[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 26 September 2017Persberichten

Persbericht: Red Hat biedt gestandaardiseerd platform voor SAP-omgevingen

Amsterdam, 26 september 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux for SAP Solutions, een enterprise Linux-platform geoptimaliseerd voor SAP-implementaties. Het platform vergemakkelijkt de integratie of het samenvoegen van heterogene SAP-omgevingen en biedt een enkel, gestandaardiseerd platform voor het analyseren en beheren van big data.

Het SAP-portfolio van bedrijfsapplicaties en data-analysetechnologieën, waaronder SAP NetWeaver en SAP HANA, helpt bedrijven sneller en beter beslissingen te nemen terwijl ze hun bedrijfsprocessen versnellen. Red Hat Enterprise Linux for SAP Solutions biedt bedrijven die deze technologieën willen inzetten een extra ‘open’ keuze via een enkele oplossing. Dit maakt het eenvoudiger voor IT-organisaties om datacenterstandaardisatie na te streven zonder dat ze hun verschillende big data-initiatieven moeten opgeven.

Red Hat Enterprise Linux for SAP Solutions is gebouwd op het flexibele, schaalbare en volledig open Red Hat Enterprise Linux 7 besturingssysteem. Het bouwt verder op de bestaande relatie tussen SAP en introduceert nieuwe mogelijkheden om het meeste uit het krachtige analytics- en datamanagementportfolio van SAP te halen. Dit omvat de toevoeging van Red Hat Insights, het proactieve analytics en realtime intelligence product, dat wordt ondersteund door Ansible automation en Red Hat’s uitgebreide opensource-expertise. Gebruikers kunnen hiermee hun SAP-softwarelandschap beter begrijpen, beoordelen en optimaliseren.

Red Hat Enterprise Linux for SAP Solutions combineert het bestaande aanbod van besturingssystemen van Red Hat dat gericht is op SAP-software, namelijk Red Hat Enterprise Linux for SAP Applications en Red Hat Enterprise Linux voor SAP HANA in een enkel geconsolideerd platform. Naast de functies en ondersteuning van het bestaande aanbod biedt>>

Lees verder..

  • 26 September 2017 om 18:30

Persbericht: Jeugdhulpplatform WinCare voldoet aan aansluiteisen VECOZO

Nieuwegein, 26 september 2017 - Winvision heeft aangetoond te voldoen aan de NEN 7510-normen voor informatiebeveiliging in de zorg. Certificeringsinstelling DNV GL heeft de verklaring na een positieve audit afgegeven. Met deze TPM (Third Party Mededeling) kan WinCare, het elektronische cliëntendossier van Winvision voor de jeugdhulp, direct gegevens uitwisselen via VECOZO, het landelijk communicatiepunt voor de zorg. Inmiddels maakt ruim 15 procent van de Nederlandse jeugdhulp gebruik van WinCare. Aan het eind van dit jaar verwacht Winvision het officiële NEN 7510:2011-certificaat te ontvangen.

Via het landelijke digitale zorgcommunicatiepunt van VECOZO kunnen ketenpartners in de zorg – zorginstellingen, verzekeraars, zorgkantoren en gemeenten – administratieve gegevens digitaal en automatisch uitwisselen. Sinds dit jaar verlangt VECOZO van partijen die willen aansluiten dat ze voldoen aan de NEN 7510:2011. Dat geldt ook voor de ICT-dienstverleners die software en bijvoorbeeld de systemen voor elektronische patiënten- en cliëntendossiers leveren. Met de TPM voor Winvision voldoet WinCare aan de aansluitvoorwaarden van VECOZO. Het levert jeugdhulporganisaties die met WinCare werken een aanzienlijk winst op doordat minder administratieve handelingen nodig zijn.

Strenge normen voor informatiebeveiliging
“Dankzij de NEN 7510-verklaring van Winvision hoeven de gebruikers van WinCare de berichten niet meer handmatig aan te leveren bij VECOZO. Dat levert jeugdhulporganisaties in ieder geval een aanzienlijke tijdbesparing op”, zegt Han Kusters, directeur ICT Strategy Consulting van Winvision. “Bovendien is het voor onze klanten een extra bevestiging van de zeer strenge normen die Winvision hanteert voor informatiebeveiliging in de zorg. We hebben het ISO 27001-certificaat voor informatiebeveiliging en voldoen nu ook aan de aanvullende NEN 7510-eisen. Eind 2017 volg>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 17:45

Persbericht: Energie voor en van het datacenter

De opwekking van duurzame energie stijgt en zorgt voor een flinke fluctuatie in zowel productie als prijzen. Het balanceren van het elektriciteitsnet wordt hierdoor uitdagend, duur en oplossingen zijn noodzakelijk. Het energienet biedt interessante opties voor de bestaande datacenter-noodstroomvoorziening, die een rol kan spelen in de stabilisatie van het elektriciteitsnet. Mattieu Terlouw van Eaton toont in zijn presentatie het belang van de energievoorziening (voor en) van datacenters. Meer sprekers leggen focus op dit thema.

De aanwezigheid van AC en DC lekstromen in een datacenter kunnen gevaren en negatieve gevolgen hebben voor mens en systeem. Wet- en regelgeving zal uitgebreid moeten worden. Tijdens de presentatie van Raymond Vergouwe van Bender Benelux wordt ingegaan op het ontstaan, de risico’s en de oplossingen voor het monitoren van deze lekstromen. Er komt een casestudie van RKOM DC Oost-Beieren aan de orde. De spreker toont inhoudelijke voorbeelden, oplossingen en voordelen voor het datacenter.

