[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 22 Juni 2018Persberichten

Persbericht: Jumbo transformeert de maritime sector met Mixed Reality

Jumbo Maritime heeft samen met ETTU en Friday Out Of The Box gewerkt aan een innovatieve oplossing om de maritieme industrie verder te digitaliseren. Samen is de Deckmarking-oplossing ontwikkeld, waarmee gebruik wordt gemaakt van de Microsoft HoloLens. 

De uitdaging
Voorafgaand aan het laden van zware liftladingen voert het Schiedamse maritime bedrijf een complex proces uit. Een ingenieur zorgt er met de hand voor dat juiste verankeringspunten op het dek worden gelast. Minstens twee personen markeren de juiste plekken op het dek met een blauwdruk en meetlint (Deckmarking). Dit handmatige proces kost veel tijd en het risico op meetfouten is groot.

Jumbo was op zoek naar een efficiëntere manier om dit proces uit te voeren. Hierbij is er gekeken om informatie op het dek te projecteren voor het plaatsen van grote en zware voorwerpen. Samen met Friday Out Of The Box en ETTU is het project gestart om aan deze vraag te kunnen voldoen. Om dit concept te realiseren is Mixed Reality en de Microsoft HoloLens ingezet om ons Deckmarking-proces te versnellen en te verbeteren", aldus Wout Janssens, Director Operations & Engineering bij Jumbo.

Hoe het werkt
Met behulp van de Microsoft HoloLens kan de ingenieur de blauwdruk als hologram geprojecteerd op het schip zien. Dit maakt het eenvoudiger om de ankerpunten te markeren en ladingen correct te plaatsen. 

Nauwkeurigheid is extreem belangrijk
Naast veiligheid en bruikbaarheid was het belangrijk om een stabiele en zeer nauwkeurige projectie te creëren op het immense oppervlak van de Jumbo-schepen. Deze gespecialiseerde omgeving vereist een nauwkeurigheid van 1 centimeter binnen oppervlakke>>

Lees verder..

  • 22 Juni 2018 om 17:42

Persbericht: LCG lanceert online sociaal leerplatform LCG Connector

Nijmegen, 22 juni 2018LCG, consultancy- en trainingsbureau gespecialiseerd in Lean en Agile, lanceert het online leerplatform LCG Connector. Dit is een online leerplatform waarmee organisaties hun Lean en Agile vaardigheden kunnen vergroten. In de leeromgeving kunnen enerzijds medewerkers hun eigen Lean en Agile kennis bijspijkeren met behulp van theorie, coaching en oefeningen. Anderzijds kunnen bedrijven hun verbeteringen en vooruitgang inzichtelijk maken. De lancering van de leeromgeving is een belangrijke stap in de 50-jarendoelstelling van LCG: het levensgeluk in Nederland vergroten.

Modules
De LCG Connector is opgebouwd uit vier onderdelen en iedere organisatie kan de omgeving op maat inzetten.
  • Learning Bites: in deze 10 tot 15 minuten durende modules leren medewerkers meer over onder andere Lean en Agile.
  • Lean Lab: een database met Lean-experimenten waarin medewerkers worden meegenomen in het toepassen van een tool of techniek. 
  • Sociale Tijdlijn: een social feed ingericht om successen, geleerde lessen en hulpvragen te delen met collega’s. 
  • Impact Hub: de plaats waar alle afgeronde en lopende verbeterinitiatieven van de organisatie bij elkaar staan. 
Bekijk deze video om de LCG connector in werking te zien: https://vimeo.com/274836568

  • 22 Juni 2018 om 12:42

Persbericht: Hogeschool Rotterdam wint Sogeti ProjectB Challenge voor goed doel

Tijdens de Awards Night op 21 juni 2018 van de jaarlijkse ProjectB Challenge in Utrecht heeft het studententeam van Hogeschool Rotterdam de prijs in de wacht gesleept voor het meest innovatieve product voor mensen met een beperking. De vijf Rotterdamse studenten hebben de zogeheten Sense Shift ontwikkeld. Deze slimme helm voor blinde mensen scant ruimtes die omgezet worden naar geluid voor meer ruimtelijk inzicht. De jury sprak over een ruwe diamant met veel potentie. ProjectB is een initiatief van IT-dienstverlener Sogeti in samenwerking met de hogescholen van Utrecht, Rotterdam en Zwolle. Het doel van dit inmiddels vierjarige project is een IT-innovatie te ontwikkelen voor mensen met een beperking om de kwaliteit van hun leven te verbeteren. Daarnaast leren studenten hoe ze hun IT-kennis op een nuttige manier in de praktijk kunnen toepassen.

Sense Shift kwam als winnaar uit de bus geselecteerd uit een arsenaal van zeven innovatieve digitale producten. Apps voor autistische kinderen, een webapplicatie die helpt bij het revalideren, een slimme speaker die mensen zelfredzamer maakt of apps die gesprekken omzetten in tekst. Een paar voorbeelden uit de greep van de studenteninnovaties.

Inspiratie voor zorginstellingen
De jury over het winnende digitale product Sense Shift: “Mensen met een visuele beperking zijn extra gevoelig voor geluid. Deze innovatie maakt daar optimaal gebruik van. Het omzetten van ruimte naar geluid en trillingen via sensoren en een camera is een geweldig slimme toepassing. Het prototype helm is wellicht nog niet ideaal, maar deze innovatie laat wel goed zien hoe blinde mensen hiermee hun leven kunnen verrijken.”

