[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderBB TV News

Youfone lanceert OTT televisie platform

Door Robert Briel

De strijd om de jonge(re) tv-kijker gaat een nieuwe ronde in met de lancering van YoufoneTV, een platform voor OTT-televisie en video on demand.

YoufoneTV is van de Rotterdamse sim only provider Youfone. Die heeft het platform ontwikkeld in samenwerking met Huawei. YoufoneTV wordt tegen lage introductieprijzen aangeboden. Youfone CEO Valentijn Rensing ver-wacht met deze prijsdruk snel marktaandeel op te bouwen, in eerste instantie vooral onder jonge-ren, twintigers en dertigers. “We dagen de grote jongens uit.”

CEO Rensing omschrijft YoufoneTV als een ‘hybride model’ in de snel veranderende tv-wereld. Er kan via een tv-ontvanger of tv app op elke plek in Nederland live tv, video on demand en andere content worden gekeken. YoufoneTV maakt gebruik van OTT-technologie (‘over the top’) en is beschikbaar voor alle apparaten. De beeldkwaliteit is SD, HD en op het YoufoneTV-platform (op termijn) in 4K.

Rensing: “Huawei heeft het onderliggende tech-platform en netwerk gebouwd. Wij hebben bedacht hoe het eruit moest gaan zien en alle content bij elkaar gebracht en gekoppeld. We werken continu aan het verbeteren en integreren van het aanbod.” Youfone verwacht binnen drie jaar al 160.000 klanten voor YoufoneTV te hebben, waaronder ook veel ‘traditionele’ tv-kijkers.

Rensing: “YoufoneTV is toekomstproof televisie. Een tv-ontvanger voor televisie is over een jaar of drie pas-sé. Dan kijken we via de smart tv app. Die introduceren wij nog dit jaar terwijl je nu al met de tv app voor smartphone en tablet overal tv kijkt waar je maar wilt. Met onze settopbox haken we aan bij de huidige situ-atie in de huiskamer met als belangrijk verschil: onze tv-ontvanger is zeer compact en sluit je zelf eenvoudig bekabeld of draadloos aan.’’

De nieuwe uitdager op de tv-markt biedt abonnees een tot nu toe ongekende keuzevrijheid. De kijker be-paalt in grote mate zelf wat hij afneemt en heeft ook de keus om bijvoorbeeld tv zonder internet af te nemen of alleen de tv-app voor smartphone en tablet. In plaats van een standaard vastgesteld zenderpakket werkt YoufoneTV met een basispakket van 23 zenders. Klanten kunnen dat maandelijks eenvoudig uitbreiden of inkrimpen met vijf, tien of meer zenders tegelijk.

De Rotterdamse challenger op de tv-markt biedt opvallend veel nieuwe kanalen ten opzichte van het be-staande aanbod, gericht op een brede, jongere doelgroep. Er is een ruim aanbod genre-specifieke content zoals game- en vechtsportzenders, Fox Sports 1 Eredivisie wordt gratis aangeboden. Op dit moment is er een beschikbaar aanbod van meer dan 100 zenders. Vanaf januari zijn er ook crime series beschikbaar via Lumière. Steeds worden nieuwe zenders toegevoegd en de video on demand-catalogus verder uitgebreid. Interactieve diensten waar meestal voor moet worden betaald, zoals begin gemist, opnemen en pauzeren, zijn bij YoufoneTV gratis. YoufoneTV biedt ook de maximaal beschikbare internetsnelheid aan (100 Mbit/s) en vaste telefonie.

Met een instaptarief van €9,95 voor de YoufoneTV app, €14,95 voor TV thuis en €19,95 voor Alles-in-1 zal de nieuwe toetreder tot tientjes goedkoper zijn dan concurrenten. Volgens Rensing is de meerwaarde van YoufoneTV ten opzichte van de grote marktpartijen en andere challengers in de tv-markt duidelijk aantoon-baar: “Het bestaande aanbod is veel beperkter en minder gebruiksvriendelijk, ook de al bestaande apps.”

Nederlandse breedband markt stagneert

Door Robert Briel

De Nederlandse markt voor vast breedband internet groeide in het tweede kwartaal van 2017 met slechts 0,1 procent. Dat is een halvering van de al geringe groei in het eerste kwartaal. Het aantal aansluitingen kwam uit op 7,35 miljoen.

