[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 17 Juli 2018Facilitywereld

Konica Minolta in onderzoeksrapport naar bedrijfsinnovatie

Konica Minolta’s innovatieaanpak is een van de 'best practices' waarnaar wordt verwezen in het nieuwe onderzoek van Capgemini Consulting en MIT Digital "De grondslagen voor bedrijfsinnovatie in het digitale tijdperk”. Voor grote ondernemingen houdt het steeds snellere digitaliseringstempo in het moderne bedrijfsleven zowel kansen als risico's in: enerzijds kan het een bron van aanzienlijke groei zijn, maar aan de andere kant kunnen zelfs kleine starters de gevestigde kernmarkten van grote spelers snel verstoren. Dit maakt innovatiekracht tot een cruciale factor voor zakelijk succes. Grote ondernemingen worden gedwongen om de manier waarop zij innovatie organiseren te heroverwegen.

Innovatie is altijd een kenmerk van Konica Minolta geweest: de onderneming bestaat al meer dan 140 jaar en al die tijd heeft Konica Minolta actief grenzen verlegd zodat het bedrijf innovatieve technologie kan bieden aan zijn klanten. “Voor ons is innovatie een kernactiviteit die wereldwijd wordt nagestreefd", zegt Yuji Ichimura, Konica Minolta’s Senior Executive Officer bij Konica Minolta, Inc.

Het rapport van Capgemini Consulting en MIT Digital signaleert drie factoren voor succesvolle innovatie bij grote ondernemingen: de juiste innovatiearchitectuur, de juiste innovatiebronnen en het op elkaar afstemmen van de juiste vaardigheden. De innovatiearchitectuur van Konica Minolta telt vijf Business Innovation Centres (BIC's) op verschillende continenten. Hun missie is om meer inzicht te krijgen in de behoeften van klanten en meerwaarde te leveren door daarop te anticiperen. Dit is de drijvende kracht achter de groei van de onderneming.

Wat betreft de bronnen voor informatie gelooft Konica Minolta dat samenwerking een belangrijke succesfactor is. Daarom streeft de onderneming naar een ‘open innovatie’-proces, waarbij samenwerken met klanten, partners, onafhankelijke onderzoeksinstellingen en universiteiten belangrijk is. Dit helpt met name om een nieuw aanbod te ontwikkelen op het gebied van The workplace of the Future, Augmented Vision, Wearable Devices en Innovation as a Service. De BICs versnellen de veranderingen en komen met het toekomstige product- en dienstenaanbod van Konica Minolta. Tot slot, innovatie is diep verankerd in de bedrijfscultuur van voortdurende transformatie, waar teams worden aangemoedigd om uitdagingen aan te gaan:

  • 17 Juli 2018 om 00:00

Beveiligers bij Maastricht UMC komen in actie voor goede cao

De beveiligers van het Universitair Medisch Centrum in Maastricht (MUMC+) starten vandaag met stiptheidsacties voor een betere cao. De beveiligers, in dienst van Securitas, beginnen maandag 16 juli om 10.00 uur tot maandag 23 juli 07.00 uur. In de actieperiode zullen zij strikt volgens de zogenaamde GHS-procedure werken. Ook zullen zij technische storingen strikt volgens de procedure afhandelen.

De beveiligers zijn onder andere verantwoordelijk voor het sleutelbeheer. Tanja Schrijver van FNV Beveiliging: ‘Ze zijn het zat dat de werkgevers nog steeds geen enkele loonsverhoging voor 2018 bieden.’ Rob Gaastra, beveiliger en kaderlid bij FNV: ‘Onze laatste loonsverhoging was 2 procent in januari 2017. Als we er in 2018 niets bij krijgen, dan gaat onze koopkracht hard achteruit in die twee jaar. Voor ons is dat onacceptabel.’

Na lang onderhandelen over de cao Particuliere Beveiliging zonder een stap verder te komen, stelden FNV Beveiliging en CNV Vakmensen de werkgevers in de beveiligingsbranche op 13 juni jl. een ultimatum. Het ultimatum liep af op 30 juni zonder enige toenadering van werkgevers. Sindsdien voeren de twee vakbonden samen actie.

In de eerste week na het verstrijken van het ultimatum bezochten de vakbonden twee locaties van de mobiele surveillance van Trigion in Amsterdam en Amstelveen. En een locatie van Securitas in Amsterdam-Zuidoost. Daar spraken zij met de beveiligers over de cao en het actietraject. In de tweede week organiseerden FNV en CNV stiptheidsacties bij de beveiligers van G4S en I-SEC op Schiphol. En deze week starten de twee vakbonden met stiptheidsacties van de Trigion-beveiligers bij de VU in Amsterdam en van de Securitas-beveiligers bij het MUMC+.

Schrijver: ‘Zolang de werkgevers niet over de brug komen met een loonsverhoging in 2018, zullen wij onze acties voortzetten. De bal ligt bij de werkgevers.’

  • 16 Juli 2018 om 10:39
Gisteren β€” 16 Juli 2018Facilitywereld

Ziekteverzuim kan 20 procent omlaag door vitaliteit te stimuleren

Uit onderzoek van vitaliteitsspecialist SmartVitaal blijkt dat medewerkers met een gezonde levensstijl 30 procent productiever zijn. Daarnaast zorgen vitale medewerkers voor 20 procent reductie van het ziekteverzuim. Dit betekent dat fitte medewerkers voor organisaties van onschatbare waarde zijn. Het terugdringen van verzuim staat dan ook hoog op de agenda van HR-professionals. Het jaarlijkse HR Benchmarkonderzoek van HR-dienstverlener Raet laat zien dat verzuim (52%) na het behouden van talent (55%) de belangrijkste indicator is die het succes van een afdeling bepaalt.

Suzanne van Pelt, directeur en oprichter van SmartVitaal, vertelt hoe belangrijk het is dat werkgevers investeren in de vitaliteit van hun medewerkers: “Vitale medewerkers leveren winst op voor bedrijven. Ze zijn gemotiveerder, productiever en meer betrokken. Dit betekent automatisch minder verzuim en een hogere arbeidsproductiviteit. Daarnaast draagt het investeren in vitaliteit bij aan een positief imago en het bevordert het  algehele welzijn van de samenleving.”

