[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 23 Maart 2019Marketingfacts

Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Mediaman en creatief directeur Erwin Kleinjan van The Merge komt deze week aan het woord in podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Over virale marketing, zijn veelbesproken ASR-campagne, hoe je opvalt in de overvloed van content, welke beweging we als maatschappij aan het maken zijn, over voice-search en marketing in de volle breedte. 


Lees meer over: Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose.
Gisteren β€” 22 Maart 2019Marketingfacts

Viral Friday 12/2019: ASN’s zeepaardje, koffie bij McDonald’s en ijs voor volwassenen

Viral Friday 12/2019: ASN’s zeepaardje, koffie bij McDonald’s en ijs voor volwassenen

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Halo Top, Sipsmith Gin, McDonald's, Converse en ASN Bank.


Lees meer over: Viral Friday 12/2019: ASN’s zeepaardje, koffie bij McDonald’s en ijs voor volwassenen.

Webinar profielverrijking #adv

Webinar profielverrijking #adv

Hoe haal je het meeste uit je e-mailmarketing? In de serie 'Campagne uitgelicht' gaan we elke maand dieper in op één specifieke campagne die je daarbij kan helpen. Tijdens deze eerste webinar-editie op dinsdag 26 maart (14:00) bespreken we de mogelijkheden met profielverrijking en leggen we uit hoe je daarmee zelf aan het werk kan gaan.

Meld je hier gratis aan

 


Lees meer over: Webinar profielverrijking #adv.

Instagram wordt e-commerce-platform dankzij nieuwe checkout-functie

Instagram wordt e-commerce-platform dankzij nieuwe checkout-functie

Instagram richt zich steeds meer op e-commerce en dat is te merken. Het platform heeft bij twintig topmerken in de VS een nieuwe feature uitgerold: 'Checkout on Instagram'. Waarom moeten aanbieders betalen voor in-app betalingen en wat betekent het voor de toekomst van het megaplatform?


Lees meer over: Instagram wordt e-commerce-platform dankzij nieuwe checkout-functie.

Zekerheid in tijden van digitale transformatie

Zekerheid in tijden van digitale transformatie

Zoals je al in het verslag over Online Tuesday kon lezen: 'Culture eats strategy for breakfast'. Als je niet weet hoe je het met 'elkaar' zou kunnen doen, helpt geen enkele strategie. De factor mens is bepalend of een digitale transformatie gaat slagen of niet, de rest volgt. Hoe staat dat er eigenlijk voor? Hoe blijven bedrijven relevant voor de dag van overmorgen?


Lees meer over: Zekerheid in tijden van digitale transformatie.
OuderMarketingfacts

De liefde tussen sales en operations #adv

De liefde tussen sales en operations #adv

Het trendrapport 'De liefde tussen sales en operations' biedt inzicht in de complexe relatie tussen verkoop, productie en logistiek. Afgelopen zomer hebben managers van zestig organisaties in de wholesale, retail en maakindustrie deelgenomen aan een onderzoek waarbij Ctac wilde achterhalen welke factoren invloed hebben op deze complexe relatie.

Leer van collega-managers en download het trendrapport!


Lees meer over: De liefde tussen sales en operations #adv.

Zo zet je Instagram Stories Γ©cht goed in

Zo zet je Instagram Stories écht goed in

Hoe adverteer je nu echt goed op InstaStories? Instagram wint nog steeds enorm aan populariteit – vooral in de doelgroep tot 39 jaar, zo zegt het jaarlijkse social media onderzoek dat begin 2019 door Newcom Research gepubliceerd werd. Ter vergelijking: het gebruik van Facebook neemt in die groep juist erg af. In totaal heeft Instagram bijna 6 miljoen Nederlandse gebruikers; 2,7 miljoen mensen gebruiken de foto-app dagelijks (26 procent meer dan het jaar ervoor). Zit jouw doelgroep op Instagram en heb je een goed verhaal? Dan is het een goed idee om Instagram Stories in te zetten! En zo doe je dat.


