 Juli 2020 om 12:33

XS4ALL pop-up prijs gewonnen [Algemeen]

Daar was ik al bang voor. :-)
Een echt virus is het niet neem ik aan?

Bedankt voor je antwoord btw.

  • 28 Juli 2020 om 19:28

XS4ALL pop-up prijs gewonnen [Algemeen]

Hij is er voor iedere provider in een aangepaste versie.

  • 28 Juli 2020 om 19:06

Upload TV ontvanger al weken tot 85% [Algemeen]

Het verdwijnen van het oude ticket is een bekend verschijnsel en zodra er maar iemand iets anders besluit te proberen dan gaat de wissel om en is geen weg terug.

De poortwissel gaat zeker helpen en het kan iets technisch zijn aan de kant van de KPN in de POP (glasvezel centrale). Bij een poortwissel moet de KPN een nieuw profiel, afknijpen snelheid, toepassen en dat betekend dat je eerst een lage snelheid hebt en dat die dan vanzelf hoger wordt in een aantal uren.

Als je een 50 Mbit/s verbinding afneemt dan heb je waarschijnlijk de eerste paar uren een snelheid van 50 down en 20 up. Die 20 up wordt dan aangepast door de KPN naar net boven de 50 Mbit/s.

Escaleren zorgt er niet voor dat het sneller gaat maar dat er iemand met meer kennis er naar kijkt en onder haar of zijn vleugels neemt.

  • 28 Juli 2020 om 18:49

XS4ALL pop-up prijs gewonnen [Algemeen]

Beste allemaal,

Ik kreeg kort geleden een pop-up pagina binnen Windows 10 tijdens het browsen, dat ik een via XS4ALL een prijs gewonnen had.
De tekst was ongeveer als deze:

Beste XS4ALL klant, Gefeliciteerd!
XS4ALL organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 3.Juli -> 10.Juli ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres**** is geselecteerd geweest.
Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.
Ben je tevreden met XS4ALL?
Erg Tevreden
Tevreden
Ontevreden


Toen ik op de iPhone klikte zag ik dat hij maar iets van 2 euro zou kosten.
Uiteraard klopt dit niet en had ik al eerder de melding kunnen sluiten.
Zijn er meer mensen die soorgelijke melding gehad hebben?
Ik wilde dit toch even laten weten.

F-Secure kon geen virus of bedreiging vinden overigens.
Evenals de Free versie van Malwarebytes (die kwam alleen terug met andere meldingen, zover ik kon zien niet verwijzend naar de bewuste popup).

Vriendelijke groeten,
R. Schepman

  • 28 Juli 2020 om 14:26

Upload TV ontvanger al weken tot 85% [Algemeen]

Het was al geescaleerd...maar dat helpt niet echt in de snelheid. Gisteren is besloten de poortwissel aan te vragen, toen ik vanmorgen belde was die nog niet doorgezet naar KPN... er was nl een nieuw ticket aangemaakt...die komt onderaan de wachtrij...de ticket die al 2 weken oud is is nog niet opgelost en wel verdwenen?

Morgen gaat een monteur de poortwissel doen. Dezelfde monteur die ook afgelopen donderdag al een poortwissel heeft voorgesteld maar deze werd niet gehonoreerd...om wat voor reden dan ook. Dat zal wel nooit helder worden. Inmiddels 6 dagen later......

Zucht....diepe zucht....

Wat een kastje-muur-kastje-muur verhaal XS4ALL - KPN

  • 28 Juli 2020 om 12:53

portforwarding blocked [Algemeen]

@scurius
Zie oorspronkelijke (aangepaste) vraagstelling voor aanvullende info.

  • 28 Juli 2020 om 12:29

Arris 2952 luistert (luisterde) niet [Algemeen]

Gisteren nogmaals. Ik heb een storing gemeld bij XS4All.

  • 28 Juli 2020 om 11:09

portforwarding blocked [Algemeen]

Benader je je systemen via DNS?
Via IP nummer zou het altijd moeten werken.
Tenzij KPN toegang tot bepaalde poorten weigert...?

Leve de VPN.

  • 28 Juli 2020 om 11:02
โŒ