[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 18 April 2019Alle Nieuwskoppen

De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

Lef kan niet genoeg worden aangemoedigd, zeker in het marketingvak, waar conventionele campagnes de dienst uitmaken. Durf in marketing en reclame is letterlijk broodnodig voor elke marketeer, klein of groot, van een bekend of een onbekend merk. Lef en durf kunnen je merk redden. Kijk naar Sissy-Boy, CoolCat, Hudson’s Bay, Intertoys – ooit iets bijzonders van deze verzopen merken voorbij zien komen? Dan Zeeman. Een lesje in durf van een tot verzuipen gedoemde textielketen. Introducing de hashtag #doeslef.


Lees meer over: De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef.
OuderAlle Nieuwskoppen

ReclameReview: Zorgzaamheid bij Plus

ReclameReview: Zorgzaamheid bij Plus

PLUS Supermarkt is al een tijdje bezig met de campagne 'Goed eten is samen eten'. Daarbij zetten ze emotioneel geladen commercials in (zoals die met Kerst). De nieuwste versie laat het verhaal zien van een opa en een behulpzame kleinzoon.


Lees meer over: ReclameReview: Zorgzaamheid bij Plus.

Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.


Lees meer over: Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model.

Adverteren op Pinterest: de tips en tricks

Adverteren op Pinterest: de tips en tricks

Na lang speculeren wanneer we dan eindelijk ook in Nederland zouden kunnen adverteren op Pinterest, kunnen adverteerders sinds afgelopen week ook hier aan de slag. En als ik zo mijn Pinterest-account bekijk, gebeurt dit al volop. In afwachting van de eerste Nederlandse resultaten, alvast wat handige tips en tricks op basis van resultaten van een campagne in Duitsland. 


Lees meer over: Adverteren op Pinterest: de tips en tricks.

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Het wervingslandschap verandert snel en het is steeds moeilijker om met vacatures goed vindbaar te zijn. Toen Google for Jobs vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk werd gelanceerd, werd er gewaarschuwd dat dit de online banenmarkt ernstig zou verstoren. Naar verwachting wordt Google for Jobs begin van deze zomer ook uitgerold binnen Nederland. Wat betekent dat?


Lees meer over: Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?.

Tien historische slogans die zijn blijven hangen

Tien historische slogans die zijn blijven hangen

Je hebt zo van die momenten waarop je beseft hoe oud je bent. Zoals: wanneer een jongere collega toegeeft dat ze geen idee heeft waar de uitdrukking 'wij van WC-eend' vandaan komt. 'Daarom adviseren wij van WC-eend WC-eend' is sinds de introductie in 1989 uitgegroeid van slogan tot uitdrukking. Ideeën voor marketingcampagnes kunnen tijdens een brainstorm worden neergesabeld omdat ze een te hoog 'WC-eend-gehalte' hebben. Best knap dat een simpel reclamespotje een heuse bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse taal. En zijn wel meer slogans die zijn blijven hangen in de loop der jaren. Vaak weten we niet eens meer dat ze ooit zijn bedacht door een reclamebureau. Tien van de leukste slogans die we nog allemaal kennen.


Lees meer over: Tien historische slogans die zijn blijven hangen.

Viral Friday 15/2019: Tele2’s online helden, goed eten met Plus en gun jezelf gemak

Viral Friday 15/2019: Tele2’s online helden, goed eten met Plus en gun jezelf gemak

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Budweiser, Centraal Beheer, Plus en Tele2.


Lees meer over: Viral Friday 15/2019: Tele2’s online helden, goed eten met Plus en gun jezelf gemak.

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan MRI- en andere neuromarketing-technieken, op zoek naar de koopknop in ons hoofd. En behavioral economics geeft inzicht in menselijk gedrag en onze valkuilen; meer wetenschappelijk onderbouwde kennis die ouderwetse verkopers bekend zal voorkomen. Bij een NIMA-sessie betoogde ik dat het onethisch kan zijn om geen testen en experimenten te doen. Waarom vind ik dat? En waarom vindt een financiële gedragstoezichthouder experimenten als instrument zo belangrijk? 


Lees meer over: Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?.

Luister naar Mark Ritson!

Luister naar Mark Ritson!

Er gaat me al een tijdje iets aan het hart in marketingland en dat is de steeds verder toenemende druk op kortetermijnresultaten. Of dat nou is ingegeven door de CFO of door een investeringsmaatschappij, er lijkt een tendens waar kortetermijnwinst de voorkeur krijgt boven groei op lange termijn. En dat is zonde.


Lees meer over: Luister naar Mark Ritson!.

Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.  


Lees meer over: Dit zijn de nieuwe features van Snapchat.

