[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 22 Oktober 2018Persberichten

Persbericht: Commvault en NetApp leveren vereenvoudigde back-up en hersteloplosingen af

Commvault, wereldwijd leverancier van enterprise oplossingen voor back-up en herstel, archivering en gegevensbeheer in elke hybride omgeving, maakt bekend dat zijn softwareoplossing Commvault Complete Backup & Recovery nu rechtstreeks verkrijgbaar is via Netapp en zijn channel partners. Complete Backup & Recovery is hecht geïntegreerd met alle storage-oplossingen van NetApp om als primaire back-upoplossing te dienen. Klanten van NetApp kunnen op deze manier meer functies en mogelijkheden voor gegevensbescherming naar hun omgevingen op locatie en in de cloud en hybride omgevingen brengen.

Commvault en NetApp breiden hun hechte technologische samenwerking verder uit om klanten van NetApp in staat te stellen om hun back-up en herstelprocedures compleet te vereenvoudigen. NetApp en zijn channel partners gaan oplossingen aanbieden waarin Complete Backup & Recovery is geïntegreerd. De combinatie van de toonaangevende back-up- en hersteloplossing van Commvault met de succesvolle en innovatieve Data Fabric van NetApp stelt bedrijven in staat om het beheer van snapshots en back-up- en herstelprocedures te vereenvoudigen en hun mogelijkheden voor gegevensbescherming op eenvoudige wijze uit te breiden naar de cloud.

“De Complete Backup & Recovery-software van Commvault sluit perfect aan op onze Data Fabric, die organisaties optimale toegang tot, en grip op hun data biedt. Daarmee kunnen ze hun doelstellingen realiseren en bedrijfskritische informatie veilig houden>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 20:34

Persbericht: Media Alert: Oracle OpenWorld update 22 oktober

Oracle Open World is zondagavond van start gegaan. Het jaarlijkse evenement vindt plaats in San Francisco en duurt tot en met 25 oktober. Via deze media alert houden wij u dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws. 

Persberichten

Internationale softwareverkopers kiezen steeds vaker voor Oracle Cloud
Marktleiders als FICO, FireEye en vele anderen zetten Oracle Cloud infrastructuur in om innovatie te stimuleren.

Oracle Cloud verzekert makkelijke toegang tot partneroplossingen
Oracle voegt vandaag Oracle Cloud Marketplace toe aan de Oracle Cloud infrastructuur. Hierdoor profiteren klanten van het groeiende ecosysteem van partnerapplicaties en –oplossingen. De Oracle Cloud Marketplace is een online winkel met daarin duizenden door partners gebouwde applicaties en diensten zoals FireEye, HighJump en ICS Financial Systems.

De volledige Engelstalige berichten treft u hieronder aan.

Keynotes
Alle keynotes worden live uitgezonden via de site van Oracle Open World. Daar vindt u ook het volledige programma. Vanavond om 23:00 (Nederlandse tijd) vindt de keynote van Executive Chairman en Chief Technology Officer Larry Ellison plaats.
 
Voor meer informatie:
LVTPR
+31 (0) 30 656 5070
Oracle@lvtpr.com



Press Release

GlobalSoftware Vendors Reap Rewards with Oracle Cloud

Leading brands FICO, FireEye and others tap Oracle Cloud Infrastructure to power business innovation

Oracle OpenWorld, San Francisco, Calif. – Oct. 21, 2018 — Oracle today announced that Independent Software Vendors (ISVs) around the world are rapidly adopting Oracle Cloud Infrastructure to run enterprise and cloud-native app>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 19:19

Persbericht: Retailcoin van Digital MKB genoteerd aan cryptobeurs

Tilburg, 22 oktober 2018 – Vanaf vandaag is de Retailcoin van Digital MKB genoteerd aan de crypto-exchange token.store. De Retailcoin is de cryptovaluta die de basis vormt van de op blockchaintechnologie gebaseerde klantloyaliteitsoplossing voor retailers die Digital MKB momenteel ontwikkelt. Bij iedere aankoop bij de retailers die deze oplossing gebruiken, krijgen klanten Retailcoins uitgekeerd. De startprijs van de Retailcoin is 15 eurocent.

Daarna is de Retailcoin afhankelijk van marktwerking en ligt de koers niet vast. Retailers kunnen bijvoorbeeld Retailcoins inkopen om hun loyaliteitsprogramma uit te breiden, maar ook consumenten kunnen extra Retailcoins kopen om ze tegen een dienst of product in te wisselen.

*RetailCoin is gebaseerd op de Ethereum blockchain, op het ERC20 protocol.

