[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 21 Augustus 2019Persberichten

Persbericht: Infor wijzigt Executive Team

Barneveld, 21 augustus 2019 - Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt een geplande overgang van leiderschap aan. Kevin Samuelson, voorheen CFO bij Infor, is tot Chief Executive Officer benoemd. Charles Phillips, die sinds 2010 actief is als CEO, is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor. Samuelson zal ook toetreden tot de raad van bestuur.

Samuelson vervulde in de 14 jaar die hij werkzaam is bij Infor verschillende M&A- en CFO-functies. Daarmee is hij een van de langst zittende leidinggevenden bij Infor. Hij speelde een belangrijke rol bij de strategische acquisities van Infor, en hielp het bedrijf te groeien van $35 miljoen aan jaarlijkse omzet naar $3 miljard. Daarnaast speelde hij een rol bij het aantrekken van duurzame investeringspartners. Samuelson was ook actief betrokken bij een breed scala van operationele en verkoopactiviteiten van Infor en speelde een sleutelrol in de aanwinst van meerdere grote klanten.

“Ik prijs me erg gelukkig om met zo'n geweldig team te kunnen werken,” zegt Samuelson. “Het leiderschap en de sturing van Charles hebben geholpen dit bedrijf tot een toonaangevende leverancier te maken van multi-tenant, cloudgebaseerde ERP-applicaties. Onze visie is om voort te bouwen op het indrukwekkende traject dat we afgelegd hebben. We willen ons assortiment SaaS-producten voortdurend verder ontwikkelen. Deze producten maken een snelle ROI mogelijk en bieden onze klanten toegevoegde waarde, waarbij ze tegelijkertijd kunnen profiteren van uitstekende ondersteuning op elk gewenst moment.”

Gedurende Phillips dienstverband als CEO realiseerde het bedrijf de afgelopen vijf jaar een ongekende groei. Meer dan $2,5 miljard werd geïnvesteerd in productontwerp en -ontwikkeling. Phillips heeft, naast Samuelson en Soma Somasundaram (president en CTO), een cruciale rol gespeeld bij het toezicht houden op en het perfectioneren van de huid>>

Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 19:43

Persbericht: Onderzoek Econsultancy: één op de drie bedrijven verdwijnt binnen drie jaar als ze geen nieuw businessmodel ontwikkelen

Circa 60 procent van de bedrijven rapporteert dat hun businessmodel onder kritische of significante druk staat om zich aan te passen aan veranderende marktomstandigheden. Een derde van de bedrijven vraagt zich af of die druk wellicht leidt tot sluiting van het bedrijf in de komende drie jaar. Dat blijkt uit het rapport ‘Reinventing Commerce’ dat researchorganisatie Econsultancy en Sitecore, leverancier van digital experience management-software, hebben gepubliceerd. Daarvoor werd een onderzoek uitgevoerd onder 1.200 marketingverantwoordelijken in retail, CPG/FMCG en producenten van merkproducten in twaalf landen in Noord-Amerika, Europa en Azië.

Inzetten op een gepersonaliseerde klantervaring
De meerderheid van de onderzochte bedrijven ontwikkelde een nieuw model, waarbij commerciële expertise werd gecombineerd met de juiste gepersonaliseerde klantervaring. Twee derde van de respondenten erkent dat het creëren van de juiste gepersonaliseerde klantervaring de manier is om tegen de grote merken te concurreren.

Hoewel bedrijven enthousiast zijn over resultaten van een gepersonaliseerde customer journey, zijn ze het niet eens over de manier van samenwerken met grote spelers als Amazon en Alibaba. De groep die deze partijen als belangrijke kansen voor groei ziet, is nagenoeg even groot (47 procent) als de groep die zich zorgen maakt over samenwerking (46 procent).

Gepersonaliseerde shopping-ervaringen creëren
Zowat 80 procent van de respondenten zegt dat hun succes in e-commerce afhangt van hun vermogen om indringende klantervaringen te realiseren. Desondanks heeft minder dan 40 procent een systeem ontwikkeld waarmee dat mogelijk is. Sitecore Experience Commerce is speciaal ontw>>

Lees verder..

  • 21 Augustus 2019 om 16:15

Persbericht: Box zet nieuwe standaard voor intelligente contentbeveiliging met Box Shield

Amsterdam, 21 augustus 2019Box, Inc. (NYSE: Box), een toonaangevend bedrijf in cloud content management, introduceert Box Shield, een reeks nieuwe functies voor contentbeveiliging en intelligente mogelijkheden voor het detecteren van bedreigingen. Zo kunnen bedrijven veilige samenwerking en workflows opzetten voor hun meest waardevolle content in de cloud. Box Shield is geïntegreerd in Box en helpt onbedoelde datalekken te voorkomen, misbruik van toegang te detecteren en relevante bedreigingen proactief te identificeren.

