[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren โ€” 15 Augustus 2018Persberichten

Persbericht: Onderzoek: klantervaringen steeds belangrijker voor een succesvolle supply chain-strategie

Dordrecht, 15 augustus 2018 – Bedrijven die hun supply chain willen optimaliseren en klaarmaken voor de toekomst, moeten meer aandacht besteden aan het verbeteren van de klantervaring. Dit is de belangrijkste conclusie van het onderzoek van Adelante SCM, dat is uitgevoerd in opdracht van BluJay Solutions: "Klantervaring als concurrentievoordeel: de drijvende kracht achter innovatie in de supply chain”.

Met het onderzoek bekijkt BluJay Solutions het verband tussen innovatie binnen de supply chain, klantervaringen, de acceptatie van nieuwe technologieën en bedrijfssucces. De bevindingen uit het onderzoek bieden bedrijfsmanagers en besluitvormers binnen de supply chain inzichten om goede strategieën te ontwikkelen en de ervaringen van klanten te verbeteren. Het onderzoek laat ook zien hoe de invoering van supply chain-technologieën en -innovatie kan worden gestimuleerd en hoe obstakels kunnen worden weggenomen. Supply chain-managers uit verschillende sectoren wereldwijd, zoals industrie, handel en logistiek zijn ondervraagd. De belangrijkste bevindingen van het onderzoek:

1. Toonaangevende bedrijven stellen klantervaringen centraal in hun supply chain-strategie
Het onderzoek laat zien dat er een nauw verband bestaat tussen bedrijfssucces, innovatie en klantgerichtheid. 37 procent van de succesvolle bedrijven legt uit dat het bieden van een betere klantervaring hun belangrijkste drijfveer is voor het stimuleren van innovatie in de toeleveringsketen. Volgens het rapport hechten minder succesvolle bedrijven minder belang aan klantervaringen; zij noemen kostenbesparingen als de drijvende factor voor innovatie in de supply chain (46 procent).

Volgens het onderzoek zijn logistiek dienstverleners pioniers op het gebied van >>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 16:45

Persbericht: Grootste veiligheidsrisicoโ€™s in industriรซle sectoren: Onderbezetting, te weinig investeringen en menselijke fouten

Utrecht, 15 augustus 2018 – Volgens Kaspersky Labs onderzoek "State of Industrial Cybersecurity (ICS) 2018" zijn onderbezetting, gebrek aan investeringen en menselijke fouten de belangrijkste bedreigingen voor de digitale veiligheid van vitale netwerken in de energie, logistieke en industriële sector. Tegelijkertijd geven de respondenten in dit jaarlijkse Kaspersky Lab onderzoek naar de veiligheid van vitale infrastructuren aan dat 40% van hun kritische netwerken in zes maanden tijd geconfronteerd zijn met cyberaanvallen. Dit onderzoek heeft plaatsgevonden in mei 2018 bij organisaties in West-Europa (25%), Midden-Oosten, APAC, China, India, Noord-Amerika, Rusland, Latijns-Amerika en Afrika. Dit onderzoek is namens Kaspersky uitgevoerd door PAC met een survey bij 320 besluitvormers in ICS security wereldwijd, en daarnaast 12 expert interviews.

Verschillende angsten
Afhankelijk van de sector maken organisaties verschillende inschattingen van de bij hun bedrijf aangerichte schade door cyberdreigingen. Voor transport- en logistiekbedrijven geldt dat cyberschade de meeste impact heeft op klantvertrouwen (75%). In productiebedrijven (66%) en energiebedrijven (73%) is de grootste zorg het in gevaar brengen van het productieproces.

...dezelfde tranen
52% van de ondervraagde industriële organisaties heeft voorzorgsmaatregelen genomen om zich adequaat te beschermen tegen cyberaanvallen op de vitale infrastructuur. Dat is aanzienlijk minder dan de securitymaatregelen die genomen zijn ter bescherming van hun IT-huishouding. 77% van de respondenten zegt dat hun IT-landschap wel voldoende beveiligd wordt, zo blijkt uit het jaarlijkse Kaspersky Lab onderzoek.

Niet gekwalificeerd personeel en tekort aan resources
De bescherming van industriële netwerken is vaak een taak van de aanbieders van bedrijfsinformatiebeveiliging. In 40% van de productieo>>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 15:12

Persbericht: Conclusion versterkt positie in SAP-markt met voorgenomen overname myBrand

Utrecht, 15 augustus 2018 – Conclusion is voornemens SAP-dienstverlener en kennispartner myBrand over te nemen om daarmee haar positie in de SAP-markt te verstevigen en klanten nog beter van dienst te kunnen zijn bij de transformatie en continuïteit van hun SAP-omgevingen. Vandaag heeft de organisatie hiervoor een aanvraag ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt. De voorgenomen overname wordt definitief na goedkeuring van de mededingingsautoriteit. Door samenvoeging van myBrand en Conclusion Xtensional ontstaat een sterke SAP-dienstverlener in de Nederlandse markt met brede expertise in de nieuwe SAP-wereld die wordt getypeerd door zaken als S/4HANA, zowel on premise als in de public cloud. Met deze strategische zet versterkt Conclusion haar ecosysteem. Hiermee kan zij haar klanten nog beter ondersteunen op het gebied van operationele continuïteit, digitale transformatie, IT-outsourcing en het inrichten van het applicatielandschap. Conclusion heeft de ambitie de sterke positie in de SAP-markt richting 2021 verder uit te bouwen naar een leidende positie.

