[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 24 November 2017Marketingfacts

Viral Friday week 47/2017: adrealineshots, extreme kampvuren en de #HeathrowBears zijn terug

Viral Friday week 47/2017: adrealineshots, extreme kampvuren en de #HeathrowBears zijn terug

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: adrealineshots, extreme kampvuren en de beren zijn terug. 


Lees meer over: Viral Friday week 47/2017: adrealineshots, extreme kampvuren en de #HeathrowBears zijn terug.

Het grootste geheim van offline marketing: de voordelen van online gelden ook voor je brievenbus

Het grootste geheim van offline marketing: de voordelen van online gelden ook voor je brievenbus

Voor veel dingen die we online ontdekken geldt eenzelfde patroon: aanvankelijk is er wat terughoudendheid, dan volgt de volledige overgave en tenslotte maken we weer een beetje pas op de plaats. Kijk naar het gebruik van social media; veel mensen zitten nu in de laatste fase, waarin ze zich realiseren dat het misschien goed is om niet hun hele leven online te zetten.

Ook als het gaat om online advertising vindt er op dit moment een zekere rationalisering plaats. Zo maakte Procter & Gamble eerder dit jaar bekend fors minder te investeren in online reclame. Niet omdat het geen resultaat oplevert, maar wel omdat het niet de heilige graal blijkt te zijn die altijd de beste optie is.


Lees meer over: Het grootste geheim van offline marketing: de voordelen van online gelden ook voor je brievenbus.

Nu ook in Nederland: on-demand geofilters van Snapchat

Nu ook in Nederland: on-demand geofilters van Snapchat

Je hoeft een concertzaal met een popartiest maar binnen te lopen en je zult honderden mensen foto’s of video’s zien maken via Snapchat. Veel jongeren gebruiken het al, maar het toevoegen van overlays (geofilters) maakt het voor jongeren nog aantrekkelijk om Snapchat te gebruiken. Met deze geofilters over je foto’s of video’s kun je namelijk aan je vrienden tonen waar of bij welke bezienswaardigheid je bent. Voor marketeers is dit uiteraard de uitgelezen kans om brand awareness en engagement te creëren bij deze jonge doelgroep. Gelukkig zijn de filters sinds deze week ook beschikbaar in Nederland.


Lees meer over: Nu ook in Nederland: on-demand geofilters van Snapchat.

Synchronisatie van uw display campagne met specifieke momenten op TV - TVTY! #adv

Synchronisatie van uw display campagne met specifieke momenten op TV - TVTY! #adv

Een DSP geïntegreerd met de technologie van TVTY stelt haar adverteerders in staat een Display campagne te synchroniseren met specifieke momenten op TV. Dat de technologie meer is dan een wassen neus, blijkt uit de ruim 38 (!) cases die reeds zijn opgebouwd. Targetoo is een exclusieve partner van TVTY voor Nederland. We helpen je graag!

Download de whitepaper


Lees meer over: Synchronisatie van uw display campagne met specifieke momenten op TV - TVTY! #adv.

Data driven politieke marketing: het staat nog in de kinderschoenen

Data driven politieke marketing: het staat nog in de kinderschoenen

Honderden pagina’s werden geschreven over Hillary Clinton en Donald Trump. Na de, voor ons misschien onverwachte, overwinning van Trump (die naadloos Byron Sharp’s How Brands Grow leek te volgen), keken velen naar de communicatiestrategie. Ook via digitale kanalen zou Trump de strijd hebben gewonnen. Maar is dat wel zo? Wat deed Trump dan precies online? En hoe verhoudt dat zich tot de digitale campagne van Hillary Clinton? In welke mate kan je stellen dat het hier om state-of-the-art data driven digitale marketing gaat?


Lees meer over: Data driven politieke marketing: het staat nog in de kinderschoenen.
Gisteren β€” 23 November 2017Marketingfacts

De 6 meest legendarische livestreams van het afgelopen jaar

De 6 meest legendarische livestreams van het afgelopen jaar

Online kan het verkeren; het internet giveth and taketh away. Wat nu helemaal een hip dingetje is, kan even later weer helemaal weg zijn. Je knippert even met je ogen en de hype is alweer overgewaaid.

Natuurlijk is dat een beetje gechargeerd, maar we kunnen gerust stellen dat ‘online’ vaak inherent is aan ‘vluchtigheid’. Blijvertjes zijn er gelukkig ook en we mogen best concluderen dat livestreams tot die categorie behoren. Zelfs in de jaren negentig werd er al geëxperimenteerd met het live uitzenden van zo’n beetje alles (kijk bijvoorbeeld maar eens naar de documentaire We Live In Public).


Lees meer over: De 6 meest legendarische livestreams van het afgelopen jaar.

Diepteanalyse: de marketingstrategie van Sinterklaas

Diepteanalyse: de marketingstrategie van Sinterklaas

Je hebt het vast al vernomen, Sinterklaas is weer in het land. Al meer dan 100 jaar weet de Goedheiligman impact te maken. En dat nog wel in de drukste periode van het jaar en met de kerstman als grote concurrent. Daar moet wel een uitgekiende marketingstrategie achter zitten. Tijd dus voor een diepteanalyse.


