[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 21 November 2017Persberichten

Persbericht: Liever een andere domein- of bedrijfsnaam dan andere extensie

Sinds deze zomer telt Nederland meer dan 9 miljoen domeinnamen, waarvan bijna 5,8 miljoen eindigend op .nl. Een indrukwekkend aantal. Weinig landen tellen zoveel registraties en wanneer dat al het geval is, gaat het om landen met een aanzienlijk grotere bevolking dan Nederland. Steeds vaker krijgen Nederlanders daarom te maken met de melding dat de domeinnaam van hun keuze bezet is.

Toch is dat niet vaak een probleem
Dit blijkt uit diverse onderzoeken. Het grote aantal domeinnamen verhult namelijk dat de markt in de praktijk veel dynamischer is dan mensen denken. De 9 miljoen domeinnamen die vandaag de dag in Nederland geregistreerd zijn, vormen een voortdurend wijzigend bestand. Ieder jaar worden er circa 1,2 miljoen nieuwe domeinnamen geregistreerd en bijna 1 miljoen weer opgeheven. In de praktijk zijn er daardoor bijna 5 miljoen namen beschikbaar die ooit geregistreerd waren. Naast de potentieel talloze opties die nog niet eerder geregistreerd of überhaupt bedacht zijn.

80% kan domeinnaam van eerste keus registreren
Het verklaart waarom ondanks de groeiende markt, 80% van alle startende ondernemers nog steeds in staat is de domeinnaam van zijn eerste keus te registreren. Dat blijkt uit recent onderzoek dat wij uitvoerden op onze eigen website onder deze doelgroep. Het is in lijn met eerdere onderzoeken. Ook het vinden van een registrar en het daadwerkelijke registratieproces stuiten zelden op problemen.

Minder dan 20% overweegt een andere extensie te kiezen
Het verklaart ook, waarom bijna niemand een alternatieve extensie overweegt als de domeinnaam van eerste keuze toch niet beschikbaar is of als er andere belemmeringen zijn. Men zoekt in dat geval liever een alternatieve domeinnaam, soms zelfs in combinatie met het aanpassen van de bedrijfs- of handelsnaam. Minder dan 20% van de mensen overweegt in zulke gevallen van extensie te wijzigen. De voornaamste reden>>

Lees verder..

  • 21 November 2017 om 18:28

Persbericht: Reinventing customer service

Customer service is zichzelf opnieuw aan het uitvinden in deze tijden van kunstmatige intelligentie, big data en groeiend besef van consumenten dat ze meer macht naar zich toe kunnen  trekken, meldt de innovation board op 16 november, tijdens het jaarcongres van de Klantenservice Federatie in Amsterdam. De innovation board bestaat uit wetenschappers en deskundigen op het gebied van klantcontact en data.

Toekomstbestendige organisaties stemmen hun customer service in de komende tien jaar af op de verwachtingen van consumenten en voldoen steeds beter aan de eisen die klanten stellen. Wie niet meegaat in de technologische ontwikkelingen verliest klanten. De relatie klant-organisatie verandert ook: bedrijven letten op basis van beschikbare gegevens op de (financiële) betrouwbaarheid van klanten. Niet alleen de consument maakt een keuze, ook een bedrijf zal straks kiezen wie er klant wordt.

Hoe organisaties daar nu alvast op kunnen inspelen, vertelt de innovation board ook: zorg voor voldoende vertrouwen in je merk en organisatie, zorg voor een win-win waar je allebei echt blij van wordt en zorg vooral voor de menselijke connectie. Door duurzame artikelen zal bij consumenten de noodzaak om contact op te nemen met customer service afnemen en dat lijkt een bedreiging voor klantcontact.

Maar de toekomst ligt juist in het ontzorgen van klanten en het zorgen voor gebruiksoptimalisatie. Het klantcontactcenter kent de klanten als geen ander en is een waardecreërend onderdeel van de organisatie voor klant en merk. Het is slim om de mensen die daar nu werken te behouden voor de toekomst en voor te bereiden>>

Lees verder..

  • 21 November 2017 om 18:25

Persbericht: Mede-oprichter Ronald Prins vertrekt bij Fox-IT

Delft, 21 november 2017Ronald Prins, medeoprichter van Fox-IT, legt per 1 januari 2018 zijn functie als directeur neer. Prins heeft in 1999 samen met Menno van der Marel Fox-IT opgericht om op innovatieve wijze een waardevolle bijdrage te leveren aan het bestrijden van cybercriminaliteit. Fox-IT werd daarmee het eerste digitale forensisch onderzoeksbureau in Nederland. Onder de leiding van Prins en Van der Marel groeide het bedrijf naar een omzet van 28,5 miljoen euro en werd het in 2015 overgenomen door NCC Group.

Fox-IT kiest er voor om de werkzaamheden van Prins bij verschillende mensen binnen de organisatie neer te leggen. Een deel van zijn taken is de afgelopen periode reeds overgedragen binnen de organisatie. Na 1 januari 2018 blijft Prins als adviseur verbonden aan Fox-IT.

