[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderPersberichten

Persbericht: Meeluisteren met de Belevingsvluchten rond Luchthaven LelystadΒ 

Den Haag, 25 mei 2018 – Woensdag 30 mei vliegt een Transavia Boeing 737-800 voor het eerst alle nieuwe vliegroutes van en naar Luchthaven Lelystad. Het zijn de ´belevingsvluchten´ op geringe hoogte, die VVD-minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur & Waterstaat) de omwonenden heeft beloofd. Bewoners kunnen zo zelf ervaren wat het betekent als Luchthaven Lelystad in 2020 de overloop van Schiphol wordt.

  • Op Sensornet.nl kan iedereen die dag de geluidsmetingen volgen die het Haagse meetinstituut doet in Biddinghuizen, Deventer, Dronten, Elburg, Lelystad, Nijbroek, Olst-Wijhe, Wezep en Zeewolde. Na de laatste vlucht, publiceert Sensornet direct de eindresultaten over die eerste vliegdag.
  • Via Sensornet.nl kunnen bewoners ook hun persoonlijke beleving van de geluidsmetingen weergeven door de app van Sound Appraisal op hun mobiel te installeren.
http://www.sensornet.nl/project/belevingsvlucht

MER milieueffectrapport
”Voor de uitbreiding van Luchthaven Lelystad is een milieueffectrapport (MER) opgesteld dat het geluid berekent”, zegt Ron Maas, directeur van Sensornet. ”De meetresultaten van aanstaande woensdag, maken direct inzichtelijk of er grote verschillen bestaan tussen de geluidsmetingen van de vliegtuigpassages en die MER-berekeningen. Onze metingen zijn technologisch goed en bieden objectieve transparantie. Persoonlijk ben ik ook benieuwd naar de beleving door bewoners via de app van Sound Appraisal. Onze samenwerking is nieuw en veelbelovend.”

Geluidsnet Lelystad
Luchthaven Lelystad gaat de capaciteitskrapte oplossen waar Luchthaven Schiphol mee kampt. Eerder in>>

Lees verder..
  • 25 Mei 2018 om 16:52

Persbericht: Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

Amsterdam, 25 mei 2018 – Er valt nog heel wat te verbeteren aan online formulieren op websites. Dat blijkt uit een onderzoek van Adobe onder ruim 1.000 consumenten in Nederland en België, uitgevoerd door Motivaction. De interactie tussen consumenten en bedrijven verloopt steeds meer online en in de meeste gevallen krijgen consumenten ergens in hun klantreis wel te maken met online formulieren. Hierbij kan het gaan om het registreren als klant of het aanvragen van aanvullende informatie of diensten. Wanneer de klantervaring bij het invullen van dergelijke formulieren negatief is, blijkt dit ook directe gevolgen te hebben voor het imago, de klanttevredenheid en de loyaliteit.

Online formulieren vaak bron van ergernis
Het moeten invullen van gegevens die niet relevant zijn voor de aanvraag is de grootste ergernis onder Nederlandse consumenten (40 procent). Ook storen consumenten zich aan het feit dat ze gegevens vaak opnieuw moeten invullen wanneer zij iets wijzigen in het formulier of een stap teruggaan in het aanvraag- of registratieproces (37 procent). Een veel genoemde klacht van consumenten is bovendien dat zij na het invullen van een online formulier automatisch worden aangemeld voor een nieuwsbrief (38 procent).

Klantverlies door slechte formulieren
Slechte online formulieren zorgen niet alleen voor ergernis, maar hebben ook een grote impact op het verloop van de klantreis. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat driekwart van de consumenten wel eens vroegtijdig is afgehaakt door een slecht online formulier. Ongeveer de helft (42 procent) van de consumenten geeft aan weleens geen klant te zijn geworden door een gebrekkig online formulier.

Ook andere belangrijke marketingdoelstellingen worden beïnvloed door de kwaliteit van online formulieren. Een overgrote meerderheid van de Nederlandse consumenten (89 procent) is van mening dat een goed online formulier >>

Lees verder..
  • 25 Mei 2018 om 15:05

Persbericht: IoT Awards 2018: Dit zijn de zes winnaars

Op 24 mei jongstleden zijn de winnaars van de eerste Nationale IoT Awards 2018 bekendgemaakt. In totaal hebben vijf organisaties de felbegeerde prijs voor het beste Internet of Things praktijkvoorbeeld mee naar huis genomen. Daarnaast werd een IoT Award uitgereikt aan de meest innovatieve organisatie en persoon van het jaar.

De prijsuitreiking vond plaats in het het Congrescentrum 1931 in Den Bosch, aansluitend op Nationale IoT Congres. De verkiezing van de beste use cases op het gebied van Internet of Things is een initiatief van IoTJournaal.nl, het grootste onafhankelijke kennisplatform over Internet of Things, samen met vooraanstaande organisaties die actief zijn in de IoT-markt. TV-journalist, spreker, schrijver en technologievolger Charles Groenhuijsen reikte de Awards uit.

Van monitoring van geneesmiddeltemperatuur bij patiënten thuis tot het opsporen van bagagekarretjes op luchthavens, het verbinden van auto’s met het internet en het uitrollen van sensoren in het elektriciteitsnetwerk om zo de Nederlandse energietransitie te faciliteren. Het zijn een paar van de use cases waar de jury de ultieme waardering voor heeft uitgesproken door hen een Nationale IoT Award toe te kennen.

