[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

๐Ÿ”’
โŒ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren โ€” 22 September 2017Persberichten

Persbericht: NextStep: hรฉt event voor Digitale Transformatie en Low-Code op 10 oktober

Utrecht, 22 september 2017 – Op dinsdag 10 oktober wordt het jaarlijks terugkerende NextStep Benelux event georganiseerd, hét event omtrent digitale transformatie met Low-Code. Door nieuwkomers op de markt en trends als Artificial Intelligence, Internet of Things en Machine Learning wordt iedere organisatie uitgedaagd om te innoveren. Hoe sneller het innovatievermogen, des te beter de concurrentiepositie van organisaties. Met dit event helpt OutSystems bedrijven om innovatie in de volgende versnelling te zetten. Koplopers in digitale transformatie delen hun visie en best practices. Daarnaast inspireren zij de bezoekers, voor wie na NextStep geen dag meer hetzelfde zal zijn. Paneldiscussies, expertsessies en hands-on Low-Code trainingen maken het programma compleet.

Rob van der Zande, Director Operations van Scildon (voorheen bekend als Legal & General), neemt het publiek mee op innovatiereis. Bij deze verzekeringsmaatschappij is het pensioensysteem in minder dan 12 maanden opgezet, waarmee de operationele kosten met 50 procent zijn gedaald. Ook softwareleverancier van informatiesystemen Promedico is van de partij. ICT Program Director Marcel Bos legt uit hoe deze organisatie de perfecte Digital Experience voor klanten realiseerde. Leer van hun bedrijfsherstructurering waardoor de processen en klantwensen naadloos op elkaar aansluiten.

Naast Scildon en Promedico ICT, zijn er sprekers aanwezig van IBM, Advanced Programs, Randstad, WoningNet, e-Court en Noesis die hun learnings van digitale transformatie delen. Bezoekers beschikken na NextStep over de perfecte basis voor het accelereren van bedrijfsinnovatie met de inzet van Low-Code. Met een vol programma belooft het event ook dit jaar weer een succes te worden. Bekijk hier de video-aankondiging van het event.

>>

Lees verder..

  • 22 September 2017 om 17:27

Persbericht: Appronto neemt belang in integratie specialist Cloud Connectors

Mendix expert Appronto heeft een aanmerkelijk belang in cloud integratie specialist Cloud Connectors genomen. Cloud Connectors is een integratiespecialist uit Capelle a/d IJssel die zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld tot expert op het gebied van het Dell Boomi cloud-integratieplatform. Met deze stap verbreedt Appronto haar portfolio om klanten snel en efficiënt te voorzien van applicaties en bijbehorende integraties tussen deze applicaties en andere on-premise en cloud omgevingen. Beide partijen werken momenteel op een aantal projecten al nauw samen en zien grote synergievoordelen.

Het Dell Boomi platform wordt al 4 jaar op rij door Gartner aangemerkt als leider op het gebied van Enterprise Integration Platform as a Service (iPaaS). Cloud Connectors was een van de eerste Nederlandse leveranciers van het cloud-integratieplatform. Het platform biedt oplossingen voor Integratie, API Management, EDI Management, Master Data Management en Workflow.

De moderne architectuur van Dell Boomi maakt het mogelijk om alle soorten integratieprocessen te verzorgen - tussen cloud platformen, SaaS applicaties en on-premise systemen. Met de snelle, visuele manier van ontwikkelen heeft Cloud Connectors recent onder andere portemonneeproducent Secrid voorzien van zo’n vijftig applicatie-integratieprocessen, waaronder het online-e-commerceplatform Shopify, Netsuite, MySQL en Oracle databases en de storelocator.

Secrid kiest integratie platform Dell Boomi https://www.computable.nl/artikel/nieuws/infrastructuur/6196258/250449/secrid-kiest-integratieplatform-van-dell-boomi.html

Actief onder eigen label
Cloud Connectors blijft actief onder haar eigen merknaam. Oprichter en CTO Sjaak Overgaauw hierover: “We zijn een echte expert op ons vakgebied. De naam Cloud Connectors vertelt ons verhaal en het merk wordt goed herkend in de markt. De samenwerking met Appronto zorgt er voor dat we onze organisatie en operatie klaar maken om de groei nog verder te versnellen.”

Appronto is Mendix expert en richt zich op de realisatie en beheer van innovatieve bedrijfsapplicaties op basis van het Mendix platform. Ze realiseerde onder andere applicaties voor ING, Arbo Unie en Enexis, maar ook complete innovatieplatformen voor o.a. Nederlands grootste crowdfundplatform Collin Crowdfund.

