[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 23 Februari 2018Persberichten

Tot en met 8 april: Intercity direct tijdelijk toeslagvrij buiten de spits

NS verlengt de periode waarin reizigers buiten de spits toeslagvrij mogen reizen tot en met zondag 8 april. De voorwaarden blijven hetzelfde: op werkdagen buiten de ochtend- en avondspitstijden plus het hele weekend en op feestdagen reis je met Intercity direct zonder toeslag. Advies: ga steeds wel voorafgaand aan de reis langs de toeslagzuil met de OV-chipkaart: dan staat altijd het juiste toeslagtarief op de kaart en ontstaat geen verwarring.  

NS kreeg in 2017 net als in 2015 een boete voor het niet behalen van afgesproken prestaties in de spits op de Hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Breda. Door het tijdelijk toeslagvrij maken van de Intercity direct tijdens de daluren komen de boetebedragen weer bij de reiziger terug. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft dit besloten in overleg met NS en de consumentenorganisaties om reizigers op de Hogesnelheidslijn tegemoet te komen.

Feiten & cijfers

normaal betaal je bij Intercity direct € 2,40 toeslag per rit voor het traject tussen Rotterdam en Schiphol (en vice versa) over de HSL.

vanaf zondag 10 december 2017 tot en met zondag 8 april 2018 reis je buiten de spits met Intercity direct zonder toeslag.

de exacte tijdstippen waarop je kunt reizen zonder toeslag: op werkdagen tot 06:30 uur, tussen 09:30 en 16:00 uur en dan weer na 19:00 uur plus het hele weekend en op feestdagen.

tijdens de spits geldt nog steeds de Intercity direct toeslag. Toeslagen zijn voor reizigers met een OV-chipkaart verkrijgbaar bij de rode toeslagzuilen op de vertrekstations of online.

reizen met Intercity direct over de HSL is sneller dan met de reguliere intercity. Tussen Amsterdam en Rotterdam is de tijdswinst 32 minuten.

de tegemoetkoming geldt niet voor andere treinen op de HSL: Voor de intercity tussen Den Haag en Eindhoven geldt geen toeslagregeling en Thalys werkt met andere treintickets.

Abonnementhouders
Houders van een Intercity direct Altijd Toeslagvrij jaarabonnement ontvangen € 100 tegemoetkoming. De klanten die dit betreft krijgen hierover schriftelijk detailinformatie.

Wel altijd langs de zuil
De rode toeslagzuilen op de vertrekperrons van Intercity direct geven op elk moment het juiste toeslagtarief: € 2,40 tijdens de spits en € 0,00 daarbuiten. Ga daarom als reiziger altijd óók langs de toeslagzuil met je OV-chipkaart. Dan staat altijd het juiste toeslagtarief op de kaart en ontstaat geen verwarring.

Verbeteraanpak
Op 22 november 2017 meldde NS dat haar prestaties op de Hogesnelheidslijn inmiddels sterk verbeteren.


Gisteren β€” 22 Februari 2018Persberichten

Persbericht: LG onthult nieuwe K10 en K8 smartphones tijdens MWC

Amstelveen, 22 februari 2018 – LG Electronics (LG) onthult de 2018-uitvoering van zijn populaire K8 en K10 smartphones op MWC 2018. Deze toestellen zijn vriendelijk geprijsd maar voorzien meer premium functies die vergelijkbaar zijn met de high-end smartphones van LG. Beide modellen zullen worden uitgerold in belangrijke markten zoals Europa, Azië, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten.

Met een groot aantal geavanceerde camerafuncties, zoals hoge snelheid autofocus en ruisonderdrukking voor betere fotografie bij weinig licht, levert de nieuwe K-serie uitzonderlijke kwaliteit tegen uitzonderlijke prijzen. Zowel de K8 als de K10 hebben de look die we kennen van de K-serie: glanzend en met ronde lijnen, aangevuld met 2,5D Arc Glass voor een moderne, naadloze look die volledig past bij deze tijd. Beide telefoons zullen beschikbaar zijn in drie nieuwe, opvallende kleuren: Aurora Black, Moroccan Blue en Terra Gold.

Geliefde smartphones in een nieuw jasje
Het stijlvolle metallic design van de LG K10 met zijn metalen U-frame ziet er niet alleen strak uit, maar het toestel is ook voorzien van hoogwaardige eigenschappen die normaal gesproken niet binnen deze prijsklasse beschikbaar zijn. De K10 is uitgerust met een geavanceerde 13 megapixel camera aan de achterkant, dezelfde als in de LG G6, en een 8 megapixel camera aan de voorkant die Bokeh ondersteunt bij het maken van selfies. Bokeh drukt de kwaliteit van de onscherpte in een foto uit, het gaat om onscherpte die ontstaat doordat het voorwerp buiten het scherptevlak ligt. Met de K10 zullen fotografieliefhebbers geen belangrijk fotomoment meer missen dankzij Phase Detection Auto Focus (PDAF), die 23 procent sneller is dan de traditionele autofocus. De nieuwe Smart Rear Key opent niet alleen de telefoon met behulp van een vingerafdruk, maar activeert ook Quick Shutter voor het snel maken van foto’s en Quick Capture voor het maken van schermafbeeldingen.

De geüpdatete>>

Lees verder..

