[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 25 September 2017Marketingfacts

Michael Tesselaar (Coworkparadise): Keihard werken in een paradijs

Michael Tesselaar (Coworkparadise): Keihard werken in een paradijs

Ze zijn 26 en 27 jaar oud. Michael Tesselaar en zijn compagnon Lars Blokdijk. En naast dat zij ieder een eigen bedrijf runnen, lukt het ze om eens in de zoveel tijd 12 ervaren ondernemers samen te brengen op Bali. “Onder de naam Coworkparadise gaan we een maand coworken. Wij faciliteren alles. We organiseren workshops en gaan regelmatig brainstormen met de hele groep. We hebben ondernemers uit 17 verschillende landen mee gehad en dan hebben we echt de meest inspirerende maand die je maar kunt verzinnen.”


Lees meer over: Michael Tesselaar (Coworkparadise): Keihard werken in een paradijs.

How to: testresultaten op de juiste manier interpreteren

How to: testresultaten op de juiste manier interpreteren

Het beoordelen van je testresultaten blijft een lastige klus. Natuurlijk willen we het liefst zoveel mogelijk positieve resultaten aan onze klant, baas of collega’s laten zien, maar het moet niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid. Om maar te zwijgen over de angst voor een vals-positief resultaat, waarbij je een aanpassing laat doorvoeren die zelfs voor een verslechtering van de resultaten zorgt.


Lees meer over: How to: testresultaten op de juiste manier interpreteren.

Internationale Keynotes en inspirerende cases op het Digital Analytics Congres #adv

Internationale Keynotes en inspirerende cases op het Digital Analytics Congres #adv

Laat je verrassen en inspireren door de keynotes en cases op de tweede editie van het Digital Analytics Congres op 11 oktober. Ga naar huis met nieuwe inzichten en direct toepasbare kennis.

UNIEK: Schrijf je nu in voor een 1 op 1 sessie van 10 minuten met Stéphane Hamel. Je kan je aanmelden door een mail te sturen naar annebrenninkmeijer[at]moaweb.nl

Experts zoals Bart Schutz (expert data psychologie), Stéphane Hamel (één van de top 10 experts op het gebied van digital analytics ter wereld) en Aurélie Pols (Data Governance en Privacy expert ) laten je zien:

Hoe maak je het verschil met Digital Analytics? Bart Schutz introduceert in zijn keynote de belangrijkste inzichten uit de gedragswetenschappen. ‘Analyseren van gedrag - en het experimenteren ermee - leidt tot succes. Ik ga aantonen hoe je gedragswetenschappen succesvol toepast - voordat je concurrenten dat doen.’


Lees meer over: Internationale Keynotes en inspirerende cases op het Digital Analytics Congres #adv.

Customer experience in het blockchaintijdperk

Customer experience in het blockchaintijdperk

Blockchain is hot. Tegelijkertijd zijn er nog heel veel mensen die niet weten wat een blockchain nu precies is. En vooral wat de gevolgen van deze technologie zullen zijn op hun eigen werkveld, zoals marketing. De missie van Jeremy Epstein, ceo van Never Stop Marketing, is helder: helpen 'de wereld van decentralisatie' dichterbij te brengen. Maar waarom zou een marketeer iets zinnigs te melden hebben over blockchain? 


Lees meer over: Customer experience in het blockchaintijdperk.

Marketingsucces is gebaseerd op risico

Marketingsucces is gebaseerd op risico

De discussie over het belang van data, het internet, persona’s en een mogelijke toekomst met AI verhult het gebrek aan originaliteit en de rol van de menselijke factor. Het is misschien wel geestelijke armoede die ervoor zorgt dat de marketingblik inmiddels volledig gericht lijkt te staan op de belofte van de nullen en de enen. Misschien is het ook wel niet onlogisch: er zijn nu eenmaal heel veel meer mensen die kunnen boekhouden dan mensen die iets origineels kunnen bedenken. Het proces van ideeën bedenken is ongrijpbaar en iets bedenken dat ook nog eens kan leiden tot een uniek zakelijk succes is maar zeer weinigen gegeven. 

