[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren โ€” 21 April 2018Persberichten

NS presenteert 600 vandalen de rekening

In de afgelopen vijf jaar heeft NS 600 vandalen de rekening gepresenteerd van de schade die zij hebben aangebracht aan treinen en stations. Het gaat om bijvoorbeeld het bekladden van treinen met graffiti, vernielingen aan de stations of het beschadigen van treinstoelen. Na een signalering van vandalisme doen wij altijd aangifte. Vervolgens krijgen de daders de rekening voorgeschoteld voor de toegebrachte schade. Het totaalbedrag van deze rekeningen bedroeg €5,6 miljoen.

In de zaken waarbij de dader (vooralsnog) onbekend is, blijft de rekening open staan. Wanneer zij gevonden worden, dient NS alsnog een vordering in. Het maakt geen verschil of de vandalen vandaag of morgen worden gepakt, de rekening blijft. Eventueel kan er door de rechter een betalingsregeling opgelegd worden. Uiteindelijk wordt op deze manier gemiddeld 85% van de schade, veroorzaakt door vandalisme met een bekende dader, terugbetaald.

Door vandalisme moet een trein, direct of op een later moment, van het spoor gehaald worden om de toegebrachte schade te herstellen. Dit kost tijd en geld en dat investeren we vanzelfsprekend liever in zaken waar onze reizigers iets aan hebben.

Soort vandalisme
Aantal keren schade verhaald

Vernielingen ruiten stations

220

Graffiti op gebouwen en treinen

108

Vernielingen op stations

95

Vernielingen in de trein

76

Teammanager Martijn Pennock, verantwoordelijk voor de monteurs van de afdeling Schadeherstel van NS: “Iedere trein die bij schadeherstel staat, kan niet worden gebruikt voor reizigers. Het is natuurlijk ons werk om treinen zo snel mogelijk weer blinkend op het spoor te krijgen, maar schades herstellen die doelbewust zijn aangebracht, daar hebben we een heel naar gevoel bij. Vaak weten de daders niet hoeveel impact hun daad heeft op reizigers.”

Hoe groot of hoe klein de schade ook is, vandalisme nemen we altijd serieus. Daarom is NS de afgelopen jaren effectiever gaan optreden tegen vandalisme en dit blijven we onverminderd doen. We trekken hierbij samen met de politie, andere vervoerders en betrokkenen op.


OuderPersberichten

Persbericht: Coolblue Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2018

UTRECHT, 19 april 2018 – Coolblue viel vanavond voor de tweede maal op rij in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. Wederom mogen zij zich het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland noemen. Intiatiefnemers van de publieksprijs, SAMR Marktvinders en auteur Egbert Jan van Bel, reikten daarnaast ook nog verschillende brancheprijzen uit.

Uit het grootschalig continu onderzoek van SAMR Marktvinders kwam Coolblue voor het tweede jaar op rij als Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland uit de bus. De (online) retailer laat daarmee Van der Valk (2) en Efteling (3) achter zich. “Alles voor de glimlach consequent en continu doorvoeren in alles wat je doet – van de website tot bestellen, van bezorgen tot de voorwaarden – maakt dat Coolblue in alles gezien en ervaren wordt als een Klantvriendelijk Bedrijf”, zegt Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR. “Met gemiddeld een 8,57 haalt Coolblue zelfs de hoogste score ooit!”

Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2018:
  1. Coolblue
  2. Van der Valk
  3. Efteling
  4. bol.com
  5. PLUS
  6. Jan Linders
  7. ANWB
  8. Bijenkorf
  9. Rituals
  10. 123inkt.nl
Klantvriendelijkheid staat onder druk
De afgelopen jaren zagen we de gemiddelde klantvriendelijkheid – over alle branches heen – steeds stijgen. Die trend is doorbroken. Het lijkt erop dat klantvriendelijkheid onder druk staat, want we zien dit jaar zelfs een lichte daling. In 2017 scoorde de gehele top 10 nog minimaal een 8. Dit jaar scoort alleen de top 6 hoger dan een 8.

Branchewinnaars
Naast de overall winnaar, zijn ook acht branchewinnaars bekend gemaakt. Daarin zijn dit jaar enkele veranderingen doorgevoerd. Het onderscheid tussen online>>

Lees verder..
  • 20 April 2018 om 18:34

Persbericht: Je bedrijfsnaam als domeinnaamextensie? Binnenkort kan het weer

Afgelopen maand kwam de internationale internetgemeenschap bijeen in San Juan, Puerto Rico, voor de 61e meeting van de Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN). Het meest opvallende nieuwtje? ICANN wil in 2021 het aanvragen van nieuwe domeinnaamextensies weer mogelijk maken. Een aankondiging die komende jaren de agenda van de branche gaat beheren, want vooral onder bedrijven is de belangstelling voor een eigen domeinnaamextensie, een zogenaamde Brand TLD, groot.

Wat is een Brand TLD?
Een Brand topleveldomein is een domeinnaamextensie die specifiek is voor een bedrijf, merk of organisatie. Brand TLD’s konden voor het eerst worden aangevraagd in 2012. Een klein aantal bedrijven greep die kans aan om zijn naam vast te leggen. Bestaande voorbeelden zijn .barclays, .bnpparibas, .philips .wolterskluwer, .kpn en .google. Met een Brand TLD controleer je als bedrijf de volledige url. Je hoeft dan in principe geen andere extensies meer te registreren en bent volledig baas over je eigen domein.