Datalekken voorkomen
Box Shield helpt bedrijven om datalekken te voorkomen via een systeem van handmatige of geautomatiseerde securityclassificaties voor bestanden en mappen, en een op classificaties gebaseerd toegangsbeleid. Accountbeheerders kunnen aangepaste classificatielabels en beleidsregels definiëren, waarin meerdere beveiligingscontroles worden gecombineerd, zoals:
  • beperking van gedeelde koppelingen: stel in wie toegang heeft tot gedeelde koppelingen. Als een bestand bijvoorbeeld het label [Intern] heeft, kan het delen ervan worden beperkt tot de eigen medewerkers en andere ingestelde gebruikers;
  • beperking van externe gebruikers: beperk externe samenwerking tot goedgekeurde domeinen of blokkeer deze volledig op basis van de gevoeligheid van de content. Als een bestand bijvoorbeeld als [Restricted PII] is gelabeld, kan externe samenwerking alleen worden toegestaan aan zakenpartners die goedgekeurde dataverwerkers zijn;
  • downloadbeperking: beperk het downloaden van bestanden of mappen in specifieke applicaties. Stel bijvoorbeeld in dat downloads worden beperkt wanneer gebruikers de Box-webapp, Box voor mobiele apparaten of Box Drive gebruiken;
  • applicatiebeperking: stel in welke externe ap>>

    Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 16:10

Persbericht: Spryker en e-Spirit bundelen krachten

Amsterdam, 21 augustus 2019 - e-Spirit, leverancier van het FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren.

De technologieën van e-Spirit en Spryker vullen elkaar goed aan. E-Spirit is leverancier van FirstSpirit, een (Headless+) hybrid content management system (CMS). Het CMS heeft de flexibiliteit van een headless CMS en interoperabiliteit en native integratiemogelijkheden van een ‘klassiek’ CMS. De technologie van e-Spirit is onder andere bijzonder goed geschikt om content te personaliseren en beschikbaar te maken op alle mogelijke devices en platformen. Spryker is op zijn beurt een leverancier van een ontwikkelframework voor het bouwen van een e-commerceplatform, het Spryker Commerce OS. Spryker is bijzonder flexibel en zorgt ervoor dat klanten snel aanpassingen kunnen maken aan hun site.

Door de samenwerking kunnen beide technologiepartijen makkelijker met elkaar integreren. De gecombineerde voordelen van deze samenwerking zijn onder andere:
  • Een eenvoudige en intuïtieve interface om digitale content te creëren en te beheren, zonder dat je daarbij programmeerkennis nodig hebt.
  • De mogelijkheid om op ieder touchpoint een spraakmakende en persoonlijke digitale ervaring te brengen.
  • Consistente vormgeving en beleving van een mondiaal merk in meerdere lokale markten. Merken die in meerdere landen opereren kunnen werken met gelokaliseerde content en toch de eigen, bekende internationale merkidentiteit uitdragen.
  • Wegnemen van de complexiteit van multi-channel en multi-brand contentdistri>>

    Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 14:00

Persbericht: Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP

‘s-Hertogenbosch – 21 augustus 2019 – De stijgende lijn die we ieder jaar in de omzet van webwinkels zien, zet zich ook dit jaar weer voort. Naar verwachting zal de omzet uit e-commerce dit jaar 3,28 procent van het BBP uitmaken. Dit is een groter percentage dan ooit. In het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld, wordt voorspeld dat er 24,98 miljard euro wordt omgezet in 2019 binnen de B2C e-commerce.   

Daarnaast stijgt dit jaar het bedrag dat Nederlanders gemiddeld per persoon online uitgeven naar verwachting van €1.758 naar €1.811. Met 84 procent van de bevolking die dit jaar online shopt, ziet het er gunstig uit voor de e-commerce. Toch wordt dit rooskleurige beeld wat getemperd wanneer we naar de indexen kijken die de status van e-commerce in een land bepalen.

Daling in verschillende indexen
Nederland scoort dit jaar lager in verschillende van die indexen. Zo zijn we van een 14e plaats in The Inclusive Internet Index gedaald naar een 29ste plaats. Met deze index wordt niet alleen gemeten hoe toegankelijk het internet voor de burgers van een land is, maar ook hoe duur en relevant het is.

Ook in de Ease of Doing Business Index, welke bepaalt hoe gemakkelijk het voor organisaties is om een lokale winkel te openen en te runnen, laat Nederland een daling zien ten opzichte van eerdere jaren. Net als in de E-Government Development Index, waarin gekeken wordt naar hoe burgers de informatietechnologieën gebruiken om toegang en inclusie te bewerkstelligen.

Shana Snellen, Marketing Manager Benelux bij SAP Customer Experience: “Op basis van de indexen zou je verwachten dat e-commerce het dit jaar minder goed doet. Maar in het Ecom>>

Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 13:15

Persbericht: NetApp introduceert snellere, efficiΓ«ntere oplossing voor analytics en HPC-applicaties

Schiphol-Rijk, 21 augustus 2019 – NetApp (Nasdaq: NTAP), de data-autoriteit op het gebied van de hybrid cloud, introduceert de NetApp EF600-storage-array. De EF600 is een end-to-end middelgrote NVMe-array, die sneller toegang tot data biedt en bedrijven in staat stelt snel tot nieuwe inzichten te komen als het gaat om prestatiegevoelige workloads. 
 