Sander Odijk, directeur Partnerships & Alliances bij Raet: “Verzuim binnen organisaties heeft vele oorzaken en een daarvan is een minder gezonde levensstijl. Het reduceren van verzuim is voor ons een van de belangrijkste redenen om een partnership met SmartVitaal aan te gaan. We willen ervoor zorgen dat werkgevers meer aandacht besteden aan de vitaliteit van hun medewerkers om hiermee de gezondheid te bevorderen.”

Obesitas tegengaan
Onlangs bleek uit de cijfers van het CBS dat morbide obesitas een groot probleem is in Nederland. Maar liefst 100.000 mensen lijden aan deze ernstige vorm van zwaarlijvigheid en volgens het CBS is de helft van de twintigplussers te zwaar. “Het zijn allemaal medewerkers van nu en van de toekomst. Dit baart ons grote zorgen en we vinden dat we een verantwoordelijkheid hebben richting onze klanten om Nederlandse medewerkers de tools te bieden om gezond en vitaal in het leven te staan. SmartVitaal draagt hier enorm aan bij”, vertelt Odijk.

Van Pelt: “Verschillende onderzoeken tonen aan dat chronische ziekten, obesitas en risico’s op hart- en vaatziekten zich al, bij een ongezonde levensstijl, op jonge leeftijd kunnen ontwikkelen. Via het platform van SmartVitaal stimuleren we medewerkers een gezonde levensstijl te creëren, zodat ze niet alleen productief zijn voor de werkgever, maar ook vitaler door het leven gaan.”

SmartVitaal, het nieuwe vitaliteitsplatform voor werkgevers en medewerkers, gebruikt slimme technologie om de beste oplossing voor vitaliteit voor iedere individuele medewerker te bieden. Raet is de eerste partner die het platform aanbiedt aan haar klanten en eigen medewerkers.

  • 16 Juli 2018 om 00:00

Beveiligers Vrije Universiteit accepteren geen nullijn dit jaar

week lang stiptheidsacties

Werknemers en bezoekers van de Vrije Universiteit Amsterdam kunnen vanaf maandagochtend 16 juli een week lang hinder ondervinden van stiptheidsacties van beveiligers. De 50 beveiligers van de VU accepteren het niet als ze dit jaar geen enkele loonsverhoging krijgen.


Onderhandelingen over een nieuwe cao voor de ongeveer 30.000 beveiligers in Nederland zijn mislukt. De werkgevers bieden voor 2018 een loonsverhoging van nul procent; de laatste loonsverhoging voor beveiligers dateert van januari 2017. Een ultimatum van CNV Vakmensen en FNV Beveiliging aan de werkgevers (de Nederlandse Veiligheidsbranche) is eind juni al verlopen. In de nieuwe cao willen de bonden, naast een goede loonsverhoging, ook afspraken maken over betere roosters.

Onvrede groeit
“We merken op steeds meer plekken in het land onvrede onder de beveiligers”, zegt actieleider Erik Maas van CNV Vakmensen. “Afgelopen week kwamen de beveiligers op Schiphol ook al in actie. Ik verwacht dat er op steeds meer plekken beveiligers een signaal gaan afgeven. Nul procent dit jaar, dat accepteren ze gewoon niet.”

Stiptheidsacties
De stiptheidsacties houden in dat de beveiligers zich stipt aan de werkinstructies houden, bijvoorbeeld bij de telefoonafhandeling en de sluitingstijden van gebouwen.

  • 16 Juli 2018 om 00:00

VEN Amsterdam opent haar deuren

Ven Amsterdam is officieel open. Het zaken- en amusementscomplex biedt gasten een ongeëvenaarde ervaring. Het voormalige KPN-complex in Sloterdijk is nu de nieuwe thuishaven voor het Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel (476 kamers), Holland Casino West en B-aparthotels. Daarnaast zijn er meerdere horecaconcepten te vinden zoals Burgers 'n Sweets en Dagelijks Lekker en de spaconcepten van House of Wellness en FloatCenter Amsterdam. GO! Rent a Car Amsterdam vult de bestaande voorzieningen perfect aan. Ontwikkelaar Omnam Investment Group heeft met succes de internationale designer Karim Rashid aan het project verbonden. Dit heeft geresulteerd tot een indrukwekkende en zeer uitgesproken locatie waar business, eten, slapen, entertainment en ontspannen - op een voor Nederland unieke wijze - samenkomen.



Het voormalige KPN hoofdkantoor heeft een ware gedaantewisseling ondergaan. De bestemming is een unieke mix van business en ontspanning en geeft letterlijk kleur en leven aan Amsterdam Sloterdijk en de wijde omgeving. David Zisser, oprichter en CEO Omnam Group: "De realisatie van dit project is een absolute mijlpaal voor Omnam. Ven Amsterdam is hét schoolvoorbeeld waar onze visie en expertise samenkomen met betrekking tot de transformatie van middelgrote tot grote projecten voor gemengd gebruik. Onze ambitie om dit enorme gebouw, dat jaren heeft leeggestaan, om te toveren tot een eclectisch en kleurrijk alles-in-één-complex is compleet gerealiseerd. Ik denk dat we onze belofte om Sloterdijk een sociale en economische injectie te geven met dit project absoluut zijn nagekomen.'  

24/7 ‘business as unusual’
Het nieuwe complex is de perfecte plek ‘to stay and play’ en is slechts enkele minuten verwijderd van Amsterdam centrum en slechts 10 minuten van Schiphol. Het nieuwste Park Inn by Radisson is gevestigd in Ven Amsterdam en beschikt over een meeting academy, een indrukwekkend congrescentrum van 680m² met plaats voor meer dan 750 gasten, 19 brainstormruimtes, een bioscoopzaal en een arsenaal aan netwerk- en hotdesk ruimtes. Na een dag hard werken kunnen gasten genieten in 1 van de 7 restaurants, ontspannen in de spa of stoom afblazen in het Holland Casino.

Culinair genot
Bij Ven Amsterdam komen de internationale keuken en lokale ingrediënten samen. Met in totaal 7 restaurants zijn de culinaire mogelijkheden bij Ven net zo kleurrijk als
het interieur zelf. Bij Global Dining van Holland Casino kunnen gasten vanaf hun eettafel een culinaire reis beleven door Zuid-Amerika, Azië en de Mediterranee. Daarnaast kan de foodie zijn of haar hart ophalen bij Burgers 'n Sweets, Dagelijks Lekker, House of Pokè, La Guardia, The Den en Tabu, de skybar die binnenkort opent.