Over Digital MKB
Digital MKB helpt retailers bij het versterken van de klantloyaliteit, via een mobiele app en een bijbehorend loyaliteitsprogramma op basis van een digitale munt: de RetailCoin. Daarbij kunnen retailers zelf bepalen met welke andere retailers zij willen samenwerken binnen een loyaliteitsprogramma, bijvoorbeeld binnen een winkelstraat, een winkelcentrum of een stad. Zo wordt het bezoek van klanten aan winkelgebieden gestimuleerd en kunnen retailers hun omzet vergroten. Kijk voor meer informatie op https://digitalmkb.nl

Contact voor de pers:
Hugo Leijtens, tel: +31 627119199, hugo.leijtens@digitalmkb.nl
  • 22 Oktober 2018 om 18:11

Persbericht: Laatste kans gratis toegang tot Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo 2018

Volgende week 31 oktober en 1 november is het zover dan staat hal 1 van Jaarbeurs in het teken van cybersecurity, cloud computing en datamanagement. ICT-professionals en -managers kunnen via 150 exposanten en ruim 180 seminars in twee dagen hun kennis updaten tijdens de ICT-vakbeurs Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo.

De ICT-vakbeurs haakt in op een aantal belangrijke thema’s die momenteel spelen in de markt. Zoals slimmere securitymethoden, cloudstrategieën, artificial intelligence, blockchain, DevOps en IoT. Bezoekers kunnen sessies van grote namen zoals Microsoft en Amazon volgen, maar ook specifiekere seminars met onderwerpen zoals Identity Access via Powershell en Responsible Disclosure en Bug Bounties. Ook geven diverse experts een update over waar we staan 160 dagen na de invoering van de GDPR op 25 mei dit jaar. Onder andere privacy-advocaat Peter Kager vertelt ons hoe goed Nederland momenteel bezig is met de wetgeving, of er al boetes zijn uitgedeeld en bespreekt leerzame cases. Viktor D’Huys, CIO Group Joos, en Cloud Expert Peter Witsenburg schreven Het Grote GDPR Handboek dat ze toelichten en gratis uitdelen tijdens de GDPR-discussie op 1 november in het Computable Café.

Cyber Warfare Rusland
Ook het laatste nieuws blijft niet onopgemerkt. De presentatie van cyberexpert Don Eijndhoven over Cyber Warfare: Dossier Rusland staat met de recente berichten over spionage van Russische hackers in Nederland vol in de actualiteit. Eijndhoven is specialist in onderwerpen zoals digitale geopolitiek, cyber warfare, privacy en cybercrime.

Naast seminars bezoeken, kunnen bezoekers ook op diverse stands demo’s volgen en informatie ophalen over hun specifieke ICT-vraagstukken. In het Computable Future Lab kunnen zij zelfs diverse nieuwe innovaties zelf uitproberen en in gesprek met de start- en scale-ups die het hebben bedacht.

Kortom twee dagen gevuld met >>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 17:25

Persbericht: Dell Technologies ontvangt Hyper-Converged Infrastructure-certificering voor SAP HANA-productieomgevingen

Amsterdam - Dell Technologies kondigt aan dat zijn Dell EMC VxRail hyper-converged infrastructure appliances, op basis van VMware vSphere- en VMware vSAN-software, zijn gecertificeerd door SAP voor SAP HANA-productieomgevingen. De certificaten, voor zowel VxRail- en VMware-software, reflecteren de focus op en leidende positie van VMware en Dell EMC in de snelgroeiende HCI-markt.

Uit recent onderzoek van IDC blijkt dat Dell Inc., met een aandeel van 28,8 procent, opnieuw nummer 1 is in het segment voor hyper-converged-systemen. Dankzij het succes van Dell EMC VxRail overtreft de groei van Dell die van de industrie in het algemeen. Deze groeide met 78,1 procent tot een waarde van $1.5 miljard voor het kwartaal. Voor diezelfde periode was VMware nummer 1 in hyper-converged-systemen op basis van HCI software-bezit met een omzetaandeel van 34,1 procent - wat de grootste jaarlijkse groei is van alle genoemde leveranciers.

Dell EMC VxRail is de enige gezamenlijk ontworpen, gebruiksklare, volledig geïntegreerde HCI appliance met VMware in de industrie. Deze is voorzien van VMware vSphere en VMware vSAN en vooraf getest en geconfigureerd met de nieuwste Dell EMC PowerEdge servers. Deze appliances zijn de makkelijkste en snelste manier om een VMware-omgeving te vereenvoudigen voor HCI met naadloze integratie met bestaande VMware-tools. VxRail zorgt voor eenvoudig lifecycle-beheer en schaalbaarheid door middel van een kosteneffectieve HCI-oplossing met meerdere reken-, geheugen-, opslag-, netwerk- en grafische opties. Deze opties zijn aanpasbaar voor elke use case en omvatten een breed aanbod aan applicaties en workloads.

Het volledige, Engelstalige persbericht is te lezen via deze link.

-----------

Ov>>

Lees verder..

