[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderMarketingfacts

Viral Friday 34/2019: McDonald’s doet hip, Gillette eert moeders en Ronaldo waagt een dansje

Viral Friday 34/2019: McDonald’s doet hip, Gillette eert moeders en Ronaldo waagt een dansje

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Gillette, Shopee, McDonald's en Turo.


Lees meer over: Viral Friday 34/2019: McDonald’s doet hip, Gillette eert moeders en Ronaldo waagt een dansje.

Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design

Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design

Wanneer de verwachtingen en resultaten van een website achterblijven, kan dit vele redenen hebben. Maar op de een of andere manier leeft vaak de overtuiging dat het design de belangrijkste oorzaak is van achterliggende resultaten. De oplossing lijkt dan ook vaak eenvoudig: een nieuw design voor je website. Toch blijven resultaten na een redesign vaak uit. Een evolutionaire aanpak is de oplossing: Evolutionary Site Redesign.


Lees meer over: Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design.

Je kunt je weer inschrijven voor de SponsorRingen! #adv

Je kunt je weer inschrijven voor de SponsorRingen! #adv

Een doel met ambitie, verschillende strategiesessies, een creatief plan en vervolgens een vlekkeloze uitvoering. Een goede sponsorcase opbouwen kost veel bloed, zweet en tranen. Maar wat ben je als team dan trots op het resultaat! Zet je sponsorcase in de schijnwerpers en geef het voor 19 september op voor één van de SponsorRingen, dé award op het gebied van sponsoring.

Zend je case in


Lees meer over: Je kunt je weer inschrijven voor de SponsorRingen! #adv.

Positionering versus propositie: prettige wedstrijd

Positionering versus propositie: prettige wedstrijd

Ze worden vaak in één adem genoemd: een positionering en een propositie. Voor de één een beetje muggenzifterij uit de krochten van de marketingstrategie, voor een ander zo ongeveer het uitgangspunt van marketing. Het is ook een van de weinige marketingkwesties waarover professoren Byron Sharp en Mark Ritson van mening verschillen. Marc Westeneng van Flowresulting is specialist op het gebied van propositie-ontwikkeling, customer experience en prijsstrategie. Hij stelt dat het bouwen van een marketingpropositie topsport is. 


Lees meer over: Positionering versus propositie: prettige wedstrijd.

Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv

Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv

Behoor jij tot de top van contentmarketing in de Benelux? Meld je dan voor 6 september aan voor de Grand Prix Content Marketing Awards, de prestigieuze prijs in jouw vakgebied. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen voor uitblinkende contentproducties in de specifieke categorieën creatie, distributie en partnerships.

Zend je case in voor 6 september


Lees meer over: Zend je beste contentmarketingcase in voor 6 september! #adv.

Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen

Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen

Consumenten maken zich zorgen over het milieu en geven dan ook steeds meer geld uit aan duurzame producten, maar profiteert het milieu hier ook altijd van? Onderzoek laat zien dat consumenten hun duurzame consumptiegedrag soms gebruiken als een excuus om zich vervolgens wat minder duurzaam te gedragen. Hoe gaan we dit negatieve effect tegen?


Lees meer over: Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen.

Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

Elke onderneming ziet het veld waar de strijd om de klanten gevoerd wordt steeds drukker worden. In 2018 kwam er alleen al in Nederland een recordaantal van 191.000 bedrijven bij. Dat er tegelijkertijd 107.000 hun deuren sloten, zegt iets over hoe hard de concurrentie is. Op product en prijs valt er weinig te winnen. Vooral in marketing en customer services kun je je als ondernemer in dit overbezette veld onderscheiden. Technologie is hierbij onmisbaar, maar kan tegelijk een persoonlijke en prettige klantbeleving in de weg staan.


Lees meer over: Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat.

Edgar de Beule (Markteffect): β€œTraditioneel marktonderzoek zal steeds meer verdwijnen”

Edgar de Beule (Markteffect): “Traditioneel marktonderzoek zal steeds meer verdwijnen”

Met de recente oprichting van Sherloq en overname van DirectResearch timmert Markteffect Research Group flink aan de weg. Algemeen directeur Edgar de Beule: "We groeien richting de top vijf van Nederland en zijn nog niet klaar."


Lees meer over: Edgar de Beule (Markteffect): “Traditioneel marktonderzoek zal steeds meer verdwijnen”.

ReclameReview: Max versus Ruud, de rematch

ReclameReview: Max versus Ruud, de rematch

Een jaar na de eerste 'Max vs Ruud-commercial' luidt Ziggo Sport nu het nieuwe sportseizoen in met een opvolger. Het toepasselijke thema is 'Rematch'.


Lees meer over: ReclameReview: Max versus Ruud, de rematch.

De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden

De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden

Google heeft in oktober 2018 al een wijziging doorgevoerd in de matching van exacte zoekwoorden. Kortgeleden kondigde Google opnieuw aan dat de werking van de zoektypen Zinsdeel en Broad modified match ook gaat veranderen. Via de zoektypen van je zoekwoorden heb je invloed op welke zoekopdrachten Google je advertenties kan activeren. Wat heeft de wijziging voor impact op campagnes en wat gaat er 'exact' veranderen?


Lees meer over: De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden.

Alleen vandaag nog: 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv

Alleen vandaag nog: 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv

Het Influencer Marketing Event biedt een dag vol inspiratie. Hoe belangrijk zijn relevantie, autoriteit en bereik van een influencer? Hoe ga je van effectieve influencercampagnes naar structurele influencer-marketing voor jouw merk? Alleen vandaag nog koop je 2 tickets voor de prijs van 1 ticket.

