[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag โ€” 14 Augustus 2018Persberichten

NS-conducteurs testen smartwatch

Een groep van 12 conducteurs gaat vanaf vandaag aan het werk met een smartwatch. Dit helpt de collega’s om op de seconde nauwkeurig te fluiten en dat draagt een steentje bij aan het nog beter op tijd kunnen rijden. Om de - door NS ontwikkelde app - goed te testen en het effect op de punctualiteit nauwkeurig te meten voeren we de komende periode verschillende onderzoeken uit.

De komende 4 weken staan de technische snufjes van de app op de smartwatch centraal. We vragen de 12 collega’s hoe hun ervaring met de smartwatch is en welke verbeterpunten er zijn voor de app. Later dit jaar wordt de groep uitgebreid naar 100 conducteurs. Dan meten we het effect van de smartwatch op de punctualiteit, verdeeld over het hele land. Aan het einde van dit jaar verwachten we alle resultaten en kan worden bekeken op welke manier we hiermee verder aan de slag gaan.

Ervaringen

Conducteur Ron Bongers is een van de conducteurs die de smartwatch gaat testen en al eens eerder om heeft gehad: “De smartwatch is een mooi geheugensteuntje. Hij geeft kort voor vertrek een trilsignaal, zodat je op tijd met je vertrekproces start. En het mooie is: hij telt ook echt terug, zodat we op de seconde precies kunnen vertrekken.” Met deze app heeft de conducteur exact dezelfde vertrektijd als de machinist. Zo kunnen de collega’s op de trein nog beter samenwerken.


Persbericht: Detron wint Europese aanbesteding VU Amsterdam

Deze zomer heeft Detron de Europese aanbesteding van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) gegund gekregen. De opdracht gaat per 1 augustus 2018 in en betreft het beheer van het communicatieplatform van de VU voor een periode van twee jaar met een optie tot twee jaarlijkse verlengingen. Het platform van de VU bestaat uit een gecombineerde oplossing van Skype for Business, Anywhere 365 en Mitel en heeft ca. 8.000 gebruikers. 

De eind 2017 uitgezette aanbesteding betrof een Europese aanbesteding volgens de Openbare Procedure, conform de Aanbestedingswet 2012. De VU was op zoek naar één leverancier voor het in partnership onderhouden en beheren van het omvangrijke communicatieplatform. Naast het beheer was de VU op zoek naar een partij met een proactieve en coöperatieve houding. Een partner, die fungeert als kritische sparringpartner en oog heeft voor de organisatie en ideeën levert voor verbetering. “Een rol die Detron op het lijf geschreven,” aldus Peter Bakker van Detron. “Het draait om partnerships. Ook met de VU zullen we als één team opereren bij het op toekomstbestendige wijze beheren en verbeteren van het communicatieplatform tegen de juiste kosten. Een mooie uitdaging die past bij de groeiende marktvraag voor persoonlijke en hoogwaardige ondersteuning in de samensmelting van IT en telecom.”

Bob van Graft, CIO van de Vrije Universiteit Amsterdam: “Voor de VU zijn beschikbaarheid, flexibiliteit, continuïteit, integriteit van informatie en professionaliteit zeer belangrijk. Wij denken deze businessdoelen te kunnen bereiken door een partnership aan te gaan met Detron. Naast de solide dienstverlening die Detron biedt, onderscheiden zij zich ook door een persoonlijke aanpak. Ik kijk uit naar een prettige samenwerking”. 

Over Vrije Universiteit Amsterdam
De Vrije Universiteit Amsterdam is een innovatieve >>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 13:33

Persbericht: Box benoemt voormalig executive van SAP Concur als nieuwe Europese leider om de internationale groei te versnellen

Amsterdam, 14 augustus 2018 – Box (NYSE: BOX), een toonaangevend bedrijf in cloud content management, kondigt vandaag aan dat Chris Baker is toegetreden tot het executive team van Box als SVP en General Manager van EMEA. De benoeming is tekenend voor de voortdurende toewijding van Box voor internationale groei, en verdere uitbreiding in Europa en het Midden-Oosten.   

Baker gaat bij Box aan de slag na bijna vier jaar bij SAP Concur in de rol van Managing Director, waar hij verantwoordelijk was voor het aansturen en laten groeien van teams in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Afrika, het Midden-Oosten, Scandinavië en de Benelux. In die rol verdrievoudigde hij de omzet binnen twee jaar, en gaf hij leiding aan een multifunctionele organisatie van honderden werknemers als gevolg van de overname door SAP.  

"Groei in internationale markten is van fundamenteel belang voor onze lange termijn-strategie", aldus Stephanie Carullo, COO. "Wij zijn erg verheugd dat Chris ons komt ondersteunen bij het uitbreiden van onze Europese werkzaamheden. Zijn geleverde resultaten, bij meest recentelijk SAP Concur, en zijn ervaring in het opbouwen van snelgroeiende bedrijven in EMEA, zullen hem helpen met onze doelstelling om de aanwezigheid van Box in deze belangrijke regio uit te breiden."?? 