Prins vindt dat het tijd is voor verandering. "Ik ben er trots op dat Fox-IT een bepalende speler is geworden op gebied van cybersecurity. We zijn er tevens in geslaagd om mee te bewegen met de groei in de markt en door de overname door NCC Group zijn we ook in staat om internationaal verder uit te bouwen. Fox-IT is daarmee in een volgende fase gekomen en voor mij wordt het tijd om verder te gaan. Cybersecurity is van een technisch issue een nationaal veiligheidsvraagstuk geworden. Bij andere instellingen zal ik mij dan ook blijven inzetten om Nederland digitaal veiliger te maken.”

Joost Halkes, Managing Director van Fox-IT, geeft aan dat hij Ronald Prins ziet als de verpersoonlijking van het thema ‘cybersecurity’ in Nederland, een zeer bijzondere prestatie. “Ik heb veel bewondering voor de wijze waarop hij cybersecurity op de kaart heeft gezet binnen de Nederlandse samenleving. Dit heeft er mede voor gezorgd dat Fox-IT als bedrijf is gegroeid naar de meest toonaangevende cybersecurity speler van Europa. Wat ooit begon als zijn persoonlijke missie wordt>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 18:12

Persbericht: SophosLabs 2018 Malware Forecast: β€œGeen enkel platform immuun voor ransomware”

Oosterhout, 21 november 2017 – Sophos bericht in het SophosLabs 2018 Malware Forecast-rapport uitgebreid over ransomware en andere cyberbeveiligingsstrends die van 1 april tot 3 oktober op Sophos-klantcomputers zijn verzameld. Een belangrijke bevinding geeft aan dat ransomware overwegend Windows-systemen heeft aangevallen in de afgelopen zes maanden maar dat Android-, Linux- en MacOS-platforms niet immuun zijn.

“Ransomware is platformonafhankelijk en richt zich voornamelijk op Windows-computers, maar dit jaar zag SophosLabs een toenemend aantal crypto-aanvallen op verschillende apparaten en besturingssystemen die wereldwijd door onze klanten worden gebruikt, “zegt Dorka Palotay, SophosLabs-securityresearcher en medewerker aan de ransomware-analyse in de SophosLabs 2018 Malware prognose.

Het rapport volgt ook de groeipatronen van ransomware, wat aangeeft dat WannaCry, dat in mei 2017 van zich liet spreken, de #1 ransomware was die werd onderschept door klantcomputers en hiermee Cerber van de troon stootte die begin 2016 verscheen. WannaCry was goed voor 45,3 procent van alle ransomware die via SophosLabs werd opgespoord; Cerber neemt 44,2 procent voor van de ransomware voor zijn rekening.

“Voor de eerste keer zagen we ransomware met wormachtige kenmerken die hebben bijgedragen aan de snelle uitbraak van WannaCry. Deze ransomware maakte gebruik van een bekende Windows-kwetsbaarheid en kon zich zo via computers verspreiden, waardoor het moeilijk te controleren was,” zegt Palotay. “Hoewel onze klanten ertegen worden beschermd en WannaCry inmiddels is afgenomen, zien we de dreiging nog steeds vanwege de aard van ransomware om computers te blijven scannen en aan te vallen. We verwachten dat cybercriminelen zullen voortbouwen op het gedachtengoed van WannaCry en NotPetya. Dit is al duidelijk bij de Bad Rabbit-ransomwarevariant die veel overeenkomsten vert>>

Lees verder..

  • 21 November 2017 om 15:21

Persbericht: Dataplace behaalt in één keer de ISAE3402 type II verklaring

Alblasserdam, 21-11-2017: Dataplace, toonaangevend leverancier van carrier neutrale datacenterdiensten in Nederland, heeft per 1 november 2017 jongstleden de ISAE3402 type II verklaring verkregen. Dataplace is daarmee één van de eerste datacenters in Nederland die beschikt over de ISAE3402 type II verklaring.
 
ISAE3402 is een assurance report dat in een tweetal types uitgegeven kan worden: Type I en Type II. Een assurance report lijkt daarbij op een certificering, maar is dit niet. Waar een certificering nog gezien kan worden als “breed” is er bij ISAE3402 veel meer focus en wordt er dieper op basis van daadwerkelijke feiten de organisatie in gekeken. Het verschil tussen beide types is, dat type I bepaald of voor klanten relevante maatregelen en processen op een gekozen moment ‘in place’ zijn. Voor Type II geldt daarentegen dat deze maatregelen en processen over een periode van minimaal 6 maanden ‘in place’ zijn geweest en gewerkt hebben. 
 
Externe auditors van Conclude Accountants hebben de opzet, het bestaan en de werking van de in het assurance rapport opgenomen beheersmaatregelen over de periode 01 januari 2017 tot en met 30 september 2017, met positieve uitkomsten, beoordeeld.
 
Ik ben enorm trots op dit behaalde resultaat. Dit is de kroon op het werk van de medewerkers van Dataplace. Binnen een jaar waarin organisatorisch veel is veranderd; denk aan het toevoegen van een vestiging, hebben wij middels zo pragmatisch mogelijke werkwijzen het voor elkaar gekregen om direct type II van de ISAE3402 verklaring te verkrijgen.” aldus Joost van der Sluis, Finance Manager van Dataplace.
 