  • 22 Oktober 2018 om 16:24

Persbericht: Smart City Experience: nieuwe invulling van slimme stad van de toekomst

Amsterdam, 22 oktober 2018 – Startupbootcamp Smart City & IoT, het toonaangevende mondiale netwerk van innovatieve programma’s die de ontwikkeling van startups en scale-ups wereldwijd stimuleren, heeft in samenwerking met EIT Climate-KICEIP Smart Cities & Communities (een initiatief van de Europese Commissie) en de Gemeente Amsterdam een Smart City Experience georganiseerd: een evenement voor uitsluitend genodigden om de meest recente ecosysteem- en innovatietrends op Smart City-gebied in de schijnwerpers te zetten.

De Smart City Experience, dat op 18 oktober 2018 in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam  plaats vond, was een inspirerend evenement waar de bezoekers een unieke kans kregen om kennis te maken met de meest recente, geavanceerde innovaties in een Smart City-omgeving met een speciale nadruk op veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie.

Manuela Krull-Mancinelli, algemeen directeur van het Startupbootcamp Smart City & IoT-programma, licht toe: “De uitdagingen waarmee wij worden geconfronteerd als gevolg van het toenemend aantal mensen dat in steden woont, zijn voor ons allemaal van belang. Daarbij gaat het niet alleen om de toegankelijkheid van de stad, maar ook om de fysieke veiligheid, cyber s>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 16:18

Persbericht: Infor Internet of Things optimaliseert waarde IoT-apparaten

Barneveld, 22 oktober 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke opensourceoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Infor Internet of Things (IoT) als multi-tenant implementatie. Infor IoT biedt vanaf elke locatie een veilige opname van IoT-sensorgegevens. Die worden gesynchroniseerd met Infor EAM Asset-informatie, wat diepere context biedt door het combineren van IoT-gegevens en transactiedata van assets, en het biedt een betere detectie van uitzonderingen, workflows, rapportage, data-analyses en kunstmatige intelligentie.

Infor IoT is geïntegreerd met Amazon Web Services (AWS) IoT. Klanten kunnen hierdoor profiteren van de schaalbaarheid, stabiliteit en beveiliging van AWS. IoT-analyses worden bovendien geleverd via Birst, een cloudgebaseerd platform voor networked business intelligence. Met Birst kunnen bedrijven gegevens verzamelen van honderdduizenden IoT-apparaten en in consistente metrische frameworks modelleren. Hierdoor kunnen ze zowel de operationele efficiëntie als de sales/compliance en sales- en marketingeffectiviteit bijhouden, analyseren en verbeteren.

“Infor maakt met dit IoT-platform een stapsgewijze verandering van complex asset-beheer mogelijk. Daarmee kan het zijn klanten iets bieden dat in het verleden onbereikbaar was”, aldus Kevin Price, EAM Technical Product Evangelist bij Infor. “Met verstrekkende verbeteringen op het gebied van energieverbruik, efficiëntie en betrouwbaarheid van prestaties, kunnen organisaties de conditie van een groot aantal assets in realtime begrijpen, door de betrouwbare aggregatie van verschillende bronnen binnen en buiten een bepaalde implementatie.”

In een traditionele situatie is het bijvoorbeeld bijna onmogelijk om de conditie van een asset te begrijpen, omdat gebruikers daarvoor zoveel gegevens – zowel uit het verleden als in de toekomst – moe>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 16:14

Persbericht: HÉT COMMERCE EVENT OP WOENSDAG 28 NOVEMBER

De vierde editie van het Commerce Event vindt dit jaar plaats op woensdag 28 november. Deze dag zal in het teken staan van de huidige trends binnen B2B en B2C commerce. Laat je in middag inspireren door een gevarieerd programma met diverse sprekers!

Laat je in een middag inspireren over onder andere het belang van een goede UX, Chatbots & AI, delivery experience, integraties en de trends in SEO & SEA. Daarnaast verteld Secrid over hoe zij hun mobile first B2B-portal inzetten om hun producten te verkopen in meer dan 5.000 geselecteerde winkels wereldwijd.

Dit jaar worden er interessante keynotes gegeven worden door bedrijven zoals RobinHQ, Wholesale Consulting, Okapion, Paazl en Smart Intertnet Media. Hier wil je dus zeker bij zijn!

Meld je alvast aan: https://www.cloudsuite.com/nl_NL/commerce-event-2018

  • 22 Oktober 2018 om 16:09

Persbericht: R-Go Tools helpt u gezond te werken met mobiele devices door introductie van een nieuwe ergonomische muis en laptop-tablet standaard

Leerdam, 22 oktober 2018 - R-Go Tools introduceert 2 nieuwe oplossingen voor gezond werken met computers en laptops: de HE SPORT BLUETOOTH ergonomische muis en de R-GO RISER DUO tablet- en laptopstandaard in één.