Organisaties willen de snelheid en het reactievermogen verbeteren van applicaties die ze gebruiken voor hun belangrijkste bedrijfsprocessen. Omdat de performance van applicaties aan de basis ligt van time-to-market, omzet en klanttevredenheid, is het essentieel dat bedrijven op de hoogste niveaus opereren met maximale efficiëntie. De end-to-end NVMe EF600-array verdubbelt de prestaties van de all-flash-arrays die op dit moment verkrijgbaar zijn en gebruikmaken van het SAS-protocol (serial-attached SCSI). NetApp is toonaangevend in dit aanbod. Deze nieuwe technologie stelt bedrijven – die steeds vaker overstappen op flash – in staat om write-IOPS en read/write-doorvoer te versnellen met een end-to-end NVMe-storagesysteem dat speciaal ontwikkeld is voor high-performance computing-workloads (HPC). 
 
“De storagemarkt stapt momenteel over van het SAS- naar het NVMe-protocol, wat de toegang tot data enorm versnelt”, zegt Tim Stammers, senior analist bij 451 Research. “Traditionele storagesystemen benutten echter niet ten volste de performance van NVMe vanwege latency’s van hun belangrijkste controllers. De E-seriesystemen van NetApp zijn ontwikkeld als oplossing voor dit architectuurprobleem en worden al breed ingezet voor prestatiegevoelige applicaties. De EF600 bepaalt een nieuw niveau van performance voor de E-serie doordat hij end-to-end support voor NVMe biedt. IT-organisaties zouden deze storage-array moeten overwegen als ze supersnelle storage willen voor analytics en andere data-intensieve applicaties.” 
&n>>

Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 12:00

Persbericht: Dataiku brengt AI-platform naar studenten via Teradata University Network

Dataiku, leverancier van enterprise AI- en machine learning-platformen, is een samenwerking aangegaan met het Teradata University Network (TUN). Hiermee stelt het AI-tools zoals het Dataiku-platform, gratis beschikbaar voor studenten. Dankzij het partnership kunnen universiteiten en faculteiten met Dataiku-software en data science resources het maximale halen uit AI-technologie.

De samenwerking met het TUN is een volgende stap in de missie van Dataiku om de dataprofessional van de toekomst op te leiden. Het bouwt voort op het Dataiku Academic Program dat studenten wereldwijd helpt om met data science echte maatschappelijke problemen op te lossen. Studenten bij de Smart India Hackathon, van Georgia Tech en ESCP Europe zetten onlangs nog succesvol het platform van Dataiku in bij hun projecten. Het partnership met het TUN vergroot het bereik van de AI-oplossingen van Dataiku. Het netwerk heeft meer dan 4.000 geregistreerde faculteitsleden van meer dan 2.500 universiteiten in 117 landen met tienduizenden geregistreerde studenten.

"We zijn trots om op deze manier ons commitment te versterken voor het verder ontwikkelen van AI-talent”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. "Met zowel ons academische programma als het partnership met het TUN willen we studenten voorbereiden zodat zij in de toekomst met data science en machine learning concrete problemen kunnen oplossen.”

"De samen>>

Lees verder..
  • 21 Augustus 2019 om 11:40

Persbericht: Nederlandse consument verkeert in grote onzekerheid over financiΓ«le situatie

Amsterdam, 21 augustus 2019 – Twee jaar na de oprichting van Kandoor stellen consumenten op het online platform maandelijks 40.000 vragen over pensioenen, belastingen en andere financiële zaken. Meer dan 90 procent van deze vragen wordt zonder tussenkomst van een mens opgepakt door de Kanbot, een zelflerende chatbot die is ontwikkeld in samenwerking met ORTEC. ORTEC ondersteunt organisaties bij het nemen van datagedreven beslissingen met behulp van wiskundige optimalisatietechnologie en geavanceerde analysetools.

Voor kosteloos en onafhankelijk antwoord op vragen over geldzaken, kunnen consumenten sinds 2017 terecht bij de financiële professionals die op vrijwillige basis hun kennis beschikbaar stellen op het Kandoor-platform. Dat Kandoor een behoefte vervult, blijkt uit de gebruikscijfers. In 2018 werden via Kandoor in totaal 80.000 vragen beantwoord. In 2019 groeit dat hoogstwaarschijnlijk naar meer dan 500.000 vragen. Het grootste deel van deze vragen – zo’n driekwart – gaan over belastingen en pensioen. Maar ook over andere belangrijke financiële thema’s worden vragen beantwoord, zoals hypotheken, arbeidsongeschiktheid of schuldhulpverlening.

Teammanager Zenno Cornelisse wijst op het maatschappelijk belang van onafhankelijke informatie: “Wie een urgente financiële vraag heeft, gaat vaak op internet op zoek naar antwoorden. Dikwijls is onduidelijk of de gevonden informatie feitelijk juist is, of dat er bijvoorbeeld commerciële belangen achter zitten. Met Kandoor hoef je zelf niet te zoeken op Google. Wij bieden mensen direct het juiste antwoord op hun financiële vraag, zonder winstoogmerk.”