“Met de ProjectB Challenge geeft Sogeti derde en vierdejaars IT-studenten de gelegenheid hun IT-kennis in te zetten voor een goed doel. De studenten werken aan een zelfbedachte innovatie die het leven van mensen met een beperking ondersteunt. Het team doet zelf onder>>

Lees verder..

  • 22 Juni 2018 om 12:38

Persbericht: Red Hat maakt resultaten bekend van eerste kwartaal boekjaar 2019

  • Omzet eerste kwartaal $814 miljoen, 20% meer dan het voorgaande jaar of 17% in constante valuta
  • Omzet uit abonnementen voor applicatieontwikkeling-gerelateerde technologieën en andere nieuwe technologieën eerste kwartaal $189 miljoen, 37% meer dan het voorgaande jaar of 32% in constante valuta
  • Operating cashflow eerste kwartaal $346 miljoen, 34% meer dan het voorgaande jaar
  • Quarter-end deferred revenue balance $2,4 miljard, 19% meer dan het voorgaande jaar
Amsterdam, 22 juni 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, heeft de resultaten bekend gemaakt van het eerste kwartaal van boekjaar 2019 dat afliep op 31 mei 2018.

“De overstap naar een hybride cloudarchitectuur blijft een strategische prioriteit voor onze klanten. We hebben wederom een sterke omzetgroei in het eerste kwartaal gerealiseerd, omdat klanten onze cloud-enabling technologieën voor hun applicaties blijven gebruiken,” aldus Jim Whitehurst, President en Chief Executive Officer van Red Hat. "We realiseren bijvoorbeeld een sterke groei in inkomsten uit abonnementen en diensten voor onze OpenShift-technologieën, omdat meer klanten hun applicaties in Linux-containers moderniseren voor hun hybride cloud- en digitale transformatie-initiatieven.”

“Het eerste kwartaal was een sterke start van het nieuwe boekjaar met een groei met dubbele cijfers in een aantal gebieden, waaronder 19 procent groei qua totale omzet in Amerikaanse dollars of 20 procent gemeten in constante valuta en meer dan 40 procent groei in omzet uit abonnementen voor applicatieontwikkeling gerelateerde technologieën en andere nieuwe technologieën,” aldus Jim Whitehurst, President en Chief Executive Officer bij Red Hat. “Wij blijven profiteren van ons vermo>>

Lees verder..
  • 22 Juni 2018 om 11:52
OuderPersberichten

Persbericht: Blockchain verandert de woningmarkt

Helmond 21 juni 2018 - Een project gebaseerd op blockchain technology, ontwikkeld door wownity bv, heeft fida geïntroduceerd waarvan de waarde gevoed en opgestuwd wordt door onderliggend vastgoed. Maar wownity is geen traditioneel vastgoed bedrijf!

Met de gefaseerde uitgifte van fida worden huizen door wownity op aanvraag van de bewoner aangekocht. Met wownity “own” je niet meteen een huis maar “bewown” je het wel. En op termijn komt het wel degelijk in eigen bezit van de “wowner”, dankzij een koopoptie. Een nieuwe manier van huizenbezit, zonder hypotheek en risico.

Het innovatieve concept van wownity vormt het stevige fundament voor de investeerders in fida. Op basis van een blockchain contractuele overeenkomst (smart contract) met de fida-investeerders worden de huuropbrengsten gebruikt om fida terug te kopen en van de markt te halen (buy-back and burn principe). Daardoor wordt de waarde van fida steeds verder opgestuwd. Het hele systeem van fida en wownity zit in de blockchain en maakt de vastgoed- en geldketen volledig transparant voor deelnemers.

Wownity start eind 2018 met het aankopen van huizen, te beginnen in Nederland. Het bedrijf voorspelt voor 2022 een portefeuille met 2500 woningen. Vanaf 2022 wil het bedrijf ook de internationale markt gaan bedienen.

Het gedachtengoed achter fida en wownity is vooral ingegeven door de stagnerende huizenmarkt die grote delen van de bevolking niets meer te bieden heeft: de huren zijn torenhoog en worden alleen maar hoger. De hypotheekregels zijn ongemeen streng en bieden ook mensen met een redelijk stabiel inkomen nauwelijks perspectief. Wownity in combinatie met fida gaat daar verandering in brengen: een revolutie op de woningmarkt.

Fida & wownity, built on bricks and blockchain

Voor meer informatie zie www.fida.io

Einde persbericht


Over wownity

Je “ownt” nog niet maar je “wownt” al wel!

Terwijl de wereld om ons heen in hoog tempo verandert, blijft de huizenmarkt oerconservatief. Zowel qua verwerving als qua financiering. Geen wonder dat de doorstroom stokt. Wownity wil daarin verandering aanbrengen. Dankzij een volstrekt nieuw en disruptief concept dat het midden houdt tussen huur en koop. En door slim gebruik te maken van nieuwe financieringsbronnen en transparante blockchaintechnologie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bart Joosten (06 51 49 33 42). Zie de website https://www.fida.io voor het downloaden van een uitgebreid whitepaper.
  • 21 Juni 2018 om 20:09

Persbericht: COLT TECHNOLOGY SERVICES LANCEERT AMERIKAANS NETWERK VOOR ON DEMAND BANDBREEDTE EN SELFSERVICEMOGELIJKHEDEN VOOR MULTINATIONALS

Colt Technology Services heeft een Amerikaans netwerk gelanceerd dat multinationals en financiële dienstverleners met Europa en Azië verbindt. Dit softwaregedreven netwerk herschrijft het model voor intercontinentale datadiensten.