  • 22 Februari 2018 om 18:55

Persbericht: TomTom lanceert nieuw navigatiesysteem voor motorrijders: TomTom RIDER 550

Amsterdam, 22 februari 2018 – TomTom (TOM2) lanceert vandaag een nieuw navigatiesysteem speciaal ontwikkeld voor motorrijders. De TomTom RIDER 550 heeft verschillende nieuwe functies, is sneller, slimmer en beter verbonden met het internet.

De TomTom RIDER 550 is volledig draadloos en er is geen computer meer nodig om updates te installeren. Updaten gebeurt via Wi-Fi® en de meegeleverde Lifetime Services*. De nieuwe TomTom RIDER 550 heeft bovendien toegang tot TomTom Road Trips, waar je meer dan 150 exclusieve routes kunt downloaden. Zo kun je je ultieme motoravontuur nog makkelijker voorbereiden. De nieuwe, snellere quad-coreprocessor biedt betere prestaties en een vlottere navigatie-ervaring. Ten slotte kunnen ze met hun telefoon communiceren via stemassistenten van Siri en Google Now ™. Zelfs smartphoneberichten kunnen voorgelezen worden via een headset.**

TomTom Road Trips biedt motorrijders ´s werelds beste attracties en routes. Gebruikers kunnen online de routes bekijken en selecteren, personaliseren en gemakkelijk synchroniseren met de TomTom RIDER 550. Bovendien is het met de TripAdvisor-reviews op MyDrive ongelooflijk eenvoudig om passende hotels en eetgelegenheden te selecteren.

Net als bij de vorige modellen in het assortiment heeft de TomTom RIDER 550 een handschoenvriendelijk 4.3″-touchscreen. Dit scherm is zelfs goed te bedienen op de meest bochtige en heuvelachtige wegen en rondritten. Ook kunnen motorrijders de ritten opslaan die ze rechtstreeks op het apparaat hebben genomen. De TomTom RIDER 550 wordt geleverd met duizenden speciaal geselecteerde Points of Interest (PoI).

Mike Schoofs, Managing Director van TomTom Consumer: “We zijn erg blij dat we motorrijders de TomTom RIDER 550 kunnen bieden. Het bevat veel functies die de motorervaring nog gemakkelijker en mooier ma>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 18:52

Persbericht: IGEL noteert record omzetgroei in software in 2017

Breukelen, 12 februari 2018IGEL Technology, toonaangevend leverancier van krachtige endpoint managementsoftware publiceert de bedrijfsresultaten van 2017 met een wereldwijde omzetgroei van 16%. Daarbij heeft IGEL Technology een omzetgroei van 74% gerealiseerd in de Verenigde Staten. Deze explosieve groei is vooral te danken aan de recordverkoop van software, die in de VS met maar liefst 589 procent is gestegen. In Nederland heeft IGEL een totale omzetgroei van 25% gerealiseerd in vergelijking met 2016.

"Steeds meer organisaties zijn op zoek naar een centrale beheeromgeving voor een groeiende diversiteit aan werkplekapparatuur. Dat zien we terug in onze verkoopresultaten. Waar we voorheen vooral thin client hardware verkochten, maakt de afzet van onze softwareoplossingen als Universal Desktop Converter en onze UD-Pocket een steeds groter deel uit van onze totale omzet. De volledig gratis Universal Management Suite (UMS) software voor gecentraliseerd werkplekbeheer stimuleert deze groei”, vertelt Hans Vogel, Country Manager IGEL in Nederland.

In 2017 heeft IGEL wereldwijd 258.000 hardware-units verkocht en 115.000 softwarelicenties. In Nederland is de omzet uit thin client hardware gestegen met 20%. De omzet afkomstig van endpoint management software oplossingen steeg met 35% afgelopen jaar in vergelijking met 2016.

IGEL OS vormt de kern van IGEL’s softwareoplossingen. Het op Linux gebaseerde besturingssysteem legt de lat hoger voor ransomware en cyberaanvallen. Organisaties zijn met deze oplossingen in staat Windows-applicaties te laten draaien op werkplekapparatuur zonder veiligheidsrisico’s. Zo zet de Universal Desktop Converter X86 devices eenvoudig, snel en veilig om naar een thin client. Met de gratis IGEL Universal Management Suite kunnen tienduizenden verschillende soorten werkplekcomputers beheerd worden vanuit één g>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 17:56

Persbericht: Ruckus komt met CBRS-band LTE toegangsportfolio

Amsterdam, 22 februari 2018 - Ruckus Networks, een ARRIS-onderneming, is een nieuw portfolio overeengekomen met het Amerikaanse Citizens Broadband Radio Service (CBRS). Het gaat daarbij om 3,5 GHz LTE access points (AP's) en bijbehorende cloud-gebaseerde abonnementsdiensten voor gebruik in bedrijfsnetwerken en netwerken van service providers. De Ruckus LTE-portfolio stelt ondernemingen in staat om private LTE-netwerken in te zetten en zo een hoge kwaliteit (QoS) voor kritieke bedrijfsapplicaties te garanderen. Voor service providers biedt de portfolio een kosteneffectieve LTE voor interne en externe dekking met meer capaciteit voor gebieden met intensief dataverkeer.

Het Amerikaanse CBRS-spectrum wordt toegewezen volgens een gedeeld spectrumschema. Dankzij een historische verschuiving in deze toewijzing, wordt het spectrum beschikbaar gesteld aan een groot aantal entiteiten. De verwachting is dat de efficiëntie van de CBRS technologie nieuwe use cases van organisaties mogelijk maakt, terwijl op unieke wijze de behoefte aan extra mobiele netwerkcapaciteit en bandbreedte wordt aangepakt.