Een volgende fase
myBrand is nu nog in handen van De Hoge Dennen Capital, dat in 2015 een meerderheidsbelang nam in het bedrijf. Vanwege de sterke groei en ontwikkeling die myBrand de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, besloten beide partijen dat het tijd was voor een volgende stap. Conclusion is sinds 2016 in handen van de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital (onderdeel van het familiebedrijf SHV). De details van de voorgenomen overname worden niet bekendgemaakt.

De nieuwe organisatie
Na voltooiing van de voorgenomen overname beschikt myBrand als onderdeel van het ecosysteem v>>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 13:36

Persbericht: SAP on NetApp Summit

Graag informeren we je – namens NetApp – over onderstaande evenementaankondiging. Het belooft een interessant evenement te worden, waar we tegen die tijd meer aankondigingen over zullen delen. Heb je interesse in een interview met een van de executives of meer informatie over het evenement? Laat het dan weten aan NetApp@lvtpr.com.

Bedankt en een fijne dag!

Vriendelijke groet,
Team NetApp-LVTPR



Save the Date - NetApp Announces Its 2018 SAP on NetApp Summit

Annual event for customers, global alliances and NetApp executives to take place in Paris from 18 to 19 September

Schiphol, the Netherlands, 15 August 2018 – Today, NetApp announces its annual SAP on NetApp Summit, which takes place in Paris, France from 18 to 19 September 2018. Under the tagline “unite your data and build an intelligent enterprise,” the event brings together NetApp executives, top customers and global alliances in EMEA.

Hosted by Roland Wartenberg, NetApp Senior Director Global Alliances, this year’s summit takes place at the SAP Experience Center & Leonardo Enterprise in Paris and features speakers from leading organizations such as SAP, Microsoft, Cisco, Fraunhofer, Red Hat and more.

Whether companies plan for an Intelligent Enterprise using SAP Leonardo, want to better run business insights or use SAP HANA in a hybrid cloud scenario, at the SAP on NetApp Summit use-cases and real-world implementations shows how NetApp’s unified data management from edge to core to cloud can help unlock the power of data.

Roland Wartenberg, NetApp Senior Director Global Alliances, says: “There has been a fundamental shift from using data to run the business to recognizing that data is the business. The summit features a range of sessions >>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 13:31

Persbericht: 24 oktober vierde editie Lightspeed Connect



Amsterdam, 15 augustus 2018
Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware, kondigt de vierde editie van haar retail omnichannel evenement Lightspeed Connect aan. Ambitieuze zelfstandige retailers vanuit heel Europa ontmoeten elkaar om kennis te delen en inspiratie op te doen onder het motto Do Retail Better. Experts uit de branche delen hun best practices en er vinden interactieve (partner)sessies plaats. Het programma wordt continu aangevuld met grote namen. The Avocado Show, Rabobank, ISM eCompany en Tenue de Nîmes zijn al bevestigd.

Het programma beslaat dit jaar vier thema’s:
  • Omnichannel succes: hoe zorg je dat diverse verkoopkanalen, online en offline, met elkaar integreren?
  • Return of the human experience: hoe creëer je een betere, persoonlijke shopervaring?
  • Verkoopstrategieën: hoe presenteer je jouw merk op de beste manier? Dit strekt van productfotografie tot design, marketing en conversieoptimalisatie.
  • Navigating technology: welke technologische mogelijkheden heeft de toekomst te bieden?
Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed: “Vier jaar geleden hebben we Lightspeed Connect opgezet om zelfstandige retailers en e-commerce ondernemers samen te brengen. Het doel is om retailers te ondersteunen bij hun groei door ze de juiste informatie en tools aan te reiken. Zo kunnen zij optimaal meeliften op de meest recente ontwikkelingen in de markt. Inmiddels is Lightspeed Connect uitgegroeid tot het grootste retail omnichannel evenement van Europa, waar we jaarlijks ruim 800 retailers inspireren.”

>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 13:28

Persbericht: Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten

‘s-Hertogenbosch – 15 augustus 2018 – In online shops verlaten consumenten regelmatig hun winkelwagen zonder tot aankoop over te gaan. Slechts 22 procent van de consumenten laat nooit een online winkelwagen vol kleding staan. Dit blijkt uit onderzoek van SAP. De belangrijkste reden hiervoor? De verzendkosten vallen toch hoger uit dan verwacht. Wanneer deze te hoog zijn, besluit 55 procent van de Nederlanders niet tot een aankoop over te gaan.

Nederlanders shoppen online het liefst voor kleding (80%), gevolgd door vliegtickets, hotels, tours (68%) en tickets voor concerten (53%). Meubelstukken bekijken we toch liever in het echt, slechts een derde van de respondenten koopt dit online. Opvallend genoeg geeft geen enkele respondent aan nooit online aankopen te doen.

De helft van de Nederlanders geeft aan regelmatig online aankopen achter te laten. Maar niet bij alle producten is de drop-out rate even hoog. Vooral de aankoop van meubelen (40%) en kledingitems (45%) wordt regelmatig afgebroken. Bij entertainment zijn we zekerder van onze zaak, want hier verlaat maar 29 procent regelmatig de winkelwagen.

Naast te hoge verzendkosten, kan een prijsvergelijking met een andere site het aankoopproces ook onderbreken. 32 procent van de respondenten shopt een item alleen om de prijs te vergelijken met een andere site. Als het item bij een tweede website goedkoper blijkt, dan laten ze de aankoop achter. Het zoeken naar de beste deal zit nu eenmaal in ons Nederlandse bloed. Een andere reden om een item niet te kopen, is omdat het uitverkocht is bij afrekenen. 38 procent verlaat dan de winkelwagen en koopt het item later ook niet meer. Een gemiste kans voor het bedrijf. Speelt vergeetachtigheid ook een rol in het aankoopproces? Dat valt mee, slechts 11 procent laat items in een winkelwagen staan omdat ze vergeten zijn dat ze de wagen gevuld hebben.