Colt, een van ‘s werelds eerste ‘alt-nets’, heeft 13 grote Noord-Amerikaanse steden, waaronder New York, San Francisco en Chicago, verbonden met zijn fijnmazige Aziatische en Europese metronetwerken. Het wereldwijde netwerk van Colt omspant ruim 870 datacenters en 26.000 gebouwen met glasvezelverbindingen en verbindt klanten van Colt met ‘s werelds belangrijkste financiële knooppunten.

In Europa en Azië heeft Colt alle zeggenschap over het Colt IQ Network. Hierdoor kan het direct voorzien in de zakelijke behoeften van bedrijven zonder te worden vertraagd door een overdadig lange dienstenketen. Het Colt IQ Network biedt multinationals de mogelijkheid om direct de bandbreedte op te voeren en netwerkdiensten snel naar nieuwe locaties uit te breiden. Dit maakt Colt tot een strategische partner voor bedrijven die op internationale expansie inzetten.

Overal ter wereld verwachten bedrijven flexibele on demand connectiviteitsoplossingen met hoge bandbreedte die even gebruiksvriendelijk zijn als consumententoepassingen. Vaak zitten de verouderde technologie en processen van serviceproviders dit in de weg. Bedrijven kunnen op deze manier minder snel inspringen op de dagelijkse marktbehoeften. Dit schept kansen voor alternatieve netwerkaanbieders die vooroplopen in de technologische ontwikkelingen en ondersteuning kunnen bieden voor de snelle zakelijke besluitvorming waar de on demand economie om vraagt.

Het IQ Network van Colt biedt bedrijven real-time grip op hun over verschillende continenten verspreide technologische infrastructuur. Zij kunnen de on demand netwerkservices van Colt in een paar minuten activeren via een k>>

Lees verder..
  • 21 Juni 2018 om 18:39

Persbericht: JUNIPER NETWORKS WORDT WERELDWIJDE SPONSOR VAN DE WORLD ROBOT OLYMPIAD

Juniper Networks is wereldwijde technologiepartner geworden van de World Robot Olympiad™ Association (WRO®). Deze non-profitorganisatie stimuleert op wereldwijde schaal de praktische ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van robotica in het onderwijs. Juniper zal op basis van een meerjarige overeenkomst nauw met WRO samenwerken aan het opzetten, promoten en verder ontwikkelen van deze wereldwijde competitie, die jaarlijks tienduizenden jonge mensen aantrekt.

In het kader van zijn betrokkenheid bij de competitie zal Juniper optreden als sponsor van een nieuwe prijs die dit jaar voor het eerst tijdens de finale wordt uitgereikt: de Juniper Networks’ Engineering Simplicity Honors Award. Juniper zal de robotica-oplossingen van teams uit alle leeftijdsgroepen beoordelen op durf, creativiteit en eenvoud. De World Robot Olympiad moedigt deelnemende teams aan om de principes van automatisering te verkennen en complexe vraagstukken op te lossen door een beroep te doen op hun wiskundige en programmeervaardigheden. De competitie stimuleert ook andere belangrijke levensvaardigheden, zoals teamwork, doorzettingsvermogen, leren van fouten en creatief denken.

Juniper sponsort momenteel een korte documentaire die ingaat op het menselijke verhaal achter enkele van de teams en hun voorbereidingen voor de WRO 2018. Het werkt hiervoor samen met de begenadigde filmmaker en regisseur James Redford, die bekend staat om documentaires met persoonlijke verhalen over de zoektocht naar oplossingen voor prangende maatschappelijke en milieuvraagstukken.

Belangrijkste nieuwsfeiten
  • Jaarlijks nemen ruim 23.000 teams uit meer dan 70 landen deel aan de competitie van WRO. Het ga>>

    Lees verder..
  • 21 Juni 2018 om 18:34

Persbericht: Switch Datacenters lanceert plan voor bouw 1.700 m2 wholesale data center in AMS1 campus in Amsterdam

Amsterdam, 21 juni 2018 – Switch Datacenters, een Europese provider van build-to-suit corporate datacenters en enterprise-level colocatie faciliteiten, heeft zijn plannen bekendgemaakt voor de bouw van een nieuw datacenter op het campusterrein van Switch AMS1 in Amsterdam. Het 1.700 m2 grote datacenter krijgt een wholesale bestemming, wat betekent dat het zal worden verhuurd aan een enterprise organisatie, een managed colocatie provider of een cloud provider die een eigen datacenter in Amsterdam wil vestigen.

Het nieuwe datacenter met een afmeting van 1.700 vierkante meter zal door Switch Datacenters worden gebouwd volgens een uiterst energie-efficiënt (gecalculeerde pPUE: 1,04) en zeer redundant uitgevoerd, enterprise-level design. Het datacenter krijgt een 2N power configuratie en is gevestigd in Amsterdam Zuidoost, een gebied met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels. In totaal zijn op de locatie van het nieuwe datacenter 460 dark fiber verbindingen beschikbaar.

In het gebruik biedt het nieuwe datacenter van Switch Datacenters schaalbare power feeds met een capaciteit die modulair kan worden geschaald van 2 MVA naar 10 MVA. De gebruikte koeling technologie resulteert volgens de berekeningen van Switch Datacenters in een ultra-lage, uiterst energie-efficiënte pPUE waarde van 1,04.

