[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 23 Maart 2019www.dutchradio.net Blog Feed

The Voice Kids trekt ruim 1,5 miljoen kijkers

De vierde uitzending van The Voice Kids heeft vrijdag 1.558.000 kijkers getrokken. Daarmee behaalde de talentenshow een tweede plek in de lijst van best bekeken programma's van de avond, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Alleen het NOS Journaal van 20.00 uur scoorde met ruim 2,1 miljoen kijkers beter.

Bij The Voice Kids strijden kinderen tussen de acht en veertien jaar om een studiebeurs van 25.000 euro. De eerste uitzending van dit seizoen trok bijna 1,7 miljoen cijfers. Anouk, Marco Borsato, Ilse DeLange en Ali B zijn dit jaar coaches bij de talentenjacht, waarvan begin deze maand bekend werd dat het - net als de rest van de Voice-formats - nog minimaal drie jaar bij RTL is te zien.

Verder was het een bijzonder succesvolle avond voor de NPO. Liefst acht van de tien programma's in de top tien van de kijkcijferlijst zijn van de NPO. Alleen RTL-programma's The Voice Kids op plek twee en Goede Tijden Slechte Tijden, met 1.014.000 kijkers goed voor een achtste plek, wisten zich in de top tien te nestelen.

De derde plaats was, achter het NOS Journaal van 20.00 en The Voice Kids, met 1.271.000 kijkers voor De Wereld Draait Door.

Bron: © ANP
Foto: © ANP Kippa - Rick Nederstigt

  • 23 Maart 2019 om 08:41

VVD-prominent Hans Wiegel in WNL Op Zondag

De zondag begint met Rick Nieman. Met het laatste nieuws, vrolijke kwesties en prominente gasten. Dit seizoen is er speciale aandacht voor ondernemerschap en economie. WNL Op Zondag wordt live uitgezonden om 9.30 uur op NPO1 vanuit het Vondelpark in Amsterdam.

VVD-prominent Hans Wiegel is te gast bij Rick Nieman. De voormalig vice-premier kijkt terug op de statenverkiezingen. Wat betekent de uitslag voor de verhoudingen binnen de politiek?

Prins Pieter-Christiaan van Oranje is een van de initiatiefnemers van een bijzonder project: een duurzaam testcentrum voor onbemande drones. Bij WNL Op Zondag vertelt hij over dit concept.

Commodore Elanor Boekholt-O’Sullivan van het Defensie Cyber Commando is te gast bij WNL Op Zondag. De eerste vrouwelijke cybergeneraal vertelt over cybercommando’s en de digitale krijgsmacht.

Joost Eerdmans van het Burgercomité tegen Onrecht en hoofdredacteur Esther Voet van het Nieuw Israëlietisch Weekblad zijn te gast over de nasleep van de aanslag in Utrecht. Welke vragen zijn tot nu toe onbeantwoord gebleven?

WNL Op Zondag
met Rick Nieman
Zondagmorgen 23 maart, 09.30 uur, NPO1

Bron: WNL

  • 23 Maart 2019 om 07:53
Gisteren β€” 22 Maart 2019www.dutchradio.net Blog Feed

Philippe Geubels’ comedyshow β€˜Bedankt voor Alles’ zaterdagavond te zien bij RTL 4

Word je er ingeluisd als kersverse vader? Is het geven van een compliment minder makkelijk dan gedacht? Is een relatiesleur het mooiste wat er is? Stand-upcomedian Philippe Geubels geeft op humoristische wijze antwoord op deze en andere vragen in zijn comedyshow ‘Bedankt voor Alles’. De Vlaming houdt het in zijn voorstelling dicht bij huis want vooral zijn vrouw krijgt het zwaar te verduren. Met zijn gortdroge humor en zijn herkenbare monotone stem maakt Philippe Geubels onvervalste grappen over zijn gezinsleven. Drie jaar lang trok de comedian met ‘Bedankt voor Alles’ volle zalen in de Nederlandse theaters en zaterdag 23 maart om 20.00 uur is de voorstelling voor het eerst te zien op televisie.