Mark>>

Lees verder..
  • 15 Augustus 2018 om 13:18
OuderPersberichten

Persbericht: Bestseller auteur lanceert uniek Online Marketing 5.0 handboek voorzien van augmented reality

Online marketing is niet meer nieuw; net als de discipline "Digitale marketing" tikken we ruim het 25-jarig bestaan aan. De moderne vormen van marketing kennen een hoofdrol in de huidige digitale transitie en gaan alweer naar de vijfde generatie van denken en doen. De versmelting met andere leergebieden - en de noodzaak online marketing op een hoger niveau te tillen - vragen om nuances. Meer dan ooit draait het Web 5.0 om IoT koppelingen aan veeleisend mobiel consumentgedrag. Het vergt veel kennis van veel marketingkanalen en het oprecht willen brengen van een ultieme consumentenervaring. Voice marketing - denk aan Siri en Google Assistant - en de mogelijkheid om echte social engaging content te maken, vragen om gedegen kennis. Kennis die toekomstbestendig is. De nieuwe marketeer zet ‘ego’ opzij voor ‘eco’ .



Een gedurfde mix van technische mogelijkheden binnen het moderne marketingdenken wordt vitaal. Daarvoor heb je op beide terreinen vernuftige kennis nodig om tot een werkende online marketingmix en cq. campagne te komen. De basis trucs werken niet meer en kunnen de kast in. De consument wil digitaal in alle lagen van de klantreis optimaal beleven, zoals:
  1. Kan ik uw producten al laten visual scannen met Google Lens?
  2. Deelt u leuke content of doet u aan contentmarketing?
  3. Is er een Social Local Mobile benadering die gebruikers op locatie van relevante voorziet?
  4. Zorgt uw online marketingmix voor een daadwerkelijke digitale transitie of is het niets meer dan een boeketje van online instrumenten?
De ‘basis’ en platte trucs werken niet meer

De basis trucs zijn niets meer dan de hygiënefactoren om online aanwezig te zijn. En alleen aanwezig zijn is al 20 jaar niet voldoende. Een nieuwsbrief versturen wordt nu ‘het aanbieden van relevante content via de mail op basis van uitdrukkelijke toestemming’. Lang leve de privacywetgeving. De auteur Patrick Petersen legt uit: "Je zet niet ‘even’ een website snel bovenaan in de zoekmachineresultaten en je maakt niet even content dat zomaar ‘gratis’ voor verdiend bereik zorgt. Stap over de beloften die duurzame contentmarketing degraderen tot een eenvoudig middel dat voor ‘gratis reclame’ moet zorgen. Dat je in de sociale media geen enkel resultaat behaalt met de ‘10 tips voor meer social media bereik’ was al duidelijk. De werkelijkheid van online Marketingresultaten is hard. Er zijn namelijk geen generieke ‘5 stappen tot veel meer conversie’ en er is geen ‘7 stappenplan tot converterende contentmarketing’. "

Ook de AVG zet haar voet dwars bij de ‘3 eenvoudige stappen tot het verdubbelen van uw e-maildatabase’. Opnieuw de auteur dit toelicht: "Er is geen invulmodel dat tot een werkende, creatieve campagne komt dat meteen in uw organisatiecultuur past. Er is geen basisindeling van een webshop die elke bezoeker laat converteren."  

Een professionele marketingstrategie vraagt om gedegen inzichten

De grootste denkfout is de aanname dat wat basistips de online conversie heel eenvoudig zouden maken. Nu wij er achter komen dat het effect en resultaat puur een kwestie van echt de middelen kennen, weten wat er speelt en veel ervaring hebben met het marketing- en medialandschap, wordt het kaf van het koren gescheiden. Met basisinzichten kom je online nergens meer; er is geen invulmodel dat tot een werkende, creatieve campagne komt die meteen in uw organisatiecultuur past, met basiskennis van marketingkanalen maak je geen doordachte marketingstrategie.

Het prestigieuze Handboek Online Marketing 6 brengt marketing in transitie

In hoofdstuk 1 en 2 wordt de transitie van traditionele naar moderne marketing behandeld. Van ShoppingTomorrow tot de moderne klantreis en verschillen tussen traditionele en moderne marketingdenkers dat leidt tot een marktplaatsconcept. Er wordt een bodem gelegd op basis van de maatschappelijke ontwikkelingen van invloed, het modern consumentengedrag, de cookies, de privacywetgeving, cybersociologie en de impact van cybersecurity. In de expertcase vraagt Steven van Belleghem zich af: ‘When does digital become human?’

Na het growth hacken van de oude economie en de kernwaarden van moderne marketing en connected consument, wordt het tijd voor de 4 C's en het strategisch IFV-model gericht op Focus en Visie plus de overige succesfactoren voor de ultieme online marketingstrategie.

Gedegen - en stap voor stap - bouwt het HOM6 een online strategisch plan op. Van meetbaar doel, KPI's, Scorecard, de campagnetactieken op basis van REAN, de implementatie en budgettering.

In hoofdstuk 4 en 5 brengt de evaluatie van het web naar Web 5.0 ons de relevantie van IoT voor de moderne online marketingmix. Wijnand Jongen (CEO Thuiswinkel.org) beschrijft het werkend klantproces en de online koper.

In Hoofdstuk 6 gaan we met het praktische ICT-model van interaction design en de consumer driven aanpak naar de harde online persuasion. Expert Rik Vera is duidelijk:’In een 5.0 wereld staat elke klant centraal: Connect to many, engage individuals!’

