[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 22 Januari 2019Marketingfacts

Barend Raaff (Harver) spoelt old-school cv’s door het toilet

Barend Raaff (Harver) spoelt old-school cv’s door het toilet

Hij werkt voor bedrijven als Netflix, Heineken en Booking.com. Met veertien miljoen euro groeigeld in de oorlogskas is hij klaar om Amerika te veroveren. Deze nieuwe aflevering van Profile gaat over het vinden van talent en de invloed van Artificial Intelligence op ons werk van morgen. Remy Ludo Gieling gaat in gesprek met Barend Raaff, oprichter van Harver.


Lees meer over: Barend Raaff (Harver) spoelt old-school cv’s door het toilet.

Rituals innoveert met nieuwe website #spon

Rituals innoveert met nieuwe website #spon

Rituals wil klanten de beste winkelervaring bieden om mensen te laten genieten van de kleine dingen in het leven, ook als het gaat om online shopping. Om ook voor online bezoekers een optimale beleving te creëren, onderging de website een radicale transformatie.


Lees meer over: Rituals innoveert met nieuwe website #spon.

Sneller verkoopsucces met datagedreven sales-forecast

Sneller verkoopsucces met datagedreven sales-forecast

Een goede sales-forecast is onmisbaar bij alle grootse salesplannen die je bedrijf heeft. Bedrijven laten hier nog vaak kansen liggen, terwijl nauwkeurige forecasting op basis van een datagedreven salesproces met de juiste automatisering van je sales heel goed mogelijk is. 


Lees meer over: Sneller verkoopsucces met datagedreven sales-forecast.

De belangrijkste trends in programmatic

De belangrijkste trends in programmatic

Programmatic advertising zal ook dit jaar de digital marketing-sector blijven domineren. Afgelopen jaar bleek dat de efficiëntie en de effectiviteit van programmatic nog steeds een belangrijke rol spelen in de marketinguitgaven. Vooruitkijkend naar 2019, werpen we een licht op de belangrijkste trends voor programmatic marketing-strategieën.


Lees meer over: De belangrijkste trends in programmatic.
OuderMarketingfacts

B2B contentmarketing: de insights van Doug Kessler

B2B contentmarketing: de insights van Doug Kessler

Eindhoven is een grote bron van innovatie en digital business is de toekomst. Deze twee dingen komen samen in Digital Wednesday, een initiatief dat digital (marketing) professionals bij elkaar brengt. Het maandelijkse event wil inspireren en informeren met kennisupdates over onderwerpen die zich in hoog tempo ontwikkelen. Deze maand – op 30 januari – is het thema B2B Contentmarketing. Samen met Tech to Market werd Doug Kessler (medeoprichter en creative director van Velocity Partners) uitgenodigd om te spreken en het jaar een kickstart te geven. Kessler staat bekend om zijn B2B-marketingexpertise, maar zijn visie op contentmarketing is interessant voor iedere marketeer. Samen met zijn collega Rutger interviewden we hem voorafgaand aan de Digital Wednesday van volgende week.


Lees meer over: B2B contentmarketing: de insights van Doug Kessler.
  • 21 Januari 2019 om 15:00

Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv

Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv

De ene klant is de andere niet. Daarom is succesvolle marketing zoveel mogelijk gebaseerd op het profiel van de individuele klant of prospect. Personalisatie is het ultieme doel, maar operationeel niet altijd haalbaar en betaalbaar. Daarom is het opdelen van klanten en prospects in segmenten een goed alternatief. Je kunt dit doen door klantgegevens te analyseren, te verrijken, en op basis daarvan je klanten onder te verdelen in groepen. Die indeling kan plaatsvinden op basis van profielkenmerken, eerder (online) gedrag en voorspellingen van gedrag of interesses. Wil je hier meer over weten?

Download het whitepaper


Lees meer over: Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv.

Purpose-marketing als dilemma: betrokkenheid tonen in plaats van verkopen

Purpose-marketing als dilemma: betrokkenheid tonen in plaats van verkopen

Er is op dit moment geen groot bedrijf meer dat zich niet het hoofd breekt over 'de purpose' van de organisatie. Marketingboodschappen mogen niet langer alleen bedoeld zijn om zoveel mogelijk diensten of producten te verkopen, er moet ook een diepere betekenis achter zitten: wat is de maatschappelijke relevantie? Toch is purpose-marketing lastiger dan vaak gedacht en kan het ook keihard averechts werken. 


Lees meer over: Purpose-marketing als dilemma: betrokkenheid tonen in plaats van verkopen.