Kabel groeide wel, maar minder hard dan in Q1. Bij glasvezel was de ontwikkeling precies andersom. Dat zijn enkele conclusies uit het Dutch Broadband 2017 Q2-rapport van Telecompaper. Voor heel 2017 verwacht het marktonderzoeksbureau een groei van meer dan 1 procent jaar-op-jaar.

Net als in het vierde kwartaal van 2016 kwam in het eerste kwartaal van dit jaar de groei in de breedbandmarkt voor rekening van kabel en glasvezel. Glasvezel groeide harder dan in Q1 met 1,5 procent versus 0,9 procent. Bij kabel was er een groei in het aantal aansluitingen van 0,1 procent, tegen 0,3 procent een kwartaal eerder.

Bij DSL (koper) blijft het aantal breedbandaansluitingen dalen, ondanks de investeringen in snelheidsverbetering door KPN met toepassingen zoals pair bonding. De operator probeert sinds 2015 met grootschalige upgrades meer te halen uit koper door voor miljoenen huishoudens de snelheid naar voorlopig maximaal 200 Mbps te verhogen. KPN en haar merken plus wholesale partners zoals Tele2 bieden al VDSL-aansluitingen met maximaal 100 Mbps.

Telecompaper verwacht dat de groei van het aantal breedbandinternetaansluitingen in de komende kwartalen wel zal blijven toenemen. Over heel 2017 zal dat leiden tot iets meer dan 1 procent groei in vergelijking met 2016. Dat is overigens flink minder dan de 2,6 procent groei vorig jaar ten opzichte van 2015. De belangrijkste oorzaak van de groeivertraging is de toenemende marktverzadiging op het gebied van vast breedband internet, met een penetratie in huishoudens van 94 procent.

Kabel blijft veruit marktleider
Per breedbandtechnologie bekeken blijft kabel marktleider met 3,38 miljoen aansluitingen. DSL is nog steeds nummer twee, ondanks een daling naar 2,85 miljoen aansluitingen. Glasvezelbreedband groeide naar 1,13 miljoen aansluitingen aan het einde van Q2 2017.

Ziggo grootste aanbieder
Kabelaanbieder Ziggo is nog altijd de grootste breedbandaanbieder van Nederland. De onderneming groeide in volume met 0,3 procent in het eerste kwartaal naar bijna 3,2 miljoen breedbandabonnees. Dit is goed voor een marktaandeel van 43,5 procent. De nummer twee, KPN (inclusief Telfort, XS4ALL en Edutel), groeide met 0,3 procent naar 40,5 procent marktaandeel.

Naast Ziggo en KPN kent de markt nog een aantal kleinere spelers, daarvan laat T-Mobile (T-Mobile Thuis) de hoogste kwartaalgroei zien met 8.000 om uit te komen op 184.000. Dat is goed voor 2,5 procent marktaandeel. Aan de andere kant verliezen gevestigde namen als Tele2 en Online.nl juist klanten en marktaandeel.

“De kleinere aanbieders doen het goed door de komst van NLE en T-Mobile”, zo licht Telecompaper analist Kamiel Albrecht toe. “Maar ze lijken vooral klanten te winnen van andere kleinere partijen, waardoor marktleiders Ziggo en KPN geen marktaandeel verliezen, maar zelfs winnen.”

Breedbandomzet stabiliseert in Q2
De omzet uit breedbandaansluitingen kwam in het tweede kwartaal uit op 474 miljoen euro. Dat is gelijk aan de omzet in het eerste kwartaal. Voor het hele jaar verwacht Telecompaper een lichte omzetgroei van 0,4 procent, mede door de prijsverhogingen van KPN en haar merken en Ziggo per 1 juli 2017.

Voor de periode 2017-2021 voorspelt Telecompaper een gemiddelde groei per jaar van 1,2 procent in het aantal breedbandverbindingen en een gemiddelde omzetgroei per jaar van 0,8 procent. De lagere omzetgroei heeft ook te maken met de toename van het aantal multiplay-bundels, waarbij de totale opbrengst per klant wel groeit maar de omzet per dienst vaak iets daalt.

Politie neemt illegale mediaspelers in beslag

Door Robert Briel

De Politie Haaglanden heeft afgelopen vrijdag in een winkel in Den Haag 245 illegale mediaspelers in beslag genomen.