En dan gaat het boek hard de praktische online marketingmix in; van virale marketing en online engagement - en mediapsycholoog Mischa Coster MA MSc - in hoofdstuk 7 naar het boeien en binden in hoofdstuk in hoofdstuk 8, genuanceerd met toekomstbestendige transmediale storytelling, begeleid door expert René Boonstra. Hoofdstuk 9 is zeer actueel en schrijft de impact van de privacywetgeving op werkende e-mailmarketing.

Hoofdstuk 10 update de noodzaak van het zijn van een zoekmachine-autoriteit met alle online uitingen en de hoofdregels voor Search Engine Optimalisation (SEO) en SEA. Van kwaliteitsscore tot do's en don'ts. In hoofdstuk 11 zorgen de microsites voor relevante content, short funneling en snelle conversie. Hoofdstuk 12 gaat over social media marketing, social selling, de social influencers, het S.O.C.I.A.L en POST-model werken aan een social media strategie, de behandelde tools maken de doelen meetbaar. Het hoofdstuk wordt afgesloten door social expert Marcel Molenaar, Country Manager LinkedIn Benelux.

Vervolgens gaat hoofdstuk 13 van digital advertising naar affiliates en performance based marketing en maakt zich op voor het uitgebreide hoofdstuk 14: ‘Mobile & voice marketing, plus de mixed reality!’. Hoofdstuk 15 beschrijft de kracht van online video marketing en vloggen met unieke case door influencer en DJ Michiel Veenstra (3FM).

Afsluitend wordt in hoofdstuk 16 wordt stap voor stap het Strategisch Online Marketingplan op basis van de diverse praktische marketingmodellen opgebouwd. Het gebruik van augmented reality, een online oefenomgeving en meer dan 3000 digitale bijlagen, maken het crossmediale moderne marketingboek uniek en vooral compleet.

- Einde bericht -

Het Handboek Online Marketing 6 (Boom uitgevers Amsterdam) van Patrick Petersen (632 pagina's en 3000 digitale bijlagen), met voorwoord door Prof. dr. Henry Robben.

Bestseller auteur, ‘social media addict’, ondernemer, consultant, docent en spreker Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren online strateeg. Petersen ‘eet en drinkt’ online marketing en is op Twitter beter bekend als @Onlinemarketeer. Hij schreef bestsellers op gebied van sociale media, contentmarketing, social business, mobile marketing en online marketing en is een veelgevraagd docent en internationaal spreker.

- NOOT voor de redactie -

Een interview met de auteur kan via patrick@atmost.nl. Aanvullend mediamateriaal is te vinden op www.handboekonlinemarketing.nl/media.
  • 14 Augustus 2018 om 22:10

Persbericht: Nieuwe versie Infor Enterprise Asset Management beschikbaar

Barneveld, 14 augustus 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, introduceert de nieuwste versie van zijn Enterprise Asset Management (EAM) oplossing. Infor EAM is voorzien van branchespecifieke functionaliteit op basis van voorspellende en preventieve technologieën die helpt om de levensduur van bedrijfsmiddelen te verlengen, de efficiëntie te verhogen en de prestaties van bedrijfsmiddelen te verbeteren. Infor EAM is een schaalbare oplossing die op elk mobiel apparaat gebruikt kan worden. De oplossing is gebouwd op een moderne architectuur en kan in de cloud, op locatie of in hybride vorm worden ingezet.

Enkele van de functies die zijn toegevoegd omvatten het registreren en versturen van gegevens en het bieden van extra ondersteuning, zoals:
  • Uitgebreide branchespecifieke functionaliteit – Infor EAM 11.4 is voorzien van specifieke updates die gericht zijn op klanten in de sectoren openbaar vervoer, de publieke sector, de maakindustrie, de gezondheidszorg en nutsbedrijven. Functies als The Mobile Notebook en Checklist zijn eveneens verbeterd om de oplossing nog intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken.
  • Voldoet aan de nieuwe GDPR-regelgeving – Infor EAM 11.4 voldoet middels een specifieke functionaliteit aan de nieuwe verordening GDPR (General Data Protection Regulation) van de Europese Unie, welk tot doel heeft om burgers en ingezetenen van de Europese Unie meer controle te geven over hun persoonsgegevens.
  • Gestroomlijnde communicatie – Dankzij een nieuwe functie voor het verzenden van documenten en het registreren van gegevens kunnen gebruikers documenten aan e-mails toevoegen. Andere functies bieden gebruikers de mogelijkheid om gegevens over technisch defecten, apparaten of algemene>>

    Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 18:00

Persbericht: T-shirt met kindertekening uit Lombok zamelt geld in voor slachtoffers aardbeving

De Face This foundation lanceert een nieuw T-shirt om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de aardbevingen op Lombok. Dit T-shirt bevat een tekening die gemaakt is door Hawanah, een leerling van een basisschool op Lombok. De Britse designer Jimmy Turrell, die o.a. het laatste album van Beck ontwierp, verwerkte de tekening op het T-shirt. De opbrengst van het shirt gaat naar Hawanah’s school en de directe omgeving.

Vorige week vonden op Lombok drie grote aardbevingen plaats die honderden mensen het leven kostten en duizenden mensen dakloos maakten. Ook Duduk Atas, de school die de Face This foundation al 10 jaar steunt, is er ernstig aan toe. Vandaar dat Face This een nieuw T-shirt lanceert waarvan de opbrengst direct naar Lombok gaat. Hiermee kan niet alleen de school weer opgebouwd worden. Ook kan de stichting op deze manier bijdragen aan directe hulp aan de community in de directe omgeving van de school, waar onder meer de leerlingen en leraren wonen.