De benoeming van Baker is in lijn met de investeringen die Box doet in de internationale markt. Box levert veilige, conforme oplossingen voor elke branche en regio, en heeft onlangs een aantal producten op de markt gebracht die zeer relevant zijn voor EMEA-organisaties, zoals Box Zones met multizone-ondersteuning
  • 14 Augustus 2018 om 13:14

Persbericht: 2Doc: More Human Than Human

Kunstmatige intelligentie (KI) is overal en we hebben er, vaak onbewust, al een relatie mee. We vinden het bijvoorbeeld doodnormaal dat we vragen kunnen stellen aan de spraakassisent in onze telefoon. Wat betekent het als kunstmatige intelligentie zich verder ontwikkelt? Zal KI de mensheid overbodig maken?

image
Robotbouwer Will Jackson met Reginald the RoboThespian

2Doc: More Human Than Human onderzoekt wat het betekent om te leven in het tijdperk van intelligente machines.Zullen liefdesrelaties met een algoritme normaal worden? Omdat het een betere partner is, meer invoelend dan een mens ooit kan zijn? Of is het juist potentieel de grootste bedreigingvoor de mens, waar onder andere Stephen Hawking en Nick Bostrom voor waarschuwen? Zal KI, zo oneindig veel slimmer, beter connected en mogelijk ook zelfbewust, uiteindelijk de mensheid overbodig maken?

Regie Tommy Pallotta en Femke Wolting, geproduceerd door Submarine, in coproductie met SubLA, Savage Film en VPRO. Met steun van o.a. het Nederlands Filmfonds, Netherlands Film Production Incentive, Mediafonds, CoBO en het programma Creatief Europa van de Europese Unie.

Uitzending: Maandag 17 september om 21.00 uur op NPO 2
  • 14 Augustus 2018 om 13:11

Persbericht: Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt

Waddinxveen, 14 augustus 2018 – Leidinggevenden zijn niet genoeg betrokken bij hun werknemers. Dat vindt het merendeel van werkend Nederland. 58 procent zegt dat hun leidinggevende niet op de hoogte is van hun bezigheden en prestaties. Daarnaast meent 48 procent van werkend Nederland dat werk beter uitgevoerd wordt als de manager meer feedback geeft. Managers laten dus steken vallen. Deze cijfers komen uit onderzoek onder 1.000 werknemers uitgevoerd door Protime, specialist in workforce management oplossingen.

Manager communiceert eenzijdig
Managers zouden meer betrokken moeten zijn met hun personeel. Bijna een derde van de werknemers (31%) wil meer gecoacht worden. Er is dan nog wel werk aan de winkel. Een groot deel van de respondenten (39%) vindt namelijk dat hun manager eenzijdig communiceert.

Manager stelt doelen voorop
Kijkend naar de manier waarop managers momenteel hun team aansturen, valt op dat dit voornamelijk gebeurt op basis van doelstellingen (35%). Vooral in de logistieke en financiële sector zijn doelstellingen belangrijk (respectievelijk 45% en 47%). Daarnaast noemt 22 procent van alle respondenten dat zij juist worden aangestuurd op prestaties, gevolgd door persoonlijke ontwikkeling (18%), vaardigheden (15%) en gedrag (10%). Deze resultaten komen niet overeen met de wensen van werknemers. Meer dan de helft van alle respondenten (51%) ziet graag een grotere investering in persoonlijke ontwikkeling.

Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: “Iedereen heeft talent en het is aan de organisatie om medewerkers te helpen om dit talent naar boven te halen en te ontwikkelen. Voor managers betekent dit dat ze het directieve leiderschap moeten inruilen voor een meer dienende vorm. Dit werkt alleen wanneer de doelstellingen, persoonlijke ontwikkeling en prestaties b>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 11:59

Persbericht: Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven

Amersfoort, 14 augustus 2018 – Nederlandse bedrijven durven vaker dan voorgaande jaren weer na te denken over de verbinding tussen toekomstige marktontwikkelingen met de huidige personeelsbezetting. Tweederde van de directeuren acht het zelfs mogelijk om drie tot vijf jaar vooruit te kijken als het gaat om hun personeelsplanning. Vorig jaar was het volgens de helft van de directeuren nog niet mogelijk om verder te kijken dan de komende drie jaar. Het thema staat dit jaar bij zowel directeuren (44%) als HR-professionals (35%) weer in de top drie op hun prioriteitenlijst. Ondanks dat HR-professionals dit weer bovenaan hun prioriteitenlijst hebben gezet, vindt een derde van de directeuren (33%) dat HR meer expertise nodig heeft op het gebied van strategische personeelsplanning.

