[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 23 Juni 2018Alle Nieuwskoppen

MacBook keyboard reparatieprogramma van Apple: dit moet je weten

Door Gonny van der Zwaag

Apple is een reparatieprogramma gestart voor de MacBook en MacBook Pro, waarbij het toetsenbord niet goed werkt. Het is de eerste keer dat Apple gehoor geeft aan de vele klachten over het vlindermechanisme.

Het artikel MacBook keyboard reparatieprogramma van Apple: dit moet je weten verscheen voor het eerst op iCulture


Gisteren β€” 22 Juni 2018Alle Nieuwskoppen

Nima Marketing Day viert het vak

Nima Marketing Day viert het vak

Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlén als opperpriester van het marketing-geloof.


Lees meer over: Nima Marketing Day viert het vak.

Boekverfilming Rafaël in première op Nederlands Film Festival

Door BuzzE
Rafaël, de nieuwe speelfilm van regisseur Ben Sombogaart, gaat in première op het Nederlands Film Festival. Het romantische drama waarin Melody Klaver en Nabil Mallat de hoofdrollen vertolken, wordt op 1 oktober voor het eerst vertoond.

Katja Fassin neemt distributie Vicks bonbons over

Door Marieke Pols
Katja Fassin

Katja Fassin gaat in Nederland de verkoop en marketing van Vicks bonbons verzorgen. Het bedrijf neemt vanaf 1 juli de distributie over van Continental Sweets Belgium. Met de toevoeging van Vicks bonbons geeft Katja Fassin een eerste invulling aan de ambitie om naast de verkoop van het merk Katja ook andere merken uit de suikerwerkcategorie te distribueren.

Distributieportfolio Katja Fassin

De wens om een merk toe te voegen aan het portfolio bestond bij Katja al langer. “De laatste jaren is er veel consolidatie opgetreden in de zoetwarenmarkt en ook wij zien hier de noodzaak van in”, aldus Jeroen van Eunen, algemeen directeur bij Katja. “Toen Vicks op ons pad kwam, was de keuze voor ons snel gemaakt. Vicks bonbons is een prachtig merk met een hoge naamsbekendheid in de markt.” Op termijn wil Katja nog een derde merk toevoegen aan het distributieportfolio.

Sinds 2016 is Katjes Fassin GmbH eigenaar van het merk Vicks bonbons. Continental Sweets Belgium verzorgde vanaf die tijd de distributie in Nederland en België. Nu neem Katja Fassin de distributie in Nederland over. Continental Sweets Belgium blijft wel de distributie van de Vicks bonbons in België verzorgen.

Vicks

Binnen het adem- en keelsegment profileert Vicks bonbons zich als de nummer 1 pastille bij hoest en verkoudheid. Functioneel dus, met ingrediënten als menthol en eucalyptus en een suikervrije receptuur.

Katja Fassin

Als zelfstandige marketing- en verkooporganisatie richt Katja Fassin B.V. zich specifiek op de Nederlandse suikerwerkmarkt. Onder het bekende merk Katja brengt ze vele lekkere en unieke snoepjes en dropjes op de markt, zoals Apekoppen, Zure Matjes en Kokindjes.


Nederlands initiatief Greendish gelanceerd in New York

Door Marieke Pols
Greendish

Tijdens het Menus of Change evenement in New York vond op 20 juni de lancering van Greendish, een initiatief van Nederlander Joris Heijnen, plaats. Dit gebeurde in het bijzijn van directieleden en vertegenwoordigers van onder andere Google Food, Sodexo, Harvard T.H. Chan School of Public Health en Stanfort University.

Greendish

Greendish is een nieuwe Nederlandse organisatie en opgericht door de voormalig initiatiefnemers van Variatie in de Keuken. De organisatie helpt foodservice-bedrijven met het beperken van voedselverspilling, kostenreductie en de stimulering van de verkoop van groenten. Greendish heeft hiervoor concrete, geteste programma’s die zich richten op het product, de medewerker en de consument.