De onafhankelijke jury heeft geen makkelijke taak gehad. In totaal hebben 45 organisaties in zes categorieën hun use case ingezonden. Daar zijn weer vijftien genomineerden en uiteindelijk zes winnaars uit gekozen. De winnaars per categorie:

IoT Use Case of the Year: Healthcare
  • MSD met Cold Chain Adherance Last Mile (CALM), monitoring van geneesmiddeltemperatuur bij patiënten thuis.
IoT Use Case of the Year: Mobility
IoT Use Case of the Year: Industry
  • Undagrid met monitoring van ongemotoriseerde ‘nomadische assets’ op luchthavens (zoals bagagekarren, vliegtuigtrappen en container-dolly’s).
IoT Use Case of the Year: Smart City
  • Ziut met de LoRa TeleController, een IoT-oplossing waarmee alle lichtmasten in gemeentes zijn te voorzien van connectiviteit.
IoT Use Case of the Year: Other
IoT Use Case of the Year: Other
IoT Innovator of the Year
  • Frank Bodewes, DSO Architect bij netwerkbeheerder Enexis.
Vooraanstaande bedrijven als partners

De IoT Awards 2018 worden breed gedragen door belangrijke partijen in de IoT-markt. Zo zijn het ICT-concern DellEMC en de operator Vodafone Principal Partners. Daarnaast worden de Awards ondersteund door Award Partners IBM, KPN en Tele2 en Award Endorsers Aerea en branchevereniging DHPA. Het evenement wordt door Heliview gedragen als Venue Partner.

Noot voor de redactie:

Meer informatie over de Nationale IoT Awards 2018? Mail of bel Fred Schuit, IoTJournaal: fred@iotjournaal.nl, +31(0)6-217 05 077.

Relevante links:

IoTJournaal: www.iotjournaal.nl.

Voor meer informatie over de winnaars, de genomineerden, de jury en de IoT Awards zelf: https://www.iotjournaal.nl/category/iot-awards/

De genomineerden: https://www.iotjournaal.nl/iot-awards-2018-de-nominaties-zijn-bekend/

IoT Congres 2018: https://iot.heliview.nl/



Voor meer fotomateriaal (gaarne fotocredits toekennen aan: Corporate Visual Communications):

https://corporatevisualcomm.smugmug.com/IoT/n-D9QkCN/
  • 25 Mei 2018 om 13:18

Persbericht: Burnt Oak Partners introduceert IT Due Diligence service voor fusies en overnames

IT Sourcing Consultancy Burnt Oak Partners lanceert de MAITA service (M&A IT Assessment). Met deze dienstverlening draagt BurntOak bij aan een succesvolle fusie of overname door professioneel Due Diligence onderzoek uit te voeren naar de IT van de over te nemen partij of die van de beide fusiepartners. De kwaliteit van de IT is in veel gevallen van grote invloed op het succes van de fusie of overname, maar zij wordt vaak helemaal niet, of te laat in het proces beoordeeld. Ook helpt het adviesbureau overnamekandidaten in de IT markt te selecteren en te valideren.



“De meeste fusies en overnames zijn financieel en juridisch gedreven; alle aandacht gaat uit naar omzet, commerciële contracten, kosten, etc. IT wordt veronachtzaamd, terwijl IT voor de meeste bedrijven cruciaal is. Achterhaalde, incomplete of niet-matchende IT kan een echte showstopper voor de transactie zijn. Het is zonde als je daar te laat achter komt.” Dat zegt Peter Overakker, partner bij Burnt Oak Partners Benelux (foto midden).

Burnt Oak Partners heeft vanuit diepgaande industrie-kennis veel ervaring met Due Diligence en met de relatie tussen IT en Business. Zo was het bedrijf betrokken bij de spraakmakende overname van Vanderlande Industries door Toyota Industries. Ook heeft het kantoor IT bedrijven in de Benelux en Scandinavië geholpen overnamekandidaten te selecteren en adviseert het Private Equity bedrijven met betrekking tot de IT markt.

René Baas (links op de foto), een van de andere partners, benadrukt het belang van een goed en tijdig IT Assessment bij M&As. “IT is bepalend voor de integratie van de bedrijfsprocessen van beide partners. Hoe eerder je zicht hebt op die omgevingen, hoe beter je het verloop van de integratie kunt plannen wat een directe invloed>>

Lees verder..

  • 25 Mei 2018 om 12:32

Persbericht: Microsoft AVG/GDPR mediakit – alle informatie op één plek

Vandaag (25 mei 2018) treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Microsoft heeft sinds de aankondiging veel vragen gekregen van klanten, partners en media. De nieuwe wetgeving is voor velen complex en het is lastig te voorspellen hoe groot de impact op organisaties in de praktijk zal zijn. In ons dagelijkse contact met media merken we op dat het een uitdagend onderwerp is om over te schrijven. De urgentie is bekend, het blijft echter vaak abstract bij gebrek aan concrete inzichten, ervaring met implicaties en vooruitzichten die tot de verbeelding van de lezer spreken.