Randvoorwaarde voor talentmanagement
40 procent van de HR-professionals beaamt dat er momenteel te weinig handvatten en tools worden gegeven om strategische personeelsplanning echt aandacht te geven. 45 procent van de HR-professionals geeft aan dat er op dit moment binnen de organisatie te weinig aandacht naar dit topic uitgaat, omdat zij te druk zijn met administratieve taken. Daarnaast worstelen ze met het feit dat strategische personeelsplanning steeds kortstondiger wordt (50%) en het vooral gaat over de hoeveelheid mensen in plaats van de eigenschappen van mensen (45%). Toch is het volgens bestuurders belangrijk om door te gaan met strategische personeelsplanning. 84 procent van hen vindt namelijk dat dit topic een randvoorwaarde is voor de uitvoering van talentmanagement.

Peter Kuijt, kennismanager Talent Management bij Raet: “Het is goed om te zien dat strategische personeelsplanning bij veel bedrijven weer bovenaan de prioriteitenlijst staat. Voor organisaties is het wel belangrijk om zich eerst af te vragen waarom zij hiermee willen beginnen. Het moet namelijk geen middel worden om mensen te ontwikkelen richting werk, maa>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 11:55
Gisteren โ€” 13 Augustus 2018Persberichten

Persbericht: RTB House wint Silver Stevieยฎ award voor innovatie

Amsterdam – 13 augustus 2018 - RTB Housewereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, is benoemd tot winnaar van de Silver Stevie® Award voor het meest innovatieve bedrijf van het jaar – in de categorie voor ondernemingen met maximaal 2.500 werknemers. Dat gebeurde tijdens de vijftiende editie van de jaarlijkse International Business Awards®.

287238 rtb%20house%20award%20%282%29 1355b9 large 1533908281

De International Business Awards (IBA) zijn ‘s werelds belangrijkste zakelijke awards. Elk individu en elke organisatie – waar ook ter wereld, zowel in de publieke als private sector, met en zonder winstoogmerk, groot en klein – mag nominaties insturen. De IBA ontving dit jaar inzendingen uit 74 landen.

De winnaars van de Stevie Awards werden bepaald aan de hand van de gemiddelde scores van meer dan 270 leidinggevenden van over de hele wereld, die deelnamen aan twaalf verschillende jury’s.

Een van de juryleden van de Stevie Awards zei: “RTB House focust zich duidelijk op de data- en algoritmegedreven marketingtechnologieën van de toekomst, die de volgende stap betekenen voor targeted customer marketing. Neurale netwerken en deep learning-architecturen zijn de nieuwe standaard als het gaat om het begrijpen van consumentendata en hebben geholpen om nieuwe kansen te benutten. Zelflerende algoritmen worden steeds belangrijker in een groot aantal branches en RTB House is een innovator op dat gebied. De technologie waar de organisatie aan werkt,>>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 21:00

Persbericht: Basisschoolleerlingen leren hoe ze de plasticsoep kunnen bestrijden

Amsterdam, 13 augustus 2018 – Namens de  Plastic Soup Foundation zullen  Hassan Slaby, beter bekend als Eman in de successerie Spangas op NPO3, en kinderpresentator Ruben Dingemans woensdag 15 augustus het eerste Plastic Soup-lespakket uitreiken aan juf Elsbeth van de Leidsehout School uit Leiden. Het lespakket is ontwikkeld voor leerlingen van groep 4 tot en met 8 om alles te leren over de plasticsoep. Het kwam onafhankelijk tot stand dankzij een gift van Aldi Nederland en is gratis te bestellen. De Leidsehout School was de eerste basisschool die het pakket bestelde. Inmiddels is het pakket door 800 scholen besteld.

Het lespakket is onderdeel van ‘De Wereld van OZ’: een nieuw digitaal platform voor kinderen, waarin ze actief worden meegenomen in een magisch-realistische wereld Onder Zee. Het pakket bevat onder meer een digitale lessenserie, het leesboek ‘Plasticsoep is troep’, een speciale editie van Kidsweek, echt plastic uit de oceaan bij Hawaï, actie- en opdrachtkaarten en posters. Verder bestaat het platform uit een website en een gelijknamige animatie, waarin de gevolgen van de plasticsoep op een speelse manier duidelijk worden gemaakt.

Het lespakket wordt uitgereikt tijdens het Plasticsoep Festival dat plaatsvindt in het Dolfinarium Harderwijk.  Op een speciale route door het park kom je oplossingen voor de plasticsoep tegen, een trash hunt, graffiti, de winkel van Oma Haai, een filmvoorstelling en nog veel meer.

Maria Westerbos, oprichter en directeur van de Plastic Soup Foundation: “Met de Wereld van OZ komt een langgekoesterde droom uit. Kinderen zijn heel belangrijk als we de oceaan en alle dieren daarin willen beschermen tegen nog meer plasticsoep. Dolfijnen, walvissen en nog heel veel andere dieren zien plastic aan voor voedsel en door het >>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 20:00

Persbericht: F5 benoemt Mary Gardner als Chief Information Security Officer

F5 Networks heeft Mary Gardner benoemd als Chief Information Security Officer (CISO). Gardner maakt deel uit van het managementteam en is verantwoordelijk voor de wereldwijde inspanningen van F5 op het gebied van informatiebeveiliging. Tot haar takenpakket behoren onder meer het opstellen van de strategie, beheer, governance en de controle op de uitvoering. In haar rol van CISO zal zij continu monitoren of de prestaties en het gevoerde beleid van F5 op het gebied van informatiebeveiliging voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en de hoogste standaarden in de branche.

