[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderBB TV News

NPO Start nu ook via Android TV beschikbaar

Door Robert Briel

NPO Start is vanaf nu ook beschikbaar voor Android TV. Met de app van NPO Start kunnen programma’s van de publieke omroep op vele merken smart-tv’s worden bekeken.

De NPO Start-app voor Android TV is vanaf donderdag 13 juni voor iedereen gratis te verkrijgen via de Google Play Store.

De speciale app kwam vorig jaar al beschikbaar voor Apple TV en biedt kijkers op smart-tv’s van verschillende merken toegang tot een enorm aanbod aan actualiteitenprogramma’s, talkshows en series van de publieke omroepen.

“Dit is een mooie nieuwe stap in onze ambitie om met NPO Start op elk relevant apparaat aanwezig te zijn”, stelt Mezen Dannawi, manager NPO Start. “Kijkers vinden het hele aanbod van de publieke omroep terug op ons demand-platform en dat willen we voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken.”

Apps voor smart-tv’s betekenen een extra service voor tv-kijkers om de programma’s van NPO te bekijken. Veel merken smart-tv’s bieden Android TV tegenwoordig aan. De app van NPO Start kan worden gebruikt op alle door Google goedgekeurde Android TV-devices, zoals die van Philips, Sony, TLC, NVIDIA Shield en Mi BOX S. Het handige van dit platform is dat bij eventuele updates in één keer de apps van diverse merken worden vernieuwd.

Mezen Dannawi van NPO Start benadrukt dat het on demand-platform van de publieke omroep flinke stappen blijft zetten: “We werken continue aan een nog betere technische performance en aan het eind van de zomer komen we met opnieuw een paar grote, belangrijke toevoegingen, waar we dan uiteraard mee naar buiten zullen komen.
NPO Start gaat voor de beste kijkervaring van de beste Nederlandse programma’s voor heel Nederland.”

Nieuwe online videodienst voor kinderen: just4kids.tv

Door Robert Briel

Vanaf vandaag hebben kinderen hun eigen videodienst.

Op just4kids.tv staan de leukste Nederlandstalige series- en films voor kinderen. Omdat de nieuwe videodienst alleen voor kinderen en reclamevrij is, kunnen kids zonder toezicht online video kijken. Just4Kids creëert hiermee een veilige online omgeving.

Fokko Vonk, directeur Just4Kids: “Wij vinden het belangrijk dat kinderen alleen content te zien krijgen die voor hen is bedoeld. Door onze zorgvuldige selectie van kwalitatieve series en films weten we 100% zeker dat kinderen geen aanstootgevende of ongeschikte beelden te zien krijgen.”

In de webapp staan bekende series zoals: Casper en Emma, Buurman & Buurman, Hello Kitty, Bibi en Tina en Pieter Konijn. Voor de oudere kids biedt de videodienst Nederlandse films zoals de Schippers van de Kameleon en Fashion Chicks en films van Carry Slee, zoals Radeloos en Timboektoe. Er wordt regelmatig content toegevoegd.

Just4Kids, onderdeel van Just Media Group, is al jaren de toonaangevende uitgeverij voor kids entertainment. Zo brengt Just4Kids al jarenlang films uit in Nederland en België en heeft Rupsje Nooitgenoeg naar het theater gehaald. Ook geeft Just4Kids kinderboeken en -spellen uit.

Fokko Vonk: ”Door het bij elkaar brengen van ons brede aanbod van kidscontent in één app, maken we het voor ouders gemakkelijk om hun jonge kinderen veilig online video te laten kijken. Wat ook handig is: of je nu thuis, uit eten of met vakantie bent, je kids kunnen overal waar internet hun favoriete series en films kijken. Op alle schermen.”

De webapp is beschikbaar via www.just4kids.tv. Kijk de eerste maand gratis, daarna voor €4,99 per maand.

NPO, AVROTROS en NOS organiseren Eurovisie Songfestival 2020

Door Robert Briel

Met 492 punten heeft Duncan Laurence gisteravond in Tel Aviv overtuigend het Eurovisie Songfestival 2019 gewonnen.

Een historische prestatie waarmee “Arcade” zich, 44 jaar na de winst van Teach-In, mag scharen in de lijst met Songfestival-klassiekers.