2012: beperkt en duur
Dat er desondanks maar weinig bedrijven toehapten in 2012 is begrijpelijk. De procedure was omslachtig, duur en het rendement onzeker. Niemand had zo’n Brand TLD immers in de praktijk gebruikt. Bovendien konden veel softwareapplicaties als mailservers helemaal niet omgaan met onbekende domeinnaamextensies. Veel van de aanvragen waren daarom puur defensief. Desondanks steeg het aantal extensies door deze aanvraagronde van circa 300 naar meer dan 1.500 nieuwe toplevels.

Als er een schaap over de dam is
Toch zijn er goede redenen om aan te nemen dat 2021 anders wordt. Van de aanvragers uit 2012 heeft een aantal inmiddels aangetoond dat een eigen extensie kan werken. Kijk bijvoorbeeld op group.bnpparibas of home.barclays. Banken, maar ook uitgever>>

Lees verder..

  • 20 April 2018 om 16:31

Persbericht: Toshiba voegt grotere capaciteiten en nieuwe varianten toe aan interne HDD-series N300, X300 en L200

Düsseldorf, 20 april 2018 –Toshiba Electronics Europe GmbH (TEE) kondigt capaciteitsuitbreidingen en nieuwe varianten aan van zijn interne harde schijven (HDD's). Drie van de HDD-series zijn geüpgraded op verschillende gebieden, waaronder capaciteit en opslagbuffer. De series N300 NAS Hard Drive voor NAS-opslag (Network Attached Storage) en X300 Performance Hard Drive voor high-performance en gaming-pc's omvatten nu een 10TB[1]-model en kleinere varianten. Bovendien beschikken ze over grotere cache-opties. De serie L200 Laptop PC Hard Drive voor consumenten- en professionele laptops wordt nu geleverd met maximaal 2TB opslagruimte en een grotere cache van maximaal 128MB voor de nieuwe modellen.

De 3,5-inch[2] N300 NAS Hard Drive is ontwikkeld voor persoonlijk gebruik, kantoor aan huis en kleine bedrijven, bijvoorbeeld voor schaalbare RAID-systemen[3]. De maximaal leverbare opslagcapaciteit van de HDD-serie is verhoogd van 8TB naar 10TB. De serie is geoptimaliseerd voor de prestatie- en betrouwbaarheid voor toepassingen die continu (24/7) operationeel zijn.

Het model van 10TB biedt 7.200 rpm, overdrachtssnelheden tot 248 MB/s en een databuffer van 256MB. Alle modellen worden geleverd met rotatievibratiesensoren (RV) en ondersteunen een workload[4] van 180TB/jaar. Daarnaast heeft Toshiba Stable Platter Technologie geïmplementeerd bij multi-bay NAS-systemen, waarop grote hoeveelheden data efficiënt moeten worden opgeslagen en die dagelijks moeten worden gebruikt.

De 3,5-inch X300 Performance Hard Drive richt zich op de high-performance- en de gaming-pc-markt. De serie omvat nu – naast de varianten met 8, 6, 5 en 4TB – ook een model met 10TB opslagruimte. De HDD is uitgerust met Toshiba’s Dynamic Cache Technology, dat de cachetoewijzing tijdens het lezen en schrijven optimaliseert voo>>

Lees verder..
  • 20 April 2018 om 16:00

Persbericht: Nederland ICT: beroepsbevolking moet op grote schaal digitaal bijgeschoold worden

Uit vandaag gepubliceerde cijfers van het UWV blijkt dat geen enkele beroepsrichting zo veel krapte kent als de ICT. Het UWV noemt een mismatch in digitale kennis en vaardigheden als belangrijkste oorzaak. Binnen de ICT-sector is deze mismatch al een aantal jaar een urgent probleem. Branchevereniging Nederland ICT waarschuwt nu voor het effect op de gehele economie. “Zonder grootschalige omscholing en bijscholing neemt de krapte in alle sectoren toe.” zegt directeur Lotte de Bruijn. Nederland ICT roept staatssecretaris Keijzer daarom op om het verbeteren van digitale vaardigheden een speerpunt te maken van haar digitaliseringsstrategie.

De ICT-sector zit vanzelfsprekend in de voorhoede van de digitale economie, maar andere sectoren digitaliseren snel. Nu al werkt bijna driekwart van de ICT’ers buiten de ICT-sector. De financiële sector is bijvoorbeeld al bijna compleet gedigitaliseerd. “Daar voelen ze het tekort aan mensen met ICT-vaardigheden ook”, zegt de Bruijn. Maar de mismatch in digitale vaardigheden beperkt zich niet tot ICT-beroepen. Nederland ICT liet eind 2017 door onderzoeksbureau The METISfiles bereken wat de huidige omvang is van de digitale economie. Uit dat onderzoek blijkt onder andere dat op dit moment 1,5 miljoen werknemers afhankelijk zijn van ICT bij het uitvoeren van hun primaire taken. Deze digitale beroepsbevolking zal de komende jaren met een kwart toenemen tot 1,9 miljoen. “Steeds meer functies zijn ICT-gedreven,” zegt De Bruijn. “Dat zorgt voor een enorme productiviteitsverhoging, maar vraagt ook om nieuwe, specifieke vaardigheden. Dat gaat niet vanzelf.” Het is bovendien waarschijnlijk dat onder invloed van nieuwe technologieën als het Internet of Things, machine learning, blockchain en augmented reality het digitale gehalte van beroepen verder toe zal nemen.