Beide oplossingen zijn ontworpen om ergonomisch te kunnen werken. Moderne 2-in-1 devices hebben technisch en qua gebruikersgemak veel voordelen, maar brengen ook nieuwe risico’s op lichamelijke klachten met zich mee. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 1/3 van alle computergebruikers RSI-klachten krijgt en dat 60 procent van de Nederlandse kinderen tussen de 4 en 16 jaar RSI-klachten krijgen door beeldschermgebruik. Mede daarom is het werken met een mobiel device zonder standaard wettelijk beperkt tot maximaal 2 uur achtereen.

Het gebruik van de ergonomische accessoires van R-Go Tools voorkomt gezondheidsrisico’s en helpt je te voldoen aan de Arbo wet- en regelgeving voor gezond werken.



De HE SPORT (beschikbaar voor links en recht) is een verticale ergonomische muis voor desktops, notebooks en 2-in-1 devices en werkt via bluetooth. De ergonomische muis heeft een verticale grip die zorgt voor een neutrale ontspannen stand van de hand en pols. Door de verticale stand zorgt de de HE muis tevens dat de grote armspieren gebruikt worden in plaat van kleine spieren en pezen waardoor klachten worden voorkomen.

De R-Go Riser DUO is een handige tablet- en laptopstandaard in één. Door zijn compactheid (slechts 5 mm dik) is hij eenvoudig mee te nemen. Met deze standaard kan het beeldscherm op ergonomische ooghoogte worden gebracht.

Ergonomie hoeft niet duur te zijn: de ergonomische producten van R-Go Tools zijn in pr>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 15:53

Persbericht: G DATA ontdekt OekraΓ―ens cybercrimenetwerk

G DATA, de innovatieve pionier op het gebied van IT-beveiliging, kondigt vandaag aan dat het een Oekraïens cybercrimenetwerk heeft ontdekt. De onderzoekers van G DATA SecurityLab ontdekten het netwerk tijdens het analyseren van GandCrab Ransomware.

Hoewel de cybercriminelen gebruik maakten van een serie valse IP-adressen communiceerde het installatieprogramma, waarmee de malware werd geïnstalleerd, constant met hetzelfde IP adres uit de Oekraïne. Hierdoor kon het cybercrimenetwerk worden geïdentificeerd. Bovendien werden er tal van andere illegale activiteiten gehost onder dit IP adres waaronder cryptojacking services, phishingsites en frauduleuze datingportals.

De analyse toont aan dat cybercriminelen zich niet alleen richten op één enkele aanval, maar een portfolio van verschillende aanvalstactieken samenstellen. Dankzij Next Generation technologieën kunnen gebruikers tegen dergelijke bedreigingen worden beschermd.

Meer informatie over het Oekraïense cybercrimenetwerk kunt u vinden op het G DATA blog: https://www.gdatasoftware.com/blog/2018/10/31187-ukranian-cybercrime-hotspot-ransomware



###

Over G DATA Software AG
G DATA Software AG is een security-specialist van Duitse origine. G DATA ontwikkelde haar eerste antivirus-programma al in 1987 en was daarmee een pionier in Europa. Kwaliteit is een prioriteit voor de onderneming. Als resultaat hiervan he>>

Lees verder..

  • 22 Oktober 2018 om 15:40

Persbericht: Nederlandse havengemeenschap bundelt krachten voor aanpak Brexit

In de Nederlandse havens zoeken gezichtsbepalende bedrijven de samenwerking om zich voor te bereiden op de Brexit. Port Community System Portbase start samen met ondernemersorganisatie Deltalinqs, de Nederlandse Douane, belangenorganisaties FENEX, evofenedex en Transport en Logistiek Nederland/ AFTO, ferrymaatschappijen Stena Line, DFDS, CLdN, P&O Ferries en de havenbedrijven Amsterdam en Rotterdam een programma dat moet gaan zorgen voor een blijvend vlotte doorstroom van goederen van en naar het Verenigd Koninkrijk.

Werkgroep
De onzekere uitkomst van de Brexit zorgt er in de Nederlandse havens allerminst voor dat er lijdzaam wordt afgewacht. Op dit moment onderzoekt een werkgroep met betrokken partijen welke aanpassingen er voor het ferryvervoer nodig zijn. Deze logistieke keten, van verlader tot vervoerder, heeft op dit moment niet te maken met douaneverplichtingen. Echter, als gevolg van de Brexit zullen hun processen opnieuw moeten worden ingericht. Arthur van Dijk, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland: “De virtuele landsgrens maakt dat het vrije vervoer van goederen van en naar het Verenigd Koninkrijk volledig anders wordt. Douaneformaliteiten zorgen voor onderlinge afhankelijkheid in het logistieke proces, waardoor snelheid en efficiency onder druk komen te staan. Daar hebben we allemaal last van en daarom willen we in gezamenlijkheid kijken naar een oplossing.”