Slimme chatbot
Dit jaar staat de teller inmiddels op gemiddeld 40.000 >>

Lees verder..

  • 21 Augustus 2019 om 11:10

Persbericht: FIRST HALF YEAR 2019: Strong revenue and EBITDA growth

International expansion and strengthened position in Smarter Cities mark important steps in strategic roadmap

Highlights H1 2019
  • Revenue came in at € 79.8 million, an increase of 31%, organic growth was 9%
  • EBITDA increased to € 8.8 million including IFRS 16 effects. Pre-IFRS 16 EBITDA increased 27% to € 6.4 million (H1 2018: € 5.1 million)
  • Underlying net profit amounted to € 1.9 million, up 24% compared to H1 2018
  • Acquisition of Additude marks international expansion into Sweden
  • Mobility as a Service strengthened with acquisition of BNV Mobility
  • Letter of intent signed to acquire Proficium to strengthen position of ICT in Smarter Cities
  • Outlook 2019: ICT expects further growth in revenue and EBITDA in the second half of 2019 compared to the first half of 2019
image

Jos Blejie, CEO of ICT Group N.V.: 
“In the first half of 2019 ICT Group showed strong revenue growth, on the back of both acquisitions and robust organic growth. The latter was in particular driven by the strong demand in the High Tech and Automotive sectors. Moreover, with the international expansion, the growth in our nearshoring capabilities and the strengthening of our market position in Infra & Mobility, we are well underway in delivering on our strategic agenda. Our efforts are clearly valued by our business partners, as demonstrated by various awards we received from a number of our key partners in the past months.”

  • 21 Augustus 2019 om 09:30
Gisteren β€” 20 Augustus 2019Persberichten

Persbericht: Niels Beckers aangesteld als CCO bij Enable U

Amsterdam 20 augustus 2019 - Niels Beckers (Maastricht, 1974) is per 16 augustus aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO) bij integratiespecialist Enable U. De aanstelling van Niels sluit aan bij de ambitie van Enable U om de eigen groei te versnellen.

Beckers brengt meer dan twintig jaar aan ervaring in de IT branche mee. Bij Broadcom (voorheen CA Technologies), bekleedde hij diverse commerciële functies, waaronder die van Sales Manager en Country Manager. De laatste jaren was hij verantwoordelijk voor de gehele API Management Business Unit in de Nordics, Benelux, UK en Ierland. Zowel het portfolio als de werkwijze van Enable U zijn bekend terrein voor Beckers.

Niels Beckers: "Enable U heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de marktleiders op het gebied van applicatie integratie in Nederland. De reden hiervan is een combinatie van de vooruitstrevende visie en portfolio van het bedrijf, alsmede de drive en het commitment van de werknemers om dit tot een succes te maken. Door de continue digitalisering blijft de behoefte in de markt toenemen om op een veilige manier effectief gegevens en informatie uit te wisselen. Dit betekent dat Enable U uitermate goed is gepositioneerd om haar rol te versterken en het marktaandeel te blijven vergroten in de groeiende markt. Ik kijk er naar uit om hier aan mee te werken en de gestelde ambities te realiseren.

Kees Neven, Managing Partner en Co-Founder van Enable U: “Met Niels aan boord verstevigen we onze positie binnen de IT sector met een bak aan kennis, kunde en commerciële inzet. We hebben de juiste persoon gevonden om onze organisatie én ons sales team verder te professionaliseren. Er ligt al een stevige basis voor een goede samenwerking door de ervaring van Niels binnen zowel ons segment, als met onze partners en de verschillende stakeholders. Dit gaan we vol vertrouwen samen uitbouwen in een intensieve samenwerking.



Noot voor de redactie: Bijgevoegd vindt u een foto op hoge resolutie van Niels Beckers, CCO bij Enable U.



Over Enable U
Enable U helpt honderden organisaties om modern zaken te doen. Sinds zijn oprichting werkt Enable U aan de ambitie om -door middel van soepele digitale integratieprocessen-  tot maatschappelijke meerwaarde te komen. Onze kracht ligt in het werkelijk realiseren én managen van werkende, veilige integraties binnen digitale waardenketens. Hiermee stellen wij organisaties in staat om beter samen te werken en digitale processen en dienstverlening te verbeteren. www.enable-u.nl

Volg Enable U ook op: Twitter | LinkedIn | Youtube |
  • 20 Augustus 2019 om 18:47

Persbericht: SAS groeit in AI vier keer sneller dan markt β€˜overall’, volgens IDC-rapport

Terwijl de Artificial Intelligence (AI) markt in haar geheel vorig jaar een gestage groei kende, realiseerde SAS een groei die bijna vier keer sneller was dan de totale markt, namelijk 104,6%, volgens het IDC-rapport: Worldwide Artificial Intelligence Software Platforms Market Shares, 2018: Steady Growth — Moving Toward Production.

