[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 15 November 2018Marketingfacts

De viersprong van voice: kies je richting

De viersprong van voice: kies je richting

In de VS is binnen vier jaar één op de vier huishoudens gebruiker geworden van het nieuwe voice kanaal. In Nederland startte de smart speaker-verkoop afgelopen maand. De adoptie gaat sneller dan web en mobiel. Waarom is dit kanaal relevant voor jouw marketingwerk? Hoe gaan anderen ermee om en wat is een slimme aanpak? Wat ga je eigenlijk, concreet, doen met voice? De viersprong van voice gaat je helpen dit nieuwe kanaal te verkennen.


Lees meer over: De viersprong van voice: kies je richting.

Het Marketingfacts Jaarboek nog niet in huis? #adv

Het Marketingfacts Jaarboek nog niet in huis? #adv

Het Marketingfacts Jaarboek is hét naslagwerk voor de marketeer. In dit jaarboek beschrijven we de grotere bewegingen: ontwikkelingen die vaak langer duren dan een jaar en dus in meerdere edities terugkomen (maar wel flink evolueren). Tegelijk zijn er ook elk jaar weer totaal nieuwe trends – de belangrijkste constante in ons vak is verandering. Zo ook in deze dertiende editie, die je niet mag missen! Nog niet in huis?

Bestel hem nu via marketingfactsjaarboek.nl


Lees meer over: Het Marketingfacts Jaarboek nog niet in huis? #adv.

Schreeuwt MediaMarkt zich naar verandering?

Schreeuwt MediaMarkt zich naar verandering?

'Altijd op zoek naar de WOW voor jou!' Dat is wat de MediaMarkt in zijn nieuwe merkpositionering poneerde afgelopen week. Zij gaan stoppen met schreeuwen. Sterker nog, ze veranderen van een schreeuw- naar een luisterorganisatie. Van een product- naar klantgerichte organisatie, zo kunnen we lezen in het enthousiasmerende persbericht. Tsja. Dat is natuurlijk niet al te onderscheidend. Op het eerste gezicht. Betekent dit dan ook dat het afgelopen is met de BTW-dagen? De palletaanbiedingen? En alle andere acties waarbij hordes traffic binnenharken belangrijker lijkt dan het servicen van klanten?


Lees meer over: Schreeuwt MediaMarkt zich naar verandering?.
Gisteren β€” 14 November 2018Marketingfacts

ReclameReview: Moord in Artis

ReclameReview: Moord in Artis

Hoe kun je als dierentuin vernieuwend blijven in een wereld vol technologische verandering, waarin mensen steeds meer op zoek zijn naar nieuwe ervaringen? Nou, door een luisterthriller te lanceren in een app, zoals Artis laat zien.


Lees meer over: ReclameReview: Moord in Artis.

Verslag Effies-uitreiking 2018: β€œDe Lampen zijn geiler”

Verslag Effies-uitreiking 2018: “De Lampen zijn geiler”

De Effies zijn een soort familiefeestje waarbij het kermen en kreunen van de verliezers minstens zo indrukwekkend is als het plezier over de winnaar. Marketing komt een eind, "maar het is geen wiskunde", stelde schrijver van hét nieuwe marketingcommunicatie-basisboek Gert Koot onlangs. Gouden Effie-winnaar Zeeman illustreerde voor een volle zaal dat de jury het aandurfde om een complete marketingstrategie te belonen wegens aangetoond effectief. Daar konden in ieder geval de meeste bezoekers 'van de klantzijde' uitstekend mee leven.


Lees meer over: Verslag Effies-uitreiking 2018: “De Lampen zijn geiler”.

Hoe organiseer je webcare met minimale capaciteit? #adv

Hoe organiseer je webcare met minimale capaciteit? #adv

Maandelijks verwerkt Natuurmonumenten meer dan 15.000 webcare berichten met slechts 1 FTE. Hoe richt je je webcare zo efficiënt en effectief mogelijk in? De sessie van Natuurmonumenten gaat over de lastige balans tussen marketing acties, interactieve social posts versus een beperkte webcare capaciteit. Vol praktische learnings! Dit en meer tijden het Social Service Congres op 29 november.

Bekijk het programma


Lees meer over: Hoe organiseer je webcare met minimale capaciteit? #adv.

Versla Facebook: zo bouw je een coΓΆperatief platform

Versla Facebook: zo bouw je een coöperatief platform

Coöperatieve platformen kunnen een volwaardig alternatief bieden voor de centraal en strak geleide internationale platformen van Uber, Facebook en Thuisbezorgd, door de deelnemers op het platform en de lokale gemeenschappen meer te laten meedelen in het succes. Is dit de toekomst voor de platformeconomie? Vier adviezen hoe de deeleconomie kan bloeien.


Lees meer over: Versla Facebook: zo bouw je een coöperatief platform.

ADCE 2018: The case for chaos

ADCE 2018: The case for chaos

Wat is, in een wereld die steeds digitaler wordt en verschuift naar automatisering, de impact van die digitale evolutie op creativiteit wanneer het creatieve proces in wezen rommelig en onvoorspelbaar is? Hoe gaan we om met deze tegenstrijdigheid? Het antwoord kan wel eens in de chaos zelf zitten. Een wedstrijdverslag over de 'creative machine' die chaos nodig heeft en acht tips om ‘m aan de praat te houden. For the love of creativity. 


Lees meer over: ADCE 2018: The case for chaos.
OuderMarketingfacts

Hans Ober over het succes van TicketSwap

Hans Ober over het succes van TicketSwap

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Hoe heeft TicketSwap een einde gemaakt aan de woekerprijzen van tweedehands tickets?


Lees meer over: Hans Ober over het succes van TicketSwap.

