[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag โ€” 15 November 2018Facilitywereld

CoolProfs realiseert ISO 27001 Certificering

CoolProfs heeft de ISO 27001 certificering behaald. De rapid development softwarebouwer voldoet hiermee aan de hoogste internationale standaard voor informatiebeveiliging.
 
Senior consultant Marco Burggraaff was namens CoolProfs verantwoordelijk voor het traject. “ISO 27001 wordt wereldwijd erkend als dé norm op het gebied van informatiebeveiliging,” aldus Burggraaff. “Het gaat om certificering op het gebied van ontwikkeling, implementatie en beheer van maatwerk ICT-systemen. We bouwen bedrijfskritische applicaties voor onze klanten en  zien in de praktijk dat er ook steeds meer vraag is naar beheerwerkzaamheden. Bij beiden hoort een goede en veilige procesvoering. Na een uitvoerige documentreview en een stevige audit weten wij nu zeker dat we die als organisatie kunnen bieden.”
 

  • 15 November 2018 om 00:00

Trigion lanceert een nieuw label: Trigion Next

Trigion lanceert het label Trigion Next: een professionele oplossing om veiligheidsorganisaties op afstand te kunnen ondersteunen of over te nemen. Beveiligingsorganisatie Trigion speelt hiermee in op de technologische ontwikkelingen die het mogelijk maken om door middel van slimme systemen en data-analyse betere veiligheid te bieden en hogere efficiëntie te creëren.

De wereld verandert en risico’s veranderen mee. Vaak maken bedrijven nog gebruik van een traditionele manier van beveiligen in de vorm van een fysieke loge van waaruit de beveiliging opereert. Het in stand houden van een dergelijke voorziening gaat vaak gepaard met hoge kosten. Door de technologische ontwikkelingen is hier een groot verbeterpotentieel mogelijk.

Mike Broens, Technical Business Consultant bij Trigion: "Trigion Next hanteert een integrale aanpak en combineert fysieke dienstverlening met data-intelligentie. Trigion Next biedt de beveiligingsoplossing 'als een dienst' aan, via een integraal beveiligingsplatform. Klanten zijn op deze manier geen eigenaar meer van bepaalde producten of diensten, maar kunnen erover beschikken wanneer het nodig is. Dit heeft onder anderen kostenreductie als gevolg.”

Trigion Next is volledig systeemonafhankelijk en is daardoor toepasbaar op elke veiligheidsorganisatie. Trigion Next voldoet aan de hoogste certificeringen, zoals de NEN50518-certificering en de ISO27001. Daarmee biedt Trigion Next een hoge systeembeschikbaarheid en informatieveiligheid conform AVG en voldoet hiermee aan de Europese standaard.

  • 14 November 2018 om 14:06
Gisteren โ€” 14 November 2018Facilitywereld

Ricoh versterkt aanbod printtechnologie met overname ColorGATE

Ricoh versterkt haar positie als speler in de professionele printsector met de overname van ColorGATE. Het softwarebedrijf ColorGATE Digital Output Solutions GmbH beschikt over uitgebreide kennis op het gebied van kleurbeheer en levert al ruim twintig jaar software aan de signmarkt.

ColorGATE, gevestigd in Hannover, beschikt over een enorm netwerk en is de Europese marktleider in professionele printersoftware. De unieke ColorGATE-technologie voor kleurbeheer kan een grote verscheidenheid aan materialen bedrukken en decoreren die worden gebruikt voor verpakkingen, vloeren, behang, textiel en signproducten. Verder wordt de software voor kleur- en procesbeheer ingezet voor standaardisering en automatisering in groeiende markten voor digitaal printen, zoals de design- en textielindustrie.

  • 14 November 2018 om 13:55

Van kroket naar kantoorhond

Het is deze week de Week van de Werkstress. Niets om van in de stress te schieten, maar wel een mooi moment om eens wat extra aandacht te besteden aan het voorkomen van stress en het bevorderen van plezier op het werk. Uit ‘The Workforce View’ blijkt namelijk dat een op de tien werkende Nederlanders zich dagelijks gestrest voelt.

De Week van de Werkstress is een initiatief van het ministerie van Sociale Zaken. Hoewel het stresscijfer in Nederland relatief laag is ten opzichte van andere landen, blijkt uit hetzelfde onderzoek dat in 20 procent van de gevallen de stress zo erg is dat de werknemer overweegt om van baan te veranderen. Dat is niet alleen zorgwekkend, maar ook zonde van het geld. In 2016 kostten de negen miljoen door stress verzuimde werkdagen het bedrijfsleven namelijk 2,5 miljard euro. Hoe kun je als werkgever nou een werknemer helpen minder stress te ervaren? Astrid Herren, Bid Manager bij HEYDAY geeft advies.

Beweeg tot beweging
Dat beweging belangrijk is weten we inmiddels wel. Maar juist nu het donker, koud en guur wordt, schiet de lunchwandeling er vaker bij in. Jammer, want door sport en beweging wordt het stressniveau verlaagd en komt het gelukshormoon vrij. Daarnaast maakt het sporten sterker en fitter, waardoor je zelfvertrouwen stijgt. En dat werkt weer door in de prestaties op het werk. Als werkgever kun je beweging faciliteren door fitness- en yogakamers aan te bieden, maar ook op een klein kantoor zijn er genoeg mogelijkheden. Geef bijvoorbeeld korting op een sportabonnement, richt een hardloopclubje op of pas de werkplek aan met een sta-bureau, bureaufiets of beweegkruk.