Omscholen en bijscholen in digitaliseringsstrategie
Nederl>>

Lees verder..
  • 20 April 2018 om 15:58

Persbericht: ICT-Partners neemt Managed Services activiteiten van Inforit over!

APELDOORN – ICT-Partners, advies- en implementatiepartner voor werkplek-, datacenter- en cloudintegratietrajecten, neemt per direct de managed services diensten van Inforit, IT-dienstverlener en kennispartner voor de logistieke sector, over.

Er zijn meerdere redenen waarom ICT-Partners de managed services diensten van Inforit overneemt. Een belangrijke reden is dat ICT-Partners hiermee haar Managed Services diensten verder kan uitbouwen in de sector transport & logistiek. Een andere reden is de potentie van een langdurige samenwerking met Inforit om vanuit een multi-cloudplatform nieuwe diensten te introduceren in deze markt. Strategisch gezien krijgt ICT-Partners met deze overname ook een footprint in het zuiden van Nederland, waarmee een landelijke dekking een feit is.

Bert Duiverman, Algemeen directeur a.i. bij Inforit: “Wij zien ICT-Partners als een innovatie partij die onze dienstverlening met hoogwaardige kwaliteit en oog voor onze klanten kan voortzetten. Tevens biedt het Inforit de mogelijkheid om meer focus te hebben op onze core activiteiten: het ontzorgen van het logistieke proces van onze klanten middels logistieke software (Transfusion, LSPfusion, CDWfusion, DCfusion, PlanIT), waarbij advies en implementatie op maat geleverd wordt”.


Additionele dienstverlening - multi-cloudplatform
ICT-Partners zet de dienstverlening rondom de managed services aan de klanten van Inforit voort én gaat tevens met Inforit een samenwerking aan om haar specialistische software voor de sector Transport & Logistiek te laten landen op het multi-cloudplatform van ICT-Partners.

“ICT-Partners streeft naar maximale ontzorging van organisaties. Het aanbieden van een zo compleet mogelijk dienstenpallet vanuit een samenwerking met Inforit gebaseerd op een multi-cloudgedachte maakt het voor ons mogelijk om een volgende fase in te gaan van ontzorging”, aldus Pascal Verberkt, Algemeen directeur van ICT-Partners. “Organisaties kunnen bij ons terecht voor housing, hosting en diverse werkplek- en datacenterfunctionaliteiten, waaronder Back-up-as-a-Service, Uitwijk-as-a-Service, Disaster recovery-as-a-Service, Werkplek-as-a-Service en meer.”


Over ICT-Partners
ICT-Partners helpt organisaties met meer dan 100 experts succesvol te zijn met ICT.
Wij ontwerpen, Implementeren, optimaliseren en beheren ICT-infrastructuren met de nieuwste technologieën, die bijdragen aan continuïteit, stabiliteit en kostenbesparing.

Alles draait om vernieuwing en verbetering van uw ICT-infrastructuur (‘Mijn werkplek’ & ‘Mijn datacenter’) en het optimaal inrichten van uw beheer (‘Mijn beheer’). Het resultaat: lagere beheerkosten en verhoogde arbeidsproductiviteit.
It’s all connected.


Over Inforit
Sinds 1995 heeft INFORIT zich ontwikkeld tot een veelzijdige IT-dienstverlener en kennispartner voor een diversiteit aan klanten. Met ruim 25 gemotiveerde medewerkers is Inforit onder meer een logistiek expertise centrum, waarbij EDI Consulting en eigen applicaties als TransFusion en CDWFusion geboden worden.


Voor meer informatie over de inhoud van dit bericht kunt u contact opnemen met:

ICT-Partners
P. Verberkt, Algemeen Directeur
Prins Willem-Alexanderlaan 210
7311 SZ Apeldoorn
T 055 528 22 22
E p.verberkt@ict-partners.nl

Inforit
B. Duiverman, Directeur a.i.
Aengelbertlaan 20
5342 LA Oss
T 088 676 70 00
E BDuiverman@inforit.nl

 
  • 20 April 2018 om 12:13

Persbericht: Fortinet werkt samen met IBM aan nieuwe X-Force Threat Management Services

Utrecht, 20 april 2018 - Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geautomatiseerde en geïntegreerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het met IBM samenwerkt aan de ontwikkeling van diens nieuwe X-Force Threat Management Services. De twee bedrijven bieden hun gezamenlijke klanten daarmee diep inzicht in cyberbedreigingen, aanvalsdetectie en -preventie en een geïntegreerde ‘verdediging in de diepte’-strategie die het bedrijfsbrede aanvalsoppervlak omspant. IBM Security is Fortinet Fabric-Ready-partner sinds 2017. Dit maakt het mogelijk om de uitgebreide beveiligingsoplossingen van Fortinet te combineren met de beveiligingsexpertise van IBM om gezamenlijke klanten bescherming te bieden tegen geavanceerde cyberbedreigingen in omgevingen op locatie en multi-cloudomgevingen.