Het nieuwe wholesale datacenter in Amsterdam wordt geleverd inclusief 800 vierkante meter kantoorruimte. Deze kantoorruimte kan door Switch Datacenters klant-specifiek worden ingericht, om tegemoet te komen aan specifieke wensen van de enterprise organisatie, managed colocatie provider of cloud provider die het nieuwe datacenter straks gaat betrekken.

“Het nieuw te bouwen datacenter in Amsterdam zal turnkey en klaar voor gebruik worden opgeleverd, waarbij rekening wordt gehouden met de meest veeleisend>>

Lees verder..

  • 21 Juni 2018 om 18:14

Persbericht: Dell investeert in mens, milieu en maatschappij en presenteert zijn 2020 Legacy of Good-rapport

image

Amsterdam – Dell Inc. heeft zijn jaarlijkse 2020 Legacy of Good update gepresenteerd waarin het inzicht geeft in zijn (langetermijn)inspanningen op het gebied van maatschappij, mensen en het milieu. Het rapport geeft een samenvatting van de activiteiten die Dell op dit gebied heeft ondernomen tijdens het fiscaal jaar 2018 (dat liep van 4 februari 2017 tot 2 februari 2018). Het rapport, en de activiteiten die daarin worden genoemd, komen voort uit het verantwoordelijksgevoel en de voortrekkersrol die Dell neemt om een duurzame en welvarende toekomst te realiseren. 

Dell ziet de vooruitgang van de mensheid dankzij de inzet van technologie als belangrijk bedrijfsdoel (purpose). Een van de manieren waarop het bedrijf daar invulling aan geeft is zijn commitment aan het Legacy of Good-initiatief waarin het Dell-technologie en -expertise inzet om goede dingen te realiseren voor mensen en de planeet. Dat houdt bijvoorbeeld in dat Dell investeert in innovatie die de impact op het milieu reduceert, dat het een transparante supply chain ondersteunt, zorgt voor inclusiviteit op de werkvloer en minder bedeelde gemeenschappen helpt.

“Het Legacy of Good-programma laat zien wat er gebeurt wanneer mens en technologie samen hetzelfde doel nastreven”, aldus Christine Fraser, Chief Responsibility Officer van Dell. “Onze klanten, partners en teams zijn meer dan ooit betrokken bij dit werk en blijven op zoek naar innovatieve manieren om om te gaan met natuurlijke bronnen, afval te verwerken en te zorgen voor meer inclusiviteit.” 

Duurzaam d>>

Lees verder..
  • 21 Juni 2018 om 14:00

Persbericht: INTO maakt vandaag top 10 frustraties bekend die je met een digitale werkomgeving kunt voorkomen

BREDA, 21 juni 2018 – INTO maakt vandaag in een live webinar de top 10 frustraties bekend die je met een digitale werkomgeving kunt voorkomen. Deze top 10 is samengesteld op basis van klantcases in combinatie met de analyse van vragen die INTO’s helpdesk bijna dagelijks ontvangt. Clarinda Dobbelaar, CMO INTO, is moderator van het webinar met gastsprekers Tim Kieft, auteur van het boek ‘Cloudsource je ICT’ en Michiel Swaans, cloud consultant bij INTO.

Edwin Hageman, CEO INTO: ”Vandaag is het derde webinar dat INTO host rond het thema ‘waarom het nu van belang is voor Ondernemend Nederland om over te stappen op een digitale werkomgeving’. Dit keer gaan we meer in op de eindgebruikers en waar zij in de praktijk tegen aanlopen, en hoe zij met een digitale werkomgeving deze frustraties kunnen voorkomen om productiever te werken. De vorige twee webinars waren gericht op informatiebeveiliging en de succesfactoren waarmee je rekening moet houden bij iedere cloud migratie.”

Tim Kieft: “INTO ziet het als haar missie om MKB Nederland te ondersteunen in de digitale transformatie. Dat doen we door complexe technologie - die vaak alleen is weggelegd voor grotere organisaties - te simplificeren en geschikt te maken voor Ondernemend Nederland. Wij hebben de kennis, oplossingen en middelen om MKB Nederland te begeleiden in hun transformatie naar de digitale werkomgeving. Dankzij ons specifieke stappenplan, het INTO Digitale Expeditieplan©, begeleiden we ondernemers stap voor stap om hun roadmap te realiseren en op tijd klaar te zijn voor de eisen die klanten en nieuwe medewerkers aan hen stellen.“

Aanmelden of toegang vragen tot het webinar van vanmiddag en de overige recorded webinars: www.into.nu/webinars/

Einde persbericht

Over INTO
INTO is de grootste B2B leverancier van Nederland voor cloud based werkomgevingen inclusief (tele)communicatie. Als Cloud Service Enabler laat INTO Ondernemend Nederland profiteren van de digitale werkomgevingsmogelijkheden van vandaag én morgen. INTO biedt alle bouwblokken voor een digitale werkomgeving: van telecom tot infrastructuur, van digitale werkplek tot hardware.

Door nauwe samenwerking met onze Triple A partners en krachtige franchiseondernemers, komen we tot innovatieve oplossingen waardoor organisaties nóg slimmer kunnen samenwerken. Een complexe wereld transparant en toegankelijk maken staat daarbij centraal. Wij noemen dit: ‘Simplicity as a Service’. De 40 franchiseondernemers zorgen voor een landelijke dekking en zijn altijd dichtbij de klant. Samen zorgen we ervoor dat klanten zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn: ondernemen.

