[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderMarketingfacts

Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B

Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van McDonald's, Volkswagen, Kræftens Bekæmpelse en Reebok. Met hoofdrollen voor The Lion King, Cardi B en de maanlanding van 1969.


Lees meer over: Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B.

Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

'Wat communiceren betekent' is een boek over communiceren zelf. Met zo’n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen. Hij wilde voor zichzelf helder krijgen waar de begrippen 'communiceren' en 'communicatie' voor staan: "Wat maakt werk tot communicatiewerk?" De antwoorden die hij vond heeft hij op minder dan tachtig bladzijden uiteen weten te zetten.


Lees meer over: Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie.

Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv

Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv

Behoor jij tot de top van contentmarketing in de Benelux? Meld je dan voor 6 september aan voor de Grand Prix Content Marketing Awards, de prestigieuze prijs in jouw vakgebied. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen voor uitblinkende contentproducties in de specifieke categorieën creatie, distributie en partnerships.

Zend je case in voor 6 september


Lees meer over: Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv.

Webinar Welkomstcampagnes op 23 juli #adv

Webinar Welkomstcampagnes op 23 juli #adv

Eerste indrukken zijn belangrijk, ook met betrekking tot e-mail. Een goede eerste indruk via e-mail kan je maken met een effectieve welkomstcampagne waarmee je je merk introduceert. Zo’n campagne kan zorgen voor hogere open- en klikratio's bij toekomstige mailings en meer omzet in vergelijking met andere e-mailcampagnes. Tijdens dit webinar op dinsdag 23 juli van 15:30 tot 16:30 uur bespreken we hoe je een welkomstcampagne op kan zetten en waar je daarbij op moet letten.

Meld je hier gratis aan!


Lees meer over: Webinar Welkomstcampagnes op 23 juli #adv.

Positioneer je weg uit het midden

Positioneer je weg uit het midden

Positioneren. Marcel Aalders, zelfstandig marketingadviseur, ook wel (interim-)manager, maar vooral gekend als marketing-eindbaas van een indrukwekkende rij familiebedrijven, retailers, corporates en vooral financials, maakte er onverkort zijn ding van. Het vinden, claimen, ontwikkelen en verdedigen van een plek onder de zon. Jouw plek. Een vraaggesprek over positioneren dus, waar volgens hem echt élke marketeer mee aan de slag moet. En jaja, dat kún je leren: "Ik hou erg van merken die een mentaliteit claimen."


Lees meer over: Positioneer je weg uit het midden.

Reputatiemanagement, data en de taal van de C-suite

Reputatiemanagement, data en de taal van de C-suite

Reputatiemanagement wordt steeds uitdagender. We hebben te maken met een meer gepolariseerde wereld, verdeeld door feiten en fictie. Meningen zijn breed verspreid onder het publiek via platformen, zowel openbaar als privé. De tijd die per volwassene aan digitale media wordt besteed neemt voortdurend toe en mensen vertrouwen niet op wat er in de media wordt gezegd. Daarover ging het op de AMEC Summit in Praat. Een verslag.


Lees meer over: Reputatiemanagement, data en de taal van de C-suite.

De reden Γ©n oplossing voor falende innovatie

De reden én oplossing voor falende innovatie

De vraag óf het door een gebrek aan innovatie komt dat bedrijven hun ondergang vinden, is allang niet meer interessant. De vraag wáárom er gebrek aan innovatie is, is een stuk interessanter. Want men schrijft het vaak zo makkelijk op: "Ze hadden gewoon eerder moeten innoveren." Maar waarom lukte dat dan niet? Een gebrek aan exploiterende innovatie is bijna nooit de oorzaak van de ondergang van een merk. Het zit hem in de exploratie en voorál in de combinatie van die twee. Dat vereist wel een tweehandig organisatiemodel.


Lees meer over: De reden én oplossing voor falende innovatie.

Merk en influencer: ingrediΓ«nten voor een succesvolle samenwerking #adv

Merk en influencer: ingrediënten voor een succesvolle samenwerking #adv

Hoe maak je als influencer of merk nu de keuze met wie je samenwerkt of niet? En welke ingrediënten zijn belangrijk om uiteindelijk beiden tot een tevreden resultaat te komen? Aan de hand van diverse cases laat Marit Brugman, vriendin en zakelijk partner van Dylan Haegens, zien hoe zij in de loop der jaren geleerd hebben wat wel, maar ook wat niet werkt. Ben jij erbij?

Bestel tickets


Lees meer over: Merk en influencer: ingrediënten voor een succesvolle samenwerking #adv.

Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood

Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood

Onlangs werden we benaderd door tv-programma De Monitor. Of we presentator Teun van de Keuken in onze MRI-scanner wilden onderzoeken op zijn attitude ten aanzien van gezond en ongezond eten. En of dat bewust anders is dan onbewust. Het leek ons een aardig experiment, vooral omdat er recent enkele interessante publicaties zijn verschenen. Zo suggereert een Engels artikel dat ongezond eten gezonder lijkt in een gezonde omgeving.


Lees meer over: Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood.

ReclameReview: β€œLieve volwassenen” (WWF)

ReclameReview: “Lieve volwassenen” (WWF)

Omdat rationele argumenten niet genoeg zoden aan de dijk zetten, zet WWF nu in op emotionele argumenten. In deze nieuwe campagne vragen kinderen in een emotionele speech aan volwassenen om de natuur te redden.


Lees meer over: ReclameReview: “Lieve volwassenen” (WWF).