Houd het licht en luchtig
Licht is belangrijker voor onze productiviteit dan we denken. Het wordt door zenuwcellen in onze ogen doorgegeven aan de hersenen, zodat deze weten wanneer ze in actie moeten komen. Als het ’s ochtends licht wordt, krijgt het lichaam een seintje en maakt het extra cortisol aan, wat ervoor zorgt dat we alert en actief zijn. Als het gaat schemeren, zal ons lichaam de productie van melatonine, het slaaphormoon, bevorderen. Zo voelen we onze energie langzaam wegsijpelen zodra er onvoldoende licht is. Het is dus belangrijk dat een werkomgeving licht genoeg is. Plaats bureaus dichtbij het raam, maar zorg er bijvoorbeeld ook voor dat tl-buizen worden vervangen door daglichtlampen. Hierdoor worden werknemers vitaler en krijgen ze minder last van hun ogen.

Bied gezonde voeding aan
Het is aangetoond dat het ziekteverzuim lager ligt bij gezonde werknemers en dat vitaliteit van grote invloed is op de productiviteit. Wanneer je beseft dat ongezonde voedingskeuzes veelal uit gemak worden gemaakt, is het duidelijk dat hier kansen liggen voor een werkgever. Zo kun je in de kantine de ongezonde opties aan het einde van het buffet leggen, zodat de voor de hand liggende keuze de gezonde is. Je moet wel een heel grote snackbehoefte hebben om met je broodje gezond op je bord alsnog de kroket met friet erbij te nemen. Sowieso werkt een dergelijke stimulans beter dan het verbieden of juist opleggen van voedingskeuzes. Bedrijven zonder kantine kunnen fruit van de zaak overwegen: een goede (vrijwillige) stimulans om medewerkers gezonder te laten snacken.

Wees flexibel
Een kantoortuin heeft zijn voors en tegens. Iedereen blijft bij elkaar betrokken en de drempel om te overleggen is laag, maar aan de andere kant hebben werknemers geen privacy, last van geluidsoverlast of een gebrek aan concentratie door kletsende collega’s. Om de kans op stress te verlagen, is het belangrijk dat een werknemer zelf kan kiezen waar hij of zij werkt. Wanneer je een kantoor activiteitgericht inricht, ontstaan er verschillende ruimtes met voor elke activiteit de juiste voorzieningen. Een concentratieruimte ziet er heel anders uit dan een brainstorm-, telefoon- of vergaderruimte. Zo is er voor ieder wat wils.

Neem een hond
Een nieuwe manier om op kantoor outside the box te denken is het aannemen van een werknemer met vier poten. Hoewel het hier nog niet bepaald ingeburgerd is, is het in de VS al doodnormaal om een kantoorhond te hebben. Google is zelfs sinds 2016 een officiële dog company. En waarom ook niet? Een hond leidt tot minder stress; een knuffel van de hond werkt als zon op sneeuw na een stressvolle meeting. Bovendien wordt je personeel door met de hond te spelen en hem uit te laten gedwongen om actief te zijn. De voordelen van beweging zijn inmiddels wel duidelijk. De teamspirit krijgt een boost door als team samen met de hond te spelen en bij elke stoeisessie stijgt de waardering voor de baas. Dat is pas een win-win.

  • 14 November 2018 om 00:00

Hard werken is prima maar slim werken is nog veel beter!

Van 12 tot en met 15 november vindt de vijfde keer Week van de Werkstress plaats met als thema Preventie en werkplezier. Stress op de werkvloer is beroepsziekte nummer 1. Werkgevers zijn zo’n 2,5 miljard euro kwijt aan ziekteverzuim door werkstress.
 
Stress en hard werken zijn geen probleem voor bevlogen medewerkers. Zij gaan beter met hun werkstress om, houden van hun werk en presteren bovengemiddeld. Door permanente stress lopen we de kans steeds verder verwijderd te raken van onze innerlijke verlangens, drijfveren en talenten. Maar hoe kun je stress verminderen in een turbotijdperk waarin we worden overspoeld door bergen informatie en alles snel moet?
 
Arbeid- en Organisatiepsychologen zijn dé professionals en deskundigen bij uitstek als het gaat om de combinatie mensen, werk en organisaties. Zij hebben veel verstand van de afstemming tussen werkenden en werk. De Arbeid- en Organisatiepsycholoog en de Psycholoog Arbeid en Gezondheid weten goed wat ‘gezond werken en vitaal blijven’ is. Zij richten zich op de inhoud van het werk door taakeisen te verminderen en hulpbronnen zoals autonomie, sociale steun en ontwikkelingsmogelijkheden te versterken waardoor werkdruk wordt verminderd.

  • 13 November 2018 om 00:00

Dudok Horeca Groep biedt combinatie van vastgoed en horeca

De Dudok Groep uit Rotterdam,  hospitality-, evenementen- en horecabranche, gaat een strategische samenwerking aan met haar naamgenoot Dudok Groep uit Dordrecht. Dudok Groep uit Dordrecht is een ontwikkelende vastgoedbelegger en kocht recent het iconische HAKA-gebouw te Rotterdam om het te transformeren tot een levendig verzamelgebouw waar horeca een belangrijke rol zal gaan spelen. Met die gedachte in het achterhoofd vroeg Dudok Dordrecht aan de Rotterdamse ondernemers achter het horecabedrijf Dudok om hun visie op het pand te delen. Door deze ontmoeting kwam een gezamenlijke ambitie aan het licht, wat nu resulteert in een joint venture onder de naam Dudok Horeca Groep. De overeenkomst in naam is puur toeval – de ondernemers hebben elkaar gevonden op inhoud.