Kindertekening
Het T-shirt bevat een tekening van Hawanah. Dit meisje zat 10 jaar geleden op de Duduk Atas school op Lombok en was toen 11 jaar oud. Haar tekening verwerkte Face This destijds in diverse T-shirt collecties en wist met de opbrengst ervan de school van Hawannah te renoveren en uit te breiden. Nu de school voor een groot gedeelte weer opnieuw opgebouwd moet worden, verwerkte Face This haar tekening opnieuw in een Face This T-shirt.

Designer Jimmy Turrell
Hawanah’s tekening werd door de Britse kunstenaar Jimmy Turrell op het T-shirt verwerkt. Turrell ontwierp al eerder een T-shirt voor Face This, dat door actrice Georgina Verbaan en zanger Pete Philly gedragen wordt. Ook ontwierp hij diverse albumhoezen: onder andere het album ‘Colors’ van Beck. Voor deze artiest regisseerde hij tevens diverse videoclips.

Donaties
Naast het kopen van een T-shirt, >>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 16:00

Persbericht: Sextortion en internetoplichting hot topics onder jongeren op internet

Leidschendam, 14 augustus 2018 – Steeds meer jongeren zijn op zoek naar informatie over sextortion (afpersing met een seksueel getinte foto of video), internetoplichting en hacken. Dit blijkt uit cijfers1van Meldknop.nl, de website voor jongeren die informatie, hulp en advies biedt bij vervelende ervaringen op internet. De cijfers geven inzicht in de meest bezochte pagina’s op Meldknop.nl in de periode januari tot en met augustus 2018. In het eerste halfjaar is de pagina op Meldknop.nl die informatie en advies geeft over Chantage met naaktbeelden het meest bezocht.

“Afpersing met naaktbeelden is een onderwerp waar jongeren steeds meer op zoeken. Uit onderzoek van Europol2 naar sextortion blijkt dat het aantal gemelde gevallen de afgelopen jaren flink is toegenomen. In 78 procent van de gevallen waren meisjes, met een gemiddelde leeftijd van 15 jaar, hiervan de dupe. Dat is zorgelijk”, zegt Marjolijn Bonthuis, adjunct-directeur van ECP en een van de initiatiefnemers van Meldknop.nl. “Op Meldknop.nl kunnen jongeren advies inwinnen wat zij moeten doen als zij met een van deze onderwerpen in aanraking komen. In het geval van sextortion geven we ze bijvoorbeeld mee om niet op bedreigingen in te gaan en altijd zoveel mogelijk bewijs te verzamelen. We werken nauw samen met de politie en organisaties zoals Helpwanted.nl, waar online seksueel misbruik anoniem gemeld kan worden. Zo kunnen we jongeren informeren en direct concrete hulp bieden.”

Naast chantage met naaktbeelden, internetoplichting en hacking zochten jongeren ook naar oplossingen voor diverse vervelende ervaringen op internet zoals pesten/bedreiging en lastigvallen/stalking.

Top 5 meest bezoch>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 15:00

Persbericht: Enexis Netbeheer kiest Frontline voor vervanging contact center

Onlangs koos Enexis Netbeheer voor een samenwerking met Frontline om het gehele contactcenter te vervangen. Enexis Netbeheer heeft als doel om hun klanten op maat te bedienen om hen zo een ultieme klantervaring te  bieden. Het klantcontact platform van Genesys sloot het beste aan bij hun eisen en wensen, ook met het oog op de toekomst.

Al meer dan 100 jaar beweegt Enexis Groep zich midden in de samenleving waar zij zorgen voor betrouwbare energievoorziening en diensten die het leven van mensen prettiger en makkelijker maken. De ruim 4300 gedreven medewerkers van Enexis Groep werken elke dag weer aan de stabiliteit en betrouwbaarheid van de netten en de toekomst van energie.

Flexibel communicatieplatform
Hierbij past een communicatieplatform dat flexibel met de organisatie meebeweegt. Naast telefoongesprekken is het voor Enexis Netbeheer ook mogelijk om andere communicatiemedia via het platform te routeren zoals e-mail, chat, en social media berichten. Ook eventuele toekomstige kanalen kunnen eenvoudig geïntegreerd worden en maken op die manier onderdeel uit van het contactcenter.
De klantinteracties worden via het Genesys PureConnect platform naar de juiste medewerker gerouteerd en alle relevante gegevens zijn zichtbaar op één scherm. Klanten worden zo optimaal geholpen met als doel een nog hogere klanttevredenheid.

Mirjam Vernooy, Manager Klantenservice bij Enexis Netbeheer: “Onze klanten hebben ieder specifieke kanaalvoorkeuren voor wat betreft klantcontact. Met Genesys kunnen we al deze kanalen ontsluiten zodat we onze klanten op maat kunnen bedienen. Genesys voorziet in het klantcontact van morgen.”

Over Enexis Netbeheer
Met onze ruim 4.300 gedreven medewerkers werken we elke dag weer aan de stabiliteit en betrouwbaarheid van onz>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 21:25

Persbericht: Revolutionaire innovatie in thuisnetwerken: devolo introduceert devolo Magic tijdens IFA 2018

Bunnik, 14 augustus 2018 – devolo introduceert devolo Magic – leef vandaag nog in de toekomst! Deze nieuwste productlijn combineert de beste WiFi met dataoverdracht op hoge snelheid, voor een magische internetervaring door het hele huis. devolo Magic past gloednieuwe technologieën toe om data over te dragen via het elektriciteitsnetwerk en verandert zo elk stopcontact in een WiFi-hotspot. Dat maakt devolo Magic zeer geschikt om alle moderne, slimme devices te voorzien van supersnel internet: tablets, smartphone, gameconsoles en smart-tv’s. Bovendien heeft devolo Magic genoeg kracht om ook te kunnen omgaan met alle multimedia-apparaten van de toekomst, waaronder videostreamen in 8K, cloud- en onlinegamen en virtual-realityapplicaties. Het instellen van devolo Magic is kinderspel: gewoon inpluggen en starten maar. De apparaten detecteren elkaar automatisch, waarna direct een versleutelde verbinding wordt gelegd. devolo Magic: voor een magische multimedia-ervaring.


