[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderPersberichten

Persbericht: CyberArk en CNA introduceren eerste security-verzekeringsprogramma

Beveiligingsbedrijf CyberArk en de Amerikaanse verzekeraar CNA bieden het eerste security-verzekeringsprogramma aan, gericht op de beveiliging van privileged access. CNA heeft voor CyberArk gekozen om zijn polishouders te helpen het bewustzijn en de kennis rond privileged access-gerelateerde risico’s te vergroten. Gebruikers krijgen tools om risicovolle accounts en inloggegevens te identificeren en worden begeleid in het veiligstellen van privileged accounts om zo de algehele beveiliging en compliancy te verbeteren.

Het programma begint met een assessment van de huidige beveiliging van privileged access, uitgevoerd door CyberArk. Het bepaalt de aanwezige risico’s en geeft bedrijven zicht op hoe ze ervoor staan ten opzichte van vergelijkbare organisaties. Dit gebeurt aan de hand van een risicoscore op basis van zeven kritieke elementen die vergeleken wordt met andere bedrijven, ingedeeld in sector, aantal medewerkers, omzet en regio. Hierna zijn ze in staat snel en gericht actie te ondernemen om de grootste winst te behalen bij het afschermen van privileged accounts.

Na deze evaluatie hebben CNA verzekeringnemers toegang tot verschillende services zoals een Discover en Audit workshop waarin de doelstellingen en succescriteria van privileged access security worden bepaald. CyberArk Red Team tools, tactics en procedures (TTP) nemen security teams bij de hand om gebruikelijke aanvalstechnieken te leren kennen en de tegenmaatregelen onder de knie te krijgen. Ten slotte worden verzekeringnemers geholpen bij het ontwerp en de invoering van een effectief privileged access security-programma.

“De kosten van datalekken door aanvallers, menselijke fouten, of technologisch falen zijn nog nooit zo hoog geweest als nu”, zegt Andrew Lea, vice president, head of commercial E&O Cyber & Media Liability bij CNA. “We zien in dat de bescherming van privileged accounts de risico’s aanzienlijk verkleind, en we wi>>

Lees verder..

  • 14 Juni 2019 om 13:07

Persbericht: PEAK-IT ontwikkelt als eerste bedrijf IT-traineeships op maat

Naarden, 13 juni 2019 – IT-detacheerder PEAK-IT gaat traineeships ontwikkelen die geen standaardtraject volgen, maar op maat voor de klant én kandidaat worden samengesteld. Het is voor het eerst dat dit binnen de IT gebeurt. Deze maand gaan de eerste trainees van start bij een Nederlandse energieleverancier en bij een grote financiële dienstverlener. Andere bedrijven volgen later dit jaar. Voormalig piloot Danny Swaanenburg is een van de eerste kandidaten.
 
“De IT is heel veranderlijk, dus zelfs een op maat gemaakt traineeship is niet in beton gegoten”, benadrukt operationeel directeur van PEAK-IT Richard Stassen. De traineeships duren achttien maanden, daarna gaat de kandidaat over naar de klant. “Voor de financiële dienstverlener en de energieleverancier alleen al gaan dit jaar tientallen trainees aan de slag”, stelt Stassen. “Er zijn gesprekken met andere opdrachtgevers om een vergelijkbare samenwerking aan te gaan.”
 
Hardcore IT’ers
Veel bedrijven kampen met een groot tekort aan IT’ers. Daarom bieden verschillende organisaties traineeships aan. “Daarbij worden hbo’ers zonder achtergrond in de IT binnen drie maanden opgeleid tot IT’er. Maar die opleidingen zijn vanzelfsprekend heel basaal. Dat zijn dan geen hardcore IT’ers, maar eerder de scrummasters, projectmanagers en teamleads. Om echter een IT-specialist te worden zijn die achttien maanden theorie en praktijkervaring echt essentieel”, aldus Stassen.
 
De eerste maand werken de trainees in principe vier dagen bij PEAK-IT en één dag bij de klant. In die periode van voorbereiding krijgen ze alle benodigde basiskennis die bij de betreffende klant van toepassing is bijgebracht. De elf maanden daarop werken ze vier dagen per week bij de klant en één dag bij PEAK-IT. Het>>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 19:19

Persbericht: Hosting provider WorldStream breidt datacenter in Naaldwijk uit en verdubbelt capaciteit

Naaldwijk, 13 juni 2019 – WorldStream, een snelgroeiende leverancier van security-gedreven hosting services waaronder dedicated servers en colocatie alsmede wereldwijde connectiviteit en DDoS-protectie via een eigen global netwerk met 10Tbps (!) aan beschikbare bandbreedte, kondigt de 2e fase uitbreiding aan van zijn ‘flagship’ datacenter in Naaldwijk. De aankondiging van de 2e ontwikkelingsfase met een extra capaciteit van 268 racks betekent een verdubbeling van WorldStream’s rack capaciteit naar 536 racks in dit datacenter in een jaar tijd.

WorldStream bedient als Infrastructure-as-a-Service hosting provider klanten wereldwijd met ‘unmanaged IaaS hosting’ oplossingen. Het bedrijf heeft momenteel twee datacenters in eigendom. Beide datacenters zijn gevestigd in Naaldwijk in het Westland. Deze datacenters bieden onderdak aan het snelgroeiende aantal servers ten behoeve van WorldStream’s wereldwijde klantenportfolio. WorldStream heeft op dit moment in totaal 15.000 dedicated servers in beheer. De 2e ontwikkelingsfase in WorldStream’s ‘flagship’ datacenter biedt het bedrijf de mogelijkheid om de servercapaciteit verder uit te breiden naar 20.000 servers. Tegelijkertijd heeft WorldStream ook al plannen klaarliggen voor de bouw van een volledig nieuw datacenter vlakbij.