Managing Director Bas van der Horst ziet de samenwerking van beide organisaties als een logische stap: “In de basis zijn Cloud Connectors en Appronto soortgelijke organisaties. We zijn experts op onze vakgebieden en doordat we gebruik maken van de modernste technieken zorgen we ervoor dat onze klanten sneller een flexibele oplossing hebben tegen lagere kosten.”

Appronto neemt belang in integratie specialist Cloud Connectors

  • 22 September 2017 om 17:08

Persbericht: 100% netspanning, het belang van een UPS

Een UPS (Uninterruptible Power Supply) is een voeding die ononderbroken spanning levert aan achterliggende apparatuur. Als de spanning van het net is gevallen, verzorgt de UPS de voeding in de eerste paar minuten. Daarna neemt normaal gesproken het noodstroomaggregaat dat over. De juiste keuzes bij UPS systemen vraagt om deskundigheid, die zowel door sprekers als exposanten van het IT Room Infra event geboden wordt. De experts helpen u met een UPS de downtime te minimaliseren of gewoon niet te laten gebeuren.

In de presentatie van Patrick Bast, General Electric, geeft de spreker u handvatten mee omtrent de keuze voor een UPS systeem, modulair of juist niet? Er wordt besproken wat de beste oplossing is voor u en voor uw klant. Er wordt ingegaan op verschillende drijfveren voor het investeren in een UPS-systeem – met name betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Het verschil tussen theorie en praktijk komt daarbij aan de orde.

Dennis Klein van Socomec gaat in op het onderhoud aan een UPS. Is dat noodzakelijk of een optie? Met de focus op onderhoud kijkt de spreker ook juist naar de toekomst van UPS onderhoud. Blijft preventief onderhoud bestaan, stopt onderhoud in zijn geheel, of gaan we naar een run to failure van onderdelen in de UPS? De voortschrijdende techniek laat verschillende van deze varianten toe. De spreker plaatst dit in de context van uw praktijk.

Bekijk hier het totale programma en meld u aan voor een bezoek.

  • 22 September 2017 om 13:57

Persbericht: Drie Nederlandse Cyber Security bedrijven bundelen kennis over de toekomst van Cybersecurity

Den Haag, 21 september 2017 - BitSensor, Cybersprint en RedSocks Security bundelen op 28 september hun kennis en expertise in een seminar over de toekomst van nieuwe generatie cyberrisico’s: Hoe kunnen organisaties zich weren tegen de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van ‘Next Gen Cyber Risks’? Het initiatief wordt gestart in het kader van de Cyber Security Week, de week waarin Den Haag bol staat van meer dan 80 internationale evenementen over Cybersecurity.

Cyber Risks evolueren snel
Meer bedrijven krijgen te maken met de regels omtrent Cyber Security. De huidige wetgeving noodzaakt bedrijven om zich goed te beschermen tegen de steeds veranderende gevaren van cyberaanvallen. Recente voorbeelden als Wannacry en Petya, die uitgebreid zijn uitgemeten in de internationale media, wijzen erop dat het vaak moeilijk is om goed in te spelen op het veranderende digitale landschap. Cyber Threat Intelligence en Digital Risk Monitoring kunnen bijdragen aan een groter bewustzijn van actuele Cyber risico’s.

Seminar Next Gen Cyber Risk
Voor het seminar ‘Next-Gen Cyber Risk’ delen drie vooraanstaande partijen op het gebied van Cyber Security hun kennis en expertise met de gasten. In de dagelijkse praktijk werken zij aan het beschermen van grotere organisaties en komen op hun pad veel nieuwe vormen van Cyber Risks tegen. Voor de bezoekers van dit seminar hét moment om diep in te gaan op de ‘ins and outs’ van deze nieuwe generatie Cyber Risks. 

Nederland meer Cyber secure!
Alle drie de bedrijven zijn lid van The Hague Security Delta, het toonaangevende Cyber Security cluster van Europa. Hierin werken ze samen om Nederland en de wereld meer ‘cyber secure’ te maken. Deze missie wordt kracht bijgezet door het organiseren van dit evenement waarin ze hopen op een levendige discussie waarin veel organisaties kunnen worden geholpen met nieuw>>

Lees verder..
  • 22 September 2017 om 13:33

Persbericht: Acto ontwikkelt next generation ERP-software met Thinkwise low-code platform

Apeldoorn, 22 september 2017 – Acto, softwareleverancier voor de installatie- en bouwbranche, gebruikt het low-code platform van Thinkwise om de ERP-software van de toekomst te ontwikkelen. Het bedrijf koos voor deze nieuwe ontwikkelstrategie om een modelgedreven en toekomstvast fundament te leggen voor flexibel aanpasbare ERP-software.