De mediaspelers waren voorgeprogrammeerd met software, ‘add-ons’, die naar ongeautoriseerde ‘content’ linken zoals films en series uit de bioscoop en van abonnementsdiensten. De winkelier had op sommatie van BREIN zijn online handel gestaakt maar ging in zijn winkel wel door met de verkoop. Opzettelijke inbreuk op auteursrecht is strafbaar als misdrijf.

Eerder dit jaar besliste het Europees Hof in het Filmspeler arrest dat de verkoop van mediaspelers met software die toegang geeft tot content die ongeautoriseerd op het internet staat inbreuk maakt op het auteursrecht. Het opzettelijk inbreuk maken is strafbaar als misdrijf en beroeps- of bedrijfsmatig inbreuk maken is een zogenoemd ‘vier jaren feit’ waar naast gevangenisstraf ook een hoge boete op staat.

Na het arrest heeft BREIN aanbieders gesommeerd hun inbreukmakende handel te staken en gewaarschuwd dat zij hoge vorderingen zal instellen tegen volhardende verkopers. Er zijn inmiddels schikkingen getroffen die oplopen tot 10.000 euro en meer. Ook heeft BREIN gewaarschuwd dat opzettelijke inbreuk een strafbaar feit is. Enkele honderden aanbieders zijn inmiddels gestopt.

“Deze handelaar is door ons gesommeerd en ging na zijn toezegging te stoppen toch gewoon door. Daarom hebben wij aangifte gedaan”, zegt BREIN directeur Tim Kuik. “Deze spelers veroorzaken grote schade want mensen betalen dan niet meer voor de films en series die zij kijken. Overigens ondernemen wij ook actie tegen aanbod van de software als die zonder kastje wordt aangeboden.” Afgelopen week werden drie sites gestopt en tien betrokkenen aangesproken. Zij schikten middels een onthoudingsverklaring met boetebeding van 500 euro per illegale link.

Knippr introduceert app voor live tv-kijken op Samsung Smart TV

Door Robert Briel

Knippr, de kabelvrije en interactieve tv-dienst, is vanaf vandaag beschikbaar met een app op de Samsung Smart TV. Daarmee heeft Knippr een primeur in Nederland.

Met de Knippr-app voor Samsung Smart TV hebben klanten toegang tot live tv en het bijbehorende on-demand-aanbod. Klanten van Knippr die in het bezit zijn van de nieuwste Samsung Smart TV (2017) kunnen de Knippr-app vanaf vandaag downloaden via de Samsung App Store. Samsung zal de app ook vooraf installeren op nieuwe Smart TV-modellen vanaf 2017.

De Knippr-app voor de Samsung Smart TV is intuïtief vormgegeven in lijn met de andere Knippr-apps. Ook op de Smart TV van Samsung biedt Knippr een overzichtelijke tv-gids en een handige zoekfunctie om favoriete programma’s snel te vinden en deze te bekijken op een tijdstip naar keuze. Daarbij kunnen programma’s tot zeven dagen terug bekeken worden en kunnen tv-beelden eenvoudig gepauzeerd en terug- of vooruitgespoeld worden.

Dankzij de samenwerking tussen Knippr en Samsung hoeven klanten van Knippr met een Samsung Smart TV geen gebruik meer te maken van extra hardware. Geen set-top boxes of streaming- en casting-apparaten. Met de KNIPPR-app is nu ook live tv en interactieve tv volledig te bedienen via de afstandsbediening van Samsung Smart TV.

“Met de toevoeging van Knippr aan het ecosysteem van de Samsung Smart TV zetten we de volgende, belangrijke stap in het tegemoet komen in klantbehoeften”, zegt Rick Fens, Senior Content Manager bij Samsung Benelux.

“Het aanbieden van live tv, zonder extra kabels, kastjes of afstandsbedieningen stond hoog op het verlanglijstje. En dankzij Knippr kunnen we daar nu invulling aan geven. Het onderstreept eens te meer de veelzijdigheid van onze Smart TV’s. Bij Samsung gaan wij onverminderd door met innoveren. Of het nu met nieuwe technologieën is of door het aangaan van partnerships, ons doel is de gebruikservaring van onze producten en services te optimaliseren.”