"We verwachten dat de CBRS-markt voor radio-toegangsnetwerken (RAN) tussen 2018 en 2022 tien keer zo groot wordt, met totale RAN-investeringen van zo’n $ 1 miljard," zegt Stefan Pongratz, senior director van carrier economics en mobile RAN bij Dell'Oro Group. "De CBRS-band verlaagt de toetredingsdrempel en biedt kansen voor een breed scala aan deelnemers om een publiek of privaat LTE-netwerk te exploiteren, gebruikmakend van een gedeeld spectrum. We verwachten een aanzienlijk momentum voor service providers en private LTE ondernemingen na FCC (Federal Communications Commission) certificering voor CBRS.”

De Ruckus CBRS-band LTE-portfolio bestaat uit:
  • 22 Februari 2018 om 17:13

Persbericht: Fox-IT lanceert website Overdewiv.nl

Delft, 22 februari 2018 - Wat betekent ‘onderzoeksopdrachtgerichte interceptie’? Kan de AIVD straks al ons internetverkeer inzien? De nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv 2017) is op sommige punten technisch zeer complex. Hoe onderscheid je feiten van fictie en ga je goed geïnformeerd het referendum van 21 maart in? Fox-IT lanceert vandaag de website OverdeWiv.nl. Het doel van deze factchecker is om kiezers aan te moedigen zichzelf goed te informeren zodat zij weloverwogen hun stem kunnen uitbrengen.

Over de factchecker
Met de factchecker Overdewiv.nl leert de bezoeker aan de hand van 6 stellingen meer over het meest besproken onderdeel van de nieuwe wet: de onderzoeksopdrachtgerichte interceptie (OOG). Dit is de naam voor een bijzondere bevoegdheid van inlichtingen- en veiligheidsdiensten die met ingang van de nieuwe wet verandert ten opzichte van de oude wet uit 2002. Deze bevoegdheid wordt ook wel aangeduid als sleepnet.

In de factchecker leggen de cyber security experts van Fox-IT de focus op de technische aspecten van deze bijzondere bevoegdheid. Bezoekers kunnen aangeven of de stellingen waar of niet waar zijn. De factchecker geeft geen stemadvies, maar verklaart de technische complexiteit van de wet. Fox-IT doet dat op basis van eigen expertise en maakt zo de technische mogelijkheden en onmogelijkheden inzichtelijk. Natuurlijk is inzicht in de techniek niet de enige factor in een keuze om voor of tegen te stemmen, maar de informatie op deze site kan de bezoeker wel helpen bij het maken van een eigen afweging.

For a more secure society
Bij Fox werken 350 specialisten met een grote passie voor techniek en security. De Wiv is ook bij Fox-IT onderwerp van gesprek: enkele maanden geleden hebben we om die reden een intern debat gehouden over de Wiv. Daaruit bleek dat ook onder de medewerkers de meningen>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 14:54

Persbericht: Compello GDPR Quickscan

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR, General Data Protection Regulation, in werking. De EU heeft op 27 april 2016 de definitieve versie gepubliceerd van deze wetgeving, die er in de eerste plaats is gekomen voor de bescherming van privégegevens. Onder privégegevens wordt verstaan alle data die kan worden gelinkt aan een individu, zoals bijvoorbeeld bankkaartgegevens, paswoorden, financiële gegevens, medische en sociale gegevens. Met deze nieuwe wetgeving wil de EU in de eerste plaats de burgers meer controle geven over hun persoonlijke data. Een tweede belangrijk doel is de verdere ondersteuning van de digitale economie.

Voor wie geldt de GDPR?
Een veel gehoorde misvatting is dat de wetgeving enkel zou gelden voor grote ondernemingen, maar de GDPR geldt voor alle bedrijven die, onafhankelijk van hun grootte gevestigd zijn in de EU, gevestigd zijn buiten de EU, maar goederen en/of diensten leveren aan EU burgers of persoonlijke gegevens verzamelen en/of het gedrag monitoren van EU burgers.

Misvattingen
Enkele voorbeelden van misvattingen die er leven omtrent de GDPR:

  • Wij verwerken geen gegevens van consumenten
    • Iedere organisatie heeft te maken met persoonsgegevens
  • Onze organisatie heeft minder dan 250 medewerkers
    • Hier was ooit sprake van, echter is dit niet meer van toepassing
  • Wij zijn ‘GDPR-proof’ met een ISO-27001 certificering
    • Een ISO certificering bevat een aantal punten van de GDPR, echter niet alles
  • De GDPR draait alleen om digitale gegevens
    • Ook niet digitale documenten kunnen persoonsgegevens bevatten.
Compello GDRP Quickscan
Om te bepalen hoe uw organisatie ervoor staat in het kader van de GDPR heeft Compello de GDPR Quickscan ontworpen. Middels deze Quickscan lichten onze consultants uw organisatie door op de GDPR eisen. Hierbij beginnen zij met het bepalen van welke data binnen uw organisatie wordt gebruikt (assess fase). Vervolgens bepalen zij op welke wijze deze gegevens worden beheerd (control fase). De laatste fase onderzoekt op welke wijze over deze gegevens wordt gerapporteerd (report fase). De uitkomsten van de GDPR Quickscan worden in rapportagevorm opgesteld die vervolgens gezamenlijk met u wordt besproken. Aan de hand van de bespreking van deze worden de mogelijke vervolgstappen met u besproken.

http://compello.nl/nl/nieuws/157/compello-gdpr-quickscan

Wilt u dat wij uw organisatie helpen middels de Compello GDPR Quickscan, neemt u dan contact met ons op via info@compello.nl.
  • 22 Februari 2018 om 14:19

Persbericht: OKI erkend als een Thomson Reuters Top 100 Global Technology Leader 2018

Egham, 22 februari 2018 – OKI (TOKIO: 6703) heeft aangekondigd dat het door Thomson Reuters is erkend als een Top 100 Global Technology Leader 2018. OKI werd geprezen voor zijn inzet op het gebied van innovatie, milieubeheer en personeelsdiversiteit.