Mocht je van plan zijn ook de komende tijd over de AVG te schrijven, dan ondersteunen we je graag met onze AVG/GDPR mediakit. Hierin vind je op één plek al onze materialen rondom dit thema: van podcasts en webinars tot onderzoeksresultaten, veelgestelde vragen, blogs en een praktische whitepaper.

In januari deelden we deze mediakit voor het eerst met je, sindsdien hebben we nieuwe materialen toegevoegd:

  • Tekst en video die beschrijven hoe multinational Perfetti Van Melle ervoor zorgt dat ze klaar zijn voor de AVG en daarnaast de wereldwijde organisatie efficiënter en beter laat werken.
  • Een artikel over hoe Abrona, een Nederlandse middelgrote zorgorganisatie, verrassend omgaat met de implementatie van de AVG.
  • Meerdere nieuwe blogs, waaronder de meest recente: ‘De AVG is een feit: wat te doen als je nog niet zo ver bent?’
  • Webinar van 24 mei waarin presentator Ben van der Burg in gesprek gaat met onder andere voetbalclub Ajax over de impact van de AVG op sportclubs.
Klik hier om naar de mediakit te gaan.

>

Lees verder..
  • 25 Mei 2018 om 12:26

Persbericht: Exxes en Xelion bieden innovatieve communicatie voor zorgsector

Exxes en Xelion gaan samen communicatieoplossingen aanbieden aan organisaties in de zorgverlening en verpleging. De samenwerking heeft geleid tot technologische innovaties zoals mobiele apps voor de communicatie en planning binnen zorgteams

Exxes is gespecialiseerd in ICT- en telecomoplossingen en bedient vooral organisaties in de verpleging en verzorging in Noord-Nederland. Samen met Xelion heeft Exxes gewerkt aan mobiele apps waarmee ambulante medewerkers makkelijker en zonder ingrijpende administratie kunnen communiceren met cliënten en collega’s.

Eenvoudiger zakelijke communicatie
Xelion heeft in de afgelopen jaren een nieuwe generatie mobiele apps ontwikkeld die het organiseren van zakelijke communicatie vereenvoudigen. Deze staan aan de basis van de apps van Exxes waarmee zorgmedewerkers naast het gebruik van chat en telefonie nu ook roosters kunnen inzien, hun beschikbaarheid in wijkteams eenvoudig aanpassen en privé en zakelijk scheiden. De apps zijn makkelijk te installeren en gebruikers kunnen gewoon bij hun huidige mobiele provider blijven.

De behoefte aan eenvoudige, laagdrempelige apps gericht op communicatie in de zorg is groot. Daarom heeft Exxes onderzocht hoe de apps van Xelion kunnen worden uitgebreid met functies zoals alarmering en uitgebreidere roosters. Toekomstige gebruikers zijn ook betrokken bij het ontwikkelen en implementeren van de nieuwe features.

Praktijksuccessen
De implementatie van de nieuwe manier van communiceren binnen zorginstellingen is inmiddels gestart. Apps in combinatie met cloudtelefonie spelen daarin een centrale rol. In nauwe samenwerking met zorgverlener Zorggroep Oude en Nieuwe Land in Steenwijk worden ruim 1.600 medewerkers op ruim 30 locaties voorzien een app voor onder meer telefonie, agenda en roosters. Deze is geïntegreerd met een app voor thuiszorgmedewerkers die zich nu eenvoudig kunnen inroosteren en or>>

Lees verder..

  • 25 Mei 2018 om 11:45

Persbericht: Nationale Postcode Loterij kiest voor PureCloud van Genesys

Naarden, 25 mei 2018 — De Goede Doelen Loterijen (Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij, VriendenLoterij) hebben gekozen voor het cloud communicatieplatform PureCloud van Genesys (www.genesys.com), wereldwijd marktleider in omnichannel-oplossingen voor customer experience en contact centers. Deze PureCloud omgeving wordt geleverd en geïmplementeerd door Genesys Partner Cloudoe.

“Omnichannel, innovatie en duurzaamheid: dat waren de belangrijkste redenen om te kiezen voor PureCloud van Genesys en voor Cloudoe,” aldus Roel Eleveld, hoofd Ledenservice van de Nationale Postcode Loterij. De organisatie verhuist in oktober naar een van de meest duurzame panden van ons land en het nieuwe communicatieplatform moet daarbij passen. “Werken in de cloud is het meest duurzaam. Daarnaast zochten we een partner die bij ons past – met Genesys en Cloudoe klikte het direct. En niet onbelangrijk: PureCloud heeft als platform alle functionaliteiten die wij nodig hebben en geeft ons straks een omnichannel portal met een compleet klantbeeld. Dat is belangrijk voor onze deelnemers én voor onze medewerkers.”

De samenwerking met Cloudoe bevalt prima. Eleveld: “Ze spreken onze taal en we maken graag gebruik van hun expertise. Bijvoorbeeld bij het verder praktisch invullen van voor ons geldende wet- en regelgeving over het Bel-me-niet-register en het recht van verzet. En we maken volop gebruik van hun ervaring en kennis, en die van Genesys, om waar mogelijk verbeteringsslagen te maken. Dat is voor ons heel waardevol en het maakt dat we vertrouwen hebben dat deze oplossing future proof is.”