DUDOK [Fotocredits: Masha Bakker]

Vanuit strategisch oogpunt is de samenwerking een logische stap voor beide ondernemingen. Een effectieve combinatie van vastgoed en horeca biedt veel synergiemogelijkheden. Dudok Rotterdam haalt met Dudok Dordrecht een partner aan boord die niet alleen ruime expertise heeft in onroerend goed, maar ook een prominente rol inneemt in vastgoedland. Het bedrijf staat erom bekend zich te richten op objecten met een krachtige uitstraling op strategische en kansrijke locaties. Dudok Dordrecht investeert in vastgoed met een verhaal dat zij (her)ontwikkelt naar een hoger kwaliteitsniveau. Deze visie sluit naadloos aan op de expertise van Dudok Rotterdam. De horecaonderneming heeft een sterke voorkeur voor karaktervolle, historische locaties. Door jarenlange ervaring weet de organisatie als geen ander hoe een stedelijk gebied en het daarin gelegen vastgoed door middel van de juiste horeca tot leven kan komen.

Gezamenlijke ambitie
Beide Dudok-ondernemers zijn enthousiast over de nieuwe joint venture. Aad van der Wel, medeoprichter en directeur van Dudok Rotterdam: “We hebben de gezamenlijke ambitie om met Dudok Horeca Groep landelijk erkend te worden op het gebied van kwalitatieve daghoreca. Sinds 1991 ontwikkelen we grootstedelijke ontmoetingsplekken en in Dudok Dordrecht hebben we een sterke partner gevonden, waarmee we samen op zoek gaan naar nieuwe, unieke locaties om ons te vestigen.

Ewald Dudok, eigenaar van Dudok Dordrecht, vult aan: “We zien dat vastgoed levendiger wordt door het creëren van leisure en hospitality voorzieningen. Dudok Rotterdam is een professionele partner met een bewezen staat van dienst in de horecabranche, bovendien sluiten hun ideeën over horeca aan bij onze visie op de (her)ontwikkeling van vastgoed.”

Onder de joint venture Dudok Horeca Groep willen beide bedrijven landelijke dekking geven aan de activiteiten. De ondernemingen bundelen hun krachten om de komende jaren uit te breiden naar andere grote steden in Nederland.

  • 13 November 2018 om 00:00
OuderFacilitywereld

Kinly neemt MK2 Audiovisueel over

Kinly heeft MK2 overgenomen. Deze overname past in de strategie van Kinly om door autonome groei en strategische overnames, hun leidende positie in de markt van audiovisuele en visuele samenwerkings-oplossingen te versterken. MK2 heeft zich vanuit Breda de afgelopen jaren snel ontwikkeld tot een van de marktleiders in Nederland op het gebied van audiovisuele oplossingen en daarmee veel aansprekende klanten voor langere tijd aan zich weten te binden.

Samen zijn Kinly en MK2 in de Nederlandse markt de expert voor IT-driven AV- en visuele samenwerkingsoplossingen. Kinly vergroot hiermee haar audiovisuele kennis en ervaring. Voor MK2 en haar klanten betekent dit een verbreding van het portfolio met de Kinly Cloud en managed visuele samenwerkingsoplossingen.

De gezamenlijke Kinly-organisatie in Nederland en België telt ruim 200 werknemers verspreid over vestigingen in Amsterdam, Breda, Eindhoven, Zwolle, Breukelen en Gent. Met de overname heeft Kinly wereldwijd 600 werknemers, verdeeld over vestigingen in Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, Nederland en België.

  • 13 November 2018 om 00:00

Warp Industries wint eerste Cor van der Heijden Award

Op 8 november vond in De Efteling de eerste uitreiking van de Cor van der Heijden Award plaats. Een initiatief van schoonmaakbedrijf CSU dat het meest innovatieve idee voor de facilitaire branche een podium geeft. Uit drie finalisten is het platform voor virtuele trainingen van Warp Industries verkozen tot meest impactvolle idee.

Warp Industries: trainen met Virtual Reality
Warp Industries bestaat onder andere uit Guido Helmerhorst, Adriaan Rijkens, Thijs de Vries en Danny de Bruijn uit Delft. Zij zijn ervan overtuigd dat trainen van medewerkers effectiever, impactvoller én kostenefficiënter kan. Ze hebben een platform ontwikkeld waarin 360° video centraal staat. Het stelt organisaties in staat om virtueel te trainen in levensechte situaties. Een zeer krachtige manier om ervaring op te doen, nog voordat situaties zich daadwerkelijk voordoen. Met meer zelfvertrouwen en werkgeluk als direct resultaat voor de trainee.

Oplossing bij functievervaging
De jury beoordeelde de inzendingen op originaliteit, impact, toepasbaarheid en ondernemerschap. De vakjury ziet verschillende toepassingsgebieden voor het idee van Warp Industries. Juryvoorzitter Esmée Ficheroux: “De jury ziet veel mogelijkheden op plekken waar de grenzen van functies vervagen. Waar snel en effectief instrueren wenselijk is. Waar het van belang is om direct inhoudelijk af te stemmen in de ‘virtuele’ praktijk. Als je dat op grote schaal kunt toepassen is dat een heel krachtig instrument.”

Kick-start naar succes
De innovatieprijs is voor de winnaars een kickstart naar succes. Naast een investeringsbudget van € 10.000,-, krijgen de winnaars ondersteuning van CSU om de plannen concreet te maken. Een succesversneller met professionele begeleiding, toegang tot een groot professioneel netwerk en nieuwe afzetmarkten, een marketingboost en advies bij het registreren van patenten.

Overige genomineerden
Andere finalisten waren SchoolSupply, ‘vending machine’ nieuwe stijl, met een bijzonder assortiment toegespitst op doelgroep en locatie en KeyWe het ontwikkelplatform voor het lerend vermogen van teams en continu innovatievermogen binnen organisaties.

