[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 17 Januari 2018Persberichten

Persbericht: Met de nieuwe Sitecore Experience Commerceβ„’ 9 individualiseren merken

New York, NY (NRF) & Sausalito, CA – 17 jan. 2018 – Sitecore®, de wereldleider op het punt van experience management software, maakte vandaag de Sitecore Experience Commerce 9 bekend op de NRF 2018: de Grote Retail Show. De nieuwste versie van de commerce-oplossing van Sitecore is het enige cloud-enabled platform dat van huis uit content en commerce integreert. Hierdoor kunnen merken de end-to-end winkelervaring compleet personaliseren en individualiseren, vóór, tijdens en na de transactie.

Uit recent onderzoek blijkt dat max. 86% van de klanten personalisering beschouwt als een essentiële factor bij een aankoop. Toch geeft een derde van de merken toe niet over de middelen en vaardigheden te beschikken om de gewenste klantervaring aan te bieden. Vooruitlopend op ontwikkelingen in de bedrijfstak heeft Sitecore het commerce platform volledig vernieuwd om content, commerce en contextuele informatie te combineren. Tegelijk worden beter bruikbare, snellere bedrijfsmiddelen in één overzicht geïntroduceerd.

"Experience Commerce 9 bewijst opnieuw onze inzet om de beste winkelervaring voor consumenten te ontwikkelen en de ROI voor merken te vergroten," zegt Mark Frost, Sitecore Chief Executive Officer. "Wij zijn het enige platform dat continu leert van het klanttraject via alle contactpunten. Daardoor verkeren wij in de unieke positie dat wij elke interactie kunnen vertalen naar een relevante ervaring en merken kunnen helpen bij het aanknopen van langdurige relaties met hun klanten."

Als gemakkelijk uit te breidenplatform, ontwikkeld met de nieuwste ASP.NET Core 2.0 technologie biedt Sitecore Experience Commerce 9 bedrijfskansen voor Sitec>>

Lees verder..
  • 17 Januari 2018 om 10:58

Persbericht: BIT en Axigen Messaging bundelen krachten voor schaalbare mailserveroplossingen

Ede, 17 januari 2018 BIT, specialist in groene colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing, en Axigen Messaging, onafhankelijke softwareleverancier, -ontwikkelaar en -distributeur van Axigen Mail Server, Calendaring en Collaboration, kondigen een lange termijn partnership aan. Met deze samenwerking brengen de organisaties mailserveroplossingen op de Benelux-markt die uniek zijn in de manier van schalen. Zo kunnen grootgebruikers als platformbouwers, system integrators en ISP’s bij meer dan 100.000 gebruikers nog steeds robuust en professioneel op- en afschalen.

Abi Vickram, Vice President Global Sales bij Axigen Messaging: “Met BIT als onze distributeur versterken we onze marktpositie binnen de Benelux. Ons doel is om de ervaring van onze klanten continu te blijven verbeteren in ieder opzicht. Door ons netwerk van verkoop- en ondersteunend personeel uit te breiden en daardoor dicht bij onze klanten te zitten, zetten we al een flinke stap. BIT heeft de kennis, ervaring en toewijding om te voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die Axigen stelt. Dit is voor ons het juiste moment om onze distributie naar een hoger niveau te tillen en met BIT als partner zijn wij in staat dit te realiseren.”

Cristiaan Brans Manager Channel & Strategic Partners bij BIT: “Axigen Messaging is een club waarbij wij ons op zowel cultureel als technisch vlak thuis voelen. De organisatie neemt de tijd om oplossingen goed neer te zetten en wil het beste voor haar klanten. Voor BIT is de toevoeging van Axigen Mail Server, Calendaring en Collaboration aan het portfolio een teken van betrokkenheid bij de markt voor system integrators, platformbouwers en ISP’s. In deze markt is het aanbieden van schaalbare mailserveroplossingen van groot belang. Als bedrijf in de IT en internetinfrastructuur staan we voortdurend in contact met technische spe>>

Lees verder..
  • 17 Januari 2018 om 10:51
Gisteren β€” 16 Januari 2018Persberichten

Persbericht: Holografische selfservice oplossing PRSONAS nu ook in Nederland

De holografische interactieve assistenten van PRSONAS maken hun opwachting in Nederland. Voor het eerst zal deze noviteit, die overkomt uit Amerika, te zien zijn op de Facilitaire Vakbeurs in Utrecht op 24, 25 en 26 januari. Met behulp van holografische projecties, augmented en virtual reality kunnen deze assistenten optreden als receptioniste, productspecialist of gastvrouw. G10, marktleider in Nederland op het gebied van bezoekersbeheer haalt hiermee de nieuwste generatie selfservice oplossingen naar ons land.