Met zijn huis-tuin-keuken humor is Philippe Geubels een van de populairste Belgische grappenmakers in Nederland. De Vlaamse koning van de comedy stond in 2005 voor het eerst op het comedy-podium en al snel daarna volgde een doorbraak in Vlaanderen. Met zijn voorstelling ‘Made in Belgium’ debuteerde de Vlaamse comedian in de Nederlandse theaters.

‘Bedankt voor Alles’ wordt geproduceerd door To The Point Label in samenwerking met Pretpraters en is op 23 maart om 20.00 uur te zien bij RTL 4.

Bron: (foto) RTL

  • 22 Maart 2019 om 18:13

Speel de MatthΓ€us-Passion met NPO Radio 4

Het is de bekendste en meest geliefde aria van Johann Sebastian Bach: Erbarme dich uit de Matthäus-Passion. Voor een nieuwe editie van Speel Mee heeft NPO Radio 4 het muziekstuk opnieuw laten arrangeren voor 13 verschillende instrumenten. Amateurmuzikanten kunnen de bladmuziek gratis downloaden en thuis op hun eigen tempo de muziek instuderen.

Vanaf donderdag 21 maart is op de website nporadio4.nl/speelmee alles te vinden om Erbarme dich te leren spelen: bladmuziek, meespeelopnames voor alle 13 instrumenten, ingespeeld door musici uit het Radio Filharmonisch Orkest, en een pianobegeleiding waarmee iedereen thuis het werk kan uitvoeren. Daarnaast biedt de website inspirerende artikelen en video’s over Bach en de Matthäus-Passion.

Erbarme dich, gearrangeerd door componist/arrangeur Wijnand van Klaveren, is verkrijgbaar voor de volgende instrumenten: viool, altviool, cello, dwarsfluit, (alt)blokfluit, fagot, hobo, klarinet, trompet, trombone, tuba, hoorn en altsaxofoon. Presentator Ab Nieuwdorp van het NPO Radio 4-programma De Klassieken, die zelf tuba speelt, gaf donderdagochtend 21 maart het startschot van Speel mee met Matthäus.

Speel mee is hét platform van NPO Radio 4 om amateurmuzikanten thuis plezier aan muziek te laten beleven. Onder begeleiding van professionele musici kan iedereen thuis op zijn eigen tempo een klassiek stuk instuderen.

In eerdere edities van Speel mee met Klassiek stonden Summertime van George Gershwin en het kerstlied Joy to the World centraal. Speel Mee met Matthäus, een co-productie van NPO Radio 4 en KRO-NCRV, is het nieuwste project.

Website: nporadio4.nl/speelmee

Bron: NPO

  • 21 Maart 2019 om 17:47
Ouderwww.dutchradio.net Blog Feed

Gerard Joling tekent exclusief contract bij RTL

Presentator en zanger Gerard Joling verbindt zich voor twee jaar exclusief aan RTL. Vandaag is het contract officieel ondertekend. Vanaf september is hij te zien als jurylid in de nieuwe muzikale tv-show ‘The Masked Singer’. Daarnaast gaat Joling meerdere programma’s voor RTL presenteren.

Sven Sauvé, CEO RTL, kijkt uit naar de samenwerking: “Door zijn jarenlange ervaring als zanger en entertainer is Gerard een ideaal jurylid. Met zijn oprechte interesse in mensen krijgt hij altijd de echte verhalen boven tafel. De man heeft bovendien de meest aanstekelijke lach van Nederland. We geven zijn humor en ontwapenende persoonlijkheid de komende jaren graag alle ruimte bij RTL.”

Voor Joling is de exclusieve deal met RTL een nieuwe mijlpaal in zijn carrière: “Een geweldige eer de komende jaren voor RTL aan de slag te gaan, ik werk al lang met veel plezier met ze samen. RTL stelt me prachtige programma’s in het vooruitzicht, maar ‘The Masked Singer’ heeft voor mij de doorslag gegeven. Een mooi contract met mooie plannen voor de toekomst.”

Gerard was in 1995 voor het eerst bij RTL te zien als presentator van het programma ‘Karaoke op 4’. Sindsdien heeft hij bijgedragen aan veel succesvolle formats bij RTL, zoals de serie reallifesoaps van ‘Geer & Goor’. Ook was hij als vaste gast ruim 80 keer te zien bij Carlo en Irene in ‘Life 4 You’. Nu, bijna 25 jaar na zijn eerste presentatieklus bij RTL, tekent hij een exclusief contract voor twee jaar.