Acto ontwikkelt en levert een compleet pakket aan ERP-software voor project- en servicemanagement voor bedrijven in de bouwsector. Volgens Willem Verhoef, mede-eigenaar en directeur van het bedrijf, waren de snel veranderende markt en toenemende digitalisering belangrijke redenen om met Thinkwise in zee te gaan. “Ik verwacht dat ERP-systemen de komende vijf jaar evenveel gaan veranderen als in de afgelopen twintig jaar,” zegt Verhoef.  “ERP-systemen moeten flexibeler integreren met andere systemen, omgaan met gegevens vanuit sensortechnologie, ondersteuning bieden voor predictive mainten>>

Lees verder..
  • 22 September 2017 om 11:51

Persbericht: Resello, Yourhosting en Interxion openen tweede Azure Stack Experience Center in Amsterdam

Resello, leverancier van clouddiensten voor IT-dienstverleners, heeft samen met hosting- en cloudprovider Yourhosting een tweede Azure Stack Experience Center geopend op de datacentercampus van Interxion bij Amsterdam. Het eerste Experience Center staat in Zwolle. Bedrijven kunnen er ervaren hoe Azure Stack hen helpt meer uit bestaande en nieuwe technologie te halen, zodat ze, wanneer Azure Stack in oktober beschikbaar komt, direct actie kunnen ondernemen. 

Azure Stack is de nieuw ontwikkelde technologie van Microsoft, die vooral interessant is voor bedrijven die werken met privacygevoelige gegevens, zoals overheidsinstellingen, zorginstellingen en banken. Het platform biedt de mogelijkheid om Azure-oplossingen in een datacenter naar keuze te hosten, of dat nu bij henzelf is of bij een partner. De technologie is naadloos geïntegreerd met public Azure cloud van Microsoft en geeft hierdoor de mogelijkheid om rekenkracht, opslag en andere publieke clouddiensten eenvoudig te koppelen en op te schalen. Het beheer van Azure Stack is ook identiek aan dat van public Azure en beheerders ervaren geen verschil tussen beide oplossingen. Azure Stack biedt zo controle over de locatie van data en veiligheid, met het gemak, de schaalbaarheid en de flexibiliteit van Microsofts publieke clouddiensten.

Interxion
Resello en Yourhosting zijn de afgelopen twee jaar nauw betrokken bij de ontwikkeling van Azure Stack en hebben hierdoor een flinke kennisvoorsprong. Hierdoor zijn ze in staat om als eerste partijen in Nederland Azure Stack  aan te bieden. Beide bedrijven werken sinds deze zomer samen m>>

Lees verder..
  • 22 September 2017 om 11:47

Persbericht: G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, en de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Tijdens de award-avond in Edel in Amsterdam op 21 september werden awards uitgereikt in de categorieën Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Frank Overbeek, juryvoorzitter en voorzitter van de DDMA commissie CRO: “De winnende cases laten zien dat CRO meer is dan slechts A/B testen en het verhogen van transacties. Uiteindelijk bestrijkt CRO een veel breder gebied, namelijk het verbeteren van de Customer Experience. Het gaat om het doorgronden van je bezoekers(groepen). Met deze kennis kan je de bezoekers maximaal faciliteren door de hele funnel. Wat ons betreft zijn de cases een voorbeeld voor de branche en we hopen volgend jaar nog veel meer cases van hoog niveau te zien.”

De awards belonen het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing en zetten de koplopers in de spotlight. Ze zijn een initiatief van de DDMA Commissie CRO om de sector het belang en de kansen van Conversion Rate Optimisation te laten zien. Er werden bijna 70 cases ingezonden, waarvan de jury er 16 nomineerde.

Uit het juryrapport
In de categorie Ads Testing won G-Star: ‘een fantastisch voorbeeld van het onderbouwen van business vraagstukken met behulp van CRO’.

De winnaar in de categorie Mobile is Philips, ‘dat met deze case laat zien dat ze niet ‘een test bedenken’ maar op basis van data en learnings over hun gebruikers een oplossing bedenken en die durven valideren door middel van een AB test’.
>>

Lees verder..
  • 22 September 2017 om 11:44
OuderPersberichten

Persbericht: Lancering van het Tinder voor Goede Doelen: Qarma

Vandaag wordt een nieuwe app gelanceerd in Nederland: Qarma. In de Qarma app heeft de donateur keuze uit bijna 500 Nederlandse Goede Doelen. Hij of zij kiest elke maand door te swipen één of meerdere goede doelen om een bedrag aan te doneren.
 