“Het afgelopen jaar is de vraag naar onze unmanaged hostingdiensten aanzienlijk toegenomen," zegt Lennert Vollebregt, CEO en mede-eigenaar van WorldStream. “Het betekent dat ons flagship datacenter zienderogen gevuld raakt, waardoor we >>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 19:01

Persbericht: Riverbed versterkt en vergroot marktaandeel enterprise-SD-WAN en sluit wereldwijde strategische OEM-overeenkomst met Versa Networks

Hoofddorp, 13 juni 2019 – Riverbed®, The Digital Performance Company™, heeft een wereldwijde original equipment manufacturing-overeenkomst (OEM) getekend met Versa Networks. Dankzij de overeenkomst ontstaat een combinatie van Riverbed’s expertise, wereldwijde support en services, en leiderschap op het gebied van digitale performance, en de innovatieve en zwaar beveiligde SD-WAN-technologie van Versa Networks. De overeenkomst versterkt de aanwezigheid van Riverbed op de SD-WAN-markt en vergroot het bereik en de mogelijkheid van het bedrijf om grotere en complexere SD-WAN-implementaties te verzorgen. Daarmee helpt Riverbed alle soorten organisaties om hun netwerken te transformeren en concurrerend te blijven in het digitale tijdperk.

Dankzij de overeenkomst biedt Riverbed – naast Riverbed SteelConnect – een uitgebreid portfolio van SD-WAN-oplossingen. Dit portfolio omvat een nieuw grootzakelijk aanbod dat gebruikmaakt van het Secure Cloud IP-softwareplatform van Versa Networks. De nieuwe SD-WAN-oplossing voorziet in hoge schaalbaarheid, een volledig aanbod van hoogwaardige en grootzakelijke routing- en geavanceerde netwerksecuritymogelijkheden die Riverbed’s SD-WAN aanvullen, applicatie-acceleratie en oplossingen voor digital experience management (DEM). Daarmee biedt Riverbed een complete verzameling oplossingen die voldoet aan de behoeften van alle organisaties – van het mkb tot ’s werelds grootste bedrijven.

Paul Mountford, CEO van Riverbed: “De overeenkomst met Versa Networks stelt Riverbed in staat om zijn klanten te voorzien van een bredere set keuzes en in te spelen op de moderne netwerkbehoeften van organisaties van alle soorten en maten. Oftewel groot, medium en klein, cloud-first hybrid en traditioneel, en dat wereldwijd. Versa’s technologie voor de grootzakelijke markt vult de toonaangevende SD-WAN-, applicatie-acceleratie- en DEM-oplossingen perfect aan. >>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 18:58

Persbericht: Vergelijkingstools staan op wensenlijst van de Nederlandse consument

‘s-Hertogenbosch – 13 juni 2019 – Uit het Consumer Propensity Rapport van SAP Customer Experience blijkt dat er voor de Nederlandse consument nog genoeg te wensen valt in de online shopwereld. 38 procent van de respondenten heeft behoefte aan goede vergelijkingstools, blijkt uit het onderzoek onder 1000 Nederlandse shoppers. Ze willen op de site van de retailer meteen een item kunnen vergelijken met andere sites. Dit is goed voor een derde plaats op de wensenlijst.

Bovenaan de lijst staat een gemakkelijk retourbeleid. 61 procent van de Nederlandse consumenten ziet hierin nog ruimte voor verbetering. De aanwezigheid van fysieke winkels staat op de tweede plaats. Hoewel de shopervaring steeds meer online plaatsvindt, hebben Nederlanders toch behoefte aan een fysieke winkel naast de e-commerce omgeving. De laatste wens gaat specifiek over het aanschaffen van kleding. De consument wil dat er standaard meerdere maten van hetzelfde item worden geleverd, zodat de klant thuis goed kan passen en vergelijken (30%).

Oninteressante aanbevelingen
Consumenten verwachten een gepersonaliseerde winkelervaring. Ze willen door een merk begrepen worden. Hier gaat het echter nog niet altijd goed. Als we bijvoorbeeld kijken naar de aanbevelingen die een webshop doet, dan geeft 95 procent aan deze wel eens tegen te komen. Het percentage dat deze aanbevelingen ook echt relevant vindt, is schrikbarend laag. Slechts één op de vijf (19%) shoppers geeft aan dat de aanbevelingen in elk geval de helft van de tijd bruikbaar zijn. Er is dus nog een flinke slag te maken om de wensen van de klant daadwe>>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 17:12

Persbericht: Everyoneprint en OSN sluiten samenwerkingsovereenkomst

Steeds meer organisaties verplaatsen werkplekken en IT-infrastructuur naar de cloud. Het Hybrid Cloud Platform (HCP) van Everyoneprint werkt volledig vanuit de cloud zonder lokale printservers. Hierdoor wordt het voor organisaties mogelijk om de volledige printomgeving incl. follow-me vanuit de cloud te laten werken en beheren. De voor het Hybrid Cloud Platform ontwikkelde driver is multibrand met volledige ondersteuning voor alle grote fabrikanten. HCP sluit perfect aan op de ambitie van OSN om organisaties te ontzorgen met behoud van flexibiliteit.