Raf Bruggeman van GNB Industrial Power gaat in op een lage Total Cost of Ownership met betrekking tot batterij dimensionering. Het ontwerpen van de meest optimale batterijoplossing is het grootste struikelblok voor adviseurs en eindklanten. Het juiste batterijdesign is van invloed op de TCO. De spreker geeft aan waar men op dient te letten en wat de belangrijkste aspecten zijn.

Bekijk hier het totale programma en meld u aan voor een bezoek.

  • 26 September 2017 om 17:36

Persbericht: Ingenico, Google en In The Pocket geven vorm aan future of shopping met een hackathon

Brussel, 26 september 2017 - Ingenico ePayments, Google en In The Pocket, dagen developers, designers en andere creatievelingen uit om na te denken over de toekomst van winkelen en betalen. Op 14 en 15 oktober organiseren de drie bedrijven een uitdagende future of shopping hackathon.

De groei van e-commerce zet de retailsector al jaren onder spanning. Daarnaast beginnen nieuwe technologieën, van slimme spiegels in pashokjes tot het winkelen zonder betalen van Amazon Go, hun stempel op het winkellandschap te drukken.

Hoe maken we slim gebruik van al die nieuwe evoluties? Ingenico ePayments, Google en In The Pocket, dagen developers, designers en andere creatievelingen uit om mee naar de toekomst van shopping te reizen. Want we staan vandaag nog niet ver genoeg.

Een weekend lang creëren we een broeikas voor de ultieme nieuwe winkel- en betaalbeleving, zowel online als in de bakstenen winkel. We stellen ons vragen als:
  • Hoe maak je wachtrijen bij pashokjes en kassa’s korter oflaat je ze verdwijnen?
  • Hoe maak je winkelen en betalen gemakkelijk voor wie minder mobiel is of slechtziend?
  • Hoe weet je onmiddellijk wat je koopt? Is het bio? Is het lactosevrij? In welk land is het gemaakt?
  • Hoe maak je leveringen zo frictieloos mogelijk? En het retour- of ruilproces?
  • Hoe creëer je een hyperpersoonlijke, waardevolle shopervaring waar mensen voor terugkomen?
Uiteraard zorgen de organisatoren tijdens de hackathon voor uitgebreide support en top-notch tools, zoals IoT- en VR-toolkits, de HTC Vive, Sigfox, Google Cloud, de Ingenico Sandbox>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 17:35

Persbericht: Media Distillery in finale Accenture Innovation Awards 2017

Amsterdam, 26 september 2017 – Media Distillery heeft zich met het product ‘Snackable Content’ geplaatst voor de finale van de Accenture Innovation Awards. Media Distillery dingt mee naar de titel Innovator of the Year in de categorie ‘Intelligent Enterprise’. Op 27 oktober wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de Accenture Innovation Summit in DeFabrique Utrecht.

Uit ongeveer 800 ingezonden innovaties verdeeld over 11 thema’s zijn de beste concepten geselecteerd om te komen pitchen tijdens het ‘Central Jury Event’ dat plaatsvond op op 25 september. Na een vragenvuur van een 13-koppige vakjury werden per categorie vijf finalisten bekend gemaakt.

Met Snackable Content biedt Media Distillery de mogelijkheid om automatisch korte clips te genereren op basis van iemands interesse. Veel consumenten, en met name jongeren, volgen tegenwoordig geen tv kanalen of programma’s meer, maar zij zijn geïnteresseerd in hun favoriete persoon, onderwerp of interessegebied. Media Distillery helpt broadcasters en tv operators om tv programmas doorzoekbaar te maken en automatisch relevante clips aan te bevelen die overeenkomen met iemand’s interesse. De techniek van Media Distillery wordt onder andere gebruikt door BNR Nieuwsradio. 

De Accenture Innovation Awards wordt dit jaar voor de elfde keer georganiseerd met als doel een verreikend ecosysteem te creëren, om zo samen innovatie te stimuleren. Het programma bestaat uit een serie evenementen door het jaar heen. De meest veelbelovende concepten pitchen hun innovatie op de Innovation Summit op 27 oktober 2017, in strijd om de blauwe of groene tulp.

Roland Sars, CEO van Media Distillery: “We zijn uiteraard erg trots op de finaleplaats voor deze prestigieuze award. We werken dagelijks met een fantastisch team om video beter doorzoekbaar te maken om een ultieme beleving voor de consument te cre>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 17:12

Persbericht: Mark Griep nieuw Country Head van PA Consulting in Nederland

Utrecht, 26 september 2017 – Mark Griep neemt het stokje over van Jaap Büchli als Country Head van PA Consulting in Nederland.

“PA’s nauwe samenwerking met klanten bij de digitale transformatie van hun organisaties heeft zijn vruchten afgeworpen. Hierdoor is de vraag naar onze diensten sterk toegenomen”, zegt Mark Griep. “De combinatie van de jarenlange ervaring van onze senior consultants en de innovativiteit en drive van onze jongere consultants en data scientists, zorgt ervoor dat wij kunnen floreren op ons vakgebied.”