Caleidoscopische kleuren
De samenwerking met de internationaal gelauwerde ontwerper Karim Rashid heeft een indrukwekkende en bijzonder kleurrijke locatie opgeleverd, met kleuren als fuchsia roze, lavendelblauw en mintgroen die het gebouw sieren. Geïnspireerd door de gebogen architectuur van het gebouw en de Amsterdamse grachten heeft Rashid ervoor gekozen om geen rechte lijnen te verwerken zijn ontwerp. Het interieur wordt gekenmerkt door zachte, ronde vormen: van het vloeiende ontwerp van de gangen tot de douchewanden in de hotelkamers. De Piazza, het hart van het complex, is Karim’s ode aan rondingen en de kleur fuchsia.

  • 15 Juli 2018 om 18:30
OuderFacilitywereld

Technologische vaardigheden essentieel bij voorbereiding op arbeidsmarkt

Vaardigheden in het gebruik van technologieën als digitale productie en 3D-printen, zijn volgens 82 procent van de Nederlandse besluitnemers in het hoger onderwijs van belang om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit onderzoek van Ricoh onder 787 beleidsvormers in het hoger onderwijs in Europa. De ondervraagden geven aan dat nieuwe printtechnologieën essentieel zijn voor onderwijsinstellingen.

Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland, zegt: "De samenwerking tussen mens en machine blijft zich ontwikkelen. Door technische vaardigheden in het leerproces te integreren, worden studenten goed voorbereid op de eisen van de toekomstige arbeidsmarkt. De vaardigheden die nodig zijn voor digitale productie en 3D-printen zijn vooral onmisbaar bij het ontwikkelen van prototypen en het visualiseren van ontwerpen in uiteenlopende disciplines. Denk hierbij aan geavanceerde turbines of complexe onderdelen voor machines.”

67 procent van de Europese ondervraagden zegt dat 3D-printen een steeds belangrijkere rol gaat spelen in exacte studies. Al 76 procent van de onderwijsinstellingen in Nederland heeft geïnvesteerd of plannen gemaakt voor investering in de 'Maker Education'-methode. Deze methode ondersteunt de opleiding door middel van printtechnologieën waarmee studenten hun eigen objecten kunnen construeren en personaliseren.

Flexibele studiemogelijkheden
Van de Europese besluitnemers in het hoger onderwijs meent 66 procent dat het investeren in nieuwe printtechnologieën een belangrijke manier is om de waardering voor hun instelling en opleiding te vergroten. Onderwijsinstellingen maken de inhoud en het materiaal van de opleiding toegankelijker door het aanbieden van gepersonaliseerd lesmateriaal (48%) en de mogelijkheid om vanaf elke locatie on-demand te printen (43%). Met deze flexibele studiemogelijkheden trekken ze studenten aan met een diversiteit aan achtergronden en leeftijden.

Aalders voegt toe: "80 procent van de Nederlandse universiteiten en hogescholen is zich ervan bewust dat studenten steeds meer waar voor hun geld eisen. Hierdoor moeten zij de lat hoger leggen voor wat betreft studenttevredenheid en toegankelijkheid. Het wordt steeds belangrijker hierop in te spelen door nieuwe manieren van printen te gebruiken om gevarieerd onderwijs en gepersonaliseerd studiemateriaal aan te kunnen bieden."

  • 13 Juli 2018 om 00:00

Nieuwe kleurenprinters en MFP's van Lexmark

Lexmark heeft nieuwe A4-kleurenprinters en multifunctionals. De producten combineren betrouwbaarheid, productiviteit, veiligheid en hoogwaardige kleurenprints voor zakelijke gebruikers.

De nieuwe A4-kleurenapparaten (CS421dn-, CS521dn-, CS622de-, CX421adn-, CX522ade-, CX622ade- en CX625-serie) zijn uitgerust met belangrijke functieverbeteringen die de totale eigendomskosten verlagen:

  • Gebruiksgemak: e-Task, Lexmarks moderne, tablet-achtige gebruikersinterface zorgt voor ongekende eenvoud en gebruiksgemak over het hele assortiment. Workflows zijn volledig aanpasbaar en kunnen worden aangepast aan de behoeften van de gebruiker. Toegankelijkheidsfuncties zoals stembegeleiding en een hoofdtelefoonaansluiting en toetsenbord maken de apparaten voor iedereen gemakkelijk te gebruiken.
  • Prestaties: Krachtige multi-core processors en extra geheugen zorgen ervoor dat deze apparaten toekomstbestendig zijn. Ze kunnen na verloop van tijd namelijk worden voorzien van firmware-upgrades. De apparaten zijn 25% sneller, de eerste pagina printen gaat 64% sneller en de snelheid van tweezijdig scannen is verbeterd van 15 afbeeldingen per minuut tot 94.
  • Kwaliteit uitvoer: De Lexmark Colour Replacement-functie stelt klanten in staat om bedrijfslogo's of de kleuren die nodig zijn in gevoelige documenten nauwkeurig af te drukken - dit alles met een verhoogd rendement van verbruiksartikelen.
  • Mobiliteit: De nieuwe apparaten bieden meerdere opties voor mobiel printen. Werknemers kunnen via de gratis Lexmark Mobile Print-app met goedgekeurde mobiele toestellen printen. Zij kunnen hiervoor gebruikmaken van AirPrint, Google Cloud Print, Mopria of Windows Mobile.
  • Beveiliging: Lexmarks prijswinnende beveiligingsfuncties helpen documenten, apparaten en netwerken te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang en zijn volledig geïntegreerd in elk product uit de serie. Consistente, uitbreidbare beveiligingen in het hele productportfolio helpen je de toegang te controleren, gegevens op je harde schijf te beveiligen, besturingssystemen te beschermen en netwerkstoringen te voorkomen.
  • Duurzaamheid: Zoals van Lexmark verwacht mag worden voldoen deze apparaten aan de strengste internationale milieueisen.
  • 13 Juli 2018 om 00:00

Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP

De nieuwe WLTP meetmethode van CO2-uitstoot bij nieuwe auto’s zorgt voor oplopende autoprijzen en daardoor een beperking van de keuze in het leasebudget van de zakelijke rijder. Een ongewenst bijeffect waar werkgevers in het vaststellen van de leasenormen rekening mee moeten houden.



Als auto’s duurder worden en de normleasebedragen die werkgevers hanteren gelijk blijven, dan worden zakelijke rijders beperkt in hun keuze. Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) vindt dat de zakelijke rijder niet de dupe mag worden van een verandering in een Europese testmethodiek en roept werkgevers op om de normleasebedragen nu reeds te verhogen.