Op de vraag hoe het mogelijk is dat Dataplace direct een type II verklaring heeft weten te behalen geeft Joost van der Sluis de volgende uitleg: “Dit heeft er mee te maken dat wij alle relevante (werk) processen en maa>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 16:20

Persbericht: Wibu-Systems levert wachtwoordbeheersysteem voor Siemens TIA Portal

Hengelo, november 2017 – Wibu-Systems levert een voorziening voor het aanmaken van wachtwoorden voor Siemens Totally Integrated Automation (TIA) Portal V41 SP1 of hoger. Het aanvullende beveiligingsysteem is gebaseerd op de wachtwoorden API van Siemens.



De gegevens over technische specificities van productontwerpen of productiemethoden, opgeslagen via TIA Portal, zijn meestal vertrouwelijk van aard. Omwille van de effectiviteit werken mensen in teamverband bij projecten met de gevoelige TIA Portal informatie. Van groot belang is dus een toegangscontrole, waarbij gebruikers alleen die projectgegevens kunnen inzien en wijzigen waartoe zij bevoegd zijn.

Wibu-Systems heeft op basis van de door Siemens beschikbaar gestelde, open koppelingsfaciliteit (API: Application Program Interface) een wachtwoordregistratiesysteem ontwikkeld. Deze toepassing stroomlijnt de toegangsprocedures tot de opgeslagen kennis, inclusief de toewijzing van rechten om gegevens te wijzigen. Daarmee is het niveau van de toegangscontrole en de beveiliging van de technische data verhoogd. Men hoeft niet langer bevreesd te zijn dat wachtwoorden onbedoeld in de openbaarheid komen. Ze worden direct via de CodeMeter technologie opgeslagen op beveiligde hardware componenten als USB-dongles (met eventueel flash geheugen), geheugenkaarten (SD, microSD, CF en CFast) en speciale, functiegerichte chips (ASIC’s).

De CodeMeter technologie omvat ultra moderne, bedrijfsgebonden versleutelingsmethodieken, gebaseerd op openbare symetrische en asymetrische encryptiestandaarden, zoals AES 256-bit, RSA 2048-bit en ECC. De flexibiliteit van het systeem staat toe om de aanmaak en de registratie van wachtwoorden af te stemmen op de specificities van de bedrijven in samenhang met de digitale identiteit van hun TIA Portal ge>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 15:21

Persbericht: Hartridge kiest Infor CloudSuite Industrial als onderdeel van zijn moderniseringsprogramma

Barneveld, 21 november 2017 – Infor, een leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, maakt bekend dat Hartridge, een leverancier van diesel testapparatuur een upgrade naar Infor CloudSuite Industrial heeft uitgevoerd. De upgrade maakt deel uit van een moderniseringsprogramma waarbij legacy-systemen en servers uitgefaseerd worden.

De bestellingen bij Hartridge kunnen complex zijn en sterk verschillen. Meestal start de ordercyclus met een grondige analyse van de eisen en behoeften van de klant. Daarna wordt op basis van de grootte en complexiteit een of meer schema’s voorgesteld. Zodra het definitieve ontwerp is vastgesteld, wordt het voorstel snel naar productieactiviteiten vertaald om te voldoen aan strikte leveringstermijnen. Infor CloudSuite Industrial zorgt ervoor dat alle informatie rond een bestelling – van orderbeheer, projecten en productieplanning tot aftersales support – via een enkele interface bekeken kunnen worden.

“Innovatie bevindt zich in het hart van ons bedrijf en is belangrijk voor onze toekomst. Wij zijn dan ook continu op zoek naar mogelijkheden om onze productkwaliteit te verbeteren en productiekosten te verminderen,” licht Anton Hobbs, Business Systems Manager bij Hartridge, toe. “Na Infor SyteLine meer dan zeven jaar gebruikt te hebben, was de overstap naar de nieuwste versie van deze software een gemakkelijke keuze. Het maakt deel uit van ons moderniseringsprogramma en zal de efficiëntie en productiviteit verbeteren, evenals de inzichten die we nodig hebben om verder te groeien.” 

“De volgende fase van het project is gericht op t>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 12:29

Persbericht: Blockchain-initiatief van SAP telt inmiddels 27 leden

‘s-Hertogenbosch, 21 november 2017 – Het onlangs geïntroduceerde blockchain-initiatief van SAP lijkt een groot succes te worden. Het initiatief krijgt nu al de medewerking van 27 klanten en partners. SAP benadrukt dat het hierbij gaat om grote partijen: samen hebben ze een marktwaarde van 819 miljard dollar.

Het initiatief heeft als doel om blockchain te integreren met onder meer het Internet of Things (IoT), fabricageprocessen en supplychainoplossingen. Dit alles met behulp van de blockchainservice van het SAP Cloud Platform.

De bedrijven die deelnemen aan het blockchain-initiatief zijn over de hele wereld actief in uiteenlopende sectoren zoals telecom, retail, transport en logistiek, hightech, ruimtevaart en defensie, de markt voor industriële machines, de energiebranche, de farmaceutische industrie en publieke dienstverlening. Dit onderstreept de brede toepassingsmogelijkheden van blockchaintechnologie.