Greendish werkt onder andere samen met Wageningen University & Research, het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport en Rabobank. Bekende food ambassadeurs als Jonnie Boer, Sounil Bahadoer, Rudolf van Veen, Yotam Ottolenghi, Wilfred Genee en Gerda Feunekes ondersteunen het initiartief.  Volgens de organisatie noet een ‘green dish’ aan zeven principes voldoen: lekker, winstgevend, duurzaam, gezond, gemakkelijk te bereiden, weinig verspilling en hoge gasttevredenheid.

Initiatiefnemer Joris Heijnen: “We hebben alle beproefde en nieuwe methodes samengevoegd en kunnen zo foodservice, horeca en catering kostenbesparend ondersteunen. En op die manier worden gerechten of producten nog lekkerder en gezonder. Tegelijkertijd worden zowel voedselverspilling, vleesconsumptie als de milieu-impact verlaagd (zoals de CO2 uitstoot en het water- en grondgebruik).”

Greendish heeft 3 key expertises:

  • Sustainable Menu Engineering (gericht op het gerecht)
  • Green Team Development (gericht op het team)
  • Food Choice Engineering (gericht op de gast/consument)

Menus of Change

De presentatie vond plaats tijdens het Menus of Change congres in New York. Menus of Change is een initiatief van The Culinary Institute of America en de Harvard T.H. Chan School of Public Health. Zij streven naar een praktische, op de lange termijn gerichte aanpak waarin optimale voeding, volksgezondheid en duurzaamheid binnen de foodservice-industrie en onder gerenommeerde culinaire professionals worden geïntegreerd.


CM.com: Serviceprovider die van alle markten thuis is

Door Redactie
Het begon in 1999 met twee studenten (Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers) die graag gingen stappen. Om discotheken gemakkelijker hun doelgroep te laten bereiken, werd een sms-oplossing gebouwd onder de pakkende naam Club Message (CM). Het werd de basis van wat nu de internationale onderneming CM.com is. De nicheoplossing voor clubs evolueerde gaandeweg naar een volwassen communicatieplatform dat nu wordt ingezet door diverse grote klanten zoals Booking.com, Thuisbezorgd.nl en Talpa Radio.

Innoveren met het Digital Food Processing Initiative

Door Marieke Pols
Digital Food Processing Initiative

Digitaal aangestuurde voedselproductie maakt innovaties mogelijk die tot voor kort ondenkbaar waren. Denk aan gepersonaliseerd voedsel, plantaardige eiwitten met de bite van vlees of produceren on demand. Ondernemers kunnen vanaf 29 juni met al hun vragen over digitale technologie terecht bij het Digital Food Processing Initiative (DFPI). DFPI is een initiatief van Wageningen University & Research, TNO, AMSYSTEMS Center en Technische Universiteit Eindhoven.

Digital Food Processing Initiative (DFPI)

De lancering van Digital Food Processing Initiative (DFPI) vindt plaats op 29 juni tijdens de 3D Food Printing Experience op de Wageningse campus. “We geven bedrijven inzicht in de mogelijkheden en helpen hen met kennis van food én high tech systemen. Zo kunnen ze snel de vertaalslag maken van idee naar markt”, aldus Ben Langelaan, Research Manager Food Technology in Wageningen en lid van de stuurgroep DFPI.

De ambitie van DFPI is om wereldwijd hét consortium voor digitale aangestuurde voedselproductie te worden. “De gecombineerde expertise van food én digitale technologie is uniek, en juist daarmee helpen we bedrijven grote stappen vooruit”, zegt Pieter Debrauwer, Research Manager bij TNO/AMSYSTEMS Center, en lid van de stuurgroep DFPI. “De ene keer is het bijvoorbeeld nodig om de receptuur te veranderen om een aantrekkelijk product te maken, de andere keer moet de equipment aangepast worden om de juiste proces condities te krijgen.”