Lees meer over: Diepteanalyse: de marketingstrategie van Sinterklaas.

Waarom Oxxio inzet op een app first-strategie

Waarom Oxxio inzet op een app first-strategie

Apps zijn dood, lang leven de bots. Dat was de strekking toen techgiganten als Microsoft en Facebook hun plannen voor chatbots vorig jaar ontvouwden. Dat apps dood zijn, merken ze bij Oxxio niets van. “Onze app wordt juist steeds meer gebruikt door onze klanten en is zo uitgegroeid van leuk extraatje tot het belangrijkste communicatiekanaal”, aldus Isabel Thijssen, productowner bij Oxxio. De energieleverancier hanteert daarom een app first-strategie. Tijd voor een kijkje achter de schermen. 


Lees meer over: Waarom Oxxio inzet op een app first-strategie.

Wat er voor marketingbureaus en andere dienstverleners verandert onder de GDPR

Wat er voor marketingbureaus en andere dienstverleners verandert onder de GDPR

Vrijwel alle grote adverteerders werken samen met een scala aan dienstverleners: van Adwords-specialisten tot e-mailserviceproviders en van hostingbedrijven tot webshopsystemen. Deze dienstverleners handelen in opdracht van adverteerders en verwerken data van hun klanten. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt nieuwe eisen aan deze samenwerking en introduceert wettelijke verplichtingen voor verwerkers van persoonsgegevens. In deel 5 van deze blogserie lees je wat er verandert en aan welke verplichtingen voortaan boetes zijn verbonden.


Lees meer over: Wat er voor marketingbureaus en andere dienstverleners verandert onder de GDPR.
OuderMarketingfacts

ReclameReview: toegift.nl

ReclameReview: toegift.nl

Maar liefst 89 goede doelen werken samen aan de lancering van toegift.nl, een site waarop wordt uitgelegd hoe je in je nalatenschap een bedrag kunt nalaten aan een goed doel.


Lees meer over: ReclameReview: toegift.nl.

Online Tuesday: nieuwe sponsoren gezocht voor 2018

Online Tuesday: nieuwe sponsoren gezocht voor 2018

Acht jaar geleden startte Online Tuesday, een initiatief van en nog steeds bestierd door DQ&A, Traffic4U, Newpeople en Marketingfacts. We zijn inmiddels bijna 75 edities en acht legendarische Nieuwjaarsborrels verder, maar vitaler dan ooit. Dus ook in 2018 gaan we door met het delen van kennis en inzichten op het gebied van (online) marketing. En wij zoeken sponsoren die ons daar graag in bijstaan.


Lees meer over: Online Tuesday: nieuwe sponsoren gezocht voor 2018.

Hoe overbruggen we de kloof tussen onderwijs en de marketingpraktijk?

Hoe overbruggen we de kloof tussen onderwijs en de marketingpraktijk?

Het onderwijs en het bedrijfsleven: het blijft een haat-liefdeverhouding. Het bedrijfsleven wijst telkens weer met de vinger naar het onderwijs en beweert dat het onderwijs achterloopt. Afgestudeerden zijn volgens bedrijven binnen de digitael marketing niet startproof en de gap tussen het onderwijs en de praktijk neemt toe. En dat terwijl er in onderwijsland alles aan gedaan wordt om nu juist die aansluiting met de praktijk te maken. Jouw hulp als marketingprofessional kan daar ook aan bijdragen.


Lees meer over: Hoe overbruggen we de kloof tussen onderwijs en de marketingpraktijk?.

Download de nieuwe Marketingfacts Special: van data naar inzicht

Download de nieuwe Marketingfacts Special: van data naar inzicht

Of het nu gaat om het toekennen van budget aan verschillende marketingmiddelen, het verbeteren van een online-advertisingcampagne of het optimaliseren voor het zoekgedrag van je doelgroep, in al deze situaties wil jij als marketeer de optimale beslissing maken. Daarvoor moet je goed geïnformeerd zijn en dus de beschikking hebben over zoveel mogelijk relevante data. Toch?

In deze Special gaan we op zoek naar de inzichten die je uit de vele data kunt opdoen en waarom dit zo eenvoudig nog niet is. Anders gezegd: hoe je door de databomen het bos weer ziet.

Download nu de Special Van data naar inzicht!


Lees meer over: Download de nieuwe Marketingfacts Special: van data naar inzicht.

FonQ maakt zich op voor volgende groeifase

FonQ maakt zich op voor volgende groeifase

FonQ blijft maar groeien, dit jaar met zo’n 25 procent binnen Nederland. Daarmee komt de omzet tegen de 90 miljoen euro uit. "Het gaat om organische groei, zonder enorme assortimentsuitbreidingen, zonder marktplaats en zonder acquisities", benadrukt Joost Wels niet zonder trots. De medeoprichter is sinds begin dit jaar ceo van het webwarenhuis dat klanten aanmoedigt hun ‘mooi’ te vinden. Heeft fonQ zijn positie in wonen, koken en lifestyle dit jaar in relatieve stilte verstevigd, voor 2018 staan er grotere dingen op stapel.