The Masked Singer
Joling is één van de juryleden in ‘The Masked Singer’ dat vanaf september te zien is bij RTL4. Het van origine Koreaanse tv-format is een enorme hit op de Amerikaanse zender FOX. In het programma gaat Joling samen met zijn mede-juryleden en het publiek op zoek naar de identiteit van de bekende personen die vermomd optreden in de studio. De overige juryleden maakt RTL later bekend.

Bron: (foto) RTL

  • 19 Maart 2019 om 17:36

Africa van Toto grootste hit uit de jaren 80

De Amerikaanse rockgroep Toto staat met ‘Africa’ op één in de 80’s Top 810. Het nummer uit 1982 is ongekend populair onder de luisteraars van Radio 10. De hit steeg in de Top 4000 al van de negentiende naar vijfde positie. In de 80’s Top 810 domineert de klassieker de lijst. Radio 10 gaat deze week terug in de tijd met de 80’s Top 810, een lijst die is samengesteld door de luisteraars.

Na Toto’s ‘Africa’ volgen ‘In The Air Tonight’ van Phil Collins en ‘Who Wants To Live Forever’ van Queen op de tweede en derde positie. Beide artiesten staan dit jaar vaker in de lijst dan vorig jaar, door de film 'Bohemian Rhapsody' en het concert van Phil Collins in het Goffertpark.

Top 5

1. Toto – Africa
2. Phil Collins – In The Air Tonight
3. Queen – Wo Wants To Live Forever
4. Prince – Purple Rain
5. Michael Jackson – Billie Jean


80’s Top 810
Luisteraars hebben de afgelopen weken massaal gestemd op hun favoriete hits uit de jaren 80 en stelden daarmee de hitlijst samen. De 80’s Top 810 is te horen van maandag 18 tot en met vrijdag 22 maart tussen 06.00 uur en 23.00 uur, met de ontknoping op vrijdagmiddag om 16.00 uur. Aansluitend zijn de beste 80’s hits te horen in het ‘80’s Weekend’ tot zondag 24 maart 00.00 uur. Radio 10 sluit de 80’s week op maandag 25 maart in stijl af met een speciale ‘Movie Night’. Dj’s Gerard Ekdom, Jeroen Nieuwenhuize en Rob van Someren vullen die avond ieder een eigen bioscoopzaal en kijken samen met luisteraars naar hun favoriete 80’s movies.

Bron: (foto) Talpa Radio

  • 20 Maart 2019 om 16:42

Marktaandeel nieuwe middagshow β€˜Veronica Inside’ stijgt met 24%

Het marktaandeel van de nieuwe Veronica middagshow ‘Veronica Inside’ is in de doelgroep Man 20-49 jaar in de maanden januari-februari ’19 flink gestegen met 24%. 'Veronica Inside' scoorde in de eerste totale meetperiode 6,1% marktaandeel ten opzichte van 4,9% in januari-februari ’18. Wilfred Genee en zijn team, die sinds 7 januari te horen zijn bij Radio Veronica, maken hiermee een goede start bij het radiostation. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.

Florent Luyckx Radio Director Radio Veronica: “Wilfred en zijn team hebben met “Veronica Inside’ een uniek radioprogramma neergezet met eerlijke radio en veel humor. Mooi om te zien dat onze luisteraars deze spannende middagshow weten te vinden en waarderen. Dat belooft wat.”

Veronica Inside is van maandag t/m donderdag van 16:00 tot 18:00 uur en iedere vrijdag van 15:00 tot 18:00 uur te horen bij Radio Veronica.

Bron: NLO/GfK, ma-do 16-18 en vr 15-18, marktaandeel Man 20-49 jaar, jan-feb’19 en jan-feb’18

[Talpa Radio]

  • 19 Maart 2019 om 16:33

NLO verrijkt luistercijfers

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft twee belangrijke elementen toegevoegd aan de luistercijfers voor radio. De eerste innovatie betreft de ontvangstwijze. Het luistervolume is vanaf nu in te delen naar de wijze waarop luisteraars naar radio luisteren. NLO hanteert hiervoor de indeling FM/Kabel, Internet, DAB+ en anders/onbekend. Daarnaast zijn de luistercijfers gefuseerd met de data van de NOM Doelgroep Monitor (DGM).

