[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderMarketingfacts

Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil

Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van NBA 2K18, Interpolis, Bavaria, Schweppes en OHRA.


Lees meer over: Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil.

Boek: Content, zuurstof voor je klanten

Boek: Content, zuurstof voor je klanten

Een nieuwe rubriek op Marketingfacts: NIMA Register Marketeers delen hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? Tweewekelijks recenseren Register Marketeers de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. We starten met 'Content! Zuurstof voor je klanten' van Antal de Waij.


Lees meer over: Boek: Content, zuurstof voor je klanten.

Wanneer gaat er geld verdiend worden aan online boodschappen?

Wanneer gaat er geld verdiend worden aan online boodschappen?

Het gaat goed met de online omzetten van supermarkten, maar het break-even punt is nog niet in zicht – en dat terwijl de investeringen doorgaan. Wanneer wordt het payback time voor de supers?


Lees meer over: Wanneer gaat er geld verdiend worden aan online boodschappen?.

Zo kunnen we problemen met AVG en privacy oplossen

Zo kunnen we problemen met AVG en privacy oplossen

"Hoe moeten we na 25 mei omgaan met onze social media-campagnes?" Deze vraag werd me onlangs gesteld door het Ministerie Algemene Zaken, met het oog op de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel bekend als GDPR. De vraagstelling is eigenlijk heel vanzelfsprekend, maar door dat in het perspectief van de overheid te plaatsen, leidde het me toch naar enkele verrassende gedachten. Dit geeft een bredere blik op omgang met privacy-gevoelige data van consumenten.


Lees meer over: Zo kunnen we problemen met AVG en privacy oplossen.

Augmented reality voor de ultieme klantervaring

Augmented reality voor de ultieme klantervaring

In deze tijd van informatie-overload tellen positieve klantervaringen meer dan ooit. Experiential marketing – waarbij geprobeerd wordt de klant de karakteristieken van een product te laten 'ervaren' – zorgt voor een onderscheidend vermogen van merken op een creatieve en interactieve manier. Kan een ervaring via een augmented reality-app van toegevoegde waarde zijn voor je merk? 


Lees meer over: Augmented reality voor de ultieme klantervaring.

Hoe Spotify in 2018 eindelijk winstgevend wordt

Hoe Spotify in 2018 eindelijk winstgevend wordt

Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar het is hard op weg winstgevend te worden. In aanloop naar het Spotify-persevenement op 24 april – waar naar verluidt innovaties en veranderingen gaan worden aangekondigd – neem ik je mee in de recente ontwikkelingen, van beursgang tot te verwachten nieuwe producten en abonnementen. Een Spotify-overzicht.


Lees meer over: Hoe Spotify in 2018 eindelijk winstgevend wordt.

Betere consument-ervaringen met augmented reality?

Betere consument-ervaringen met augmented reality?

In deze tijd van informatie-overload tellen positieve consument-ervaringen meer dan ooit. Experiential marketing – waarbij geprobeerd wordt de klant de karakteristieken van een product te laten 'ervaren' – zorgt voor een onderscheidend vermogen van merken op een creatieve en interactieve manier. Kan een ervaring via een augmented reality-app van toegevoegde waarde zijn voor je merk? 


Lees meer over: Betere consument-ervaringen met augmented reality?.

ReclameReview: Sony Bravia AF8 OLED TV

ReclameReview: Sony Bravia AF8 OLED TV

SONY BRAVIA AF8 OLED TV. Sony vindt de lancering van zijn nieuwe televisie zo belangrijk dat alles in hoofdletters wordt geschreven. Dat hoge contrast vinden we ook terug in de commercial.


Lees meer over: ReclameReview: Sony Bravia AF8 OLED TV.

Targeting op custom intent: zo werkt het

Targeting op custom intent: zo werkt het

Met de introductie van 'custom intent' als methode voor doelgroep-targeting binnen Google DoubleClick is display weer een stuk interessanter geworden. Naast de mogelijkheid om te targeten op basis van Google-affiniteitsgroepen en andere doelgroepen, kun je nu ook je eigen koopintentie-doelgroep vormgeven en bereiken. 


Lees meer over: Targeting op custom intent: zo werkt het.

Tien praktische take-aways van Appril Festival

Tien praktische take-aways van Appril Festival

App-bouwers, -developers, -marketeers, business owners en toeleveranciers bediscussiëerden de verschillende kanten en de status van de appmarkt op het Appril Festival afgelopen week. Een top-10 van de belangrijkste take-aways van dit driedaagse evenement, waar de gehele Nederlandse app-industrie bij elkaar kwam. 


Lees meer over: Tien praktische take-aways van Appril Festival.

Kevin de Randamie (Braenworks): β€œElke ondernemer wordt genaaid”

Kevin de Randamie (Braenworks): “Elke ondernemer wordt genaaid”

Als hiphopper Blaxtar bestormde hij het podium, nu leert Kevin de Randamie andere artiesten en creatieven ondernemen met zijn Braenworks Academy: "Er is niks mis met te zeggen: ik ga dit maken, ik vind dit tof, I give two fucks waar het terecht komt of hoe."


Lees meer over: Kevin de Randamie (Braenworks): “Elke ondernemer wordt genaaid”.

Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?

Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?