Magische momenten voor de beste multimedia-ervaring
devolo Magic maakt het makkelijk: snel gamen via de cloud en online, videostreamen met topresolutie of gewoon chatten met vrienden in een videocall. devolo Magic biedt de beste verbindingen daar, waar het nodig is. Deze nieuwe productserie maakt gebruik van het bestaande elektriciteitsnetwerk van je huis (Powerline) voor internetbereik in elke kamer en zorgt zo voor een uitzonderlijk stabiele verbinding. De nieuwe devolo Magic-adapters zijn uitgerust met de nieuwe-generatie Powerline-technologie waarmee datasnelheden van maximaal 2.400 Mbps behaald kunnen worden – dat is dubbel zo snel als huidige Powerline-producten. Voor gebr>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 21:05

Persbericht: Simyo in eerste helft 2018 wederom de meest aanbevolen postpaid-aanbieder, Samsung Galaxy S8/S8+ de meest aanbevolen handset

Houten, The Netherlands, 14 August 2018 - Mobiele aanbieder Simyo heeft voor de vijfde keer op rij de hoogste Word of Mouth-score (WoM-score) behaald, zo blijkt uit de nieuwste WoM-score van Telecompaper over de postpaid markt. 76 procent van de postpaid-klanten van Simyo zou die aanbieder aanraden bij vrienden, familie en collega's. De prijs/kwaliteitsverhouding is de belangrijkste reden om Simyo aan te bevelen, gevolgd door de maandelijkse kosten en de kwaliteit van de verbinding.

Mobiele aanbieder Simyo heeft voor de vijfde keer op rij de hoogste Word of Mouth-score (WoM-score) behaald, zo blijkt uit de nieuwste WoM-score van Telecompaper over de postpaid markt. 76 procent van de postpaid-klanten van Simyo zou die aanbieder aanraden bij vrienden, familie en collega's. De prijs/kwaliteitsverhouding is de belangrijkste reden om Simyo aan te bevelen, gevolgd door de maandelijkse kosten en de kwaliteit van de verbinding.

Simyo stijgt vier procentpunten en herstelt zich hiermee prima van de daling tijdens de tweede helft van 2017. Hoewel Simyo een kleine voorsprong heeft op de rest van de gemeten aanbieders komen de WoM-scores over het algemeen steeds dichter bij elkaar te liggen: buiten Simyo scoren alle providers namelijk een WoM-score tussen de 65% en 72%.

KPN tweede, Simpel derde
Na KPN-dochter Simyo staat het KPN-merk zelf op de tweede plaats in het klassement met een score van 72%. De belangrijkste reden voor KPN-klanten om de provider aan te bevelen is de kwaliteit van de verbinding, gevolgd door de prijs/kwaliteitverhouding. Simpel volgt KPN op de voet en complementeert de top drie met een WoM-score van 71%. De prijsvechter wordt, niet onlogisch, het meest aanbevolen op grond van de maandelijkse kosten en de prijs/kwaliteitverhouding. Zowel KPN als Simpel stijgen qua WoM-score drie procentpunten ten opzichte van de vorige meting.

>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 20:59

Persbericht: Detron wint Europese aanbesteding VU Amsterdam

Deze zomer heeft Detron de Europese aanbesteding van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) gegund gekregen. De opdracht gaat per 1 augustus 2018 in en betreft het beheer van het communicatieplatform van de VU voor een periode van twee jaar met een optie tot twee jaarlijkse verlengingen. Het platform van de VU bestaat uit een gecombineerde oplossing van Skype for Business, Anywhere 365 en Mitel en heeft ca. 8.000 gebruikers. 

De eind 2017 uitgezette aanbesteding betrof een Europese aanbesteding volgens de Openbare Procedure, conform de Aanbestedingswet 2012. De VU was op zoek naar één leverancier voor het in partnership onderhouden en beheren van het omvangrijke communicatieplatform. Naast het beheer was de VU op zoek naar een partij met een proactieve en coöperatieve houding. Een partner, die fungeert als kritische sparringpartner en oog heeft voor de organisatie en ideeën levert voor verbetering. “Een rol die Detron op het lijf geschreven,” aldus Peter Bakker van Detron. “Het draait om partnerships. Ook met de VU zullen we als één team opereren bij het op toekomstbestendige wijze beheren en verbeteren van het communicatieplatform tegen de juiste kosten. Een mooie uitdaging die past bij de groeiende marktvraag voor persoonlijke en hoogwaardige ondersteuning in de samensmelting van IT en telecom.”

Bob van Graft, CIO van de Vrije Universiteit Amsterdam: “Voor de VU zijn beschikbaarheid, flexibiliteit, continuïteit, integriteit van informatie en professionaliteit zeer belangrijk. Wij denken deze businessdoelen te kunnen bereiken door een partnership aan te gaan met Detron. Naast de solide dienstverlening die Detron biedt, onderscheiden zij zich ook door een persoonlijke aanpak. Ik kijk uit naar een prettige samenwerking”. 