De toevoeging van ontvangstwijze aan de luistercijfers is volgens NLO een logisch gevolg van de ambitie om beter inzicht te krijgen in het veranderende luistergedrag. Net als lezen en kijken verandert ook luisteren als gevolg van digitalisering. FM heeft nu nog het grootste aandeel, maar digitaal luisteren is in opkomst. NLO-directeur Frans Kok zegt hierover: “NLO registreerde de ontvangstwijze in het verleden via het tweejaarlijkse Audio Distributie Onderzoek, maar door de integratie met het Radiolog, dat geldt als de marktstandaard, zijn we in staat om de ontwikkelingen nauwkeuriger en structureler te volgen.”

Volgens de nieuwste luistercijfers heeft FM/kabel een luisteraandeel van 64%, internet 20% en DAB+ 8%. Het resterende deel gaat naar andere ontvangstwijzen, zoals de digitale settop box, satelliet en/of Digitenne. De genoemde percentages gelden voor alle luisteraars (10+).

Door de toevoeging van de ontvangstwijze in de luistercijfers is de markt veel beter in staat om ‘IP-beluistering’ in kaart te brengen. Het radioluisteren migreert van een enkelvoudig zenderplatform naar een digitaal multichannel platform, veelal inclusief beeld. Dat geeft de radiostations de mogelijkheid interactiever met de luisteraars om te gaan en adverteerders willen daarop inspelen. Liedewij Hentenaar, directeur van het Radio Adviesbureau: “Met een beter inzicht in digitaal luisteren ontstaat er meer ruimte om andere vormen van audio advertising in te zetten. Bijvoorbeeld meer specifiek getarget via programmatic. Dat kunnen audiocommercials zijn, maar denk ook aan display advertising op de websites van stations.”

Fusie met NOM Doelgroepmonitor (DGM)
De tweede toevoeging aan de luistercijfers betreft de fusie met de data van de Doelgroep Monitor (DGM) van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). DGM is een omvangrijke survey naar productgebruik, interesses, activiteiten en mediagebruik van de Nederlanders. Dit onderzoek wordt in opdracht van NOM jaarlijks uitgevoerd door GfK.

Door de koppeling met DGM krijgt radio er ruim 2.500 doelgroepkenmerken bij, waarmee de luistercijfers niet alleen als media-, maar ook als marketingdata te gebruiken zijn. De radiostations en adverteerders krijgen nu veel meer inzicht in specifieke profielen van het luisterpubliek, zoals huizenbezit, vakantiegedrag, autogebruik, lifestyle etc. Hierdoor kunnen de campagneplanners hun budgetten nog gerichter inzetten op het medium radio.

Over NLO
Stichting NLO (Nationaal Luister Onderzoek) is opdrachtgever van het luisteronderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK. De stichting NLO heeft vier partners: RAB (Radio Advies Bureau), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media Adviesbureaus).

Bron: NLO

  • 19 Maart 2019 om 16:24

Haandrikman! van MAX best beluisterd in doelgroep op NPO Radio 5

Nederlandse 55-plussers stemmen massaal af op het MAX-programma Haandrikman! op NPO Radio 5. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde radioluistercijfers. Haandrikman! is met een luisteraandeel van 11,5 over januari en februari 2019 het best beluisterde radioprogramma onder 55-plussers op de zender.

Het programma van presentator Bert Haandrikman is sinds september vorig jaar een vaste waarde bij MAX op NPO Radio 5. Bert reageert op het nieuwste radiocijfer van Haandrikman!: “Om dit resultaat binnen een jaar voor elkaar te krijgen, overtreft mijn stoutste dromen. Het voelt heel erg goed dat de luisteraars mij zo omarmen.”

Elke maandag tot en met donderdag tussen 12.00 en 14.00 uur worden luisteraars getrakteerd op een vrolijk lunchprogramma, met daarin het nieuws van de dag, de beste muziek ooit gemaakt en een prominente rol voor het luisterend publiek.