De IBM X-Force Threat Management Services werden ontwikkeld op basis van de basisbeginselen van het Cybersecurity Framework van het National Institute of Science and Technology (NIST). Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde en programmatische beveiligingsaanpak die de volledige levenscyclus van bedreigingsbeheer omspant. Omdat veel IBM X-Force Threat Management Services-partners ook deel uitmaken van het Fabric-Ready-ecosysteem van Fortinet, kunnen gezamenlijke klanten profiteren van een volledig geïntegreerde oplossing die toegang biedt tot  grote beveiligingsexpertise, real-time bedreigingsinformatie en krachtige beveiligingstools en -diensten.

De beveiliging van moderne digitale ondernemingen transformeren
De digitale economie stelt op alle fronten hoge eisen aan de bedrijfsvoering van bedrijven. Organisaties gaan hun netwerk moderniseren om effectief te concurreren in deze dynamische markt. Tegelijkertijd moeten ze hun beveiliging transformeren om zich te wapenen tegen nieuwe cyberbedreigingen die dagelijks de kop op steken en misbruik proberen te maken van het>>

Lees verder..
  • 20 April 2018 om 11:49

Persbericht: Ctac ondersteunt groeistrategie Action met doorontwikkeling van point-of-sale-systeem

’s-Hertogenbosch – Business & Cloud Integrator Ctac heeft het contract met Action uitgebreid. De internationale retailer neemt al sinds 2008 naar volle tevredenheid Ctac’s point-of-sale-systeem (POS) XV Retail af en maakt tevens gebruik van het
  • 20 April 2018 om 11:47

Meteen populair: op ns.nl treinkaartje kopen met creditcard

Zonder enige publiciteit geïntroduceerd en nu al populair op de website van NS: een treinkaartje kopen met creditcard. NS richt zich hiermee op reizigers die elders al gewend zijn om met creditcard te betalen zoals expats. Deze hebben soms ook geen Nederlandse bankrekening en kunnen daardoor iDeal niet gebruiken. Ook grensstreekbewoners uit België en Duitsland die de trein in Nederland willen pakken kunnen nu simpel met creditcard afrekenen.

Binnen een paar dagen is deze optie al duizenden keren gebruikt en inmiddels wordt al ruim 7% van alle transacties op ns.nl met creditcard afgerekend. Dat is echt fors voor een nieuwe optie. 

Edwin Bosveld van NS realisatiemanagement legt uit wat ervoor nodig was om deze betaalvariant mogelijk te maken. “Het heeft even geduurd, maar ik ben trots dat het nu eindelijk gelukt is”, legt Edwin uit. Op ns.nl kunnen reizigers nu met hun creditcard betalen als ze een treinkaartje willen kopen. “Reizigers vonden het vreemd dat ze op ns.nl niet met creditkaart konden betalen. Hier zijn we mee aan de slag gegaan. Afgelopen week kregen we groen licht om de betaalmethode online te zetten. Zonder dat we reizigers vooraf informeerden over deze optie, werd er meteen veelvuldig gebruik van gemaakt." Het gaat hier om duizenden verkochte treinkaartjes per dag.

Volgende week voert NS nog een kleine aanpassing door. Nu kan de reiziger nog kiezen tussen VISA, Mastercard en American Express. Dit wordt één optie. Reizigers hoeven dan alleen hun creditcardnummer in te voeren. Internationale treinreizigers kunnen al langer met hun creditcard terecht op de website van NS International. Ook is het sinds vorig jaar mogelijk om met creditcard te betalen bij de NS-kaartautomaten en de Tickets & Service-balies.


Persbericht: Integrated Works helpt Van Gogh Museum bij het in kaart brengen van bezoekersstromen

Nieuw-Vennep, 19 april 2018 - Voor de nieuwe tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’ in het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft Integrated Works een innovatieve Wi-Fi oplossing geïmplementeerd om bezoekersstromen in kaart te brengen. Daarmee kan met behulp van Cisco Virtual Beacons bepaald worden waar bezoekers zich bevinden. Deze data worden tevens gebruikt om de presentatie van de informatie in de interactieve multimediatour voor deze tentoonstelling aan te sturen, zodat bezoekers nog beter hun weg in de tentoonstelling kunnen vinden.

Klik voor de videotrailer van de tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’.

Het aantal bezoekers aan het Van Gogh Museum groeit sterk, met in 2017 een recordaantal van 2,26 miljoen bezoekers. Het management wil nu meer en beter inzicht krijgen in de manier waarop bezoekers zich door de tentoonstellingsruimte begeven, zodat ze hen een optimale beleving met de kunst kunnen geven. Zijn er verschillen binnen de doelgroepen te ontdekken? Op basis van deze gegevens is het mogelijk om de looproute te optimaliseren en de content van de multimediatour verder te verbeteren en personaliseren.