De Cor van der Heijden Award is door de directie van CSU in het leven geroepen ter ere van het 50-jarig jubileum van de facilitaire dienstverlener en vernoemd naar de visionaire oprichter van het bedrijf. De award is bedoeld om innovatie en co-creatie te stimuleren binnen en buiten de branche. Voor de beoordeling is een vakjury samengesteld bestaande uit Dr. Ferdinand Jaspers (Rotterdam School of Management), Michel Tobé (Gemeente Capelle aan den IJssel), Sander Koop (ArrangeGroup), Marjolein ten Hoonte (Randstad Groep Nederland), Mirjam van Lamoen (Familieaandeelhouder CSU), Vincent Gravesteyn (Walvis Participatie) en Esmée Ficheroux (CSU).

  • 12 November 2018 om 09:57

Digitale dilemma's benoemd door Atos in Journey 2022

In haar vision paper Journey 2022 schetst Atos een toekomst waarin de wereld tegen 2022 een nieuw evenwicht moet zoeken in hoe de interactie met en introductie van nieuwe technologie vorm krijgt. Ze voorspelt dat succesvolle transformaties vooral gaan draaien om het vinden van een goede balans van de impact die technologische innovaties hebben op burgers en de samenleving. Nu het potentieel van baanbrekende technologieën zoals kunstmatige intelligentie en digitalisering in hun volle omvang duidelijk worden, dringen zich ook ethische vragen op. Organisaties moeten zich volgens Atos rekenschap geven van het spanningsveld tussen wat dankzij nieuwe technologie mogelijk en aanvaardbaar is.
 
Atos gelooft dat organisaties die mensen - klanten, medewerkers en burgers - werkelijk centraal stellen in hun digitale strategie en zich bewust zijn van de ethische vraagstukken die met technologie gepaard gaan, het verschil zullen maken in de weg die zij tot en na 2022 zullen afleggen. Volgens toonaangevende analisten beschouwt ruim 40 procent van de topmanagers het ontwikkelen van de juiste bedrijfscultuur en de vereiste kwaliteiten van medewerkers als de grootste uitdagingen in de digitale transformatie van hun bedrijf.
 
Het oplossen van digitale dilemma’s
Dilemma’s over nieuwe technologische uitdagingen en de keuzes die hiermee samenhangen zijn niet nieuw. De aard en de impact van de dilemma’s die zich voordoen, veranderen wel. Zo is de afwezigheid van de juiste skills een thema dat zich altijd heeft voorgedaan, maar is nu sprake van een situatie waarbij het traditionele onderwijs mensen opleidt in vaardigheden die al achterhaald zijn voordat ze kunnen worden toegepast. De kwaliteiten die in de toekomst nodig zijn, zijn zelfs nog niet bekend. Door het tempo waarin de technologie voortschrijdt, zijn mensen nauwelijks in staat hiervoor op tijd de vereiste skills te ontwikkelen.
 
Om in kaart te brengen hoe klanten het beste kunnen omgaan met de onzekerheden die de adoptie, toepassing en acceptatie van nieuwe technologieën met zich meebrengen, heeft de Atos Scientific Community onderzoek gedaan naar digitale innovaties en trends waarvan bedrijven tegen 2022 de grootste impact verwachten op hun business. “We voorzien allerlei veelbelovende en uitdagende ontwikkelingen in de technologische gebieden die we hebben onderzocht. Maar niet al deze disruptieve technologieën zullen per definitie op een positieve manier door de samenleving worden omarmd”, benadrukt Marianne Hewlett, lid van de Atos Scientific Community Member en Senior Vice President bij Atos. “Organisaties moeten zorgvuldig afwegen op welke manier culturele waardepatronen worden weerspiegeld in de producten en diensten die zij ontwikkelen. Op onze reis onderweg naar 2022 dient de vraag ‘Kunnen we…?’ altijd hand in hand te gaan met de vraag ‘Moeten we…?’

  • 12 November 2018 om 09:49

De 5 voordelen van Voicemail naar e-mail

Tegenwoordig hebben zakelijke professionals te maken met meer vormen van communicatie dan ooit te voren. Er is een constante stroom van e-mails, app’jes, telefoontjes en voicemails. Er wordt verwacht dat u alle informatie bijhoudt en dat u overal op reageert. Het is soms overweldigend en sommige berichten worden daardoor onbedoeld over het ho ofd gezien. Gelukkig is er een oplossing voor het probleem: Voicemail naar e-mail.

Met de service Voicemail naar e-mail voicemails niet meer via telefoon beluisterd, maar komen ze in de mailbox. Met een voicemail op uw telefooncentrale in de cloud mist u nooit meer een inkomend gesprek. Op elke extensie van deze VoIP centrale kan een voicemail ingesteld worden. Bovendien kan de centrale zo worden ingesteld dat de ingesproken boodschap als bijlage via e-mail aan u verzonden wordt wanneer er een nieuw bericht in uw voicemailbox staat.

1. Efficiëntere responstijden
Het is belangrijk om snelle klantenzorg te bieden aan nieuwe en bestaande klanten. Klanten verwachten snel geholpen te worden en beoordelen bedrijven op basis van snelheid als ze om hulp vragen. Voicemail naar e-mail voor zakelijke gebruikers heeft als groot voordeel dat het overzichtelijk wordt gemaakt en dat u daardoor ziet hoeveel voicemails er in de eerste plaats zijn.