Lees meer over: Zo zet je Instagram Stories écht goed in.

Gaan merken echt de wereld redden?

Gaan merken echt de wereld redden?

Onlangs was ik aanwezig bij Salesforce World Tour in Amsterdam. Bij mijn eerste rondje over de beursvloer 'camp ground' – Salesforce voert de branding tot in de puntjes door – valt vooral op dat er lange rijen staan bij de koffie-stands. Een goede voorbereiding is immers het halve werk. Bij de opening keynote van Simon Mulcahy, Chief Innovation Officer bij Salesforce, wordt meteen duidelijk dat Salesforce grootse plannen heeft. Mulcahy lauwert Salesforce’s 'Trailblazers', organisaties en individuen die zichzelf transformeren, exceptionele klantervaringen bieden en de wereld, daar komt ‘ie, een betere plek maken in deze vierde Industriële Revolutie. Dat is nogal wat.


Lees meer over: Gaan merken echt de wereld redden?.

Try online before you buy

Try online before you buy

Thuis vanaf de bank nieuwe schoenen passen, de grootte van je nieuwe televisie uitproberen in je huiskamer, of kijken welke kleur lipstick het beste staat? Augmented Reality-apps kunnen consumenten thuis een 'try before you buy'-ervaring geven. Eerder schreef ik al hoe dit soort AR-apps consumenten kunnen helpen bij online shoppen. Maar wegen de voordelen van deze technologie ook op tegen mogelijke nadelige gevolgen?


Lees meer over: Try online before you buy.

Waarom niet (online) reageren geen optie is

Waarom niet (online) reageren geen optie is

Tijdens de allerlaatste editie van SMC050 voerde één onderwerp in alle lezingen de boventoon: 'Human = Key.' Bedrijven kunnen zich in de wereld waar technologie disruptief is, onderscheiden met menselijk contact. Dit klinkt net zo logisch als dat het tegenwoordig meer dan vanzelfsprekend is dat je jouw vraag, opmerking of klacht online zet. Maar hoe ga je als bedrijf om met die online kritiek?


Lees meer over: Waarom niet (online) reageren geen optie is.

ReclameReview: McVitie’s

ReclameReview: McVitie’s

Verkade introduceert McVitie's in Nederland op een typisch Britse manier, met een 'stiff upper lip'. Deze commercials laten zien dat je met de chocoladekoekjes allerlei buitengewone situaties aankunt.


Lees meer over: ReclameReview: McVitie’s.

Online reclame is onze onmisbare pispaal

Online reclame is onze onmisbare pispaal

Laatst zag ik een Twitter-discussie tussen Ronald Voorn (HU, Universiteit Twente) en Jesse Frederik, economisch redacteur bij De Correspondent, naar aanleiding van het artikel 'Dit is de nieuwe internetbubbel: online advertenties'. Daarin werd gesteld dat online reclame niet werkt en die conclusie trok aardig wat aandacht. 


Lees meer over: Online reclame is onze onmisbare pispaal.

Meer webshopconversies in 2019 met behulp van reviews #adv

Meer webshopconversies in 2019 met behulp van reviews #adv

Elke customer journey begint met het aantrekken van bezoekers, maar daarmee ben je er nog niet. Om te zorgen dat de reis met succes wordt voltooid, is het essentieel dat vertrouwen de basis vormt. Om die reden zijn reviews onmisbaar voor je webshop. In deze whitepaper bespreken we veertien tactieken op het gebied van reviews en bezorging. Download de gratis whitepaper en ontdek hoe je met behulp van reviews meer conversies kunt genereren in 2019.

Download de whitepaper


Lees meer over: Meer webshopconversies in 2019 met behulp van reviews #adv.