F5 benoemt Mary Gardner als Chief Information Security Officer

Gardner zal zich hoofdzakelijk richten op de beveiligings-, compliance- en information security-aspecten van F5. Daarnaast gaat ze strategische input leveren voor verdere productontwikkeling, in lijn met F5’s bestaande beveiligingsaanbod en technologie-roadmap, alsook voor onderzoek dat F5 uitvoert op het gebied van cybersecurity en bedreigingen.

“Beveiliging is een topprioriteit voor elke organisatie en iemand die op dit vlak de lijnen uitzet, is essentieel”, stelt Tony Bozzuti, CIO en SVP voor Informatietechnologie bij F5. “Mary heeft in vorige functies bewezen over veel kennis en uitgebreide vaardigheden te beschikken als het gaat om applicatiebeveiliging. Ze geldt als een autoriteit op h>>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 19:00

Persbericht: Qlik vereenvoudigt adoptie Qlik Sense voor QlikView gebruikers

Amsterdam, 13 augustus 2018Qlik®, toonaangevend op het gebied van data-analyse, kondigt een nieuwe dual-use licentie aanbieding aan voor de 30,000 gebruikers van QlikView. Met de aanbieding kunnen klanten hun analyses direct uitbreiden door additioneel gebruik te maken van Qlik Sense, tegen een stijging van slechts 30% van de jaarlijkse kosten. Zo kunnen klanten analysemogelijkheden bieden aan de gehele organisatie en de datavaardigheden van medewerkers verbeteren, en profiteren ze tegelijkertijd nog steeds van de voordelen van hun bedrijfskritische QlikView-applicaties.

“Uit ieder gesprek met onze trouwe QlikView gebruikers blijkt hoe belangrijk de software is voor hun dagelijkse werkzaamheden,” geeft Qlik CEO Mike Capone aan. “Tegelijkertijd zien deze bedrijven in dat Qlik Sense hen helpt om data nog verder te gebruiken en in te zetten. Met deze aanbieding bieden we onze trouwe klanten een dual-use model dat voor hen de grootste toegevoegde waarde heeft.”

Qlik investeert blijvend in QlikView en lanceert ieder jaar een nieuwe versie die belangrijke analytische processen van klanten ondersteunt. Met de toevoeging van Qlik Sense worden analyses binnen het gehele bedrijf beschikbaar in een op de gebruiker gerichte omgeving. Qlik Sense omvat de nieuwste technieken, waaronder augmented intelligence, multi-cloud dataverkenning en zoeken en samenwerken vanaf ieder apparaat. Zo kan iedere gebruiker data inzetten en gebruiken in elk proces en bij elk besluit.

Zowel Qlik Sense als QlikView draaien op de associatieve engine van Qlik, die data combineert en interactieve dataverkenning ondersteunt zonder de beperkingen van traditionele tools die op zoekvragen draaien. Omdat beide producten op dezelfde engine draaien kunnen klanten bestaande datamodellen en analyses eenvoudig hergebruiken. Qlik investeert voortdurend in ontwikkelingen die de samenwerkin>>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 16:42

Persbericht: Sogeti sluit partnership met Duitse blockchain specialist Ponton

Sogeti in Nederland heeft een partnerovereenkomst gesloten met blockchainsoftwarespecialist Ponton uit Hamburg. Daarmee breiden beide partijen hun sterke positie in de energiemarkt verder uit. Sogeti vergroot hiermee de huidige blockchain expertise specifiek voor de energiemarkt. Ponton realiseert met deze samenwerking een groter afzetgebied in Europa.

Met dit partnership krijgt Sogeti toegang tot Ponton’s blockchaintechnologie die met name ontwikkeld is voor industriële samenwerking. De IT-dienstverlener integreert de blockchain software in de dienstverlening van advies, architectuurontwikkeling en implementatie van systemen en applicaties in bestaande en nieuwe infrastructuren bij energiebedrijven. Daarmee wordt de huidige Sogeti-dienstverlening uitgebreid.

“Ponton heeft een blockchain raamwerk ontwikkeld gebaseerd op de vereisten van de energiesector en wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het verhandelen van energie in handelssysteem Enerchain® of communicatieplatform Gridchain®. De Ponton-technologie wordt ook ingezet in het bekende Norddeutsche Energiewende (NEW) 4.0 onderzoeksproject waarbij lokaal energie wordt verhandeld. Ponton biedt de technische infrastructuur en de know-how die wij met onze uitgebreide kennis van de energiemarkt in ons land kunnen implementeren. Wij zijn blij dat we met onze technische expertise een bijdrage kunnen leveren aan de verduurzaming van energie in ons land,” zegt Marco van den Brink, Chief Operating Officer van Sogeti in Nederland.