Martien Verhoeven van Cloudoe: ”Onze aanpak voor de implementatie is heel pragmatisch. In workshops wordt met behulp van onze ‘best practices’ gezamenlijk het systeem ingericht. Hierdoor kunnen we zeer effectief te werk gaan en snel resultaat lev>>

Lees verder..
  • 25 Mei 2018 om 11:40

Persbericht: Dodore en Rabobank Foundation gaan boeren financieren met behulp van blockchaintechnologie

Amsterdam, 23 mei 2018 – Dodore, het bedrijf achter de Agri-wallet, start samen met Rabobank Foundation een pilot om boeren in Oost-Afrika toegang te geven tot financiering en daardoor bij te dragen aan een beter leven. Samen ontwikkelen ze een platform gebaseerd op blockchaintechnologie, dat kleinschalige boeren toegang biedt tot financiering. Rabobank Foundation investeert hierin, omdat het de transparantie in de keten verhoogt en de boeren via de Agri-wallet de gelegenheid krijgen om te sparen voor inputs, zoals zaden en meststoffen.

Blockchaintechnologie voor financiering
De Agri-wallet is een platform waarop fondsen uitsluitend zijn te gebruiken voor landbouwactiviteiten die inkomsten genereren – oftewel het zogenaamde oormerken. Dit helpt boeren inkomsten te sparen, hun financieringskosten te verlagen en volledige financiële inclusie te bereiken.



Sijmen de Hoogh, medeoprichter en CEO van Dodore: “Als de achterliggende technologie van cryptocurrency’s komt blockchain vaak negatief in het nieuws. De Agri-wallet is een mooi voorbeeld van een blockchainplatform dat ook voor traditionele financiële instanties interessant is. Dat is goed nieuws, want door de groeiende wereldbevolking moet de landbouwproductie de komende jaren met honderd procent verhoogd worden zónder meer oerwouden te kappen. Met de Agri-wallet willen wij dit mede mogelijk maken en de samenwerking met Rabobank Foundation is daarbij van groot belang. Door hun steun kunnen we nu boeren leningen verschaffen via onze Agri-wallet.”

Madelon Pfeiffer, programmamanager Afrika van Rabobank Foundation: “Rabo>>

Lees verder..

  • 24 Mei 2018 om 20:07

Persbericht: RETN breidt netwerk in Amsterdam uit met netwerk PoP in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter

Amsterdam, 24 mei 2018 – RETN, een snelgroeiende internationale netwerk service provider die afgelopen jaar zijn Benelux kantoor in Amsterdam vestigde, heeft bekendgemaakt een nieuwe Point-of-Presence te lanceren in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter – een datacenter met een strategische ligging in het zakendistrict in Amsterdam Zuidoost. RETN verwacht dat de strategische locatie plus de infrastructurele kenmerken van Datacenter.com AMS1 interessant zijn voor onder andere internationaal opererende enterprises, cloud service providers (CSP’s), en online gaming providers.

RETN heeft internationaal meer dan 220 netwerk Points-of-Presence (PoP’s) die 36 verschillende landen en drie continenten met elkaar verbindt. Het bedrijf heeft een uitgebreid Europees netwerkbereik in onder andere de CEE en CIS landen, alsook in Rusland. De laatste jaren heeft RETN zijn netwerk daarnaast verder uitgebreid in Azië en Noord-Amerika. De opening van RETN’s Benelux kantoor in Amsterdam in 2017 past in de expansieplannen die het bedrijf heeft in Europa. De geplande netwerkuitbreiding met een PoP in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter zorgt voor een verdere uitbreiding van de connectiviteitsopties van RETN’s netwerk in de Amsterdamse regio en daarbuiten.

“Amsterdam is geografisch gezien zeer belangrijk voor RETN,” zegt Tony O’Sullivan, Chief operating Officer (COO) van RETN, die gestationeerd is in Hong Kong. “De Nederlandse hoofdstad is een van de belangrijkste internetknooppunten ter wereld. Dat heeft zijn aantrekkingskracht op bedrijven uit uiteenlopende business sectoren die hun connectiviteit willen uitbreiden in een stabiele en business-vriendelijke omgeving, op een locatie waar tegemoet wordt gekomen aan al hun zakelijke behoeften waar>>

Lees verder..

  • 24 Mei 2018 om 18:29

Persbericht: Gemeente Hilversum selecteert Telindus voor netwerk van de toekomst

Utrecht, 24 mei 2018Gemeente Hilversum heeft voor de ontwikkeling, implementatie en het onderhoud van haar nieuwe netwerkomgeving gekozen voor Telindus. Het netwerk wordt gebaseerd op de Digital Network Architecture van Cisco, en wordt geleverd, geïmplementeerd en vervolgens voor een deel ook beheerd door Telindus. Met deze software defined en innovatieve netwerkomgeving zet de gemeente Hilversum een eerste stap naar het intuïtieve netwerk van de toekomst.

