[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 23 Februari 2018Marketingfacts

Viral Friday week 8/2018: Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear

Viral Friday week 8/2018: Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear.


Lees meer over: Viral Friday week 8/2018: Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear.

Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst?

Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst?

Dat Google vol inzet op de AMP-technologie werd afgelopen week wel duidelijk tijdens de AMP Conf 2018 in Amsterdam. Gedurende twee volle dagen kwamen onder meer nieuwtjes zoals ‘AMP Stories’ en ‘AMP for Email’ aan bod. Ook werden interessante cases gepresenteerd van partijen die al zijn overgestapt op AMP. Dat Google in dit open source-project een flinke vinger in de pap heeft, kwam wel heel sterk naar voren. Je zou het bijna AMP-propaganda gaan noemen.


Lees meer over: Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst?.

Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

Blockchain is tegenwoordig het toverwoord, dus zat De Nieuwe Liefde vorige week overvol met vakgenoten die dachten te weten of juist dolgraag wilden weten hoe ze schatrijk kunnen worden van investeren in Bitcoins en aanverwanten. Online Tuesday koos ervoor om niet alleen het huidige succes te belichten, maar ook de zakelijke kansen in de toekomst. "Nederland zou hierin meer voorop moeten lopen."


Lees meer over: Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot.
Gisteren β€” 22 Februari 2018Marketingfacts

Merkliefde maakt blind

Merkliefde maakt blind

Wanneer consumenten een sterke band hebben met een merk, zijn ze geneigd om negatieve informatie te negeren. Zo blijft de goede reputatie van een merk behouden. Veel organisaties investeren in merkcommunicatie om minder kwetsbaar te zijn voor kritiek. Zeker in een tijd waarin consumenten steeds meer aandacht hebben voor het ethisch handelen van organisaties, het web vol staat met kritische informatie over merken en reputatieschade altijd op de loer ligt. Maar beschermt een merk jouw reputatie eigenlijk wel wanneer er nieuwsberichten verschijnen over ethisch wangedrag?


Lees meer over: Merkliefde maakt blind.

Marketingfacts wordt partnership van NIMA en BBP Media

Marketingfacts wordt partnership van NIMA en BBP Media

NIMA wordt strategisch partner en mede-eigenaar van bloggersplatform Marketingfacts. In praktische zin houdt de samenwerking in dat de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie om van daaruit samen met uitgever BBP Media te werken aan het uitbouwen van een kennisplatform over marketing in het Nederlands taalgebied, met een stevige focus op innovatie en marketing als strategische functie.


Lees meer over: Marketingfacts wordt partnership van NIMA en BBP Media.

Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen

Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen

Gijsbregt Brouwer begeleidde sporters als Ireen Wust, Koen Verweij en Sven Kramer op social media en gaf tijdens eerdere Olympische Spelen de sporters van TeamNL training in het gebruik van social media. In een nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt Brouwer dat foto’s met Naomi van As goed zijn voor het Instagram-account van Sven Kramer, dat sporters heel veel dingen niet mogen op social media tijdens de Spelen en dat nota bene een zomersporter de koning van social media is tijdens deze Winterspelen.


Lees meer over: Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen.
OuderMarketingfacts

ReclameReview: Iglo Vissticks

ReclameReview: Iglo Vissticks

Al sinds 1967 is Kapitein Iglo te zien in commercials voor de vissticks van Iglo. In 2018 wordt de rol gespeeld door een energieke opa die graag tijd doorbrengt met zijn kleinkinderen.


Lees meer over: ReclameReview: Iglo Vissticks.

Is jouw stem nog wel jouwΒ stem?

Is jouw stem nog wel jouw stem?

Kunstmatige intelligentie, of artificial intelligence (AI), heeft betrekking op apparaten die voorgeprogrammeerd zijn om op data of impulsen uit de omgeving te reageren. Ze maken op basis daarvan zelfstandig beslissingen. Het gaat bij AI niet om de rekenkracht, maar om de mogelijkheid zelfstandig te leren en beslissingen te laten nemen door machines. Het vakgebied zit de laatste jaren in een flinke stroomversnelling en dat heeft geresulteerd in allerlei interessante experimenten. Tot op heden zag ik eindeloze mogelijkheden op het gebied van AI. De voordelen wogen zwaarder dan de nadelen. Tot aan gisteren! Toen schrok ik mij kapot.


Lees meer over: Is jouw stem nog wel jouw stem?.

Jorn de Vries (Flitsmeister): β€œWe zoeken groei buiten Nederland”

Jorn de Vries (Flitsmeister): “We zoeken groei buiten Nederland”

Jorn de Vries droomt ervan om met Flitsmeister de Duitse markt te veroveren. Soms gaan zijn nachtmerries over zelfsturende auto’s of wat er in Sillicon Valley achter de schermen kan worden bekokstoofd als concurrentie. Het doel is om binnen drie jaar van 1,2 miljoen naar 5 miljoen gebruikers te gaan. "Dat is een pittige maar in onze ogen ook reële doelstelling."


Lees meer over: Jorn de Vries (Flitsmeister): “We zoeken groei buiten Nederland”.