2. Controleer al uw berichten op één overzichtelijk systeem
In plaats van zowel e-mail als voicemailberichten te moeten bijhouden op twee verschillende plekken, biedt voicemail to e-mail het gemak van een locatie.

3. Overal toegang
Door voicemails naar een e-mailinbox te sturen, maakt u ze op meer locaties toegankelijk. Iedereen heeft toegang tot e-mail op smartphones, tablets en computers.

4. Meerdere werknemers kunnen aan de slag
Het systeem maakt het ook mogelijk voor meerdere werknemers om de berichten in hetzelfde postvak af te handelen. Medewerkers kunnen eenvoudig voicemails verplaatsen die afgeluisterd en afgehandeld zijn.

5. Effectief bijhouden en organiseren van gegevens
Zakelijke gebruikers moeten vaak notities maken of tekst invoeren in een systeem om aantekeningen te maken van ontvangen voicemails. De voicemails die u per mail ontvangt , kunnen ook in zo’n systeem op een ordelijke manier worden bewaard. Hetzelfde geldt voor e-mailarchiveringssystemen; voicemail-e-mails kunnen hierin netjes worden meegenomen.

  • 12 November 2018 om 09:44

Effectief bestrijden ziekenhuisbacterie vraagt ander schoonmaakprotocol

Een bacterie die al langere tijd bekend staat in zorginstellingen is ineens weer actueel: de pseudomonas aeruginosa. Het besluit van een vooraanstaand ziekenhuis om ‘waterarm’ te gaan verplegen heeft de besmetting weer terug op de kaart gezet bij veel instellingen. Minder vaak de kraan gebruiken is één remedie tegen de moeilijk te bestrijden ziekenhuisbacterie. Gom Zorg heeft een andere tactiek ontwikkeld die het risico op verdere verspreiding kan beperken: een aanpassing van het schoonmaakprotocol in sanitaire ruimtes.

Pseudomonas aeruginosa komt van nature vooral in ziekenhuizen voor. De bacterie is resistent tegen antibiotica. Vooral patiënten met brandwonden en andere open wonden kunnen er last van ondervinden. Bij dit type wond kost het een bacterie relatief weinig moeite om het lichaam binnen te dringen. Zo kan de pseudomonas aeruginosa leiden tot infecties die vitale lichaamsorganen kunnen aantasten. Ook patiënten die aan taaislijmziekte CF leiden behoren tot een risicogroep. De bacterie kan hier infecties aan de longen veroorzaken die uiteindelijk de longfunctie kunnen aantasten.
Image

Opspattend water
De bacterie houdt zich schuil in de afvoeren van wastafels en in afvoerputjes. Door opspattend water van een kraan kan de bacterie omhoog komen en zo een risico vormen als deze in contact komt met de huid van verplegend personeel. Ziekenhuizen onderkennen het risico: zo neemt een bekend academisch ziekenhuis al een proef met ‘waterarm’ verplegen. Daarbij wordt er gewerkt met geïntegreerde waslapjes en andere disposables als alternatief voor het handen wassen door verplegend personeel.

Ander reinigingsprotocol
Ook een ander reinigingsprotocol kan bijdragen aan het inperken van het besmettingsgevaar. Het Kenniscentrum Infectiepreventie (KIP) dat aan Gom Zorg is gelieerd, heeft daarom de schoonmaakoperatie het advies gegeven om een ander werkproces te hanteren in sanitaire ruimten. ‘In het huidige schoonmaakprotocol van sanitaire ruimtes wordt één microvezeldoek gebruikt, die meerdere malen wordt gevouwen’, zegt Marieke Steltenpool, medewerker hygiëne en kwaliteit bij Gom Zorg. ‘Daarbij werkt een schoonmaakmedewerker van schoon naar vuil. We beginnen dus bij de wasbak en eindigen bij de wc. Dat kan een risico vormen, omdat de schoonmaker dan vanaf het begin de bacterie als het ware doorsmeert. Daarom hebben we opdrachtgevers attent gemaakt op dit risico en bieden we aan om ná het reinigen van de wasbak verder te gaan met een schone microvezeldoek.’

  • 9 November 2018 om 00:00

Web Security as a Service (WSaaS) van NTT Security

NTT Security gaat in samenwerking met Symantec Corporation zijn eerste gezamenlijke service leveren. In april kondigde NTT Security al het voornemen aan om een strategisch partnerschap te sluiten. Nu integreert het Symantec’s cloudsecurityservice met zijn eigen versterkte threat intelligence en biedt het Web Security as a Service (WSaaS).  

WSaaS is de eerste service die wordt aangeboden via het partnershipprogramma. Het programma werd in het leven geroepen ter ondersteuning van websecurityservices voor klanten in de cloud, op mobile devices en on-premise, en maakt deel uit van NTT Security’s Global Managed Security Services. NTT Security heeft verschillende technologieën ontwikkeld om via het programma meer hoogwaardige cloudsecurityservices aan te kunnen bieden.

De nieuwe service biedt realtime threat intelligence, -analyse en -bescherming, alsook het beheer en de securitymonitoring van websecurity-oplossingen in de cloud. De service is ontworpen om algemene securityrisico’s te verlagen, de impact van securitydreigingen te minimaliseren en klanten te helpen te voldoen aan compliance-vereisten. Daarnaast hebben klanten meer tijd om zich te focussen op de tijdige levering van hogere kwaliteit, veilige IT-diensten voor hun organisatie, omdat ze zich niet meer hoeven bezig te houden met realtime netwerk- en devicemonitoring, geavanceerde security-analyse en securitymanagement.