Thomas Lastrup - Vice President, Global Sales at EveryonePrint

“EveryonePrint Hybrid Cloud Platform enables users to easily connect to the print infrastructure for follow-me without needing IT support, significantly reduces print costs and eliminates the need to purchase, deploy and manage print servers. Furthermore, HCP includes all the features and benefits from EveryonePrint’s widely adopted mobile printing solution which enables printing from any mobile device,”

Peter Schutten – Manager Solutions at OSN

Ik ben verheugd dat we ons softwareportfolio hebben kunnen uitbreiden met het Hybrid Cloud Platform (HCP) van EveryOnePrint. Deze printoplossing gaat het gat overbruggen tussen de klassieke printoplossingen en de veranderende ICT infrastructuren waarin de cloud steeds belangrijker wordt. Onze klanten en partners zoeken naar oplossingen welke op eenvoudige en gebruiksvriendelijke follow-me printen mogelijk op alle merken ongeacht van wat voor soort IT infrastructuur gebruik wordt gemaakt; on premise, private cloud, hybrid cloud en public cloud. Om de flexibiliteit van onze klanten te verzekeren is het licentiemodel op basis van een abonnement, waardoor het mogelijk is op per device per maand te betalen.

Meer informatie over het Hybrid Cloud Platform op https://www.osn.nl/everyoneprint-hybrid-cloud-platform

Over Everyoneprint

EveryonePrint ontwikkelt software waarmee printomgevingen geïntegreerd worden in cloud infrastructuur. De cloud heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop bedrijven applicaties leveren en beheren, HCP breidt die revolutie uit naar printinfrastructuur. HCP is een printplatform dat oude printinfrastructuur verandert in een schaalbaar on-demand multi-tenant enterprise printplatform. Het stelt klanten in staat om het beheer en de levering van de verschillende elementen waaruit Office Printing bestaat te vereenvoudigen: Print Servers, Drivers, Security & Administration, met behoud van een eenvoudige vertrouwde gebruikerservaring.

Over OSN Nederland

OSN is sterk in het stroomlijnen van informatie binnen een organisatie en helpt meer dan 500 middelgrote en grote organisaties bij het optimaliseren van hun documentstromen. Van papier tot volledig digitaal en alles daar tussenin. Klanten waarderen OSN om de klantgerichtheid, transparantie, flexibiliteit en het kundige personeel.

  • 13 Juni 2019 om 13:02

Persbericht: Gros Nederlandse consumenten betaalt factuur niet of te laat door te laag saldo

Amsterdam, 13 juni 2019 – Bijna twee derde van de Nederlandse consumenten (63%) betaalt zijn of haar factuur te laat of helemaal niet door een te laag saldo op de eigen rekening. Ook de helft van de Nederlandse bedrijven (49%) betaalt facturen niet of te laat om dezelfde reden. Andere veelvoorkomende redenen waarom facturen bij de klant blijven liggen zijn onjuiste adressering (31%) en de bureaucratie binnen organisaties (27%). Dit blijkt uit de FinTech Barometer 2019, een onderzoek dat jaarlijks uitgevoerd wordt door fintech-bedrijf Onguard onder ruim driehonderd finance professionals.

Persoonlijke benadering is favoriet
Finance professionals doen er alles aan om openstaande facturen zo snel mogelijk betaald te krijgen. Dit doen zij voornamelijk door de klanten, zowel B2B als B2C, persoonlijk te benaderen (51%) en door veel verschillende betaalopties aan te bieden (42%). Denk hierbij bijvoorbeeld aan direct betalen via WhatsApp, Messenger of via een link in een e-mail. Een op de zes bedrijven (16%) draagt een klant direct over aan een incassobureau. Geen proces hebben om openstaande facturen sneller betaald te krijgen kan ook, bij één op de twintig organisaties (5%) is dit het geval.

Marieke Saeij, Chief Technology Officer bij Onguard: “Openstaande facturen zijn voor organisaties vervelend, maar onvermijdelijk. Er zullen altijd facturen blijven die nog betaald moeten worden. De kunst is echter om dit zo snel mogelijk te doen, zodat de cashflow van de organisatie niet in gevaar komt. Het lijkt erop dat bedrijven tegenwoordig het klantbelang hoog in het vaandel hebben. Wanneer een klant om persoonlijke redenen een factuur niet kan betalen, is dat in veel gevallen een tijdelijk probleem. Een directe overdracht naar een incassobureau draagt in deze gevallen dan ook niet bij aan de oplossing, maar maakt het probleem juist groter. Door veel informatie van >>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 12:46

Persbericht: AsstrA verbetert kwaliteit van logistieke dienstverlening met Shippeo’s predictive visibility platform

AMSTERDAM / ZÜRICH, 13 juni 2019 - AsstrA, internationaal bedrijf in transport en logistiek, gaat een strategische samenwerking met Shippeo aan voor supply chain visibility. AsstrA wil haar 4000+ klanten realtime en met accurate voorspellingen end-to-end inzicht bieden in al hun transport activiteiten.

Al ruim 20 jaar ontwikkelt AsstrA innovatieve oplossingen voor haar klanten.  De Groep wil nu haar positie als marktinnovator versterken en zich in haar dienstverlening nog meer onderscheiden door realtime en voorspellende informatie aan te bieden. Betrouwbare en just-in-time leveringen aan wereldwijde klanten vormen een belangrijk onderdeel van AsstrA’s dienstverlening. Directe toegang tot realtime bezorginformatie is dus essentieel.