Geautomatiseerde ketenbrede oplossing
In de Nederlandse havens is de administratieve afhandeling van het inkomende en uitgaande containervervoer al jaren volledig geautomatiseerd. Via het Port Community System van Portbase verlopen alle processen van de aangesloten organisaties nu al snel en efficiënt. Portbase directeur Iwan van der Wolf: “Deze oplossing is toepasbaar voor de short sea keten en we kijken of deze ook voor het vervoer met de ferry bruikbaar is. Portbase heeft hierbij >>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 15:36

Persbericht: Connectiviteitsspecialist IP Visie kiest mediatoren Alticom in Roosendaal als locatie voor nieuw datacenter

De Brabantse connectiviteitsspecialist IP Visie betrekt binnenkort een nieuw datacenter. Als locatie hiervoor heeft zij strategisch gekozen voor de mediatoren van Alticom in Roosendaal. IP Visie zet daarmee haar ambitie als specialist op het gebied van secure connectivity kracht bij.

Doordat ICT steeds belangrijker wordt, kiezen steeds meer bedrijven ervoor om hun apparatuur veilig in een datacenter te plaatsen. De meeste datacenters bevinden zich echter in de randstad met een grote concentratie in en rond Amsterdam. IP Visie kiest bewust voor de mediatoren in Roosendaal, omdat er in West-Brabant veel vraag is naar een regionaal datacenter. Veel bedrijven vinden het handig om de files te vermijden en prefereren een datacenter in de buurt. Daarnaast biedt een groeiend aantal bedrijven diensten aan vanuit twee geografisch gescheiden datacenters, die op ruime afstand van elkaar staan. Dit om continuïteit te kunnen garanderen.

“Omdat de torens ooit zijn gebouwd om onder meer de communicatie tijdens rampen te verzorgen, is de stroomvoorziening en de veiligheid op deze locaties uitstekend geregeld”, zo licht Fouad el Hajjaj, directeur bij IP Visie, de keuze voor Alticom toe. “Daarnaast is Alticom een zeer prettige en deskundige partij om mee samen te werken.” Voor El Hajjaj is de belangrijkste factor echter, dat vanuit de mediatoren van Alticom glasvezelverbindingen van meerdere carriers te leveren zijn in combinatie met straalzenders, waardoor uptime garanties geboden kunnen worden van 99,999%.

Maarten Kippers, Sales Manager bij Alticom, spreekt van een uitstekende match tussen Alticom en IP Visie. “Bij IP Visie hebben ze diepgaande kennis van connectiviteit. Gecombineerd met onze expertise op het gebied van datacenters staat dat garant voor een uitstekende dienstverlening.” De verwachting is dat het nieuwe datacenter aan het eind van dit jaar volledig naar >>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 15:34

Persbericht: SER voldoet aan alle segmenten voor functionaliteit in rapport over content platforms

Amsterdam / Berlijn, 22 oktober 2018 – In het onlangs door Forrester gepubliceerde Now Tech rapport wordt SER in alle vier van de onderzochte segmenten voor primaire functionaliteit genoemd. SER is een van de drie middelgrote ECM leveranciers die aan alle vier segmenten voldoet.

In Forrester´s Now Tech rapport Content Platforms, Q3 2018* zijn 37 internationale leveranciers van contentdiensten onderzocht op het gebied van marktaanwezigheid en software­functionaliteit. De SER groep is gepositioneerd in het segment  ´middelgrote speler` van bedrijven met een jaaromzet van 51 tot 100 miljoen dollar. In het marktoverzicht is SER een van de drie middelgrote leveranciers die voldoet aan alle vier segmenten voor primaire functionaliteit.

Onze strategie voor content voorzieningen is gebaseerd op integratie, niet op uitsluiting. Ons intelligente en uiterst schaalbare platform is daarvan de basis,” stelt dr. Gregor Joeris, CTO van de SER Group.

SER: functionele breedte & applicatie diepte
Onder de vier betreffende functionaliteit segmenten van SER valt ook de categorie Content Federation and Integration Services (CFIS). Volgens de SER groep hebben bedrijven in combinatie met Doxis4 altijd toegang tot alle gegevens en documentgroepen - waaronder die op de diverse fileservers in Microsoft SharePoint en in veel andere bronnen - gebruikmakend van de informatie voor bedrijfsprocessen, ongeacht hun locatie.

Daarnaast zijn ook de functionaliteit segmenten Cloud Content Platforms (CCPs) en Transactional Content Services Platforms (CP-TCS) inbegrepen. Het CP-TCS segment werd al genoemd in de Forrester Transactional Content Services Wave**. SER werd omschreven als een ‘Strong Performer’ in de TCS Wave van 2017. Het Doxis4 ECM platform biedt, volgens Forrester in dat rapport, “een solide reeks toepassingen biedt voor fundamenteel biblio>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 13:05

Persbericht: POST Luxembourg zet de gebruiker centraal met Ivanti

Den Bosch, 22 oktober 2018 – POST Luxembourg, toonaangevende provider voor post- en telecommunicatiediensten in het Groothertogdom Luxemburg en tevens een van de grootste werkgevers van het land, heeft 3.000 licenties van Ivanti User Workspace Manager afgenomen voor de ontwikkeling van nieuwe werkplekken, de werkplek 2020.