In de app wordt inzicht gegeven in de doelstelling van het goede doel en de concrete resultaten. Ook worden financiële gegevens van de goede doelen getoond: hoeveel cent van elke euro aan inkomsten wordt er besteed aan de doelstelling, maar ook het salaris van de directeur is zichtbaar. Op deze manier kan de donateur een weloverwogen keuze maken welk(e) goede doel(en) hij wil ondersteunen.

De persoonlijke gegevens van de gebruiker worden niet doorgegeven aan de goede doelen, waardoor de donateur geen magazines, pennen of kalenders ontvangt en niet lastig gevallen wordt met bedelbrieven of telefoontjes. Donateurs zitten hier vaak niet op te wachten en ervaren dit soms zelfs als geldverspilling en irritant.

Het grootste deel van het in Nederland gedoneerde geld komt terecht bij de grootste en meest bekende goede doelen. Een van de voordelen van Qarma is dat de app een platform is waar ook de kleinere, onbekende goede doelen op een goedkope manier bij een grote groep mensen onder de aandacht kunnen komen.

Over Qarma
Qarma is opgericht door Marco van Bakel (1970). Marco van Bakel is jarenlang werkzaam geweest bij 2 succesvolle internetbedrijven, namelijk Alex Beleggersbank en Knab. Marco:  “Ik ben Qarma begonnen uit frustratie. Ik wil graag goede doelen steunen, maar niet vastzitten aan één goed doel. De kleinere goede doelen kwam ik al helemaal niet tegen, want die hebben niet het marketingbudget of marketingkennis om mij te bereiken. Als ik vervolgens geld had overgemaakt, >>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 18:35

Persbericht: Zembro Plus voorzien van innovatieve features voor geheugenproblematiek

Signalen uit de sector en gerichte vragen van mantelzorgers en zorginstellingen deden zorgondernemer Zembro eind 2016 besluiten zijn personenalarm voor actieve senioren uit te breiden met features voor ouderen met geheugenproblemen, zoals dementie. Dat resulteerde in de Zembro Plus, een versie met een dwaalalarm en een slot dat de drager alleen met hulp kan openen.
 
Het oorspronkelijke Zembro-horloge, dat al sinds 2015 verkrijgbaar is, is ontwikkeld als ruggensteun voor de actieve senior. De moderne senior blijft steeds langer mobiel en fit en wordt tevens van overheidswege gestimuleerd zo lang mogelijk thuis te blijven wonen. Beide trends veronderstellen een grote mate van zelfredzaamheid en zelfstandigheid. De bekende risico's blijven echter bestaan; zo is het niet ondenkbaar dat de senior een val maakt en hulp moet inroepen. Met deze problematiek in gedachten bracht Zembro een oplossing op de markt bestaande uit een waterdicht horloge, een app voor de contactpersonen en een 24/7-service.
 
Zembro Plus voor personen met dementie
Nu is Zembro klaar voor een zwaardere zorgvraag. Het aantal mensen met dementie blijft stijgen, en door de toenemende levensverwachting hebben mensen gemiddeld langer met dementie te maken. Om hierbij hulp te bieden, brengt Zembro een versie op de markt voor ouderen met beginnende geheugenproblemen en hun verzorgers.
 
CEO Johan De Geyter licht de nieuwe versie van het device toe: "De Zembro Plus is voorzien van een speciaal ontwikkelde sluiting die alleen met behulp van een tweede persoon geopend kan worden. Daarmee voorkomt Zembro dat de senior met dementie het horloge zelf uitdoet. Om ook binnenshuis de plaatsbepaling van de drager te optimaliseren, kan de Zembro Plus gekoppeld worden aan Zembro-bakens die in het huis of in de zorginstelling van de gebruiker geplaatst kunnen wor>>

Lees verder..

  • 21 September 2017 om 18:20

Persbericht: VodafoneZiggo levert vaste communicatie aan Nederlandse gemeenten

Vandaag ondertekent VodafoneZiggo het contract GT Vaste Communicatie met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Vanaf 2018 zullen zo’n 200 gemeenten diensten voorvaste data, vaste spraak en internet gaan afnemen onder het nieuwe contract. Het contract loopt voor een periode van 5 tot maximaal 11 jaar.