“Uiteraard zijn wij erg blij met de interesse van Sogeti in onze innovatieve blockchainsoftware. De IT-dienstverlener heeft een sterke positie in de Nederlandse energiemarkt waar wij ons voordeel mee kunnen doen,” vertelt Michael Merz, Managing Director en oprichter van Ponton.

Sogeti draagt al langer bij aan de transitie van de energiemarkt naar meer flexibilisering van vraag- en aanbod in energie. Zo helpt de IT-di>>

Lees verder..

  • 13 Augustus 2018 om 12:13

Persbericht: Flitsmeister verhoogt verkeersveiligheid door informatie van matrixborden

Na een intensieve voorbereiding met het ministerie, Rijkswaterstaat en Be-Mobile in het kader van Talking Traffic, is de informatie van matrixborden nu landelijk beschikbaar voor de gebruikers van de app van Flitsmeister. Dit biedt een oplossing voor twee problemen.

Gevaren op de weg
(Dynamische) rode kruizen en maximumsnelheden boven de weg informeren automobilisten en zij horen hun rijgedrag aan te passen aan de situatie ter plekke op dat moment. Beginnende files worden vermeden en wegwerkers kunnen veilig te werk gaan. De rode kruizen boven de rijstroken worden echter tot wel 250.000 keer per jaar genegeerd door automobilisten; dat zorgt voor levensgevaarlijke situaties. Daarnaast worden de snelheden boven de weg ervaren als adviessnelheden terwijl het toch echt wettelijke maximumsnelheden zijn. En die maximumsnelheden zijn er juist ook vanwege de veiligheid.

Onduidelijkheid bij spitsstroken
Een spitsstrook wordt geopend wanneer het te druk is op de weg. Als automobilisten hier vroegtijdig op reageren, ontstaan er minder files. Veel weggebruikers blijven echter op de standaard rijstroken rijden als de spitsstrook open staat, bijvoorbeeld omdat zij niet over de doorgetrokken streep durven te rijden. Anderen snappen wel wat de bedoeling is, maar zien het nut niet in van het gebruiken van de spitsstrook waardoor de weg alsnog niet goed benut wordt of handelen niet naar de aangeven maximumsnelheid.

Onderzoek onder 1000+ automobilisten
Ondanks dat rode kruizen vaak genegeerd worden, geeft 83% in een onderzoek aan dat rode kruizen duidelijk zijn. 12,5% weet niet hoe hard je mag rijden als een spitsstrook open/dicht is en daarbij ergert 24% zich aan anderen die de verkeerde snelheid hanteren. Ook is het voor 10,8% niet duidelijk dat snelheden op matrixborden gelden als maximumsnelheid.

Informatie van matrixborden in Flitsmeister
Flitsmeiste>>

Lees verder..

  • 13 Augustus 2018 om 12:10

Persbericht: Genesys integreert met Google Cloud Contact Center AI

Naarden, 13 augustus 2018 – Genesys, wereldwijd leverancier van omnichannel oplossingen voor customer experience en contact centers, gaat samenwerken aan de integratie met Google Cloud’s nieuwe Contact Center AI oplossing. Met deze integratie kunnen organisaties supersnel aan de slag met de slimste bots in de branche, zo problemen sneller oplossen en de klanttevredenheid, verkoop en de efficiënte inzet van personeel verbeteren.

De klanten van Genesys, waaronder 65 merken uit de wereldtop 100*, kunnen nu de simpele, veilige en flexibele Google Cloud Contact Center AI inzetten voor het trainen en gebruiken van bots in een fractie van de tijd: van een paar maanden naar 24 tot 48 uur.

Het implementeren van bot-technologie in IVR (keuzemenu’s) en tekstsystemen is altijd tijdsintensief geweest met langdurige finetuning. Desondanks leverde het lang niet altijd een buitengewone klantervaring op. Genesys en Google Cloud debuteerden hun integratie in een demonstratie met een wereldwijde online retailer tijdens de Google Cloud Next 2018 conferentie in San Francisco.

Met deze integratie matchen merken sneller en voorspellend de verzoeken van klanten met de juiste bot, agent of combinatie van die twee – afhankelijk van welke methode het beste past bij de vraag en het gewenste zakelijke resultaat.

Deze functionaliteit wordt aangestuurd door Kate, het AI-platform van Genesys, dat bestaat uit onder meer taalbegrip, orkestratie, predictive routing en automatisering en bedrijven helpt de gewenste resultaten van sales, marketing en service te realiseren. Door de integratie van Kate met de mogelijkheden van Google Cloud Contact Center AI kan het systeem niet alleen detecteren wat consumenten zeggen maar ook hun bedoeling inschatten.