"Wij zijn verheugd om samen te werken met Shippeo. Het platform stelt ons in staat om onze zakelijke klanten een nog beter inzicht te bieden in de supply chain, met realtime tracking en geautomatiseerde gegevensuitwisseling”, zegt Dmitry Lagun, AsstrA-Associated Traffic AG Group President. "Shippeo's platform faciliteert het efficiënt laden en het effectief gebruik van docks, alsmede de mogelijkheid om problemen met het laden of lossen van vracht vroegtijdig te voorspellen. Dankzij onze samenwerking met Shippeo kunnen AsstrA klanten profiteren van betrouwbare en transparante logistieke diensten."

"Wij zijn blij met de nauwe samenwerking met AsstrA, waarbij we ze helpen hun transportactiviteiten te digitaliseren en hun middelen te optimaliseren via realtime tracking en accurate ETA-informatie", zegt Lucien Besse, COO en mede-oprichter van Shippeo. "We verwachten dat AsstrA hierdoor nog meer op zal vallen in deze zeer competitieve markt, zodat ze hun positie in de top van de Europese 3PL verder versterken."

Over AsstrA
AsstrA-Associated Traffic AG is een internationale groep >>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 12:00

Persbericht: Klanten zijn trouw aan hun favoriete merken, maar staan open voor verandering

Amsterdam, 13 juni 2019 - Criteo, het advertentieplatform voor het open internet, lanceert vandaag de resultaten van de Customer Brand Loyalty Survey, een onderzoek naar de verbondenheid die klanten voelen met een merk. Verschillende factoren zoals een aantrekkelijke website, een aanbeveling van een bekende of interessante kortingen zijn van groot belang om nieuwe klanten aan een merk te binden. Deze toegevoegde waarde die een merk biedt is tevens cruciaal om een éénmalige klant vervolgens om te zetten in een fan van dat merk.

Uit de Nederlandse resultaten van het onderzoek blijkt onder meer dat de liefde van een klant zeker niet voor eeuwig hoeft te zijn: 50% van de ondervraagden heeft favoriete merken, maar overweegt ook zeker andere opties. Wanneer consumenten te maken krijgen met een daling van de kwaliteit van producten, prijsverhogingen (44%) of een slechte klantenservice (29%) kan de relatie zo ernstig bekoelen dat ze zich wenden tot een ander merk en niet meer terugkomen. Ook lange levertijden van webshops (21%) en een slecht beleid voor retouren (20%) kunnen ertoe leiden dat een klant de webshop de rug toekeert.

Klanten blijven wel terugkomen wanneer een merk hen waar voor hun geld biedt (56%), de goedkoopste in zijn categorie is (45%) of een goede klantenservice heeft (39%). Om een spaarsysteem met punten per aankoop lijken de ondervraagde shoppers niet zoveel te geven (16%) en of een merk wordt gezien als ’luxueus’ weegt ook niet zo zwaar mee bij de overweging om vaste klant te worden (10%).

Het onderzoek laat verder zien dat er voor bedrijven veel ruimte is om nieuwe klantgroepen aan te spreken. Zo geeft 51% van de ondervraagde shoppers aan dat een interessante korting genoeg reden is om een voor hen onbekend merk uit te proberen. Ook een positieve aanbeveling van een vriend of vriendin is een goede drijfveer om een eerste aankoop te doe>>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 11:32

Persbericht: KPN verliest aandeel op krimpende mobiele markt in Q1

Houten, The Netherlands, 13 June 2019 - KPN heeft als enige van de drie mobiele operators met een eigen netwerk het afgelopen eerste kwartaal marktaandeel verloren. T-Mobile - dat sinds januari 2019 ook Tele2 Nederland omvat - eindigde net onder Vodafone op de derde plaats. De totale markt voor mobiele diensten daalde in Nederland in het eerste kwartaal van 2019 met 2,5 procent, vergeleken met Q1 2018. In vergelijking met het vierde kwartaal van 2018 bedroeg de omzetdaling 5,4 procent. Dat blijkt uit het meest recente kwartaalrapport Dutch Mobile Operators van Telecompaper.

KPN heeft als enige van de drie mobiele operators met een eigen netwerk het afgelopen eerste kwartaal marktaandeel verloren. T-Mobile – dat sinds januari 2019 ook Tele2 Nederland omvat - eindigde net onder Vodafone op de derde plaats. De totale markt voor mobiele diensten daalde in Nederland in het eerste kwartaal van 2019 met 2,5 procent, vergeleken met Q1 2018. In vergelijking met het vierde kwartaal van 2018 bedroeg de omzetdaling 5,4 procent. Dat blijkt uit het meest recente kwartaalrapport Dutch Mobile Operators van Telecompaper.

Van de huidige drie mobiele netwerkoperators (MNO’s) kwam de totale omzet uit mobiele diensten (exclusief alle toestelinkomsten) uit op EUR 918 miljoen in Q1 2019. De aanhoudende daling van de inkomsten uit mobiele diensten is voornamelijk te wijten aan de blijvende prijsdruk, maar ook aan de voornoemde fusie van T-Mobile en Tele2 en aan een negatieve impact van regelgeving.

