[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 21 Mei 2019Marketingfacts

Christian Luiten (Avant Arte): β€œOnline impact maakt de kunstwereld minder elitair”

Christian Luiten (Avant Arte): “Online impact maakt de kunstwereld minder elitair”

Avant Arte wordt het 'meest succesvolle contemporary art Instagram account wereldwijd' genoemd. De jonge ondernemer Christian Luiten (oprichter Avant Arte) richtte samen met zijn compagnon Curtis Penning het platform met inmiddels 1,4 miljoen volgers op in 2015. Deze whizzkids willen de kunstwereld opnieuw vormgeven. Hoe ziet de toekomst van het online kunstplatform eruit, als het aan Christian Luiten ligt? 


Lees meer over: Christian Luiten (Avant Arte): “Online impact maakt de kunstwereld minder elitair”.

De beste tips: zo wordt je video succesvol

De beste tips: zo wordt je video succesvol

Het gesprek met Germano Meijer en Harm Teunisse van Big Shots is krap drie minuten onderweg en de moed om ooit nog een video op YouTube te plaatsen zakt me al in de schoenen. In die honderdtachtig seconden heb ik namelijk geleerd dat er op YouTube vierhonderd uur content per minuut wordt geüpload. En dat naar schatting van al die video’s slechts 5 procent verantwoordelijk is voor 95 procent van het totale aantal views. "Hoe scoor je dan wel in dit hedendaagse videogeweld?", hoor ik mezelf een beetje paniekerig vragen. Gelukkig waren de antwoorden op die vraag precies de insteek van dit interview.


Lees meer over: De beste tips: zo wordt je video succesvol.

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv

Netvlies deelt haar kennis over Scrum in een gratis webinar van een uur. De 48 online experts van dit vooraanstaande digital agency uit Breda scrummen sinds 2010. Aan de hand van een praktijkcase zie je hoe Scrum werkt en hoe je er je projecten sneller en slimmer mee kan uitvoeren. Je kunt vanaf je eigen computer meekijken, vragen stellen via de chat en achteraf krijg je de video-opname per mail (deze krijg je ook toegestuurd als je niet live aanwezig bent).

Aanmelden


Lees meer over: Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv.

Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

Het trollenleger van zanger Dotan, de zelfgekozen gele kaart van voetballer Ramos tijdens de Champions Leaguewedstrijd Real Madrid-Ajax, de zin 'Huts a Niffo!' uit het nummer Huts van The Blockparty, het wereldrecord meeste likes op Instagram van @world_record_egg, en de trending topics 'Top 5 Misspellings' op Twitter en '#10yearchallenge' op Twitter en Instagram. Op welke van deze momenten werd het grappigst, mooist, snelst en meest creatief ingehaakt? Wie wint de prijs voor beste inhaker? Een voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten.


Lees meer over: Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?.
Gisteren β€” 20 Mei 2019Marketingfacts

Merkstrategie moet niet volgens het boekje

Merkstrategie moet niet volgens het boekje

Met regelmaat verschijnen er nieuwe marketingboekjes die vertellen hoe je merken moet positioneren. Vol geschreven met handige analytische tools die houvast beloven aan marketeers. De tools in dit soort boekjes zijn meer geschikt om de status quo te verbeteren dan dat ze je helpen aan een strategie die jou in staat stelt om je merk robuust en toekomstbestendig te maken. Het is teveel gericht op de korte termijn en te weinig creatief. Bij menig bedrijf is merkstrategie verworden tot een proces dat na twee jaar – als er eindelijk draagvlak is gevonden – alweer aan revisie toe is.


Lees meer over: Merkstrategie moet niet volgens het boekje.

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv

Netvlies deelt haar kennis over Scrum in een gratis webinar van een uur. De 48 online experts van dit vooraanstaande digital agency uit Breda scrummen sinds 2010. Aan de hand van een praktijkcase zie je hoe Scrum werkt en hoe je er je projecten sneller en slimmer mee kan uitvoeren. Je kunt vanaf je eigen computer meekijken, vragen stellen via de chat en achteraf krijg je de video-opname per mail (deze krijg je ook toegestuurd als je niet live aanwezig bent).

Aanmelden


Lees meer over: Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #adv.