Met PRSONAS biedt G10 een onderscheidende holografische selfservice oplossing. De producten automatiseren de eerste contactmomenten met bezoekers en geven dat contact tegelijkertijd een persoonlijke touch. De assistenten reageren op bezoekers middels ingebouwde bewegingssensoren. Door toepassing van artificial intelligence en mixed reality communiceren zij interactief met de personen die tegenover hen staan.

Onderscheidend vermogen
G10 staat in Nederland al jaren bekend als innovator op het gebied van bezoekersbeheer en -registratie. Voor het bedrijf is het een logische stap om de assistenten van PRSONAS nu in eigen land te introduceren. Gio Schouten, directeur van G10 is trots op de uitbreiding met PRSONAS: “De holografische projecties van PRSONAS laten een bijzondere indruk achter bij bezoekers. Dit draagt bij aan het innovatieve karakter en onderscheidend vermogen van een organisatie. Tevens maakt de technologie achter PRSONAS het mogelijk analyses te maken van informatie die bezoekers en gebruikers via de virtuele assistenten achterlaten.

En misschien het allerbelangrijkst: ze zijn altijd vriendelijk, 24 uur per dag beschikbaar en onthouden alles.”

Eyecatcher
De holografische projecties zijn een echte eyecatcher. Zo biedt PRSONAS de mogelijkheid om projecties van virtueel personeel in bedrijfskleding of beke>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 18:42

Persbericht: System integrator Zetacom neemt Creaforti over

ZOETERMEER/ARNHEM – De landelijke system integrator Zetacom uit Zoetermeer neemt Creaforti – specialist in mobiel werken en (mobiele) telefonie – uit Arnhem over. Zetacom versterkt hiermee de eigen marktpositie op het gebied van (mobiele) telefonie en binnen het midden- en kleinbedrijf. Het bedrijf groeit hierdoor van 140 naar ruim 180 medewerkers.

De directies van beide bedrijven hebben maandag 15 januari officieel getekend voor de overname op het kantoor van Creaforti in Arnhem. Zetacom helpt klanten bij het optimaliseren van samenwerking, bereikbaarheid en werkprocessen, door het inzetten van haar kennis op het gebied van telefonie, zorgsystemen, netwerken en security. Mobiele telefonie is daarbij steeds vaker een vast onderdeel van de behoefte. “Creaforti heeft op dit gebied veel kennis en ervaring in huis, waarmee wij ons graag wilden versterken. Geïntegreerde dienstverlening is de toekomst voor het MKB en de grootzakelijke markt en met deze overname zijn twee krachtige partijen in de markt samengevoegd”, zegt CEO Dick Dompeling van Zetacom. “Dit is voor ons een logische stap die past in onze groeiambitie voor de komende jaren. ” Willem van de Kerkhof, één van de drie oprichters en tot 2015 algemeen directeur van Creaforti, vult aan: “Paul, Koen en ik hebben 14 jaar met veel plezier en energie aan Creaforti gewerkt en het gebracht tot waar het nu is.  Voor de volgende stap hebben we met verschillende partijen gesproken. Met Zetacom hadden we veruit de beste match op waar onze klanten blij van worden, toekomstvisie en ondernemerschap. We dragen onze klanten en medewerkers met vertrouwen over!”



Passend karakter en portfolio
Het DNA en portfolio van beide organisaties sluit goed >>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 18:33

Persbericht: LINKIT viert 20-jarig bestaan met nieuwe website

De Meern, 16 januari 2018 – LINKIT, de kennisgedreven IT-sourcingsonderneming, viert in 2018 haar 20-jarige jubileum. Op de nieuwe website, die LINKIT op 2 januari van dit jaar lanceerde, en op alle Social Media kanalen wordt in 2018 het speciaal ontworpen jubileumlogo getoond.

LINKIT is in 1998 opgericht door de CEO en eigenaar Bert Peters. “De kracht van LINKIT is het onderhouden van relaties en het steeds weer vinden van innovatieve oplossingen. Tevens zijn we de afgelopen jaren flink gegroeid door succesvolle samenwerkingsverbanden met onze partners en klanten. Dat is mede mogelijk door de no-nonsense cultuur, informele werksfeer en stevige ambitie die heerst onder het LINKIT-personeel”.

2018 is LINKIT van start gegaan met de lancering van de nieuwe corporate website. De IT-sourcingonderneming geeft hiermee meer inzicht in de bedrijfscultuur én legt meer focus op best-practices om te laten zien aan welke uitdagende projecten haar IT-professionals werken.

In 2018 zal een speciaal ontworpen jubileumlogo te zien zijn op de corporate website, een grote sticker op het pand, e-mailhandtekeningen en al haar social media kanalen.