Het bedenken van iets nieuws is niet alleen moeilijk, maar ook riskant. 


Lees meer over: Marketingsucces is gebaseerd op risico.
OuderMarketingfacts

De week op social: Sponsoren YouTube, Pinterest lanceert 5000 targetingopties & Snap’s post-swipe-up

De week op social: Sponsoren YouTube, Pinterest lanceert 5000 targetingopties & Snap’s post-swipe-up

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

Met deze week: YouTube rolt sponsorprogramma verder uit, Google introduceert 'Start-Up with Google', Pinterest ontsluit 5.000 interesses voor advertentie-targeting, Twitter rolt feature uit met populaire artikelen, Pinterest introduceert nieuw self-serve creatief platform, Snapchat investeert in interactieve advertenties, Facebook voegt Instagramlink toe aan app en voegt menselijke reviews toe voor targetingopties advertenties.


Lees meer over: De week op social: Sponsoren YouTube, Pinterest lanceert 5000 targetingopties & Snap’s post-swipe-up.

Viral Friday week 38/2017: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap.

Viral Friday week 38/2017: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap.

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap.


Lees meer over: Viral Friday week 38/2017: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap..

4 tips ter voorbereiding op Black Friday 2017

4 tips ter voorbereiding op Black Friday 2017

Retailers kunnen Black Friday, dat de dag na thanksgiving begint en met Cyber Monday eindigt, tegenwoordig niet meer negeren. Het wereldwijde e-commerceweekend is sinds een aantal jaar allang niet meer alleen voor de Amerikaanse markt relevant. Sinds 2015 is het ook voor veel Nederlandse (e-commerce)retailers, een van de drukste dagen van het jaar geworden.

Zo werd er via affiliate-netwerk Zanox vorig jaar in Nederland tijdens Black Friday alleen al €2,4 miljoen online omgezet, voornamelijk kleding en elektronica. September is een goed moment om te starten met voorbereidingen voor het prijzenfeest. Eind oktober beginnen consumenten al met zoeken naar Black Friday-deals. Een goede voorbereiding is dus gewenst. Gebruik deze 4 tips om je voor te bereiden op Black Friday 2017.


Lees meer over: 4 tips ter voorbereiding op Black Friday 2017.

3 handige toepassingen voor programmatic mobile advertising #adv

3 handige toepassingen voor programmatic mobile advertising #adv

Voor de experts geen nieuwe koek, maar voor vele online marketeers wel; slimme toepassingen die Programmatic Mobile Advertising bieden.

Ontdek de mogelijkheden die (opgeslagen/ingeladen) Device-ID’s bieden, whitelisting anno 2017 en doelgroepen bereiken door op duizenden zeer specifieke locaties ads te serveren.

Download de whitepaper


Lees meer over: 3 handige toepassingen voor programmatic mobile advertising #adv.

Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven

Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven

Een smartphonegebruiker krijgt bij het openen van een nieuwe app vaak een hele rits aan verzoeken. Wil je je locatie delen met deze app? Mag deze app je pushberichten sturen? Dat kan afschrikken, vooral als de gebruiker niet weet waar deze toestemming voor nodig is. Als marketeer heb je deze informatie echter hard nodig. Je kan daarmee namelijk location-based marketing gaan inzetten om je gebruikers zeer relevante meldingen te tonen.

Je moet ze dus overtuigen om je de nodige permissies te geven. Daarom vervang je de standaardberichten die iedereen gebruikt door gepersonaliseerde verzoeken. Je zorgt ervoor dat gebruikers begrijpen wat je voor ze gaat doen, zodat ze je vertrouwen met hun gegevens. Hoe je dat doet? In dit artikel leggen we het uit en laten we het zien aan de hand van een aantal voorbeelden.