Het grote aantal werknemers stelde de IT-afdeling voor een flinke uitdaging: de Windows 7-werkstations waren voor iedere gebruiker gelijk, ongeacht rol, functie of locatie. Toen de organisatie onlangs besloot om naar Windows 10 te migreren, bood dit een goede gelegenheid om ook het werkplekbeheer te moderniseren.

Werkplek afstemmen op gebruiker
“We wilden de werkplekken meer op de behoeften van de gebruiker afstemmen,” vertelt Abraham Takom, Head of Corporate Services op de IT-afdeling van POST Luxembourg. “We hadden één standaard werkstation voor al onze gebruikers en dat was niet voor iedere gebruiker de juiste oplossing. Sommige gebruikers hebben extra rechten of extra software nodig om hun functie goed te kunnen vervullen.” POST Luxembourg besloot daarom hun filosofie te veranderen: in plaats van dat de IT-afdeling uniforme werkstations levert aan gebruikers, stellen zij nu de gebruikers centraal. “De gebruikers zijn de klanten van IT en we moeten ze tevredenstellen,” aldus Takom.

Ivanti User Workspace Manager voldoet aan eisen gebruiksgemak, beveiliging en performance management
POST Luxembourg schakelde gerenommeerd IT-consultant Elgon in om tot een keuze voor een oplossing te komen. “Hierbij speelden drie hoofdgebieden een rol,” zegt Takom. “Allereerst de gebruikerservaring. We wilden de mogelijkheid om profielen op maat te leveren, zodat iedere gebruiker zijn eigen profiel heeft, waar hij zich ook bevindt en op welk apparaat hij ook werkt. Punt twee was het beveiligingsaspec>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 12:45

Persbericht: Riverbed verbetert inzicht in cloudprestaties met nieuwe versie Digital Experience Management-oplossing

  • Biedt de mogelijkheid om de digitale ervaring van elke app te bewaken, in elke cloudomgeving
  • Breidt APM-inzicht op transactieniveau uit naar containerorkestratie voor Kubernetes, Pivotal Cloud Foundry en Red Hat OpenShift
  • Biedt innovatieve mogelijkheden voor het bewaken van netwerkprestaties in de cloud, waarbij zowel pakket- als flowdata worden gebruikt
Utrecht - Riverbed, The Digital Performance Company™, lanceert de nieuwste versie van zijn Digital Experience Management-oplossing (DEM) Riverbed SteelCentral. Deze biedt onder meer mogelijkheden om de prestaties van cloudapplicaties te verbeteren. De nieuwe versie zorgt voor fundamentele veranderingen op het gebied van performance-management voor cloud-architecturen door meer inzicht in cloud-native apps en cloudnetwerken. De nieuwe versie introduceert nieuwe Application Performance Management- (APM) en Network Performance Management-mogelijkheden (NPM). Deze lancering versterkt de meest uitgebreide DEM-oplossing in de industrie, die op device gebaseerde eindgebruikerservaring-, applicatie- en netwerkmonitoring combineert om bedrijven te voorzien van een holistische visie om de digitale ervaring echt te meten en beheren.

Cloudadoptie maakt businesstransformatie en groei mogelijk, maar zorgt ook voor minder inzicht en uitdagingen op het gebied van controle. Hoewel hybride architecturen een realiteit zijn voor veel moderne bedrijven en cloud nu wordt beschouwd als een uitbreiding van de bedrijfsinfrastructuur zijn de meeste tools voor prestatiebeheer niet in staat om uniform en gebruiksvriendelijk inzicht te bieden in hybride cloudomgevingen en de digitale ervaring van de gebruiker. In het recent door Riverbed uitgevoerde onderzoek ‘State of Cloud Monitoring Survey 2018’ zegt 92 procent van de respondenten dat ze uitdagingen ervaren op het gebied van prestatiebeheer in hun cloudomgeving. 60 procent van de>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 12:43

Persbericht: Deposit Solutions als eerste Europese fintech-bedrijf lid van het World Economic Forum Centre for the Fourth Industrial Revolution

  • Het centrum functioneert als global expertise-hub om het maximale uit de voordelen van technologie te halen
  • Deposit Solutions, moederbedrijf van Savedo, is het eerste Europese fintech-bedrijf dat toetreedt tot het centrum
  • De pionier op het gebied van open banking voltooide onlangs een nieuwe investeringsronde van 100 miljoen dollar, met een waardering van 500 miljoen dollar
Amsterdam, 18 oktober 2018 – Deposit Solutions, pionier op het gebied van online banking en toonaangevend internationaal platform voor spaarproducten, is lid geworden van het World Economic Forum Centre for the Fourth Industrial Revolution, dat gevestigd is in San Francisco. Het Centre werkt samen met vooruitstrevende bedrijven, overheden, maatschappelijke organisaties en experts over de gehele wereld, die beschikken over de omvang en ambitie om de governance van de vierde industriële revolutie in kaart te brengen. Deposit Solutions voltooide onlangs een investeringsronde van 100 miljoen dollar en is het eerste Europese fintech-bedrijf dat lid wordt van deze internationale hub.