Deze overwinning betekent dat Nederland het Eurovisie Songfestival weer mag gaan organiseren. Dit zal een samenwerking zijn tussen NPO, AVROTROS en NOS, die namens de hele publieke omroep – ieder vanuit zijn eigen rol – de organisatie zal oppakken. Het festival is één van de grootste internationale evenementen en biedt geweldige kansen om Nederland wereldwijd op de kaart te zetten. Daarnaast past het uitstekend bij de verbindende rol die de publieke omroep in de samenleving wil spelen, omdat het evenement een groot bereik heeft bij diverse doelgroepen van jong tot oud.

Het Eurovisie Songfestival 2020 moet een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie. De komende weken zal er achter de schermen hard worden gewerkt om de plannen vorm te geven en een projectorganisatie neer te zetten.

Samsung eerste TV-fabrikant die Apple TV app en AirPlay 2 lanceert op TVโ€™s

Door Robert Briel

Samsung rolt vanaf vandaag een software-update uit voor alle 2019 Samsung Smart TV’s en geselecteerde TV-modellen uit 2018.

De update bevat de gloednieuwe Apple TV app en ondersteuning voor AirPlay 2. Gebruikers van Samsung Smart TV’s kunnen hierdoor genieten van de content op Apple TV en van films en series via iTunes op hun grote scherm.

“Onze Smart TV’s zijn al vele jaren de graadmeter voor de industrie. Met ons uitgebreide contentaanbod laten wij mensen genieten van hun favoriete series en films”, zegt Tonnie van Schijndel, Senior Marketing Manager TV & Audio bij Samsung Benelux.

“Nu wij als eerste TV-fabrikant de Apple TV app op onze Smart TV’s aanbieden, is ons aanbod series en films groter dan ooit.”

Met de volledige integratie van Apple TV in Samsungs Smart TV-platform wordt het eenvoudig om alle films en series in de iTunes-bibliotheek te raadplegen. Gebruikers hebben de keuze uit meer dan 100.000 films en series om te kopen of huren, waaronder ruim 500 titels in 4K HDR beeldkwaliteit. Vanaf de herfst is het bovendien mogelijk een abonnement op Apple TV+ af te sluiten, de dienst met originele content van Apple. Tot slot spelen gebruikers met AirPlay 2 moeiteloos video’s af vanaf hun iPhone, iPad of Mac op de Samsung Smart TV.

Stoneroos levert nieuwe mobiele interactieve TV-app aan Delta

Door Robert Briel

Stoneroos heeft een volledig nieuwe mobiele interactieve TV-applicatie voor Delta Fiber Nederland afgeleverd voor iOS en Android.

Stoneroos is gespecialiseerd in het design en development van interactieve TV apps en OTT oplossingen. Delta Fiber Nederland is een internet, TV en telefonie provider in Nederland, opererend onder de merken Delta en Caiway.

De introductie van de nieuwe app is onderdeel van een partnership overeenkomst tussen Delta en Stoneroos, die vorig jaar is gestart met de lancering van de settopbox applicatie op Amino settopboxen. De introductie van de nieuwe mobiele apps is de volgende stap naar een volledig geïntegreerde televisie ervaring over alle platformen voor de klanten van Delta.

De nieuwe mobiele app, beschikbaar op smartphones en tablets, stelt de kijker in staat om lineaire tv te kijken, programma’s op te nemen, via de gids zeven dagen terug te kijken en te herstarten. De app is geoptimaliseerd voor zowel telefoons als tablets, om de kijker de beste gebruikservaring te bieden.
De belangrijkste functionaliteiten van de nieuwe mobiele app zijn:
– live TV-kijken, niet alleen in Nederland, maar in de volledige EU.
– toegang tot tientallen radiostations en non-stop muziekzenders
– een tv-gids met de door Stoneroos gepatenteerde gidsview
– terugkijken van programma’s tot zeven dagen terug in de tijd
– begin gemist, zodat kijkers programma’s kunnen herstarten vanaf het begin
– programma’s opnemen in de cloud
– casten naar het grote scherm, met behulp van Google Chromecast
– een speciale Picture in Picture functionaliteit voor de tablet versie, waarmee kijkers andere apps kunnen gebruiken, terwijl ze televisie blijven kijken
– kijkers kunnen een programma kijken op een apparaat, stoppen en vervolgens verder kijken op een anders apparaat
Stoneroos heeft gebruik gemaakt van haar White label OTT NOW! Product, volledig geoptimaliseerd voor het DELTA merk, die direct aangesloten is op de Amino TV platform API’s.

“We maken graag een next gen product voor een Nederlandse klant en proberen het verschil te maken door de app gebruiksvriendelijk, intuïtief, modern, persoonlijk en snel te maken” zegt Annelies Kaptein, CEO van Stoneroos.