De ambitie is om PA in Nederland te laten groeien tot meer dan 100 collega’s, zodat PA in de sectoren overheid, (financiële) dienstverlening en industrie de nodige diepgang en ervaring kan blijven brengen. Met zijn kennis over en vaardigheden op het gebied van digitale strategie, business design en data analyse, zorgt Mark Griep voor verdere groei in Nederland. Tevens treedt hij toe tot PA’s selectiecommissie voor nieuwe partners, als blijk van waardering voor de behaalde successen in Nederland.

Jaap Büchli: “Mark is de juiste persoon om de volgende fase in de groei en verdere uitbouw van PA in Nederland te leiden. Gezien de sterk toegenomen vraag naar onze dienstverlening vanuit de overheid, blijf ik met veel plezier leidinggeven aan de groei van juist deze sector voor PA in Nederland, en kan ik hier nu volop mijn tijd en aandacht aan besteden.”



Bijlagen
Thumbnail
  • 26 September 2017 om 17:08

Persbericht: Cyberaanvallers richten zich op gezondheidszorg en op Facebook-gebruikers

Sterke toename van beveiligingsincidenten in de gezondheidszorg; Faceliker manipuleert Facebook-accounts om nieuws, websites en advertenties te promoten

  • In Q2 van 2017 werd een kwart van de wereldwijde beveiligingsincidenten gemeld door de gezondheidszorg
  • In Q2 54% meer ransomware en 35% meer macro-malware
  • Hoeveelheid mobiele malware in een jaar tijd met 61% gegroeid
Schiphol-Rijk, 26 september 2017 Wereldwijd is de gezondheidszorg steeds vaker het doelwit van cyberaanvallen. In het tweede kwartaal van dit jaar meldde deze sector voor het eerst meer incidenten dan de publieke sector. Dit is een van de conclusies in het nieuwe McAfee Labs Threats Report: September 2017. Het rapport onderzoekt verder de groei van op scripts gebaseerde malware en biedt een analyse van de recente WannaCry en NotPetya ransomware aanvallen.

In het tweede kwartaal is Facebook uitgegroeid tot een belangrijk aanvalskanaal. De Faceliker trojan was verantwoordelijk voor een belangrijk deel (8,9 procent) van de in totaal 52 miljoen nieuwe malware die in Q2 door McAfee Labs werd waargenomen. Deze trojan infecteert de browser wanneer een gebruiker een besmette website bezoekt. Vervolgens worden de Facebook ‘Likes’ van deze gebruiker gekaapt om content te promoten de gebruiker zich daarvan bewust is. Door dit op grote schaal te doen kunnen de criminelen achter Faceliker veel geld verdienen, omdat de zo gekaapte kliks op advertenties ervoor kunnen zorgen dat een nieuwsartikel, video of website populairder of betrouwbaarder lijkt dan deze daadwerkelijk is.

“Faceliker maakt misbruik van de sociale media en apps die we dagelijks gebruiken om te communiceren”, zegt Vincent Weafer, vice president McAfee Labs. “Door apps of nieuwsartikelen populairder en betrouwbaarder te >>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 17:05

Persbericht: Custom Connect en M2MBlue lanceren Blended Connectivity

AMSTERDAM, 26 September 2017 – Custom Connect lanceert samen met M2MBlue Blended Connectivity, een baanbrekende optie voor het combineren van vaste verbindingen en 4G voor de connectie van mobiele, of moeilijk te bereiken devices, voor het creëren van backup netwerken, of om de live-to-market van bedrijven te versnellen. 

Blended Connectivity van de carrier-neutrale connectivity integrator Custom Connect combineert vaste netwerken met door M2MBlue geleverde 4G-connectiviteit. M2MBlue is de toonaangevende wholesale global 4G services provider. Op basis van M2MBlue's high-capacity 4G-technologie ontwerpt, bouwt en beheert Custom Connect een Blended Connectivity maatwerkoplossing als uitbreiding op haar brede portfolio van netwerktoepassingen.



“M2MBlue en Custom Connect vormen een perfecte combinatie," zegt Olav van Doorn, CEO van Custom Connect. "We delen een sterke can-do mentaliteit op basis van een duidelijke visie op het belang van carrier-neutraliteit voor enterprise networking.”

Beide bedrijven completeren elkaar bij het voorzien in bedrijfskritische netwerken voor een wereldwijde klantenkring - Custom Connect vanuit vaste netwerken, M2MBlue vanuit mobiel. “In mobiele communicatie zien we een groeiende behoefte aan end-to-end redundancy en performance," aldus Christian Westers, de CEO van M2MBlue. ">>

Lees verder..

  • 26 September 2017 om 16:30

Persbericht: World Quality Report 2017: Snelheid en groeiende complexiteit vragen om slimmer testen van applicaties

Vianen – 26 september 2017 – Software testing teams ervaren grote uitdagingen om met minder budget meer te testen in een omgeving die verschuift naar agile software-ontwikkeling waarbij ontwikkelaars en beheerders samen optrekken. Dat blijkt uit de negende editie van het jaarlijkse World Quality Report van Capgemini en Sogeti in samenwerking met Micro Focus. Dit onderzoek geeft inzage in de actuele stand op het gebied van kwaliteitsborging en softwaretesten in verschillende sectoren en regio’s wereldwijd. Verder meldt het rapport dat niet meer dan 16% van de ondervraagde organisaties testen met slimme algoritmes toepast.