Auto’s worden duurder
Auto’s worden duurder omdat de test die gebruikt wordt door fabrikanten om de CO2-uitstoot te bepalen, uitgaat van realistische in plaats van theoretische rijomstandigheden (WLTP-test*). Op zich is dit een terechte ontwikkeling. Het is namelijk onredelijk dat auto’s onder ideale omstandigheden worden getest zonder spiegels op smalle bandjes om de CO2-uitstoot laag te houden. Gevolg van de nieuwe testmethodiek is wel dat bij vrijwel alle auto’s de CO2-waardes omhoog gaan. In Nederland is de autoprijs  afhankelijk van deze CO2-waarde. Auto’s worden dus duurder.

Werkgevers gaan meestal uit van normleasebedragen. Een werknemer mag een auto uitkiezen, mits deze valt binnen deze norm.

“Als de normen echter gelijk blijven terwijl auto’s duurder worden, dan is er in praktijk voor een berijder minder keuze. Bijvoorbeeld: Heeft de berijder vandaag de mogelijkheid om een Volkswagen Golf te rijden, dan is dat straks nog maar een Volkswagen Polo.”
Jan van Delft – VZR voorzitter

VZR roept werkgevers op om niet te wachten op de jaarlijkse indexering, maar nu reeds een aanpassing te doen in de normleasebedragen van minimaal 5%. Dit om te voorkomen dat de zakelijke rijder de dupe wordt van de nieuwe testmethode.

  • 13 Juli 2018 om 00:00

Ontwikkeling medewerkers grote personele uitdaging

De arbeidsmarkt is krap en veel organisaties hebben moeite met het vinden van gekwalificeerd personeel. Toch blijken aantrekkelijk werkgeverschap en de ontwikkeling van werknemers grotere personele uitdagingen dan werving. Dit blijkt uit de Hr Marktmonitor, voorheen de Mkb Marktmonitor, waaraan ruim 2100 werkgevers uit het mkb en grootbedrijf en 2300 werknemers meewerkten. Bij het grootbedrijf is een aantrekkelijke werkgever zijn de grootste uitdaging (47%), gevolgd door groei en ontwikkeling van medewerkers (45%) en werving (44%). Binnen het mkb staat de ontwikkeling van medewerkers met 49 procent op de eerste plaats. Werving van gekwalificeerde kandidaten (46%) en aantrekkelijk werkgeverschap (38%) komen op de tweede en derde plaats. De Hr Marktmonitor is hét arbeidsmarktonderzoek van hr-dienstverlener Unique en Motivaction.

Hoewel mkb-werkgevers hun aandacht richten op huidige werknemers, blijken een aantal belangrijke retentie-gerelateerde zaken een minder grote uitdaging. Zo staan het selectieproces en onboarding met respectievelijk 6 en 12 procent lager op de lijst. Ook vitaliteit (15%) en verloopbeperking (13%) staan niet hoog op de agenda. Hier liggen nog kansen voor bedrijven om te verbeteren, want juist deze twee onderdelen van de employee journey kunnen het verschil maken bij het binden van werknemers en het voorkomen van verloop.

Marion van Happen, algemeen directeur Unique: “Gezien de krapte op de markt zou je verwachten dat werving de grootste personele uitdaging is. De aandacht voor werknemers die al in dienst zijn is echter groter. Toch blijkt uit het onderzoek ook dat 67 procent van werkend Nederland openstaat voor een nieuwe uitdaging. Ik adviseer de verloop- en verzuimbeperking hoger op de agenda te zetten. Natuurlijk is het belangrijk om aantrekkelijk te zijn en de ontwikkeling van personeel in het oog te houden, maar trap niet in de valkuil om andere belangrijke aspecten te vergeten.”

  • 12 Juli 2018 om 00:00

Samenwerking onderwijs en bedrijfsleven bereikt mijlpaal

Al ruim tien jaar werkt Fontys Hogeschool ICT intensief samen met het bedrijfsleven. “Op deze manier zijn wij in staat om vernieuwend en inspirerend onderwijs te verzorgen", vertelt directeur Ad Vissers. "Deze samenwerking is geen bijzaak of vrijblijvend. De bedrijven participeren ook echt in ons onderwijs.”

Zo wordt het curriculum betekenisvoller, zowel voor de student als de docent. En uiteindelijk ook voor het bedrijfsleven. FHICT is trots op deze succesvolle manier van samenwerken. Dinsdag 3 juli j.l. werd met de Provincie Noord-Brabant als 100e Partner in Education een convenant getekend. Een hele mijlpaal die met trots werd gevierd.

Ontwikkeling student
Voor Fontys Hogeschool ICT (FHICT) staat de ontwikkeling van de student naar een professional voor de arbeidsmarkt centraal. Vissers vervolgt: “Naast het bieden van een hoge kwaliteit onderwijs is het van groot belang dat de student al tijdens de studie intensief kennismaakt met het bedrijfsleven.” FHICT werkt daarom al jaren samen met bedrijven uit het beroepenveld van de opleiding.
Dit zijn duurzame relaties waarbij FHICT de bedrijven laat kennismaken met hun toekomstige medewerkers. Bedrijven laten aan de studenten zien hoe het er in het bedrijfsleven aan toe gaat. Intussen is het onderwijs en de roostering zo georganiseerd dat we de belofte aan studenten kunnen waarmaken dat ze in vier jaar tijd allerlei nieuwe technologieën hebben gezien. Dat wordt niet alleen bereikt met de eigen docenten, die niet álles kunnen weten, maar vooral ook met actuele cases die aangeleverd worden door betrokken bedrijven. Studenten leren een leven lang bewust te zijn om nieuwe werkelijkheden te verkennen met onderzoeksmethodieken.