MAX: Haandrikman!
Elke maandag t/m donderdag
Van 12.00 tot 14.00 uur op NPO Radio 5

Bron: MAX 
Foto: © Nico Kroon/MAX

  • 19 Maart 2019 om 15:56

De Wild in de Middag met grote voorsprong de nummer 1 middagshow van de Nederlandse radio

Uit de vandaag gepubliceerde cijfers door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over januari-februari blijkt dat De Wild in de Middag van KRO-NCRV DJ Ruud de Wild op NPO Radio 2 met afstand de nummer 1 middagshow van Nederland is. Het radioprogramma is al marktleider in de middag sinds december 2017. De afstand tot de nummer 2 (Radio 538) is inmiddels opgelopen tot 2,7% onder de groep luisteraars van 10 jaar en ouder. En ook is de afstand tot de ochtendshow van Radio 538 nagenoeg gelijk.

Ruud de Wild: “Deze cijfers daar had ik nooit van kunnen dromen. Wie wil er nu niet nummer 1 zijn! Trots op mijn hele team”.

De Wild in de Middag is sinds 2 januari 2017 een dagelijks programma op NPO Radio 2. De luisteraar heeft het programma omarmd door bijvoorbeeld elke dag massaal te reageren op het item De Top 5 over 5.

NLO maakt maandelijks de luistercijfers bekend over de afgelopen tweemaandelijkse periode.

De Wild in de Middag, elke werkdag tussen 16.00 uur en 18.00 uur bij KRO-NCRV op NPO Radio 2.

Bron: KRO-NCRV
Foto: Linda Stulic

  • 19 Maart 2019 om 15:45

Opnieuw forse groei Qmusic, zowel zenderbreed als ochtend- en middagshow

Opnieuw mooie luistercijfers voor Qmusic. Na de beste december/januari-meting sinds de start van de zender in 2005, behaalt Qmusic ook recordcijfers in de januari/februari-meting. In de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar groeit het marktaandeel naar 14,8%. Dat is een groei van 15% ten opzichte van dezelfde meting vorig jaar en 10% ten opzichte van vorige meting. Hiermee staat Qmusic stevig op de positie van tweede zender van het land.

Ochtendshow en middagshow
De ochtendshow met Mattie & Marieke blijft in populariteit toenemen. Waar het tijdvak 6.00 – 9.00 vorige meting al een stijging van 30% liet zien, is deze meting opnieuw een stijging te zien van 31%. Nooit eerder scoorde de ochtendshow in januari/februari zo hoog. Ook de middagshow met Domien Verschuuren is populair: deze stijgt met 20% ten opzichte van vorig jaar. Dit is ook voor de middagshow de beste januari/februari-score ooit.

Martkleider 20 – 34 jaar
Deze maand verstevigt Qmusic de positie van marktleider in de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar. Het marktaandeel is 18,4% (vorige maand 17,4%) wat een groei betekent van 14% t.o.v. vorig jaar en 6% t.o.v. vorige meting. Qmusic laat in deze doelgroep Radio 538 (16,6%) achter zich. Ook in de doelgroep 35 – 49 jaar groeit Qmusic met 16% ten opzichte van vorig jaar.

Dave Minneboo, Programmadirecteur, laat weten: “Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast.”

[Qmusic]

  • 19 Maart 2019 om 15:33

100% NL in top 3 meest vrouwelijke radiostations

100% NL, de zender met de beste muziek van Nederland, laat wederom een flinke stijging zien in de doelgroep vrouwen 20-49. Het marktaandeel heeft in een jaar tijd een groei doorgemaakt van 32%. Daarmee staat het marktaandeel nu op 4,5%. 100% NL is na Sky Radio de meest vrouwelijke radiozender van Nederland. De Barry Paf Show groeit het hardst in de doelgroep Vrouwen 20-34, het marktaandeel is deze meting bijna verdrievoudigd in vergelijking met een jaar geleden (van 2,2% naar 6,1%). Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode januari – februari 2019.

“Met de vorige meting hebben we bij 100% NL al laten zien dat we aan populariteit winnen bij de jongere doelgroep. Nu blijkt dat we ook nog eens enorm scoren bij de Nederlandse vrouwen! Dat die groei voornamelijk te zien is bij Vrouwen 20-34, is natuurlijk fantastisch nieuws.” Vertelt Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp. “De Nederlandse popmuziek zit in de lift en is geliefder dan ooit, we kijken met smart uit naar de rest van het jaar!"