Het onderzoek was de eerste allesomvattende evaluatie van de ruim 5.000 toonaangevende technologiebedrijven die de wereld momenteel rijk is. De prestaties werden beoordeeld aan de hand van een gegevensgestuurd algoritme op basis van 28 punten. Deze methode is door Thomson Reuters ontwikkeld en is gebaseerd op de acht belangrijkste pijlers voor prestaties: financiële prestaties, vertrouwen van management en investeerders, risico's en veerkracht, juridische naleving, innovatie, mensen en sociale verantwoordelijkheid, milieu-impact en reputatie. OKI ontving bijzonder goede scores voor de pijlers innovatie, milieu-impact en mensen en sociale verantwoordelijkheid.

"We zijn er trots op door Thomson Reuters te worden erkend als een Top 100 Global Technology Leader. We hebben deze lof te danken aan onze aanhoudende inspanningen om octrooiaanvragen voor het IoT te bevorderen, onze milieu-uitstoot te verminderen, medewerkers tevreden te houden en diversiteit op de werkplek te stimuleren", aldus Shinya Kamagami, directeur van OKI. "OKI is marktleider voor de levering van geavanceerde technologische producten, zoals geldautomaten waarbij klanten geld kunnen storten én opnemen, VoIP-telefonie en callcentersystemen. Al deze inspanningen worden ondersteund door onze bedrijfsfilosofie, die erop is gericht superieure netwerkoplossingen te ontwikkelen en wereldwijd uitstekende informatie- en communicatieservices te leveren om in dit informatietijdperk te kunnen voldoen aan de gevarieerde behoeften van gemeenschappen over de hele wereld. We streven ernaar de sociale infrastructuur te ondersteunen, onder andere in de sectoren verkeer, bouw, rampenbestrijding, medisch, financieel, ver>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 13:56

Persbericht: Ruckus introduceert IoT Suite voor veilige IoT-toegangsnetwerken

Amsterdam, 22 februari 2018 - Ruckus Networks, een ARRIS-onderneming, introduceert de Ruckus IoT Suite. Daarmee kunnen organisaties meerdere IoT-netwerken eenvoudig samenvoegen tot één beveiligd IoT-toegangsnetwerk. De Ruckus IoT Suite versnelt daarnaast de return-on-investment (ROI) tijd en verlaagt de implementatiekosten door gebruik te maken van een gemeenschappelijke infrastructuur tussen het draadloze lokale netwerk (WLAN) en het IoT-toegangsnetwerk.

Volgens marktonderzoeksbureau IDC is IoT edge infrastructuur in opkomst als belangrijk groeidomein en is het een prioriteit voor bedrijven om de snelgroeiende IoT-toepassingsruimte te ondersteunen. Binnen deze edge infrastructuur – die naar verwachting in 2021 bijna $ 3,4 miljard zal bereiken – is netwerkapparatuur het snelst groeiende segment, met een samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) van meer dan 30 procent. Deze groei wordt gedreven door de behoefte aan continuïteit van de toepassing en hoge prestaties in combinatie met betrouwbare en veilige connectiviteit.

"Beveiligde IoT-netwerkimplementaties bij bedrijven zijn nog niet goed van de grond gekomen vanwege een gefragmenteerde markt met specifieke oplossingen voor eenmalige toepassingen van use cases”, stelt Rohit Mehra, vice president netwerkinfrastructuur bij IDC. "Een multi-standaard IoT-toegangsnetwerk dat gebruikmaakt van bestaande hardware, software en beveiligingsmogelijkheden aan de rand van netwerken, is een must voor de meeste organisaties om IoT te implementeren. De Ruckus IoT Suite adresseert deze specifieke kenmerken en is een goede eerste stap om een bredere multi-mode IoT-netwerkimplementatie mogelijk te maken.”

"Organisaties onderzoeken hoe IoT hen kan helpen de operationele efficiëntie te verbeteren, de omzet te verhogen en de klantervaring te verbeteren. De mogelijkheid om dat te doen wordt echter be>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 13:53

Persbericht: Rob W.A. Vissers aangesteld als CCO bij Enable U

Amsterdam, 22 februari 2018 – Rob W.A. Vissers (48) is gestart als Chief Commercial Officer (CCO) bij integratiespecialist Enable U. De aanstelling van Vissers sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om de vraag vanuit de markt nog beter te kunnen bedienen en de eigen groeidoelstellingen te realiseren.

Jarenlange ervaring
Vissers brengt 23 jaar ervaring mee, opgedaan binnen verschillende commerciële managementfuncties in de IT-branche. De afgelopen vier jaar was hij als algemeen directeur actief voor system integrator i³ groep uit Vianen. Met de komst van Vissers wordt het managementteam van Enable U uitgebreid om extra aandacht te kunnen geven aan marketing en verkoop om de verdere groei van het bedrijf te faciliteren. 
 