Aansluiting bedrijfsleven
Het is voor het bedrijfsleven belangrijk dat er voldoende ICT-studenten afstuderen en dat hun opleiding aansluit bij de beroepspraktijk. Door de goede samenwerking met bedrijven krijgen studenten actueel en uitdagend onderwijs en kunnen bedrijven hen kennis laten maken met de nieuwste technologieën. Fontys wil graag dat studenten goed voorbereid na hun opleiding aan de slag kunnen gaan en in staat zijn de theorie direct toe te passen in de praktijk. Uit ervaring blijkt dat niemand daar beter bij kan helpen dan het bedrijfsleven zelf.
De ondertekening van het convenant bevestigt het commitment van de Partners in Education om voor een periode van minimaal vier jaar te participeren in het onderwijs. FHICT weet van te voren vaak nog niet precies wat er in die vier jaar samen ondernomen wordt, maar wel dat de kwaliteit geborgd zal zijn. Permanent actueel onderwijs verzorgen, dat is namelijk het uitgangspunt.
In de jaarevaluaties met Partners in Education wordt uitgebreid stilgestaan bij feedback. Aan de Partners wordt gevraagd wat zij wel of niet goed vinden in het curriculum en de aanpak van FHICT. Dit versterkt het kwaliteitsbesef en de gedachte om het onderwijs permanent actueel te houden. Een noodzaak in de steeds veranderende ICT wereld. Praktisch voordeel voor de bedrijven is dat zij toegang hebben tot de studenten. Het latere contact met afstudeerders wordt als zeer waardevol ervaren. Een win-win situatie. Het succes van deze constructie blijkt nu de mijlpaal van de 100e Partner in Education is bereikt.

Provincie Noord-Brabant 100e Partner in Education
Het eerste contact met de Provincie Noord-Brabant ontstond twee jaar geleden tijdens een hackaton. Later werd de Provincie als opdrachtgever betrokken bij de minor Applied Data Science en inmiddels is er een bijzondere samenwerking ontstaan tussen onderwijs en overheid. Tijdens het proefdraaien heeft de Provincie samen met betrokken docenten en studenten al mooie resultaten bereikt. Met als voorbeeld de case over het voorspellen van dumping van drugsafval, waarover meteen al diverse berichten in het nieuws verschenen.
Opvallend: daar waar de Provincie Noord-Brabant eerst dacht dat studenten met hen samenwerken niet sexy zouden vinden, blijken studenten juist veel interesse te hebben in maatschappelijk verantwoorde projecten.
Het bleek een praktische gouden kans om samen te werken met jonge professionals en geweldige resultaten te bereiken.

  • 12 Juli 2018 om 00:00

Hutten ontwikkelt zelfscan-app voor bedrijfscatering

Niet meer in de rij voor de kassa tijdens je lunchpauze, direct profiteren van korting op je aankoop en sparen voor cadeaus. Om haar gasten te ontzorgen en te belonen ontwikkelde Hutten een app waarmee zij hun lunchaankopen direct kunnen scannen en afrekenen. Momenteel wordt de app getest in het bedrijfsrestaurant bij Vanderlande in Veghel, waar gasten al enthousiast zijn.

Met de app wil Hutten maximaal inspelen op de wensen van haar gasten. Hutten staat dan ook nog maar aan het begin en ze hebben nu al veel ideeën hoe ze de functionaliteiten in de toekomst kunnen uitbreiden. Hierbij kun je denken aan het toesturen van recepten die bij de voorkeuren van hun gasten passen of gericht voedingsadvies geven, bijvoorbeeld als iemand een speciaal dieet volgt. Maar zover is het nog niet. Eerst rolt Hutten de app in drie van haar bedrijfsrestaurants uit dit jaar en verfijnen ze de huidige functionaliteiten. Het gebruik van de app kent veel overeenkomsten met de apps die je in de supermarkten kunt gebruiken. Met de camera van je telefoon scan je de barcodes bij de producten en vervolgens reken je ook met de app af.

Gezonde keuze stimuleren
Met de app wil Hutten haar gasten ook stimuleren om gezondere keuzes te maken tijdens de lunch. Daarom krijgen ze meer punten als ze de betere producten kopen. Die kunnen ze herkennen aan het Food Coach-systeem (groen, oranje, rood) bij alle producten. Hiermee geeft Hutten de gast inzicht in welke mate producten bijdragen aan een gezonder eetpatroon. Daarbij is het advies: eet zoveel mogelijk vers en onbewerkt, meer plantaardig, minder dierlijke en zo min mogelijk sterk bewerkte producten.

Natuurlijk zitten er voor Hutten ook voordelen aan deze app. Zo krijgen ze meer inzicht in de momenten dat het druk of rustig is in het restaurant en ook in wat mensen op welk moment kopen. Zo kan Hutten piekmomenten beter opvangen door juist dan extra mensen in te zetten. En wanneer ze rekening houden met het aanbod op de minder drukke tijden kunnen ze verspilling van voedsel tegengaan. Het is ook een communicatiekanaal dat Hutten kan gebruiken om mensen direct te informeren en waarmee ze feedback kunnen vragen aan haar gasten. Welke soep vind je het lekkerst? Wat is nou echt je favoriete broodje? En wat vind je van onze gastvrijheid? Als Hutten hierover continu kan schakelen met haar gasten kunnen ze hun dienstverlening natuurlijk nog meer verbeteren.



  • 11 Juli 2018 om 00:00

Schoonmaak retaillocaties Schiphol blijven bij Gom Hospitality

Ook de komende vijf jaar maakt Gom Hospitality de retaillocaties aan de airside en delen aan de landside op luchthaven Schiphol schoon. Op 5 juli ondertekende directeur Alex van den Hoek daarvoor het contract namens stichting Airport Retailers Association (ARA), waarin de ongeveer 90 winkels verenigd zijn.

Gom Hospitality werkt al sinds 2003 op de luchthaven. Doorslaggevend voor de hergunning zijn twee factoren. Het doorvoeren van een aantal verbeteringen aan Gom-zijde; zo gaan stichting ARA en Gom gebruikmaken van een app om de operationele processen te managen. Alex van den Hoek: ‘Het komt voor dat een winkelmanager belt: ik heb geen schoonmaker gezien. Met dit systeem kunnen we precies nagaan wanneer welke schoonmaakmedewerker langs is geweest en wat hij of zij heeft gedaan. Ook kan Gom hiermee eventuele klachten nóg strakker opvolgen. Een voorman of voorvrouw kan eenvoudig een foto van de situatie maken en die naar de betreffende schoonmaakmedewerker sturen, zodat sneller op een incident geacteerd kan worden.’ Daarnaast worden de werkzaamheden, die niet aan de schoonmaak zijn gelieerd, enorm gewaardeerd door de concessionarissen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door Facilicom Media Schiphol. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld het afzetten van locaties, vervangen van materiaal, het verzorgen van reparaties aan codesloten en kleine verhuizingen.