Bron: (foto) 100% NL

  • 19 Maart 2019 om 15:28

538 blijft nummer één in de ochtend

De 538 Ochtendshow met Frank Dane is verreweg het best beluisterde programma tussen 06:00 en 10:00 uur. Het marktaandeel in 20-49 jaar in dit tijdvak is 20,3 % en daarmee staat De 538 Ochtendshow op ruime voorsprong ten opzichte van de andere ochtendshows. In 10+ is het marktaandeel 14,0 % en daarmee is de afstand tot de andere ochtendshows ook aanzienlijk. Wekelijks luisteren er 1,3 miljoen 20-49 jarigen naar de nieuwe ochtendshow van 538. Dit is nagenoeg hetzelfde aantal luisteraars dat Evers Staat Op in dezelfde periode vorig jaar had. Het gehele marktaandeel van 538 stijgt van 10,1 % in december'18-januari'19 naar 10,5 % in januari-februari'19. Dit blijkt uit de vandaag door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.

Menno de Boer – radio director 538: ‘We zijn trots dat we met 538 het marktleiderschap in de ochtend hebben vastgehouden en dat met een fonkelnieuwe show. Het neerzetten van een goede ochtendshow is een proces wat tijd nodig heeft, maar de eerste vruchten werpen zich duidelijk af. Frank en zijn team hebben een magische combinatie van scherpte op inhoud, humor en sfeer. We zijn apetrots op deze cijfers, die laten zien dat onze luisteraars de show omarmen."

De 538 Ochtendshow met Frank Dane
Frank Dane presenteert samen met Jelte van der Goot, nieuwslezer Henk Blok, Hannelore Zwitserlood en Jelmer Gussinklo iedere ochtend ‘De ‘538 Ochtendshow’. Giel de Winter (StukTV) en Britt Dekker zijn wekelijks met vaste bijdragen te horen. Frank sprak de afgelopen maanden in zijn uitzending met de meest actuele gasten waaronder Mark Rutte, Arjen Robben en Sven Kramer. Ook waren er live optredens van onder andere André Hazes, Gavin James, Krezip en Duncan Laurence. Om 09.00 uur bepalen luisteraars wat er gedraaid wordt tijdens ‘Die Verrückte Halbe Stunde’. Deze wordt iedere vrijdag op unieke wijze aan elkaar gemixed door dj Chris Deluxe. Ook speelde Frank in februari het spel ‘de Mystery BN’er', waarbij de luisteraar moest raden welke BN’er er aan de telefoon hing.

Bron: NLO/GfK, ma-vr 06.00-10.00 uur, 20-49 jaar, marktaandeel/weekbereik

[Talpa Radio - Foto: Radio 538/William Rutten]

  • 19 Maart 2019 om 15:18

Radio 10 grootste stijger in radiomarkt

Radio 10 heeft in de meetperiode januari-februari'19 de meeste luisteraars gewonnen. In één jaar tijd stijgt het marktaandeel in de doelgroep 10+ met 38% naar 9,8%. Maar liefst 2,2 miljoen verschillende luisteraars stemmen wekelijks af op de zender, dit zijn er ruim een half miljoen meer dan dezelfde meetperiode vorig jaar. In de belangrijke doelgroep 30-59 jaar stijgt Radio 10 met 33% naar 12,4% en in 20-49 jaar met 60% naar 11,7%. De zender met de grootste hits aller tijden scoort hiermee binnen al deze doelgroepen de hoogste luistercijfers ooit in de periode januari-februari. Dit blijkt uit de luistercijfers die vandaag door NLO/GfK zijn gepubliceerd.

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: "De mooiste beloning voor de radiomakers van Radio 10 is dat ze veel luisteraars blij kunnen maken met de programma’s. Deze periode hebben we veel meer mensen bereikt dan vorig jaar en daarom zijn we zo trots dat we de grootste stijger zijn in de radiomarkt. Luisteraars waarderen het muziekformat met de grootste hits aller tijden en de unieke programma’s in de ochtend- en middagspits. In de ochtendspits stijgt het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar van 7,6% naar 12,2%, een groei van 61% voor 'Ekdom in de Morgen'. En ook in de middag gaat ‘Somertijd' wederom door het dak en stijgt de show van 11,1% naar 13,1% in één jaar tijd."