Alastria en BiTA
SAP kondigde verder aan dat het zich aansluit bij het Spaanse Alastria-consortium en de Blockchain in Trucking Alliance (BiTA) om de adoptie van blockchain aan te jagen bij klanten in verschillende industrieën en regio’s. De deelname aan Alastria, een consortium van onder meer banken, telecomproviders, energiebedrijven, universiteiten en smartcity-organisaties, helpt SAP bij het versterken van zijn blockchainecosysteem en -netwerk in Europa. Als lid van BiTA, een organisatie die de ontwikkeling van blockchainstandaarden bevordert, wil SAP zijn bereik in vracht- en transportbeheer vergroten.

SAP co-innoveert samen met klanten en partners om usecases voor blockchain te realiseren die gestandaardiseerd kunnen worden voor brede adoptie in oplossingen voor de digitale supplychain. Deze oplossingen zijn gebouwd rondom de IoT-mogelijkheden van SAP Leonardo, waaronder:

SAP Asset Intelligence Network – Een cl>>

Lees verder..

  • 21 November 2017 om 12:29

Persbericht: ContactCare breidt dienstverlening uit met detachering

Klantcontactcenter ContactCare start met de detachering en outsourcing van gekwalificeerde en ervaren klantenservice medewerkers. Met deze dienst speelt ContactCare in op de marktbehoefte die is ontstaan door de verschuiving van het bezoek aan fysieke winkels naar webshops. Professioneel klantcontact zorgt voor onderscheidend vermogen nu klanten minder in contact komen met winkelpersoneel.

ContactCare Academy

Om de kwaliteit van het klantenservice personeel te garanderen en te ontwikkelen, hebben we de ContactCare Academy in het leven geroepen. Gedetacheerden die de ContactCare Academy hebben doorlopen, zijn onder andere bedreven in het analyseren van de klantbehoefte en hebben kennis van diverse gesprekstechnieken. Bovendien worden tijdens de Academy verschillende gesprekssituaties gesimuleerd zodat de medewerker dit in de praktijk kan herkennen en hierop in kan inspelen. Daarnaast zijn de personen die de Academy doorlopen hebben vaardig in het omgaan met klantenservice-tools en multichannel klantcontact (telefoon, email, chat), zowel inbound als outbound.

MyControl
Om het personeel gericht te trainen en coachen heeft ContactCare de intelligente real-time performance tool MyControl ontwikkeld. Deze tool maakt het voortdurend monitoren en optimaliseren van de kwaliteit van de contactmomenten mogelijk en maakt prestaties en resultaten voor iedere klantenservice medewerker inzichtelijk. MyControl herkent waar persoonlijke en individuele trainingen op maat nodig zijn die aansluiten bij de behoefte van de medewerker en het project. Dit zorgt ervoor dat medewerkers opgeleid worden voor verschillende projecten die voorheen vanuit Amersfoort (intern), maar vanaf heden ook op detacheringsbasis (extern) uitgevoerd kunnen worden.

Detachering ervaringen
In de de afgelopen jaren heeft ContactCare voor enkele opdrachtgevers een aantal ervaren medewerkers tijdelijk gedetacheerd. Zo >>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 12:18

Persbericht: Custom Connect toonaangevend in Quality Assurance

AMSTERDAM, 21 november 2017 - Custom Connect heeft haar inspanningen voor de kwaliteitsborging van haar diensten en processen beloond gezien met het verkrijgen van de ISO27001-certificering. Voor een bedrijf dat enkele van de grootste merken ter wereld bedient met geavanceerde datacommunicatiediensten, onderstreept deze certificering op het gebied van informatiebeveiliging haar toewijding aan de bescherming van de klant.

ISO27001-certificering is slechts één onderdeel van een uitgebreid programma van Custom Connect om de Information Security van deze Managed Data Communication Services Provider in de hele onderneming op het hoogste niveau te houden. In feite beweegt Custom Connect zich met deze, op kwaliteit en continuïteit gerichte aanpak in de voorhoede van haar markt.

“Als de voorkeursaanbieder voor datacommunicatie van de grootste wereldwijde ondernemingen op deze planeet, moet je voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van beveiliging en bedrijfscontinuïteit. Dat gaat veel verder dan alleen het aanvinken van de juiste hokjes in een vragenlijst van Inkoop, "aldus Olav van Doorn, CEO van Custom Connect. "Deze bedrijven inspecteren zorgvuldig hoe actief je bent en wat je daadwerkelijk doet om hun gegevens te beschermen en hun communicatie te beveiligen. Daarom zijn we altijd erg gespitst op de kwaliteitsborging van onze diensten en processen - ook met het oog op alle beveiligingsincidenten en gegevenslekken die dagelijks in het nieuws zijn.”

Om een objectieve evaluatie van de status van de kwaliteit te verkrijgen, heeft het bedrijf zich laten toetsen tegen de strenge ISO27001-normen, met het behaalde certificaat als resultaat.  

“We hebben altijd gewerkt >>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 12:07

Persbericht: XRC ICT GROUP WINT BESTE ICT SPECIALIST NEDERLAND

De XRC ICT Group heeft weer een mooie prijs in de wacht mogen slepen: beste ICT Branche Specialist. De uitreiking vond afgelopen woensdag plaats in het Zalmhuis in Rotterdam. Tijdens deze gala-avond van de Telecom Inspirience Awards werd de XRC ICT Group geëerd voor hun specifieke ICT kennis en aanpak van branches.