“Delta is blij met de kennis en expertise van Stoneroos en de manier waarop zij hebben geholpen met het ontwikkelen van ons nieuwe interactieve TV-platform. Met deze mobiele toevoeging aan ons aanbod, hebben onze klanten de mogelijkheid om TV te kijken waar en wanneer zij willen.” zegt Timmy Langeveld – Senior Product manager Interactive TV.

M7 en Vestel stellen samen de hybride Smart TV app voor

Door Robert Briel

M7 Group, eigenaar van de merken waaronder TV Vlaanderen en Canal Digitaal), en tv-producent Vestel sloten een overeenkomst om de M7 hybride Smart TV app te integreren in de laatste nieuwe Vestel Smart TV’s.

De Smart TV’s van Vestel zijn verkrijgbaar onder verschillende merken zoals Toshiba, Hitachi en Telefunken.

Met de hybride Smart TV app, ontwikkeld door M7, hebben alle gebruikers van een Vestel Smart TV, uitgerust met een ingebouwde satelliet-tuner, toegang tot zowel lineaire als niet-lineaire content in haarscherpe HD en zelfs UHD-kwaliteit. En dat allemaal zonder een decoder. Door de Smart TV te verbinden met het internet, heeft de gebruiker bovendien toegang tot verschillende interactieve mogelijkheden (zoals Restart & Replay, pauze, films op aanvraag,..) en digitale diensten zoals cloud-opname en een elektronische programmagids.

De Smart TV app is beschikbaar op verschillende modellen van Vestel (model vanaf november 2017). Naast deze innovatieve manier van tv-kijken, kan de gebruiker genieten van entertainment en digitale diensten niet alleen via Smart TV, maar ook op alle mobiele apparaten door de Live TV app van TV Vlaanderen en Canal Digitaal. Hierdoor kan de gebruiker altijd en overal genieten van hun favoriete programma’s. Beide mogelijkheden zorgen voor een ultieme tv-ervaring bij het wisselen van het ene apparaat naar het andere.

“We zijn erg blij met de samenwerking tussen ons en M7 Group. Door de integratie van deze hybride M7 app op de Smart TV’s van Vestel, zal onze gebruiker kunnen genieten van lineaire en niet-lineaire televisie in de beste kwaliteit.” Zegt Hakan Kutlu, Vice President Marketing en Product Management, Vestel.

“Wij zijn verheugd met deze samenwerking met zo’n ervaren, innovatieve marktleider als Vestel Group. Vestel erkent het marktpotentieel voor onze Smart TV-app. TV Vlaanderen en Canal Digitaal klanten met een Vestel Smart TV kunnen vanaf nu ook genieten van nog spannendere tv-ervaring.” Zegt Hans Troelstra, CEO van M7 Group.

Reclameverkoop Insight TV vanaf 1 juni bij RTL

Door Robert Briel

Met ingang van 1 juni zal RTL Nederland op exclusieve basis de reclameverkoop verzorgen voor de themazender Insight TV.

Insight TV is een internationale 4K UHD producent en televisiezender, gespecialiseerd in action sports zoals surfen, motorsport en wingsuit vliegen, lifestyle en entertainment. De zender richt zich op millennials en combineert hoge kwaliteit actiebeelden met storytelling van toonaangevende influencers.

Bekende programma’s van Insight TV zijn onder meer: Morbidelli Rising; serie over Franco Morbidelli, het grootste talent in de koningsklasse van de motorsport (MotoGP).
THRU; outdoor gameshow waarin twee teams een kaarsrechte lijn door het landschap moeten volgen ongeacht de obstakels die ze tegenkomen.
Travel with a Goat; bekende food influencers reizen dagenlang met een dier en moeten aan het eind van de trip besluiten of het mag blijven leven of dat de lokale bevolking het mag slachten.
Street Art Challenge; in iedere afleverig mixen twee bekende graffiti-artiesten hun stijl om een uniek kunstwerk te maken.
Endurance: 24 Hours at Spa; zes teams worden van start tot finish gevolgd tijdens de beroemde Total 24 Hours of Spa race.

Het kanaal is te ontvangen in 28 landen en de content is tevens wereldwijd beschikbaar via het eigen VOD-platform Insight.tv. In Nederland is Insight TV te ontvangen via KPN, Telfort, XS4ALL, T-Mobile en Canal Digitaal. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam.

TV-reclamemarkt komt in 2018 uit op โ‚ฌ821 miljoen

Door Robert Briel

De TV-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op € 821 miljoen. Hiermee stijgt de markt met 3% in vergelijking met 2017.