Softwaretestbudgetten nemen verder af
Dit jaar laat het World Quality Report zien dat van het totale IT-budget van grootzakelijke organisaties minder geld wordt gealloceerd voor kwaliteitszorg en testen. Drie jaar achter elkaar is het percentage gedaald van 35% in 2015, 31% in 2016 tot nu 26% in 2017. Deze daling is vooral te danken aan minder personeelskosten. 46% van het totale test- en kwaliteitsborgingsbudget wordt nu uitgegeven aan hardware en infrastructuur. Ondanks de huidige budgetvermindering verwachten de onderzoeksdeelnemers dat budgetten de komende jaren weer omhoog gaan. Met name door de toename van het aantal te ontwikkelen mobiele applicaties en Internet of Things toepassingen. In 2020 zal naar verwachting 32% van het totale IT-budget worden toebedeeld aan testwerkzaamheden.

Wat verder opvalt in het onderzoek dat er grote verschillen zijn in uitgavepatronen. Zo zijn er organisaties die niet meer dan 10% van hun totale IT-budget uitgeven aan software testen maar ook bedrijven en instellingen die meer dan de helft van hun IT-budget daaraan besteden. Organisaties die testprocessen meer en slimmer geautomatiseerd hebben, zijn in staat hun budgetten beter onder controle te houden.

Testteams ontwricht met de inzet van agile werken, DevOps en opkomst van nieuwe modellen >>

Lees verder..

  • 26 September 2017 om 15:19

Persbericht: Amazon Web Services opent begin 2019 nieuwe datacentra in het Midden-Oosten

Amazon Web Services (AWS) kondigt de opening aan van datacentra in het Midden-Oosten. Daarmee faciliteert AWS de verdere technologische ontwikkeling van landen in deze regio. De nieuwe AWS Region Middle East (Bahrain) die begin 2019 klaar voor gebruik moet zijn, bestaat bij de lancering uit drie Availability Zones. Momenteel beschikt AWS al over 44 van zulke zones in 16 regio’s over de hele wereld. Eind 2018 komen daar nog veertien extra zones bij, verdeeld over vijf regio’s.

Lees meer over deze aankondiging in de blog van Jeff Barr, Chief Evangelist bij Amazon Web Services.



Voor meer informatie
Pride PR
Simone Pouw / Alena Ethem
+31 71 568 00 28
amazon@pridepr.nl

Over Amazon Web Services
Al ruim tien jaar is Amazon Web Services ’s werelds meest complete en geadopteerde cloudplatform. AWS biedt meer dan 50 diensten op het gebied van compute, opslag, database, analytics, mobiel, Internet of Things, en applicaties vanuit datacenters in de VS, Australië, Brazilië, China, Duitsland, Ierland, Japan, Korea en Singapore. Meer dan een miljoen klanten, waaronder snelgroeiende startups, grote ondernemingen en overheidsinstellingen over de hele wereld vertrouwen op AWS-diensten om hun infrastructuur te draaien, hen meer agile te maken, en de IT-kosten te verlagen. Kijk voor meer informatie over AWS op http://aws.amazon.com.

Over Amazon
Amazon.com opende juli 1996 de deuren op het web. Het bedrijf houdt zich aan vier principes: obsessief op klanten gericht zijn in plaats van op de competitie, een passie voor vernieuwing, vasthouden aan operationele uitmuntendheid en na>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 14:38

Persbericht: KPN introduceert complete IoT- oplossing voor zakelijke markt

Telecom- en ICT-dienstverlener KPN zet een volgende stap in de IoT-markt en start onder de naam ‘KPN Things’ een end-to-end Internet of Things (IoT) dienst voor zakelijke klanten. KPN Things biedt alles rondom IoT in één schaalbare, startklare oplossing. KPN Things is een dienst met IoT-apparatuur, -netwerken en data en consultancy services. Daarmee levert KPN een complete IoT-oplossing waarmee organisaties direct aan de slag kunnen en verstevigt KPN zijn strategische positie in de IoT-markt.

Internet of Things is de afgelopen jaren werkelijkheid geworden en veel organisaties zien de voordelen van IoT. Met de juiste IoT-toepassingen kunnen organisaties bedrijfsprocessen optimaliseren, de klantervaring verbeteren en nieuwe business modellen ontwikkelen. Maar tegelijkertijd is het voor sommige organisaties een uitdaging hoe ze Internet of Things moeten inzetten en welke waarde ze eruit kunnen halen.

KPN heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan bij talloze organisaties in vele honderden IoT-vraagstukken. Vanuit deze klantinzichten is KPN Things ontwikkeld. Met KPN Things krijgen zakelijke klanten de mogelijkheid IoT direct in de praktijk te brengen, zonder dat ze zich druk hoeven te maken over de technologie danwel specialistische IoT-kennis vereist is. KPN Things zorgt voor een veilige en startklare IoT-oplossing gebaseerd op de verschillende IoT-netwerken (LoRa/M2M) van KPN in combinatie met een platform, voor een vast bedrag per maand. Organisaties kunnen gemakkelijk IoT-oplossingen toevoegen en eigen devices koppelen via het nieuwe platform.

Carolien Nijhuis, directeur Internet of Things bij KPN: “We zien een enorme groei in de IoT-markt, in iedere industrie is een toene>>

Lees verder..