John van Vianen, directeur zakelijke markt bij VodafoneZiggo: ‘We zijn heel trots dat wij de gekozen partij zijn om deze diensten te leveren. Hiermee helpen we Nederlandse gemeenten aan een ‘next generation network’. Met deze overeenkomst laten we ook meteen de strategische waarde zien van de joint venture, aangezien de krachten van zowel Vodafone als Ziggo hier echt samen komen.’

Voor het nieuwe bedrijf is dit niet de eerste grote aanbesteding dit jaar. Zo wonnen Vodafone en Ziggo al meerdere opdrachten waaronder de aanbesteding voor het leveren van mobiele communicatiediensten (IWR2017 Mobiele Communicatiediensten) en de aanbesteding voor servicenummers (IWR2017 Inbound) uit het IWR2017 programma van de Rijksoverheid.
  • 21 September 2017 om 18:18

Persbericht: NVBI en IT-notaris organiseren symposium ter ere van lustrums: waarderen en beschermen van intellectueel eigendom

Een informatief symposium, met twee lustrums als feestelijke aanleiding. Thema: hoe beschermen en waarderen we intellectueel eigendom in de huidige informatiemaatschappij? Het IT-notariaat biedt uitkomst, versterkt door de onafhankelijk informaticadeskundigen van de NVBI.

De Stichting IT-notaris bestaat in 2017 vijf jaar, de Nederlandse Vereniging van Beëdigde Informaticadeskundigen (NVBI) maar liefst dertig jaar. Genoeg reden voor een feestje. Beide organisaties vieren dit samen. En wel in een vorm die ook voor u interessant is: door actuele kennis met u te delen.

Van abstract naar concreet
Het digitale tijdperk waarin we leven, kent een hoge mate van abstractheid: big data, software, internet of things, virtual reality, domotica en robotica – en de daarmee samenhangende rechten, zoals het intellectuele eigendom. Hoe zorg je ervoor dat het intellectuele eigendom én de resultaten van een samenwerking bij de geëigende partijen blijven?

Vertrouwd
Het respectabele notarisambt blijkt geknipt voor het borgen van de bovengenoemde vragen. Dit bij wet geregelde ambt bezit unieke kenmerken die uitstekend van pas komen in de informatiemaatschappij. Hier doet de IT-notaris zijn intrede.

Nieuwe normen
De diensten van de leden van de NVBI vullen die van de IT-notaris perfect aan. NVBI-leden zijn onafhankelijke deskundigen op het raakvlak van ICT, bedrijfskunde en recht. Op basis van geldende wet- en regelgeving hebben beide organisaties onlangs nieuwe normen ontwikkeld die van publiek belang zijn. Zo ontwikkelden NVBI-leden een norm voor het waarderen van software en de IT-notarissen een norm voor software escrow. Deze normen worden onder de aandacht gebracht tijdens het symposium en beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

Wees erbij
Voor professioneel betrokkenen biedt dit aanstaande symposium dus een unieke kans om zicht te krijgen op de laatste stand van de ontwikkelingen wat betreft het waarderen en beschermen van informatie en intellectueel eigendom.

  • 21 September 2017 om 15:30

Persbericht: Stripe start samen met partners onderzoek naar tools voor start-ups

  • In samenwerking met The Next Web, Rockstart, TQ, Startupbootcamp en Prime Ventures
  • Doel: ondernemers meer inzicht bieden in de tools en diensten die start-ups helpen de markt te betreden en te groeien
Amsterdam, 21 september 2017 - Stripe gaat de komende weken onderzoeken welke tools en diensten Nederlandse start-ups gebruiken om hun onderneming zo snel mogelijk op te zetten en te laten groeien. Met dit onderzoek wil Stripe start-ups helpen groeien, door inzicht te bieden in de waarde van deze tools voor zowel bestaande techbedrijven als startende ondernemers. Voor dit onderzoek werkt Stripe samen met The Next Web, Rockstart, TQ, Startupbootcamp en Prime Ventures.

Dankzij het brede aanbod aan tools en diensten voor onder andere cloudhosting, analytics, CRM en betalingsverwerking is het de afgelopen jaren steeds makkelijker en voordeliger geworden om een start-up te beginnen en op te schalen. Maar tegelijkertijd zien veel startende ondernemers vanwege het grote aanbod door de bomen het bos niet meer. De uitkomsten van het onderzoek moeten deze ondernemers een goed overzicht verschaffen van de beschikbare tools en diensten. De resultaten van zullen op 30 november worden gepresenteerd.

Geïnteresseerden kunnen vanaf vandaag deelnemen aan het onderzoek via https://stripe1.typeform.com/to/JVQaKs.        

Onder de deelnemers verloot Stripe twee toegangskaarten voor The Next Web Conference 2018.