Over Vrije Universiteit Amsterdam
De Vrije Universiteit Amsterdam is een innovatieve >>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 13:33

Persbericht: Box benoemt voormalig executive van SAP Concur als nieuwe Europese leider om de internationale groei te versnellen

Amsterdam, 14 augustus 2018 – Box (NYSE: BOX), een toonaangevend bedrijf in cloud content management, kondigt vandaag aan dat Chris Baker is toegetreden tot het executive team van Box als SVP en General Manager van EMEA. De benoeming is tekenend voor de voortdurende toewijding van Box voor internationale groei, en verdere uitbreiding in Europa en het Midden-Oosten.   

Baker gaat bij Box aan de slag na bijna vier jaar bij SAP Concur in de rol van Managing Director, waar hij verantwoordelijk was voor het aansturen en laten groeien van teams in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Afrika, het Midden-Oosten, Scandinavië en de Benelux. In die rol verdrievoudigde hij de omzet binnen twee jaar, en gaf hij leiding aan een multifunctionele organisatie van honderden werknemers als gevolg van de overname door SAP.  

"Groei in internationale markten is van fundamenteel belang voor onze lange termijn-strategie", aldus Stephanie Carullo, COO. "Wij zijn erg verheugd dat Chris ons komt ondersteunen bij het uitbreiden van onze Europese werkzaamheden. Zijn geleverde resultaten, bij meest recentelijk SAP Concur, en zijn ervaring in het opbouwen van snelgroeiende bedrijven in EMEA, zullen hem helpen met onze doelstelling om de aanwezigheid van Box in deze belangrijke regio uit te breiden."?? 

De benoeming van Baker is in lijn met de investeringen die Box doet in de internationale markt. Box levert veilige, conforme oplossingen voor elke branche en regio, en heeft onlangs een aantal producten op de markt gebracht die zeer relevant zijn voor EMEA-organisaties, zoals Box Zones met multizone-ondersteuning
  • 14 Augustus 2018 om 13:14

Persbericht: 2Doc: More Human Than Human

Kunstmatige intelligentie (KI) is overal en we hebben er, vaak onbewust, al een relatie mee. We vinden het bijvoorbeeld doodnormaal dat we vragen kunnen stellen aan de spraakassisent in onze telefoon. Wat betekent het als kunstmatige intelligentie zich verder ontwikkelt? Zal KI de mensheid overbodig maken?

image
Robotbouwer Will Jackson met Reginald the RoboThespian

2Doc: More Human Than Human onderzoekt wat het betekent om te leven in het tijdperk van intelligente machines.Zullen liefdesrelaties met een algoritme normaal worden? Omdat het een betere partner is, meer invoelend dan een mens ooit kan zijn? Of is het juist potentieel de grootste bedreigingvoor de mens, waar onder andere Stephen Hawking en Nick Bostrom voor waarschuwen? Zal KI, zo oneindig veel slimmer, beter connected en mogelijk ook zelfbewust, uiteindelijk de mensheid overbodig maken?

Regie Tommy Pallotta en Femke Wolting, geproduceerd door Submarine, in coproductie met SubLA, Savage Film en VPRO. Met steun van o.a. het Nederlands Filmfonds, Netherlands Film Production Incentive, Mediafonds, CoBO en het programma Creatief Europa van de Europese Unie.

Uitzending: Maandag 17 september om 21.00 uur op NPO 2
  • 14 Augustus 2018 om 13:11

Persbericht: Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt

Waddinxveen, 14 augustus 2018 – Leidinggevenden zijn niet genoeg betrokken bij hun werknemers. Dat vindt het merendeel van werkend Nederland. 58 procent zegt dat hun leidinggevende niet op de hoogte is van hun bezigheden en prestaties. Daarnaast meent 48 procent van werkend Nederland dat werk beter uitgevoerd wordt als de manager meer feedback geeft. Managers laten dus steken vallen. Deze cijfers komen uit onderzoek onder 1.000 werknemers uitgevoerd door Protime, specialist in workforce management oplossingen.

Manager communiceert eenzijdig
Managers zouden meer betrokken moeten zijn met hun personeel. Bijna een derde van de werknemers (31%) wil meer gecoacht worden. Er is dan nog wel werk aan de winkel. Een groot deel van de respondenten (39%) vindt namelijk dat hun manager eenzijdig communiceert.

Manager stelt doelen voorop
Kijkend naar de manier waarop managers momenteel hun team aansturen, valt op dat dit voornamelijk gebeurt op basis van doelstellingen (35%). Vooral in de logistieke en financiële sector zijn doelstellingen belangrijk (respectievelijk 45% en 47%). Daarnaast noemt 22 procent van alle respondenten dat zij juist worden aangestuurd op prestaties, gevolgd door persoonlijke ontwikkeling (18%), vaardigheden (15%) en gedrag (10%). Deze resultaten komen niet overeen met de wensen van werknemers. Meer dan de helft van alle respondenten (51%) ziet graag een grotere investering in persoonlijke ontwikkeling.

Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: “Iedereen heeft talent en het is aan de organisatie om medewerkers te helpen om dit talent naar boven te halen en te ontwikkelen. Voor managers betekent dit dat ze het directieve leiderschap moeten inruilen voor een meer dienende vorm. Dit werkt alleen wanneer de doelstellingen, persoonlijke ontwikkeling en prestaties b>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 11:59

Persbericht: Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven

Amersfoort, 14 augustus 2018 – Nederlandse bedrijven durven vaker dan voorgaande jaren weer na te denken over de verbinding tussen toekomstige marktontwikkelingen met de huidige personeelsbezetting. Tweederde van de directeuren acht het zelfs mogelijk om drie tot vijf jaar vooruit te kijken als het gaat om hun personeelsplanning. Vorig jaar was het volgens de helft van de directeuren nog niet mogelijk om verder te kijken dan de komende drie jaar. Het thema staat dit jaar bij zowel directeuren (44%) als HR-professionals (35%) weer in de top drie op hun prioriteitenlijst. Ondanks dat HR-professionals dit weer bovenaan hun prioriteitenlijst hebben gezet, vindt een derde van de directeuren (33%) dat HR meer expertise nodig heeft op het gebied van strategische personeelsplanning.