  • 26 September 2017 om 14:07

Persbericht: NTT en Dell EMC bouwen nieuwe testomgeving voor Microsoft Azure Stack

Amsterdam, 26 september 2017 - NTT Communications (NTT Com), de tak binnen de NTT group die verantwoordelijk is voor ICT-oplossingen en internationale communicatieactiviteiten, kondigt vandaag aan dat het samen met Dell EMC een Microsoft Azure Stack applicatietestlab heeft opgezet.

NTT Com is momenteel de enige wereldwijd opererende dienstverlener die keuze biedt uit on premises en hosted cloudoplossingen met Microsoft Azure Stack. De nieuwe mogelijkheid voor het testen van applicaties versterkt dit unieke aanbod nog verder. Een Proof of Concept (PoC) voor het testen van toepassingen op Azure Stack zal draaien op één servernode in één van de 140 datacenters van NTT Com. De noodzakelijke Azure Stack engineeringvaardigheden, de gehuurde tijd op de testserver, documentatie en rapportage zijn allemaal in het lage PoC-tarief inbegrepen. Bovendien worden de kosten van het PoC volledig terugbetaald als de klant ervoor kiest om een beheerde Azure Stack-oplossing van NTT Com af te nemen. 

Azure Stack
Azure Stack is ontworpen om veel van de kenmerken van het publieke Azure cloud platform in het enterprise datacenter onder te brengen. Hybride cloudklanten die bezig zijn met hun digitale transformatie krijgen zo de beschikking over meer flexibiliteit en nieuwe innovatiemogelijkheden. Azure Stack is nu beschikbaar op speciale hardware van Dell, maar het wordt ten zeerste aanbevolen om applicatiecompatibiliteit te testen voordat er naar Azure Stack gemigreerd wordt.

“We zijn verheugd met NTT Communications samen te werken om een krachtige applicatietestfaciliteit te bieden die gericht is op de Azure Stack. Deze mogelijkheid stelt klanten in staat om bestaande applicaties efficiënt te migreren terwijl ze hun langetermijnstrategie voor hybride cloud bepalen ", aldus Jay Snyder, Senior Vice President, Global Alliances, Dell EMC. Het Dell EMC-hard>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 14:05

Persbericht: WoningNet en CoolProfs ontwikkelen mobiele app voor woningruil HuisjeHuisje

Oude Wetering, 26 september 2017 – IT-dienstverlener CoolProfs en IT-serviceorganisatie WoningNet hebben in opdracht van een aantal woningcorporaties de mobiele applicatie HuisjeHuisje ontwikkeld. Met deze app kunnen huurders snel en eenvoudig een huurhuis zoeken, vinden en – als er een match is – een ruilovereenkomst sluiten.

HuisjeHuisje is een initiatief van 26 woningcorporaties en kan gebruikt worden door huurders in heel Nederland. De app is maandag officieel gelanceerd en bleek in de pilotfase al een doorslaand succes: tijdens de eerste test waren er duizenden aanmeldingen en vele tientallen matches voor woningruil.

“De woningmarkt zit muurvast en daar willen woningcorporaties verandering in brengen”, zegt Astrid Weijs, Manager ICT bij WoningNet. “Ymere, de woningcorporatie voor de Noordelijke Randstad, kwam met dit idee om woningruil gemakkelijker te maken. Wij hebben dat vervolgens samen met CoolProfs gerealiseerd met de HuisjeHuisje app.”

“We zijn blij dat we met HuisjeHuisje ons steentje kunnen bijdragen aan een meer fluïde huurmarkt”, vertelt Eric ten Harkel>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 14:03

Persbericht: Kopano introduceert LibreOffice Online bij Enterprise klanten

Delft, 26 september 2017 –  Vandaag kondigde Kopano, Europa’s meest toonaangevende leverancier van open source collaboration software, aan dat ze zullen mee ontwikkelen aan LibreOffice Online (LOO) en LOO zal integreren in Kopano WebApp. Om LibreOffice Online te helpen doorgroeien tot standaard open source technologie voor de grootzakelijke markt, zal Kopano toe treden tot de Document Foundation adviesraad.

Professionele teams verwachten tegenwoordig dat ze overal en altijd toegang kunnen krijgen tot hun bestanden en hierin samen kunnen werken met collega's. Cloud services bieden dit gebruiksgemak maar kunnen geen controle over data en services garanderen. Met LibreOffice Online zal Kopano in staat zijn om een gebruikersvriendelijke open source software stack in een self-hosted omgeving te bieden. Op deze manier helpt Kopano organisaties te ontsnappen aan leveranciersafhankelijkheid en controle te houden over hun eigen data.

“Met onze collaboration tools voor messaging, ChatOps, Video Meetings, e-mail en groupware, bieden we de voordelen van cloud software in een self-hosted open source stack. We zullen daarnaast bijdragen aan de gebruikerservaring van LibreOffice Online, LibreOffice Online integreren in onze eigen software en het product bij onze Enterprise klanten introduceren.” zegt Brian Joseph, Kopano’s CEO.

Om dit te bereiken treedt Kopano toe tot de adviesraad van de Document Foundation.