De kijktijd is in 2018 gedaald met 2%, een daling die lager was dan de jaren ervoor. Retail was opnieuw de grootste TV-branche. Voor dit jaar wordt een groei van de TV-reclamemarkt verwacht tussen de 1% en 2%. Dit zijn enkele uitkomsten uit het TV Jaarrapport 2018 dat op 26 maart door Screenforce is gepubliceerd.

TV-reclamemarkt stijgt en online video markt groeit
De TV-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op € 821 miljoen. Dit is een stijging van 3% ten opzichte 2017. Zowel het eerste als het tweede halfjaar hebben een groei laten zien. De TV-spotmarkt laat na een daling in 2017 een forse stijging zien in 2018 van 3,9%. De TV- spotmarkt is hiermee uitgekomen op € 728 miljoen. De TV-bestedingen voor non-spot zijn in 2018 met 3,3% gedaald naar € 93 miljoen. Binnen zowel de spot- als de non-spotbestedingen liet online video een stevige groei zien ten opzichte van 2017.

Retail wederom grootste TV-branche
De top 10 TV-branches is al jaren hetzelfde samengesteld en goed voor circa 85% van alle TV- bestedingen. Sinds drie jaar is Retail de grootste branche. Deze branche is de afgelopen jaren steeds groter gegroeid en is inmiddels goed voor 23% van alle TV-bestedingen.

In 2018 registreerde Nielsen maar liefst 453 nieuwe TV-adverteerders, met een bruto waarde van
€ 197 miljoen. De grootste nieuwkomer in 2018 was Mitsubishi, die na aan jaar afwezigheid weer terug is op TV, gevold door DSF Banken en SodaStream.

Het totaal aantal TV-adverteerders is met 2% licht gedaald ten opzichte van 2017. In totaal hebben 1.109 adverteerders TV ingeschakeld voor 1.774 verschillende merken. Hiervoor zijn 12.037 verschillende TV-commercials ingezet, waarvan 10.895 nieuwe commercials.

Daling Kijktijd neemt af
Wekelijks keken in 2018 maar liefst 14,2 miljoen Nederlanders van 6 jaar en ouder TV. De totale Kijktijd per dag is in 2018 met 2% gedaald en komt uit op 173 minuten. De daling wordt volledig verklaard door het feit dat er minder live (lineair) wordt gekeken. Het goede nieuws is dat de daling voor het derde jaar op rij kleiner is dan het jaar ervoor.
Het uitgesteld kijken is opnieuw toegenomen en gestegen naar 17 minuten per dag, wat neerkomt op 9,8% van de totale Kijktijd. Van deze uitgestelde tijd wordt 55% op de uitzenddag zelf gekeken en 22% een dag later. Er wordt voornamelijk uitgesteld gekeken naar buitenlandse films, Nederlandse series, spel- en quizprogramma’s en talent shows. Sport en nieuws- en actualiteitenprogramma’s worden het meest live gekeken.

Kijkdichtheid versus bereik
De Luizenmoeder is het best bekeken TV-programma en trok met de aflevering op 4 februari 2018 bijna 4,8 miljoen kijkers per minuut. De tweede plaats wordt ingenomen door Boer Zoekt Vrouw, met een kijkdichtheid van bijna 4,2 miljoen kijkers per minuut naar de aflevering op 2 december 2018.

Wanneer naar het bereik wordt gekeken, dan is te zien dat het publiek nóg groter is. Zowel bij de aflevering van De Luizenmoeder als bij de aflevering van Boer Zoekt Vrouw hebben 5,2 miljoen kijkers een deel van de aflevering gezien. Dat is 1 op de 3 Nederlanders van 6 jaar en ouder. Met 6,5 miljoen kijkers is de finale van het Eurovisie Songfestival het programma met het grootste bereik.

TV is nog altijd bij uitstek een sociaal medium. Dit is door de jaren heen niet veranderd. Waar in 2014 42% van de bereikten per dag samen TV hebben gekeken, ook wel co-viewing genoemd, is dit in 2018 fractioneel gedaald naar 41%. In alle leeftijdsgroepen tot 50 jaar is het percentage co-viewing gestegen.

(Persbericht Screenforce)

Apple onthult nieuwe streaming service Apple TV+

Door Robert Briel

Apple heeft vandaag Apple TV+ aangekondigd, een nieuwe app die exclusieve, speciaal voor Apple ontwikkelde series, documentaires en films laat zien van de beste tv- en filmmakers ter wereld.