Murat Sönmez, hoofd van het Centre for the Fourth Industrial Revolution Network: “De vierde industriële revolutie heeft invloed op alle sectoren en verandert de manier waarop mensen zaken doen. De bankiers- en fintech-bedrijven vormen daarop geen uitzondering. We zijn blij dat Deposit Solutions nu onderdeel uitmaakt van ons netwerk en ons zo helpt om een waardevolle bijdrage te leveren aan de discussie omtrent open banking en de toekomst van de sector.”

Met zijn open banking-platform introduceerde Deposit Solutions een belangrijke innovatie in de retail banking-sector. Dankzij de banking-as-a-service-technologie (BaaS) voor spaargelden kunnen banken retailfinanciering ophalen zonder over een eigen infrastructuur te beschikken, of hun eigen klanten spaarproducten van derden aanbieden. Bankklant>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 12:40

Persbericht: β€˜Sociale disruptie heeft grotere impact dan technologische’

Amsterdam, 22 oktober 2018 – De arbeidsmarkt is flink in beweging. Er zijn niet alleen meer mensen aan het werk, er worden ook banen vervangen door technologie en steeds meer (jonge) professionals kiezen voor zelfstandig ondernemerschap. Nieuwe ontwikkelingen leiden tot nieuwe vormen van samenwerken, organiseren en leidinggeven. De vraag is hoe organisaties van verschillend formaat hierop in kunnen spelen. Hoe blijf je mensen binden en boeien? En hoe word en blijf je innovatief en flexibel? In het rapport ‘De kracht van flex en sociale disruptie’ gaan ABN AMRO en Between Staffing in op deze vraag. Het rapport is gebaseerd op meerdere onderzoeken, waaronder het ZP Onderzoek dat Between Staffing deed onder 1.442 zelfstandig professionals.

Strategische personeelsplanning faalt
De huidige economische groei leidt tot schaarste van zowel vaste medewerkers als flexkrachten. Welke invloed nieuwe technologieën in de toekomst zullen hebben is nog onzeker. Deze onzekerheid is een van de factoren waardoor de strategische personeelsplanning van grote organisaties faalt. Want hoe bereiden ze zich voor op een wereld waarvan niemand weet hoe die eruit gaat zien? Een andere oorzaak voor een falende personeelsplanning is de nog altijd aanwezige scheiding tussen vast en flex. De vraag is dan ook: Voor welke kernactiviteiten is een vast contract nodig? En kunnen medewerkers met flexibele contracten ook kernfuncties uitvoeren? Dergelijke vragen brengen de arbeidsmarkt in beweging en leiden tot nieuwe organisatievormen, nieuwe samenwerkingsverbanden, diversiteit op de werkvloer en nieuwe vormen van leiderschap.

Onderzoeksresultaten
Uit het ZP Onderzoek dat Between Staffing uitvoerde onder 1.442 zelfstandig professionals (zp’er>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 10:29

Persbericht: ItaliΓ« zinkt weg

Verbroken afspraken. In het Verdrag van Maastricht uit 1993 is keihard afgesproken dat de eurolanden geen begrotingstekort mogen hebben van meer dan 3% van het bruto binnenlands product (BBP), geen staatsschuld mogen hebben die hoger is dan 60% van dat BBP en dat de inflatie niet meer dan 1% mag afwijken van het Europese gemiddelde. Nederland, maar ook Duitsland en Groot-Brittannië voldoen daaraan.

Maar nu Italië: lage inflatie, hoge werkloosheid, grote vergrijzing en economische stagnatie, maar het begrotingstekort schiet weer naar de 3% van het BBP en de staatsschuld passeert de 133% van het BBP en is onderweg naar 137% daarvan in 2022. Italië negeert alle afspraken.

Toen Italië in 1999 tot de euro toetrad was het financiële tekort 109,7% van het BBP en de belofte was dat dit tekort teruggebracht zou worden naar 60%. Nu zit Frankrijk ook nog wel op 97%, maar de Fransen koersen omlaag. De 60% norm vind ik niet absoluut belangrijk, maar dat de EU-landen synchroon lopen wel en dat doet Italië niet. Italië maakt zich daardoor feitelijk los van de euro.