Integrated Works, dat al sinds 2009 de netwerkinfrastructuur van het Van Gogh Museum verzorgt, is in de zomer van 2017 gevraagd om de hiervoor benodigde technische infrastructuur te ontwerpen en aan te leggen. Daarb>>

Lees verder..
  • 19 April 2018 om 20:22

Welkom op de nieuwe NS Community

Heb jij al eens een kijkje genomen op het NS Serviceforum? Vandaag is ie namelijk nog mooier geworden!. En daar hoort ook een nieuwe naam bij. Welkom op de NS Community!

Sinds 2014 zijn we actief met het NS Serviceforum. Inmiddels hebben we bijna 45.000 leden en daar komen maandelijks zo’n duizend nieuwe bij. Behalve een klein team van NS moderators zitten er ook een groot aantal collega’s op het forum. Denk aan conducteurs, machinisten, schoonmakers en medewerkers van Service & Veiligheid. Dankzij hun expertise kunnen we reizigers extra goed helpen. Met elkaar vormen we een hechte en constructieve online gemeenschap. Op de NS Community kun je vragen stellen, anderen helpen en met elkaar het gesprek aan gaan. Ook vragen we onze klanten regelmatig om hun mening. Het kanaal vormt daarmee een uitstekende bron van feedback en is daarmee erg waardevol voor onze organisatie.

Het gaat goed met de online community, en dus was het na iets meer dan 3 jaar tijd voor een update. Naast dat het gebruiksvriendelijk en visueel aantrekkelijk is, hebben we ook nog een paar extra features ingebouwd:

  • Het nieuwe forum past zich automatisch aan de grootte van je scherm, ongeacht je device.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Je hoeft niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We blijven natuurlijk niet stilzitten en blijven werken aan nog meer handige features. Iedereen is welkom, neem daarom snel een kijkje op www.ns.nl/forum. Tot snel in een van onze topics!


Persbericht: Franse VMS PIXID zet Europese expansie voort met overname van ATS Carerix

Parijs/Rotterdam, 19 april 2018 PIXID, marktleider in Frankrijk op het gebied van oplossingen voor Workforce Management, heeft de Nederlandse CRM- en ATS-leverancier Carerix overgenomen, voor verdere versteviging van zijn marktpositie en uitbreiding van de Europese activiteiten. Door de overname van de Nederlandse marktleider van CRM- en ATS-systemen, kan PIXID zijn expertise versterken, het dienstenaanbod verbeteren en zijn toegevoegde waarde binnen de recruitment-, staffing- en uitzendbranche verder versterken.

Samenwerking Carerix en PIXID
De acquisitie van Carerix betekent dat PIXID, naast de bestaande activiteiten in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk (door de overname van The Internet Corporation in 2017) en Duitsland, zijn footprint uitbreidt naar de Benelux-regio. De merknaam Carerix blijft bestaan aangezien zowel de producten als de markten van PIXID en Carerix complementair zijn. Het huidige management van Carerix en het hoofdkantoor blijven operationeel op het Cornerstone Business park Rotterdam The Hague Airport.

Schaalvoordeel voor klanten Carerix en PIXID
Carerix levert flexibele, online recruitmentsoftware voor recruitment-, staffing- en uitzendorganisaties en voor corporate recruiters. Carerix bedient momenteel dagelijks meer dan 10.000 gebruikers verspreid over 17 landen. Klantnamen zijn onder meer: Randstad, Adecco, Manpower, DPA en T-Groep. Daarnaast wordt Carerix gebruikt door vele kleinere werving&selectie- en staffing organisaties.

Door de ATS- en CRM-functies van Carerix te co>>

Lees verder..
  • 19 April 2018 om 15:54

Persbericht: Risico-adaptieve beveiligingsoplossing van Forcepoint maximaliseert datasecurity zonder productiviteit eindgebruiker te hinderen

Utrecht - Forcepoint, toonaangevend cybersecuritybedrijf, introduceert Dynamic Data Protection, een nieuwe unieke risico-adaptieve beveiligingsoplossing. De oplossing richt zich op de uitdagingen waar de CISO’s van ondernemingen en overheden vandaag de dag voor staan en helpt hen een balans te vinden tussen effectieve gebruiker- en databeveiliging en de productiviteit van het bedrijf.

Legacy-cybersecurityoplossingen zijn afhankelijk van traditionele dreigingsbescherming en statische assessments die voor frictie zorgen bij zakelijke transacties en daarnaast securityanalisten overspoelen met dreigingsalerts.

De risico-adaptieve bescherming van Forcepoint is ontworpen om moderne complexe en geavanceerde dreigingen te tackelen. De oplossing zorgt voor een continue analyse van risico’s en biedt>>

Lees verder..
  • 19 April 2018 om 15:26

Nieuw station Amsterdam Zuid: twee brede passages met volop ruimte voor winkels en voorzieningen

De gemeente Amsterdam, ProRail en NS Stations hebben vandaag een overeenkomst ondertekend voor de ontwikkeling en exploitatie van voorzieningen op het nieuwe station Amsterdam Zuid. NS Stations verwerft in totaal 5.400 m2 aan voorzieningen. In 2014 werden al overeenkomsten gesloten tussen partijen waardoor de Minervapassage kan worden verbreed en de nieuwe Brittenpassage kan worden gebouwd. Het station Amsterdam Zuid is met de te verwachten reizigersgroei en het nieuwe aanbod aan voorzieningen straks klaar voor een plek in de top vijf stations in Nederland. Qua voorzieningenaanbod wordt het station vergelijkbaar met Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.