OVER LINKIT
LINKIT is een kennisgedreven IT-dienstverlener gespecialiseerd in het selecteren en bemiddelen van IT-professionals. De onderneming heeft als missie het uitwisselen en verbinden van specialistische IT-kennis met bedrijven en experts. LINKIT heeft meer dan 800 IT-specialisten werkzaam bij klanten in verschillende branches. Bezoek ons op
  • 16 Januari 2018 om 18:30

Persbericht: Ericsson rapport: De 5G-wensenlijst van de consument schetst een actieplan voor operators

  • Consumenten stellen zes actiepunten op voor telecomoperators voor de toekomst van 5G
  • Consumenten voorspellen dat de meerderheid van de 5G-verrijkte diensten binnen drie tot vier jaar na de introductie van 5G mainstream zullen worden
  • 44 procent van de wereldwijde smartphonegebruikers is bereid te betalen voor 5G-enabled diensten, maar consumenten voorzien dat er in de toekomst van 5G een einde komt aan het betalen voor iedere gigabyte die wordt verbruikt
Rijen – Ericsson (NASDAQ: ERIC) publiceert vandaag haar Consumer en Industry Insight rapport ‘Towards a 5G consumer future’. Waar voorheen een groot deel van de discussie rondom 5G gericht was op de industrie, voegt Ericsson in dit rapport de invalshoek van de consument toe aan de discussie. Waar is de gebruiker naar op zoek in de volgende generatie van het draadloze netwerk?

Het rapport onthult dat de bereidheid van de consument om 5G te gebruiken stijgt samen met de bereidheid van de 5G-operator. Desalniettemin moeten operators de volgende zes acties in ogenschouw nemen om een betrouwbare basis te bieden voor de adoptie van 5G-technologie door consumenten.

Jasmeet Sethi, Senior Advisor, Ericsson Consumer & Industry Lab, zegt: “Onze studie kijkt niet alleen naar de mening van consumenten over 5G, maar laat ook zien waar de behoefte van consumenten liggen waaraan operators op weg naar 5G moeten voldoen. Van het aanbieden van een moeiteloze koopervaring tot het focussen op echte netwerkprestaties. Consumenten verlangen veranderingen die ze vandaag al zouden willen zien.”

Dit zijn de zes call-to-actions van consumenten:
  1. Voorzie ons van moeiteloze koopervaring: De telecommarkt wordt door de consument als te complex ervaren. Worstelend om de complexiteit van het mobiele dataplan te begrijpen, is er een discrepantie tussen wat gebruikers kopen en wat zij daadwe>>

    Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 18:26

Persbericht: Werkspot wil met nieuwe campagne β€˜vak-klant’ bereiken

Amsterdam, 16 januari 2018 – Het tekort aan vakmannen is al maanden in het nieuws. Ook Werkspot heeft hier last van, voor Marketing is het een grote uitdaging om in deze markt vakmannen aan het platform te binden. Uit onderzoek blijkt bovendien dat vakmannen gefrustreerd zijn over de manier waarop consumenten online een vakman zoeken. Slecht omschreven opdrachten, geen idee met welk budget ze rekening moeten houden, of meer behoefte aan prijsinformatie dan aan een vakman. Werkspot pakt deze frustratie aan met haar nieuwe campagne, om zo serieuze vak-klanten te creëren en vakmannen betere opdrachten te bieden.

De beste vakmannen verdienen de beste klanten
De big idea van de nieuwe campagne is dat de beste vakmannen de beste klanten verdienen. De campagne maakt consumenten bewust van het feit dat ze zich beter kunnen voorbereiden wanneer ze een goede vakman zoeken. De marketingstrategie sluit naadloos aan bij de productstrategie om ook echt impact te creëren. Dankzij price guides, betere opdrachtformulieren en uitgebreide content hubs helpt Werkspot de consument een vak-klant te worden.

Nieuwe radio commercial 
In de nieuwe radio commercial horen we zo’n echte vak-klant. De dame in kwestie weet precies wat er met haar badkamer moet gebeuren en hoeveel budget ze hiervoor nodig heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=7OyBWY1MFYk

Lisbeth Gruppen, Marketing Manager bij Werkspot, licht toe: “Wij snappen de frustratie van vakmannen en willen graag het verschil maken. Hier werken we vanuit Marketing en Product het komend jaar volop aan. Dankzij nieuwe opdrachtformulieren helpen we consumenten bij het beter omschrijven van hun opdracht. Daarnaast hebben we ruim 50 price guides gelanceerd, zodat>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 18:18

Persbericht: Dassault SystΓ¨mes lanceert Global Entrepreneur Program voor ondersteuning start-ups, entrepreneurs en β€˜makers’

Dassault Systèmes introduceert een Global Entrepreneur Program. Het programma is gericht op het helpen van start-ups, entrepreneurs en zogeheten ‘makers’ bij het sneller ontwikkelen en op de markt brengen van belangrijke innovaties.

Deelnemers aan het programma kunnen gebruik maken van het 3DEXPERIENCE-platform, de applicaties, de expertise en de diensten van Dassault Systèmes. Daarnaast stelt het concern een community van mentoren beschikbaar.