Michel Schrama (NIMA Young Profs): β€œDigital en data zijn vaak concrete pijnpunten”

Michel Schrama (NIMA Young Profs): “Digital en data zijn vaak concrete pijnpunten”

De NIMA Young Profs: een netwerk van ongeveer vijftigjonge marketeers. Sinds hij in december het stokje overnam van Guido Smit, was het even studeren op de dossiers en de stukken, maar nu is Michel Schrama echt los als voorzitter van de verzamelde jonkies, die zegt gefascineerd te zijn door de mogelijkheden die je als marketeer met data hebt. Zéker als je daarbij in aanmerking neemt welke ontwikkelingen daar in de komende twee tot vier jaar bij komen. Maar de business development marketeer van MYLAPS vindt het tegelijk schrijnend dat bijna álle bedrijven zich bewust zijn dat ze 'iets met data moeten doen', maar dat het gros van die bedrijven nog altijd niet of nauwelijks wil investeren in jong talent om zich te ontwikkelen op dit thema.


Lees meer over: Michel Schrama (NIMA Young Profs): “Digital en data zijn vaak concrete pijnpunten”.

Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

“Op Twitter zitten maar vijfduizend mensen.” Met deze geërgerde uitroep in De Wereld Draait Door zwengelde media-tycoon John de Mol afgelopen week de discussie aan over het ooit zo almachtige sociale netwerk. Doet Twitter er nog wel toe? Reden genoeg voor EenVandaag om de claim van de Talpa-topman te factchecken, dus belden ze... Marketingfacts! Het verlossende woord kwam van Danny Oosterveer, die voor ons elk jaar een blog schrijft over Social Media in Nederland. Die blog is weer op komst, maar we hebben nu alvast de belangrijkste Twitter-cijfers voor je.


Lees meer over: Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?.

Lezers lusten ook longreads

Lezers lusten ook longreads

Tranen druppen in de kist. "Deze onderscheiding verdien jij honderd keer meer dan ik ooit heb gedaan." Is dit een verhaal? In elk geval heeft iedereen die aan dit blog begint, het uitgelezen. Maar van honderd beginners zijn er nu 38 afgehaakt, vertellen statistieken. Stel je voor dat was beschreven wie er in de kist ligt, hoe hij aan zijn eind is gekomen, welke collega zijn onderscheiding aan de dode geeft. Hoeveel mensen zouden de slotscene hebben gehaald?


Lees meer over: Lezers lusten ook longreads.

Viral Friday 03/2019: die Gillette-commercial en Amerikanen met Mexicaans DNA

Viral Friday 03/2019: die Gillette-commercial en Amerikanen met Mexicaans DNA

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Gillette, Unliver, Bosch, Lavazza en Aeromexico. 


Lees meer over: Viral Friday 03/2019: die Gillette-commercial en Amerikanen met Mexicaans DNA.

Data & Personalisatie: een kwestie van vertrouwen? #adv

Data & Personalisatie: een kwestie van vertrouwen? #adv

Hoe verzamel je kennis over klanten én zet je deze kennis in zonder je klant af te schrikken? We willen steeds meer weten over onze klanten, om daarmee relevanter te kunnen zijn. Maar zitten die klanten hier wel op te wachten? Laat je tijdens het Data Driven Commerce Event inspireren door merken als Google, Centraal Beheer, De Nieuwe Zaak en Miss Etam. 

Bekijk het programma


Lees meer over: Data & Personalisatie: een kwestie van vertrouwen? #adv.

Zes vrijwillige aandachtstrekkers en een vuurwerkbom

Zes vrijwillige aandachtstrekkers en een vuurwerkbom

Al het goede komt in drieën. In een week waarin een lofzang op het verschil dat échte aandacht voor KLM maakt, met afstand ons bestgelezen artikel van de week blijkt, legt John Faase uit hoe het epische gevecht verloopt 'om in ons hoofd te komen'. Dat is althans de ondertitel van het boek 'The Attention Merchants' van Tim Wu dat hij bespreekt. Derde en meest concrete duit in het zakje van deze 'Week van de Aandacht' werd gisterenavond geleverd door aandachts-reclamebureau Energize en marketingprofessor Peeter Verlegh. Dat leverde waardevolle nieuwe inzichten op over aandachtstrekkers – en dan laten we de marketingzelfmoord van Gillette nog maar even buiten beschouwing, al kwam die campagne natuurlijk wel ter sprake. Want álles draait om aandacht.


Lees meer over: Zes vrijwillige aandachtstrekkers en een vuurwerkbom.