“Deze prijs is een erkenning voor onze specifieke aanpak, kennis en focus van branches voor onze partners en hun eindklanten”, aldus Dirk van de Ven, Salesmanager XRC ICT Group.

Waar het ooit succesvol begon in de Retail & Horeca branche voor XRC is er door het veranderen van strategie door alleen nog via partners (Resellers & Wholesalers) de markten te bedienen een grote sprong gemaakt in het verbreden van het marktgebied.

We zien dat onze partners, die vaak alleen actief zijn met 1 of 2 onderdelen bij een klant, zoals bijvoorbeeld specifieke software voor een branche, nu ineens meer diensten verkopen bij hun klanten door de ondersteuning van onze branche gerichte ICT concepten. Die “lockin” geeft de partner meer en vooral langere zekerheden en de eindklanten wordt ontzorgt. Eén leverancier voor al hun behoeftes op ICT gebied. 

Internet- & Telecom service provider NXTcom, de 100% dochteronderneming van de XRC ICT Group heeft zichzelf door haar eigen internet- & telecom netwerk binnen een jaar al succesvol gemaakt voor haar partners. Doordat we naast services ook ons eigen distributie bedrijf hebben, Westcomm, met exclusieve hard- en software diensten kunnen we direct de gehele vraagstelling op ICT bedienen en daar merk je ook het verschil met ander providers en toeleveranciers binnen het part>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 12:07

Persbericht: Cisco en INTERPOL werken samen om cybercriminaliteit te bestrijden

21 november 2017 - Cisco en INTERPOL, 's werelds grootste internationale politieorganisatie, kondigen vandaag als de eerste stap in de gezamenlijke bestrijding van cybercriminaliteit een overeenkomst aan om dreigingsinformatie te delen.



Wereldwijd snelle dreigingsdetectie
Onder leiding van INTERPOLs wereldwijde cybercrime-centrum, het INTERPOL Global Complex for Innovation (IGCI) in Singapore, zal een gecoördineerde en gerichte benadering van gegevensuitwisseling worden ontwikkeld. Dit maakt niet alleen een snelle detectie van dreigingen over de hele wereld mogelijk, maar maakt ook de weg vrij voor mogelijke toekomstige samenwerking op het gebied van opleiding en kennisuitwisseling.



De overeenkomst ondersteunt de programma's van INTERPOL die zich richten op zowel 'pure cybercrime' als misdaad die door ‘cyber’ mogelijk wordt gemaakt, om lidstaten te helpen bij het identificeren van cyberaanvallen en daders.

Inzicht in 192 lidstaten
Noboru Nakatani, Executive Director van IGCI: "De uitwisseling van informatie en expertise tussen de publieke en private sector is van vitaal belang bij de bestrijding van cybercriminaliteit. Geen enkel land of bedrijf kan dit alleen doen. De overeenkomst met Cisco biedt ons en de opsporingsdiensten in onze 192 lidstaten, toegang tot belangrijke informatie over cyberdreigingen. Dit zal helpen om niet alleen aanvallen te detecteren, maar ook om ze te voorkomen."

John Stewart, Senior Vice President, Chief Security and Trust Officer van Cisco: "Cybercrime blijft wereldwijd toenemen. Verdedigers uit zowel de publieke als private sector moeten deze dreiging aanpakken. Zichtbaarheid en een veelomvattende dreigingsinformatie zijn essentieel voor detectie, analyse en bescherming tegen opkomende dreigingen. We werken graag samen met INTERPOL om dreigingsgegevens uit te wisselen en om te kijken naar nieuwe mog>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 12:03

Persbericht: Met de keuze voor storm kan G4S de klant veilig te woord staan

G4S maakt voor haar onderdelen Cash Solutions en Security Services sinds kort voor het contactcenter, IVR en de kantoortelefonie gebruik van het storm Cloud Contact Center-platform van KPN en haar partner Content Guru. Met deze oplossing kan G4S de grote aantallen binnenkomende en interne telefoongesprekken stroomlijnen en efficiënt afhandelen en zo de klantvriendelijkheid verbeteren.

G4S is de grootste beveiligingsfirma ter wereld. Het doel van G4S is om ieders woon-, werk- en leefomgeving veiliger te maken. Dit doen ze door nauwe samenwerking met klanten en ketenpartners, verregaande kennis over diverse sectoren én door continu te investeren in gekwalificeerde mensen en waardevolle innovaties. G4S is actief in meer dan 100 landen en telt in 2017 meer dan 610.000 werknemers, in Nederland zijn dat er meer dan 6.000. Dit maakt G4S één van de grootste privé-werkgevers ter wereld.

G4S heeft voor storm gekozen vanwege de flexibiliteit en de selfservice functionaliteit van het platform. G4S kan nu namelijk zelf eenvoudig en snel mensen bijschakelen in een drukke periode. De diverse telefoongesprekken komen binnen via lokale- en 088-nummers. Deze gesprekken werden voorheen via drie aparte modules afgeleverd op de diverse locaties van G4S (kantoren en service desks). De wens was dan ook om het klantcontact en de interne communicatie onderling integraal af te handelen via één module. Het beheer wordt hierdoor eenvoudiger en G4S is minder afhankelijk van derden, én kan nu zelf meer uitvoeren en configureren. 