WSaaS biedt standaard risicoscores op basis van threat intelligence van zowel Symantec als NTT Security. Met die risicoscores is het beter mogelijk om scherpere securityanalyses en snellere implementatie te bieden op basis van zowel agent- als agentless-mogelijkheden. NTT Security beheert op holistische wijze logs van websecurityservices en on-premise security-applicaties, zoals Proxy, Firewall, Intrusion Prevention System en Intrusion Detection System en Sandbox voor geavanceerde, goed afgestemde analyse. WSaaS wordt aangeboden via NTT Security’s best-of-breed platform voor wereldwijde managed security services, waardoor overal ter wereld toegang wordt geboden tot dezelfde hoge kwaliteit securityservices.


  • 9 November 2018 om 00:00

Nieuwe traineegroep van start bij Facilicom Group

Op 1 oktober zijn elf trainees gestart bij facilitair dienstverlener Facilicom Group. De trainees leggen een tweejarig traject af om daarna mogelijk een mooie functie te gaan bekleden op het hoofdkantoor van Facilicom. In deze twee jaar werkt de trainee op twee verschillende, stevige functies binnen één van de divisies van de grootste facilitair dienstverlener en zorg en welzijnsbedrijf van Nederland.

Omdat Facilicom Group ervan overtuigd is dat medewerkers het belangrijkste kapitaal zijn, neemt de facilitair dienstverlener ieder jaar een nieuwe lichting trainees aan. ‘We zoeken trainees die in staat zijn zich te ontwikkelen tot een allround klant- en resultaatgericht leider, projectmanager of consultant binnen Facilicom Group of een van zijn divisies’, vertelt Sterre Harrison, talentmanager van Facilicom Group.


Trainees 2018 met Sterre Harrison (talentmanager) en Elise van der Ende (adviseur HR Development) van Facilicom Group

De groep die voor een traineeship in aanmerking komt, bestaat uit afgestudeerde academici en hbo’ers met maximaal twee jaar werkervaring. Ze zijn meestal jonger dan 27 jaar en hebben de potentie en drive om alles uit hun ontwikkeling te halen. De doelgroep wordt vaak aangeduid als ‘high potentials’, jongeren met potentieel.

Momenteel zijn er twee Traineeshipgroepen actief bij Facilicom, gestart in 2017 en 2018. Volgend jaar start er weer een nieuwe Traineeshipgroep.

  • 8 November 2018 om 09:56

BDO Belastingadvies kiest voor M-Files geleverd door GeONE

BDO Belastingadvies heeft gekozen voor M-Files als centrale oplossing voor het document- en informatiebeheer. Met M-Files kunnen medewerkers tijdswinst boeken, wordt dossiervorming geoptimaliseerd en is BDO Belastingadvies in staat haar klanten beter en sneller te bedienen. BDO voert de implementatie samen uit met M-Files premium partner GeONE, specialist in het optimaliseren van document- en informatiemanagement.

Met M-Files kiest BDO Belastingadvies voor een centrale plaats waar klantdossiers, taakafhandeling en kennisdocumenten bijeenkomen. Dankzij de unieke metadata-aanpak, die zowel klant, opdracht, medewerkers en de inhoud van documenten omschrijft alsook aan elkaar verbindt, ontstaat een efficiëntere manier van werken. Bovendien ondersteunt M-Files de interne processen optimaal dankzij het gebruik van de functierijke mobiele applicaties voor alle platformen.

Intelligent informatiemanagement platform
Marnix Weusten, partner en Head of Knowledge Management & Tax Innovation, over de keuze voor M-Files: “We waren op zoek naar een platform waarmee we een compleet dossier konden vormen met informatie uit verschillende bronnen en in verschillende formaten. Dankzij de metadata-aanpak zijn er straks eenvoudig dwarsdoorsnedes te maken van onze informatie, verschillende zoekingangen naar dezelfde objecten en zijn alle objecten aan elkaar gekoppeld. Onze kennisdocumenten worden op dezelfde manier ontsloten. Door de geautomatiseerde hulp bij het metadateren, worden de gebruikers niet erg belast bij het opslaan van documenten. De volledige integratie met Outlook is een groot voordeel. Omdat documenten niet hoeven te worden gemigreerd van het oude documentmanagementsysteem naar M-Files is de doorlooptijd van de invoering beperkt en is uitgebreid testen niet nodig. Ook gaat de tijd die medewerkers kwijt zijn met het zoeken naar informatie drastisch verminderen. Dankzij M-Files gaan we op een intelligente manier onze informatie beheren en benutten. Bovendien bezit M-Files een aantal Artificial Intelligence-mogelijkheden waar we gebruik van maken. Allemaal functionaliteiten die onze dienstverlening weer een niveau omhoog brengen.”

Dankzij jarenlange ervaring heeft GeONE efficiënte best practices ontwikkeld waar BDO Belastingadvies nu de vruchten van gaat plukken. Weusten is enthousiast over de samenwerking: “Van begin af aan maakte de aanpak van GeONE indruk. Zij begrijpen onze processen en werkwijzen en voelen haarfijn aan waar onze uitdaging ligt. Daaraan merk je dat GeONE ervaring heeft in zowel onze sector als in intelligent informatiemanagement. De mogelijkheden, eenvoud en toekomstvastheid van M-Files gecombineerd met de aanpak en kennis van GeONE zal ons een grote efficiëntieslag opleveren.”