De kennis en technologie van Dassault Systèmes is beschikbaar in de vorm van oplossingen die specifiek zijn ontwikkeld voor de verschillende typen en soorten deelnemers. Het kan dus gaan om bijvoorbeeld start-ups die net hun eerste investeerders aan boord hebben of bedrijven die al veel verder zijn in hun ontwikkeling.

Meer dan 1.000 deelnemers
Inmiddels werken al meer dan 1.000 start-ups, entrepreneurs en ‘makers’ samen met Dassault Systèmes. Door zich aan te sluiten bij het Global Entrepreneur Program profiteren zij van technologie en platformen voor virtuele werelden, collaboration, ‘collective intelligence’ en communities. Hiermee kunnen de deelnemers innovatieve ideeën zo snel mogelijk omzetten in concrete producten en diensten.

Participanten kunnen voor projecten waarbij veel mechanisch ontwerp komt kijken onder andere gebruik maken van het SOLIDWORKS for Entrepreneurs-programma. Bovendien kunnen zij het cloudgebaseerde 3DEXPERIENCE-platform benutten voor samenwerking met mentoren, prototyping en marketingondersteuning.

Geen one-size-fits-all
Het Global Entrepreneur Program speelt nadrukkelijk in op het feit dat start-ups behoefte hebben aan ondersteuning die nauw aansluit op hun eigen, specifieke situatie. Een one-size-fits-all aanpak biedt dan niet de juiste support. Naast technologische ondersteuning besteedt het enterpreneur-programma ook veel aandacht aan de zakelijke uitdagingen waa>>

Lees verder..

  • 16 Januari 2018 om 18:17

Persbericht: ANP lanceert beeldbanken voor Winterspelen en Gemeenteraadsverkiezingen

ANP Foto lanceert speciale beeldbanken met het oog op de aanstaande Winterspelen en de Gemeenteraadsverkiezingen. Vanaf nu vinden klanten van het ANP daar alle foto’s en video’s over deze nieuwsevenementen en de aanloop ervan.

ANP Foto stuurt uiteraard een team van fotografen naar de Olympische Winterspelen in Pyeongchang. De fotoverslaggeving van de verrichtingen van de Nederlandse deelnemers is straks live te volgen in de speciale beeldbank die het ANP hiervoor heeft ingericht. In deze beeldbanken staan nu al volop portretten van alle deelnemers, de venues, infografieken, et cetera. Net als in Rio gaat het ANP in Pyeongchang ook video’s maken. De beeldbank Winterspelen staat nu online en blijft tot enkele weken na de Olympische en Paralympische Winterspelen beschikbaar. https://www.anpfoto.nl/winterspelen/

Behalve Winterspelen zijn er ook Gemeenteraadsverkiezingen in aantocht, en ook hiervoor staat nu een speciale ANP-beeldbank open. Eerder heeft ANP Foto de landelijke verkiezingen en de formatie verslagen via een dedicated beeldbank. Op deze manier leverde het ANP meer dan vijftigduizend foto’s aan media in binnen- en buitenland. In de aanloop naar de raadsverkiezingen is er daarom wederom een speciale beeldbank Politiek, die daarna overigens permanent in de lucht zal blijven. Op deze plek presenteert ANP Foto ook het werk van onze dedicated Binnenhof-fotografen die de Haagse politiek dag in, dag uit volgen. De beeldbank Politiek staat al behoorlijk vol met stockbeelden, portretten van ministers, Kamerleden en andere (landelijke en lokale) politieke kopstukken, sfeerfoto’s, relevante video’s en meer. Deze beeldbank is te raadplegen op https://www.anpfoto.nl/politiek/

Adjunct-hoofdredacteur Johan Groeneveld zegt: ‘De beeldbank van het ANP is voor veel media de one-stop-shop voor journalistieke >>

Lees verder..

  • 16 Januari 2018 om 18:17

Persbericht: Atos erkend als global leader in IoT Services door Everest Group

Amstelveen, 16 januari 2018 – Atos is uitgeroepen tot global leader in het laatste onderzoek van de Everest Group: IoT Services PEAK Matrix™ Assessment & Market Trends 2017. Dit rapport brengt de expertise in kaart van 18 internationale IT-dienstverleners die IoT-services aanbieden. Atos’ kennis en ervaring op het gebied van System Integration & Operations en Worldline’s kant-en-klare oplossingen onderscheiden zich doordat zij klanten in staat stellen om snel de transitie van proof of concept naar productie te maken.
 
In het rapport worden leiders omschreven als partijen die ‘hebben bewezen strategische waarde aan hun klanten te kunnen bieden als onderdeel van hun waardepropositie en roadmap voor de ontwikkeling van IoT-services’. Ook hebben deze partijen ‘hun klanten ondersteund tijdens omvangrijke transformaties die zijn gefaciliteerd door de inzet van IoT’.