Hoog niveau van schoonmaakmedewerkers
De schoonmaak op de derde grootste luchthaven van Europa - 68,4 miljoen passagiers in 2017- vraagt veel van een schoonmaakbedrijf. Van den Hoek: ‘Je moet schoonmaken tijdens de operatie, en het liefst vóór sluitingstijd klaar zijn. Gemiddeld lopen er tienduizenden passagiers op Schiphol waar schoonmakers tussendoor onzichtbaar hun werk moeten doen. En we vragen een hoog niveau van mensen. In high-end winkels zoals Gucci, Hermès en Rolex wordt een ander niveau van schoonmaken verwacht. Daarvoor moet een schoonmaakbedrijf contactvaardige en representatieve mensen inzetten. De schoonmaakmedewerkers van Gom en het daarbij behorende management wat hier op Schiphol rondloopt was een van de redenen om opnieuw voor Gom te kiezen.

Hospitality in de genen
Gom werkt dagelijks met een team van 15 tot 18 medewerkers op de luchthaven, zeven dagen per week. Daarnaast is er een flexibele pool als back-up beschikbaar in geval van ziekte of opschalen. Senior accountmanager Kathelijne Merks: ‘We moeten wel heel flexibel zijn. De bezetting van winkels wisselt nogal eens. Vandaag kan een winkel ineens sluiten en morgen kan een andere winkel weer ergens anders openen.’



  • 11 Juli 2018 om 00:00

Digital Shadows is EuropaҀ™s Hottest Cyber Security Company

Digital Shadows is tijdens de Europas Awards uitgeroepen tot beste cybersecurity startup. Het bedrijf, dat is opgericht in 2011, ondersteunt meer dan tweehonderd organisaties wereldwijd en beschermt hen tegen digitale risico’s op het open, deep en dark web. Sinds James Chappell en Alastair Paterson Digital Shadows oprichtten in Londen, heeft het bedrijf in totaal 49 miljoen dollar aan investeringen opgehaald. Het bedrijf heeft nu kantoren in Londen, San Francisco, Dallas, Singapore en Duitsland en bijna tweehonderd mensen in dienst.

“Ik ben verheugd dat we deze erkenning krijgen voor de enorme inspanningen die het team levert”, aldus Alastair Paterson, CEO en medeoprichter van Digital Shadows. “Samen beschermen we klanten wereldwijd tegen allerhande cyberdreigingen. In acht jaar tijd zijn we een heel eind gekomen en ik kijk vol enthousiasme naar de toekomst. De noodzaak voor digital risk management groeit en wij groeien mee om onze klanten optimaal te beschermen tegen cyberdreigingen.”

  • 11 Juli 2018 om 00:00

Mimecast neemt Ataata over

E-mail- en datasecuritybedrijf Mimecast kondigt de overname aan van Ataata. Dit platform maakt gebruikers bewust van cybersecurityrisico's en leert ze dreigingen herkennen.

Mimecast versterkt met de overname de cyberresilience voor e-mail. Ataata dringt het aantal menselijke fouten op de werkplek terug en helpt organisaties bij het veranderen van de securitycultuur. Het maakt de effectiviteit van security-awarenesstrainingen meetbaar door de gedragsverandering inzichtelijk te maken voor securityprofessionals.

Trainingen op maat
Volgens onderzoek van Vanson Bourne heeft 90 procent van de organisaties het aantal phishingaanvallen het afgelopen jaar zien toenemen. Slechts 11 procent van de respondenten antwoordde dat medewerkers voortdurend worden getraind in het herkennen van cyberaanvallen. De overige organisaties zijn vaak van mening dat trainingen moeilijk zijn uit te voeren. Reden hiervoor is dat ze niet altijd beschikken over de middelen en de juiste content die nodig is voor het vergroten van het bewustzijn van medewerkers en het voorkomen van cyberaanvallen.

Ataata biedt klanten van Mimecast één cloudplatform dat is ontworpen om risico's te beperken en fouten van medewerkers te verminderen. Op basis van gedrag en sentiment berekent Ataata per medewerker een risicoscore. Op basis van de scores en de aanbevolen verbeterpunten kunnen medewerkers trainingen op maat krijgen. De oplossing is zo ontworpen dat securityteams de beveiligingsinstellingen op medewerkersniveau kunnen kiezen.

  • 11 Juli 2018 om 00:00

Vebego neemt groenbedrijf Brouwers Groenaannemers over

Facilitair dienstverlener Vebego heeft Brouwers Groenaannemers overgenomen, één van de toonaangevendste groenbedrijven van (West-)Brabant. Het Limburgse familiebedrijf Vebego krijgt 80 procent van de aandelen in handen. De overige 20 procent behoren toe aan directeur Ronald Kusters van Brouwers Groenaannemers, die de dagelijkse leiding van het bedrijf in handen houdt. Mededirecteur René Beskers neemt afscheid van de Brabantse onderneming, maar zal Vebego wel gaan ondersteunen bij het verder vormgeven van haar ambities in de groensector.
 
Brouwers Groenaannemers uit De Moer (gemeente Loon op Zand) verricht advies-, ontwerp-, aanleg- en beheerwerkzaamheden van groenprojecten voor particulieren, bedrijven, instellingen en overheden. Daardoor kan de onderneming klanten volledig ontzorgen. Het groenbedrijf – met een jaaromzet van 15 miljoen euro – heeft 106 medewerkers. Zij blijven na de overname gewoon in dienst. Brouwers Groenaannemers blijft zelfstandig onder de huidige naam opereren, maar gaat wel intensief samenwerken met andere bedrijven uit de Vebego-familie. 

  • 10 Juli 2018 om 11:07

Bedrijven verzamelen meer data dan ze beveiligen

Slechts de helft van de organisaties (46%) in de Benelux weet waar al hun gevoelige gegevens zijn opgeslagen. Wanneer de opslaglocatie van gevoelige gegevens onbekend is, wordt het een uitdaging de gegevens te beveiligen. Niet alleen is het lastig al deze gegevens te beveiligen, ook het benutten van data is een uitdaging. Negen op de tien organisaties vindt dat data-analyse hen een voorsprong geeft op de concurrentie, maar toch lukt het twee derde niet om de verzamelde data volledig te analyseren. Dit blijkt uit het wereldwijde onderzoek Data Security Confidence Index uitgevoerd in opdracht van Gemalto.