“SAS kende een indrukwekkende groei in de Artificial Intelligence markt, ongetwijfeld als gevolg van zijn leiderschap op het gebied van Analytics”, zegt David Schubmehl, Research Director, Cognitive/Artificial Intelligence Systems bij IDC. “Nu steeds meer organisaties van experimenteren met AI naar productie overgaan, zijn veel organisaties op zoek naar een betrouwbare leverancier die zowel analytische expertise als domeinkennis biedt. De geïntegreerde AI-mogelijkheden van SAS en integratie met open-source technologieën stelt organisaties in staat om te profiteren van de technologie om processen te automatiseren.”

“Steeds meer organisaties zijn er klaar voor om hun AI-projecten uit een ‘lab-omgeving’ te halen en organisatiebreed uit te rollen,” aldus Heere Blokhuis, country leader Netherlands bij SAS. “Een gevolg daarvan is dat een groeiend aantal organisaties op zoek gaat naar een partij met de juiste expertise in huis, die ze helpt de juiste stappen te nemen om AI-projecten succesvol te implementeren en schalen.”

Klanten die gebruikmaken van AI van SAS zijn onder andere Lockheed Martin, Royal Bank o>>

Lees verder..

  • 20 Augustus 2019 om 13:00

Persbericht: Celonis benoemd tot meest innovatieve techbedrijf van het jaar in Gold Stevie Awards

’s Hertogenbosch, 20 augustus 2019Celonis, leider in enterprise performance acceleration software, heeft een Gold Stevie Award in de wacht gesleept. Vandaag kondigde Celonis aan dat het deze award heeft gewonnen in de categorie Most Innovative Tech Company of the Year – Up to 2,500 Employees.

“We zien dit als een belangrijke erkenning voor onze innovatieve oplossingen”, zegt Alexander Rinke, mede-CEO van Celonis. “De award beloont onze inspanningen om sterke oplossingen te bouwen die klanten helpen frictie uit hun kernprocessen weg te nemen en hen in staat te stellen ‘superfluid enterprises’ te worden. Het is onze missie om processen te veranderen in exceptionele ervaringen die een positieve impact hebben op bedrijfsresultaten.”

De prijs valt samen met een belangrijk momentum voor Celonis, dat onlangs opnieuw een financieel jaar afsloot met driecijferige groei. Tevens verdubbelde het klantenbestand en lanceerde Celonis zijn Intelligent Business Cloud SaaS process mining-oplossing.

De gewonnen award valt binnen het International Business Awards-programma van de organisatie en werd dit jaar voor de zestiende keer uitgereikt. De International Business Awards is een van de belangrijkste programma’s voor bedrijfsawards ter wereld. Alle personen en organisaties wereldwijd komen in aanmerking om nominaties in te dienen: publiek en privaat, profit en non-profit, groot en klein. Dit jaar werd een recordaantal van meer dan 4.000 nominaties ingediend voor dit programma door bedrijven in 74 verschillende landen.

“De juryleden waren erg onder de indruk van de nominaties die dit jaar werden ingediend”, aldus Michael Gallagher, voorzitter en oprichter van de Stevie Awards. “We zijn er trots op dat we awards mogen toekennen aan organisaties met zulke indrukwekkende resul>>

Lees verder..
  • 20 Augustus 2019 om 16:55

Persbericht: Mansystems ontvangt een investering van € 20 miljoen om de groeistrategie te versnellen


Londen, 20 Augustus 2019:
Mansystems, de grootste Mendix Expert Partner voor implementatie, training en ondersteuning, is blij om aan te kondigen dat Volpi Capital, een gespecialiseerde Europese middelgrote marktinvesteerder, vandaag een samenwerking heeft gesloten om meer dan € 20 miljoen te investeren in Mansystems. De investering zal Mansystems in staat stellen om de binnenlandse groei en internationale expansie in nieuwe markten te versnellen en daarnaast de mogelijkheid bieden om meer nadruk te leggen op cloud-native technologieën.

Volpi Capital is een gespecialiseerde belegger die zich richt op het ondersteunen van bedrijven die gebruikmaken van innovatieve technologie binnen B2B markten. Volpi Capital heeft een enorme staat van dienst en zorgt dat de organisaties in hun portfolio internationaal groeien door buy-and-build-strategieën.

Mansystems heeft zich gevestigd als een toonaangevende speler in de low-code applicatie markt. De Mendix-activiteiten van het bedrijf hebben de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt en het bedrijf telt nu 120 medewerkers verspreid over 5 kantoren in Nederland en Duitsland. Via de Mendix 'Expert Partner'-status, de overname van Mendix door Siemens en hun strategische partnerships met SAP en IBM, werkt het bedrijf met een breed scala aan grote zakelijke klanten in meerdere sectoren, waardoor ze de kansen benutten die worden geboden door digitalisering, cloud computing en Enterprise applicaties.

Dankzij de aanzienlijke groei in Nederland en Duitsland, zal Volpi blijven investeren in de >>

Lees verder..