“Er is sprake van een stijging van 25 procent van het aantal IoT-pilots die nu voor de productiefase staan. Met haar werkwijze, waarbij consulting centraal staat, stelt Atos klanten in staat om de overgang van proof of concept naar productie snel te realiseren en zo concrete doelstellingen te behalen”, vertelt Yugal Joshi, Practice Director van de Everest Group. “Bovendien stellen >>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 18:14

Persbericht: NXTvoice nu ook met Videoconferencing

NXTvoice, het unieke hosted VOIP telecommunicatie platform van Europees Internet- & Telecom provider NXTcom heeft naast alle mogelijke telefonie features nu ook videoconferencing toegevoegd aan haar unieke communicatie platform met NXTvideo.

Het wereldwijde hosted VoIP platform voor de zakelijke markt heeft nu de mogelijkheden van bellen, chatten, videobellen en het delen van documenten samengevoegd in één portal die zowel via SIP telefoons, mobiele telefoons als wel laptops en pc’s te gebruiken is.

“Klanten hebben de behoefte aan onafhankelijkheid” aldus Ed de Wilde, product manager NXTcom. “Je ziet dat klanten overal willen kunnen communiceren of toegang hebben tot de juiste informatiebronnen. NXTvideo hebben we zo ontwikkeld in NXTvoice, dat de klant op allerlei wijze en onafhankelijk van locatie, toegang heeft tot zijn gewenste gegevens zonder daar beperkingen in de communicatie in te hebben”.

Videoconferencing maakt het mogelijk om zonder dat je fysiek samen op een locatie aanwezig bent toch alles gezamenlijk kunt doen met betrekking tot communicatie. Van het simpel delen en samenwerken in documenten tot het delen van informatie en beeld via het web. NXTvideo, maakt het mogelijk tot wel 200 gebruikers per videobox samen te voegen. Dit kunnen gebruikers binnen het bedrijf van de klant zijn als wel gebruikers buiten het bedrijf van de klant. De supervisor of te wel de regisseur van de “chat” kan eenvoudig zelf personen uitnodigen en toevoegen in een online meeting zonder moeilijke installaties van software en dus beperkingen.

De features met NXTvideo zijn legio. Door het starten van een onlinesessie en een mail te sturen naar de andere deelnemers, kan iedereen zich eenvoudig zonder gedoe  aanmelden. Kortom alle belangrijke functies geïntegreerd in uw Unified Communication oplossing.
 
NXTvoice werkt met een eenvoudig li>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 16:41

Persbericht: NXTvoice nu ook met Videoconferencing

NXTvoice, het unieke hosted VOIP telecommunicatie platform van Europees Internet- & Telecom provider NXTcom heeft naast alle mogelijke telefonie features nu ook videoconferencing toegevoegd aan haar unieke communicatie platform met NXTvideo.

Het wereldwijde hosted VoIP platform voor de zakelijke markt heeft nu de mogelijkheden van bellen, chatten, videobellen en het delen van documenten samengevoegd in één portal die zowel via SIP telefoons, mobiele telefoons als wel laptops en pc’s te gebruiken is.

“Klanten hebben de behoefte aan onafhankelijkheid” aldus Ed de Wilde, product manager NXTcom. “Je ziet dat klanten overal willen kunnen communiceren of toegang hebben tot de juiste informatiebronnen. NXTvideo hebben we zo ontwikkeld in NXTvoice, dat de klant op allerlei wijze en onafhankelijk van locatie, toegang heeft tot zijn gewenste gegevens zonder daar beperkingen in de communicatie in te hebben”.

Videoconferencing maakt het mogelijk om zonder dat je fysiek samen op een locatie aanwezig bent toch alles gezamenlijk kunt doen met betrekking tot communicatie. Van het simpel delen en samenwerken in documenten tot het delen van informatie en beeld via het web. NXTvideo, maakt het mogelijk tot wel 200 gebruikers per videobox samen te voegen. Dit kunnen gebruikers binnen het bedrijf van de klant zijn als wel gebruikers buiten het bedrijf van de klant. De supervisor of te wel de regisseur van de “chat” kan eenvoudig zelf personen uitnodigen en toevoegen in een online meeting zonder moeilijke installaties van software en dus beperkingen.

De features met NXTvideo zijn legio. Door het starten van een onlinesessie en een mail te sturen naar de andere deelnemers, kan iedereen zich eenvoudig zonder gedoe  aanmelden. Kortom alle belangrijke functies geïntegreerd in uw Unified Communication oplossing.
 
NXTvoice werkt met een eenvoudig li>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 16:36

Persbericht: Carerix en Textkernel versterken samenwerking voor optimalisering van zoektocht naar talent

Rotterdam/Amsterdam, 16 januari 2018Carerix, leverancier van recruitment- en detacheringoplossingen voor corporate recruiters en intermediairs, verstevigt het strategische partnership met technologiepartner Textkernel voor langere tijd. De integratie met CV-parsing en semantisch zoeken is al enkele jaren een feit. De samenwerking op deze (product)vlakken wordt verder geïntensiveerd en uitgebreid met Jobfeed, Textkernel’s big datatool voor de arbeidsmarkt. In de nabije toekomst wordt daar semantische matching aan toegevoegd.