In het onderzoek komt ook naar voren dat bijna de helft (48%) van de IT-professionals perimeterbeveiliging als effectief middel beschouwt om niet-geautoriseerde gebruikers buiten hun netwerk te houden. Hoewel er nog steeds vertrouwen is in perimeterbeveiliging, heeft 28 procent van de bedrijven in de Benelux het afgelopen jaar een inbreuk gehad op het netwerk. Bij een grote meerderheid van de organisaties (88%) was minder dan 10 procent van de buitgemaakte data versleuteld. In de Benelux doen we het een fractie beter (67%).

Dirk Geeraerts, identity and data protection expert bij Gemalto, licht toe: "Wanneer de locatie van gegevens onbekend is, is het lastig de juiste beveiligingsmaatregelen te treffen. Onbeveiligde gegevens zijn, of ze nu worden verkocht op het dark web of gemanipuleerd voor financieel gewin, een goudmijn voor hackers. Daarnaast kan het jaren duren voor gemanipuleerde gegevens worden ontdekt. Een groot risico aangezien deze data vaak bepalend is voor zowel de bedrijfsstrategie als allerlei andere beslissingen. De integriteit van data vertegenwoordigt dan ook een grote waarde. Het is belangrijk dat organisaties hun meest waardevolle bezit beschermen door middel van encryptie, two-factor authenticatie en sleutelbeheer, in plaats van zich uitsluitend te richten op perimeterbeveiliging. Het wordt tijd dat organisaties hun zaken op orde krijgen. Beginnend met iemand die toezicht houdt op de gegevensbeveiliging."

  • 10 Juli 2018 om 10:55

SnowWorld neemt 13.000 zonnepanelen in gebruik

SnowWorld is met de ingebruikname van haar 13.000 zonnepanelen weer een flinke stap verder in haar duurzaamheidsstrategie.

Afgelopen week is de laatste hand gelegd aan de dakconstructie van de skipiste waarop de 10.000 zonnepanelen in SnowWorld Landgraaf zijn gemonteerd. Op het dak van SnowWorld Zoetermeer werden eerder al ruim 3.000 zonnepanelen gerealiseerd.

Hiermee is het meest complexe zonnepanelenproject van Europa afgerond. De afgelopen 2,5 jaar zijn de constructieve uitdagingen die de skihal in Landgraaf met zich meebracht, met succes overwonnen. In de maand mei is gebleken dat op zonnige dagen meer energie geproduceerd wordt dan SnowWorld zelf nodig heeft. Deze energie wordt geleverd aan de omliggende woningen.

Indi Energie heeft het gehele projectmanagement en de financiering van de zonnepanelen verzorgd. KiesZon ontwierp het systeem, heeft de installatie van de zonnepanelen voor hun rekening genomen en verzorgt het onderhoud.

SnowWorld zal de komende vijftien jaar de opgewekte zonnestroom afnemen.

  • 10 Juli 2018 om 00:00

Energieprestatielabels dragen onvoldoende bij aan klimaatdoelstellingen

FMN, de beroepsvereniging voor het facilitaire domein, wil dat gebouweigenaren en eindgebruikers zich gaan richten op het daadwerkelijk verminderen van het energieverbruik en terugdringen van de CO2-uitstoot van gebouwen. De maatregelen die de Klimaattafel Gebouwde Omgeving onder leiding van Diederik Samsom op 10 juli presenteert gaan daarin wat FMN betreft nog niet ver genoeg.  De beroepsvereniging vindt met name dat energieprestatielabels aangepakt moeten worden. Als vertegenwoordiger van de eindgebruiker vindt FMN dat de goedbedoelde labeling contraproductief is aan het realiseren van de noodzakelijke versnelling in verduurzaming. Dit, omdat de relatie met werkelijk energieverbruik in de praktijk nauwelijks blijkt te bestaan.
 
Circa 40 procent van het energieverbruik van de gebouwde omgeving komt voor rekening van utiliteitsgebouwen. Gebouweigenaren, gebouwbeheerders en facility managers zijn volgens FMN een belangrijke sleutel bij het realiseren van de Nederlandse klimaatdoelstellingen. “Als het hebben van een energieprestatielabel voor een gebouw belangrijker wordt dan het daadwerkelijk terugdringen van het energieverbruik, dan houden we ons zelf echt voor de gek,” aldus FMN-voorzitter Natalie Hofman. Ze benadrukt dat zonder een versnelde focus op het daadwerkelijk verlagen van het energiegebruik in gebouwen de klimaatdoelstellingen van Parijs niet gehaald zullen worden.

Nietszeggende labels
De beroepsvereniging constateert dat de huidige regelgeving vooral stuurt op het hanteren van een verplicht energielabel (energielabel A t/m C) voor vastgoed: alle kantoorgebouwen moeten in 2023 een label C bezitten en in 2030 moeten alle gebouwen gemiddeld tenminste energielabel A bezitten. En hier wringt volgens FMN de schoen. Een label zegt namelijk niets over het uiteindelijke verbruik: een gebouw met energielabel A kan nog steeds boven de norm energie verbruiken en veel CO2 uitstoten.

Normen baseren op het zo snel mogelijk remmen van verbruik
De huidige labeling is gebaseerd op theoretische normen en dus niet op daadwerkelijk verbruik. Ook ontbreekt handhavingsbeleid. Hierdoor blijft de echte besparing onzichtbaar. Dit leidt tot de situatie dat vastgoedeigenaren geen directe noodzaak zien om te investeren in CO2-emissiereductie door energiezuinige gebouwen en de urgentie bij eindgebruikers om te verduurzamen niet groter wordt. Aan de Klimaattafel Gebouwde Omgeving, waar FMN de eindgebruiker vertegenwoordigt, pleit de beroepsvereniging daarom voor een aanzienlijk lagere kilowattuur-norm voor werkelijk energieverbruik per vierkante meter vloeroppervlak waarbinnen gebouwen moeten presteren. De Klimaattafel lijkt in de normen voor de labels niet verder te willen gaan dan het meenemen van het daadwerkelijke verbruik zelf. FMN-voorzitter Hofman: “Passen we de normen in de labels niet aan, dan blijft energiebesparing theorie en halen we de klimaatdoelen in de praktijk niet. Wij hopen Diederik Samsom en de deelnemers aan de Klimaattafel Gebouwde Omgeving nog voor 10 juli hiervan te kunnen overtuigen.”

