[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 24 September 2018Marketingfacts

FeedbackFruits bouwt zonder compromis aan beter onderwijs

FeedbackFruits bouwt zonder compromis aan beter onderwijs

Voor veel startups is een investering binnenhalen een heilig doel. Dat geldt niet voor FeedbackFruits. “We zijn een bedrijf met 23 man. We zijn door onze eigen cashflow gefinancieerd. We hebben alles zelf in handen en kunnen ons volledig richten op onze missie”, aldus co-founder en CEO Ewoud de Kok. Een duidelijke missie: beter onderwijs. 


Lees meer over: FeedbackFruits bouwt zonder compromis aan beter onderwijs.

China in digitale context

China in digitale context

Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in ons hoofd hebben: het land van smog en onderdrukte mensen ofwel de kolos die onvermijdelijk de wereldeconomie zal beheersen. Geen van beide opvattingen is bijzonder nuttig, want ze reduceren nuances tot uitersten. In plaats van te kijken naar wat goed of slecht is in het China van vandaag, is het interessanter om te kijken hoe het ánders is. De beste manier is om te kijken hoe wij anders denken, schrijft strateeg Jaap Grolleman, woonachtig in China en getrouwd met een Chinese. Een nadere kijk op de Chinese cultuur, economie en digitale ontwikkelingen.


Lees meer over: China in digitale context.

The road to realtime analytics! #adv

The road to realtime analytics! #adv

New technologies within the digital analytics space allow for realtime processing of online behavioural data. A great talk by Kevin Swelsen, leader of the analytics and experimentation team at Wehkamp, at the Digital Analytics Congres. Come and watch Kevin at October 9th. Discover your road to realtime analytics!

Get your ticket at digitalanalyticscongres.nl


Lees meer over: The road to realtime analytics! #adv.

Artificial Intelligence voor engagement-marketing

Artificial Intelligence voor engagement-marketing

Dit artikel is het derde en laatste deel van een mini-reeks over artificiële intelligentie in het marketing-domein. In het eerste deel heb ik beschreven waarom de ontwikkeling van AI binnen marketing zijn focus moet verleggen. Kort samengevat leidt de huidige focus op langere termijn tot verwrongen klantrelaties. Dit heb ik in het tweede deel toegelicht aan de hand van voorbeelden. In dit derde artikel werk ik de nieuwe focus uit, namelijk het gebruik van artificial intelligence voor engaging marketing.


Lees meer over: Artificial Intelligence voor engagement-marketing.
OuderMarketingfacts

Viral Friday 38/2018: Metro Manners, Crashing Dinner Parties and The Fastest Ever

Viral Friday 38/2018: Metro Manners, Crashing Dinner Parties and The Fastest Ever

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Absolut, Arby's, EasyJet, Nike en de 'Metro Manners' van popster Superkind.


Lees meer over: Viral Friday 38/2018: Metro Manners, Crashing Dinner Parties and The Fastest Ever.

Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren

Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren

“People don’t buy what you do; people buy why you do it.” Klinkt bekend? Kan kloppen. Want dit citaat komt van dé managementgoeroe van de laatste tien jaar: Simon Sinek. Bekend geworden door zijn TEDx-presentatie uit 2009. Die was even spraakmakend als indrukwekkend. Op YouTube bijna negen miljoen keer bekeken. En ongetwijfeld nog veel vaker afgespeeld in directiekamers en in conferentiecentra over de hele wereld. Welke zichzelf respecterende organisatie kan sindsdien nog zonder ‘why’? En in het verlengde daarvan: zonder purpose? En zonder ‘love brand’? Nou… verreweg de meeste!


Lees meer over: Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren.

Marketing & Technology: laat je inspireren door Bijenkorf, Bidfood en Innogy #adv

Marketing & Technology: laat je inspireren door Bijenkorf, Bidfood en Innogy #adv

Technologie domineert marketing meer en meer. Dat is prima, maar wat levert die nieuwe technologie uiteindelijk op? Tijdens Marketing & Technology op 6 oktober bespreken experts van Bijenkorf, Bidfood, Innogy en I’M IN tools die jouw omzet spectaculair laten stijgen. Concrete kennis die je direct in de praktijk kan toepassen. Neem je collega’s mee? Dan ontvang je een groepskorting van 30 tot 35 procent. 