De gemeente Hilversum ziet verschillende ontwikkelingen op zich af komen die de organisatie ertoe dwongen de netwerkomgeving tegen het licht te houden. Door koppelingen met ketenpartners, het toenemend aantal mobiele devices, het streven naar serviceoptimalisatie en de sterke focus op informatiebeveiliging, concludeerde de gemeente dat het bestaande netwerk niet meer voldoet. Men startte een aanbestedingstraject waarin robuustheid, performance, beveiliging en eenvoudig beheer belangrijke eisen waren. Tevens zocht de gemeente Hilversum naar een strategische partner die het mogelijk maakt door te groeien naar een professionele dienstverlener. Met de Cisco Digital Network Architecture haalt de Noord-Hollandse gemeente een innovatieve netwerkoplossing in huis en met Telindus is zij verzekerd van de juiste kennis, service en support.

Flexibel en robuust
“Burgers en bedrijven moeten erop kunnen vertrouwen dat wij hun gegevens op een veilige manier verwerken”, legt ICT-adviseur Remco Hooijmans van de gemeente Hilversum uit. “Tegelijkertijd zien we het verkeer op ons netwerk drastisch toenemen. Enerzijds door de opkomst van mobiele devices en applicaties, anderzijds door de steeds intensievere samenwerking met ketenpartners waarmee data en systemen gedeeld moeten w>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 17:33

Persbericht: Ubuntushop.eu opent een pagina om open source besturingssystemen te testen

Ubuntushop.eu heeft een pagina online gezet waarop men vrije software computer-besturingssystemen, zoals ubuntu of linux-mint, live kan testen in een browser. Dit kan met een pc, tablet of smartphone.

Op deze manier kunnen potentiële klanten eens proeven van het gebruiksgemak  die linux computers bieden.

Men kan kiezen tussen de volgende systemen: ubuntu 18.04, kubuntu 18.04, Linux-mint en Elementary Os. Sessies kunnen maximum 5 minuten duren.

https://www.ubuntushop.be/index.php/test-ubuntu.html



Dit remote systeem is ook te gebruiken voor bv telewerken of uw ubuntu/linux-mint computer over te nemen vanop afstand. Geen enkele software nodig, enkel een webbrowser. Je krijgt dan netjes het inlogscherm van Uw computer of notebook.

Verder is het notebook gamma uitgebreid met enkele toestellen met dual vga (nvidia-intel) en  een Ubuntu Fairphone.

Enkele nieuwe add-ons zijn ook beschikbaar voor iedere computer: de Tails en Kali-light live boot optie en de site blocker (om bv facebook te blocken in&out)

Volledige info: https://www.ubuntushop.eu


  • 24 Mei 2018 om 17:24

Persbericht: VODAFONEZIGGO REIKT 'SPECIAL RECOGNITION AWARD' UIT AAN INTO VOOR SIGNIFICANTE GROEI IN CLOUD PRODUCTIVITEITS OPLOSSINGEN

Donderdag 24 mei 2018, BREDA – Gisteravond tijdens het Vodafone Business Partner of the Year Event 2018 in Amsterdam heeft INTO de Special Recognition Award mogen ontvangen. INTO krijgt deze erkenning vanwege haar grote cloud acceleratie in de afgelopen periode. Met haar slagkracht in de markt en unieke IoT oplossingen, heeft INTO laten zien ook op het gebied van cloud communicatie een sterke partner te zijn. 

Edwin Hageman, CEO van INTO: “We zijn zeer vereerd met deze award van VodafoneZiggo. Wij zien dit als erkenning voor onze visie op geïntegreerde communicatie- en werkplekoplossingen waarbij de specifieke klantsituatie van vandaag en morgen centraal staat. Met onze brede kennis van cloud gebaseerde communicatie- en informatieoplossingen en onze nieuwe, unieke Cloud Expeditie methodiek, kunnen wij onze klanten uitstekend begeleiden in hun reis naar de veilige, digitale werkomgeving inclusief productiviteit boost. INTO simplificeert complexe cloud technologie, waardoor het bereikbaar wordt voor MKB Nederland. Ik wil graag langs deze weg al onze klanten en VodafoneZiggo bedanken voor hun vertrouwen.”

Michiel Janssen CCO bij INTO: “In het bijzonder zijn we trots op de IoT klanten die we afgelopen jaar hebben geadviseerd over INTO's dienstverlening en de communicatietechnologie van VodafoneZiggo. Wij zien deze award dus ook als een reflectie voor de hoge klanttevredenheid en innovatiekracht van onze klanten.”

Al jarenlang zijn INTO en VodafoneZiggo strategische business partners, die tegenwoordig steeds meer gericht zijn op het gezamenlijk begeleiden van onze klanten in hun reis naar de digitale werkomgeving. Als Vodafone Strategic Partner en CIP Partner kan INTO haar klanten over het hele zakelijke portfolio van VodafoneZiggo adviseren, implementeren en onderhouden, steeds vaker verrijkt met diverse oplossingen voor Online Werken zoals een Cloud Readiness Scan en Adoptie Consultancy.

INTO is inmiddels al meerdere malen uitgeroepen tot business partner van het jaar bij ondermeer Vodafone, KPN, T-Mobile en Tele2.

Voor meer informatie: www.into.nu

Einde persbericht

Over INTO
INTO is de Cloud Service Enabler die Ondernemend Nederland laat profiteren van de digitale werkomgevingsmogelijkheden van vandaag en morgen. INTO biedt alle bouwblokken voor een digitale werkomgeving: van communicatie, tot infrastructuur, van digitale werkplek tot hardware.