Lees meer over: Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven.

Crisiscommunicatie: waarom je zelf het slechte nieuws moet vertellen

Crisiscommunicatie: waarom je zelf het slechte nieuws moet vertellen

In geval van crisissituaties hebben veel bedrijven en organisaties een crisiscommunicatieplan. Dit plan moet het gevaar voor stakeholders verkleinen en de eigen reputatie beschermen. In crisissituaties bestaat de communicatie vooral uit het reageren op mediaberichten. Bedrijven schieten hierbij vaak automatisch in een verdedigende houding. Het lijkt veel verstandiger om als bedrijf zelf proactief het slechte nieuws naar buiten te brengen. 


Lees meer over: Crisiscommunicatie: waarom je zelf het slechte nieuws moet vertellen.

Twinkle100: Bol.com neemt meer afstand van concurrentie

Twinkle100: Bol.com neemt meer afstand van concurrentie

Bol.com is aanvoerder van de tiende Twinkle100, de jaarlijkse publicatie met de grootste online verkopers in Nederland. Met een omzet van 950 miljoen euro heeft de webwinkel een ruime voorsprong op Coolblue, de nieuwe nummer 2 onder de retailers. KLM is de grootste online reisverkoper van Nederland.


Lees meer over: Twinkle100: Bol.com neemt meer afstand van concurrentie.

Speel in op de volgende stap van het mkb [infographic] #adv

Speel in op de volgende stap van het mkb [infographic] #adv

Weten waar jouw b2b-doelgroep de komende twaalf maanden mee bezig is? Wij zochten het voor je uit. Doe er je voordeel mee!


Lees meer over: Speel in op de volgende stap van het mkb [infographic] #adv.

Waarom viewability geniaal is - en tegelijkertijd niets zegt

Waarom viewability geniaal is - en tegelijkertijd niets zegt

Viewability, het percentage van je vertoningen dat ook daadwerkelijk in beeld is geweest, is al geruime tijd een belangrijk onderwerp in de advertising-industrie. En met alle berichtgeving rondom fraude en bot traffic staat iedereen op scherp. Gemiddelde waste-percentages van 50 procent zijn in de markt niet vreemd, maar betekent dat ook dat je als adverteerder de helft van je geld hebt weggegooid? Zijn campagnes met in-view garanties per definitie beter dan campagnes met waste? Volgens mij niet. In het digitale landschap kunnen we alles meten en inzichtelijk maken, wat vaak meer vragen oproept dan het beantwoordt. Hoe we als marketeers deze cijfers interpreteren, wordt daarom steeds belangrijker.  ​


Lees meer over: Waarom viewability geniaal is - en tegelijkertijd niets zegt.

De kracht van introversie in een extraverte marketingwereld

De kracht van introversie in een extraverte marketingwereld

Het was de mooiste stilte die ik ooit had gehoord. Ik had verhalen over Groenland gelezen, maar bij de eindeloze rust en ruimte kon ik mij geen voorstelling maken. Tot ik er deze zomer rondvaarde. De middernachtzon was achter de wolken verdwenen toen de wind ging liggen en er een stilte neerdaalde over het water waarin alleen nog het gekraak van de ijsbergen hoorbaar was. De stilte was overweldigend. Ik voelde me klein. Nietig, tegenover de natuur. Maar bovenal voelde ik me thuis, op mijn gemak. En ik realiseerde mij waarom: ik ben introvert. Ik gedij in een wereld zonder geluid. 

Die stilte is in marketingland vaak ver te zoeken. Marketing is naar buiten gericht, terwijl een introvert persoon naar binnen is gericht. Op het eerste gezicht een moeilijk huwelijk. Er zijn de afgelopen jaren dan ook genoeg momenten geweest dat ik dacht: ben ik wel op mijn plek in deze wereld? Misschien worstel je daar zelf ook wel eens mee als introverte marketeer. Dan is dit artikel voor jou: om je te helpen introversie als kracht in te zetten.