Bron: NLO/GfK, ma-zo 06.00-24.00 uur, 10+, 30-59 jaar, 20-49 jaar, marktaandeel, weekbereik en luistertijd

[Talpa Radio]

  • 19 Maart 2019 om 15:09

Eline Maarse en Eddy Keur niet meer samen op de radio

Eline Maarse is weg bij Keur in de Middag op NH Radio. Dat schrijft Eddy Keur vrijdag 15 maart op Facebook.

''Lieve mensen het zal iedereen opgevallen zijn dat Eline Maarse er vandaag niet bij was in de show. Vanaf vandaag zal haar absentie ook definitief zijn. Dit heeft natuurlijk een reden.

We praten in deze show heel erg vaak over de liefde en relaties met elkaar en ook met onze bekende gasten. En net als in een huwelijk is de samenwerking tussen radiocollega’s ook zeer intens en dat gaat altijd goed in mijn ervaring en soms komt daar de klad in. En dat is gebeurd met het ‘huwelijk’ tussen ons en Eline.

We hebben met Eline prachtige radiomomenten gehad, getuige ook de bijna 200 fragmenten op ons YouTube kanaal.

Voor alle vrolijke momenten in de show ben ik Eline ieder geval dankbaar. Maar, zoals gezegd net als bij een huwelijk is er altijd kans op een scheiding en die hebben wij inmiddels achter de rug. We hebben afscheid van elkaar genomen en wil haar bij deze alle succes en liefde in haar verdere leven toewensen die zij verdient en uiteraard wel succes bij haar eventuele nieuwe broodheer.

Dat gezegd hebbende…hebben we tijdens het korte scheidingsproces al gelijk een mooie opvolger gevonden die stond te trappelen om te beginnen. Wie dat is houden we nog even onder de pet, maar geloof me we zijn er allemaal blij mee en worden er nu al gelukkig van…. Dit gaan jullie… de luisteraars -die in zulke grote getalen aansluiting vonden bij onze show, dank daar voor overigens… meemaken vanaf volgende maand bij de KIDM 2.0'', aldus Eddy Keur.

Keur In De Middag
Vrijdag tot en met zondag van 15.00 - 18.00 uur
NH Radio

Bron: Eddy Keur/Dutch Radio

  • 17 Maart 2019 om 19:50

De Luizenmoeder, Niemand in de Stad en Tienminutengesprek winnen scenariovakprijzen de Zilveren Krulstaarten

De Zilveren Krulstaarten zijn zondagmiddag 17 maart in VondelCS uitgereikt aan de schrijvers van de beste film- en televisiescenario’s van 2018. Ooit begonnen als geuzenprijs vanwege het ontbreken van een Gouden Kalf voor scenario, zijn de Zilveren Krulstaarten inmiddels uitgegroeid tot dé Nederlandse vakprijzen voor scenaristen. De winnaars worden jaarlijks gekozen door leden van het Netwerk Scenarioschrijvers.

De Winnaars van 2018 zijn:

Beste scenario TV-serie
De Luizenmoeder – Eva Aben, Diederik Ebbinge, Ilse Warringa

Diederik Ebbinge: ‘Als je schrijft, weet je niet wat er gaat gebeuren. Waar je je op verheugd als de hype voorbij is, is om weer gewoon te gaan schrijven. Dat is het allerleukste van het werk. Daarom zijn we blij met deze prijs.’

Beste scenario Film
Niemand in de Stad – Marnie Blok, Philip Huff

Philip Huff: ‘Dit is de fijnste prijs om te krijgen, omdat het over de waardering van collega’s gaat. Als je iets maakt is het voor niemand zo belangrijk als voor jezelf. De mensen die deze prijs aan je geven, kennen dat gevoel.’

Beste scenario Kort (tot 60 minuten)
Tienminutengesprek – Renske de Greef

Zilveren Pen voor minister Van Engelshoven
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven nam deze middag de Zilveren Pen 2019 in ontvangst. Van Engelshoven krijgt de prijs als blijk van waardering voor haar aandacht voor scenaristen en als stimulans om de dialoog met makers voort te zetten.
Van Engelshoven: “Het betekent veel voor me om deze prijs te mogen ontvangen van gepassioneerde makers. Ik vind het belangrijk dat makers een eerlijke beloning krijgen voor hun werk. Deze prijs is voor mij dan ook een signaal dat we op de goede weg zitten. En een aanmoediging om door te pakken!”