Johan Trouwborst, Manager bij Knippr zegt hierover: “Er wordt in Nederland steeds minder lineair televisie gekeken. Een steeds grotere groep consumenten overweegt het stopzetten van het traditionele kabelabonnement met de grote zenderpakketten. De consument wenst absolute vrijheid om zelf te bepalen welke tv-programma’s ze willen zien en op een tijdstip en locatie naar keuze. Dat is precies waar we met Knippr op inspringen. De samenwerking met Samsung is weer een stap richting die ultieme vrijheid. Geen traditioneel kabelabonnement met extra kastjes, kabels en een te groot zenderpakket. Met KNIPPR hebben klanten eenvoudig toegang tot eigen gekozen tv-zenders op het grote Samsung tv-scherm. We zullen de mogelijkheden en keuzevrijheid voor onze klanten blijven uitbreiden via vergelijkbare samenwerkingsverbanden, innovatieve technologie en een groeiend zenderaanbod.”

Netflix behaalt met bijna 4 miljoen personen haar hoogste online bereik tot nu toe

Door Robert Briel

In juli 2017 is het bereik van Netflix via pc, smartphone en/of tablet gestegen naar 3.942.000 personen (27,5% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder).

Netflix bereikt in Nederland sinds juli 2015 elk jaar een miljoen mensen meer. Van 1,6 miljoen in juli 2015 naar 2,7 miljoen in juli 2016 tot 3,9 miljoen in juli 2017 (deze online resultaten zijn zonder direct kijken naar Netflix op tv).

Natuurlijk zijn er verschillen tussen doelgroepen; hoe jonger des te hoger het bereik van Netflix.

Bijna de helft van jongeren tussen de 13-34 jaar heeft gebruik gemaakt van de website en/of app van Netflix, het bereik in deze groep steeg naar 47% in juli 2017.

Maar ook de leeftijdsdoelgroep daarboven is een intensieve gebruiker; bijna een derde van de 35-49 jarigen heeft de site of app bezocht. Nét als voor 13-34 jarigen zijn dat gemiddeld 15 bezoeken per maand.

Ook nieuw is het feit dat Netflix in juli 2017 voor het eerst op totaalniveau (13 jaar en ouder) een hoger bereik realiseert dan het gecombineerd bereik van de online videoportals NPO, RTL XL en KIJK.nl. Onder 50 plussers is het bereik van deze sites en apps nog wel hoger. Als we kijken naar de intensiteit van het gebruik van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder, dan ligt het aantal bezoeken aan Netflix ruim tweemaal zo hoog als dat aan de Nederlandse Gemist sites/apps.

Telegraaf VNDG bereikt in juli net als voorgaande maand nagenoeg één miljoen personen (999.000).

Toename gebruik Video on Demand, vooral via Netflix

Door Robert Briel

Nederlanders kijken steeds meer Video on Demand (VoD). Netflix lijkt de grote aanjager van deze ontwikkeling. Met het toenemen van het aantal huishoudens met een abonnement op Netflix, stijgt het aantal on demand kijkminuten en het aantal Nederlanders dat doet aan bingeviewen.

Televisie blijft het belangrijkste apparaat om streaming video te bekijken, maar moet steeds meer de laptop, smartphone of tablet naast zich dulden. Dat komt mede door apps van KPN en Ziggo, zo blijkt uit het rapport Video behaviour of Dutch consumers 2017 Q2.

Het aantal minuten per dag dat er gemiddeld wordt gekeken naar series, films en documentaires van on demand diensten zoals Netflix en Videoland, is in de afgelopen twee jaar verdubbeld. Werd er begin 2015 nog 11 minuten per dag besteed aan deze vorm van content kijken, in het tweede kwartaal van 2017 ligt dat op 23 minuten per dag. Het zijn met name twintigers die de afgelopen kwartalen meer on demand zijn gaan kijken, inmiddels gemiddeld 43 minuten per dag.

Netflix groeit door, weinig concurrentie
De afgelopen twee jaar verdubbelde ook het aantal Netflix-abonnementen: van 1,1 miljoen naar ruim 2,3 miljoen huishoudens. Daarmee wordt momenteel bijna een derde van alle Nederlandse huishoudens bereikt. Behalveaanjager van de behoefte, lijkt Netflix momenteel ook de enige (s)VoD-speler te zijn die de behoefte naar een nieuwe manier van video consumeren kan bevredigen.