  • 8 November 2018 om 09:47

Vertrouwelijke informatie valt in verkeerde handen door onoplettendheid

Het versturen van e-mails gaat bij de gemiddelde Nederlandse kantoormedewerker niet altijd goed. Uit onderzoek van kantoorspecialist Fellowes blijkt dat bijna de helft van de medewerkers een email naar de verkeerde persoon heeft verstuurd (47%). Het percentage dat een mail heeft ontvangen die voor een ander bestemd was, is nog hoger (60%). Niet alleen worden berichten soms naar de verkeerde ontvanger verstuurd, ook wordt de privacy niet altijd gewaarborgd bij het versturen van mails. Mailadressen worden pas onzichtbaar voor de ontvangers als deze in de Blind Carbon Copy (BCC) staan. 28 procent van de respondenten heeft e-mailadressen in de Carbon Copy (CC) gezet, terwijl deze in de BCC hoorden.

Analoge fouten
Analoog blijkt het zorgvuldig omgaan met privacy ook lastig. De helft van de respondenten geeft aan een brief te hebben ontvangen die voor iemand anders bedoeld was (51%). Meestal niet problematisch, maar bijvoorbeeld wel bij afschriften, een brief van de hypotheek of een brief met een nieuwe pincode. Zelf gaan we ook niet altijd correct om met privacygevoelige documenten. Zeventien procent heeft deze weleens per ongeluk in een openbare ruimte achtergelaten. Tijdens het werk heeft zelfs 29 procent wel eens papieren achtergelaten bij bijvoorbeeld een vergaderzaal, hun bureau of een scanner.

Hajo Hoekstra, Fellowes Director in Benelux, Scandinavië en DACH landen en General Manager Duitsland: “Het kan natuurlijk de beste overkomen, een ontvanger van een mailtje in de CC zetten in plaats van de BCC of per ongeluk papieren achterlaten. In veel gevallen zijn dit soort slordigheden gelukkig onschuldig. Het wordt echter heel vervelend als hierdoor privacygevoelige informatie in verkeerde handen valt. Organisaties moeten in hun AVG-beleid opnemen hoe werknemers om moeten gaan met persoonsgegevens die niet gelekt mogen worden. Zo is voor iedereen duidelijk wat de gevolgen zijn van een datalek en hoe ze moeten omgaan met documenten die persoonsgegevens bevatten.”

“Daarnaast is het aan de organisatie om de medewerker zoveel mogelijk te faciliteren om privacygevoelige informatie op een juiste manier te verwijderen, bijvoorbeeld met een papiervernietiger voor papieren gegevens,” vervolgt Hoekstra. “Ook is het belangrijk om bewustwording te creëren over wat onzorgvuldigheid, bijvoorbeeld bij het gebruik van de CC, voor gevolgen kan hebben.”

  • 8 November 2018 om 09:44

Eerste elektrische bestelwagen in Nederland gaat rijden voor Gom

Een opvallende uitbreiding van het wagenpark bij Gom: het schoonmaakbedrijf gaat rijden met de eerste elektrische bestelwagen in Nederland. De bedrijfswagen is bedoeld voor Gom Specialistische Reiniging, dat de auto gaat inzetten in de binnenstad van Amsterdam. ‘Dit is vooral een investering in de toekomst’, zegt directeur Peter Hoeijmans van de businessunit Gom Specialistische Reiniging.

De aanschaf van de elektrische bus is voor Gom vooral een proef. ‘We willen in eerste instantie bekijken hoe het zit met de inzetbaarheid van een elektrische bedrijfswagen. Pas daarna overwegen we om het concept landelijk verder uit te rollen. Deze pilot kunnen we in principe overal draaien, maar vooral in de binnenstad van Amsterdam komt deze auto optimaal tot zijn recht. We hebben hier bovendien veel opdrachtgevers die we er gelukkig mee gaan maken, in het bijzonder de Universiteit van Amsterdam.’ Al eerder heeft Gom kleine elektrowagens ingezet voor de bewassing van de universiteitsgebouwen in de binnenstad.

  • 8 November 2018 om 00:00

OnderhoudNL introduceert de Arbo-app

OnderhoudNL heeft , in samenwerking met Inspectiedienst SZW en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de OnderhoudNL Arbo-app ontwikkeld. Deze tool is nuonline.

De OnderhoudNL Arbo-app biedt bedrijven en werknemers de mogelijkheid om voor iedere werkzaamheid de juiste persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s) te bepalen. De eerste set PBM’s die is toegevoegd aan de app, betreft de handschoenen. Op dit moment is via deze app het speciale starterspakket te bestellen met daarin vier soorten handschoenen. Op korte termijn wordt ook de mogelijkheid geboden om individuele soorten handschoenen, en andere PBM’s, te bestellen.

Hét hulpmiddel
Vorig jaar heeft een aantal bedrijven een boete in het vooruitzicht gesteld gekregen, omdat bij controle niet de handschoen werd gedragen zoals die in het VeiligheidsInformatieBlad (VIB) werd voorgeschreven. Overleg tussen OnderhoudNL en het Ministerie SZW, heeft geleid tot de nieuwe Arbo-app, die de gebruiker door middel van eenvoudige stappen vanzelf naar de juiste handschoen leidt.

Omdat de Arbo-app is ontwikkeld in overleg met de Inspectie SZW, wordt het daarmee ook hét hulpmiddel bij de handhaving.

Onderzoek blootstellingen
Voor de inhoud van de Arbo-app met betrekking tot de handbescherming, heeft het onafhankelijk bureau van arbeidshygiënisten Auxillium het onderzoek uitgevoerd naar de verschillende werkzaamheden van de schilder en de daarbij behorende blootstellingen aan de huid. Dit onderzoek heeft vervolgens geleid tot dit duidelijke overzicht voor schilders, bij welke werkzaamheden welk type handschoenen gebruikt moeten worden.