Vind de beste talenten met Textkernel Search!
Semantisch zoeken – vinden wat je zoekt, niet alleen wat je intypt – helpt recruiters snel het juiste talent te vinden. Search! (semantisch zoeken binnen de vertrouwde Carerix-omgeving) begrijpt wat recruiters zoeken en voegt synoniemen en aanverwante termen toe aan de zoekopdracht. Dit verhoogt de kans om het beste talent voor een vacature te vinden. De resultaten zijn transparant, recruiters houden de controle. Weten hoe Search! werkt? Bekijk het Webinar.

Jobfeed; van big data naar waardevolle, praktische informatie
Jobfeed verzamelt en categoriseert alle vacatures gevonden op het web en slaat deze informatie doorzoekbaar op. De gebruiksvriendelijke integratie van deze data binnen Carerix maakt het eenvoudig elk talent uit de eigen >>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 15:43

Persbericht: Skygofree: zeer geavanceerde en krachtige Android-spionagesoftware mogelijk β€˜offensief beveiligingsproduct’

Utrecht, 16 januari 2018 Onderzoekers van Kaspersky Lab hebben een geavanceerde mobiele malware ontdekt. De software is actief sinds 2014 en is ontwikkeld voor gerichte cyberspionage, mogelijk als 'offensief beveiligingsproduct'. De malware, genaamd Skygofree, werd begin oktober 2017 ontdekt tijdens een routine-analyse van verdachte bestandsfeeds. Het bevat functionaliteit die nog niet eerder in de praktijk is aangetroffen, zoals op locatie gebaseerde geluidsopname via geïnfecteerde apparaten. De spyware wordt verspreid via webpagina's die sprekend lijken op die van toonaangevende mobiele netwerkoperators.

Skygofree is geavanceerde multi-stage-spyware die aanvallers de volledige controle geeft over het geïnfecteerde device. Het is, sinds de eerste versie van eind 2014, voortdurend doorontwikkeld en biedt nu de mogelijkheid om conversaties en geluiden in de directe omgeving van het besmette apparaat af te luisteren zodra het een bepaalde locatie betreedt. Dit is een functie die nog niet eerder ‘in het wild’ is waargenomen. Andere geavanceerde en nog niet eerder vertoonde functies zijn onder meer het gebruik van Accessibility Services om WhatsApp-berichten te stelen en de mogelijkheid om een geïnfecteerd apparaat aan te sluiten op door de aanvallers beheerde wifi-netwerken.

De malware bevat meerdere exploits voor roottoegang en is ook geschikt voor het maken van foto's en video’s en het ophalen van gespreksopnames, SMS, geolocatie, agendagegevens en zakelijke informatie uit het geheugen van het apparaat. Met een speciale functie kan de software ook de door een belangrijke hardwarefabrikant geïmplementeerde batterijbesparende techniek omzeilen: de malware voegt zichzelf toe aan de lijst met 'beschermde apps', zodat het niet automatisch wordt uitgeschakeld wanneer het scherm uit is. De aanvallers lijken daarnaast geïnteresseerd te z>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 12:50

Persbericht: Nederlandse IT-beslissers missen daadkracht in boardroom

Amsterdam, 15 januari 2018 - Bijna de helft van de IT-beslissers in Nederland maakt zich zorgen over het gebrek aan daadkracht in de Nederlandse directiekamer als het gaat om digitale transformatie. Zo’n 47 procent van hen heeft moeite om binnen directiekamers overeenstemming te vinden over de doelen voor digitale transformatie. Nederland scoort daarmee wel net iets hoger dan het Europees gemiddelde van 41 procent, blijkt uit onderzoek van de wereldwijde cloud- en netwerkaanbieder Interoute onder meer dan 800 IT-beslissers in acht Europese landen.

"Als de directie geen duidelijke toekomstvisie ontvouwt, vinden veel IT-professionals het moeilijk om belangrijke digitale transformatieprojecten te ontwikkelen. Hierdoor ontstaat het risico dat Nederlandse bedrijven achterblijven”, stelt Martijn ten Kate, countrymanager bij Interoute. “Grote veranderingen op het gebied van politiek en technologie hebben een negatieve impact op de besluitvorming in de directiekamer. Tegelijkertijd is het juist onder zulke omstandigheden belangrijk dat IT niet blijft hangen in dagelijkse onderhoudstaken, maar zich juist gaat richten op de verbetering van bedrijfsprocessen en klantervaringen, zodat organisaties zich kunnen onderscheiden met verbeterde producten en diensten.”

“Steun vanuit het hoogste bestuursniveau is essentieel voor alle organisaties die de veranderingen willen doorvoeren waarmee ze de ontwikkelingen in de digitale economie kunnen omarmen”, zegt Ten Kate. "IT-professionals hebben de steun van het hele bedrijf nodig om een digitale basis te kunnen leggen voor verdere groei van het bedrijf.”