  • 20 Augustus 2019 om 16:09

Persbericht: Western Digital introduceert nieuwe WD_Black opslagoplossingen voor gamers

Western Digital Corp. breidt zijn populaire WD_Black-portfolio uit met vijf nieuwe opslagoplossingen speciaal ontworpen voor console- en pc-gamers. Onder de introducties is onder andere de allereerste SuperSpeed USB (20 Gb/s), USB 3.2 gen 2x2-poort in een gamedrive. De vernieuwde WD_Black productlijn speelt in op de constant groeiende vraag naar opslag van gamers, en helpt hen bij het veilig bewaren, makkelijk spelen, en eenvoudig meenemen van de games.

Opslag is key in gaming
Games gebruiken de nieuwste grafische technologieën voor meeslepende omgevingen met augmented en virtual reality. Hierdoor zijn sommige games inmiddels 100 GB of groter. Uit eigen onderzoek van Western Digital blijkt dat de gemiddelde gamer 20 games heeft, die bij elkaar zo’n 1,7 TB opslag vragen. Dit vormt een uitdaging voor gamers die hun huidige favoriete spellen niet willen opofferen, maar tevens de nieuwste games op de markt uit willen proberen.

Voortbouwend op de topprestaties van de WD_Black SN750 NVMe SSD die momenteel al op de markt is, introduceert Western Digital daarom vijf nieuwe externe opslagoplossingen, die zorgvuldig ontworpen en speciaal gebouwd zijn om de opslaguitdagingen van gamers aan te gaan: de WD_Black P10 Game Drive, plus een uitvoering voor Xbox One, de WD_Black D10 Game Drive, plus een uitvoering voor Xbox One en de WD_Black P50 Game Drive SSD

De producten leveren de prestaties, capaciteit en betrouwbaarheid om console- en pc-gamers te helpen onbeperkt te kunnen spelen. WD_Black gaming biedt verhoogde laadsnelheden zodat gamers zich weer kunnen bezighouden met wat ze leuk vinden: winnen.

Specificaties
De nieuwe producten in het WD_Black -portfolio zijn:

WD_Black P10 Game Drive

  • HDD met maximaal 5TB - ruimte voor maximaal 125 games
  • Draagbare form factor met een USB 3.2 Gen 1-poort
  • Hoge prestaties voor het optimali>>

    Lees verder..
  • 20 Augustus 2019 om 12:13

Persbericht: Evalan start samenwerking voor access control management met Tsjechisch bedrijf IMA en de Tsjechische TU in Praag

Amsterdam, 20 augustus 2019 – Het Nederlandse IoT-bedrijf Evalan is een samenwerking aangegaan met het Tsjechische bedrijf IMA voor het gezamenlijk ontwikkelen van innovaties op het gebied van access control management. Deze samenwerking, onder de naam SACON, vindt plaats in het kader van het EUREKA-programma van de Europese Commissie. De basis voor de innovaties ligt in de integratie van het IMA access control system met de smart building oplossingen van Evalan.

In deze samenwerking worden drie innovaties gerealiseerd. De eerste innovatie is de creatie van nauwkeurige lokalisatietechnologie die mogelijk wordt door de combinatie van de twee systemen. De tweede innovatie maakt de energievoorziening in het access control systeem volledig energieneutraal door het systeem zelf energie te laten opwekken. De Tsjechische Technische Universiteit (CVUT) in Praag is als derde consortiumpartner nauw betrokken bij de ontwikkeling hiervan. Het integreren van de object recognition software van Evalan (SmartEagle) met de software van IMA is de derde innovatie. Dit zorgt ervoor dat gedetecteerd kan worden hoeveel mensen door een deur gaan. Hiermee wordt eveneens de veiligheid vergroot.

De combinatie van deze systemen creëert een energieneutrale toepassing die geen gebruikersinterventie vereist voor het openen van deuren. De oplossing voldoet aan de hoogste eisen voor toegangsbeheer. De handsfree toegang zorgt voor meer gemak en een grotere doorstroomsnelheid bij drukbezochte gebouwen, maar kan ook essentieel zijn voor medische of chemische omgevingen waar schone handen van levensbelang kunnen zijn. Ook binnen zorginstellingen zal deze oplossing een uitkomst bieden voor mensen die moeite hebben met het zelfstandig openen van sloten.

Geograf>>

Lees verder..
  • 20 Augustus 2019 om 11:27

Persbericht: Klant niet op één bij CFO: meerderheid zet digitale transformatie niet in om customer experience te verbeteren

Amsterdam, 20 augustus 2019 – Volgens ruim de helft van de CFO’s (56%) gaat de digitale transformatie zorgen voor veel minder banen op de arbeidsmarkt. Toch staat de digitale transformatie bij de meeste CFO’s (62%) pas een jaar of korter op de agenda. De voornaamste reden voor de CFO om te starten met de digitale transformatie is opvallend. De helft van de CFO’s noemt namelijk het verlagen van de kosten als hoofreden (51%). Het uiteindelijk verbeteren van de customer experience wordt het minst vaak genoemd als reden om te starten met de digitale transformatie (32%). Ruim een kwart van de CFO’s (28%) geeft aan dat hun eigen afdeling het verst is met de digitale transformatie. Alleen de IT-afdeling is verder, aldus ruim een derde van de CFO’s (37%). Dit blijkt uit de FinTech Barometer 2019, het jaarlijkse onderzoek van fintech-bedrijf Onguard.