Ieder merk wordt beïnvloed door online reviews, dat is een feit. Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Dat geldt zeker voor artiesten: you love 'em or hate 'em, en mensen zijn ook niet te beroerd om dat via social media aan de wereld te laten weten. Maar om dan een legioen nepaccounts op de wereld af te sturen, zoals zanger Dotan deed, is wellicht niet zo handig. 


Lees meer over: Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?.

Site search: het ondergeschoven kindje van de e-commerce #adv

Site search: het ondergeschoven kindje van de e-commerce #adv

Lucas Freriks is al sinds de start van Sooqr 'ambassador of search'. Zijn voornaamste doel is het realiseren van conversieverhogingen door mensen kennis te laten maken met awesome site search. Voor het Multichannel Conference stelden we hem vijf vragen over de sessie die hij zal geven op woensdag 18 en donderdag 19 april. 

Benieuwd naar het interview?


Lees meer over: Site search: het ondergeschoven kindje van de e-commerce #adv.

Video-advertenties op LinkedIn

Video-advertenties op LinkedIn

In maart maakte Abhishek Shrivastava, directielid van LinkedIn Marketing Solutions, bekend dat er een nieuw advertentietype wordt gelanceerd op het zakelijke platform. Hoewel een doorsnee LinkedIn-newsfeed al veel video’s bevat, bleven video-advertenties tot op heden achterwege. Het professionele netwerk van Microsoft introduceert nu een native advertentie-indeling, waarin video-advertenties als zelfstandige berichten in de feed worden weergegeven.


Lees meer over: Video-advertenties op LinkedIn.

Hugo Leijtens (Retailcoin): β€œWe willen mensen terugbrengen naar de winkel”

Hugo Leijtens (Retailcoin): “We willen mensen terugbrengen naar de winkel”

Vroeger was het leven simpel: wanneer je een bepaald bedrag uitgaf bij de plaatselijke bakker, kreeg je in ruil een spaarzegeltje. Met tien zegeltjes kreeg je korting of een cadeautje. Klant blij, en de bakker blij, want zo wist hij klanten aan zich te binden. Toch dacht ondernemer Hugo Leijtens dat het beter kon: "Ik vond de papieren spaarkaart niet meer van deze tijd en ik wilde daar een oplossing voor bedenken." Die oplossing werd gevonden in een app. 


Lees meer over: Hugo Leijtens (Retailcoin): “We willen mensen terugbrengen naar de winkel”.

Lubach, de man die Facebook niet sloopte

Lubach, de man die Facebook niet sloopte

Als je een blog op Marketingfacts publiceert die in een paar dagen tijd door meer dan 40.000 mensen wordt bekeken en die nogal wat discussie teweeg brengt, dan vraagt dat om een evaluatie. Ik zag in de 'Bye Bye Facebook'-actie iets van media-opportunisme. Het zondagavondprogramma van Arjen Lubach is altijd op zoek naar tractie, naar onderwerpen die het publiek in beweging brengen. Lubach heeft de afgelopen jaren een reputatie opgebouwd in het raken van de juiste snaar en nu was het Facebook die het moest ontgelden.


Lees meer over: Lubach, de man die Facebook niet sloopte.

[Casebundel] Geavanceerde e-mail marketingcampagnes #adv

[Casebundel] Geavanceerde e-mail marketingcampagnes #adv

Op zoek naar inspirerende en succesvolle e-mail campagnes? In deze casebundel krijg je in detail te lezen hoe drie succesverhalen zijn opgezet en wat de specifieke resultaten zijn. De campagnes van Kees Smit Tuinmeubelen, Atkins en Prescan zijn prachtige voorbeelden van online marketing die mooie resultaten in conversie, aantal aanmeldingen en verbeterde klantinzichten hebben opgeleverd. Benieuwd?

Download de casebundel


Lees meer over: [Casebundel] Geavanceerde e-mail marketingcampagnes #adv.

Zichtbaarheid vergroten? Neem gewoon vijftig vakbladen over

Zichtbaarheid vergroten? Neem gewoon vijftig vakbladen over

Het is een vrij bizar voorbeeld van content marketing gone wild. Arrow Electronics, een groot Amerikaans elektronicabedrijf, heeft de afgelopen jaren zo’n vijftig mediatitels overgenomen, vooral vakbladen. De reden: ze kregen niet genoeg media-aandacht. Misschien nog wel opvallender: er is eigenlijk niet zo heel veel bekend over deze case. Het brein achter de uitgeverij, W. Victor Gao, vertelde donderdag tijdens Content Marketing Fast Forward zijn verhaal. En dat riep wel de nodige vragen op.


Lees meer over: Zichtbaarheid vergroten? Neem gewoon vijftig vakbladen over.

Over Facebook-data en waarom de discussie in de media niet helemaal klopt

Over Facebook-data en waarom de discussie in de media niet helemaal klopt

Facebook-data is een item, dezer dagen. Ook op Marketingfacts, waar de laatste weken veel geschreven werd over Facebook-gate en de oproep van Arjen Lubach. Maar is die discussie niet een beetje overdreven? Vooral omdat geen onderscheid wordt gemaakt tussen de manier waarop Facebook data verzamelt, wat derde partijen doen met data, wat partijen doen met Facebook-data buiten Facebook om en wat het verschil in mogelijkheden en richtlijnen is in de VS en wat in Nederland is toegestaan.


Lees meer over: Over Facebook-data en waarom de discussie in de media niet helemaal klopt.

Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s

Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adidas, LifeWTR, Hostelworld, SportsCenter en Warner Bros.


Lees meer over: Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s.
❌