“Het is goed om Kopano in de LibreOffice-gemeenschap te verwelkomen. Zij vergroten het bereik van LibreOffice in self-hosted enterprise-omgevingen door LibreOffice Online te integreren met hun collaboration software. In de adviesraad zal Kopano de ervaringen en inzichten leveren die nodig zijn om de zichtbaarheid van LibreOffice Online te vergroten”, aldus Simon Phipps, TDF Board Member.

Over Kopano
Kopano is een voortzetting van (het tevens Delftse) Zarafa. Waar Zarafa duidelijk de nadruk heeft gelegd op het zijn van een alternatief voor Exchange, legt Kopano een duidelijke focus op een web-based architectuur die kan worden geïntegreerd in een bestaand ecosysteem van productiviteitsapplicaties, zonder in te boeten aan controle en privacy. Hiermee bedienen Kopano en haar partners inmiddels in vele landen zowel Enterprise- als MKB-klanten.

Het platform van Kopano is 100% Open Source en vindt adoptie in diverse bekende Linux distributies zoals Debian en OpenSUSE. De architectuur van Kopano biedt een client-onafhankelijk platform, dat kan worden gebruikt op Windows, Mac, Linux, Android en iOS.

Lees meer op: https://kopano.com/


Over The Document Foundation (TDF)
The Document Foundation is de ‘geestelijk vader’ van LibreOffice, de volgende evolutie van de wereldwijd leidende vrije office suite, en The Document Liberation Project, een developer community verbonden met als doel om gebruikers te bevrijden van leveranciersafhankelijheid t.a.v. ‘content’. Dit doen zij door goede tools te leveren om bestanden in ‘gesloten’ file formats te converteren naar het corresponderende ODF format.

TDF is opgericht vanuit de cultuur om als onafhankelijke stichting het beste uit corporate en individuele vrijwilligers te halen, en zal daardoor de beste vrije office suite voortbrengen. TDF is open voor ieder individu, die met de kernwaarden akkoord gaat en die bijdraagt aan de activiteiten en heeft een warm welkom voor bedrijfsparticipatie, bijvoorbeeld door individuen te sponsoren om als ‘gelijken’ samen te werken met andere vrijwilligers in de community. Voor meer informatie http://www.documentfoundation.org.

###

Contact
Toos Stoker, Communications Coordinator
Telefoon: +31 15 2517713
E-mail: t.stoker@kopano.com

Meer Informatie
  • 26 September 2017 om 13:39

Persbericht: Explosieve groei in vraag naar eCommerce-oplossingen SAP Hybris in eerste halfjaar 2017

’s-Hertogenbosch, 26 september 2017SAP SE signaleert een groeiende vraag naar SAP Hybris-oplossingen. Het afgelopen kwartaal heeft de verkoop van de oplossingen van SAP voor e-commerce en customer engagement dubbele groeicijfers laten zien. Het aantal deals voor meerdere cloud-oplossingen steeg in het eerste halfjaar van 2017 met 40 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar daarvoor.

Een complete front office-oplossing
De groeiende vraag volgt kort na de toevoeging van meerdere nieuwe, verbeterde en uitgebreide oplossingen aan het productportfolio van SAP Hybris. Dit zijn oplossingen op het gebied van verkoop, dienstverlening, e-commerce, marketing en omzetgeneratie. Zo maakt de nieuwe release van SAP Hybris Commerce Cloud het eenvoudiger voor bedrijven om een boeiende en gepersonaliseerde winkelervaringen te realiseren. Eerder dit jaar vond de introductie plaats van SAP Hybris Revenue Cloud, een oplossing die nieuwe mogelijkheden biedt voor prijsbepaling, het configureren van bestelprocessen, het uitbrengen van offertes, orderbeheer en automatische facturatie voor abonnementen.

Voldoen aan klantverwachtingen met SAP Hybris
B2B- en B2C-bedrijven staan onder druk om tegemoet te komen aan de groeiende behoefte van de veeleisende klant, op het gebied van gebruiksvriendelijke en gepersonaliseerde ervaringen. Hierdoor wordt er steeds meer geïnvesteerd in front office-oplossingen. Enkele voorbeelden van succesvolle implementaties van SAP Hybris oplossingen zijn:

  • Kaeser Kompressoren, een Duitse fabrikant van vacuüm- en persluchtproducten, heeft cloudoplossingen voor verkoopprocessen, klantenservice, marketing en e-commerce geïmplementeerd. Hierdoor is >>

    Lees verder..
  • 26 September 2017 om 13:28

Persbericht: Gemalto helpt banken en betalingsdiensten bij het vereenvoudigen en stroomlijnen van encryptie activiteiten

Amsterdam, 26 september 2017Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, kondigt de introductie aan SafeNet Luna EFT Payment HSM. Dit is de eerste hardware security module (HSM) in de branche die gebruikmaakt van partitionering als geavanceerde beveiligingsfunctie. Deze nieuwe mogelijkheid stelt financiële dienstverleners in staat om cryptografische verwerkingen te vereenvoudigen door gebruik te maken van één HSM voor de ondersteuning van talloze beveiligingstoepassingen en de beveiliging van gevoelige betalingsinformatie en transacties.