Zo kunnen bedrijven sneller en voorspellender vragen toewijzen aan de juiste bot, persoon of een combinatie van deze twee – wat ook de passendste resource i>>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 11:58
OuderPersberichten

Persbericht: Nog een Jaar en ISDN stopt! Alternatief: Cloud telefonie van Belcentraleย 

Met het verdwijnen van ISDN hebben veel MKB'ers een groot probleem. Waar kies je nu voor? Belcentrale biedt met haar cloud telefonie een kant-en-klare oplossing die compleet geleverd en geïnstalleerd wordt.

Alleen, wat is Cloud telefonie? Die vraag beantwoordt Okke Feenstra van www.belcentrale.nl voor ons.’ Het is bellen vanuit de cloud, maar dan wel via een beveiligde verbinding op je internetaansluiting. Je hebt dan een volwaardige telefonie-oplossing gebaseerd op het bewezen Belcentrale cloud platform (reeds meer dan 15.000 MKB bedrijven aangesloten). Telefoons zijn in de all-in prijs opgenomen en worden turn-key op de buro’s geplaatst door een eigen installatie team van Belcentrale.’

Volledig uitbesteed
De cloud oplossing met bijbehorende service maakt dat de hele telefonie uitbesteed is. Telefoons zijn in bruikleen en worden meteen vervangen als ze kapot zijn. Een telefooncentrale is niet meer nodig. De cloud telefonie heeft alle mogelijke opties die je kan bedenken, zoals wachtrij, voicemail , doorschakelservice, etc. Allemaal via de webbrowser in te stellen. Met een servicecontract kunt u 24x7 terugvallen op een landelijk dekkend serviceteam dat altijd kan helpen bij vragen of instellingen.
Belcentrale heeft niet alleen naar de functionaliteiten gekeken, maar ook naar manieren om de telefonie helemaal uit te besteden zodat de MKB klant zich volledig op haar core business kan richten.

MKB specifieke vraag
Belcentrale heeft veel onderzoek en ontwikkeling gestoken in haar cloud platform gestoken. Maar eerst hebben we onderzoek gedaan binnen de MKB doelgroep, om te zien waar het MKB op zit te wachten. Het onderzoek concludeerde dat de gemiddelde MKB'er het ontzettend druk heeft en geen tijd en zin heeft om zich met de technische infrastructuur van IT en Telecom bezig te houden. In het MKB blijken veel van dit soort zaken>>

Lees verder..

  • 12 Augustus 2018 om 21:10

Luister eeNS mee in de StationsLuisterCoupรฉ

Sinds deze week is wachten op station Leeuwarden nog leuker! Daar is de StationsLuisterCoupé onthuld. Speciaal voor deze coupé schreef auteur Anita Terpstra uit Leeuwarden een kort verhaal dat tot leven is gebracht door de stem van actrice Tjitske Reidinga.

Leeuwarden Fryslân 2018
De luistercoupé is het volgende onderdeel binnen een reeks verrassende culturele activiteiten die dit jaar al georganiseerd zijn op station Leeuwarden. Dit alles natuurlijk in het teken van LF 2018 waarbij Leeuwarden als Culturele Hoofdstad van Europa heel veel bezoekers ontvangt. Zo was er op het station al de Stationspiano Challenge en maakte kunstenaar Leon Keer al een Escheriaanse Street Art-route. En vanaf nu is daar de StationsLuisterCoupé aan toegevoegd, die na dit culturele jaar doorreist naar andere stations in Nederland.

StationsLuisterCoupé
In de LuisterCoupé kunnen treinreizigers die even wachten rustig gaan zitten en luisteren naar een kort verhaal. Voor deze coupé schreef de Friese auteur Anita Terpstra het verhaal ‘De Bestemming’. Anita Terpstra is bekend van veelgeprezen thrillers waaronder Nachtvlucht, Anders en meest recentelijk Samen, dat werd genomineerd voor De Gouden Strop.Actrice Tjitske Reidinga, onder andere bekend van de tv-series ‘Gooische Vrouwen’ en ‘Doris’ heeft het verhaal ingesproken. Samen nemen ze je mee op een literaire reis.

Wil je zelf ook luisteren? Kom dan eens naar het station in Leeuwarden, bezoek één van de leuke onderdelen van dit culturele jaar en luister naar dit bijzondere verhaal. De speciale StationsLuisterCoupé vind je in de stationshal van Leeuwarden.


  • 10 Augustus 2018 om 14:18

Persbericht: Moneyou introduceert digitale hypotheekhulp Hypotheekmaat

Amsterdam, 30 juli 2018 – Moneyou breidt haar hypotheekaanbod verder uit met Hypotheekmaat. Klanten die graag zelf aan het roer staan als het gaat om het organiseren van hun bankzaken, konden bij Moneyou al online zelf hun Moneyou Hypotheek afsluiten. Met Hypotheekmaat zet de online financiële dienstverlener in op verdere democratisering van hypotheken en krijgen starters direct hulp bij het maken van keuzes in de samenstelling van een hypotheek.