Gebruik fintech voor digitale transformatie
De financiële wereld is wakker geschud door de komst van talloze disruptieve fintech-bedrijven die de digitale transformatie ademen. Ruim drie kwart van de CFO’s (77%) geeft ook aan al samen te werken met een innovatieve fintech-startup of is zelf volop bezig innovatieve financiële software te ontwikkelen. De reden om samen te werken met een fintech-bedrijf is voor CFO’s met name om de facturatie makkelijker te maken, zodat er sneller wordt betaald (71%). Slechts 7 procent van de CFO’s blijft doen wat ze altijd al deden: vooral niet werken met een fintech-startup.
 
Bert van der Zwan, CEO bij Onguard: “Het is opvallend dat de digitale transformatie bij het gros van de organisaties pas een jaar of korter op de agenda staat. Dit verklaart echter wel waarom veel bedrijven nog niet toe zijn aan het verbeteren van de customer experience met behulp van >>

Lees verder..
  • 20 Augustus 2019 om 11:25

NS opent OV-markt voor nieuwe toetreders

Open OV-markt

Nu nog worden OV-producten voor consumenten alleen door vervoerders gemaakt en verkocht. Met een open OV-markt met nieuwe toetreders wil NS ervoor zorgen dat er voor reizigers meer aanbod komt. Met name voor de flexreiziger, die afhankelijk van het moment en de bestemming kiest voor het beste vervoermiddel. Zo kan het OV samensmelten met de mobiliteitsmarkt voor deelauto’s, deelfietsen en andere vormen van vervoer.

OV als aanvulling

Tjalling Smit, lid Raad van Bestuur NS noemt het een belangrijke stap in een nieuwe flexibele OV-markt: “NS is afgelopen jaren veranderd van een traditioneel treinenbedrijf naar een modern mobiliteitsbedrijf. Denk aan het succes van de OV-fiets en de NS-Business Card. Van oudsher denken wij vanuit de trein, waarbij andere vormen van vervoer een aanvulling zijn. Maar andere partijen kunnen het OV, bijvoorbeeld in een bundel, juist als aanvulling op hun eigen dienstverlening aanbieden. Als je tankpas toegang geeft tot de trein, deelfiets en deelauto, wordt een tweede auto voor sommige gezinnen wellicht overbodig. Dat bespaart hen geld en is goed voor het milieu.”

Meer keuze

Smit: “Wij hoeven dat niet allemaal zelf te doen. Door partners meer mogelijkheden te geven, komen er aanbieders bij en krijgt de reiziger meer keuze. Zo wordt het OV aantrekkelijker voor grotere groepen reizigers. Voor reizigers die nu niet zo snel het OV gebruiken - bijvoorbeeld leaserijders - kan de trein door een nieuwe aanbieder toch een logische keuze worden. Met steeds drukkere steden en plattelandsgebieden met minder OV, liggen er veel uitdagingen om Nederland bereikbaar te houden. Als maatschappelijk bedrijf wil NS hieraan een bijdrage leveren.”

Voorwaarden

Nieuwe toetreders kunnen allemaal onder dezelfde voorwaarden gebruik maken van deze nieuwe mogelijkheden. Deze voorwaarden moeten ervoor zorgen dat reizigers een betrouwbaar product krijgen. De nieuwe aanbieders krijgen toegang tot een systeem van NS om zelf abonnementen samen te stellen en OV-producten te kunnen aanbieden. De aanbieder bepaalt zelf de product- en verkoopvoorwaarden inclusief de prijs. Wel gelden gewoon de vervoersvoorwaarden van de vervoerder.


  • 20 Augustus 2019 om 06:53
OuderPersberichten

Nieuwe stationspiano in Delft is begin van Jazz Festival

De klanken van het Jazz Festival Delft klinken vrijdagmiddag 23 augustus al in het NS Station Delft. Om te vieren dat er weer een stationspiano is, zal architect Francine Houben de piano onthullen. Houben is de architect van het NS Station Delft en is een groot promotor van de informele muziekcultuur in de publieke ruimte. Daarna treedt het Delfts Jazz-duo BOIZ op als opwarmertje voor het Jazz Festival Delft.

In Delft stond vlak na de opening van het nieuwe NS Station ook een piano. Maar door vernielingen moest die weer weg. “We wilden de piano graag weer terug”, zegt stationsmanager Frits van Dijk. “Dat kan nu door ‘m ’s avonds weg te halen en ’s ochtends weer terug te plaatsen. Overdag is er continu toezicht op de piano. En kunnen reizigers weer hun muzikale kunsten laten horen.”