Op dit moment gebruiken banken en financiële dienstverleners encryptie voor de bescherming van een groeiend aantal digitale diensten en nieuwe soorten transacties, zoals cloudgebaseerde en onderlinge betalingen. Over het algemeen gebruiken dergelijke organisaties een individuele HSM om iedere afzonderlijke betalingstransactie of transactieapplicatie te beveiligen. Echter, het toevoegen van steeds meer HSM’s kan de complexiteit van cryptografische infrastructuur en acties vergroten. De nieuwe partitioneringscapaciteit van het SafeNet Luna EFT Payment HSM van Gemalto lost dit probleem op. Één HSM-platform kan worden opgesplitst in meerdere virtuele HSM’s om zo de schaalbaarheid te bieden die financiële dienstverleners vandaag de dag nodig hebben.

Iedere partitie fungeert als een onafhankelijke HSM. Dit betekent dat financiële instellingen meer gegevens kunnen versleutelen en een breder assortiment aan financiële transacties kunnen beschermen zonder meerdere HSM's in te zetten. Partitionering biedt financiële organisaties een enorme mate van flexib>>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 13:25

Persbericht: JOYNE lanceert prepaid televisie voor iedereen

Baarn, 26 september 2017 – Prepaid tv-kijken is per vandaag mogelijk in Nederland.

JOYNE biedt een breed scala aan tv-zenders met alle drie de FOX Sports Eredivisie-zenders in het basispakket. Met de lancering van JOYNE wordt televisiekijken een stuk simpeler en flexibeler, met bereik in heel Europa en daarbuiten. JOYNE geeft de kijker een ruime keuze voor een aantrekkelijke prijs.

Basispakket met Eredivisie Voetbal en meer Nederlands aanbod

Dankzij een meerjarige overeenkomst met Eutelsat kan de provider beschikken over capaciteit om een breed aanbod aan HD-zenders uit te zenden. Er bestaan thans twee pakketten: een ‘Travel Lite’ pakket en een Basispakket. Natuurlijk maken NPO, RTL, SBS, Viacom, Fox en Discovery Networks deel uit van het aanbod. Het aanbod biedt daarbij bewust ruimte voor puur Nederlandse TV-initiatieven zoals Xite, TV Oranje, 192TV en Dusk. In oktober wordt daarbij nog een pluspakket gelanceerd met ook enkele erotische zenders.

JOYNE is opgezet door drie Nederlandse ondernemers die hun sporen in de satellietmarkt hebben verdiend. Algemeen directeur Peter van der Meer licht toe: "We hebben breed geïnvesteerd. Het moet nu eindelijk eens gaan om de klant, de televisiekijker. Niet alleen voor Nederlandse huishoudens en kampeerders, maar ook overwinteraars en geïnteresseerden in Nederlandse televisie in Europa en daarbuiten”. Prepaid tv-kijken Met prepaid televisie in combinatie met het volledige Eredivisievoetbal in het basisaanbod en meer Nederlands en regionaal aanbod is JOYNE vernieuwend en aantrekkelijk voor een breed en divers publiek. Klanten kunnen zelfs televisie kijken per maand, en dankzij dit in Nederland nog niet eerder aangeboden prepaid abonnement bepalen klanten zelf vanaf welke datum ze televisie willen kijken. Alle regionale zenders JOYNE zendt sinds deze zomer alle regionale zenders gezamenlijk uit op twee kanalen in carrouselvorm. Daarmee is JOY>>

Lees verder..

  • 26 September 2017 om 13:23

Persbericht: cloudscanner voegt The Voice of O365 toe aan cloud management platform



September ’17. cloudscanner breidt de marktplaats uit met The Voice of O365, een unieke, zakelijke hosted voice-service. Het biedt gebruikers van Microsoft Office 365 (Business Premium, E3 en E5) en hun organisaties de mogelijkheid om Skype voor bedrijven (voorheen Microsoft Lync) online te gebruiken als bedrijfstelefooncentrale in de cloud.

The Voice of O365

The Voice of O365 voegt PSTN-toegang toe aan Office 365 waardoor een organisatie met haar bestaande Skype for Business licentie (onderdeel van Office 365) kan telefoneren zoals men dat met haar huidige telefooncentrale of hosted voice | telefoniedienst gewend is. Met the Voice of O365 blijft de organisatie gebruikmaken van haar zakelijke telefoonnummers (vast en mobiel). Het is ook mogelijk van een bestaande SIP trunk gebruik te maken binnen de oplossing van the Voice of O365. Jeroen André de la Porte CEO SoftApp: “Wij zijn verheugd onderdeel te mogen zijn van dit unieke platform. Vraag en aanbod van cloud-, netwerkaanbieders en dataopslag komen samen waardoor corporate klanten niet alleen meer keuze hebben, maar ook diensten gemakkelijker kunnen combineren.”  

Clouddiensten van A tot Z

cloudscanner is een disruptive tool, die ICT-Managers sneller en gemakkelijker de juiste keuzes helpt te maken in het cloudlandschap. Karel Saurwalt Managing Director cloudscanner: “Onze marktplaats bestaat nu al uit ruim 20.000 producten en we zijn pas net een jaar bezig. Zonder onze partners, kunnen we onze klanten niet de juiste keuze bieden. Ons doel is dan ook zoveel mogelijk relevante diensten toe te voegen. Hier is The Voice of O365 een mooi voorbeeld van. Zo bieden we de gebruikers een aanbod van A tot Z.”

cloudscanner
cloudscanner biedt cloudoplossingen van A tot Z. Via de marktplaats vergelijk je binnen een handomdraai kwalitatieve cloudaanbieders. Op dit moment werkt het adviesplatform met al meer dan 30 aanbieders, waaronder: Microsoft, IBM, en Mtel. Tevens is cloudscanner ook als whitelabel te verkrijgen hiermee kan men het geraamte van cloudscanner gebruiken voor verkoop van eigen diensten. cloudscanner is voor de gebruiker een kosteloze maar kwalitatieve tool.