Rob W.A. Vissers kijkt ernaar uit aan de slag te gaan bij Enable U: “Het productenportfolio van Enable U sluit perfect aan bij de ontwikkelingen in de markt waarbij data een centrale rol speelt in het aansturen van bedrijfsprocessen. Enable U heeft bewezen dat het in staat is om deze data op een veilige manier te ontsluiten en zijn echte specialisten in het integratie vraagstuk. Aan alles merk je dat Enable U een kennishuis is met mooie gerealiseerde projecten en referenties. Ik kijk ernaar uit om de indrukwekkende lijst aan klanten nog verder uit te breiden en ons in nieuwe segmenten verder te ontwikkelen, zoals de gezondheidszorg en energiemarkt. Verder ga ik mij bezighouden met het opzetten van een ‘Enable U as a Service’-model waarbij we de huidige oplossingen als een dienst gaan aanbieden. Samen met alle Enablers ga ik aan de slag om samen werken en samen leven beter te maken.”

Frank Arts, directeur en oprichter van Enable U: “Rob is een enorme aanwinst voor Enable U. De kennis en ervaring die Rob meebrengt stelt ons in staat nieuwe markten op te gaan en is geheel in lijn me>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:47

Persbericht: GR8 Nederland gaat hotels digitaliseren in samenwerking met Avit Group

Nieuwegein, 22 februari 2018 - Avit Group heeft een overeenkomst getekend met de horecagroep GR8 Nederland voor de volledige digitalisering van de zeven hotels in Nederland. Avit gaat in deze hotels een geïntegreerde ICT-infrastructuur inrichten die digitale innovaties mogelijk maakt. Met deze vernieuwing wil GR8 Nederland zijn gasten een ‘Wow!’-effect en een bijzondere beleving bieden.

Hotelgroep GR8 Nederland gaat de komende maanden al zijn hotels verbouwen en grondig moderniseren. De inzet van de nieuwste digitale technologie staat daarbij centraal. Zo worden de voorkeursinstellingen van hotelgasten – waaronder klimaat, verlichting, etc. – bewaard, zodat bij een volgend bezoek het een en ander automatisch al is ingesteld volgens hun persoonlijke voorkeuren. Dit gebeurt ook bij overnachting bij een andere GR8-vestiging. Zo kan de gast in alle GR8 Hotels rekenen op een bijzondere, gepersonaliseerde beleving, die de klantloyaliteit versterkt.

Naast ondersteuning van hospitality-innovaties zorgt de nieuwe infrastructuur voor optimale gegevensbeveiliging, voor lagere operationele kosten en voor een hogere productiviteit. Inmiddels is gestart met de werkzaamheden in het GR8 Hotel in Oosterhout, dat begin mei zal worden opgeleverd.

In nauw overleg met GR8 bouwt het R&D ontwikkelteam van Avit een op Cisco-technologie gebaseerde ICT-architectuur (bestaande uit LAN, WAN, WiFi, collaboration, IoT, digitale gebouwoplossingen en security), gecombineerd met systemen van LG (waaronder IPTV en klimaatbeheersing) en systemen voor verlichting, bewaking, meldkamer, aanbieden van tv-content, werkplekken, etc.. Alles wordt door Avit geïntegreerd tot één platform dat de aansturing van alle systemen en de onderlinge koppelingen regelt. Dit platform vervangt de traditionele hotel domotica- en KNX-systemen volledig.>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:45

Persbericht: Bomgar Remote Support 18.1 is nu ook AVG compliant

‘s Hertogenbosch, 22 februari 2018 Bomgar, leider in enterprise-oplossingen voor secure access, lanceert de nieuwste versie van haar Remote Support-oplossing. De 18.1 versie van Bomgar Remote Support stelt IT-servicedesks en customer support centers in staat om bijna elk device, op elk platform, waar dan ook in de wereld te beheren en te repareren. Technici zetten Bomgar in om te verbinden met systemen en devices op afstand. Zo kunnen ze de apparaten beheren, met de eindgebruiker of met andere technici chatten, samenwerken en tegelijkertijd de remote access veiligheid verbeteren.

Bomgar Remote Support 18.1 biedt nieuwe opties voor gebruik en security en verhoogt zo de algehele user en customer experience. Het nieuwe uiterlijk van de Customer Client bezorgt de gebruiker een natuurlijke ervaring voor ondersteuning op afstand. De moderne chat-interface voelt vertrouwder aan, heeft een eenvoudigere lay-out en is gemakkelijk te bedienen. Tijdens chatgesprekken met een supportmedewerker wordt een profielfoto (of initialen) getoond en wordt de nadruk gelegd op het creëren van vertrouwen tussen de supportmedewerker en de eindgebruiker.

Upgrades voor de Jump Client worden nu sneller uitgevoerd dan voorheen, waardoor het beheren van grote aantallen onbemande systemen wordt vereenvoudigd. Zodra een volgende versie van Bomgar wordt geïnstalleerd, zien technici welke Jump Clients al zijn geüpgraded, waarna ze meteen toegang hebben. Indien een Jump Client wacht op een upgrade kunnen technici eigenschappen wijzigen zonder te moeten wachten op het voltooien van de upgrade.