Oude technologieën integreren
Een van de belangrijkste uitdagingen in de digitale transformatie is, volgens 55 procent van de ondervraagde Europese IT-beslissers, de integratie van oude technologieën met nieuwe >>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 12:29

Persbericht: Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligt gegevens in de cloud met encryptie en sleutelbeheeroplossingen

Amsterdam, 16 januari 2018 - Het overgrote deel van alle bedrijven wereldwijd (95%) heeft inmiddels clouddiensten geadopteerd. Er is hierbij echter een groot verschil in de beveiligingsmaatregelen die bedrijven binnen de diverse branches toepassen. Slechts twee op de vijf organisaties (40%) heeft de gegevens die in de cloud staan, beveiligd met encryptie- en sleutelbeheeroplossingen, zo blijkt uit onderzoek 2018 Global Cloud Data Security Study van Ponemon Institute en Gemalto onder 3.200 IT-ers en IT-securityspecialisten wereldwijd. Meer dan driekwart (77%) van organisaties ziet het belang van het implementeren van beveiligingsoplossingen zoals encryptie in. Dit aantal zal alleen maar toenemen, aangezien negen op de tien bedrijven (91%) van mening is dat dit de komende twee jaar nog belangrijker wordt. Ten opzichte van de cijfers van vorig jaar is dit een stijging, toen stond dit percentage op 86 procent.

Beheer van privacy en regelgeving in de cloud
Ondanks de toenemende acceptatie van cloud computing, zijn organisaties nog steeds op hun hoede. Driekwart van de bedrijven (75%) vindt het complexer om privacy- en gegevensbeschermingsregels te beheren in een cloud-omgeving dan in een on-premise omgeving. Daarnaast geeft ongeveer de helft aan dat betalingsinformatie (54%) en klantgegevens (49%) in gevaar zijn wanneer ze in de cloud worden opgeslagen. Meer dan de helft (57%) van de wereldwijde organisaties is ook van mening dat door het gebruik van de cloud, de kans vergroot dat niet voldaan wordt aan privacy- en gegevensbeschermingsregels. Dit is lager dan de 62 procent in 2016. Vanwege de risico’s denken bijna alle IT-ers (88%) dat de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) veranderingen in cloud-governance vereist.
 
Hoofd in de wolken
Ondanks de voorkeur voor het werken in de cloud, b>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 12:03

Persbericht: Infotheek Group lanceert lifestylemagazine over IT & circulaire economie

Leiden, 16 januari 2018 – Infotheek Group lanceert een lifestylemagazine over IT en de circulaire economie. Het blad dient als platform voor interessante verhalen en inzichten met betrekking tot IT-innovaties en verduurzaming in het algemeen. Het eerste exemplaar is vandaag officieel overhandigd aan software-partner Microsoft.

IN4IT
Het magazine kent een oplage van 20.000 stuks en zal 3 keer per jaar op de matten vallen. Jordy Kool CEO Infotheek Group: “Met het IN4IT magazine willen we de IT-branche inspireren eens anders te kijken naar IT. Met interviews, cases, dialogen en achtergrondverhalen willen we mensen aan het denken zetten over alternatieven voor latest greatest apparatuur. We zien het actief informeren van onze doelgroepen over circulaire IT-oplossingen als een van onze belangrijkste doelen binnen de voortrekkersrol in de transitie naar een circulair economisch systeem”.

Eerste exemplaar overhandigd aan Microsoft
Eerder vandaag werd het eerste exemplaar officieel overhandigd aan Microsoft, door wie Infotheek Group onlangs voor het tweede jaar op rij werd geprezen als Microsoft Authorized Refurbisher (MAR) Partner 2017. Eric Gräve, ‎Microsoft Director Consumer & Devices Sales Benelux, nam het exemplaar in ontvangst. “Door ook bij gebruikte apparatuur legitieme software aan te bieden (MAR-licentie) draagt Microsoft circulaire IT een warm hart toe. We nemen dan ook met enthousiasme deze primeur in ontvangst. Infotheek Group behoort tot onze wereldwijde toppartners en wij zien hen als een succesvolle en effectieve partner op het gebied van refurbished solutions”, aldus Gräve.