Splitsing gebouwgebonden en gebruikersgerelateerd energieverbruik
De voorzitter van FMN benadrukt overigens dat de Klimaattafel Gebouwde Omgeving ook vele goede maatregelen voorstelt. Zij wijst daarbij onder andere op het splitsen van gebouwgebonden en gebruikersgerelateerd energieverbruik en maatregelen rond normering en financiering die eigenaar, gebruiker of huurder in staat stellen om stappen te zetten in de verduurzaming van hun vastgoed. “Maar voor het halen van onze klimaatdoelen moeten we grotere stappen willen en durven zetten,” aldus Hofman.

Klimaattafels
In het Klimaatakkoord van Parijs zijn stevige doelstellingen opgenomen om de komende jaren het energieverbruik en de CO2-uitstoot substantieel te verminderen. Noodzakelijke doelstellingen voor het voortbestaan van onze planeet. Als Nederland alle doelstellingen wil halen dan moet in 2030 de CO2-uitstoot binnen de utiliteitsbouw zijn gehalveerd in vergelijking tot 1990. Ook moeten gebouwen in 2050 geheel CO2-neutraal zijn. Daarom zijn begin dit jaar Klimaattafels opgericht om voor een aantal sectoren een plan met maatregelen op te stellen. Diederik Samsom leidt de Klimaattafel voor de Gebouwde Omgeving. Via haar Expertgroepen Circulaire & Inclusieve Economie en Vastgoed van de Toekomst is FMN aan deze tafel vertegenwoordigd.

  • 9 Juli 2018 om 09:55

Vertrouwen in robotadvies groeit

Consumenten en bedrijven kunnen de laatste jaren steeds meer gebruik maken van digitale assistenten en robotadviseurs. Uit onderzoek blijkt nu dat mensen ook steeds meer vertrouwen krijgen in deze technologie. Een digitale klantenservicemedewerker scoort met een 5,6 voor vertrouwen inmiddels niet veel slechter dan een mens (5,9). En ook de digitale financieel adviseur wordt met een 5,8 bijna even goed vertrouwd als zijn menselijke tegenhanger (6,1). Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP, The Platform Engineers.

Het Delftse technologiebedrijf TJIP deed enquêteonderzoek onder duizend respondenten en wilde weten hoeveel vertrouwen Nederlandse consumenten hebben in de adviesvaardigheden van kunstmatige intelligentie (KI). De laatste jaren zijn er steeds meer praktische toepassingen op de markt gekomen zoals Alexa van Amazon, de Google Assistant en IBM’s Watson. Hoeveel vertrouwen hebben we eigenlijk in die robotadviseurs vergeleken met de menselijke vakexperts? Respondenten werd gevraagd beide typen adviseurs (mensen en robots) te beoordelen en een rapportcijfer te geven voor het vertrouwen dat ze in ze hebben. Men keek daarbij naar vier verschillende soorten experts: de klantenservicemedewerker, de jurist, de financieel adviseur en de medisch specialist.
 
Verschillen tussen sectoren
Er waren behoorlijk grote verschillen in de sectoren waar te nemen. Digitale financieel adviseurs en klantenservicemedewerkers deden nauwelijks onder voor hun menselijke tegenhangers. Menselijke medisch specialisten (7,8) en juristen (7,2) genieten daarentegen relatief veel vertrouwen: robotartsen (5,5) en robotjuristen (5,7) scoren aanzienlijk lager.
 
“Er zijn de laatste jaren grote sprongen vooruit gezet op het gebied van KI. Je ziet dat dit zich uitbetaalt in vertrouwen bij de consument,” verklaart Dingeman Leijdens, directeur en oprichter van TJIP. De verschillen tussen de verschillende beroepsgroepen verklaart hij vooral door de zwaarte van de onderwerpen. “Een doktersbezoek of een juridisch advies gaat vaak met meer emotie gepaard dan een financieel advies of contact met een klantenservice. Je ziet dat consumenten om die reden toch liever een mens spreken. Een menselijke vakexpert geeft echter niet noodzakelijk betere adviezen. KI is bijvoorbeeld minstens net zo goed in het herkennen van kankerweefsel op een scan als een menselijke arts.”
 
Millennials meest vertrouwd met KI
Uit het onderzoek blijkt dat mensen nog steeds meer vertrouwen hebben in menselijke vakexperts (gemiddeld 6,8) dan in robotadviseurs (5,7). De robotadviseur is echter wel aan een gestage opmars bezig. Millenials (30 jaar en jonger) gaven de adviesvaardigheden van kunstmatige intelligentie gemiddeld een 5,9, terwijl respondenten van 50 jaar en ouder een lager schoolcijfer gaven; 5,6.

  • 9 Juli 2018 om 09:54

ATOS wil kunstmatige intelligentie versnellen met de Codex AI Suite

Atos lanceert de Atos Codex AI Suite: haar nieuwe aanbod van op kunstmatige intelligentie (KI) gerichte software-oplossingen. Hiermee ondersteunt zij bedrijven en onderzoeksinstellingen bij de ontwikkeling, toepassing en het beheer van KI-applicaties. Met de Atos Codex AI Suite beschikken data-wetenschappers over een gebruiksvriendelijke, efficiënte en kosteneffectieve oplossing. Dit stelt hen in staat om nieuwe toepassingen snel te bouwen, in te zetten en waarde aan data te onttrekken. Hierdoor kunnen nieuwe zakelijke mogelijkheden sneller worden benut.
 
Atos’ nieuwe aanbod van oplossingen op het gebied van kunstmatige intelligentie stelt organisaties in staat de mogelijkheden van machine learning en deep learning maximaal te benutten. De nieuwe generatie KI-applicaties maakt het mogelijk wetenschappelijke, industriële en zakelijke uitdagingen te identificeren en op nieuwe marktontwikkelingen in te spelen, bijvoorbeeld op het gebied van medicatie, binnenlandse veiligheid, smart cities en intelligente, autonome datacenters.

“Met dit aanbod van software-oplossingen zetten we een nieuwe stap voorwaarts om klanten te ondersteunen bij hun digitale transformatie. Atos Codex AI Suite is het antwoord op nieuwe zakelijke, wetenschappelijke en industriële uitdagingen, zoals precisiegeneeskunde, geavanceerd preventief onderhoud en preventieve beveiliging. Dit krijgt invulling door de inzet van een nieuwe generatie cognitieve applicaties die in staat zijn complexe functies toe te passen. Het maakt de weg vrij naar nieuwe domeinen van toepassingen en helpt onze klanten om mogelijkheden sneller te benutten”, vertelt Arnaud Bertrand, SVP, Strategy & Innovatie Big Data & Security van Atos.

  • 9 Juli 2018 om 09:51
❌