Over Stripe

Stripe is een wereldwijd softwareplatform voor het sta>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 15:18

Persbericht: EasyPark, de grootste mobiele parkeerapp van Europa, komt vandaag naar Nederland



Rotterdam, 21 september 2017
EasyPark, de grootste mobiele parkeerapp van Europa, breidt zijn diensten uit naar Nederland. Dat maakt het van oorsprong Zweedse bedrijf vandaag officieel bekend tijdens de openingsdag van het congres van de European Parking Association, dit jaar toepasselijk genoeg georganiseerd in Rotterdam. EasyPark was al te gebruiken in bijna zeshonderd steden in tien andere landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Spanje. Daarmee heeft de app de grootste dekking in Europa. De EasyPark-app is in Nederland verkrijgbaar voor iOS- en Android-toestellen.

Andre Wielaard, Country Manager EasyPark Nederland en bestuurslid van Vexpan, het Nederlandse platform voor parkeren: “We willen méér zijn dan alleen een parkeerapp. We zijn vastbesloten om de drijfveer achter de volgende innovatiegolf in Nederland te zijn, en daarom brengen we onze technologie nu ook naar de Nederlandse markt. Met complete coverage in meer dan tachtig Nederlandse steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht, beleeft EasyPark een vliegende start in Nederland. De komende tijd wordt onze dekking gefaseerd uitgebreid, zodat uiteindelijk geheel Nederland gebruik kan maken van EasyPark.”

Sinds de introductie in 2001 is EasyPark een van de grootste parkeerapps ter wereld. In tegenstelling tot andere parkeerapps waarschuwt EasyPark gebruikers wanneer zij hoogstwaarschijnlijk vergeten zijn hun parkeeractie te beëindigen. Zo wordt het risico om per ongeluk teveel te betalen gem>>

Lees verder..

  • 21 September 2017 om 15:06

Persbericht: Cegeka ontwikkelt blockchaintoepassing voor Nederlandse AT Bank

Veenendaal, 21 september 2017 – Cegeka heeft voor de Nederlandse zakenbank Amsterdam Trade Bank (ATB) een blockchaintoepassing ontwikkeld om het proces van handelsfinanciering te automatiseren. Dat moet aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen opleveren en ATB toelaten om zijn concurrentievermogen te verbeteren in een markt die momenteel gedomineerd wordt door enkele grote spelers. Aan het project werkte ook de Leuvense software factory van Cegeka mee.

ATB is een Europese handelsbank die zich gespecialiseerd heeft in de waardeketen van grondstoffen. Ze gebruikt de nieuwe blockchaintoepassing voor transactionele leningen, een van haar kernproducten. Die lening is een erg klassieke vorm van handelsfinanciering. Voor het proces is immers veel papier- en manueel werk nodig en het wordt daarom vaak als traditioneel bestempeld.

“Technologieën zoals de blockchain kunnen financiële dienstverlening fundamenteel veranderen”, zegt Michel Hofman, CIO bij de bank. “Samen met Cegeka en een van onze klanten hebben we een digitaal alternatief ontwikkeld die voordelen voor alle partijen in de keten oplevert. Productontwikkeling en innovatie met de hulp van klanten en partners zoals Cegeka is van onschatbare waarde voor onze toekomst.”

Blockchain weet wie eigenaar vrachtbrief is
“Papieren documenten zoals de vrachtbrief gelden als het eigendomsbewijs voor goederen. Ze worden door banken gebruikt om hun klanten te financieren” zegt Sander van Loosbroek, Director Distributed Ledger Technology bij Cegeka. “Zo’n papieren financieringswaarborg kan perfect gedigitaliseerd worden. Zo kunnen we het vervangen door een veilig equivalent, dat door een blockchain beschermd wordt tegen illegaal kopiëren of transfereren. We maken voor onze decentrale toepassing gebruik van het publieke, open-source blockchainnetwerk Ethereum. We passen dit nieuwe proces toe op reële>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 14:14

Persbericht: Nederlandse ParkingInfo start netwerkorganisatie met Chinese parkeergigant ETCP

Arnhem, 21 september 2017 – De Nederlandse organisatie ParkingInfo International maakt vandaag de lancering bekend van het Sino European Parking Industry Forum (SEPIF) dat de Europese en Chinese parkeersector met elkaar gaat verbinden. De Chinese parkeergigant ETCP, wereldwijd marktleider in ‘intelligent parkeren’, heeft zich als eerste verbonden aan het initiatief. SEPIF wil toonaangevende organisaties uit de Europese en Chinese parkeermarkt bij elkaar brengen om kennis, projecten en nieuws uit te wisselen en elkaar bij gezamenlijke netwerkevenementen te ontmoeten. Tijdens EPA Congress & Exhibition 2017, het tweejaarlijkse Europese parkeercongres dat dit jaar in Rotterdam wordt gehouden, wordt SEPIF geïntroduceerd. De eerste evenementen zijn gepland in het voorjaar van 2018.