Het gebruik van storm zorgt tevens voor een kostenbesparing voor G4S. Daarnaast biedt KPN aan G4S een totaaloplossing voor telefonie en WAN/LAN. De komende periode gebruikt G4S voor een aantal optimalisatieslagen. Waaronder het inrichten van actuele en historische rapportages waarmee G4S nog beter inzichtelijk heeft hoe optimaal en efficiënt het klantcontact alsook het contact tussen alle locaties van G4S onderling is ingericht.

Erik Roos, Projectmanager / IT Consultant bij G4S Secure Solutions:
“Door de flexibiliteit van het storm-platform kunnen we eenvoudig en sneller schakelen bij drukte of calamiteiten, zowel in- als extern. De integraliteit van één platform zorgt voor efficiency en optimalere service naar klanten. We hebben nu goed inzicht in de mate van klantcontact en dat zorgt dat klanten sneller en naar tevredenheid worden geholpen.”

Meer informatie
Voor vragen en of meer informatie kunt u contact opnemen met Michael van den Brink, Country Manager van Content Guru Nederland, via 088-5769289 of storm@contentguru.nl. Of kijk op www.stormklantcontact.com.
  • 21 November 2017 om 10:57

Persbericht: Dutch IT-channel Awards 2017 volledig uitverkocht

Op donderdag 18 januari 2018 is het zover, dan vindt in Studio21 te Hilversum alweer de derde editie van het Dutch IT-channel Awards Nieuwjaarsgala plaats! Op deze gala-avond, die geheel is uitverkocht, vieren ruim 750 prominenten mensen uit de Nederlandse IT business het belang van de IT-Channel voor de Nederlandse economie. Het gala start met een nieuwjaarsreceptie. Daarna start het Channel Awards Dinner die opgeluisterd wordt met een schitterende en indrukwekkende show. Het gala wordt afgesloten met een feestelijke afterparty met gezellige live entertainment.



Op deze derde editie worden door hoofdredacteur Witold Kepinski samen met tv-presentatrice Anita Witzier, tevens ambassadeur van Hulphond Nederland, maar liefst twintig Dutch IT-channel Awards uitgereikt. Stichting Hulphond helpt mensen met een fysieke of geestelijke zorgvraag door de inzet van een hulphond. Tijdens het gala zal Hulphond Nederland een donatie ontvangen vanuit de acties die georganiseerd zijn door Dutch IT-channel en de Foundation die wordt vertegenwoordigd door Eugene Tuijnman, ceo van SLTN Inter Access.

Er worden op deze imposante gala-avond achttien awards uitgereikt in vijf categorieën: Reseller Awards, Cloud Awards, Distributor Awards, Vendor Awards en Special Awards. In de speciale uitgave Dutch IT-channel Awards Magazine staan alle 95 genomineerden beschreven die in aanmerking komen voor een van de awards. De redactie reikt daarnaast nog eens een Editor’s Choice uit aan een bedrijf of persoon die opmerkelijke verdiensten heeft ver>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 10:47

Persbericht: Aerohive introduceert Cloud-based Comparative Analytics

Amstelveen, 21 november 2017 – Aerohive Networks™ (NYSE: HIVE), onafhankelijke leverancier van zakelijke cloud-based netwerkoplossingen, kondigt de introductie aan van Cloud-based Comparative Analytics. Deze oplossing voor zakelijke netwerken stelt organisaties in staat om de prestaties van hun netwerkinfrastructuur en clients anoniem te vergelijken met die van organisaties met een vergelijkbare omvang in dezelfde of een andere sector. Op deze manier kunnen ze proactief vaststellen op welke aspecten ze de focus moeten leggen in hun optimalisatie.

Het meetbaar maken en kwalificeren van de operationele effectiviteit van access points binnen bedrijfsnetwerken is altijd een heikel punt geweest. Dit komt door schommelingen in het gebruik en de vraag naar bandbreedte, evenals de afstand tot IT-bronnen. Aerohive’s Comparative Analytics zet de kracht van de cloud in om IT-professionals in staat te stellen om infrastructuur- en client- parameters accuraat en volledig anoniem te vergelijken. De oplossing biedt daarnaast een antwoord op de vraag hoe de operationele effectiviteit kan worden vergeleken met die van andere bedrijven met een vergelijkbare omvang in dezelfde of een andere sector. Verder kunnen organisaties nagaan of deze parameters na verloop van tijd verbeteren of verslechteren.