Een functioneel station met internationale allure

Het nieuwe station Amsterdam Zuid wordt een overzichtelijk station met een gelijkvloerse vrije doorgang tussen het Zuidplein en het Mahlerplein. Alle lessen van de laatste grote stationsverbouwingen zoals Breda, Den Haag Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem Centraal zijn verwerkt in het ontwerp. Het ontwerp is gemaakt door ZuidPlus, de combinatie van Fluor, Heijmans en Hochtief, die het nieuwe station gaat bouwen als onderdeel van het project Zuidasdok. De huidige Minervapassage wordt verbreed naar 40 meter en de nieuwe Brittenpassage wordt 15 meter breed. De passages geven toegang tot zowel trein als metro, bewaakte fietsenstallingen, kaartverkoop, winkels en overige stationsvoorzieningen. Aan de buitenzijde van het station tussen de twee passages in, komen overdekte looproutes met voorzieningen die ook de taxi-, bus- en tramreizigers van alle gemakken voorzien. NS Stations draagt hiermee ook bij aan de bouwkundige voorbereiding van een eventueel toekomstig derde perron.

Het nieuwe station groeit substantieel van 1.750 m2 naar 5.400 m2. Daarnaast krijgen alle ruimtes een invulling die past bij de hoogwaardige kwaliteit en internationale allure van het nieuwe station Amsterdam Zuid.

“Voor Zuidasdok ontwikkelde Zuidplus een station dat voldoet aan de eisen en wensen van onze reizigers. Een goed doordacht ontwerp met een afwerkingsniveau vergelijkbaar met de laatste grote stationsverbouwingen. Wij zijn blij dat we met onze investering de bouwopgave letterlijk konden vergroten en dat Zuidasdok en Zuidplus hier met klasse invulling aan gaan geven” zegt Sebastiaande Wilde, directeur Stationsontwikkeling & Onderhoud bij NS Stations.

Nog even geduld

Reizigers moeten nog even geduld hebben voordat alle voorzieningen klaar zijn. Tijdens de verbouwing blijft minimaal 1.100 m2 aan voorzieningen beschikbaar. De nieuwe Brittenpassage wordt eerst gebouwd en in gebruik genomen; daarna volgt de verbreding van de Minervapassage. De eindoplevering van het gehele project Zuidasdok staat gepland voor 2028. Wanneer de verschillende onderdelen gereed zijn, wordt bekend na afronding van de herijking van de aanbesteding.

“Met deze overeenkomst wordt het OV-carré gesloten; aan alle kanten van het station zijn straks voorzieningen voor reizigers, omwonenden en gebruikers van het gebied. Op die manier creëren we een stuk meerwaarde voor de omgeving”, aldus Hans Versteegen, projectdirecteur Zuidasdok.

“De komende jaren zal er gebouwd gaan worden dus de reizigers moeten nog even geduld hebben. Door inspanning van alle partners zal er een station gerealiseerd worden dat aansluit op de internationale allure van de Zuidas en dat voorbereid is op de voorziene reizigersgroei”, aldus Astrid Bunt, directeur stations van ProRail.


Persbericht: Stripe Radar 2.0 biedt verbeterde machine learning en 'Radar for Fraud Teams'

  • Radar for Fraud Teams biedt fraudeprofessionals van grote bedrijven geavanceerde beheertools en extra configuratiemogelijkheden.
  • Vernieuwde machine learning modellen met honderden nieuwe signalen om fraude te identificeren, waarmee fraude met maximaal 25 procent kan worden gereduceerd.
  • In 2017 heeft Radar fraudepogingen ter waarde van ruim vier miljard dollar weten te voorkomen.
Amsterdam, 19 april 2018 – Stripe lanceert Stripe Radar 2.0, met nieuwe, geavanceerde fraudepreventietools voor grote organisaties. Verder omvat de update de grootste verbetering tot nu toe van de machine learning modellen. Stripe Radar is de geavanceerde antifraude oplossing van Stripe voor creditcardbetalingen.

Dankzij PIN-betalingen komt fraude bij het afrekenen in de winkel relatief weinig voor in ons land. Daarom richten oplichters zich meer op online winkels, waar ze met gestolen of vervalste creditcardgegevens kunnen betalen. In tegenstelling tot fysieke winkels, zijn de bijkomende kosten voor creditcardfraude voor rekening van online bedrijven. Met Stripe Radar kunnen bedrijven zich tegen deze vorm van fraude beschermen.

Radar for Fraud Teams
Radar for Fraud Teams, dat speciaal is ontwikkeld voor teams van fraudeprofessionals bij grote organisaties, biedt meer inzicht en meer controlemogelijkheden voor het identificeren en voorkomen van fraude.