Save the date! Branded Content Event op 31 januari #adv

Save the date! Branded Content Event op 31 januari #adv

Het thema dit jaar op het Branded Content Event: The evolution of content. We zien allemaal de trends in de evolutie. Er is een shift van kwantiteit naar kwaliteit. Dankzij data kun je de content veel persoonlijker maken. Facebook gaat de strijd aan met YouTube. We gaan van push naar pull: hoe maak ik mijn merk geliefd en creëer ik echte engagement? Diverse topsprekers uit de branche beantwoorden tijdens het Branded Content Event jouw vragen over dit onderwerp.

Bestel nu je early bird ticket!


Lees meer over: Save the date! Branded Content Event op 31 januari #adv.

Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris

Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris

Deze week kwam Philip Morris International (PMI) negatief in het nieuws vanwege de reclamecampagne 'Hold My Light'. Hiermee wil het bedrijf rokers aansporen een maand te stoppen met roken. De campagne werd bekritiseerd door onder andere gezondheidsorganisaties, maar ook door het publiek. Het is een interessante kwestie, omdat de campagne als doel heeft om de core business van PMI – het verkopen van sigaretten – te 'disrupten' en hun klanten te helpen een gezonder leven te leiden. Of wil PMI alleen dat wij dat geloven?


Lees meer over: Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris.

Gedrag beΓ―nvloeden met communicatie

Gedrag beïnvloeden met communicatie

Hoe kun je met communicatie het gedrag beïnvloeden? Wat heb je wanneer aan advertising, nudging, boosting, rational overrides, evaluative conditioning en het mere exposure-effect? Een poging om het veld – we noemen het dan maar 'Gedragscommunicatie' – in kaart te brengen en van een overzichtsmodel te voorzien.


Lees meer over: Gedrag beïnvloeden met communicatie.

De toekomst van Funda: het hele huiskopenproces onder één dak?

De toekomst van Funda: het hele huiskopenproces onder één dak?

Er zullen in Nederland weinig mensen zijn die niet weten wat Funda is. De marktplaats waarop kopers en verkopers van huizen samenkomen is een ijzersterk merk. Tegelijkertijd kunnen we ook vaststellen dat Funda sinds de start weinig fundamentele veranderingen heeft doorgemaakt. "Wanneer mensen een huis gaan kopen of verkopen, dan is dat onderdeel van een heel proces: je moet naar een hypotheekverstrekker, een notaris, nadenken over de inboedelverzekering of je energieleverancier. Heel veel best wel lastige vraagstukken, waar wij je niet bij helpen", constateert Quintin Schevernels, de nieuwe CEO van Funda. Aan hem de taak om daar verandering in te gaan brengen.


Lees meer over: De toekomst van Funda: het hele huiskopenproces onder één dak?.

Je websitesnelheid meten Γ©n verbeteren

Je websitesnelheid meten én verbeteren

Het is zowel voor SEO als je bezoeker belangrijk om een snelle website te hebben. Maar welke factoren hebben er invloed op en hoe meet je je websitesnelheid? Krijg inzicht in de factoren die bepalend zijn voor je websitesnelheid en de tools die je kunt gebruiken om deze factoren te meten.


Lees meer over: Je websitesnelheid meten én verbeteren.

Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan

Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan

John de Mol wil concurreren met Facebook en Google. Volgens de biografieën en karakterschetsen van De Mol is hij een fanatieke speler van spelletjes. Een van zijn favoriete bordspellen schijnt Catan te zijn. Hoeveel overwinningspunten heeft hij nodig voordat hij het grote 'Ik hou van Holland'-mediaspel heeft gewonnen en een serieuze vuist maakt richting de Amerikaanse techreuzen? En hoe groot is het speelbord van John de Mol?


Lees meer over: Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan.

Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken

Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken

Als Snapchat op de basisschool zou zitten, dan was het dat jongetje waarvan iedere dag de lunch werd afgepakt door vier oudere jongens. Die vier jongens zijn Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp. Zij komen iedere dag bij elkaar om te voorkomen dat Snapchat groeit in aantal gebruikers. Daar zijn ze nu voor het eerst in geslaagd. Tijd voor Snapchat om de mouwen op te stropen.


Lees meer over: Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken.

Viral Friday 45/2018: Lego, voice, stress, kerst en Kordaat Bier

Viral Friday 45/2018: Lego, voice, stress, kerst en Kordaat Bier

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Lego, Spark, TK Maxx, Menzis en Kordaat Bier.


Lees meer over: Viral Friday 45/2018: Lego, voice, stress, kerst en Kordaat Bier.

Waardeproposities onder de loep

Waardeproposities onder de loep

Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'The Wheel of Value' van Rob van Nes.


Lees meer over: Waardeproposities onder de loep.

Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

Door middel van een affiliate-programma kan een webshop via online partners zijn sales laten groeien. Maar hoe pak je dit zo effectief mogelijk aan? Vijf tips voor een optimale samenwerking met een affiliate: persoonlijk contact, transparantie, conversie, commissie en techniek.


Lees meer over: Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing.

Terrorisme bestrijden met sympathie? Het kan!

Terrorisme bestrijden met sympathie? Het kan!

Of het nu gaat om een vriendendienst of zakelijke onderhandeling: we zeggen het liefst 'ja' tegen mensen die we kennen en graag mogen. Dingen voor elkaar krijgen in je privé-leven is daarom meestal niet zo’n uitdaging. Maar hoe kun je als bedrijf voor liking zorgen bij je klanten, zelfs als je bijvoorbeeld werkt in een sector die helemaal niet zo likeable is?


Lees meer over: Terrorisme bestrijden met sympathie? Het kan!.
❌