Randvoorwaarde voor talentmanagement
40 procent van de HR-professionals beaamt dat er momenteel te weinig handvatten en tools worden gegeven om strategische personeelsplanning echt aandacht te geven. 45 procent van de HR-professionals geeft aan dat er op dit moment binnen de organisatie te weinig aandacht naar dit topic uitgaat, omdat zij te druk zijn met administratieve taken. Daarnaast worstelen ze met het feit dat strategische personeelsplanning steeds kortstondiger wordt (50%) en het vooral gaat over de hoeveelheid mensen in plaats van de eigenschappen van mensen (45%). Toch is het volgens bestuurders belangrijk om door te gaan met strategische personeelsplanning. 84 procent van hen vindt namelijk dat dit topic een randvoorwaarde is voor de uitvoering van talentmanagement.

Peter Kuijt, kennismanager Talent Management bij Raet: “Het is goed om te zien dat strategische personeelsplanning bij veel bedrijven weer bovenaan de prioriteitenlijst staat. Voor organisaties is het wel belangrijk om zich eerst af te vragen waarom zij hiermee willen beginnen. Het moet namelijk geen middel worden om mensen te ontwikkelen richting werk, maa>>

Lees verder..
  • 14 Augustus 2018 om 11:55

Persbericht: RTB House wint Silver Stevieยฎ award voor innovatie

Amsterdam – 13 augustus 2018 - RTB Housewereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, is benoemd tot winnaar van de Silver Stevie® Award voor het meest innovatieve bedrijf van het jaar – in de categorie voor ondernemingen met maximaal 2.500 werknemers. Dat gebeurde tijdens de vijftiende editie van de jaarlijkse International Business Awards®.

287238 rtb%20house%20award%20%282%29 1355b9 large 1533908281

De International Business Awards (IBA) zijn ‘s werelds belangrijkste zakelijke awards. Elk individu en elke organisatie – waar ook ter wereld, zowel in de publieke als private sector, met en zonder winstoogmerk, groot en klein – mag nominaties insturen. De IBA ontving dit jaar inzendingen uit 74 landen.

De winnaars van de Stevie Awards werden bepaald aan de hand van de gemiddelde scores van meer dan 270 leidinggevenden van over de hele wereld, die deelnamen aan twaalf verschillende jury’s.

Een van de juryleden van de Stevie Awards zei: “RTB House focust zich duidelijk op de data- en algoritmegedreven marketingtechnologieën van de toekomst, die de volgende stap betekenen voor targeted customer marketing. Neurale netwerken en deep learning-architecturen zijn de nieuwe standaard als het gaat om het begrijpen van consumentendata en hebben geholpen om nieuwe kansen te benutten. Zelflerende algoritmen worden steeds belangrijker in een groot aantal branches en RTB House is een innovator op dat gebied. De technologie waar de organisatie aan werkt,>>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 21:00

Persbericht: Basisschoolleerlingen leren hoe ze de plasticsoep kunnen bestrijden

Amsterdam, 13 augustus 2018 – Namens de  Plastic Soup Foundation zullen  Hassan Slaby, beter bekend als Eman in de successerie Spangas op NPO3, en kinderpresentator Ruben Dingemans woensdag 15 augustus het eerste Plastic Soup-lespakket uitreiken aan juf Elsbeth van de Leidsehout School uit Leiden. Het lespakket is ontwikkeld voor leerlingen van groep 4 tot en met 8 om alles te leren over de plasticsoep. Het kwam onafhankelijk tot stand dankzij een gift van Aldi Nederland en is gratis te bestellen. De Leidsehout School was de eerste basisschool die het pakket bestelde. Inmiddels is het pakket door 800 scholen besteld.

Het lespakket is onderdeel van ‘De Wereld van OZ’: een nieuw digitaal platform voor kinderen, waarin ze actief worden meegenomen in een magisch-realistische wereld Onder Zee. Het pakket bevat onder meer een digitale lessenserie, het leesboek ‘Plasticsoep is troep’, een speciale editie van Kidsweek, echt plastic uit de oceaan bij Hawaï, actie- en opdrachtkaarten en posters. Verder bestaat het platform uit een website en een gelijknamige animatie, waarin de gevolgen van de plasticsoep op een speelse manier duidelijk worden gemaakt.

Het lespakket wordt uitgereikt tijdens het Plasticsoep Festival dat plaatsvindt in het Dolfinarium Harderwijk.  Op een speciale route door het park kom je oplossingen voor de plasticsoep tegen, een trash hunt, graffiti, de winkel van Oma Haai, een filmvoorstelling en nog veel meer.

Maria Westerbos, oprichter en directeur van de Plastic Soup Foundation: “Met de Wereld van OZ komt een langgekoesterde droom uit. Kinderen zijn heel belangrijk als we de oceaan en alle dieren daarin willen beschermen tegen nog meer plasticsoep. Dolfijnen, walvissen en nog heel veel andere dieren zien plastic aan voor voedsel en door het >>

Lees verder..
  • 13 Augustus 2018 om 20:00
โŒ