ReclameReview: Het geheugensteuntje van de Belastingdienst

ReclameReview: Het geheugensteuntje van de Belastingdienst

Druk, vergeten, chaotisch, een typische uitsteller... Velen van ons moeten er even aan herinnerd worden dat het weer tijd is voor de belastingaangifte. Daarom zet de Belastingdienst deze commercial in als geheugensteuntje.


Lees meer over: ReclameReview: Het geheugensteuntje van de Belastingdienst.

Het einde van keuzestress is nabij

Het einde van keuzestress is nabij

Ik moest afgelopen week mijn winterbanden wisselen bij KwikFit. Of ik wilde kiezen tussen lucht en stikstof. Balanceren of uitlijnen? Of allebei? Ik werd er doodongelukkig van. Kom op nou. Wissel gewoon die banden. Het kan in 1.92 seconden! Veel marketeers leven in de veronderstelling dat het bieden van meer keuze mensen meer vrijheid geeft en dat meer vrijheid leidt tot meer welvaart of geluksgevoel. Vrijheid stelt ons – de mensheid – in staat om te handelen naar eigen inzicht, om een hoger welvaartspeil te bereiken zonder inmenging van derden. Mooi gezegd. Maar is het ook zo?


Lees meer over: Het einde van keuzestress is nabij.

Online Tuesday #88: het huwelijk tussen creatie en data

Online Tuesday #88: het huwelijk tussen creatie en data

Je kunt nog zo’n goed mediaplan hebben, maar als de creatie niet aanspreekt zullen de resultaten tegenvallen. Online advertising kan niet zonder data, maar creatie is minstens zo belangrijk. Hoe combineer je die twee disciplines optimaal? Het doel: de juiste advertentie op het juiste moment tonen aan de juiste consument. Oftewel: data-driven creativity. Daarover gaat de komende Online Tuesday op 9 april.


Lees meer over: Online Tuesday #88: het huwelijk tussen creatie en data.

Viral Friday 14/2019: Smartdogs, Underdogs en Zweedse zombies

Viral Friday 14/2019: Smartdogs, Underdogs en Zweedse zombies

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Dove, Land Rover, Geico en een zombie-achtige Zweedse apotheek.


Lees meer over: Viral Friday 14/2019: Smartdogs, Underdogs en Zweedse zombies.

Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

Het is eindelijk zover: Apple Search Ads is ook in Nederland uitgerold. We konden hier al jaren adverteren in de Play Store van Google, maar vooralsnog bleef de App Store van Apple onbereikbaar voor Nederlandse adverteerders. Tot deze week dus. We gingen aan de slag en delen onze eerste bevindingen.


Lees meer over: Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen.

Personaliseren: zo doe je dat

Personaliseren: zo doe je dat

Per persoon 'zien' we ruim honderdduizend woorden per dag. Daarentegen onthouden we maar 10 procent van wat we horen, 20 procent van wat we lezen en 30 procent van wat we zien. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven bezig zijn content voor onder andere klanten, prospects en leveranciers zo relevant en gepersonaliseerd mogelijk te maken. Personalisatie gaat over klantgerichte marketing om op het juiste moment op de juiste plaats het juiste aanbod te doen aan de juiste klant. Hoe kom je daar en hoe start je hiermee?


Lees meer over: Personaliseren: zo doe je dat.

Wat vinden millennials van native advertising op Facebook?

Wat vinden millennials van native advertising op Facebook?

Met alle privacy-schandalen heeft Facebook op dit moment niet zijn beste tijd, om het zacht uit te drukken. Toch wordt het medium nog veel ingezet voor reclame, ook bij de afgelopen verkiezingen. Het blijft natuurlijk een mooi platform om vooral millennials te bereiken. Een nieuwe studie onderzocht wat millennials vinden van gepersonaliseerde reclame op hun Facebook-tijdlijn.


Lees meer over: Wat vinden millennials van native advertising op Facebook?.

ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime

ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime

Datingsites zijn er volop, maar dating voor vijftigplussers is een heel specifieke markt. Op deze doelgroep richt Ourtime zich. Met de introductiecampagne zet het bedrijf zichzelf neer als de datingsite die ouderen samen van het leven laat genieten.


Lees meer over: ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime.

Wat maakt Hema nou echt Hema?

Wat maakt Hema nou echt Hema?

Hoe hou je één van Nederlands meest iconische merken herkenbaar en toch vernieuwend? In de nieuwe serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. Met als primeur: Ferry Buitenhuis, campagnemanager bij Hema. 


Lees meer over: Wat maakt Hema nou echt Hema?.

Welke 1-aprilgrappen gaan Γ©cht viraal in 2019?

Welke 1-aprilgrappen gaan écht viraal in 2019?

Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. Vorig jaar viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?


Lees meer over: Welke 1-aprilgrappen gaan écht viraal in 2019?.
❌