[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Gerucht: β€˜iPhone 11 krijgt vernieuwde Face ID en verbeterde videofuncties’

Door Benjamin Kuijten

Er zijn weer nieuwe details gelekt over de iPhone 11. Volgens Bloomberg krijgt de nieuwe iPhone Pro camera-verbeteringen op het gebied van filmen en zit er een flink verbeterde Face ID-functie in, waardoor je je toestel ook kan ontgrendelen als deze plat op tafel ligt.

Het artikel Gerucht: ‘iPhone 11 krijgt vernieuwde Face ID en verbeterde videofuncties’ verscheen voor het eerst op iCulture


Uitmarkt 2019: Suriname ster in cultureel seizoen

Met de Uitmarkt komend weekeinde begint het nieuwe culturele seizoen. Er is meer te beleven dan alleen Rembrandt, blijkt uit een overzicht van te verwachten hoogtepunten.

Een concert van 73 jonge talenten uit 27 landen

Het Koninklijk Concertgebouworkest startte deze zomer Concertgebouworkest YOUNG, een jeugdorkest voor muziektalenten van 14 tot 17 voor wie het moeilijk is de weg naar de top te vinden.

Isabelle Huppert: β€˜Je ziet mij en je ziet mijn kop al rollen’

In het toneelstuk ‘Mary Said What She Said’ speelt Isabelle Huppert de gedoemde Mary Stuart. De voorstelling is als een hallucinatie. „Het is net alsof we in je hersens zitten.”

Erik van Muiswinkel: Drs. P wilde vermaken met zwartgalligheid

Erik van Muiswinkel wilde altijd al een voorstelling maken over Drs. P. In het jaar dat die 100 zou zijn geworden, vertolkt Van Muiswinkel nu zijn liedjes. „Ik wilde net als ieder ander weten: wie was hij nou echt?”

β€˜Grote Suriname-tentoonstelling’ in De Nieuwe Kerk: geen verhaal van wit over zwart

Een duik in geschiedenis en cultuur van Suriname. ‘De Grote Suriname-tentoonstelling’ vertelt het levensverhaal van een land, aan de hand van kunst en historische documenten.

Schilderijen van Delft, bijna zoals het er nog steeds is

Pieter de Hooch was een belangrijke vernieuwer, Vermeer heeft goed gekeken naar zijn stad- en leeftijdgenoot. Nu zijn diens schilderijen voor het eerst ooit terug in Delft.

Elsa van β€˜Frozen’ draagt straks geen hoge hakken meer

Frozen was een wereldwijd succes. De trailer van Frozen 2 werd in 24 uur al meer dan 100 miljoen keer bekeken.

Samen kijken naar De Nachtwacht: iedereen ziet wat anders

Het Rijksmuseum wilde een kunstwerk van Rineke Dijkstra over De Nachtwacht. Videodrieluik Night Watching laat zien hoe verschillende groepen naar Rembrandt kijken.

Agenda: dit zijn de culturele hoogtepunten van komend najaar

Het najaar loopt weer over van de optredens, voorstellingen, exposities en festivals. NRC-redacteuren tippen de hoogtepunten.

β€˜iPhone 11 wordt geleverd met nieuwe USB-C snellader’

Door Raymon Mens

Apple zou volgens een nieuws gerucht een nieuwe USB-C snellader bij de iPhone 11 leveren. Dat werd hoog tijd. Zo snel is snelladen.

Rolls-Royce zet de bloemetjes buiten met de Pastel Collection

Een Rolls-Royce Black Badge hoeft niet zwart te zijn. Dat bewijst deze Pebble Beach 2019 Pastel Collection. Ze zijn geïnspireerd op de zogenoemde 'superbloom' van Californische bloemen dit voorjaar.

Dit zijn onze verwachtingen van het grote iPhone 2019 september-event

Door Benjamin Kuijten

September komt eraan en dus blikken we vooruit op het grote september-event van Apple. Wat gaat Apple allemaal aankondigen tijdens het iPhone 2019-event van september? Dit zijn onze verwachtingen!

Het artikel Dit zijn onze verwachtingen van het grote iPhone 2019 september-event verscheen voor het eerst op iCulture


Welk station krijgt de titel β€œHet mooiste station van Nederland 2019”?

Vanaf woensdag 31 juli kun jij als NS reiziger stemmen op jouw favoriete station. Na een eerste selectie ronde door onze social volgers zijn er acht overgebleven. Wie weet krijgt jouw station wel de eretitel “Mooiste Station van Nederland 2019”.

U-p[dOm het stemmen extra gemakkelijk te maken is het mogelijk om te stemmen via de meest gebruikte sociale media platform. Op zowel Facebook, Instagram en Twitter is het mogelijk om te stemmen.