Na Netflix zijn Videoland en RTL XL (abonnementsvariant) de meest populaire on demand diensten met allebei ruim 300.000 abonnees. Het succes van Amazon Prime Video, wel gerealiseerd in de Verenigde Staten, Duitsland en Engeland, blijft vooralsnog uit in Nederland.

Bingeviewen neemt verder toe
Met de opkomst van Netflix en de stijgende populariteit van video on demand neemt ook het aantal bingeviewende Nederlanders toe. Keek in 2015 nog de helft van de Nederlanders één of meer afleveringen van een serie achter elkaar, inmiddels is dat 61 procent. Met de opkomst van on demand kijken is de populariteit van het bingeviewen van gedownloade series of series op dvd ook afgenomen. Nederlanders betalen nu dus vaker of op andere manieren voor series die zij bingeviewen.

Andere manier van kijken van invloed op keuze apparaat
Niet alleen de komst van Netflix, maar ook de live TV apps van KPN/Ziggo en korte video’s op YouTube en Facebook zorgen ervoor dat de televisie niet langer het middelpunt is. Twintigers kijken 60 procent van de tijdvia de televisie, de overige 40 procent kijken zij content via een desktop, laptop, tablet of smartphone. Per dag bekijkt een twintiger gemiddeld 40 minuten aan video content op zijn smartphone een deel hiervan is live tv. Bijna 1,8 miljoen Nederlanders gebruiken wekelijks de Live TV apps van Ziggo of KPN op hun smartphone.

Populariteit on demand zal blijven toenemen
In de toekomst zal het aantal on demand kijkminuten verder stijgen. Niet alleen omdat er (voorlopig) nog Netflix-abonnees bij komen, maar ook omdat andere on demand-diensten, zoals Videoland, langzaam aan populairder worden.Verder zal het kijken van Live tv via mobiele apparaten (laptop, tablet, smartphone) verder toenemen. De apps hiervoor van onder andere KPN en Ziggo zijn al enige tijd buitenshuis te gebruiken. Door de steeds groter wordende mobiele databundels zal het gebruik naar verwachting verder toenemen.

(Bron: persbericht Telecompaper)

KPN introduceert MuseumTV

Door Robert Briel

KPN-klanten met Interactieve TV hebben nu toegang tot de video’s van MuseumTV, een video-on demand platform dat mini-documentaires biedt van tentoonstellingen en musea in heel Nederland. De mini-documentaires zijn van hoge kwaliteit, gemaakt door professionele documentaire- en filmmakers.

In meer dan 100 mini-documentaires vertellen conservatoren over de nieuwste tentoonstellingen en collectiepresentaties. Elke maand verschijnen er nieuwe video’s op MuseumTV, een initiatief van Stichting Ons Museum. Intussen zijn meer dan 75 musea aangesloten bij het platform waaronder de Hermitage, het Kröller-Müller Museum, het Rijksmuseum, het Drents Museum, het Cobra Museum, het Stedelijk Museum Alkmaar, het Westfries Museum, het Singer Laren en nog veel meer.

“Dit partnership is een mijlpaal voor onze partner musea en MuseumTV,” zegt Marieke van der Donk, oprichter en directeur MuseumTV. “Met MuseumTV kunnen wij de Nederlandse musea en hun veelzijdige tentoonstellingen bij een breed publiek onder de aandacht brengen. Door de hoogwaardige video content verlagen wij de drempel naar musea voor nieuwe doelgroepen.“

“Door het toevoegen van MuseumTV aan Interactieve TV maken wij het voor onze klanten eenvoudiger om kunst en cultuur uit diverse musea te ontdekken of een tentoonstelling terug te kijken die zij gemist hebben,” zegt Marnix Laurs, directeur Content bij KPN.

KPN biedt MuseumTV gratis aan in het Basispakket voor klanten van KPN, Telfort en XS4ALL. Klanten kunnen de tentoonstellingen en museumcollecties eenvoudig bekijken via het Interactieve TV menu in de categorie ‘On Demand’. Zij kunnen de video’s bekijken waar en wanneer zij maar willen, ook via de iTV Online app, zowel thuis als onderweg.