INTO laat het werken. www.into.nu

Contactpersoon voor pers en media:

Corina Kuijlen
Marketing Manager
+31 (0)88-7777094
marketing@into.nu

Meer informatie zoals hoge resolutie foto’s: http://into.nu/perscenter-into
  • 21 Juni 2018 om 15:55

Persbericht: NEG-ITSolutions introduceert: β€˜Premium Selection Refurbished hardware’

Nieuwegein, 20 juni 2018, NEG-ITSolutions, onafhankelijke leverancier van IT-oplossingen, IT-diensten en IT-hardware, introduceert de Premium Selection Refurbished hardware. De meest voordelige en betrouwbare refurbished hardware voor de zakelijke markt.
Premium Selection Refurbished hardware
Vertrouwen en betrouwbaarheid
Leendert van Houwelingen, commercieel directeur bij NEG-ITSolutions “Al ruim 25 jaar levert en ondersteunt NEG-ITSolutions refurbished hardware van A-merken Apple, HP, Dell en Lenovo. De NEG Premium Selection Refurbished hardware is het kwaliteitslabel van NEG-ITSolutions voor de beste kwaliteit en betrouwbare refurbished hardware. Deze hardware is altijd 100% technisch in orde en in de beste conditie”.

100% technisch in orde
Alle apparatuur wordt door NEG-ITSolutions op twintig punten grondig getest, gereinigd en, waar nodig, voorzien van nieuwe onderdelen. Alle Premium Selection Refurbished hardware wordt voorzien van een nieuwe en officiële systeemsoftware-installatie en nogmaals getest, waardoor de afnemer altijd verzekerd is van betrouwbare IT-apparatuur die 100% technisch in orde is.

24 maanden standaard garantie voor nog meer zekerheid
Wie voor de Premium Selection Refurbished hardware van NEG kiest, krijgt maar liefst 24 maanden Carry-in garantie op de hardware! 24 maanden de zekerheid van optimaal werkende IT-apparatuur. NEG heeft zelfs zoveel vertrouwen in de kwaliteit van de hardware dat zij bij afname van 25 stuks of meer zelfs gratis 48 maanden garantie geeft.

Direct via Webshop bestellen
De Premium Selection Refurbished hardware is eenvoudig via de nieuwe NEG-webshop te bestellen. Op deze webshop wordt naast de refurbished hardware ook de beste deals van nieuwe hardware van Apple en HP aangeboden.

Kostenbesparing tot wel 70% mogelijk
De Premium Selection Refurbished hardware kan een kostenbesparing tot wel 70% opleveren t.o.v. nieuwe hardware. Ook kan deze refurbished hardware worden aangeboden in een Device as a Service concept (DaaS) voor een vast bedrag per maand inclusief alle dienstverlening. Voor tijdelijk gebruik is refurbished hardware een heel interessante optie voor zowel onderwijs, zorg, overheid en de zakelijke markt.

Circulaire inzet: Don’t waste IT!
Door de inzet van Refurbished IT-apparatuur wordt de levensduur van hardware optimaal benut en wordt het milieu aanzienlijk minder belast.

Over NEG-ITSolutions
NEG-IT Solutions (sinds 1993), onderdeel van de NEG Group, richt zich op de complete levenscyclus van eindgebruikers hardware voor het onderwijs, zorg, overheid en de zakelijke markt. De focus ligt hierbij op kostenbesparende IT-oplossingen en IT-diensten zoals het leveren, plaatsen, verhuizen, afvoeren en verwerken van IT-apparatuur. NEG levert ook een Device as a Service (DaaS) concept. Een werkplek inclusief alle service voor een vast bedrag per maand. Vanuit haar Service Center in Nieuwegein levert en ondersteunt NEG-ITSolutions nieuwe en refurbished hard- en software van de A-merken: Apple, HP, Dell, Lenovo en Microsoft.

De NEG Group is kennismarktleider op het gebied van circulaire IT.De NEG-groep bestaat uit meerdere labels, waaronder value added reseller en logistiek serviceprovider NEG-ITSolutions, Stichting ITdonations, logistiek dienstverlener ICTlifecycle, consumentenwebshops iUsed en tweedehandsnotebook.nl en IT-consultancy & service-managementorganisatie IT Group.

Meer informatie
www.neg-itsolutions.nl

Leendert van Houwelingen
030-69 30 466
leendert.vanhouwelingen@neg-itsolutions.nl

Perscontact NEG-ITSolutions

John van Engelenburg
030-69 30 466
John.vanengelenburg@neg-itsolutions.nl
  • 21 Juni 2018 om 13:49

Persbericht: Talend helpt Office Depot Europe met levering vertrouwelijke data

Redwood City, Californië en New York, 21 juni 2018Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloudintegratieoplossingen, kondigt aan dat Office Depot Europe gebruik maakt van Talend Data Fabric. De leverancier van kantoorartikelen en -diensten kan met het platform data verzamelen uit diverse operationele systemen, waarbij de geïsoleerde opslagplaatsen worden vervangen door een gecentraliseerde data-hub. Met Data Integration en Data Quality van Talend kan Office Depot Europe de efficiëntie binnen e-commerce verbeteren, terwijl de customer experience wordt versterkt met behulp van predictive analytics.  