Lees meer over: De kracht van introversie in een extraverte marketingwereld.

ReclameReview: Pricewise

ReclameReview: Pricewise

Good old Paul Haenen doet weer waar hij goed in is: typetjes spelen. Dit keer als Bob Guttering en Emmy Kapoek in de nieuwe commercial van vergelijkingssite Pricewise.


Lees meer over: ReclameReview: Pricewise.

Boon Edam: klantfocus en voorspellend vermogen creΓ«eren met inbound marketing

Boon Edam: klantfocus en voorspellend vermogen creëeren met inbound marketing

Regelmatig spreek ik mensen over de veranderingen in de b2b-markt en de gewijzigde marketingaanpak bij bedrijven. Zo had ik een geanimeerd gesprek met marketingmanager Henk Goede van Boon Edam Nederland. Ook bij hen is de marketing de laatste jaren drastisch veranderd: steeds minder is traditionele reclame en steeds meer inbound marketing de drager van commercieel succes. Met de klant als absolute focus. 


Lees meer over: Boon Edam: klantfocus en voorspellend vermogen creëeren met inbound marketing.

Tips voor profiling & personalisatie #adv

Tips voor profiling & personalisatie #adv

Inzicht in het gedrag van je online bezoekers is goud waard. Want alles wat je van ze te weten komt, kun je gebruiken om je website zo persoonlijk mogelijk te maken. Maar hoe doe je dat? Hoe bouw je profielen op en personaliseer je je content? GX Software geeft tips!

Download de solution sheet!


Lees meer over: Tips voor profiling & personalisatie #adv.

Hoe stel je het ideale contentmarketingteam samen? #cmworld

Hoe stel je het ideale contentmarketingteam samen? #cmworld

The war on talent is ook bij organisaties die contentmarketing willen bedrijven volop aan de orde. Zoals bij al het goede werk staat er achter dat goede werk, los van creativiteit en technologische ontwikkeling, vooral een goed team. En dat goed functionerende team is gebaat bij een continu ontwikkelende skillset. Dit was een van de belangrijke thema’s op Content Marketing World vorige week. Met name Michele Linn, van The Content Marketing Institute en Paul Roetzer, ceo van PR 20/20, hielden een warm pleidooi voor de ontwikkeling van talent. En gelukkig hadden ze er ook wat concreets voor in de aanbieding. Een framework waarin diezelfde skillsets zichtbaar zijn enerzijds en anderzijds een methode om de skills intern te ontwikkelen.


Lees meer over: Hoe stel je het ideale contentmarketingteam samen? #cmworld.

Big Data Survey 2017: data gedreven mensenwerk, GDPR en wat maakt een datastrategie succesvol?

Big Data Survey 2017: data gedreven mensenwerk, GDPR en wat maakt een datastrategie succesvol?

Voor de derde achtereenvolgende keer heeft GoDataDriven, in samenwerking met Big Data Expo, onderzoek gedaan naar de inzet van data. Dit jaar deelden meer dan 800 Europese professionals hun inzichten en ervaringen op het gebied van data. Het uitgebreide onderzoek geeft onder meer inzicht in onderwerpen als datastrategie, het ontwikkelen van data science-toepassingen, de meest populaire technologie, cloud, GDPR en hoe je als organisatie een aantrekkelijke werkgever bent en blijft.

Wat is de grootste uitdaging van het invoeren van een datagedreven werkwijze? Zien professionals de cloudopslag als net zo veilig als lokaal data opslaan? En hoe werf je data scientists; met een auto van de zaak, flink salaris of zijn andere arbeidsvoorwaarden belangrijker?


Lees meer over: Big Data Survey 2017: data gedreven mensenwerk, GDPR en wat maakt een datastrategie succesvol?.
❌