OUTtv lanceert nieuw interactief tv-platform

Door Robert Briel

Tien jaar na de oprichting van OUTtv komt de lifestyle tv-zender met een nieuw interactief tv-platform voor de Europese LHBTI-gemeenschap. Met deze nieuwe dienst kan de OUTtv community alle films en series kijken waar en wanneer zij dat willen. Het nieuwe platform wordt in september gelanceerd.

In tegenstelling tot een videodienst als Netflix, wordt het OUTtv platform interactief zodat gebruikers met elkaar in contact kunnen komen en informatie kunnen delen. Gaandeweg wordt de dienst uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Uniek is dat het platform gebruikers op basis van kijkgedrag, interesses en fysieke kenmerken met elkaar kan matchen. Daarmee combineert OUTtv als eerste tv-content met elementen van populaire dating apps (als Grindr en Tinder) en social media-data.

Na een voorbereidingsperiode van twee jaar en intensieve testfase zal OUTtv de verdere ontwikkeling van dit unieke tv-platform samen met de gebruikers vormgeven. De eerste gebruikers krijgen eigenaarschap over de agenda voor ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten én zeggenschap over welke nieuwe tv-programma’s of formats ontwikkeld of aangekocht moeten worden.

XITE lanceert โ€˜s werelds eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender

Door Robert Briel

Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. De Personalised Music Television service van het bedrijf, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëeren, is vanaf vandaag geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo.

Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app op te zoeken in de app store, maar heeft iedereen met een settopbox direct toegang tot de service via kanaal 25.

Hiermee is XITE de eerste aanbieder ter wereld die technologie, muziek en televisie combineert om een brug te slaan tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuwe digitale on-demand tijdperk.

XITE bracht eind 2015 de Personalised Music Television service uit als applicatie via aanbieder Ziggo. Door middel van interactiviteit kunnen kijkers hun eigen muziekzender bouwen. Muziekvideo’s kunnen geliked of geskipped worden, waarna de algoritmes van de applicatie steeds beter kunnen inspelen op de voorkeuren van de gebruiker. Daarnaast kan men kiezen uit verschillende bestaande themakanalen als Party Time en Sunday Chill of zelf een muziekkanaal bouwen met het Hear, See, Feel – System. Vanaf vandaag wordt de huidige lineaire zender vervangen door deze applicatie; een revolutionaire ontwikkeling in het huidige tv-landschap.

De lancering van de gepersonaliseerde zender is een vernieuwende en grensverleggende stap die een toekomst voor lineaire televisie biedt door de beste eigenschappen van tv en internet met elkaar te combineren. Kijkers worden gebruikers, waardoor het TV landschap zoals wij die kennen zal veranderen. “Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. XITE’s Personalised Music Television service wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators”, aldus Derk Nijssen, CEO & Founder van XITE Networks.

Ziggo Go app uitgebreid met Turkse zenders

Door Robert Briel

Ziggo voegt negen Turkse zenders toe aan de Ziggo Go app. Zo kunnen klanten die geabonneerd zijn op het Turkse zenderpakket nu op twee manieren kijken: gewoon via de televisie en via de Ziggo Go app op een tablet of smartphone in en om het huis.

De commerciële zenders ATV Avrupa, Euro Star, Show TV, TV 8 en TRT-1 zijn toegevoegd aan de app, net als TRT-Cocuk, het bekende kinderkanaal en de populaire muziekzender TRT-Musik. De programmering van de zenders is veelzijdig. Euro Star verzorgt nieuws en verschillende sportactiviteiten en Euro D biedt entertainment, nieuws en series en is daarmee de best bekeken zender onder de Turkse bevolking in Europa. TV 8 is een entertainmentkanaal met kijkcijferhits zoals The Voice of Turkije (O Ses Turkiya), Turkije Got Talent (Yetenek Sizsiniz) en Heel Turkije Bakt (Ütopya, Ver Firina). Show TV is bekend om z’n populaire Turkse series en Habertürk is een dagelijkse nieuwszender en biedt ook documentaires en educatie.

Sinds eind juni is het via Chromecast en AirPlay ook mogelijk om alle populaire series en films (uit het Movies & Series pakket) gemakkelijk te streamen van een smartphone of tablet naar het televisiescherm.

โŒ