Website: www.cloudscanner.nl
E-mail: communications@cloudscanner.nl
Phone: 088 - 0150555

SoftApp-distribution
SoftApp-distribution gevestigd in Amersfoort - Nederland, is hosted serviceprovider en distributeur van geavanceerde Unified Communications add-on oplossingen. Haar product portfolio bestaat uit UC-softwareapplicaties en maatwerk | klant specifieke toepassingen voor gebruik: op locatie of in de cloud. Haar productaanbod verrijkt; Microsoft Lync 2010 | 2013, Microsoft Skype for Business, Microsoft 365 en Office 365.

Websites: www.SoftApp-distribution.com www.thevoiceofO365.nl
E-mail: sales@softapp-distribution.com
Phone: 085 7735300
  • 26 September 2017 om 12:01

Persbericht: Nieuwe medewerkers ANWB Alarmcentrale snel en efficiΓ«nt opgeleid door digitale lesmethode van RMMBR

Amsterdam, 26 september 2017 – Om 24 uur per dag en 7 dagen per week professionele hulp en ondersteuning te kunnen bieden aan leden, breidt de ANWB haar personeelbestand tijdens het drukke zomerseizoen fors uit. Dan is het belangrijk om nieuwe hulpverleners snel, efficiënt en goed op te kunnen leiden. Ze zijn immers het visitekaartje van de ANWB. In samenwerking met RMMBR is een op maat gemaakt digitaal lesprogramma ontwikkeld dat aansluit bij de bestaande klassikale opleiding van de ANWB Alarmcentrale.

Nieuwe medewerkers kunnen direct met de nieuwe digitale lesmethode aan de slag. Het programma, dat eerst als pilot is getest, sluit aan bij de bestaande lesstof van de Alarmcentrale en bestaat uit een theoriegedeelte dat vervolgens kan worden toegepast in verschillende praktijksituaties waar hulpverleners mee te maken krijgen. Door met diverse cases te oefenen leren nieuwe medewerkers om te gaan met de meest uiteenlopende hulpvragen. Tijdens de pilot is gebleken dat de medewerkers een stuk sneller inzetbaar kunnen zijn dan voorheen. Van de 400 seizoenskrachten heeft een deel de pilot gevolgd, zij waren allemaal enthousiast.

Joost Bazelmans, Commercieel en Creatief Directeur bij RMMBR over de samenwerking: “Door de cursus die iedere zomer door de ANWB Alarmcentrale wordt gegeven te digitaliseren, kan er een hoop tijd worden bespaard en wordt er meer flexibiliteit ingebouwd. We willen de ANWB graag helpen om haar medewerkers soepel in te laten stromen en dat lijkt met de pilot goed te lukken.”

-------                                                         >>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 11:55

Persbericht: Verbeterde beveiligingsproducten McAfee helpen consumenten bij bescherming van data, devices en privacy

Schiphol-Rijk, 26 september 2017 – McAfee heeft vandaag de nieuwste beveiligingslijn voor consumenten gelanceerd, met nieuwe functies die zijn ontwikkeld om de dreigingen waar internetgebruikers mee te maken kunnen krijgen beter het hoofd te bieden. De kern van McAfee’s beveiligingspakket – McAfee AntiVirus Plus, McAfee Internet Security, McAfee Total Protection en McAfee LiveSafe – is geënt op de onlangs aangekondigde next-generation anti-malware engine. Dankzij de mogelijkheden tot cloud-based behavioral analytics en machine learning van de nieuwe engine, bieden deze oplossingen nóg efficiëntere en effectievere bescherming tegen digitale dreigingen.

Daarnaast werkt McAfee aan een nog sterkere basis om de belofte in de bedrijfsvisie na te komen: beschermen wat het belangrijkst is voor de klanten. Deze belofte behelst drie gebieden: apparaten met internet in huis, online veiligheid voor kinderen en online privacy. De nieuwe innovaties zijn nu verkrijgbaar via het McAfee Secure Home Platform, McAfee Safe Family en McAfee Safe Connect.

Gehaaide cybercriminelen blijven nieuwe manieren zoeken om voor hun eigen gewin gevoelige consumentendata te onderscheppen. Volgens het McAfee Labs Threat Report van juni 2017 is het aantal gevallen van ransomware de afgelopen vier kwartalen met 59 procent gestegen tot 9,6 miljoen. Wat betreft mobiele malware bedraagt de toename in dezelfde periode 79 procent, wat neerkomt op 16,7 miljoen gevallen. Deze stijging onderstreept de behoefte van de consument om beveiligingsoplossingen te gebruiken die gelijke tred houden met de nieuwste dreigingen, zoals zero-day-malware en ransomware.

"Mensen weten intuïtief dat ze beveiligingssoftware nodig hebben om veilig online te kunnen gaan, maar een voorwaarde om het te installeren en te blijven gebruiken is wel dat het goed >>

Lees verder..
  • 26 September 2017 om 11:41
❌