Marc van Eck: β€œDit is de Gouden Eeuw van Marketing”

Marc van Eck: “Dit is de Gouden Eeuw van Marketing”

Marc van Eck schreef een half plankje marketingboeken, waarvan een aantal ook echt als succesvol mag worden aangemerkt. 'Business Plan op 1 A4' stond maandenlang op nummer één in de top honderd van managementboeken – inmiddels zijn er meer dan 35.000 verkocht in Nederland. Zijn boek over internal branding was het eerste en het beste dat in het Nederlands werd geschreven over dit onderwerp. 'Karaktervol positioneren' wordt links en rechts door corporates gebruikt als fundament van herpositioneringstrajecten. 


Lees meer over: Marc van Eck: “Dit is de Gouden Eeuw van Marketing”.

Hoe KNVB het commerciΓ«le speelveld van voetbal vergroot

Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot

De afgelopen twee jaar heeft de KNVB zijn commerciële strategie helemaal omgevormd, en daarmee ook zijn sponsoring. De nieuwe aanpak in het kort: meer partnerships, minder exclusiviteit en meer ondernemerschap. Hoe steekt die kersverse visie precies in elkaar? "We zijn in één klap een andere speler geworden, die met bredere proposities mediabureaus en sponsorbureaus samenbrengt."


Lees meer over: Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot.
OuderMarketingfacts

Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones

Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones

Het achtste en laatste seizoen van Game of Thrones loopt ten einde. Binnenkort weten we wie er op de Iron Throne zit en wie onbeschaamd ten onder gaat. De grootste en populairste tv-serie ooit heeft iedereen veel plezier en verwondering gebracht, maar we kunnen er ook enkele belangrijke lessen uit trekken voor marketeers. The things we do for knowledge.


Lees meer over: Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones.

Podcast-interview Elja Daae (Super Social): β€œJuist nu behoefte aan boek over social media”

Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

Vandaag in De Namarama Show een interview met Elja Daae – fantastische achternaam by the way, die je uitspreekt als 'doo'. Waar dat vandaan komt hoor je natuurlijk in de podcast. Ze is de schrijfster van enkele boeken en haar derde is nét uit: 'Super Social'. Elja blogt, schrijft en geef social media-trainingen. Nu deelt zij al haar kennis in dit superinteressante boek.


Lees meer over: Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”.

Viral Friday 20/2019: dromen, transfers en cupcakes

Viral Friday 20/2019: dromen, transfers en cupcakes

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals van Nike, WeTransfer, Amazon, Prostate Cancer UK en Hong Kong Ballet.


Lees meer over: Viral Friday 20/2019: dromen, transfers en cupcakes.

Marketing scoort beter met een lach en een traan

Marketing scoort beter met een lach en een traan

In de aandachtreeks namen we je afgelopen weken mee in de werking van aandacht en de aandachtstrekkers hulp en status. Hierbij werd het duidelijk dat je de aandacht kunt trekken door het leven van je doelgroep makkelijker te maken of ervoor te zorgen dat zij goed voor de dag kunnen komen. Vandaag zoomen we in op de leukste aandachtstrekker van het stel: emotie.


Lees meer over: Marketing scoort beter met een lach en een traan.

Bestel β€˜m alvast: het Marketingfacts Jaarboek #adv

Bestel ‘m alvast: het Marketingfacts Jaarboek #adv

Met het Marketingfacts Jaarboek ben je in één keer bij als het gaat om relevante trends, cijfers en best practices op het gebied van marketing. Als vakblog is Marketingfacts.nl een dagelijks geraadpleegde informatiebron voor marketeers, digitale professionals, ondernemers en studenten. Met dit jaarlijkse handboek, samengesteld door de redactie, gaan we nog verder de diepte in. En nu is er de mogelijkheid voor jou om dit onmisbare boek alvast te reserveren, zodat je het eind mei als eerste in huis hebt. Dit boek met alle relevante trends op het gebied van innovatie in marketing mag niet missen op je nachtkastje (of je bureau).

Bestel het Marketingfacts Jaarboek 2019-2020


Lees meer over: Bestel ‘m alvast: het Marketingfacts Jaarboek #adv.

Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering

Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de toekomstige leiders in de Nederlandse marketing-scene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering Willemijn Schneyder, oprichter van SwipeGuide, over haar werk als female founder, het inspelen op veranderingen en teamcultuur.


Lees meer over: Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering.

Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

De tranentrekkende tv-klassieker 'Het spijt me' keert terug. Lekker meeleven met andermans lief en leed, of toch vooral gênant? Door de opkomst van influencers en vloggers zien we dit drama online herhaald. Vorig jaar liep een fittie tussen Lena Lee en Jeffree Star helemaal uit de hand en vorige week gebeurde hetzelfde tussen Tati Westbrook en James Charles. Wat we vooral kunnen leren van dit soort 'Dramageddons' is dat alles geoorloofd is voor de views.


Lees meer over: Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen.

Storytelling: zo effectief zijn brand stories Γ©cht

Storytelling: zo effectief zijn brand stories écht

Verhalen worden doorverteld van mens tot mens, maar ook steeds vaker van merk tot mens of van mens tot merk. Social media maken dat mogelijk. Zo vertellen merken bijvoorbeeld over de lange weg die werd bewandeld om van familiebedrijf uit te groeien tot wereldmerk – zoals Van Bommel. Consumenten vertellen hoe bepaalde producten en diensten het mogelijk maakten om persoonlijke doelen of dromen te verwezenlijken – zoals Airbnb. Hoewel merken wereldwijd miljoenen investeren in dergelijke verhalen, zijn ze lang niet allemaal succesvol. Hoe effectief zijn commerciële verhalen in het boeien en beïnvloeden van mensen?


Lees meer over: Storytelling: zo effectief zijn brand stories écht.

Masterclass Klantgericht Innoveren: start 24 september 2019 #adv

Masterclass Klantgericht Innoveren: start 24 september 2019 #adv

Wat kan een meer klantgericht en innovatief businessmodel jouw organisatie brengen? En hoe realiseer je dit binnen jouw organisatie? Tijdens de masterclass Klantgericht Innoveren leer je redeneren vanuit de toekomst. Je gaat aan de slag met vragen als: wat wordt onze visie op klantgedreven ondernemen? Waar willen we innoveren? Welke customer insights en proposities zijn daarvoor nodig? En hoe realiseren we dit binnen onze organisatie? Na afloop van de masterclass kijk je vanuit verschillende invalshoeken naar het businessmodel innovatie.

Vraag de brochure aan voor meer informatie.


Lees meer over: Masterclass Klantgericht Innoveren: start 24 september 2019 #adv.

NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?

NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?

Als geregeld bezoeker van dit onvolprezen shockblog over innovatie in marketing kan het je onmogelijk zijn ontgaan dat er sinds anderhalf jaar een soort innige verkering gaande is, die trouwens een aantal weken geleden ook echt is beklonken met een huwelijk (al wordt er nog gepuzzeld op de huwelijkse voorwaarden – pin me nergens op vast). NIMA wordt echt voor de helft uitgever van Marketingfacts. Goed voor NIMA, goed voor M!, zo luidt de verwachting.


Lees meer over: NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?.

ReclameReview: Gun jezelf gemak (Centraal Beheer)

ReclameReview: Gun jezelf gemak (Centraal Beheer)

Naast de welbekende succescampagne 'Even Apeldoorn bellen' heeft Centraal Beheer ook nog een campagne met de vorig jaar geïntroduceerde slogan 'Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?' In deze commercial wordt de dienst Klushulp onder de aandacht gebracht onder het motto 'Gun jezelf gemak'.


Lees meer over: ReclameReview: Gun jezelf gemak (Centraal Beheer).

Negen Google-innovaties voor 2019 die je niet mag missen

Negen Google-innovaties voor 2019 die je niet mag missen

Google Marketing Live is hét jaarlijkse evenement van Google waar alle professionals van over de wereld bij elkaar komen om kennis uit te wisselen met elkaar. Maar nog belangrijker: Google staat niet stil en blijft zich ontwikkelen als bedrijf. Op het event worden alle nieuwe ontwikkelingen binnen Google gedeeld. Ditmaal ging het onder meer over advertising, Google Shopping, smart bidding en Custom Audiences.


Lees meer over: Negen Google-innovaties voor 2019 die je niet mag missen.
❌