Fraudeprofessionals bij grote organisaties kunnen Radar nu gebruiken voor:
  • Snellere en nauwkeurigere beoordelingen: bij het beoordelen van betalingen laat Radar relevante informatie en gerelateerde betalingen zien die het bedrijf al eerder van de klant heeft verwerkt. Dankzij beter inzicht, zoals een typisch inkooptraject of een mismatch tussen het land waar het IP-adres is geregistreerd en het land waar de creditcard is uitgegeven, kunnen mo>>

    Lees verder..
  • 19 April 2018 om 12:33

Persbericht: Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalende bedrijfsinitiatieven voor IT-investeringen

Amsterdam, 19 april 2018 – De drie bedrijfsinitiatieven die in 2018 het meest bepalend zijn voor IT-investeringen zijn wet- en regelgeving (16%), bedrijfsgroei (16%) en optimaliseren van de klantervaring (13%). In 2017 stond het veranderen van bestaande bedrijfsprocessen nog bovenaan met 28 procent. CIO’s (Chief Information Officers) maken bedrijfsinnovatie komend jaar een persoonlijke topprioriteit. Dit blijkt uit onderzoek van Computer Futures onder tweehonderd CIO’s in Europa uit verschillende branches.

Klant centraal op de IT-afdeling
Het aantrekken, converteren en behouden van klanten wordt steeds belangrijker binnen organisaties. Er is een beweging gaande naar een IT-afdeling waar de klant het uitgangspunt vormt; hij wordt bepalender voor IT-activiteiten en -investeringen. Ook bedrijfsgroei is van groeiend belang voor IT-investeringen. In 2017 was dit voor 9 procent het geval tegenover 16 procent in 2018. Opvallend is dat slechts voor een kleine 3 procent van de organisaties het vergroten van winst bepalend is voor IT-investeringen.


Figuur 1: Bedrijfsinitiatieven bepalend voor IT-investeringen

Bedrijfsinnovatie topprioriteit voor CIO’s
Het stimuleren van bedrijfsinnovatie krijgt de hoogste prioriteit van CIO’s. Ook het stroomlijnen van IT-initiatieven met de bedrijfsdoelen staat bij het grootste deel van de CIO’s hoog op de agenda. Cybersecurity staat op de derde plaats, een forse stijging ten opzichte van vorig jaar. Toen was dit namelijk nog een van de laags>>

Lees verder..
  • 19 April 2018 om 12:19

Persbericht: Unisys Stealthยฎ Security Software breidt microsegmentatie-bescherming voor datacenters, clouds en mobiele apparaten uit naar medische apparatuur en Internet of Things

Hoofddorp, 19 April 2018Unisys introduceert een nieuwe versie van zijn onderscheiden Unisys Stealth® security software suite, inclusief upgrades die de beveiliging uitbreiden naar gespecialiseerde Internet of Things (IoT) apparatuur en andere verbonden apparatuur, zoals medische bewakingsmachines, bagagescanners, industriële besturingssystemen en bewakingscamera's.

De nieuwe versie Stealth™ microsegmentatiesoftware beschermt nu ook IoT-apparaten en isoleert ze van niet-vertrouwde netwerksegmenten binnen een Stealth-beveiligd netwerk, om inbraak en manipulatie op afstand te voorkomen en tegelijkertijd het bedrijfsnetwerk te beschermen tegen mogelijke inbraken vanaf onbeveiligde apparaten. Door deel uit te maken van een met Stealth beveiligd netwerksegment, worden kostbare apparaten beschermd tegen ongeautoriseerde toegang, waardoor het aanvalsoppervlak wordt verkleind.

Deze nieuwe functionaliteit kan worden geleverd als een virtuele of fysieke gateway om ook apparaten te beschermen waarop Stealth niet kan worden geïnstalleerd, zonder dat er hardware- of softwarewijzigingen nodig zijn aan de gespecialiseerde apparaten.

“Onze nieuwe Stealth-release breidt de kracht van microsegmentatie uit naar apparaten en gegevens die eerder kwetsbaar waren voor aanvallen en ongeautoriseerde toegang,” zegt Tarek El-Sadany, senior vice president Technology en chief technology officer van Unisys. “In een zorginstelling kan Stealth bijvoorbeeld ongeoorloofde toegang tot medische apparaten en patiëntgegevens voorkomen en beperken, waardoor een veilige, realtime gegevensstroom van apparaten naar medische databases mogelijk wordt en de kosten van compliance worden verlaagd dankzij flexibel beveiligingsbeheer.”

Volgens Gartner worden “oude medische apparaten die niet ontworpen zijn voor internettoegang, nu verbonden >>

Lees verder..
  • 19 April 2018 om 12:14

Persbericht: Samenwerking, Schneider Electric, Nexton en BluBrick Real Tech voor slimme en duurzame gebouwen

Hoofddorp, 18 april 2018 - Drie marktspelers op het gebied van SMART Buildings gaan vanaf 1 mei 2018 een partnership met elkaar aan om in de Nederlandse markt verschillende (eind)klanten te adviseren bij het opleveren van nieuwe duurzame en intelligente gebouwen. Op woensdag 18 april tekenen Schneider Electric, Nexton (voorheen Mega Elektra Holding)  BluBrick Real Tech een intentieverklaring om de samenwerking kracht bij te zetten. In 2018 zullen deze drie partijen verschillende projecten opleveren. Het eerste project is het realiseren van het nieuwe hoofdkantoor van Nexton aan de Paasheuvelweg in Amsterdam.