Office Depot Europe verkoopt allerlei kantoorbenodigdheden aan consumenten in veertien Europese landen: van pen en papier tot kantoormeubelen en computers. Traditioneel gezien werden de producten en diensten vooral offline verkocht, met name via telemarketing. De organisatie is sindsdien overgestapt op een hybride retailmodel, dat offline en online shoppen combineert. Hiervoor was een dataconsolidatie-strategie nodig om alle kanalen te optimaliseren en een 360-graden klantenbeeld aan te leggen. De supplychain data uit diverse backend-systemen was moeilijk te analyseren. Met Talend Data Fabric heeft Office Depot weer vertrouwen in de kwaliteit van hun data en kunnen zij direct inspelen op de snel veranderende markt.   

Matt Steell, director of Information & Architecture bij Office Depot vertelt over de verbeteringen dankzij de samenwerking met Talend: “Talend heeft ons geholpen om datagedreven te worden, in plaats van applicatiegedreven. Met het platform kan ons team data gebruiken om de wensen van de kl>>

Lees verder..
  • 21 Juni 2018 om 13:42

Persbericht: Veeam behoudt sterk momentum en versterkt partnerschap met HPE

UTRECHT - Veeam® Software, marktleider op het gebied van Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise™, is de winnaar van de eerste Hewlett-Packard Enterprise (HPE) Momentum Technology Partner of the Year 2018 – Data and Analytics Solutions Award, die wordt uitgereikt aan de beste aanbieders van high-availability opslag en databescherming in de branche. De award markeert de erkenning van Veeam binnen het HPE-partnership en vormt een impuls voor de komende lancering van de integratie van Veeam Hyper-Availability-oplossingen in HPE’s internationale supply chainprocessen en –systemen.

“Deze award erkent het goede jaar dat Veeam heeft gehad als het gaat om klantadoptie,” zegt Peter McKay, co-CEO en bestuursvoorzitter bij Veeam. “Ons partnerprogramma heeft een jaar-op-jaar groei van drie cijfers gerealiseerd en we verwachten dat dit succes zal doorzetten als we ons bij meer programma’s zoals dat van HPE aansluiten. Het succes van ons partnerschap met HPE en het algehele succes van Veeam als bedrijf onderstrepen de toegevoegde waarde die klanten kunnen realiseren door de combinatie van vooraanstaande technologieën voor hybride-IT-omgevingen.”

HPE laat met deze award zien dat Veeam vooroploopt in opslag- en databeveiligingsoplossingen en dat het zich al lange tijd inzet voor het HPE Partner Ready Program”, zegt Milan Shetti, General Manager Storage and Big Data bij HPE. “Samen richting we ons op het aanbieden van vooraanstaande IT-oplossingen en zo hebben we al meerdere successen mogen delen.”

De award werd aangekondigd tijdens de HPE Global Partner Summit in Las Vegas en is een voorbeeld van één van de mijlpalen in de uitbreiding en het succes van het partnerschap tussen Veeam en HPE. Om deze trend voort te zetten en aan de hoge verwachtingen van de klant te blijven voldoen, zijn er>>

Lees verder..

  • 21 Juni 2018 om 12:07

Persbericht: Vienna House werkt samen met Infor aan digitaliseringsstrategie

Barneveld, 21 juni 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt aan dat het de Europese hotelgroep, Vienna House, helpt bij zijn digitaliseringsstrategie. Het bedrijf implementeert Infor Hospitality Management Solution (HMS) op 35 locaties om frontofficeprocessen te automatiseren en de gasten perfecte service te leveren. Infor HMS is een property-managementsysteem voor hotels dat uit een volledig geïntegreerde servicecentrale bestaat. Dit is de derde Infor-oplossing die door de hotelgroep wordt geïmplementeerd. Het bedrijf gebruikt al Infor d/EPM voor business analytics en Infor EzRMS voor het optimalisatie van de inkomsten en het rendement.

Het aanbieden van een complete set digitale diensten is een van de unique selling propositions (USP’s) van Vienna House. Gasten hebben via hun smartphone een scala aan diensten binnen handbereik, variërend van mobiel inchecken en uitchecken tot folders en reserveringen voor restaurants. Om de operationele processen in de frontoffice verder te automatiseren, heeft Vienna House een proefproject opgezet met Infor HMS in het Duitse hotel, Vienna House Easy Limburg.

De hotelgroep evalueerde verschillende oplossingen op de markt. Vanwege de uitgebreide taalondersteuning, de functionaliteiten van Infor HMS, en de naadloze integratie met Gustaffo.com, een Infor-partner die digitale conciërgediensten aanbiedt, kreeg Infor het contract toegewezen.

Vienna House heeft de flexibiliteit van de Infor HMS-gebruikersinterface gebruikt om voor de uitrol zijn eigen gespecialiseerde workflowsjabloon aan te passen. Alle locaties worden daar nu m>>

Lees verder..
  • 21 Juni 2018 om 12:04

Persbericht: Unit4 gepositioneerd als Visionair in Gartner's Magic Quadrant voor Cloud Core Financial Management Suites voor middelgrote, grote en internationale ondernemingen

Unit4 is in Gartner's Magic Quadrant voor Cloud Core Financial Management Suites voor middelgrote, grote en internationale ondernemingen opgenomen als Visionair, op basis van de volledigheid van Unit4’s visie en het vermogen tot executie.

"Een Gartner Magic Quadrant is de uitkomst van onafhankelijk en diepgravend onderzoek in een specifieke markt en het geeft een overkoepelend beeld van de relatieve posities van de concurrenten in die markt. Door het toepassen van een grafische weergave en een uniforme set evaluatiecriteria helpt een Magic Quadrant snel vast te stellen hoe goed technologieleveranciers hun visies uitvoeren en hoe goed ze presteren ten opzichte van Gartner's marktvisie." [i]

Unit4 Business World is ontworpen voor de dienstensector, waaronder hoger onderwijs, zakelijke dienstverlening, overheid en non-profit. Het is een public cloud SaaS-oplossing die voornamelijk wordt gebruikt op het Microsoft Azure-platform met regionale implementaties en dat rekening houdt met de eisen van veel organisaties voor systeem- en datalocatie.