Hoewel klanten van Moneyou graag zelf hun financiële zaken organiseren en kennis van zaken hebben, zitten ze soms met vragen of hebben ze behoefte aan meer inzicht in hypotheekopties. Denk aan informatie over het maximale leenbedrag en de verschillende aflosvormen. De online module Hypotheekmaat geeft meer inzicht in de opbouw en haalbaarheid van de benodigde hypotheek. Door zelf te variëren met bedragen en looptijden, krijgen klanten inzicht in bijvoorbeeld de gevolgen van meer of minder lenen en de rente langer of korter vastzetten.

Hypotheek zelf afsluiten De online module Hypotheekmaat bestaat uit vier duidelijke stappen: het bepalen van de hypotheeksom, de hypotheekvorm, de looptijd en de rentevaste periode. Doordat de uitkomsten van Hypotheekmaat geautomatiseerd tot stand komen, kunnen klanten na het doorlopen van de vier stappen direct zelf hun Moneyou Hypotheek afsluiten, of dat nu overdag, ’s avonds, doordeweeks of in het weekend is. De gratis tool is gericht op starters op de woningmarkt onder de 37 jaar. Een belangrijke voorwaarde is namelijk dat klanten beschikken over een overzichtelijke fin>>

Lees verder..
  • 10 Augustus 2018 om 14:35

Luisterruit genomineerd voor Dutch Podcast Award 2018

‘Luisterruit’ is een audiotour voor in de trein en is voor NS ontwikkeld door ontwerpers Manon van Hoeckel en Tom Loois. In elke podcast gidst medereiziger Thijs je langs boeiende interviews, prachtige verhalen en hilarische cursussen zodat jij je treinreis met nieuwe ogen en oren ervaart. Rijdend door het landschap luisteren reizigers naar de jongste treinmachinist, de oudste conducteur en het verhaal achter de vreemdst gevonden voorwerpen. ’Luisterruit’ tovert de reis om in een beleving.

De podcast is volledig gratis te beluisteren via de apps Podcasts (iOS), Stitcher (Android), of via iTunes. Daar kun je je ook direct op abonneren zodat geen reis je ontgaat! Nieuwe afleveringen verschijnen elke eerste maandag van de maand. Meer informatie vind je op Luisterruit.

Hoe is dit idee ontstaan?

Manon van Hoeckel was één van de deelnemers van het ‘What If Lab: NS’. Het What if Lab is een initiatief van Dutch Design Foundation en daagt bedrijven en ontwerpers uit om samen te komen tot innovatieve en creatieve antwoorden op actuele vraagstukken. Jessica Sauren, projectleider van NS:  “ De opdracht aan de designers was het ontwerpen van een sociale interventie om de tijd in de trein beter te besteden. NS zoekt immers continu naar ideeën die reizigers de mogelijkheid bieden om meer uit je reistijd te halen. Zodat reistijd leuker, aangenamer of nuttiger wordt en meer als eigen tijd wordt beleefd.”

Zijn er nog meer innovatieve ideeën voor een prettige reis?

Andere ideeën die zijn voortgekomen uit het ‘What If Lab: NS’ zijn o.a. de quiz SPOORWIJS en MindfulNS. Deze online activiteiten zijn afgelopen jaar tijdens de Dutch Design Week door bezoekers getest. Ook treinreizigers naar de Dutch Design Week in Eindhoven hebben hier al ervaring mee opgedaan. En met succes, want dit najaar brengt NS een nieuwe app uit waarin deze drie online activiteiten aangeboden worden om je reistijd aangenamer te maken.

Enkele resultaten

  •  In 1.5 jaar tijd hebben ruim 17.000 reizigers geluisterd via de podcast of Sound Cloud.
  • De podcast wordt beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van 8,8
  • 91% van de reizigers geeft aan dat Luisterruit een positieve bijdrage levert aan hun treinreis
  • 76% van de reizigers geeft aan het leuk te vinden om regelmatig een nieuwe aflevering van Luisterruit te beluisteren.

( Bron: onderzoek Meet4research oktober 2017 onder 126 reizigers)

Stemmen

De ‘Luisterruit’ is genomineerd voor de Dutch Podcast Award 2018 in de categorie ‘Branded’. Zowel het publiek als de vakjury bepalen welke genomineerden op 3 september de prijs in ontvangst mogen nemen. Stemmen kan tot en met 2 september 23.00 uur via podcastawards.nl


Persbericht: OutSystems noteert recordgroei en bevestigt marktleiderspositie in tweede kwartaal van 2018

Utrecht, 9 augustus 2018OutSystems, leverancier van hét Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, kondigt vandaag aan dat het een recordkwartaal heeft afgerond. De organisatie noteert een toename van 63 procent in jaarlijks terugkerende omzet in het tweede kwartaal en is recent gewaardeerd op meer dan 1 miljard dollar. Deze ontwikkelingen bevestigen de positie van het bedrijf als marktleider in Low-Code applicatieontwikkeling. OutSystems ligt op koers om de cijfers van het recordjaar 2017 te verbeteren.