Grootste omzetklap voor KPN
KPN kreeg procentueel de grootste klap (-3,4%) vooral door aanhoudende druk in de zakelijk markt. Ook was er een (lichtere) daling in het consumentensegment. Hierdoor verloor de marktleider ook va marktaandeel en eindigde het met 40,1 procent in Q1 2019. Vodafone noteerde met -1,3 procent omzet de geringste procentuele daling op jaarbasis. Dat le>>

Lees verder..
  • 13 Juni 2019 om 11:30

Persbericht: Nederlandse bedrijven worstelen met de veiligheid van nieuwe technologie

  • 24% van de Nederlandse bedrijven vermoedt dat digitale transformatietechnologie in de eigen organisatie onveilig wordt ingezet, tegen 18% in Europa en 12% wereldwijd
  • Bijna een derde (31%) van de Nederlandse bedrijven zegt vorig jaar een datalek te hebben gehad (2% meer dan gemiddeld in Europa)
  • Slechts 33% van de Nederlandse bedrijven vindt compliance een topprioriteit voor IT
  • 24% van de Nederlandse bedrijven faalde vorig jaar in een compliance-audit vanwege problemen met data-security
Huizen, 12 juni 2019 - Thales heeft een groeiende security-kloof aan het licht gebracht. In Europa maakt meer dan 84% van de organisaties gebruik van digitale transformatietechnologieën zoals cloud, big data, mobiele betalingen, sociale media, containers, blockchain en Internet of Things (IoT), of is van plan om dit te gaan doen. Gevoelige data is uiterst kwetsbaar in dergelijke omgevingen. Bijna een kwart (24%) van de Nederlandse bedrijven heeft weinig tot geen vertrouwen in veilig gebruik van dergelijke nieuwe technologie. Desalniettemin zegt 97% van de organisaties in Nederland gevoelige data te gebruiken in combinatie met digitale transformatietechnologieën.

Vertrouwen in beveiliging laag in digitale transformatie-omgeving
Ongeveer een derde (29%) van de onderzochte Europese bedrijven heeft vorig jaar een datalek gehad. Toch denkt iets meer dan de helft (55%) van de bedrijven in Europa dat het gebruik van digitale transformatietechnologie zeer of extreem veilig is. Het Verenigd Koninkrijk heeft het meeste vertrouwen in haar beveiligingsniveaus, hier zegt twee derde (66%) van de ondervraagden zeer of extreem veilig te zijn. In Nederland ligt het vertrouwen met 45% het laagst. Deze bevindingen worden gedetailleerd beschreven in het
  • 12 Juni 2019 om 16:29

Persbericht: Leiders van nu besteden maar 13 minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling

UTRECHT – De leiders van Nederlandse bedrijven besteden weinig tijd aan eigen ontwikkeling: slechts 13 minuten per werkdag! Bovendien zou bijna de helft liever leervormen zien die beter aansluiten bij de tijd die zij hebben. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van &samhoud onder meer dan 500 leidinggevenden. “Om bij te blijven in deze snel veranderende wereld is het continu ontwikkelen van nieuwe vaardigheden essentieel,” zegt Salem Samhoud, adviseur en coach op CEO-niveau.

Uit het onderzoek blijkt dat de meeste uren worden besteed aan traditionele class-room trainingen (workshops, cursus). Bijna de helft van de leiders (48%) vindt echter dat veel huidige leervormen onvoldoende aansluiten bij de tijd die zij hebben om zichzelf te bekwamen als leidinggevende. Er is een behoefte aan nieuwe leervormen. Een game/app waarin zij zelf kunnen bepalen waar en wanneer zij zichzelf trainen als leidinggevende spreekt 62% van de leiders aan.
64% van de leidinggevenden traint zijn/haar leiderschapsvaardigheden liever vaker en korter dan minder vaak en langer. De belangrijkste vaardigheden die leiders willen ontwikkelen zijn feedback geven en ontvangen, coaching, luisteren en vertrouwen creëren.

Salem Samhoud: “Ik zie veel leiders die weinig tijd nemen voor hun eigen ontwikkeling, terwijl zij hun werknemers moeten inspireren en verbinden met goed leiderschap. Jezelf ontwikkelen als leider is belangrijk, maar dat besef is wat nu soms simpelweg ontbreekt.”

Daarnaast moeten de huidige leervormen kritisch onder de loep genomen worden, aldus Salem Samhoud. “Ik merk dat een deel van de leiders graag ‘on the job’ leert, zodat ze lessen direct in de praktijk kunnen brengen. Liever elke dag een paar minuten op een zelfgekozen moment, dan af en toe een paar dagen op vaste momenten. Er zijn alleen weinig leervormen die hierop aansluiten.”

->>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 16:25

Persbericht: Siemens presenteert het Siemens Opcenter-portfolio voor het beheer van productie-activiteiten

Den Bosch, 12 juni 2019 – Siemens Digital Industries Software kondigt Siemens Opcenter™ software aan. Siemens Opcenter is een Manufacturing Operations Management (MOM)totaaloplossing die fabrikanten in staat stelt om productie-activiteiten volledig te digitaliseren. De oplossing ondersteunt fabrikanten bij het voldoen aan de eisen van productie-efficiëntie, -kwaliteit, -inzicht en kortere productietijden.

Lees hieronder het volledige Engelstalige persbericht:

Siemens launches Siemens Opcenter, a new unified portfolio of manufacturing operations management solutions

Siemens Opcenter offers a holistic solution to enable manufacturers to implement strategies for the complete digitalization of manufacturing operations

Siemens Digital Industries Software announced today the immediate availability of Siemens Opcenter™ software, a cohesive portfolio of software solutions for manufacturing operations management (MOM). Siemens Opcenter expands on the heritage of Siemens’ recognized MOM software by uniting these products in a single, connected cloud-ready portfolio with a harmonized user experience that can help manufacturers meet demands for production efficiency, quality, visibility and reduced time to production.