Vijf tips voor video als marketinginstrument

Vijf tips voor video als marketinginstrument

Elke marketeer en communicatiespecialist weet dat video niet meer weg te denken is uit de middelenmix. Video is een krachtig middel: voor de kijker is video eenvoudig te consumeren en als organisatie kun je er veel emotie, argumentatie en overtuiging in kwijt. Niet voor niets steken organisaties veel budget in videocontent. Daarnaast geven Facebook en Instagram video voorrang in het algoritme en er zijn natuurlijk platformen waar video de centrale rol speelt. Waar moet je op letten als je video gaat inzetten? 


Lees meer over: Vijf tips voor video als marketinginstrument.

Ons koopgedrag en het klimaat #adv

Ons koopgedrag en het klimaat #adv

In hoeverre is de NL consument zich bewust van de klimaatverandering? Motivaction deed er onderzoek naar. In deze whitepaper lees je alle resultaten. Is de consument bereid om zijn of haar aankoopgedrag aan te passen? En wat betekent dit concreet voor de fabrikant en retailers?

Download hier het whitepaper


Lees meer over: Ons koopgedrag en het klimaat #adv.

Marketing is dood, lang leve marketing!

Marketing is dood, lang leve marketing!

Het zijn turbulente tijden in de wondere wereld van marketing. We kunnen er niet omheen dat grote bedrijven als ING en VGZ de marketingafdeling opheffen. Ook in functietitels zien we het woord marketing verdwijnen. Marketingmanagers worden Tribe Leaders, Growth Hackers of krijgen andere exotische titels. Andere disciplines rukken op in marketingteams en hebben grote impact op de rol van de traditionele marketeer; CX-specialisten, UX-designers en AI-managers zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Om van het overige effect van technologie en data maar te zwijgen. En scholieren en studenten? Die zijn wars van marketing en zien weinig aantrekkelijks in het marketingvak.


Lees meer over: Marketing is dood, lang leve marketing!.

Het complexe merkenlandschap van CoΓΆperatie VGZ

Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

Coöperatie VGZ stelt zich tot doel te werken aan een gezonder Nederland. De coöperatie heeft bijna 2000 medewerkers en voert zorgverzekeringen uit voor negen verschillende merken waaronder VGZ, Univé, Zekur en IZZ. Met zijn merkenportfolio verzekert VGZ vier miljoen mensen. De organisatie heeft geen winstoogmerk en is de op één na grootste zorgverzekeraar in Nederland. Hoe beheer je zo’n complex merkenlandschap? Welke trends hebben invloed op het merk en welke rol speelt een heldere company purpose bij het succes van een merk binnen de verzekeringsbranche? Evelyn Borgsteijn is directeur Corporate Affairs bij VGZ: "Je zou kunnen stellen dat we wat betreft merkarchitectuur een 'house of brands' zijn"


Lees meer over: Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ.

Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar deze mogelijkheid zal het gebruik van Smart Bidding in Google Ads in vele gevallen ten goede zou kunnen komen.


Lees meer over: Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau.

Merk en influencer: ingrediΓ«nten voor een succesvolle samenwerking #adv

Merk en influencer: ingrediënten voor een succesvolle samenwerking #adv

Hoe maak je als influencer of merk nu de keuze met wie je samenwerkt of niet? En welke ingrediënten zijn belangrijk om uiteindelijk beiden tot een tevreden resultaat te komen? Aan de hand van diverse cases laat Marit Brugman, vriendin en zakelijk partner van Dylan Haegens, zien hoe zij in de loop der jaren geleerd hebben wat wel, maar ook wat niet werkt. Ben jij erbij?

Bestel tickets


Lees meer over: Merk en influencer: ingrediënten voor een succesvolle samenwerking #adv.

Wat experts zeggen over personalisatie

Wat experts zeggen over personalisatie

Iedereen wil 'iets' met personalisatie, maar hoe begin je? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Partijen als Netflix, Spotify en Amazon lijken de heilige personalisatiegraal al te hebben gevonden. Wat doen zij goed? En wat zijn de grootste uitdagingen van gepersonaliseerd aanbod? Op basis van een serie interviews met experts selecteren we zeven conclusies op het gebied van personalisatie.


Lees meer over: Wat experts zeggen over personalisatie.

Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld

Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld

Wie voor zijn werk reist, krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. "Dat werkt prima, maar het probleem is dat die informatie statisch is. De Roadmap-app begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s", aldus Jeroen van Velzen, CEO en co-founder van Roadmap


Lees meer over: Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld.

IngrediΓ«nten voor een emotionele connectie met je klant

Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant

De piraten brengen hun schatten en waardevolle spullen naar een geheime plek of ze verstoppen ze ergens onder de grond. Hoe meer goud en waardevolle spullen, hoe beter. Tenminste, zo gaat dat in de films. In het bedrijfsleven gebeurt het ook. Alleen dan met data. Ook hier geldt de gedachtegang 'hoe meer, hoe beter'. Bedrijven beschikken over 'digitale schatkisten', die continu worden gevuld en uiteindelijk verstopt in allerlei systemen en tools. Veel bedrijven waarmee ik regelmatig in contact kom, doen nog weinig met dit digitale goud. Wat heb je aan veel data, als je er niets mee doet? Of beter gezegd: hoe is je klant hiermee geholpen?


Lees meer over: Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant.

Maak kennis met de negen stappen op weg naar personalisering #adv

Maak kennis met de negen stappen op weg naar personalisering #adv

Stap #1: Stel je team samen en je doelen vast. Stap #2: Bepaal de segmentatie van je doelgroep(en). Stap #3: Breng het traject van de klant in kaart. Leer alle negen stappen kennen van de weg naar personalisering.

Download het e-book


Lees meer over: Maak kennis met de negen stappen op weg naar personalisering #adv.
❌