Marcel Nanning: β€œOok Efteling doet aan B2B-marketing”

Marcel Nanning: “Ook Efteling doet aan B2B-marketing”

“We zien bij evenementen in de Efteling vaak dat er een boodschap van het organiserende bedrijf achter zit, zoals een koerswijziging of bedankje aan medewerkers. Voor ons is dat verhaal erachter belangrijk, omdat we dan de beste beleving kunnen neerzetten.” Marcel Nanning is marketeer bij Efteling Meetings & Events. Het pretpark staat bekend als consumentenmerk, maar doet ook richting de zakelijke markt aan storytelling.


Lees meer over: Marcel Nanning: “Ook Efteling doet aan B2B-marketing”.

De toekomst van content is context #spon

De toekomst van content is context #spon

Online personalisatie is de volgende stap voor marketeers en ondernemers die meer uit hun (mobiele) website willen halen. “De toekomst van content is context”, zegt Martin van Kranenburg, docent bij Beeckestijn Business School en veelgevraagd spreker op het gebied van online personalisatie, conversie optimalisatie en neuromarketing.


Lees meer over: De toekomst van content is context #spon.
  • 19 Maart 2019 om 16:20

Jim Stolze (Aigency): β€œKunstmatige intelligentie is een zoektocht die nooit klaar is”

Jim Stolze (Aigency): “Kunstmatige intelligentie is een zoektocht die nooit klaar is”

Gaat Artificial Intelligence de wereld redden? Of is het – zoals Elon Musk beweert – gevaarlijker dan nucleaire wapens? Tech-ondernemer Jim Stolze (Aigency) heeft goede hoop en is op kruistocht om ieder bedrijf in Nederland aan algoritme te krijgen. Wat kun je precies met algoritmisering en waarom moet het Nederlandse bedrijfsleven hierin voorop willen lopen?


Lees meer over: Jim Stolze (Aigency): “Kunstmatige intelligentie is een zoektocht die nooit klaar is”.

Dit leer je tijdens Chatbot Conference 2019 #spon

Dit leer je tijdens Chatbot Conference 2019 #spon

Ben jij al gestart met een chatbot-pilot, maar vraag je je af hoe je nu verder moet? Donderdag 25 april praten we je bij over de laatste ontwikkelingen tijdens de tweede editie van de Chatbot Conference in Utrecht. Zo kom je tijdens keynotes, break-outsessies en de netwerkborrel alles te weten over slimme digitale assistants. Ben jij erbij?

Bekijk het programma


Lees meer over: Dit leer je tijdens Chatbot Conference 2019 #spon.

Media-monitoring 2.0: van output naar inzicht

Media-monitoring 2.0: van output naar inzicht

Media-monitoring: in het huidige tijdperk zijn de mogelijkheden oneindig. Het aantal monitoring-tools en digitale oplossingen groeit en alles is tegenwoordig meetbaar. Data is overal en het verzamelen, monitoren en analyseren ervan is nog nooit zo makkelijk geweest. Toch staan we nu voor uitdagingen. Hoe gaan we om met fake news? En hoe kunnen we relevantie blijven vinden in data en de vertaalslag naar inzichten en uiteindelijk concrete acties? Deel 1 van deze blogreeks gaat over de shift die nodig is in media-monitoring.


Lees meer over: Media-monitoring 2.0: van output naar inzicht.

Meer halen uit je e-mailcampagnes? #adv

Meer halen uit je e-mailcampagnes? #adv

De resultaten van e-mailmarketing in de reisbranche zijn voor verbetering vatbaar. Bookit, het moederbedrijf achter Weekendjeweg.nl, wist met behulp van personalisatie in e-mail en op de website hun conversie te verhogen.

Lees hier de whitepaper


Lees meer over: Meer halen uit je e-mailcampagnes? #adv.

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de marketingstrategieën die werken in het land van herkomst elders niet aanslaan. Niet zo vreemd, want een nieuwe markt betreden vraagt veel meer dan alleen een website vertalen. Om echt impact te maken, moet je de lokale digitale cultuur leren kennen. Waak vooral voor deze vijf marketing-fails.


Lees meer over: De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten.
❌