Vrijdag 23 augustus om 15.45 uur zal architect Francine Houben de piano onthullen.

BOIZ

23 augustus begint ook Jazz Festival Delft. Het Delftse Jazz-duo BOIZ trapt het festival om 16:00 uur af op de nieuwe stationspiano. Het duo bestaat uit de Delftse pianist Bas Boon en zangeres Iris van der Made. Zij spelen bekend repertoire met een originele twist en jazzy songs op toegankelijk wijze. De combinatie van het avontuurlijke pianospel en de warme uitnodigende stem van Iris zorgen voor een sfeervol optreden.

Het duo zal die avond ook nog optreden bij Café Vanouds en Iris van der Made is ook de host van een van de pleinen van het Jazz Festival Delft.


Persbericht: Ictivity boost IT-carrières met Learn & Earn programma

Eindhoven, 19 augustus 2019 Ictivity, IT-dienstverlener gespecialiseerd in managed services, IT-adoptie en online werkplekken, introduceert een nieuw trainingsprogramma voor starters in de IT-branche én zij-instromers uit andere branches. Middels een werk- en leertraject worden deelnemers in 12 maanden klaargestoomd tot volledige IT-professionals. Met het programma biedt Ictivity starters de mogelijkheid om verder te leren en tegelijkertijd in de praktijk aan de slag te gaan.

Learning on the job
In tegenstelling tot vele andere IT-academies, biedt Ictivity de mogelijkheid tot een inhouse opleiding in het eigen trainingscenter Ictivity Training. Hier helpen praktijkgerichte en ervaren IT-professionals de deelnemers snel resultaat te boeken en ervaring op te doen. Ook de officiële examens worden door Ictivity zelf afgenomen. Wanneer deelnemers een officieel erkend certificaat behalen, staat daar een financiële bonus tegenover. Door hen tevens een volwaardig salaris te bieden, geeft Ictivity invulling aan het ‘earn’ gedeelte van het opleidingsprogramma. Nieuw vergaarde kennis wordt daarnaast direct ingezet bij klanten, omdat Ictivity gelooft dat deelnemers pas in de praktijk ervaren welke IT-discipline het beste bij hen past.

Erik Derijks, Corporate Recruiter bij Ictivity: “In de markt en ook bij ons bestaat de behoefte aan nieuw IT-talent. We merken echter dat starters vaak niet precies weten wat ze willen of kunnen. Verdere ontwikkeling is belangrijk voor starters, maar tegelijkertijd willen ze in de praktijk uitzoeken waar hun hart sneller van gaat kloppen. Met ons trainingsprogramma zetten we daarom in op een pragmatische aanpak, waarbij deelnemers direct een mooi salaris ontvangen. Zij vormen vanaf dag één volwaardige collega’s. Persoonlijke ontwikkeling staat cent>>

Lees verder..
  • 19 Augustus 2019 om 13:24

Persbericht: Cegeka in de top 1% wereldwijd van Microsoft Business Applications-partners

Veenendaal, 19 augustus 2019 - Het Europese IT-bedrijf Cegeka krijgt het Inner Circle-label van Microsoft Business Applications. Met deze onderscheiding treedt Cegeka toe tot een zeer select en internationaal clubje van IT-bedrijven en behoort het bedrijf tot de wereldwijde top 1% van Microsoft Business Applications-partners.

“Elk jaar erkennen we Microsoft Business Applications-partners van over de hele wereld voor hun innovatieve manier van werken en voor de wijze waarop ze efficiënte methodologieën ontwikkelen die bijdragen aan het succes van hun klanten”, vertelt Cecilia Flombaum, Microsoft Business Applications Lead. “Onze Inner Circle-leden worden zorgvuldig geselecteerd op basis van hun bedrijfsprestaties en hun capaciteiten als organisatie, hetzij op het gebied van IP, het ontwikkelen van oplossingen, of het feit dat ze toonaangevend zijn in de digitale transformatie van een welbepaalde industrie. Microsoft is vereerd om Cegeka deze erkenning te geven als bekroning van hun prestaties van het afgelopen jaar, de toewijding waarmee ze onze klanten bedienen en hun innovatie rond de Microsoft Cloud."

Eerder dit jaar viel Cegeka al in de prijzen met zijn expertise op het gebied van Dynamics 365-bedrijfsapplicaties in een cloudomgeving, toen het als eerste Belgische bedrijf een Microsoft Gold Partner werd voor Cloud Business Applications Competency. Cegeka is ook een Microsoft Powerapps-partner, wat de all-round capaciteiten van het bedrijf met betrekking tot de Microsoft Cloud verder onderstreept.

“We zijn bijzonder opgetogen dat Microsoft ons opnieuw bekroont tijdens Microsoft Inspire in Las Vegas en ons nu laat toetreden tot de prestigieuze Inner Circle van Microsoft Business Applications-partners op basis van onze prestaties van het afgelopen jaar”, zegt Arno Visser, Global VP Business Solutions bij Cegeka. “Ons team pro>>

Lees verder..
  • 19 Augustus 2019 om 13:22
❌