Krijg groepskorting!


Lees meer over: Marketing & Technology: laat je inspireren door Bijenkorf, Bidfood en Innogy #adv.

Stand van Webcare 2018: is webcare minder menselijk?

Stand van Webcare 2018: is webcare minder menselijk?

Klantcontact wordt steeds digitaler, dus is de vraag gerechtvaardigd of het contact ook minder menselijk wordt. Dit is een van de vragen die aan de basis liggen van het vijfde Stand van Webcare-onderzoek, uitgevoerd door de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) en Upstream. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in digitaal klantcontact?


Lees meer over: Stand van Webcare 2018: is webcare minder menselijk?.

Influencer Marketing Event: vermijd deze drie fouten met influencers

Influencer Marketing Event: vermijd deze drie fouten met influencers

Influencer-marketing staat in volle bloei. Ondanks dat het woord ‘influencer’ nog niet graag hardop wordt uitgesproken, kunnen we er niet meer omheen. “Influencers? Dat zijn toch mensen die een beetje reizen, cocktails drinken, met puppies knuffelen en daar vervolgens ook nog eens bakken met geld mee verdienen?” Een verslag van het allereerste Influencer Marketing Event in Utrecht.


Lees meer over: Influencer Marketing Event: vermijd deze drie fouten met influencers.

Politiek activisme door merken: Just do it?

Politiek activisme door merken: Just do it?

Eerder deze maand lanceerde Nike haar nieuwe ‘Dream Crazy’-campagne, waarin de American Football-speler Colin Kaepernick de hoofdrol speelt. Hij zit momenteel zonder club in de NFL vanwege zijn knievallen tijdens het Amerikaanse volkslied als protest tegen (raciaal gemotiveerd) politiegeweld. Wat doet het opnemen van een activistische sporter in een campagne met de merkreputatie? En maakt het uit of dit een centraal figuur is als Kaepernick, of een sporter die zijn steun voor anderen uitspreekt, zoals golfer Tiger Woods


Lees meer over: Politiek activisme door merken: Just do it?.

De Grand Prix zoekt jouw contentmarketing-case #adv

De Grand Prix zoekt jouw contentmarketing-case #adv

Behoor jij tot de top van contentmarketing in de Benelux? Meld je dan aan voor de Grand Prix Content Marketing Awards, de prestigieuze prijs in jouw vakgebied! De feestelijke uitreiking op 22 november in Amsterdam geeft jou een kijkje achter de schermen bij projecten van concurrenten. Ervaar hoe creatief en breed het vak is en blijf op de hoogte van de snelle ontwikkelingen binnen contentmarketing.

Zend je case in


Lees meer over: De Grand Prix zoekt jouw contentmarketing-case #adv.

Wat overkomt e-commerce als geldpers stopt en rente stijgt?

Wat overkomt e-commerce als geldpers stopt en rente stijgt?

“Omzet detailhandel flink omhoog", meldt het CBS. "De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, groeide met 37,5 procent. Online werd 22 procent meer omgezet en webwinkels groeiden ook 13 procent." Een stukje tekst dat drie jaar geleden nog aardig wat stof zou kunnen hebben doen opwaaien. De vraag wie het gaat winnen bepaalde de teneur. De digitale kerk gevuld met e-commerce-gelovigen of de analoge ongelovigen?


Lees meer over: Wat overkomt e-commerce als geldpers stopt en rente stijgt?.

De staat van data-driven marketing in Nederland

De staat van data-driven marketing in Nederland

Waar staat data-driven marketing en hoe gaat het zich in 2019 ontwikkelen? De DDMA-commissie Data Decisioning & Engagement heeft vakgenoten hierover ondervraagd en deelt nu alvast een aantal inzichten. Daarmee lopen we vooruit op het Data Driven Marketing Onderzoek 2018, dat pas in november volledig wordt gepresenteerd. 


Lees meer over: De staat van data-driven marketing in Nederland.

ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg)

ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg)

We weten allemaal hoe gevaarlijk het is om onderweg smartphone-berichten te lezen of zelfs te versturen. Daarom is de overheid een nieuwe campagne gestart. Net zoals de BOB-campagne tegen rijden met alcohol op, moet MONO de campagne worden tegen smartphonegebruik achter het stuur.


Lees meer over: ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg).

Een relevant merk scoort! Alles hierover tijdens OnBrand’18 #adv

Een relevant merk scoort! Alles hierover tijdens OnBrand’18 #adv

De branding conference OnBrand’18 is terug in Amsterdam! Dit is een van de belangrijkste events in Europa als het gaat om marketing & branding. Nationale en internationale branche deskundigen komen samen om te discussiëren, te netwerken en te leren van elkaar. Leer hoe jouw merk in snel veranderende tijden top-of-mind en top-of-heart blijft van sprekers van o.a. Amazon, Vice Virtue, Bol.com, TOMS, IMA, Wieden+Kennedy en National Geographic. Kom ook 11 oktober!

Ontvang 20% korting op tickets


Lees meer over: Een relevant merk scoort! Alles hierover tijdens OnBrand’18 #adv.

DMEXCO 2018: zeven takeaways voor elke marketeer

DMEXCO 2018: zeven takeaways voor elke marketeer

Afgelopen week stond ik op DMEXCO, de grootste technologiebeurs voor marketeers in Europa. In een volle Koelnmesse konden beursbezoekers zich laten inspireren door de nieuwste vindingen van techneuten en de laatste inzichten van marketinggoeroes. In zo’n omgeving kan ik het niet nalaten om ondanks mijn drukke schema als standhouder even een ronde langs de velden te maken. Wat zijn de belangrijkste takeaways van deze belangrijke vakbeurs?


Lees meer over: DMEXCO 2018: zeven takeaways voor elke marketeer.

Marion Koopman (Vea) over impact van tech en data op reclamewereld

Marion Koopman (Vea) over impact van tech en data op reclamewereld

Reclame-branchevereniging Vea kreeg dit jaar een nieuwe voorzitter. Daarover werd gezegd: het is geen man en ze maakt geen reclame. De benoeming van Marion Koopman, CEO van Greenhouse Group, staat symbool voor de grote veranderingen die de reclamewereld doormaakt. Technologie en data nemen steeds nadrukkelijker de regie. Hoog tijd om Koopman zelf aan het woord te laten over de reclame-revolutie.


Lees meer over: Marion Koopman (Vea) over impact van tech en data op reclamewereld.

Influencer vervangt reclamebord en tv-commercial #adv

Influencer vervangt reclamebord en tv-commercial #adv

Influencer marketing wordt al jaren ingezet door grote merken en agencies die een community willen bouwen. Door middel van influencer marketing bereiken ze een bepaalde niche en staan ze direct in contact met de doelgroep. Vergroot tijdens de Influencer Marketing Workshop op 18 september je vaardigheden en kennis én creëer onder begeleiding van een influentials mentor je eigen influencer campagne!

Dit leer je tijdens de workshop


Lees meer over: Influencer vervangt reclamebord en tv-commercial #adv.

De zes energiebronnen van verandering

De zes energiebronnen van verandering

Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Six Batteries of Change' van Peter de Prins, Geert Letens en Kurt Verweire.


Lees meer over: De zes energiebronnen van verandering.

Voice search: zorg dat je er op tijd bij bent #adv

Voice search: zorg dat je er op tijd bij bent #adv

Nu al investeren in voice search? Voor veel organisaties lijkt dat nog veel te ver weg. We kennen Siri al een tijdje, maar dankzij Google Assistant en Amazon Alexa gaan voice assistants straks echt een grote rol in ons dagelijks leven spelen. Zorg als organisatie dus dat je er op tijd bij bent! Tijdens de eerste Voice Conference op 11 oktober ontdek je wat jouw kansen zijn op het gebied van voice-commerce of -service. Jij bent er ook bij, toch?


Lees meer over: Voice search: zorg dat je er op tijd bij bent #adv.
❌