Naast de omzetgroei kende OutSystems het afgelopen kwartaal hoogtepunten op de volgende gebieden:
  • Klanten: OutSystems tekende 96 nieuwe enterprise klanten op, waarmee het totaal naar 1000+ organisaties stijgt. Dit was het grootste aantal nieuwe klanten sinds de oprichting van het bedrijf.

  • Partners: Inkomsten vanuit partnergedreven nieuwe klanten namen met 75 procent toe.

  • Developers: 15.000 nieuwe ontwikkelaars gebruikten het afgelopen kwartaal het OutSystems-platform, waarmee het totaal groeide tot 140.000.

  • Employees: Om aan de vraag naar het platform te voldoen en nieuwe ontwikkelingen te bevorderen, groeide het personeelsbestand met 100 medewerkers wereldwijd. Het totaal ligt nu op meer dan 800 medewerkers.

  • 10 Augustus 2018 om 09:26

Persbericht: Gratis OV voor 7.500 VodafoneZiggo medewerkers

VodafoneZiggo introduceert een nieuw mobiliteitsbeleid voor al haar werknemers gericht op gratis reizen met het openbaar vervoer. Het bedrijf heeft hierover een principeakkoord bereikt met haar ondernemingsraden. Alle ruim 7.500 medewerkers op de kantoren en in de winkels krijgen vanaf oktober een NS-Business Card waarmee zij kunnen reizen met het openbaar vervoer. Dit nieuwe mobiliteitsbeleid komt voort uit VodafoneZiggo’s visie op modern werkgeverschap en de maatschappelijk verantwoorde ambities van het bedrijf.

Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo: “We gaan voor méér openbaar vervoer en minder auto’s. Dat betekent minder CO2-uitstoot, maar ook dat onze collega’s niet meer in de file staan en zonder gedoe de stad in komen. Het besluit om het OV voor alle medewerkers te gaan vergoeden sluit ook aan bij onze keuze voor een nieuw centraal hoofdkantoor in Hoog Catharijne, pal naast station Utrecht Centraal. Ook op andere locaties in het land kijken wij goed naar de bereikbaarheid met het OV. Want dat is de toekomst.”

Naast het inspelen op de toenemende behoefte van haar medewerkers voor reizen met het OV, verwacht VodafoneZiggo met de keuze voor gratis openbaar vervoer een reductie van ongeveer 35 miljoen wegkilometers, zo’n 3.500 ton CO2 per jaar te realiseren. Dat komt neer op 873 keer de aarde rond of meer dan 67.000 ritten met de auto van Amsterdam naar Parijs.

Flexibel OV
Dit OV-akkoord voor alle collega’s is een belangrijk stap in de gehele harmonisatie van het arbeidsvoorwaardenpakket van VodafoneZiggo. De nieuwe mobiliteitsregeling is dermate flexibel dat iedere medewerker, op kantoor of in de winkels, een NS-Business Card ontvangt en vervoerskeuzes kan maken die passen bij zijn of haar specifieke woon-werksituatie. A>>

Lees verder..
  • 9 Augustus 2018 om 15:48

Eerste vernieuwde Sprinters op het spoor

De trein wordt onder meer voorzien van een groot rolstoeltoegankelijk toilet, een plek voor twee fietsen en een schuiftrede bij de deur. Ook komen er twee gemarkeerde plaatsen voor rolstoelen met daarbij een speciale noodknop (call for aid). Voor mensen met een visuele beperking is tactiele (=voelbare) informatie aangebracht zodat zij zo goed mogelijk op de tast hun weg kunnen vinden, bijvoorbeeld bij het toilet. De belangenorganisaties Ieder(in) en de Oogvereniging zijn nauw betrokken geweest bij de ombouw. Met hen zijn de voorzieningen uitgedacht en getest. De trein biedt het hoogste niveau van toegankelijkheid en nog meer comfort, passend bij de wensen van al onze reizigers. Met de modernisering zijn vele tientallen miljoenen euro’s gemoeid en zet NS meerdere stappen tegelijk.

Voor meer comfort steken we de 35.000 treinstoelen van de 131 Sprinters ook in een nieuw jasje. Vanaf begin 2019 herbekleden we de stoelen per trein in 1 werkdag in ons servicebedrijf in Utrecht. Hiermee is de bekleding in 1 lijn met onze andere Sprinter FLIRT.

De eerste twee treinen zijn klaar en rijden vanaf nu in de dienstregeling. Binnenkort volgt nog een trein. Tot eind dit jaar gaan we ervaring opdoen met de nieuwe voorzieningen. Daarna is het de beurt aan de andere Sprinters van dit type. Per set van twee gaan de treinen naar de Werkplaats van Talbot Services in Aachen, waar de helft van deze treinen destijds ook is gebouwd door Bombardier. Na een paar weken keren de treinen stuk voor stuk weer terug. Reizigers zullen dan steeds meer omgebouwde Sprinters tegenkomen.

Naar verwachting zijn eind 2021 alle 131 treinen aangepast.


  • 9 Augustus 2018 om 10:50
โŒ