Comparative Analytics wordt momenteel uitgerold binnen alle wereldwijde cloud-omgevingen van Aerohive en zal in de loop van 2018 verder worden uitgebreid en verbeterd. De oplossing richt zich aanvankelijk op kernparameters voor draadloze netwerken zoals het bandbreedteverbruik, het aantal unieke clients en het aantal niet optimaal presterende clients. Aerohive zal hier later nieuwe parameters aan toevoegen, zoals: 
  • Wi-Fi – geslaagde verbindingen
  • Wi-Fi – gemiddelde RSSI
  • Wi-Fi – gemiddelde uptime
  • SD>>

    Lees verder..
  • 21 November 2017 om 10:45

Persbericht: ISB Global optimaliseert logistiek afvalinzameling met OutSystems

Utrecht, 21 november 2017 ISB Global, specialist in afval, recycling en het tegengaan van verspilling, heeft met het Low-Code platform OutSystems een geavanceerde Internet of Things (IoT)-applicatie ontwikkeld. Deze applicatie wordt ingezet om de vulniveaus van containters op gezette intervallen uit te lezen, deze data te verwerken en prognoses van de toekomstige vulniveaus te genereren. Door de inzichten van deze applicatie wordt duidelijk wanneer de container het maximale vulniveau heeft bereikt en wat het optimale inzamelmoment is. Deze aanpak leidt tot een verlaging van de logistieke kosten en CO2-uitstoot.

Met deze applicatie zorgt ISB Global voor een optimaal dienstrooster en een optimale routeplanning voor het legen van afvalcontainers. De meeste afvalbedrijven hebben een traditioneel inzamelingsproces en legen containers op vaste dagen en op basis van statische routes. Dit is inefficiënt, omdat vuilniswagens grote afstanden rijden om halflege containers te legen en tegelijkertijd overvolle containers negeren. De applicatie van ISB Global werkt aan de hand van een route engine. Deze functie genereert maximale flexibiliteit in de routes. Daarnaast biedt de applicatie een volledig overzicht van de vraag en inzamelingsbehoefte, zoals het volume en gewicht. Deze applicatie vormt de eerste stap naar een volledige ‘Uberisatie’ van de afvalverwerkingssector.

IoT, AI en Machine Learning
De applicatie is tot stand gekomen met de nieuwe connectors die zijn toegevoegd aan het Low-Code platform van OutSystems. Deze connectors brengen inzichten sneller binnen handbereik en onderstrepen de kracht van IT als aanjager van digitale transformatie. Het gaat hierbij om de functionaliteiten voor de eenvoudige integratie met IoT, AI en Machine Learning met bedrijfsapplicaties.

Willem van Enter, Vice President EMEA bij OutSy>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 10:42

Persbericht: Omzet CTAC zakt weg

De omzet en winstgevendheid van business softwarefabrikant SAP stoomt onstuitbaar door. Het derde kwartaal was zo goed dat het concern zijn verwachtingen opwaarts bijstelde. Over de eerste negen maanden van het jaar 2017 groeide de omzet met 9% tot niet minder dan €16,6 miljard. Daarop werd een operationele winst behaald van 17,5% van de omzet. Met de december verkopen volop gaande komt die marge over heel 2017 wel weer boven de 20% van de omzet.

Over geheel 2017 voorziet SAP een omzetgroei van tegen de 7% tot ongeveer €23,7 miljard met een operationele winst van meer dan 29% van de omzet. Daarmee is de winstgevendheid van SAP, die de laatste vijf jaar flink lager was, weer terug op het exorbitante niveau van 2007/2008. Het concern verwacht een Cloud omzet van circa €3,9 miljard, een stijging van ruim 30% ten opzichte van 2016. Daarmee groeit de Cloud gerelateerde software omzet verder naar bijna 17% van de totale concernomzet. Kortom: software is gedurende tien jaar crisis voortdurend door gegroeid en nu de economie weer bloeit zet de groei sterk door.

Hoe anders gaat het toe bij software dienstverlener CTAC uit Den Bosch. CTAC is opgericht in 1992, de grootste dealer en reseller van SAP software, maar ook Gold Partner van Microsoft. Dit beursgenoteerde bedrijf behaalde in 2016 een omzet van €86 miljoen, 0,2% (niks dus) meer dan in 2015. Wel zie je aan de beurskoers dat beleggers niet tevreden zijn. De beurskoers kabbelt in 2017 voortdurend omlaag, terwijl die van SAP voortdurend verder stijgt. Dat is opvallend omdat de Cloud gerelateerde dienstenomzet bij CTAC al 40% van de totale Nederlandse omzet uitmaakt en zich voortdurend herhalende omzet is, niet die uit eenmalige projecten.

Beurskoersen van SAP (blauw) en CTAC (rood) in 2017


>

Lees verder..

  • 21 November 2017 om 10:38

Persbericht: Meer bezoekers en hogere betrokkenheid op evenementen dankzij β€˜gamification’

BERGSCHENHOEK – Door de digitalisering zetten steeds meer bedrijven en organisaties evenementen in om klanten of leden op de been te krijgen. Voor échte beleving moet je toch echt achter je computerscherm vandaan, dat is de gedachte. Met ‘event gamification’ combineert de Nederlandse startup Serious Game Media het beste van twee werelden: events én gaming.

Een evenement hoeft niet altijd te bestaan uit een zaal met stoelen en sprekers op het podium. En gaming hoeft niet altijd thuis achter de spelcomputer te gebeuren. Gamification is het antwoord, volgens Serious Game Media (SGM). “Met de juiste gametechnieken wordt een event een bruisende en memorabele gebeurtenis”, zegt Jelle van Dijk, eigenaar van SGM uit Bergschenhoek. “Het draagt bij aan de sfeer, het bespreekbaar maken van het onderwerp en het opdoen van waardevolle contacten.”

