[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 9 Juli 2020Marketingfacts

β€˜Deepfakes’, een krachtig middel voor complotbedenkers

‘Deepfakes’, een krachtig middel voor complotbedenkers

Deepfakes worden steeds beter en geavanceerder. Door deze videomanipulatie-technologie kunnen echte beelden als nep worden gezien en vervalste beelden bestempeld als echt. Deepfakes zijn daarom het perfecte cement in een rammelend, gefragmenteerd en incompleet samenzweringsverhaal.


Lees meer over: ‘Deepfakes’, een krachtig middel voor complotbedenkers.

Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

Met het duurzaam verpakken van je producten neem je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact op het milieu te beperken. Belangrijk, want steeds meer consumenten verwachten van bedrijven dat zij hun CO2-voetafdruk verlagen.


Lees meer over: Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen.

Financial engineering in de wereld van merken

Financial engineering in de wereld van merken

Ongeveer 20 procent van de immateriële waarde van top-500 bedrijven is merkwaarde. Dat is enorm! Des te meer reden om eens goed te kijken naar de waarde van je merk.


Lees meer over: Financial engineering in de wereld van merken.
OuderMarketingfacts

ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?

ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?

De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf Colgate-Palmolive Nederland veranderen met de allereerste eigen sociale campagne ‘Courageous Smile’. Daarin wordt vrolijk samengewerkt met de Optimistenbond. Tovert dit ook bij de consument een lach op het gezicht?


Lees meer over: ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?.

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw organisatie vertrouwen?

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw organisatie vertrouwen?

Ik wil het met je hebben over vertrouwen. De basis van elke goede relatie. En misschien wel de belangrijkste voorwaarde om als organisatie succesvol te zijn.


Lees meer over: Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw organisatie vertrouwen?.

Wil je weten hoe je met extra service je klanttevredenheid verhoogt? #adv

Wil je weten hoe je met extra service je klanttevredenheid verhoogt? #adv

Veel klanten vinden het lastig om XL-producten zoals televisies, fietsen, wasmachines en meubelen, te monteren of te installeren. Extra@Home neemt dit voor jouw klanten uit handen zodat ze direct gebruik kunnen maken van hun nieuwe aankoop. Weten hoe ook jij je klanttevredenheid kan verhogen? Download onze tips en insights om jouw klanttevredenheid te verhogen met extra service.

Download de insights


Lees meer over: Wil je weten hoe je met extra service je klanttevredenheid verhoogt? #adv.

Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig

Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig

Contentmarketeers die als nieuwsgierige en kritische journalisten te werk gaan. Dat vind jij als marketeer of brandmanager vast iets té uitdagend. Maar juist nu – in tijden van corona en klimaatverandering – verlangen mensen dat organisaties hun maatschappelijke meerwaarde tonen. Dit vraagt om brand journalism, de journalistieke aanpak in contentmarketing.


Lees meer over: Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig.

Waarom mislukt business development zo vaak?

Waarom mislukt business development zo vaak?

98 procent van alle new business-projecten mislukt. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit (oeps). Uit ons onderzoek blijken zes wauw-oeps-conflicten en manieren om ze te vermijden.


Lees meer over: Waarom mislukt business development zo vaak?.
  • 7 Juli 2020 om 15:00

Waarom WordPress’ marktaandeel tot meer dan 50 procent zal groeien

Waarom WordPress’ marktaandeel tot meer dan 50 procent zal groeien

In het laatste decennium is het marktaandeel van WordPress gestegen van iets meer dan 10 tot meer dan 35 procent van alle websites op het internet. Dit maakt WordPress met afstand het meest gebruikte contentmanagementsysteem (CMS)! Is WordPress op dit moment de beste keus om een website mee te bouwen? In dit artikel leg ik uit waarom ik denk dat WordPress de 50 procent marktaandeelgrens zal passeren voor het begin van 2030.


Lees meer over: Waarom WordPress’ marktaandeel tot meer dan 50 procent zal groeien.

Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!

Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!

Toegegeven, er wordt nogal wat onderzocht aan het marketingvak momenteel, maar daarbij gaat het steeds om stukjes en onderdelen. Het onderzoek dat NIMA momenteel uitvoert gaat een spade dieper en vraagt vooral uit wat het is om in marketing te werken. Op een marketingafdeling, bij bureaus, als zzp'er of interim. 


Lees meer over: Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!.

Wat is er aan de hand met Facebook?

Wat is er aan de hand met Facebook?

Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin nu bovenaan met een merkwaarde van 254 miljard dollar. Google en Facebook verliezen merkwaarde. Vooral voor Facebook is dit een probleem. Het merk verliest nu al een paar jaar merkwaarde en dat kan zijn toekomstplannen flink dwarsbomen.


Lees meer over: Wat is er aan de hand met Facebook?.

Hotelboekingsplatform Bidroom wil de markt eerlijker maken

Hotelboekingsplatform Bidroom wil de markt eerlijker maken

Je zou denken dat ieder bedrijf in de toeristenindustrie last heeft van corona. Maar dat geldt niet voor Bidroom. Het boekingsplatform voor hotels zag het aantal aangesloten hotels juist enorm groeien de afgelopen maanden. “Hotels hebben nu tijd om na te denken: hoe kunnen we dingen anders doen? hoe kunnen we er sterker uitkomen?  We willen besparen op commissies en meer controle krijgen over de boekingen. Dat kan via ons”, aldus CEO en medeoprichter Michael Ros.


Lees meer over: Hotelboekingsplatform Bidroom wil de markt eerlijker maken.

Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt

Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt

Netflix, Geluid, Google AR search, AppClips, nieuwsbrieven en: wat is geluid eigenlijk? Al het leuke nieuws van de afgelopen week op een rij voor je in de update.


Lees meer over: Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt.

Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?

Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?

Wekelijks bespreek ik op Marketingfacts een primaire merkvraag. Deze gaat over reclame: vernieuwende, digitale merken gebruiken slimme growth hacking, met hun bijzondere innovaties zorgen ze voor rumoer en met slimme conversie trekken ze klanten snel naar binnen. Zo lijken ze traditionele merktechnieken overbodig te maken. Maar waarom maken ze dan steeds vaker reclame?


Lees meer over: Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?.

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

Er is grote behoefte aan data-gedreven strategen, marketeers en communicatiespecialisten. Maar welke kwaliteiten moet een goede data-bedreven marketeer hebben? In dit artikel schets ik het profiel van de ideale data-bedreven marketeer. En vertel ik wat het inruimen van de vaatwasser daarover kan verklappen.


Lees meer over: Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers.

Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.


Lees meer over: Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien.

Zes manieren waarop merken zich kunnen positioneren in het nieuwe normaal

Zes manieren waarop merken zich kunnen positioneren in het nieuwe normaal

In de afgelopen maanden waren we toeschouwers van een grote en plotselinge verandering in de samenleving, van een gezondheidscrisis tot een financiële en sociale crisis. Sindsdien is de grote vraag: hoe gaat de toekomst eruit zien, wat is het ‘nieuwe normaal’ en hoe kunnen we een economie bouwen op nieuwe en sterk veranderende (omgangs)regels? Het antwoord ligt in weerbaarheid en veerkracht, of in het Engels: resilience.


Lees meer over: Zes manieren waarop merken zich kunnen positioneren in het nieuwe normaal.

Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij 'De rit van mijn leven', de biografie van voormalig Disney-topman Robert Iger, liep het anders: voordat ik er erg in had, was ik tien pagina’s verder.


Lees meer over: Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte.

NIMA Marketing Day wordt eenmalig NIMA Marketing Week #adv

NIMA Marketing Day wordt eenmalig NIMA Marketing Week #adv

Goed nieuws! NIMA Marketing Day wordt eenmalig NIMA Marketing Week. Op 1, 2 én 3 september vertellen marketingprofessionals over hun ervaringen in het leukste vak ter wereld. In de ruim opgezette locatie DeFabrique kunnen we goed voldoen aan alle covid-maatregelen. Ben jij er ook bij op 1,2 of 3 september? Meerdere dagdelen of dagen? Offline, online of allebei? Bestel snel, de plekken zijn beperkt!

Lees meer


Lees meer over: NIMA Marketing Day wordt eenmalig NIMA Marketing Week #adv.

Innoveren is een marathon, geen sprint

Innoveren is een marathon, geen sprint

Je ziet ze overal: design sprints, ook wel liefkozend ‘google sprints’ genoemd. Het concept is eenvoudig: in vijf dagen een vaag idee uitwerken en valideren door het snel te prototypen en voor te leggen aan potentiële gebruikers. Het lijkt wel alsof ieder zichzelf respecterend bureau tegenwoordig een lab heeft waarin ze ‘design sprints as a service’ aanbieden. Het is de vleesgeworden invulling van de wens van iedere boardroom: wendbaar innoveren als een lean start-up.


Lees meer over: Innoveren is een marathon, geen sprint.
❌