Gouden Pen voor Jandino Asporaat en Maarten Swart voor Bon Bini Holland 2
De Gouden Pen, jaarlijks uitgereikt aan de scenarioschrijvers van de best bezochte film van het afgelopen jaar, ging naar Jandino Asporaat en Maarten Swart. Bon Bini Holland 2 trok in 2018 406.430 bezoekers waardoor de film Bankier van het Verzet (406.015 bezoekers) net voor bleef.

Bron: (foto) Netwerk Scenarioschrijvers.

  • 17 Maart 2019 om 17:53

Amber Brantsen op De Perstribune van MAXο»Ώ

Amber Brantsen was zondag te gast in het eerste uur van De Perstribune tussen 12.00 en 13.00 uur op NPO Radio 1. Ze is nieuwslezer bij de NOS, het bedrijf waar ze ooit begon als stagiaire.

Brantsen was onder meer te horen met Jurgen van den Berg in het NOS Radio 1 Journaal. Sinds 2017 is ze op tv te zien in de dagbulletins van het journaal. Brantsen is een groot liefhebber van de Formule 1. Dit seizoen maakt ze samen met Louis Dekker en Jan Lammers een Formule 1-podcast.

bekijk of luister hier de uitzending terug. De Perstribune wordt gepresenteerd door Carrie ten Napel en Margreet Reijntjes.

Elke zondag van 12.00 tot 14.00 uur Bij MAX op NPO Radio 1.

www.deperstribune.nl

Bron: Dutch Radio/NPO Radio 1

  • 17 Maart 2019 om 15:06

Nieuwe show van Kwis-duo trekt miljoen kijkers

Ruim een miljoen mensen stemden zaterdagavond af op de eerste aflevering van Even tot hier. Het satirische programma van De Kwis-presentatoren Niels van der Laan en Jeroen Woe was daarmee de zesde best bekeken show van de dag, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Of de heren hiermee het record evenaren of verbreken van De Kwis, dat bijna een jaar geleden na tien seizoenen stopte, moet nog blijken. Gemiddeld stemden er op het moment van uitzending en uitgesteld samen ruim 1,7 miljoen mensen af op De Kwis.

De meeste mensen (1.770.000 miljoen) bleven zaterdagavond thuis voor het NOS Journaal. De aftrap van de nieuwe reeks Ik vertrek was met 1.587.000 kijkers het tweede best bekeken programma van de dag. De finale van Holland's Got Talent completeert de top 3 met 1.484.000 miljoen kijkers.

Bron: © ANP
Foto: © ANP Kippa - Piroschka van de Wouw

  • 17 Maart 2019 om 09:55

Breakdancer ShinShan wint Holland's Got Talent

Breakdancer ShinShan heeft zaterdag de talentenjacht Holland's Got Talent van RTL 4 op zijn naam geschreven.

De 17-jarige danser won met een indrukwekkende dans op Anouk's songfestivalnummer Birds.

ShinShan heeft de winst op zak en mag 50.000 euro mee naar huis nemen.

Bron: Dutch Radio

  • 16 Maart 2019 om 22:37

Claudine Schafhuizen gestart met Weekendshow op Radio Royaal

Claudine Schafhuizen is dit weekend gestart met haar Weekendshow op Radio Royaal. Claudine is iedere zaterdag en zondag tussen 12.00 en 14.00 uur te horen op de regionale zender uit de Randstad.

Radio Royaal is in Noord-Holland te ontvangen via 98.0 FM en in Alkmaar via 98.3 FM, in Zuid-Holland via 97.6 FM en in Den-Haag via 98.0 FM, in Utrecht hoor je Royaal via 97.3 FM. Ook is Radio Royaal te ontvangen via DAB+.

Op Radio Royaal hoor je het beste uit Nederland afgewisseld met bekende hits.

www.radioroyaal.nl

Bron: Dutch Radio

  • 16 Maart 2019 om 21:12
❌