"We doen er alles aan om in deze markt als marktleider te concurreren en deze belangrijke erkenning motiveert ons om tot het uiterste te gaan", aldus Stephan Sieber, CEO van Unit4. "Wij blijven investeren in het ontwikkelen van hoogstaande cloudapplicaties voor de dienstensector. We hebben ons aanbod vereenvoudigd zodat onze klanten snelle strategische waarde kunnen halen uit onze oplossingen die relevant zijn voor de uitdagingen waarmee hun mensen en klanten dagelijks worden geconfronteerd. Erkenning in Gartner's Magic Quadrant voor Cloud Core Financial Management Suites voor middelgrote, grote en internationale ondernemingen weerspiegelt onze vooruitgang en onze algemene visie op bedrijfssoftware in de toekomst."
 


[i] Gartner Methodologies, Gartner Magic Quadrant, 
  • 20 Juni 2018 om 19:56

Persbericht: Datto kondigt nieuwe functies aan om MSP’s nog betere dienstverlening te bieden

Amsterdam, 20 juni 2018 – Datto, de wereldwijd toonaangevende leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), introduceert verschillende nieuwe productverbeteringen om MSP-partners nog beter van dienst te kunnen zijn. De nieuwe functies bestaan uit Rapid Rollback, een baanbrekende tool voor serverherstel, verbeteringen voor de Autotask PSA Taken-gebruikersinterface en een nieuwe, levenslange garantie voor alle accesspoints, switches en managed power devices van Datto.

“Bij Datto ligt de focus altijd op onze MSP-partners. Met de functies die we nu tijdens DattoCon bekendmaken, kunnen ze nog makkelijker betrouwbare, schaalbare diensten leveren en zo hun business doen groeien”, zegt Austin McChord, CEO en oprichter van Datto. “Met ons brede productportfolio blijven we MSP’s kansen bieden om nieuwe klanten aan te trekken en diepere relaties met bestaande klanten te ontwikkelen. Dankzij ons open-ecosysteem kunnen onze partners de tools kiezen, die het best passen bij hun behoeften – ook als dat niet onze eigen tools zijn.”

Er worden onder andere verbeteringen aangebracht aan het Business Continuity and Disaster Recovery-platform (BCDR).
  • Rapid Rollback: zet bestandssystemen terug naar functionerende staat wanneer grote, ongewenste veranderingen zijn doorgevoerd zonder dat hiervoor de gehele machine een nieuw image nodig heeft. De tool voert vergelijkingstests uit tussen bestaande bestandssystemen en de laatste back-up om zo automatisch alleen de veranderde bestanden in de image te ontdekken en te herstellen. Dat scheelt de MSP veel tijd.
  •  Advanced Backup Verification: een serie automatis>>

    Lees verder..
  • 20 Juni 2018 om 19:52

Persbericht: Amazon en National Geographic aanwezig bij OnBrand β€˜18

Bynder bevestigt dat Amazon en National Geographic bij de 4e editie van  OnBrand aanwezig zijn. Het grootste Europese branding-event vindt op 11 oktober plaats in SugarCity. Duizenden marketeers van over de hele wereld komen dan naar Nederland om de laatste trends op het gebied van marketing, advertising, tech en design te delen.

OnBrand-organisator Nicholas Deskos is er dit jaar vroeg bij met het strikken van sprekers. “We richten ons met OnBrand op het topsegment van de internationale marketing. Niet alleen qua bezoekers, maar vooral ook qua sprekers. Dat vergt de nodige voorbereiding. Sommige gesprekken lopen nu al maanden – het passen en meten met de agenda’s is de grootste uitdaging. Maar zoals het er nu naar uitziet krijgen we een hele gave line-up.”

Amazon in nek-aan-nek race met Google
“Met Max Amordeluso van Amazon hebben we een spreker van wereldklasse binnengehaald,” zegt Nicolas Deskos. “Hij is de Europese ‘lead evangelist’ voor Amazon Alexa – dat wil zeggen, hij is de drijvende kracht voor de uitrol in Europa. Met hun slimme speakers strijden ze samen met Google Home om het marktleiderschap, dat is de laatste tijd steeds meer een nek-aan-nek race geworden. Amordeluso kan bezoekers meenemen in deze gigantenstrijd. Daar kunnen onze bezoekers waardevolle lessen uit trekken.”

Iconische fotografie in the digital age
Deskos bevestigt ook de komt van een andere topspreker: Emanuele Madeddu, EVP Global Brand Strategy bij National Geographic. “Emanuele timmert ondertussen tien jaar aan de weg bij National Geographic,” vertelt Deskos. “Op het gebied van branding spreken we dan over de wereldtop. Tegenwoordig zijn ze vooral >>

Lees verder..
  • 20 Juni 2018 om 19:49

Persbericht: Unitrends MSP verenigt back-up-management met nieuwe Autotask integratie

Amsterdam, 20 juni 2018 Unitrends MSP, het eerste bedrijf dat back-up, ransomwaredetectie en cloud-based business continuity voor de MSP-markt vanuit één platform aanbiedt, kondigt zijn nieuwste integratie met Datto’s Autotask PSA aan. De integratie is via de open API’s van Autotask en in samenwerking met het Autotask-integratieteam gebouwd en biedt Autotask PSA-gebruikers de mogelijkheid om hun Unitrends MSP appliances naadloos te bedienen vanaf één dashboard. Gebruikers kunnen nu vanuit hun Autotask PSA-console back-up-alerts bekijken en beheren, en automatisch back-upgerelateerde tickets maken. Daarnaast kunnen ze vanuit dezelfde console alle klantaccounts in één keer synchroniseren van Autotask PSA naar nieuwe Unitrends MSP appliances.