De Italiaanse schuld stijgt alleen maar wat leidt tot hogere rente en verlies van kredietwaardigheid. Het issue is niet of Italië de rente niet kan betalen. Dat kan makkelijk, die lasten zijn maar 3,6% van het BBP of 14% van de belastinginkomsten. De issue is dat Italië met vlaktax, betere pensioenen, cash voor bijstandstrekkers en andere douceurtjes de oorlog om innovatie en economische groei niet wint bij de huidige vergrijzing en hoge immigratielasten. Dat de stagnatie doorzet. Het land zingt zich los.

De nieuwe premier Giuseppe Conte is een volkomen nieuweling in de Italiaanse politiek en is op internationaal-politiek vlak onbekend.Voor het eerst zijn de populisten en aartsconservatieven van de Vijfsterrenbeweging en de Lega aan de macht in de derde economie van de eurozone en stichtend lid van de Europese Unie.>>

Lees verder..
  • 22 Oktober 2018 om 10:28
OuderPersberichten

Even doorbijten tijdens werkzaamheden in de herfstvakantie

Komende week werkt ProRail op diverse plekken aan het spoor en krijgen veel treinreizigers te maken met een aangepast reisadvies, extra reistijd en extra drukte. Zo zullen meer reizigers gebruik maken van Intercity direct of omreizen via de stations Amsterdam Zuid en Schiphol. Waar mogelijk verlengt NS de treinen, maar veel spitstreinen en Intercity direct rijden al met de maximale lengte.

Extra collega’s op de stations en op perrons helpen daarom om reizigers van informatie te voorzien en zij zorgen voor betere spreiding over de trein. Vanwege de herfstvakantie zijn minder reizigers op weg naar werk of school en is het lastig te voorspellen op welke tijden het precies drukker zal zijn. We houden dit voortdurend in de gaten en houden tussen Woerden en Utrecht extra bussen achter de hand voor tijdens drukke momenten. Wij gaan ons uiterste best doen om de reis zo aangenaam mogelijk te laten verlopen, maar dat het met pieken extra druk zal zijn valt niet altijd te voorkomen.

Herfstvakantie: plan je reis

Raadpleeg voor je gaat reizen de Reisplanner voor het beste reisadvies en houd rekening met de extra reistijd en extra drukte. Even doorbijten dus, dan heeft de maandagmorgen na de vakantie in elk geval één voordeel: deze werkzaamheden hebben we weer gehad.


Persbericht: McAfee ontdekt nieuwe cyberspionagecampagne die gebruik maakt van broncode van Chinese hackers

Schiphol-Rijk, 19 oktober 2018McAfee, het device-to-cloud cybersecuritybedrijf, heeft vandaag op MPOWER 2018 aangekondigd dat het een nieuwe cyberspionagecampagne heeft ontdekt die zich richt op Zuid-Korea, de Verenigde Staten en Canada. Deze nieuwe campagne maakt gebruik van een data reconnaissance implant dat voor het laatst werd gebruikt door de hackgroep APT1 (ook bekend als Comment Crew), een Chinese aan het leger gelieerde groep die eerder werd beschuldigd van cyberaanvallen op meer dan 141 Amerikaanse bedrijven van 2006 tot 2010.

De actoren van deze nieuwe campagne zijn nog niet geïdentificeerd, maar ze maakten gebruik van code uit implants die voor het laatst werden gebruikt in 2010, door Comment Crew. Deze eerdere aanvallen werden ‘Operation Seasalt’ genoemd. Deze nieuwe campagne, die door McAfee Operation Oceansalt genoemd wordt, is gebaseerd op de gelijkenissen met Seasalt.

Het rapport ‘Operation Oceansalt Attacks South Korea, U.S. and Canada with Source Code from Chinese Hacker Group’ suggereert dat het Oceansalt-implant niet ontwikkeld had kunnen worden zonder dat de aanvallers directe toegang hadden tot de broncode van Seasalt 2010 van Comment Crew. Toch heeft het Advanced Threat Research Team van McAfee geen bewijs gevonden dat de broncode van Comment Crew ooit openbaar beschikbaar is geweest, wat de vraag oproept wie er nu verantwoordelijk is voor Oceansalt.

McAfee ontdekte dat Oceansalt in 5 ‘golven’ gelanceerd werd, aangepast aan het doelwit. De eerste en tweede golf begonnen met een geïnfecteerd Microsoft Excel-document in het Koreaans, dat werd opgesteld en opgeslagen in 2018, waarmee de implant gedownload werd. Dit Excel-document, opgesteld door een gebruiker onder de noemer ‘Lion’, bevatte informatie waaruit McAfee afleidde dat de doelwitten verbonden waren aan openbare infrastructuurprojecten>>

Lees verder..
  • 19 Oktober 2018 om 14:42
❌