Door nauwe samenwerking met onze Triple A partners en onze krachtige franchise-formule, komen we tot innovatieve oplossingen waardoor organisaties nóg slimmer kunnen samenwerken. Een complexe wereld transparant en toegankelijk maken staat daarbij centraal. Wij noemen dit: ‘Simplicity as a Service’.

INTO is de grootste B2B leverancier van Nederland voor Telecom en Cloud Based werkomgevingen. De 50 franchise-ondernemers zorgen voor een landelijke dekking en zijn altijd dichtbij de klant. Samen zorgen we ervoor dat klanten zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn: ondernemen.

INTO laat het werken.
www.into.nu

Contactpersoon voor pers en media:
Corina Kuijlen
+31 (0)88-7777094 
marketing@into.nu

Meer informatie zoals hoge resolutie foto’s: http://into.nu/perscenter-into
  • 24 Mei 2018 om 17:00

Persbericht: ValidSign benoemt Robin Hollink tot Chief Information Security Officer

Deventer, 24 mei 2018 -- ValidSign, specialist op het gebied van rechtsgeldig digitaal ondertekenen, heeft Robin Hollink benoemd tot Chief Information Security Officer (CISO). Als ervaringsdeskundige op het gebied van informatiebeveiliging zal hij zowel een controlerende als adviserende rol vervullen binnen ValidSign.

Robin Hollink Beveiliging en privacy – zoals de privacywetgeving (AVG/GDPR) en de daarbij behorende eisen - hebben binnen organisaties de hoogste prioriteit.
Robin Hollink heeft in het verleden onder andere diverse managementfuncties vervuld bij IT-dienstverlener Pink Elephant. Die carrière sloot hij af als Manager Quality Assurance. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de kwaliteitssystemen van Pink, waaronder het Information Security Management System dat voldoet aan de standaard voor informatiebeveiliging ISO27001.
Robin Hollink: “Bij ValidSign blijf ik als Chief Information Security Officer in dat vakgebied actief. Zo zal ik ondersteunen bij vraagstukken over informatie­beveiliging en kwaliteitsmanagement zoals de implementatie van ISO27001 en ISO9001.

ValidSign biedt met zijn cloudoplossing de meest veilige omgeving om opdrachtgevers en hun klanten digitaal te laten ondertekenen. Informatiebeveiliging is cruciaal voor onze dienstverlening! De benoeming van een CISO past dan ook volledig in onze strategie”, stelt John Lageman, CEO ValidSign.

ValidSign, Bergweidedijk 42, 7418 AA  Deventer.
Tel: 085 303 3676, E-mail:
info@validsign.nl,

  • 24 Mei 2018 om 16:26

Persbericht: Polycom lanceert nieuwe cloud-dienst waarmee klanten de technologie in hun vergaderruimte kunnen meten en beheren

Amsterdam, 24 mei 2018 Polycom onthult vandaag zijn unified cloud solutions-strategie, genaamd Polycom Cloud Services, en lanceert Polycom Device Management Services (PDMS). Deze dienst levert zakelijke klanten nieuwe mogelijkheden om hun telefoons te beheren en meten. Als marktleider met meer dan 15 miljoen desktop- en vergadertelefoons, wordt Polycom’s aanwezigheid in bedrijven en service providers aangevuld door de mogelijkheid om het beheer en update-opties te stroomlijnen en vereenvoudigen.

Polycom kondigt ook aan dat het in de komende maanden het uitbrengen van nieuwe cloud-oplossingen voort te zetten en nieuwe diensten voor solution providers toe te voegen. Deze nieuwe diensten vereenvoudigen het lifecycle-beheerproces van audio-apparaten. Dit doen ze door de cloud in te zetten om de groeiende complexiteit te beheren, monitoren en meten.

“Vandaag de dag communiceren internationale bedrijven en teams steeds meer via verschillende vergaderruimtes over de hele wereld. De vergadertechnologieën innoveren in razend tempo, evenals de complexiteit hiervan,” aldus Mary McDowell, CEO van Polycom. “Polycom Cloud Services biedt klanten unieke, informatieve en actiegerichte data die het voor IT-professionals mogelijk maakt om inzicht te krijgen in de waarde van hun vergaderruimtes, en smart-technologie-keuzes te maken die leiden tot een leuke en productieve vergadering voor hun werknemers.”

Dit zijn de nieuwe Polycom Cloud Services voor zakelijke klanten en service providers:

Zakelijke klanten
PDMS for Enterprise maakt het voor IT-professionals mogelijk om vanaf één cloud-portal eenvoudig en probleemloos hun audio-apparaten te beheren, waaronder bureautelefoons en telefoons voor vergaderzalen. Met het PDMS-E-portal kunnen bedrijven audio-apparaten updaten en beveiligen, ongeacht he>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 16:21

Persbericht: Denit en inQdo beginnen strategisch partnerschap

De IT-firma’s Denit en inQdo zijn in april 2018 een strategisch partnerschap aangegaan, zodat zij klanten kunnen ondersteunen bij hun transformatie naar de AWS cloud.