Binnen deze samenwerking zal Schneider Electric producten, services & solutions voor SMART Buildings leveren voor de vastgoedprojecten die Nexton en BluBrick Real Tech aannemen en/of uitvoeren. Nexton biedt tevens de expertise in het bouw- en installatietraject van deze projecten. De kracht van de samenwerking tussen de drie partijen is het - vroegtijdig - delen van marktkennis en marktopdrachten. De partijen zullen met elkaar samenwerken met als doel om de gebruikerswensen van het pand te begrijpen en optimaliseren – of het nu gaat om over de ´Well Being´ van de huurders en gebruikers, of het optimaal energiebeheer van het pand.

Schneider Electric
Schneider Electric heeft tientallen jaren van expertise en ervaring opgedaan in gebouwen, datacentra, industrie en infrastructuur. Met behulp van het interoperationele technologieplatform EcoStruxure™ brengt Schneider Electric energie, automatisering en software samen binnen vastgoed en vastgoedprojecten.

Nexton
Nexton (voorheen Mega Elektra Holding) heeft jarenl>>

Lees verder..
  • 18 April 2018 om 19:52

Persbericht: Meer bekend overย ECO Coin, de eerste cryptocurrencyย gedekt door bomen (lancering 20 april)

Amsterdam, 18 april 2018 – Nog maar een paar dagen tot de publieke lancering van de ECO Coin, de allereerste cryptocurrency gedekt door bomen. Hoe werkt deze cryptomunt die mensen beloont voor duurzame handelingen? Hoe zijn ECO’s te verkrijgen en waar zijn ze aan uit te geven? Vanaf vandaag is er nieuwe informatie beschikbaar, onder meer over de achterliggende blockchain technologie, koersbepalingen, marktwerking en de filosofie achter het systeem. Next Nature Network presenteert de ECO Coin voor het publiek op vrijdag 20 april om 17.00 uur in het circulaire paviljoen Circl in Amsterdam.



De ECO Coin is een nieuwe cryptocurrency die mensen beloont voor duurzame handelingen. Je kunt bijvoorbeeld ECO’s verdienen door vleesvrije maaltijden te eten, over te schakelen op een groene energieleverancier of door afval te scheiden. Zo is duurzaamheid niet langer een morele verplichting, maar een economische beslissing.

Iedere ECO Coin wordt gedekt door één boom. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop de goudstandaard werkte, voordat deze in de jaren zeventig werd opgeheven. Het is mogelijk om bomen aan het systeem te doneren als onderdeel van de ICO (initial coin offering) van ECO Coin. Aan de hand van het aantal gedoneerde bomen wordt bepaald hoeveel ECO Coins er in omloop zijn. Het doel van de ECO Coin is het verbinden van economie en ecologie, door ecologische waarde expliciet te maken in economische termen.

Hieronder worden de vijf meest gestelde vragen beantwoord:

Hoe werkt het?
Net als andere cryptocurrencies worden ECO’s opgeslagen in digitale portefeuilles, die initieel via een webbrowser toegankelijk zullen zijn en vervolg>>

Lees verder..
  • 18 April 2018 om 17:29

Persbericht: Zyxel en distributeur Tech Data slaan handen ineen

Hoofddorp, 18 april 2018 – Zyxel, Your Networking Ally, en distributeur Tech Data (Nasdaq: TECD) zijn een samenwerking aangegaan. Tech Data wordt één van de vijf ICT distributeurs van Zyxel in de Benelux. De leverancier van netwerk- en communicatieoplossingen stelt zich tot doel nieuwe resellers aan te trekken voor Zyxel’s complete netwerkportfolio, inclusief de nieuwe cloudpropositie Nebula.



Met Tech Data kunnen resellers de juiste technologische oplossingen kiezen uit een end-to-end portfolio waar nu ook de producten van Zyxel toe behoren. Onderkant formulier

Peter van der Putten, Head of Channel Benelux bij Zyxel: “Met Tech Data voegen wij een nieuwe dimensie toe aan onze channelstrategie. Eén van onze doelstellingen is uitbreiding van onze klantbreedte. We willen het aantal actief kopende Zyxel resellers in de Benelux aanzienlijk vergroten. Onze missie is om hét voorkeurs ICT-netwerkmerk te zijn door gebruiksvriendelijke en betaalbare technologische oplossingen aan te bieden aan onze klanten.” Hij vervolgt: “Tech Data’s services en oplossingen, gespecialiseerde vaardigheden en expertise in bijvoorbeeld next-generation technologieën bieden onze kanaalpartners de mogelijkheid de oplossingen te leveren die bedrijven nodig hebben om te verbinden, te groeien en zich verder te ontwikkelen.”

Endpoint Solutions
Tech Data is een wereldwijde ICT distributeur dat een groot aantal merken voert, waaronder HP, Apple, Samsung, Oracle, IBM, Cisco en Microsoft. Het Zyxel productaanbod valt onder het Enpoint Solution>>

Lees verder..
  • 18 April 2018 om 17:26
โŒ