Hoger niveau
Gamification komt neer op het opleuken van traditionele evenementen door het inzetten van games, zowel digitaal als analoog. Te denken valt aan virtual- of augmented reality, maar ook kaartspelen of een escape room. Niet alleen maken games evenementen aantrekkelijker, ze tillen bijeenkomsten ook inhoudelijk naar een hoger niveau. “Games trekken meer bezoekers en verhogen hun betrokkenheid. Daarnaast worden ze ingezet om kennis over te brengen en voor het leggen van contacten.”

Zo was SGM onlangs betrokken bij een evenement van Rabobank. Dankzij onder meer een escape room, waarin deelnemers geld konden verdelen over diverse kostenposten, hadden bezoekers een bijzondere middag, en verwierf Rabobank waardevolle inzichten in de uitgavenpatronen van verschillende generaties. Ook andere spelen werden ingezet op voor Rabobank belangrijke speerpunten: food, ondernemerschap en wonen & werken.

Creatieve aanpak
“Wij kijken met v>>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 10:36

Persbericht: Nepnieuws verspreiden? Op het dark web kost dit slechts 7 dollar

Amsterdam, 21 november 2017 – Op het dark web zijn toolkits en online diensten in opkomst met als doel om bedrijven financiële en imagoschade te berokkenen. Dit blijkt uit onderzoek van Digital Shadows, expert op het gebied van digital risk management. Tot dusver werd de opkomst van nepnieuws altijd toegeschreven aan het politieke domein; de verspreiders zouden uit ideologische overwegingen handelen. Deze nepnieuws-tools worden nu echter al vanaf zeven dollar op het dark web aangeboden, waardoor nepnieuws steeds vaker wordt verspreid voor commerciële doeleinden.

Beïnvloeding cryptovalutakoers
Digital Shadows wijst bijvoorbeeld op de opkomst van ‘pump and dump’-diensten op het dark web. Hierbij worden geleidelijk grote partijen altcoins (cryptovaluta’s, anders dan bitcoin) aangekocht om een koersstijging te realiseren. Via social media wordt er grote belangstelling voor deze virtuele valuta gewekt. De altcoins worden met een speciale tool via verschillende accounts verhandeld om de koers verder op te jagen. Vervolgens worden ze verkocht aan nietsvermoedende handelaren op valutabeurzen die van de koersstijging willen profiteren.

Computerleger
Daarnaast identificeerde Digital Shadows meer dan tien diensten die gebruikers de mogelijkheid bieden om software te downloaden voor het aansturen van social media-bots. Je krijgt al een proefversie voor slechts zeven dollar. Sommige tools kunnen content promoten op honderdduizenden internetplatforms tegelijk, waaronder forums, blogs en bulletins. Hiervoor wordt een botnet gebruikt. Dit is een leger van computers, beheerd door cybercriminelen. Zij configureren de bots om berichten achter te laten op specifieke websites over uiteenlopende onderwerpen. Het is moeilijk om dit tegen te gaan nu cybercriminelen >>

Lees verder..
  • 21 November 2017 om 10:04
OuderPersberichten

Persbericht: PDU fabrikant Powertek benoemt IaaS hostingprovider 3W Infra tot strategisch global reseller partner

Amsterdam, 20 november 2017 – Powertek, een wereldwijd opererende fabrikant en leverancier van intelligente en op maat gemaakte Power Distribution Units (rack PDU’s) met het hoofdkantoor in Hong Kong, kondigt een strategisch reseller partnership aan met 3W Infra – een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service provider uit Amsterdam. Middels het samenwerkingsverband zal 3W Infra de intelligente Powertek PDU’s – gebouwd voor flexibiliteit en maatwerk opties – aan zijn klantenbestand wereldwijd aanbieden.

Powertek is een fabrikant en leverancier van Power Distribution Units met een indirect sales, service en leveringsmodel. De volledig op maat gebouwde rack PDU’s met ingebouwde intelligentie worden wereldwijd geleverd via OEM partners en Value Added Resellers (VAR’s), met zowel white label als private label leveringsopties. Powertek denkt met de benoeming van 3W Infra als strategische Value Added Reseller een sterke partner aan zich te binden voor het invullen van klantbehoeften en het benutten van verkoopkansen in de internationale datacenter en hosting markt.

“3W Infra is een snelgroeiende IaaS hostingprovider met meer dan 4.000 servers in beheer en een sterke engineering capaciteit binnen de datacenter hubs van Amsterdam, Frankfurt en Londen,” zegt Jeroen Termijn, Regional Sales Manager Europe bij Powertek. “Onze volledig op maat gebouwde, intelligente PDU’s kennen een korte levertijd, iets wat goed aansluit bij de eigen business propositie van 3WInfra. Ook 3W Infra bedient zijn klanten met maatwerkoplossingen in reactie op individuele behoeften op het vlak van IaaS hosting infrastructuur.”

Uit recent onderzoek van Grand View Research blijkt dat de wereldw>>

Lees verder..

  • 20 November 2017 om 18:32
❌