Lees meer over: FonQ maakt zich op voor volgende groeifase.

Chris Hall (Bynder): β€œUnderdog blijven spelen en door blijven beuken, over de grens ook.”

Chris Hall (Bynder): “Underdog blijven spelen en door blijven beuken, over de grens ook.”

Als je je bedrijf presenteert als ‘de volgende Nederlandse unicorn’ en je droomt van een beursgang in New York dan is er niks mis met je ambitie. Hij vergelijkt zaken doen met topsport: "Als je gaat hardlopen of je bent een zwemmer dan droom je ook van olympisch goud denk ik, als je het echt goed wilt doen". Chris Hall, ceo en oprichter van onlinebeeldbank Bynder, weet nog hoe hij onder de indruk was van een ton, maar ondertussen zijn grote geldbedragen veranderd in getallen en percentages.


Lees meer over: Chris Hall (Bynder): “Underdog blijven spelen en door blijven beuken, over de grens ook.”.

Wie stout is krijgt de roe, wie goed is een boek: Sintermarketing geeft je 15% jaarboekkorting #adv

Wie stout is krijgt de roe, wie goed is een boek: Sintermarketing geeft je 15% jaarboekkorting #adv

De Sint is in het land dus dan is het tijd dat ook wij ons Sintermarketing-pak aantrekken - of is het Marketingklaas? - en de daken opgaan om Marketingfacts Jaarboeken door jullie schoorstenen heen te gooien. Hyperpersoonlijk en data gedreven natuurlijk. Dus wat schijnt er door de bomen? Een kortingscode die recht geeft op 15% korting op een Marketingfacts Jaarboek: het ideale cadeau voor je relaties of collega’s. Of allebei natuurlijk.


Lees meer over: Wie stout is krijgt de roe, wie goed is een boek: Sintermarketing geeft je 15% jaarboekkorting #adv.

Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code

Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code

Dat reclame duidelijk moet zijn, dat is niet nieuw. Iedereen kent inmiddels de Reclamecode Social Media wel. Toch gaat het met het vermelden van reclame nog lang niet altijd goed. Daar worden traditioneel de adverteerders op aangesproken. Door een initiatief van zo’n 20 YouTubers zijn er vier nieuwe regels bij gekomen. De Social Code: YouTube. Het zijn juist de YouTubers die op de naleving van deze regels aangesproken kunnen worden.


Lees meer over: Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code.

E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans

E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans

Het is natuurlijk jammer als mensen zich uitschrijven nadat ze je, met zorg gemaakte, e-mail hebben ontvangen. Hoe goed je mail ook is, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft. Misschien heb je er (nog) niet over nagedacht, maar als je tijd investeert in het maken van een goed afmeldproces kun je 15 tot 20 procent van de potentiële uitschrijvers toch houden als opt-in.

Daarnaast is een goed afmeldproces een vereiste voor een solide basis voor je e-mailmarketingactiviteiten. In dit artikel geef ik je info en tips over hoe je een goed afmeldproces opzet.


Lees meer over: E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans.

Aanstaande donderdag is het zo ver, de live-uitreiking van de Dutch Search Awards 2017! #adv

Aanstaande donderdag is het zo ver, de live-uitreiking van de Dutch Search Awards 2017! #adv

De winnaars van de Dutch Search Awards worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking op 23 november, gepresenteerd door Geraldine Kemper. Onder andere Rituals en Wehkamp maken kans op een Dutch Search Award in de categorie ‘Beste SEO campagne’ en in de categorie ‘Beste PPC campagne’. Dit jaar is het aantal inzendingen verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. In totaal zijn 100 agencies, consultants en merken genomineerd, verdeeld over 18 categorieën. De genomineerden van de tweede editie van de Dutch Search Awards zijn dit jaar gekozen door een vakjury met daarin onder andere SEA-experts van Microsoft, Google en LinkedIn. Wil jij hierbij zijn?

Koop hier je tickets.


Lees meer over: Aanstaande donderdag is het zo ver, de live-uitreiking van de Dutch Search Awards 2017! #adv.

Van data naar inzicht met de nieuwe Marketingfacts Special

Van data naar inzicht met de nieuwe Marketingfacts Special

Hee marketeer! Of het nu gaat om het toekennen van budget aan verschillende marketingmiddelen, het verbeteren van een online-advertisingcampagne of het optimaliseren voor het zoekgedrag van je doelgroep, in al deze situaties wil jij als marketeer de optimale beslissing maken. Daarvoor moet je goed geïnformeerd zijn en dus de beschikking hebben over zoveel mogelijk relevante data. Toch?

Download nu de Special Van data naar inzicht!


Lees meer over: Van data naar inzicht met de nieuwe Marketingfacts Special.
❌