De app is vanaf dit najaar beschikbaar. Apple TV+, de betaalde videostreamingdienst van Apple, laat de nieuwste producties zien van Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan, Jon M. Chu en vele anderen. In de Apple TV-app kunnen abonnees genieten van inspirerende, authentieke verhalen met emotionele diepgang en boeiende personages, en dat volledig on demand en zonder reclame.

“Voor Apple TV+ hebben we tot onze grote vreugde de crème de la crème van de tv- en filmwereld weten te strikken”, zegt Eddy Cue, Senior Vice President, Internet Software and Services bij Apple. “We geven kijkers nu alvast een voorproefje en kunnen bijna niet wachten tot Apple TV+ dit najaar van start gaat. Tv- en filmliefhebbers kunnen films en series van topkwaliteit tegemoetzien.”

Apple heeft daarnaast de gloednieuwe Apple TV-app en Apple TV Channels aangekondigd, die vanaf mei 2019 beschikbaar zijn. In de gloednieuwe Apple TV-app vinden kijkers een uitgebreid aanbod aan films, tv-series, sportuitzendingen, nieuwsprogramma’s en nog veel meer op hun iPhone, iPad, Apple TV, Mac, smart-tv of andere streamingdevices. Gebruikers kunnen zich abonneren op nieuwe Apple TV Channels en betalen alleen voor kanalen die ze willen zien, zoals HBO, SHOWTIME en Starz – allemaal on demand, zowel online als offline beschikbaar en met ongelooflijke beeld- en geluidskwaliteit. Daarnaast kunnen ze in de nieuwe, geheel gepersonaliseerde Apple TV-app sportuitzendingen, nieuwsprogramma’s en andere content bekijken van kabel- en satellietzenders, en kunnen ze ook iTunes-films en -series kopen of huren.

Met ingang van mei kunnen klanten zich abonneren op de zenders van hun voorkeur, en die vervolgens in de Apple TV-app bekijken, zonder dat ze andere apps, accounts of wachtwoorden nodig hebben. In de app zijn veelbekeken diensten te zien zoals HBO, Starz, Showtime, CBS All Access, Smithsonian Channel, EPIX, Tastemade en Noggin, en ook nieuwe diensten zoals MTV Hits. Het aanbod wordt wereldwijd bovendien nog verder uitgebreid.

Het aanbod in de nieuwe Apple TV-app is volledig gepersonaliseerd en zorgvuldig afgestemd op de content die gebruikers graag kijken in de apps en diensten die ze al gebruiken. De app doet aanbevelingen op maat voor tv-series en films van meer dan 150 streamingdiensten zoals Amazon Prime en Hulu, en van betaalzenders zoals Canal+, Charter Spectrum, DirecTV Now en PlayStation Vue. Optimum en Suddenlink van Altice worden later dit jaar toegevoegd.

Ook de honderdduizenden films en tv-series die je momenteel in de iTunes Store kunt huren of kopen, verhuizen naar de Apple TV-app.

Ziggo ruilt Stingray audio in voor Xite Music audiokanalen

Door Robert Briel

Ziggo begint op 1 april met de nonstop en reclamevrije radiozenders Xite Music als vervanging van de van Stingray kanalen.

Met Xite Music biedt Ziggo muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceert Ziggo een radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.

Daarnaast heeft Xite Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Het thema voor April is Oranje Boven

Vanaf 1 april is Xite Music te beluisteren op de kanalen waar nu de Stingray radiozenders zich nog bevinden (tot 1 april); kanaal 863, tot en met 902.

Overzicht Xite Music
863 – Mini Disco
864 – Teen Party
865 – Piratenplaten
866 – In de Kroeg
867 – Pop NL
868 – Schlagerfest
869 – Xite Hits
870 – Muziek Van Nu
871 – Zeroes Heroes
872 – Back 2 The 90s
873 – 80s Flashback
874 – 60s & 70s Fever
875 – Gouwe Ouwe
876 – Thuisorkest
877 – Yoga Flow
878 – Op De Koffie
879 – Pure Focus
880 – Mellow Beats
881 – Take It Easy
882 – Jazzy Diner
883 – Love
884 – Voel Je Goed
885 – Sing-Along
886 – Huisfeestje
887 – All Out Dance
888 – Workout!
889 – Reggae Feels
890 – Siempre Latino
891 – Country Roads
892 – Twist Again
893 – Rock Legends
894 – Rock On
895 – Kneiterhard
896 – Indie Wave
897 – Sit Back & Jazz
898 – Soul Baby
899 – Straattaal
900 – Urban Vibes
901 – Actueel Themakanaal
902 – Ziggo Dome

โŒ