De ultieme seeding-checklist

De ultieme seeding-checklist

Het is tegenwoordig maar al te gemakkelijk voor perfect gemaakte merkvideo’s om over het hoofd te worden gezien tussen de honderden uren aan video’s die iedere minuut worden geüpload. Om dit ongelukkige lot te voorkomen, is het nodig om je video op de juiste manier onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Hoe kun je zo effectief mogelijk seeden? 


Lees meer over: De ultieme seeding-checklist.

Weerzin tegen reclame-overload is niet de grootste dreiging

Weerzin tegen reclame-overload is niet de grootste dreiging

Het epische gevecht om in ons hoofd te komen. Dat is de ondertitel van het boek 'The Attention Merchants' van Tim Wu. Al vanaf het ontstaan van reclame draait het allemaal om het verkopen van onze aandacht aan adverteerders. Er zijn steeds minder plaatsen en momenten waarbij onze aandacht niet te koop is. Dat leidt tot meer weerstand. Maar de werkelijke bedreigingen voor reclame zijn versnippering van aandacht en 'geconditioneerde onverschilligheid'.


Lees meer over: Weerzin tegen reclame-overload is niet de grootste dreiging.

Welk type app is geschikt voor jouw merk?

Welk type app is geschikt voor jouw merk?

Bijna ieder merk biedt tegenwoordig wel een eigen mobiele applicatie (app). Maar wat kan een app betekenen voor je merk? Hoe ziet een succesvolle merk-app eruit? En welk type app zorgt voor de meest positieve merkresponsen?


Lees meer over: Welk type app is geschikt voor jouw merk?.

YoastCon: dΓ© SEO en Online Marketing conferentie in Nijmegen op 7 & 8 februari! #spon

YoastCon: dé SEO en Online Marketing conferentie in Nijmegen op 7 & 8 februari! #spon

Een beetje zichzelf respecterende SEO-marketeer heeft het allang in zijn of haar agenda staan, maar we wijzen je toch graag nog een keer op hét SEO & Online Marketing event van 2019. Op 7 en 8 februari aanstaande verzamelt de internationale Search Engine Optimization (SEO) top zich in het oosten van ons land. In De Vereeniging in Nijmegen vindt dan de online marketing conferentie YoastCon plaats. Heb je nog geen kaartje? Wees er dan snel bij!


Lees meer over: YoastCon: dé SEO en Online Marketing conferentie in Nijmegen op 7 & 8 februari! #spon.

Verbeter je kwaliteitsscore en verlaag je kosten met Google Ads scripts

Verbeter je kwaliteitsscore en verlaag je kosten met Google Ads scripts

Wanneer je adverteert in het zoeknetwerk van Google, krijg je hoe dan ook te maken met het fenomeen kwaliteitsscore. Deze score wordt bepaald door Google en zegt iets over de kwaliteit van je advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Advertenties van hogere kwaliteit leiden tot lagere kosten en een hogere advertentiepositie. In deze blog behandelen we een aantal scripts die jou gaan helpen bij het analyseren en verbeteren van de kwaliteitsscore van je Google Ads-account.

 


Lees meer over: Verbeter je kwaliteitsscore en verlaag je kosten met Google Ads scripts.

Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv

Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv

De ene klant is de andere niet. Daarom is succesvolle marketing zoveel mogelijk gebaseerd op het profiel van de individuele klant of prospect. Personalisatie is het ultieme doel, maar operationeel niet altijd haalbaar en betaalbaar. Daarom is het opdelen van klanten en prospects in segmenten een goed alternatief. Je kunt dit doen door klantgegevens te analyseren, te verrijken, en op basis daarvan je klanten onder te verdelen in groepen. Die indeling kan plaatsvinden op basis van profielkenmerken, eerder (online) gedrag en voorspellingen van gedrag of interesses. Wil je hier meer over weten?

Download het whitepaper


Lees meer over: Segmentatie: meer rendement uit klantdata #adv.

Hoe blijf je als creatieve professional creatief?

Hoe blijf je als creatieve professional creatief?

Creativiteit wordt vanaf de wieg gevoed en tijd speelt daarbij geen rol. Morgen weer een dag, weer een plakwerk of tekening. Dat is de ultieme voedingsbodem voor creatieve ideeën. Maar gaandeweg worden die grenzeloze mogelijkheden voor creativiteit ingeperkt: geen tijd, geen ruimte, geen prio. Prestatie krijgt de nadruk, op school en later in je werk – zelfs als je als creative werkzaam bent. Hoe houd je die creatieve vlam brandend? 


Lees meer over: Hoe blijf je als creatieve professional creatief?.
❌