Hier eigenlijk helemaal geen problemen. De WiFi van de 7581 heb ik een aantal weken geleden uitgezet omdat één vast bekabelt strategisch neergezet AP station met de 1750E eigenlijk prima voldoet en het WiFi meer dan sterk genoeg is door het hele huis van boven naar beneden tot buiten in de tuin.
En dat met maar 25% zendvermogen. Voorheen gebruikte ik de schedule ook waarbij de 7581 master was en de ... meer en reageer
Sinds de laatste 7581 update gaat er bij mij wat anders mis. Ik heb boven in het huis een 7390 staan die als WiFi repeater dienst doet, als IP client. Heeft een vast IP adres. Mijn zonnenpanelen WiFi ding, meldt zich op de 7390 en vraagt om een IP adres. De 7581 beantwoordde die normaal en het liep als een trein. Sinds de update worden IP pakketten verminkt van mijn zonnenpanelen doos. Gek genoeg geeft ... meer en reageer
Er is wel een bug bekend (...) dat als je "Wireless LAN Schedule" hebt ingeschakeld de WLAN wel uit gaat maar niet meer aan. De exacte voorwaarden voor het optreden van deze bug weet ik niet. ... meer en reageer
Vanmiddag stopte de WiFi van de 7581 er zomaar mee. Via 4G verbinding even in de Fritz!Box gekeken of ik iets bijzonders zag, maar was niet het geval. WiFi intern even uit- en weer aanzetten, werkte in mijn geval niet. Vervolgens het "Event Log" gewist en voila, de WiFi was er weer. Het log was op 11 april gestart.
Nog meer mensen, met dezelfde ervaring? ... meer en reageer
Mijn 7581 staat inmiddels een paar dagen rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten en alles werkt prima. 34Mbit down, 6 Mbit up, 6db signaal/ruis
Toch nog een vraag: "wat is het nut van de y-kabel"?
Alles komt over 4x koper binnen, gaat dan een doosje in en komt er 2x rj11 uit om vervolgens weer via het Y-kabeltje te worden samen gevoegdtot één kabel met rj45 plug het modem in .... ... meer en reageer
update 18 april '18.
Gisteren is KPN weer langs geweest. De monteur heeft in de meterkast weer diverse metingen verricht, waarbij bleek dat één aderpaar een te hoge spanning voerde (10 volt), daar waar dit 3 moest zijn, de andere was nul en bleek slechts 19 meter lang, terwijl de centrale op +/- 1400 meter staat, een onderbreking dus. Vervolgens is in de centrale een poortwissel doorgevoerd omdat ook hier het e.e.a. niet juist bleek ... meer en reageer
Het was netjes als ze met een scripje gecheckt hadden, welke versie er al opstond en of iemand wel of geen DECT gebruikt. ... meer en reageer
[quote]tubejack schreef:
Tjonge wat slecht
Wij wonen in het ultra moderne centrum van Zaandam over een groot gebied van een aantal kilometers ten westen van de Zaan met een paar duizend huizen ook nog geen snel internet. zie https://forum.kpn...dam-433075
Ik heb al vragen gesteld binnen de gemeente raad. Maar kennelijk is een snelle infrastructuur niet belangrijk en/of is er slechts een beperkt inlevingsvermogen, dat het niet ... meer en reageer
Blind niet, maar meer, dan bij andere providers. TV hebben we ook. 1x een kastje wat niet helemaal goed was, de volgende dag was er al een nieuwe. TV komt toch gewoon van moeder KPN?. Ik heb inderdaad iets op de nieuws server gelezen. Nu kijken we heel weinig. Eigenlijk niet zoveel problemen mee gehad.
35 jaar ervaring? Nou dan kunnen we elkaar een handje geven. Maar zeg eens eerlijk heb jij in ... meer en reageer
[quote]tubejack schreef:
... Ik kan me niet voorstellen dat een provider zomaar iets uitrolt. Veel ICT bedrijven waar ik gewerkt heb werken met ITIL. Zo' n change moet eerst langs een aantal managers en uiteindelijk geeft de change manager een go or no-go. Daar is over nagedacht. Dan kun je als gebruiker of beheerder je inderdaad afvragen waarom.? Maar volgens mij bepaald de provider dat gewoon en hoeft daar geen tekst en ... meer en reageer
Daar ging de poll toch over, gevraagd of ongevraagd. Ik heb er geen probleem mee. Bij mij werkt het al maanden prima. Ik ben alleen benieuwd wanneer de “beta” vervangen wordt door versie 7.xx. ... meer en reageer