Denit is de managed multi-cloud provider voor ISV’s (Independent Software Vendors) en is gespecialiseerd in het leveren van betrouwbare en veilige cloud oplossingen voor bedrijfskritische applicaties. inQdo B.V. is een gecertificeerd AWS partner en onder andere gespecialiseerd in het transformeren van (on premise) systemen naar de AWS cloud.

Edwin Cornelissens, Managing Director van Denit: “Sinds 1999 ondersteunt Denit ISV’s met het hosten en beheren van high-performance en hoog beschikbare IT-infrastructuur. Onze klanten zijn technische organisaties en zijn goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt. Als multi-cloud provider, speciaal gericht op ISV’s, wordt er van ons verwacht dat wij alle ins- en outs kennen van AWS als platform. Om die kennis te waarborgen zijn wij de samenwerking met inQdo aangegaan. Zij bieden meer dan 8 jaar aan kennis en ervaring.”

De samenwerking tussen Denit en inQdo biedt ISV’s de mogelijkheid om maximaal te profiteren van de 24/7 managed service expertise van Denit en de AWS-kennis van inQdo.

Bart Boonen managing partner van inQdo: “Effectieve en succesvolle zakelijke cloud-strategieën houden zowel rekening met platformen als met uitvoerende personen, en met de manier waarop ze samenkomen om krachtige end-to-end cloud oplossingen mogelijk te maken. Wij geloven sterk in de kracht van samenwerking en zijn verheugd om samen met Denit een nieuwe generatie zakelijke cloud oplossingen te bieden en klanten te helpen bij de realisatie van nieuwe cloud innovaties.”

Over Denit
Denit is een managed cloud solution provider uit Amsterdam. Klantgerichtheid, proactiviteit en ontzorging zitten in het DNA. Sinds 1999 helpt Denit>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 16:16

Persbericht: AVG-boetes in Europa lastig verzekerbaar

Rotterdam, 24 mei 2018 – Civielrechtelijke boetes voor schending van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die op 25 mei ingaat, zijn binnen Europa vooralsnog alleen met zekerheid verzekerbaar in Finland en Noorwegen. In Nederland is dekking voor een AVG-boete niet vanzelfsprekend. Strafrechtelijke boetes zijn vrijwel nooit verzekerbaar. Daardoor lopen talloze Europese organisaties het risico op forse financiële verliezen.

Dat blijkt uit onderzoek van risico- en verzekeringsadviseur Aon en advocatenkantoor DLA Piper naar de verzekerbaarheid van AVG-boetes in Europa en van gevolgschade voor zaken als gerechtelijke procedures, onderzoeken en claims. Ter vergelijk werd ook de verzekerbaarheid van andere overheidsboetes onderzocht. De resultaten van het onderzoek zijn gebundeld in de handleiding ‘The price of data security’ (De prijs van gegevensbeveiliging).

Met de ingang van de AVG lopen organisaties een aanzienlijk groter risico bij het beheren en opslaan van hun persoonsgegevens. Boetes voor schending van de bepalingen die in de AVG zijn opgenomen kunnen oplopen tot 20 miljoen euro of 4 procent van de wereldwijde jaaromzet van een bedrijf of bedrijvengroep. Daar komt bij dat eventuele negatieve publiciteit veel schade aan de reputatie en daarmee de marktpositie van een bedrijf kan aanbrengen.

Beeldmateriaal
Onderstaande afbeelding is te downloaden via deze link.



Zelf straffen opleggen
Hoewel administratieve boetes onder de AVG civielrechtelijk van aard zijn, mogen Europese lidstaten onder de AVG ook zelf straffen opleggen vo>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 15:45

Persbericht: Burger verwacht hetzelfde serviceniveau van publieke sector als van online retail

‘s-Hertogenbosch — 24 mei 2018 Uit het wereldwijde burgerbetrokkenheidsonderzoek van SAP SE  (NYSE: SAP) blijkt dat burgers hetzelfde serviceniveau van organisaties in de publieke sector verwachten als van online retailers. Het onderzoek geeft inzicht in hoe de publieke sector beter in verbinding kan staan met burgers. Zo blijkt dat vooral generatie Z alleen bereid is om nieuwe technologieën te gebruiken wanneer het gebruik hiervan duidelijke voordelen biedt. Een andere voorwaarde die deze generatie stelt is dat hun data veilig is. Het onderzoek werd uitgevoerd onder vijfhonderd respondenten uit vijfenveertig verschillende landen, waaronder Nederland, tijdens het South by South West festival in Austin, Texas.

Burger verwacht optimale digitale services
Het onderzoek toont aan dat wanneer publieke organisaties de mobiele gebruikerservaring van openbare diensten verbeteren, burgers de service sneller gaan gebruiken en online services sneller aanbevelen. Nederlanders beoordelen digitale burgerservices als goed en staan hiermee op een tweede plaats. Ze vinden dat de digitale services van de publieke sector meerwaarde bieden en bevelen deze bij anderen aan. Daarnaast vindt de meerderheid van de Nederlandse respondenten dat de services tijd besparen. Buurland België scoort echter laag en staat als één na laatste op de lijst.