Toekomst lijkt beste medicijn voor pijn van online retail

Toekomst lijkt beste medicijn voor pijn van online retail

Over de toekomst van online retail wordt nogal wat geschreven. Met al die schrijfsels en stellingen kun je gerust een bibliotheek vullen. Dit is een vrij sterke aanwijzing dat niemand het precies weet. Voor iets zo gecompliceerd als het duiden van de zwaartekracht of de lichtsnelheid volstaat immers een simpele eenduidige formule die niet meer dan een pagina beslaat. De toekomst van online retail is onbekend en gevaarlijk.


Lees meer over: Toekomst lijkt beste medicijn voor pijn van online retail.

Wat te doen als je al goed scoort in Google?

Wat te doen als je al goed scoort in Google?

Het gaat goed. Je scoort hoog in Google, en bij de belangrijkste zoektermen sta je bovenaan. Je campagnes in AdWords gaan ook lekker. Hoe kun je verder groeien? In plaats van proberen te winnen in de bestaande markt, kun je ook proberen je markt te vergroten. Hoe pak je dat aan? Een boeiende praktijk-case is de webshop van 'tv-kapper' John Beerens.


Lees meer over: Wat te doen als je al goed scoort in Google?.

Anouk Binkhuysen (Faqta): β€œWij zijn de Netflix van het onderwijs”

Anouk Binkhuysen (Faqta): “Wij zijn de Netflix van het onderwijs”

Het onderwijs op basisscholen is in een halve eeuw tijd nauwelijks van vorm veranderd. Nog altijd staat in negen van de tien gevallen een docent voor de klas die via boeken kennis overbrengt aan pakweg dertig leerlingen. Dat moet anders kunnen, dachten Anouk Binkhuysen en haar twee compagnons. Onder de naam Faqta ontwikkelden zij een lesmethode met video als uitgangspunt.


Lees meer over: Anouk Binkhuysen (Faqta): “Wij zijn de Netflix van het onderwijs”.

Welk belang heeft social proof voor marketing?

Welk belang heeft social proof voor marketing?

‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij social media staan bedrijven altijd ‘aan’ en is feedback van klanten altijd aanwezig. Hoe kun je als marketeer optimaal profiteren van social proof? 


Lees meer over: Welk belang heeft social proof voor marketing?.

Doe mee aan het B2B Marketing Trendonderzoek 2018 #adv

Doe mee aan het B2B Marketing Trendonderzoek 2018 #adv

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler brengen de belangrijkste trends in B2B marketing in kaart. Daarbij hebben we jouw hulp nodig. Geef je input vóór 16 maart en ontvang op 12 juni gratis het B2B Marketing Trendrapport 2018 in je inbox!

Vul de vragenlijst in


Lees meer over: Doe mee aan het B2B Marketing Trendonderzoek 2018 #adv.

De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

De roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in binnen- en buitenland willen fake news aanpakken, Facebook en Google hebben maatregelen aangekondigd en diverse nieuwsmedia hebben factcheckers ingesteld. Maar wat is nepnieuws eigenlijk en wat kan er bestreden worden op een open internet? Dat verkennen we in een reeks blogs. We keken eerder wat nepnieuws is en wat factcheckers precies doen. In dit derde deel bekijken we de geautomatiseerde vormen om nepnieuws te bestrijden. Hoe pakken Facebook, Google en Twitter grootschalig nepnieuws aan? En hoe goed werkt dat?


Lees meer over: De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden.

De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.


Lees meer over: De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories.

Viral Friday week 7/2018: Olympisch succes Eurosport, Toyota, Subway, Intel en Jumbo

Viral Friday week 7/2018: Olympisch succes Eurosport, Toyota, Subway, Intel en Jumbo

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Subway, Toyota, Intel, Eurosport en Jumbo.


Lees meer over: Viral Friday week 7/2018: Olympisch succes Eurosport, Toyota, Subway, Intel en Jumbo.

Kun je nog wel een artikel delen als je niet weet welk belang wordt gediend?

Kun je nog wel een artikel delen als je niet weet welk belang wordt gediend?

Gisteren deelde ik een artikel dat inging op de consumentenvoorkeuren voor retailers. Het artikel werd gedeeld op Emerce en geschraagd door een onderzoeksbureau. Volgens het onderzoek onder 1.300 respondenten waren consumenten minder verliefd op de merken Coolblue en Zalando. 


Lees meer over: Kun je nog wel een artikel delen als je niet weet welk belang wordt gediend?.

Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)

Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)

Deze week struikelde minister Halbe Zijlstra over een leugen. Eentje van lang geleden, maar toch. Een typisch voorbeeld dat liegen overal voorkomt en in veel gevallen pas door de leugenaar erkend wordt als de fout op straat ligt. Ook marketeers liegen. En dat moet ook, want te eerlijk zijn, gaat je niet helpen om al je doelstellingen te realiseren. Pardon? Ja echt waar. Alleen is het net als met alcohol: met mate graag.


Lees meer over: Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook).

Interactiviteit in digitale magazines loont

Interactiviteit in digitale magazines loont

Veel magazines hebben tegenwoordig naast een printversie ook een digitale variant. In zo'n digitaal magazine kan de content worden verrijkt met hyperlinks, social media-buttons en video. Maar hoe beïnvloeden deze interactieve features de leeservaring van de consument? Zit de consument hier wel op te wachten?


Lees meer over: Interactiviteit in digitale magazines loont.
❌