Op ieder kanaal plaatsen we een bundeling van de uitverkoren stations, waarbij je door middel van een “like” of “reactie-sticker” op jouw station kunt stemmen. Al die stemmen worden bij elkaar opgeteld en dat levert op woensdag 7 augustus een winnaar op. Jij stemt toch ook?

Alle informatie over de genomineerde stations is terug te vinden op het NS YouTube-kanaal. Je kunt stemmen op:

  • Amsterdam Amstel
  • Amsterdam Centraal
  • Den Haag Hollands Spoor
  • Eindhoven
  • “Hoofdstation” Groningen
  • Rotterdam Centraal
  • Utrecht Centraal
  • Valkenburg

Online Video: brein versus conversie

Door Merel

Online Video: brein versus conversie

Hoe scoor je nu echt met video? Wat kan je bereiken door onbewuste beïnvloeding van het brein? Op het Adformatie Online Video Event presenteerde dr. Roeland Dietvorst learnings vanuit de neuropsychologie. Onbewuste beïnvloeding heeft namelijk een groot effect op het succes van je online video(-commercial). Er gebeurt namelijk veel in het brein als iemand een video bekijkt en verwerkt. En hoe creëer je, met die wetenschap,  video’s mee die meer impact hebben? Wij delen de belangrijkste bevindingen!

Meer dan 90% van de beslissingen die wij maken worden genomen met ons onderbewuste. Als metafoor kennen we natuurlijk allemaal het plaatje met de welbekende ijsberg; slechts het topje is boven water, de rest eronder.

Vanuit oudsher moeten we ook wel zoveel beslissingen maken met ons onbewuste. Eigenlijk zijn we natuurlijk allemaal nog primaten; we beschikken allemaal nog over een reptielenbrein, want in een fractie van een seconden signalen afgeeft: ‘seks!’, ‘gevaar!’, ‘vechten!’ of ‘vluchten!’. Zo werkt het natuurlijk ook vaak bij consumentenbeslissingen; veel van deze beslissingen zijn niet per se rationeel en volledig afgewogen. De eerste indruk die wij als mensen vormen is vaak leidend en moeilijk te veranderen. Dietvorst geeft in zijn presentatie een voorbeeld hiervan: stemgedrag. Juist iets wat rationeel is, en op veel aspecten wordt afgewogen, wordt volgens Dietvorst grotendeels gebaseerd op het onbewuste. Blijkbaar kiezen wij onbewust een mannelijke leider op basis van de grootte van de mond. Hoe groter de mond van een mannelijke politicus, des te groter is de kans dat wij op hem stemmen tijdens verkiezingen. Verschillende neuro studies laten bijvoorbeeld zien hoe fysiek uiterlijk onbewust ons stemgedrag beïnvloedt.

Het genotcentrum (Nucleus accumbens) van het brein bepaalt voor een groot deel of wij wel of niet een aankoop doen. Kortom, wat ‘moet’ je nu wel en niet doen om een impactvolle online video commercial te maken die de (onbewuste) consument aanspreekt?

Wat moet je niet doen?

  • Videoclip look & feel: teveel flitsende beelden en onsamenhangend verhaal, hierdoor wordt het moeilijk te volgen.
  • De attentie van de kijker opsplitsen: hierdoor krijgt de commercial onrustige kijklijnen, is er minder focus en kan daardoor verwarring ontstaan.
  • Koop barrières opwerpen: de negatieve kenmerken van het product op een positieve manier willen benoemen.
  • Merkattributen van concurrenten activeren in het brein.
  • Moeilijke en verwarrende bewoordingen gebruiken en teveel woorden en informatie in beeld.
  • Entertainment bieden zonder connectie met je merk of de boodschap die je wilt overbrengen.
  • Deuren die dicht gaan, auto’s die wegrijden, zonsondergangen, gordijnen dichtdoen, uitzoomen: hierdoor denkt de consument dat de video is afgelopen, waardoor de aandacht verslapt.

En wat moet je dan juist wel doen?

  • Korte verhalen vertellen.
  • Wanneer je het logo weghaalt, past de video dan nog bij het merk? Noodzakelijk voor een goede fit met het merk en voor een goede merkkoppeling.
  • Gebruik close-ups en zoom in.
  • Loods de consument door je video: zorg voor 1 focuspunt gedurende de video, wat de engagement versterkt.
  • Verweef je boodschap met het entertainment.
  • Sla een bruggetje naar de propositie/ call to action.
  • Wees onderscheidend, consistent en herkenbaar.

Weten hoe wij jou kunnen helpen bij de inzet van online video? Neem contact op met ZIGT!

Britt van Dijk, Samantha Hubers & Merel Tukker, ZIGT Mediabureau

The post Online Video: brein versus conversie appeared first on ZIGT.

❌