Generatie Z: verstandige en voorzichtige digitale burgers
Het onderzoek beschrijft een groeiende terughoudendheid onder generatie Z om nieuwe technologieën te omarmen, terwijl het de meest technologisch onderlegde generatie is. Wanneer de meerwaarde van een technologie duidelijk is en gegevensbeveiliging gegarandeerd is, stapt deze generatie wel sneller over op nieuwe technologieën. Generatie Z betreft ook de meest voorzichtige online gebruikers. Hun >>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 15:39

Persbericht: Onafhankelijk onderzoeksbureau noemt Bynder β€˜strong performer’

Amsterdam, 24 mei 2018 –  Bynder, marktleider op het gebied van digital asset management (DAM), maakt vandaag bekend dat het als ‘strong performer’ wordt benoemd in de nieuwste Forrester Wave.

In het Forrester-rapport Digital Asset Management for Customer Experience, Q2 2018 wordt Bynder geprezen om zijn eenvoudige interface en de usability. Forrester noemt Bynder in het rapport een goede keuze voor bedrijven die prijs stellen op een gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide mogelijkheden zonder fratsen. Daarnaast is er lof voor Bynder’s begeleiding van bedrijven die het product eerst op een afdeling willen testen en vervolgens voor een volledige uitrol kiezen.

Oplossing voor branchewijde problemen
“Voor ons bevestigt dit rapport dat we qua innovaties goed bezig is,” aldus Chris Hall, CEO van Bynder. “We werken voortdurend aan het gebruiksgemak en toegankelijkheid van onze software. We zijn daarom trots op deze erkenning door Forrester. En natuurlijk blijven we nauw samenwerken met onze klanten om pijnpunten te identificeren. Daarnaast werken we hard aan nieuwe features om branchewijde problemen op te lossen.”

Overname grootste concurrent
Begin dit jaar  nam Bynder een van zijn grootste concurrenten over, waarna integraties met  HootsuiteSalesforceAdobe Creative Cloud en 
  • 24 Mei 2018 om 13:36

Persbericht: Box kondigt multizone opslagmogelijkheden voor Box Zones aan

Amsterdam, 24 mei 2018 — Box, Inc. (NYSE: BOX), een toonaangevend bedrijf in cloud content management, heeft vandaag op Box World Tour Europe multizone ondersteuning voor haar vlaggenschip Box Zones aangekondigd. Gebruikers krijgen hierdoor de mogelijkheid hun gegevens in een van de zeven bestaande zones van Box op te slaan en hier naadloos vanuit één Box-omgeving mee te werken. Box Zones werd in 2016 voor het eerst geïntroduceerd en bracht een omwenteling op het gebied van cloud content management teweeg, doordat klanten voor het eerst de mogelijkheid kregen hun gegevens in een regio naar keuze op te slaan. Tegenwoordig hebben we te maken met veranderende en steeds complexere, wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van regelgeving en compliancy. Box maakt het voor bedrijven mogelijk om nog meer controle te hebben over de locatie van waar hun gegevens worden opgeslagen en biedt gebruikers een probleemloze samenwerkingservaring, ongeacht waar ze werken.

"Het bedrijfsleven heeft nog nooit zo een hoog tempo gehad. Tegelijkertijd zorgen wijzigingen in de regelgeving, zoals de AVG, en het voortdurend veranderende security landschap voor meer complexiteit, waardoor het steeds moeilijker wordt om een digitale werkplek in te richten waar werknemers>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 13:35

Persbericht: NetApp reikt Partner Awards 2018 uit

Schiphol-Rijk NetApp heeft de winnaars van zijn Partner Awards 2018 bekendgemaakt, waarmee het bedrijf de partners bedankt met wie het in het afgelopen jaar bijzonder succesvol samenwerkte. De Partner Awards werden uitgereikt in zeven verschillende categorieën, waaronder Distributor of the Year FY18, Enterprise Partner of the Year en Commercial Partner of the Year.

Op 23 mei stond Papa’s Beach House in Hoofddorp in het teken van het jaarlijkse Channel Kick-Off-event van NetApp. De leverancier van software, systemen en services voor on-premise- en clouddatabeheer en -opslag heeft een belangrijke rol weggelegd voor samenwerking met partners. De Partner Awards zijn dan ook een blijk van erkenning voor de voortdurende bijdrage die partners aan NetApp leveren.

Winnaars NetApp Partner Awards 2018 – Nederland

Distributor of the Year FY18 – Tech Data (PR)
Ondanks een enerverend jaar – door wijzigingen op personeelsvlak en de integratie van Avnet en Tech Data – wint Tech Data dit jaar opnieuw de prijs voor Distributor of the Year FY18, voor de zevende keer op rij. Als internationaal distributeur biedt Tech Data Nederlandse resellers een compleet aanbod op het gebied van ICT, telecom, consumentenelektronica en professionele AV-oplossingen. Het bedrijf wint de prijs door de enorme veerkracht van het team en de mogelijkheden die Tech Data kan bieden voor de uitrol van de BIG 3-strategie van NetApp.

Enterprise Partner of the Year 2018 – Telindus (PR)
Als onafhankelijk specialist en leverancier op het gebied van access-, connectivity- en datacenteroplossingen in combinatie met managed services en multi-vendor support, laat Telindus voor het derde jaar op rij zien dat een ‘double digit’-groei nog steeds mogelijk is. Het sterke salesteam binne>>

Lees verder..
  • 24 Mei 2018 om 13:33
❌