Nieuwe vormen van autobezit, de snelle opkomst van elektrisch rijden, veranderingen in het aanbod aan fysieke winkels; het zijn nog maar een paar van de ontwikkelingen die de Europese parkeermarkt volledig veranderen. Dat vraagt om een nieuwe visie op parkeren, een andere aanpak en om schaalvergroting – parkeren wordt internationaal. Intussen heeft aan de andere kant van de wereld de Chinese parkeersector zich vrijwel uit het niets tot een van de grootste, of zelfs al de grootste, van deze planeet ontwikkeld. China biedt toegang tot nieuwe producten, diensten en inzichten uit een volstrekt andere parkeerwereld. Tegelijk kijkt China naar Europa voor kennis, ervaring en financieringsobjecten.

Marktwaarde van 10 miljard Chinese Yuan

ParkingInfo International, dat verantwoordelijk is voor het succesvolle Parkeer Netwerk Nederland en P>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 14:09

Persbericht: Boer zoekt vertrouwenspartner in leverancier

Barneveld, 21 september 2017 – In de relatie met hun leverancier vinden boeren in Nederland vertrouwen het allerbelangrijkst (52%), gevolgd door goede onderlinge communicatie (29%). Ook de zakelijke aspecten in een relatie worden hoog op waarde geschat. Uitgebreide kennis van de markt komt met 19 procent op de derde plaats. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in Customer Engagement in de agrisector, waarin 507 boeren uit Nederland, Engeland en Duitsland werd gevraagd naar hun relatie met toeleveranciers. Ook in Engeland en Duitsland staat vertrouwen op de eerste plaats, alleen daar ziet de rest van de top drie er anders uit.

Leverbetrouwbaarheid niet langer in top 3
In 2013 heeft CRM Partners Nederlandse boeren ook gevraagd naar belangrijke aspecten in de relatie met hun leveranciers. Wat opvalt is dat de afgelopen jaren het algemeen vertrouwen steeds belangrijker is geworden voor de Nederlandse boer. Waar in 2013 nog leverbetrouwbaarheid met stip op één stond, is dat nu vertrouwen in het algemeen.



Figuur 1: belangrijke aspecten voor de Nederlandse boer in relatie met leverancier, per jaar in procenten

Engelse en Duitse boeren zijn meer prijsgedreven
Kijkend naar de internationale verschillen, is op te merken dat vertrouwen door de respondenten uit alle landen het hoogst gewaardeerd wordt. Echter hechten Engelse en Duitse agrariërs – anders dan in Nederland – meer waarde aan een scherpe prijs dan aan een goede communicatie.


 
Figuur 2: top 3 belangrij>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 13:03

Persbericht: Riverbed Future of Networking Survey: legacy-netwerken vormen een obstakel voor cloud computing en digitale transformatie

  • 98% van alle wereldwijde IT-besluitvormers zegt dat geavanceerde netwerken van cruciaal belang zijn om het tempo van de business bij te houden
  • Hoewel 91% van alle respondenten het eens is met de stelling dat het volledige potentieel van hun cloudstrategie alleen kan worden gerealiseerd met de ondersteuning van een geavanceerd netwerk, zegt 85% nog enkele jaren verwijderd te zijn van de voordelen van digitale transformatie; dit is te wijten aan de beperkingen van legacy-netwerken
  • Bedrijven hebben moeite om flexibel te blijven opereren op basis van hun huidige infrastructuur; 97% zegt dat hun netwerk de veranderende eisen van de cloud nog altijd niet kan bijbenen
  • Er is op brede schaal sprake van prestatieproblemen als gevolg van verouderde netwerkinfrastructuren; 93% van alle IT-besluitvormers zegt dat er maandelijks netwerkproblemen optreden en 58% geeft aan dat dit regelmatig gebeurt (verschillende keren per maand)
  • Bedrijven staan op het punt om SD-WAN in te zetten voor het beheer van de cloud en hybride netwerken; hoewel slechts 4% van alle IT-besluitvormers hier al van profiteert, is 93% van plan om binnen vier jaar tijd op SD-WAN over te stappen
Hoofddorp, 21 september 2017 – Riverbed Technology publiceert vandaag de resultaten van de Riverbed Future of Networking Global Survey 2017. Dit onderzoek brengt de invloed van legacy-infrastructuren en geavanceerde netwerken op digitale transformatie en het gebruik van de cloud in kaart. De resultaten van dit wereldwijde onderzoek zijn gebaseerd op antwoorden van duizend IT-besluitvormers in negen landen. Hieruit spreekt een ongekend sterke mate van concensus dat legacy-infrastructuren de digitale en cloudstrategie in de weg zitten. Bijna>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 12:57