Download de digitale versie hier

>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 11:35

Persbericht: Veeam neemt N2WS over voor het leveren van toonaangevende beschikbaarheid en bescherming voor AWS Cloud

  • Met een all-cash transactiedeal ter waarde van 42,5 miljoen dollar garandeert Veeam businesscontinuïteit en verkleint het risico’s voor AWS-workloads met databescherming in de cloud
  • Overname versterkt Veeams positie als toonaangevende leverancier van databescherming voor AWS en vergroot oplossingenportfolio voor beschikbaarheid voor elke app en alle data binnen elke cloud
  • Om innovatie en groei te versnellen, krijgt N2WS toegang tot Veeams vaste ecosysteem van samenwerkingen en partners; Veeam krijgt toegang tot technologie en research and development (R&D) van N2WS om Infrastructure-as-a-Service-databescherming (IaaS) voor AWS-workloads te integreren in het Veeam Availability Platform
Utrecht, 16 januari 2018 – Veeam® Software, de Availability for the Always-On Enterprise™-innovator, neemt
  • 16 Januari 2018 om 11:27

Persbericht: BlackBerry presenteert nieuwste cybersecurity-tool Jarvis

Amsterdam, 16 januari 2018 – BlackBerry Jarvis identificeert in slechts enkele minuten de zwakke plekken in software van auto’s. Dit heeft CEO John Chen aangekondigd tijdens de North Amercian International Automotive Show (NAIAS) in Detroit. De nieuwe software van BlackBerry is relevant voor de snel veranderende auto-industrie, omdat Jarvis direct de ontwikkeling van complexe software en de supply chain kan versnellen en versimpelen. Daarnaast is Jarvis ook direct toepasbaar in andere markten zoals de gezondheidszorg, industriële automatisering, luchtvaart en defensie.

Jarvis is een op de cloud gebaseerde statistische binaire scanoplossing waarmee kwetsbaarheden in de software van auto’s eenvoudig worden geïdentificeerd. Jarvis scant en levert binnen enkele minuten bruikbare inzichten. Doordat dit voorheen handmatig moest gebeuren, levert de software een enorme tijdsbesparing op.

"Zelfrijdende auto’s beschikken over de meest complexe software, wat een behoorlijke uitdaging vormt voor de auto-industrie. Fabrikanten moeten ervoor zorgen dat software voldoet aan specifieke veiligheidsstandaarden. Software in connected auto’s is dan ook een verleidelijk doelwit voor cybercriminelen”, zegt John Chen.

Een grote uitdaging voor fabrikanten (OEM’ers) is dat er honderden verschillende softwareonderdelen in een voertuig zitten. De meeste hiervan worden geleverd door een uitgebreid netwerk van externe leveranciers. Deze gedistribueerde supply chain heeft veel voordelen, maar zorgt ook voor een grotere kans op fouten die de productie kunnen vertragen of impact hebben op de algemene kwaliteit van de onderdelen.

Chen: “Jarvis is een game changer voor OEM’ers, omdat producenten dankzij de software voor het eerst complete, consistente en bijna real-time inzichten hebben in de productie en beveiliging van het volledige systeem in voertuigen. Ook krijge>>

Lees verder..
  • 16 Januari 2018 om 10:45
OuderPersberichten

Persbericht: AFAS Software klaar voor morgen

Afas Software, producent van administratieve software voor bedrijven, wist in 2017 en perfecte balans te behouden tussen groei van omzet en daling van de kosten. Daardoor steeg de winst verder. Zo kon 85,1% van de nettowinst uitgekeerd worden als dividend. Dat de aandeelhoudende families opnieuw investeren in vernieuwende en duurzame projecten. Eenvoud, steeds definiëren wat je niet doet en de kracht van het familiekarakter van de onderneming blijken al sinds 1996 hun goede werk te doen. AFAS is klaar voor morgen zo blijkt uit het jaarverslag 2017 dat de onderneming al klaar heeft.

In 2021 betrekt AFAS boeiende nieuwbouw in Leusden, symbool voor de ambities van de onderneming. Het is een voorrecht al sinds de oprichting in 1996 het softwarebedrijf te mogen en kunnen analyseren. Het openhartige karakter van de bestuurders is een belangrijk punt. AFAS bestaat nu 21 jaar. In het eerste decennium was de gemiddelde omzetgroei per jaar 25%. Deze groei nam af tot gemiddeld 16% per jaar in het tweede decennium tot en met 2017. Deze groei was vanaf het begin autonoom. De bestuurders hebben nooit acquisities gedaan en zijn ook niet van plan dit in de toekomst te gaan doen. Zij willen daaraan geen management aandacht besteden. De gemiddelde groei per jaar zwakt natuurlijk af omdat de absolute bedragen steeds groter worden.

Het is al redelijk goed mogelijk voor AFAS om tien jaar in de toekomst te kijken. Het is aannemelijk dat er in 2027 een onderneming staat met een omzet tussen €400 en €425 miljoen, bij een gemiddelde autonome omzetgroei van circa 13 procent per jaar. Overzichtelijker is al het vijfjarenplan waarin naast de ambitieuze nieuwbouw in Leusden in 2021 ook de lancering van een nieuw softwaresysteem gepland is. Daaraan werken permanent 50 medewerkers. Het is een risico of het nieuwe systeem slaagt.

Bijna maandelijks krijgt het bestuur investeerders op de stoep die de onderneming willen kopen. >>

Lees verder..

  • 15 Januari 2018 om 17:26
❌