"To innovate and transform their business, industrial companies need to optimize production operations while interacting with engineering, automation, and enterprise systems," said Greg Gorbach, vice president, ARC Advisory Group. "Siemens Opcenter provides the needed functionality and interoperability in a unified offering.”

Siemens Opcenter integrates MOM capabilities including advanced planning and scheduling, manufacturing execution, quality management, manufacturing intelligence and performance, and formulation, specification and laboratory management. The new portfolio combines products inclu>>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 16:15

Persbericht: Pegasystems beloont β€˜digital heroes’, partners en klanten tijdens PegaWorld 2019

AMSTERDAM, 12 juni 2019 – Tijdens het jaarlijkse PegaWorld dat dit jaar van 2-5 juni jl. plaatsvond in Las Vegas, heeft Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van digital transformation toepassingen voor toonaangevende organisaties niet alleen meerdere Partner Awards en Pega Client Excellence Awards uitgereikt, maar ook tien ‘digitale heroes’ onderscheiden met de Pega DX Hero™ Award. Vaishal Gariwala, Head of IT - Lending at ING Netherlands & Belgium is een van de ‘digital heroes’ die een award ontving vanwege zijn bijzondere rol in de digitale transformatie die hij binnen zijn eigen organisatie realiseerde met de oplossingen van Pegasystems. Verder ontvingen onder meer Rabobank en VIVAT een Client Excellence Award.

Partners awards
De Partner Awards werden uitgereikt aan Pegasystems’ partners die hebben bijgedragen aan de bedrijfsgroei en het vergroten van het klantsucces door middel van digitale transformatie met de customer engagement en digitale procesautomatisering oplossingen van Pegasystems. De awards zijn uitgereikt in vier categorieën: Partner van het jaar, Nieuwkomer van het jaar, Excellence in Groei & Resultaten en Excellence in Digitale Transformatie. De winnaars van de Partner Awards 2019 zijn:

Partner van het jaar

Nieuwkomer van het jaar

  • 12 Juni 2019 om 13:14

Persbericht: Ruckus en SO Connect werken samen aan betere klantbeleving in horeca

Amsterdam, 12 juni 2019 - Ruckus Networks, onderdeel van CommScope door overname, is een samenwerking aangegaan met SO Connect, het toonaangevende marketing automatiseringsplatform voor de horeca, om horecaorganisaties wereldwijd een platform aan te bieden waarmee zij via wifi het contact met hun gasten kunnen versterken om zo de online reputatie en reviews te verbeteren. Dankzij de inzet van gebruiksvriendelijke en veilige access points (APs) van Ruckus Networks kan SO Connect nu de dienstverlening aan zijn klanten en de wifi-ervaring van de horecagasten verbeteren.

Sinds 2013 is de omzet in de Nederlandse horeca elk jaar toegenomen. De recente sectorprognose van de Rabobank voorziet dat de horeca in 2019 en 2020 zal blijven groeien met bijna 3 procent. Wel wordt daarin net als vorig jaar gewezen op het belang van klantbeleving, kwaliteit van (extra) service, en inspanningen voor een sterkere klantenbinding en herhaalbezoeken. SO Connect verzorgt gasten-wifi en een marketingplatform voor meer dan 20.000 horecalocaties in 30 landen. In Nederland is SO Connect actief op zo’n 5.000 locaties, voornamelijk bij de middelgrote en kleinere horecaondernemingen met 1-10 vestigingen. SO Connect is gespecialiseerd in de ondersteuning van horecabedrijven, zodat deze met hun gasten in contact komen en blijven, en de online reputatie van en reviews over het bedrijf kunnen verbeteren.

“Wij bieden de horeca een platform om de vindbaarheid van hun locatie te verhogen, hun online reputatie te beheren en om rechtstreeks te communiceren met hun gasten. De digitale communicatie>>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 13:12

Persbericht: Internationale IT-brancheorganisatie CompTIA lanceert nieuwe Benelux-community

Amsterdam CompTIA, 's werelds grootste associatie van technologiebedrijven, heeft een nieuwe open community gelanceerd. De Benelux Business Technology Community is gefocust op het helpen van techbedrijven en -professionals in de Benelux, in een tijd waarin innovatie en kansen elkaar sneller opvolgen dan ooit. Met deze community biedt CompTIA organisaties en individuen in deze regio die zich bezighouden met technologie inzichten, hulpmiddelen en netwerkmogelijkheden “De technologiesector in deze regio is een groeiende economische kracht, en zal in 2019 naar verwachting met vier procent toenemen naar een omzet van naar schatting 75 miljard euro”, zegt Nancy Hammervik, executive vice president for industry relations bij CompTIA. “We zien groeikansen in de verkoop van hardware en software, dienstverlening, telecommunicatie en opkomende technologieën. Wij willen de techcommunity in de Benelux helpen profiteren van deze kansen, zodat zij hun innovatie en waarde kunnen blijven leveren.”

Onderzoek door CompTIA wijst ook uit dat de werkgelegenheid in de ICT-sector in de Benelux dit jaar kan toenemen. Uit onderzoek onder werkgevers blijkt namelijk dat zo’n 13 procent van de bedrijven in Luxemburg en België en 12,5 procent van de Nederlandse bedrijven van plan is om in 2019 nieuwe ICT-werknemers aan te nemen. Van alle 28 landen in de Europese Unie heeft gemiddeld slechts 8,3 procent van de bedrijven deze intentie.