Persbericht: NetApp introduceert nieuwe oplossingen waarmee bedrijven in staat zijn snellere beslissingen te nemen met data

Schiphol-Rijk, 21 september 2017 NetApp (Nasdaq: NTAP) introduceert nieuwe systemen en oplossingen waarmee bedrijven data kunnen inzetten om snellere beslissingen te nemen. Zo voegt de organisatie een krachtig systeem dat nieuwe records voor prijs/performance heeft gevestigd en nieuwe software toe aan zijn portfolio voor big data-analyses, waaronder de eerste beschikbare NVMe-oplossing op de markt en de NetApp Converged Infrastructure Solution for Data Analytics®. Deze nieuwe producten leveren ultrasnelle performance en de bouwstenen voor het beheren van analytische data, die snel, veilig, efficiënt en toekomstbestendig is.

Bedrijven moeten tegenwoordig een schat aan data beheren en benutten om de toekomst effectief, strategisch en tactisch te kunnen plannen. Betekenisvolle analyses maken het verschil bij slimmere besluitvorming en het behalen van een concurrentievoordeel. Organisaties hebben dataoplossingen op basis van de hybrid cloud nodig die topprestaties voor applicaties kunnen leveren met non-stop databeschikbaarheid, om hun bedrijf van de concurrentie te kunnen onderscheiden en de introductietijd te kunnen versnellen.

De NetApp-storagedisksystemen van de E-serie en EF-serie met SANtricity-software zijn ontworpen voor applicatieomgevingen, waaronder back-up en recovery, technische computing, videobewaking en big data-analyses, en bieden extreme performance, ongeëvenaarde waarde en bewezen eenvoud. NetApp introduceert in deze serie het nieuwe EF570 all-flash-systeem en het E5700-serie hybrid-flash-systeem.

NetApp EF570 all-flash-systeem
Een storagesysteem uit het middensegment dat dubbele doorvoerperformance biedt in vergelijking met vor>>

Lees verder..
  • 21 September 2017 om 12:55

Persbericht: Core banking platform Ohpen neemt implementatie specialist FYNN Advice over

Amsterdam, 20 september 2017. Ohpen heeft het implementatie adviesbedrijf FYNN Advice overgenomen. De consultants van FYNN Advice adviseren financiële instellingen over het implementeren van core banking systemen en worden toegevoegd aan de implementatie afdeling van Ohpen.

Met deze overname versterkt Ohpen haar implementatie afdeling en kan het verdere internationale groei faciliteren.

Pieter Aartsen en Rogier van Arkel, Managing Partners van FYNN Advice, blijven na de overname actief bij Ohpen. Pieter Aartsen wordt binnen de directie verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten en Rogier van Arkel wordt Chief Delivery Officer.

Ohpen oprichter en CEO, Chris Zadeh: “Wij zijn heel enthousiast over deze overname. We kennen de mensen van FYNN goed, we hebben hetzelfde DNA. Dat is voor ons de basis van de samenwerking. We willen allebei de verwachtingen van onze klanten overtreffen. Onze mensen vormen het bedrijf, het hebben van dezelfde kernwaarden is essentieel om een overname te laten slagen.”

Pieter Aartsen: “Het is een mooie stap om de expertise van FYNN te laten opgaan in Ohpen. We kennen de markt en hebben verstand van core banking systemen. Tel daarbij op het unieke platform van Ohpen en je krijgt een zeer bijzondere samenwerking.

Over Ohpen
Het core banking platform van Ohpen is beschikbaar als BPO-dienst of SaaS oplossing voor banken, verzekeringsmaatschappijen en vermogensbeheerders. Ohpen werd in 2009 opgericht door een team van ervaren bankiers en softwareontwikkelaars, om spaar- en beleggingsrekeningen te administreren. Ohpen heeft meer dan 120 medewerkers en kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

Voor meer informatie over Ohpen, bezoek www.ohpen.com.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sicco Brakema per email:

  • 20 September 2017 om 17:30
โŒ