Bestel je 2=1 ticket


Lees meer over: Alleen vandaag nog: 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv.

Kevin Capota (L’OrΓ©al Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO

Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In alweer de elfde aflevering spreken we met Kevin Capota, CMO van L’Oréal Nederland, over wat het precies inhoudt om CMO te zijn, digitale transformaties en leermomenten.


Lees meer over: Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO.

Het succes van The Avocado Show verklaard door oprichter Ron Simpson

Het succes van The Avocado Show verklaard door oprichter Ron Simpson

Hoe werd een restaurant in Amsterdam in één klap een wereldhype? Volgens Ron Simpson (creatief ondernemer en oprichter The Avocado Show) past een goed idee op een bierviltje. Is dat de succesformule achter The Avocado Show? Of is er meer?


Lees meer over: Het succes van The Avocado Show verklaard door oprichter Ron Simpson.

Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

Bij het commercieel inzetten van sociale media worden doelen teveel alleen gericht op de meetbare effecten van berichten, zoals het aantal likes, clicks of directe conversie. Analytische tools triggeren je wedstrijdgevoel: hoger, beter, meer, direct..! Als er straks minder zichtbare likes zijn, moet het spel van sociale interactie anders gespeeld worden.


Lees meer over: Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media.

Nu 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv

Nu 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv

Het Influencer Marketing Event biedt een dag vol inspiratie. Hoe belangrijk zijn relevantie, autoriteit en bereik van een influencer? Hoe ga je van effectieve influencercampagnes naar structurele influencer-marketing voor jouw merk? Alleen vandaag en morgen koop je 2 tickets voor de prijs van 1 ticket.

Bestel je 2=1 ticket


Lees meer over: Nu 2 tickets voor de prijs van 1 voor het Influencer Marketing Event #adv.

Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts

Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts

De toekomst van customer experience (CX) is niet bepaald in steen gebeiteld. Zeker niet met allerlei nieuwe trends die de kop opsteken, van de opkomst van nieuwe data-analysetechnieken als machine learning, tot de groeiende populariteit van web - en mobile userexperience-tools. Het kan lastig bij te houden zijn, wat frustratie veroorzaakt als je klanten een optimale customer experience wil bieden. In dit artikel zullen we een aantal van deze CX-trends nader bekijken door verschillende experts aan het woord te laten. 


Lees meer over: Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): β€œWe willen de textielketen aanpakken”

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

De kledingindustrie is uitermate vervuilend. De snelle omloop zorgen ervoor dat de productie in deze branche op nummer twee van de meest vervuilende ketens ter wereld staat. Het kopen van tweedehands kleding kan daar verandering in brengen. Die kleren zijn immers al geproduceerd. The Next Closet speelt in op die beweging. "We zijn een online marktplaats voor tweedehands merkkleding. We maken het heel makkelijk om je kleren online te verkopen of nieuwe kleren te kopen. Zo willen we de textielketen aanpakken", aldus founder en CEO Thalita van Ogrop.


Lees meer over: Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”.

Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content

online verleiden met aantrekkelijke content">Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content

'Ik ben geen robot'. Deze realitycheck krijg je weleens voorgeschoteld wanneer je over het web surft. Je knijpt in je arm en zet vervolgens het vinkje. Maar, daarna word je toch als robot behandeld. Je moet 'velden invoeren', vijf niet te onderscheiden diensten onderscheiden, 83 productkenmerken scannen en dat allemaal met een tone of voice uit het leger. Dat kan anders. Consumenten worden gedreven door hebzucht en angst. Ze zijn overmoedig of berekenend. Blij, verdrietig of boos. Het zijn net mensen. Daar speel je op in met een goed verhaal en de juiste online verleidingstools. Een aantal do’s, don’ts en psychologische technieken om jouw content aantrekkelijker te maken. Wat wil de consument en wat niet?


Lees meer over: Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content.

Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content

online verleiden met aantrekkelijke content">Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content

'Ik ben geen robot'. Deze realitycheck krijg je weleens voorgeschoteld wanneer je over het web surft. Je knijpt in je arm en zet vervolgens het vinkje. Maar, daarna word je toch als robot behandeld. Je moet 'velden invoeren', vijf niet te onderscheiden diensten onderscheiden, 83 productkenmerken scannen en dat allemaal met een tone of voice uit het leger. Dat kan anders. Consumenten worden gedreven door hebzucht en angst. Ze zijn overmoedig of berekenend. Blij, verdrietig of boos. Het zijn net mensen. Daar speel je op in met een goed verhaal en de juiste online verleidingstools. Een aantal do’s, don’ts en psychologische technieken om jouw content aantrekkelijker te maken. Wat wil de consument en wat niet?


Lees meer over: Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content.

Purpose en employer branding: magneet voor talent of mythe?

Purpose en employer branding: magneet voor talent of mythe?

Purpose is hot, hip en happening. Het zou niet alleen hét recept zijn voor ongekende merkloyaliteit en merkgroei, ook zou purpose als een magneet werken op de arbeidsmarkt. En dan vooral voor het aantrekken van getalenteerde millennials. Maar is dat ook zo? In een reeks van vier artikelen brengen we in kaart wat het nut en effect van purpose is. In dit artikel kijken we naar employer branding en purpose. Helpt een maatschappelijke doelstelling bij het werven en behouden van talenten en experts?


Lees meer over: Purpose en employer branding: magneet voor talent of mythe?.
❌