“De technologiesector in de Benelux is gezond en ontwikkelt zich snel”, zegt Estelle Johannes, CompTIA’s stafmanager voor de Benelux-community. “Toch had de regio tot op heden geen vendor-neutrale community ter ondersteuning van die groei. Onze organisatie biedt een open forum om te praten over uitdagingen en kansen en doet zo dienst als een middel voor >>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 11:48

Persbericht: Fortinet breidt zijn partnergerichte Security as a Service (SaaS)-aanbod uit met nieuwe FortiCloud-oplossingen

Utrecht, 12 juni 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn partnergerichte Security-as-a-Service (SaaS)-aanbod in rap tempo uitbreidt met nieuwe FortiCloud-oplossingen. Daarmee is het de aanbieder van de meest uitgebreide reeks van Management-as-a-Service (MaaS)- en SaaS-diensten binnen de branche. Dit brede dienstenaanbod biedt partners en klanten van Fortinet toegang tot cloud-oplossingen voor beheer en beveiliging die zich kenmerken door een eenvoudige implementatie, eenvoudig beheer en optimale flexibiliteit en schaalbaarheid. De uitbreiding van het FortiCloud Services-aanbod stelt organisaties daarnaast in staat om gebruik te maken van beveiligingstechnologie van een kleiner aantal leveranciers. Daarmee kunnen ze de correlatie van bedreigingsinformatie stroomlijnen.

Het aanbod van FortiCloud Services omvat momenteel tien MaaS- en SaaS-oplossingen, waaronder FortiGate Cloud Service, een cloud-oplossing voor firewall-beheer. Het FortiCloud Services-aanbod maakt een snelle groei door. Er zijn inmiddels ruim 550.000 abonnementen afgesloten. Verder is het aantal gebruikers van FortiSandbox Cloud met meer dan 300% gegroeid. Daarmee is de mijlpaal van 125.000 gebruikerslicenties ruimschoots gepasseerd. Organisaties die de prestaties van hun FortiGate UTM kracht willen bijzetten kunnen daarvoor een beroep doen op oplossingen als FortiMail SEG en FortiWeb WAF.

Kansen voor partners
Een groot aantal FortiCloud Services is beschikbaar in de vorm van appliances, virtuele machines en native cloud-applicaties. Partners en klanten kunnen daarmee hun FortiCloud-diensten op hun invididuele behoeften afstemmen. Voordelen zijn onder meer:
  • 12 Juni 2019 om 11:44

Persbericht: TIE Kinetix brengt e-facturatie naar Duitse overheidsmarkt

TIE Kinetix heeft een overeenkomst gesloten methet Duitse federale ministerie voor economische samenwerking en ontwikkeling (BMZ).

TIE Kinetix zal het e-facturatie portaal leveren om leveranciers in staat te stellen elektronisch facturen in te dienen bij Duitse overheidsinstanties. Leveranciers kunnen vervolgens facturen ofwel handmatig indienen, of via PDF of via volledige integratie vanuit het eigen ERP-systeem.De facturen worden omgezet naar het door de overheid vereiste formaat XRechnung, waarna de ERP-systemen van de overheden de factuur automatisch verwerken.

De initiële overeenkomst heeft een omvang van circa 3/4 miljoen Euro en beslaat een periode van 3 jaar. Het project zal op korte termijn starten.

Het doel van dit project is om meer leveranciers van de Duitse overheden facturen elektronisch te laten uitwisselen volgens de Europese wet- en regelgeving. Bijkomend voordeel is dat de transactie- en verwerkingskosten door e-facturatie zullen worden verlaagd.

Ook deze klant kiest voor het FLOW platform van TIE Kinetix vanwege haar behoefte om 100% digitale uitwisseling van elektronische facturen mogelijk maken met bedrijven die zaken doen met de overheid.

Over TIE Kinetix
TIE Kinetix hervormt de digitale handelsketen door het aanbieden van “Total Integrated E-Commerce” oplossingen. Deze oplossingen maximaliseren de omzet kansen door het minimaliseren van de energie en middelen die nodig zijn in het proces van online marketing, verkoop, levering en optimalisatie.

Klanten en partners van TIE Kinetix profiteren constant van innovatieve, bewezen, hoogstaande technologieën, die worden ondersteund door 32 jaar ervaring en prestigieuze onderscheidingen. TIE Kinetix verzorgt de technologie, zodat onze klanten en partners zich kunnen blijven richten op hun kernactiviteiten.

TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf met kantoren in >>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 11:42

Persbericht: Duurzame innovaties op Oerol: van een extra verdienmodel voor cacaoboeren tot de plastuit 2.0

Deze week gaat het tiendaagse theaterfestival Oerol (14 t/m 23 juni) van start. Ook Innofest is dit jaar weer aanwezig: vier duurzame ondernemers reizen af naar Terschelling om tijdens het festival hun prototypes te testen. Het gaat hierbij om innovaties op het gebied van stroomvoorziening, waterkwaliteit, een drankje dat verspilling tegengaat en in een nieuw verdienmodel voor cacaoboeren voorziet én een volledig recyclebare plastuit voor vrouwen.

Gedurende het jaar, en met name in de festivalzomer, begeleidt Innofest duurzame ondernemers zodat zij hun op verschillende Nederlandse festivals hun innovaties kunnen testen. Met diverse locaties verspreid over Terschelling met elk een eigen stroom- en watervoorziening leent theaterfestival Oerol zich bij uitstek als testgebied.