Vijf innovatierichtingen

DFPI concentreert zich op vijf innovatierichtingen: duurzaamheid, gepersonaliseerd voedsel, on demand voedselproductie, nieuwe vormen en smaken en nieuwe sociale ervaringen. Tot nu toe zijn er op het gebied van voeding vooral leuke toepassingen van 3D-printen, zoals pasta in nieuwe vormen. De organisaties achter DFPI verwachten een nog veel grotere maatschappelijke impact van digitale technieken.

On demand productie kan leiden tot minder voedselverspilling, en met gepersonaliseerde voeding kan bijvoorbeeld voor ouderen en sporters speciale eiwitrijke producten gemaakt worden. 3D-printen kan de functionaliteit van voeding veranderen door nieuwe structuren, texturen en smaken te maken. Dit biedt mogelijkheden voor bijvoorbeeld mensen met slikproblemen. De verwachting is dat digitale technieken de productie, locatie en logistiek van de voedselproductie drastisch veranderen.

3D Food Printing Experience

Voedingsmiddelenfabrikanten, ingrediëntenleveranciers, machinefabrikanten, cateraars en retailers en andere geïnteresseerde partijen kunnen zich tijdens de 3D Food Printing Experience oriënteren op de mogelijkheden van digitale food processing. Die dag zijn er diverse demonstraties van 3D food printing, en presentaties over succesvolle toepassingen van digitale technieken in de voedingsmiddelenindustrie. De officiële lancering van DFPI vindt plaats om 11.30 door Prof. Dr. Ir. Arthur Mol, Rector Magnificus en vice-president Executive Board WUR.


FrieslandCampina Eurosparen wint Loyalty Magazine Award

Door Marieke Pols
Eurosparen

FrieslandCampina won samen met loyalty-bureau Magneds op 19 juni een Loyalty Magazine Award in Londen. De Loyalty Magazine Award wordt toegekend aan toonaangevende en innoverende  voorbeelden op het gebied van klantloyaliteitsprogramma’s over heel de wereld. Een vakjury kent de prijzen toe. Dit jaar zaten onder andere Peter Wray (Loyaltymatters.com), Unette Spencer (Mastercard) en Cecilia Floridi (DataLab GmbH) in de jury.

Loyalty Magazine Awards

In totaal waren er 26 categorieën. De jury kende Friesland de award toe in de categorie Beste loyaliteitsprogramma binnen Food Retail. Volgens de jury is het programma Eurosparen: “Een indrukwekkend voorbeeld van loyaliteit binnen de FMCG sector, waarin de consument via verschillende unieke kanalen wordt bereikt en deze dominante FMCG speler een persoonlijke relatie bouwt over meerdere merken heen”.

De andere genomineerden in deze categorie waren: Caffè Nero/Yoyo, Coop Switzerland/Boost Group, Craveable Brands/Tranxactor, Domino’s Pizza/Ketchup Loyalty, Esselunga/Eu.promotions,  Maxima, New World/UNGA en Parmareggio/Casa Modena/Advice Group.

Eurosparen

Aan het programma Eurosparen van FrieslandCampina nemen meer dan 1, 2 miljoen consumenten deel. Dit maakt Eurosparen het grootste FMCG loyaltyplatform van Nederland. Het platform ontwikkelde zich vanaf 2009 van digitaal spaarprogramma tot compleet activatieplatform voor merken als Campina, Optimel, Chocomel, Milner, Mona, Friesche Vlag en Vifit.

Dankzij unieke codes op verpakkingen maakt Eurosparen het voor FrieslandCampina mogelijk om de consument te identificeren en te leren kennen, te activeren met digitale shopper-activaties en persoonlijk met hen te communiceren. De verzamelde data biedt kansen om alle marketing en sales activiteiten te optimaliseren en de consument nog beter te bedienen.

FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina voorziet miljoenen consumenten over de hele wereld van zuivelproducten. Met een jaaromzet van 12 miljard euro behoort het bedrijf tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld. FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Vanuit Nederland worden wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd.


Netflix-serie Dear White People krijgt derde seizoen

Door NU.nl

De makers van de serie Dear White People, die exclusief bij Netflix te zien is, hebben een derde seizoen aangekondigd.

Vereniging COIN: COIN ook relevant voor resellers

Door Redactie
COIN zorgt er al twintig jaar onder andere voor dat klanten van operators makkelijk, snel en als het hen uitkomt kunnen overstappen zonder onderbreking van de service of dubbele facturen. “Overstappen moet klantvriendelijk en efficiënt zijn”, zegt directeur Stefphen Mans.

Switch breidt AMS1 uit naar wholesale colocatie

Door Michiel van Blommestein
Switch Datacenters gaat een nieuw datacenter bouwen op zijn campusterrein AMS1 in Amsterdam. Het 1.700 m2 grote datacenter krijgt een wholesalebestemming, en zal dus worden verhuurd aan een enterprise-organisatie, een managed colocatieprovider of een cloudprovider die een eigen datacenter in Amsterdam wil vestigen.

Β OPPO kiest Nederland als startmarkt in Europa

Door Floris Hulshoff Pol
De Chinese smartphonefabrikant OPPO heeft naast Spanje, Frankrijk en Italië ook Nederland uitgekozen om te starten met directe verkoop in Europa. Rotterdam krijgt de primeur van de eerste flagship store in ons land.

Ja! Team TU Eindhoven wint WK robotvoetbal

Door Tim Kraaijvanger

Het Portugese team Cambada werd met 1-0 verslagen, waardoor de beker naar Eindhoven gaat. Tech United doet al lange tijd mee aan de RoboCup. Toevallig wint het team van TU Eindhoven iedere twee jaar. In 2012, 2014 en 2016 werd het team kampioen. Ook dit jaar pakken spelers Robin van Perslucht, Frank de Moer en […]

Het bericht Ja! Team TU Eindhoven wint WK robotvoetbal verscheen eerst op Scientias.nl.

AndrΓ© van Duin krijgt meer respect door serieuze rollen

Door NU.nl

André van Duin wordt anders benaderd door het spelen van serieuze rollen.

'Nog steeds spin-offs van Star Wars in de pijplijn'

Door NU.nl

De geruchten dat Disney voorlopig geen spin-offs meer van Star Wars maakt, zijn volgens bronnen binnen Lucasfilm voorbarig en speculatief.

Televisieserie Roseanne gaat verder als The Conners

Door BuzzE/NU.nl

De Amerikaanse zender ABC heeft bekendgemaakt dat de succesvolle serie Roseanne een spin-off krijgt. Dit keer zonder Roseanne Barr en waarschijnlijk onder de naam The Conners.

OuderAlle Nieuwskoppen

Special effects-maker Alan Greenberg (71) overleden

Door BuzzE

Special effects-maker Richard Alan Greenberg is overleden. Het Hollywood-icoon stierf zaterdag op 71-jarige leeftijd, melden Amerikaanse vakbladen donderdag.

NPO-productie wint prijs op Amerikaans LHBT-festival

Door BuzzE

De korte Nederlandse film Turn it Around van regisseur Niels Bourgonje heeft op het San Diego LGBT Film Festival de prijs voor beste korte film/man gewonnen.

Verloren fragment Ja zuster, nee zuster weer teruggevonden

Door BuzzE

Beeld en Geluid heeft een teruggevonden fragment van de iconische serie Ja zuster, nee zuster in het bezit gekregen.

NPO-komedie De Luizenmoeder wint Zilveren Nipkowschijf

Door ANP/NU.nl

De komedieserie De Luizenmoeder heeft donderdag de Zilveren Nipkowschijf gewonnen.

❌