AVG compliant
Naast het verbeteren van de enterprise support experience bevat de 18.1 versie van Bomgar Remote Sup>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:42

Persbericht: Ivanti breidt partnerprogramma uit met extra ondersteuning voor diverse partnertypes

's Hertogenbosch, 22 februari 2018Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt voor beter beheer en betere beveiliging van de digitale werkplek, breidt het Ivanti Partner Programma uit met uiteenlopende hulpmiddelen voor sales en marketing en technische ondersteuning. Met dit nieuwe programma biedt Ivanti meer mogelijkheden aan Managed Service Providers (MSPs), Expert Consultancy Partners en Expert Solution Providers (ESPs).

Het Ivanti Partner Programma, dat vorig jaar werd uitgebreid, verenigt al onze technologieën in één overzichtelijk programma. Daardoor kunnen voormalige partners van RES, AppSense, LANDESK, Concorde, Shavlik, HEAT Software, Lumension en Xtraction gemakkelijker met ons samenwerken in ons gehele portfolio.

James Anderson, Area VP of Channel in EMEA: "Ivanti partners blijven een centrale rol in onze gezamenlijke toekomst spelen, daarom investeren we fors in ons partnerkanaal. Ons nieuwe Technical Rewards-concept stelt partners in staat beloond te worden over gesloten contracten, gebaseerd op de waarde die ze tijdens de sales cyclus toevoegen. We bieden partners belangrijke technische sales kennis, om ervoor te zorgen dat klanten de waarde van onze oplossingen via demonstraties en Proof of Concept kunnen ervaren."

Het Ivanti Partner Programma in EMEA is een two-tier model dat gebruik maakt van de bestaande waardevolle regionale distributienetwerken. Met de snelle groei van het partnernetwerk, neemt de organisatie nu de volgende stap in de samenwerking met distributeurs om optimaal gebruik te maken van Ivanti's positie in de markt. Ontworpen om aan hedendaagse IT-uitdagingen te voldoen, stellen Ivanti's unified endpoint management (UEM), security, service management en cloud service management (CSM)-oplossingen partners in staat om belangrijke waarde toe te voegen aan de IT-omgeving van klanten.

Eric Segers, Vice Pre>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:38

Persbericht: Fortinet Threat Landscape Report: aantal cyberaanvallen per bedrijf met 82% toegenomen

Utrecht, 22 februari 2018 -  Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, publiceert zijn Global Threat Landscape Report. Hieruit blijkt dat het aantal cyberaanvallen per bedrijf het afgelopen kwartaal weer is toegenomen. Ook geautomatiseerde en geavanceerde zwermaanvallen zijn in opmars. Dit maakt het steeds moeilijker voor organisaties om gebruikers, applicaties en apparaten te beschermen. De belangrijkste punten van het rapport zijn:

De snelheid, diversiteit en het volume van zwermaanvallen nemen toe
Aanvallen op bedrijven worden met de dag vernuftiger. Digitale transformatie zorgt niet alleen voor verandering binnen bedrijven, maar breidt ook hun aanvalsoppervlak uit. Cybercriminelen profiteren daarvan. Ze passen nieuwe zwermachtige technieken toe om gelijktijdig verschillende kwetsbaarheden, apparaten en access points aan te vallen. De combinatie van de snelle ontwikkeling van cyberbedreigingen en de introductie van steeds meer malware-varianten maakt het moeilijker voor organisaties om zich te verdedigen.
  • Ongekende grote aanvalsvolumes: Per bedrijf werden gemiddeld 274 exploits gedetecteerd. Dit vertegenwoordigde een toename met maar liefst 82% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Het aantal malware-families steeg met 25%, terwijl het aantal unieke varianten met 19% toenam. De onderzoeksgegevens wijzen niet alleen op een groei van het aantal aanvallen, maar ook een evolutie van malware. Het percentage met https en SSL versleuteld verkeer ten opzichte van het totale netwerkverkeer nam eveneens toe, tot gemiddeld bijna 60%. Hoewel encryptie zonder meer helpt om gegevens veilig te houden tijdens de overdracht tussen het core-netw>>

    Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:36

Persbericht: Helft werknemers kan bedrijfsinformatie moeilijk terugvinden

Waddinxveen, 22 februari 2018 – Het is slecht gesteld met de kennisborging binnen organisaties. 39 procent van de Nederlandse werknemers geeft aan dat kennis onvoldoende geborgd en geadministreerd wordt. De informatie die wel gedocumenteerd is, staat versnipperd opgeslagen, zegt 59 procent. Bijna de helft (49%) van werkend Nederland heeft geen idee van waar informatie opgeslagen staat. Deze cijfers blijken uit onderzoek van Protime, specialist in workforce management oplossingen, onder 1.000 werknemers in uiteenlopende sectoren.

Tijdverspilling
Omdat werknemers niet goed weten waar informatie opgeslagen staat, zijn zij veel tijd kwijt aan het zoeken van informatie. Ruim een kwart van de werknemers (27%) zoekt één tot twee uur per dag naar bedrijfsinformatie. 12 procent van de respondenten is zelfs twee tot drie uur per dag kwijt.

Braindrain
 
De slechte kennisborging leidt ook tot problemen bij de uitstroom van werknemers. Meer dan de helft van de respondenten (56%) vindt dat waardevolle kennis niet goed wordt gedocumenteerd wanneer werknemers de organisatie verlaten. Dit gaat ten koste van het collectieve bedrijfsgeheugen. Dit kennislek, ook wel braindrain genoemd, zorgt voor irritatie bij werknemers. Zij vinden dat er losse eindjes achterblijven als medewerkers weg gaan (39%).

Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: “Kennis is misschien wel het meest waardevolle kapitaal waar een organisatie over beschikt. Het niet borgen van deze kennis kan een groot bedrijfsrisico vormen. Reden genoeg dus om goed na te denken over een bedrijfsbrede strategie waarmee kennis binnen boord gehouden kan worden. Onderdelen van zo’n strategie zijn bijvoorbeeld een helder in-, door- en uitstroombeleid, een samenwerkingsbeleid en het inrichten van sociale technologie. Voor iedereen die de risico’s wil voorko>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 11:05

Persbericht: Marktonderzoek SER ECM Insights: 3 van de 4 bedrijven niet klaar voor de EU GDPR

Amsterdam / Berlijn, 22 februari 2018 – 3 van de 4 grote bedrijven voelen zich niet voorbereid op de EU GDPR. Dit is een van de resultaten van een onderzoek door de SER-groep als onderdeel van de ECM Insights marktonderzoeken. Alarmerend is hier, dat meer dan 45 procent nog een plan moet ontwikkelen om aan de nieuwe vereisten te voldoen.

De tijd dringt: de EU Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU GDPR) treedt in werking op 25 mei 2018. Als bedrijven niet aan de nieuwe vereisten kunnen voldoen, kan dit tot 20 miljoen euro of 4 procent (welke het hoogste is) kosten van de totale inkomsten van een bedrijf. Gelet op deze hoge financiële straffen is het verrassend dat 75 procent van de ondervraagde bedrijven uit Duitstalige landen nog steeds niet voorbereid is op de EU GDPR. Bovendien weet 45 procent niet hoe te voldoen aan vereisten zoals het recht om te wissen, wat bepaalt dat persoonlijke gegevens op verzoek volledig moeten worden verwijderd.



Het probleem: verspreide informatie
Het is makkelijk te zien waar het probleem ligt: de IT-landschappen van veel bedrijven zitten vol met decentrale informatiesilo's. Persoonlijke informatie wordt vaak opgeslagen in verschillende verouderde archieven en andere verouderde systemen, in bestandssystemen of zelfs in e-mailpostvakken. Volgens 77 procent van de 1.826 reagerende CIO's, procesmanagers en IT-managers, veroorzaakt dit verschillende problemen. Een daarvan is dat het de toegang tot informatie bemoeilijkt, waardoor het nog moeilijker wordt om aan de EU GDPR te voldoen.
"Veel bedrijven moeten eerst een cruciale vraag beantwoorden: weten ze zelfs waar persoonsgegevens worden opgeslagen? Als ze deze vraag niet kunnen beantwoorden, k>>

Lees verder..
  • 22 Februari 2018 om 10:53
OuderPersberichten

Persbericht: Bosch kondigt wereldwijde investering aan in Ultimaker 3 Extended 3D-printers

Amsterdam, 21 februari 2018 - Ultimaker, marktleider in desktop 3D-printing, kondigt aan dat Robert Bosch GmbH, de wereldwijde leverancier van technologie en services uit Duitsland, gaat investeren in Ultimaker 3 Extended 3D-printers. Na het vergelijken van verschillende desktop 3D-printers is de keuze gevallen op Ultimaker als meest betrouwbare, gebruiksvriendelijke en professionele 3D-printer. De 3D-printers worden op verschillende locaties ter wereld gebruikt voor het printen van prototypes, tooling, mallen en klemmen. Met deze investering wil Bosch haar innovatie een boost geven en de productie- en designkosten omlaag brengen.

Bosch, leverancier van auto-onderdelen, belangrijke industriële technologieën, consumentengoederen en energie- en bouwtechnologie, heeft als doel om innovaties te leveren voor een ‘connected world’. Om tijd en kosten te besparen en de time-to-market voor nieuwe producten te versnellen, besloot de organisatie wereldwijd te investeren in 3D-printers. Met de uitrol van de dienstverlening van Ultimaker, kunnen alle Additive Manufacturing afdelingen bij Bosch profiteren van een uniforme 3D-printoplossing, inclusief materiaal, training en wereldwijde support. Deze aanpak verzekert de teams op verschillende locaties van consistente en hoogwaardige 3D-print resultaten.

“We zijn erg blij dat een toonaangevend bedrijf als Bosch, na een intensieve selectieprocedure door haar Additive Manufacturing afdeling, voor onze desktop 3D-printers heeft gekozen”, aldus Jos Burger, CEO van Ultimaker. “Het team van Ultimaker werkt hard om 3D-printen toegankelijk te maken door onze hardware, software, materialen en services voortdurend te verbeteren. Deze wereldwijde investering van Bosch bevestigt dat ons 3D-printecosysteem klaar is om innovatie op globaal niveau te bevorderen. De kwaliteit en snelheid van onze service is in alle landen hetzelfde, wat onze>>

Lees verder..
  • 21 Februari 2018 om 19:01

Persbericht: Strikwerda Investments en Yourholding creΓ«ren met Total Webhosting Solutions de nieuwe Nederlandse marktleider in webhosting

Zwolle, 21 februari 2018 - De Nederlandse familie investeringsmaatschappij Strikwerda Investments (SI) investeert in Yourholding, moederbedrijf van Yourhosting, Realtime Register en Resello. Yourholding is een van de grootste hostingproviders van Nederland.  Deze samenwerking legt een stevig fundament voor het nieuwe label: Total Webhosting Solutions (TWS). Middels de additionele acquisities van RealHosting, Reviced Cloud Services en Versio is TWS direct marktleider in Nederland. 