“Back-up is misschien wel de belangrijkste dienst die we onze klanten bieden”, zegt Dan Robinson, CEO en oprichter van Robinson Tech. “De mogelijkheid om moeiteloos een nieuwe Unitrends MSP appliance te installeren en vervolgens makkelijk back-up-alerts te bekijken en te beheren binnen het Autotask-dashboard, is geweldig voor onze productiviteit en schaalbaarheid. Met deze integratie kunnen we nóg sneller reageren op een alert of uitval, uren bijhouden en alle aspecten van de workflow managen vanuit één dashboard. Die extra efficiëntie is onbetaalbaar.”

“We zijn nog altijd vastberaden om de MSP-markt optimaal te ondersteunen”, zegt Mike Sanders, CEO van Unitrends MSP. “Met het oog op de recente fusie met Kaseya wilde het Unitrends MSP-team zijn toewijding aan de MSP-community nogmaals benadrukken. Daarom hebben we deze integratie met Autotask ontwikkeld.

We blijven ons product continu verbeteren met nieuwe integraties om aan de business continuity- en disaster recovery-eisen van MSP’s te vol>>

Lees verder..
  • 20 Juni 2018 om 19:26

Persbericht: BrabantZorg brengt infrastructuur naar de cloud met Uniserver en ITSN

Alkmaar, 20 juni 2018 BrabantZorg, instituut voor ouderenzorg, kiest voor Infrastructure as a Service (IaaS) van clouddistributeur Uniserver, om de continuïteit van haar dienstverlening te waarborgen. BrabantZorg maakt voor haar primaire proces gebruik van een cliëntenapplicatie waarmee medewerkers vanaf iedere locatie en via ieder device cliëntgegevens, zoals medicatie en behandelingen, kunnen raadplegen. Een goed functionerende en solide netwerkarchitectuur is voor BrabantZorg van cruciaal belang voor de continuïteit van de dienstverlening. Door de overstap naar het cloudplatform van Uniserver en met de kennis van implementatiepartner ITSN, is BrabantZorg nu verzekerd van een betrouwbare infrastructuur op Nederlandse bodem met de hoogste beschikbaarheidsstandaard. BrabantZorg beheerde haar eigen datacenter voordat ze de stap zette naar de cloud. De migratie naar een professioneel datacenter is gefaseerd uitgevoerd. Eerst is de apparatuur verhuisd, vervolgens zijn migraties uitgevoerd naar een private en public cloud. De volgende stap was het migreren van een mailapplicatie naar Office 365. Door te kiezen voor IaaS van Uniserver profiteert BrabantZorg nu van de beste hardware van Hewlett Packard Enterprise (HPE) en hoeft het geen grote investeringen meer te doen in hardware en het beheer ervan. Bovendien is de infrastructuur volledig redundant uitgevoerd over verschillende tier 4-datacenters in Nederland. BrabantZorg profiteert hierdoor van maximale continuïteit, veiligheid en schaalbaarheid. Bovendien monitort Uniserver proactief de bereikbaarheid van het platform, waardoor mogelijke verstoringen worden voorkomen.

Ellen van den Brand, Teammanager ICT bij BrabantZorg: “Een goed functionerende IT-omgeving is voor BrabantZorg van groot belang. Als onze primaire applicatie niet w>>

Lees verder..
  • 20 Juni 2018 om 15:42

Persbericht: RTB House wint AIconics Award voor Best Application of AI for Sales & Marketing

RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, heeft de AIconics Award 2018 gewonnen.

Deze prijs is ingesteld om de drive, innovatie en de inspanningen van de internationale AI- businesscommunity te vieren. De uitreiking vond voor de derde keer plaats, in samenwerking met Microsoft en Imperial College London. RTB House kreeg erkenning als leverancier van de Best Application of AI for Sales & Marketing vanwege zijn deep learning-technologie.

Lees het volledige Engelstalige persbericht hieronder.

RTB House Wins The AIconics Award in Best Application of AI for Sales & Marketing

RTB House, a global company that provides state-of-the-art retargeting technology for top brands worldwide, today announced the company won the 2018 The AIconics Award. The annual awards, celebrating the drive, innovation and hard work in the international AI business community, was held for the 3rd time in partnership with Microsoft and Imperial College London. RTB House was recognized for Best Application of AI for Sales & Marketing because of its deep learning technology.

RTB House has won the jury's recognition, among others, for the innovative use of AI and the implementation of deep learning in its retargeting technology. In general, deep learning helps to increase the effectiveness retargeting, which results in precise determination of consumer attitudes and intentions, better product recommendations and a more precise estimation of the likelihood of users clicking on ads. In the end, advertisers receive increased effectiveness of retargeting activities and a higher return on investment (ROI).

“The AIconics Award shows that our technology serves the best available solution for sales and marketing in e-commerce. This is a huge>>

Lees verder..
  • 20 Juni 2018 om 15:41
❌