  • 7 November 2018 om 00:00

Weinig bewustzijn over mogelijkheden spraaktechnologie op de werkvloer

Nederlandse werknemers lijken vooralsnog niet goed te kunnen bedenken hoe ze spraaktechnologie (systemen te vergelijken met Siri, Alexa of Google Assistent) op de werkvloer kunnen inzetten. 43,1% van de Nederlanders heeft geen idee of zijn bedrijf ooit gebruik gaat maken van voice-robots en 30,7% meent dat dergelijke technologie in zijn bedrijfstak zelfs nooit gebruikt zal gaan worden. Dergelijke cijfers staan in schril contrast met het optimisme dat bedrijven als Amazon en Google aan de dag leggen. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP, The Platform Engineers.

Het Delftse technologiebedrijf TJIP deed enquêteonderzoek onder duizend respondenten en vroeg hen naar de potentie die zij zagen in voice-assistenten op de eigen werkvloer. Voice-assistenten als Google’s Assistent, Apple’s Siri en Amazons Alexa kunnen door middel van kunstmatige intelligentie complexe handelingen verrichten. TJIP wilde met het onderzoek te weten komen hoe open mensen staan voor het gebruik van spraaktechnologie op de werkvloer en hoe mensen de technologie het liefst inzetten.

Nederlanders zijn nog zeer gematigd in hun optimisme over de introductie van voice-assistenten op de werkvloer. Slechts 21% van de respondenten is positief over de technologie. De overige respondenten zijn negatief (18,6%), neutraal (26,8%) of hebben geen mening (33,6%). Geluidsoverlast (34%) op de werkvloer wordt aangemerkt als belangrijkste negatieve punt van voice-assistenten.

De onderzoekers vroegen ook voor welke taken werknemers voice-assistenten eventueel in zouden zetten. Kennisvragen beantwoorden als alternatief voor Google (31,6%), agendabeheer (31,7%) en actuele informatie opzoeken (31,3%) scoorden daarbij het hoogst. Met name complexere taken als planningen opstellen (14,4%), communiceren met klanten (14,3%) en complexere berekeningen maken (16,7%) scoorden minder goed. Uit eerder onderzoek van TJIP bleek ook al dat het vertrouwen dat consumenten hebben in advies van kunstmatige intelligentie wel groeit, maar dat dit tegelijkertijd ook heel afhankelijk is van de zwaarte van de onderwerpen. Schijnbaar vertrouwen we de complexere voice-assistenten dus nog niet te veel toe, laat staan in ons eigen werk.
 
Respondenten menen dat een doorbraak van spraaktechnologie nog ver weg is. Van de respondenten die wel menen dat er gebruik gemaakt gaat worden van voice-technologie schat 7,9% dat dit nog zeker 10 jaar duurt en 7,1% nog zeker vijf jaar. Toch wil dat niet zeggen dat de inzet van voice-assistenten op korte termijn geen grote vlucht kan nemen. Een behoorlijke groep (26,1%) gebruikt voice-assistentie (zoals Siri) privé wél wekelijks, en 14,9 % zelfs dagelijks.

  • 8 November 2018 om 00:00

Nieuwe Xerox ConnectKey-printers

Met de twee nieuwe Xerox-werkplekassistenten hebben werknemers meer tijd om zich te richten op het creëren van kleurrijk marketingmateriaal. De nieuwe printers laten zich inrichten op individuele werkervaringen door middel van apps en ondersteunen mobiliteit met veilig, draadloos printen.
 
De Xerox VersaLink C8000 en C9000 A3-kleurenprinters zijn ontworpen voor middelgrote en grote werkomgevingen en kunnen daar precies op afgestemd worden. Ze produceren professionele kleurkwaliteit en zijn erg betrouwbaar tegen een betaalbare prijs. Bovendien is de C9000 uitgerust met hulpmiddelen voor precisiekleurenbeheer, grotere mediaflexibiliteit en extra productiviteit; echte must-haves voor grafische ontwerpers.

Nieuw is de eenvoudig, op een wizard gebaseerd installatie- en configuratieproces. Ontwerpers, marketeers en kantoormedewerkers hebben toegang tot krachtige en toegankelijke functies, zonder dat IT-expertise vereist is.
De exclusieve 5-inch kantelbare kleureninterface reageert net als smartphones en tablets op klikken en vegen. Ook kan het eenvoudig gepersonaliseerd worden voor verschillende werkomgevingen of individuele gebruikers.
 
Door de Xerox ConnectKeyapps, verkrijgbaar bij de Xerox App Gallery, kan de printer nog verder gepersonaliseerd worden. Deze apps bieden gemakkelijke toegang tot cloudservices met één druk op de knop, zoals Dropbox, Google Drive en Box. Met PrintByXerox kan elk apparaat dat kan emailen ook printen zelfs als je onderweg bent.

  • 7 November 2018 om 00:00

B. Building Business kiest Sodexo

B. Building Business en Sodexo gaan een strategisch partnership aan, waarbij Sodexo een breed scala aan facility services gaat leveren in de drie panden van de business incubator B. in Amsterdam. De samenwerking zal zich naast facility services ook richten op het co-creëren van nieuwe innovatieve facility management concepten.
 
B. Building Business is het grootste startup-ecosysteem van Europa. B. brengt bedrijven, startups, ondernemers en onderwijs samen in zowel digitale als fysieke ruimtes in Amsterdam. De drie gebouwen zijn samen goed voor ruim 40.000 m2en bieden onderdak aan meer dan 250 bedrijven en 2.500 mensen.
 
Bureau, het café-restaurant op het dakterras van B., is ook onderdeel van de samenwerking. Sodexo zal verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse lunch, diners en business meetings.

  • 7 November 2018 om 00:00
โŒ