Yourholding is een gespecialiseerde aanbieder op het gebied van webhosting- en clouddiensten voor het MKB. Het bedrijf heeft sinds de oprichting in 2001 een vooraanstaande marktpositie opgebouwd in de Nederlandse IT-markt. Valentijn Borstlap, CEO van Yourholding: “Samen met SI gaan we de komende jaren werken aan het verder uitbouwen van de bestaande marktpositie. We zoeken actief naar verdere schaalvergroting in deze snel consoliderende markt. Daarnaast kunnen we dankzij de samenwerking versnellen en acquisities uitvoeren in de markt voor hosting- en clouddiensten.” 

De consolidatie in de Nederlandse hostingsector is al langere tijd aan de gang. Schaalgrootte is belangrijker geworden om de klant goed te blijven bedienen. Desondanks is het landschap nog versnipperd. TWS wil een drijvende kracht zijn in de consolidatie van de sector. Binnen TWS opereren de bedrijven zelfstandig, om optimaal op de markt in te kunnen spelen en ondernemerschap te stimuleren. Als groep heeft het de schaal om kostenefficiënt te werken, kwaliteit te borgen en te investeren in de toekomst. Matthieu van Amerongen, CFO van TWS: “SI heeft veel ervaring met het uitbouwen van bedrijven als TWS. We proberen de kracht van snel wendbare en ondernemende bedrijven te combineren met de professionaliteit en duurzaamheid van een groot bedrijf. Wij kijken er dan ook naar uit om meer ondernemers te verwelkomen bij TWS.”

>>

Lees verder..
  • 21 Februari 2018 om 17:27

Persbericht: EvoSwitch kondigt forse uitbreiding aan voor datacenter AMS1 Campus in Amsterdam

Amsterdam, 21 februari 2018 – EvoSwitch, een internationaal opererende en cloud-neutrale colocatie provider met grootschalige datacenters in de stadsregio Amsterdam en Washington DC, met een eigen cloud interconnectie platform genaamd EvoSwitch OpenCloud, maakt zijn plannen bekend voor de bouw van een nieuw datacenter in Amsterdam met een zeer energie-efficiënt design. De nieuwe carrier-neutrale faciliteit zal gebouwd worden in de EvoSwitch AMS1 datacenter campus in Amsterdam, naast de bestaande datacenter gebouwen.

De bouw van het nieuwe datacenter betreft de eerste fase binnen een grootschalige expansie van EvoSwitch’s datacenter campus in de regio Amsterdam. De roadmap van EvoSwitch voorziet in een uitbreiding van de capaciteit in de komende jaren naar 30 MVA. Er wordt in totaal 6.000 vierkante meter colocatie oppervlak aan de campus toegevoegd, met een beschikbare capaciteit van 7,5 MW bovenop de huidige 15 MW.


“Ons gepatenteerd, in eigen huis ontwikkeld en zeer modulair uitgevoerd datacenter engineering design, biedt stand-alone units inclusief eigen back-up oplossingen met meerdere UPS-en,” zegt Eric Boonstra, CEO van EvoSwitch.

Het in-huis ontwikkelde en modulair uitgevoerde datacenter engineering ontwerp wordt gekenmerkt door 2N elektrische redundantie en ‘Indirect Adiabatic Free Cooling’ met hot/cold aisle containment. De Power Usage Effectiveness (PU>>

Lees verder..

  • 21 Februari 2018 om 17:17

Persbericht: Onguard gaat voor groei met uitbreiding management team

Amsterdam, 21 februari 2018Onguard, het FinTech-bedrijf dat zich toelegt op het order to cash proces, heeft per 1 januari haar management team uitgebreid. Wolter Kreun (33) is als Manager Professional Services aangesteld om het management team te versterken. Ook Martin de Heus (35), VP Sales, is nieuw binnen het team. Laatstgenoemde volgt oud Sales Director John Scholte op. Met deze benoemingen wil Onguard zowel de nationale als internationale groei van het bedrijf verder stimuleren.

Wolter Kreun en Martin de Heus zijn beide op 1 april 2011 gestart bij Onguard. Na bijna zeven jaar in dienst te zijn, maken ze samen de stap naar het MT. Volgens Kreun is dit een stap die past bij de ambitie van Onguard: “De afdeling Professional Services houdt zich bezig met het implementatieproces van de software, zowel nationaal als internationaal. Onze consultants komen dagelijks bij onze klanten over de vloer en ervaren hoe de klanten de software gebruiken. Deze kennis vinden wij binnen het MT relevant, omdat we hiermee nog beter in staat zijn om onze strategie en bedrijfsvoering bij te laten dragen aan het succes van onze klanten.”

De Heus is eindverantwoordelijk voor het gehele saleskanaal en nam kort geleden het stokje over van Scholte in het management team. “Ik ben erg trots op het feit dat ik deze stap heb mogen zetten en vind het belangrijk om met mijn team een bijdrage te leveren aan de ambitieuze groeidoelstellingen van Onguard”, vertelt De Heus. “We willen onze bestaande klanten breder gebruik laten maken van onze software en ze onboarden op ons platform.” Onguard automatiseert de order to cash keten met eigen software, maar ook met software van partners. De Heus ziet het daarnaast als een uitdaging om nieuwe klanten kennis te laten maken met dit platform: “De focus van mijn team ligt naast de bestaande klanten, ook op potentiële klanten. Onze missie>>

Lees verder..
  • 21 Februari 2018 om 17:12
❌