Dit jaar gaat het om de volgende innovaties:

Volta Energy
Een groene en duurzame energievoorziening die ontworpen is om conventionele aggregaten volledig te vervangen. Het systeem is mobiel en off-grid te gebruiken en de energie wordt geleverd met behulp van zonne-energie en batterijopslag. Zo ontstaat een groene, zeer gebruiksvriendelijke en kostenbesparende energievoorziening.

Aquacolor Sensors
Zogenoemde spectrofotometrische sensoren die op een duurzame manier de kwaliteit en veiligheid van (drink)water waarborgen. Bijzonder aan deze sensors is dat ze online zijn en zo real-time de waterkwaliteit kunnen meten. Ze geven een alarmmelding of sturen direct waterzuiveringsapparatuur zoals pompen, spoelmachines en filters aan. Dit bespaart water, energie, onderhoud en het gebruik van chemicaliën.

KooKoo
Een drankje gemaakt van de vrucht van de cacaoboon. Hierdoor wordt verspilling tegeng>>

Lees verder..
  • 12 Juni 2019 om 11:38

Mobiliteitsalliantie doet voorstellen voor bereikbaar Nederland

Mobiliteit staat voor bewegingsvrijheid en stelt mensen in staat om actief deel te nemen aan de samenleving. Het zorgt voor welzijn, welvaart en economische groei. Tegelijkertijd zorgt economische groei voor een stijging van de mobiliteitsbehoefte. Tot 2030 groeit de vraag naar personenvervoer met zo’n 13-20% en het goederenvervoer met 4-19%. Het gebruik van de fiets in voor- en natransport stijgt met respectievelijk 15% en 30%. De capaciteit van het Nederlandse wegennet en openbaar vervoer is echter onvoldoende om deze groei op te vangen.

Bereikbaarheid onder druk
De bereikbaarheid in Nederland staat daarmee ernstig onder druk. Ook ontstaan er knelpunten op het gebied van leefbaarheid, betaalbaarheid en (verkeers)veiligheid. Daar komt bij dat de afgelopen tien jaar tot 4 miljard euro per jaar minder wordt uitgegeven aan mobiliteit. Als wij het tij niet keren loopt Nederland vast, stijgt het aantal zwaargewonde verkeersslachtoffers tot 2030 met meer dan 45% en worden klimaat- en milieudoelstellingen niet gehaald. Om dit te voorkomen moeten we flexibeler kunnen zijn in ons reis- en vervoersgedrag, waardoor meer ruimte ontstaat en makkelijker kan worden gereisd en vervoerd.

Deltaplan Mobiliteit: integrale benadering, reiziger centraal
Er is een omslag nodig, die alleen kan worden bereikt met intensieve samenwerking tussen alle vervoerspartijen. Dit gedeelde gevoel van urgentie heeft 25 vervoerspartijen ertoe bewogen om de handen ineen te slaan binnen de Mobiliteitsalliantie. Voor het eerst trekken vertegenwoordigers uit álle hoeken van de mobiliteit samen op: van de trein tot de auto, van de fiets tot de vrachtwagen. Vandaag presenteren zij het Deltaplan Mobiliteit. Een blauwdruk voor de toekomst van ons mobiliteitssysteem.

De kracht van het Deltaplan is dat het de mobiliteit als één samenhangend geheel benadert. Er wordt niet alleen gekeken naar de behoefte aan bereikbaarheid, maar ook naar de klimaatambities van het kabinet, naar ruimtelijke vraagstukken, verkeersveiligheid en de energietransitie. Omdat mobiliteit in 2030 naar alle waarschijnlijkheid een vraaggestuurde dienst zal zijn, staan de reiziger en goederen in het Deltaplan centraal. Die moeten zich zonder belemmeringen duurzaam, veilig, betaalbaar en comfortabel kunnen verplaatsen zonder vertragingen en er moet keuze zijn uit alle beschikbare vervoersmodaliteiten. Dit vraagt om een integrale koppeling van de verschillende verkeers- en vervoerssystemen.

Concrete aanpak
De mobiliteit wordt hiermee fundamenteel anders ingericht. Zo wordt de aanleg van personen- en goederenhubs aan de randen van steden en het landelijk gebied gestimuleerd. Deze hubs zijn vervoersknooppunten waar diverse vervoermiddelen bij elkaar komen.Ook wordt ingezet op een eerlijk belastingsysteem waarbij de motorijtuigenbelasting (MRB) en aanschafbelasting op personenauto’s (BPM) plaatsmaken voor een vlak tarief per gereden kilometer. Daarnaast is in het Deltaplan veel aandacht voor het concept van Mobility as a Service (MaaS), dat de keuzevrijheid en flexibiliteit voor reizigers en vervoerders verbetert. Hierbij worden alle vormen van mobiliteit voor de reiziger geïntegreerd in een eenvoudig toegankelijk digitaal systeem. Goede afspraken over het ontsluiten van data is daarbij cruciaal.

Extra investeringen
Het Deltaplan gaat vergezeld van een investeringsagenda. De extra investeringen die benodigd zijn om Nederland in de toekomst bereikbaar en leefbaar te houden, worden geraamd op 3 miljard euro per jaar tot 2040. Tegenover deze investeringen staan maatschappelijke baten van 18 miljard euro per jaar, waarmee de opbrengsten 6 keer zo hoog uitvallen als de jaarlijks gevraagde extra investeringen.


  • 12 Juni 2019 om 08:35
❌