[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de β€˜dad bod’ en Mona Lisa in het wild

Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de ‘dad bod’ en Mona Lisa in het wild

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Evian, Gillette, Dollar Shave Club, Taco Bell en Perrier.


Lees meer over: Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de ‘dad bod’ en Mona Lisa in het wild.

Kruidvat komt met eigen vibratorlijn. Verrassend, of gewoon voordelig?

Kruidvat komt met eigen vibratorlijn. Verrassend, of gewoon voordelig?

'Steeds verrassend, altijd voordelig.' Kruidvat doet de slogan eer aan met de introductie van een nieuwe, eigen vibratorlijn. De budgetdrogisterij breidt daarmee niet alleen het aanbod van het eigen huismerk uit, maar ook het totale assortiment van alle winkels. Deze introductie heeft enige aandacht gekregen in de (social) media. Maar is het wel zo verrassend? Of is het juist 'gewoon in lijn' met de propositie en strategie van Kruidvat?


Lees meer over: Kruidvat komt met eigen vibratorlijn. Verrassend, of gewoon voordelig?.

Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend nieuw concept op: een marketingchallenge zonder het hijgerige van een standaard jongehondenmarketingwedstrijd, waarvan er wel meer bestaan. Drie maanden knutselen aan een stevig doorgerekende propositie voerden gisteren naar een jury-pitch in Amsterdam en een ontlading bij de winnaars. Er stond ook wat méér op het spel dan een goed advies of een opgepoetste proefballon: Team Aegon mag zijn plan uitwerken om (jonge) klanten en prospects te helpen bij het benaderen van een concreet maatschappelijk probleem en won deze eerste editie.


Lees meer over: Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek.

Zo ziet marketing eruit in 2025

Zo ziet marketing eruit in 2025

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online Tuesday op 11 juni werd een mooie poging gedaan.


Lees meer over: Zo ziet marketing eruit in 2025.

Belonen loont: geef iets extra’s

Belonen loont: geef iets extra’s

Winacties, kortingen, beloningen, loyaliteitsprogramma’s. Al sinds jaar en dag spelen ze een rol in marketing. Maar helpt het ons ook om de aandacht van consumenten te krijgen? We zijn aangekomen bij de zesde en laatste aandachtstrekker in de aandachtreeks. Na HulpEmotieStatusNieuw en Inclusie staat nu de laatste trigger centraal: Beloning.


Lees meer over: Belonen loont: geef iets extra’s.

ReclameReview: McDonald’s biedt Spotify-playlist met frietscan

ReclameReview: McDonald’s biedt Spotify-playlist met frietscan

Heb jij dat nu ook altijd, dat je tijdens je bezoek aan McDonald's niet weet wat je moet luisteren? Ik nooit, maar toch heeft McDonald's een oplossing voor dit 'probleem' bedacht. Een grappige oplossing: scan je frietjes en open de FriesList op Spotify!


Lees meer over: ReclameReview: McDonald’s biedt Spotify-playlist met frietscan.

Cialdini in de Marokkaanse Souk

Cialdini in de Marokkaanse Souk

Het wemelt er van toeristen, verkopers en brommers: De Marokkaanse Souk. Een overdekte markt midden in Marrakesh, waar je je hart op kan halen als je op zoek bent naar een Pashmina-sjaal, Argan-olie of een handgeknoopt vloerkleed. Maar er is meer te vinden in de Souk, namelijk de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Het is de vraag of de Marokkaanse verkopers zelf door hebben dat ze de principes haarfijn toepassen om de toeristen tot aankoop te verleiden, of dat dit het perfecte bewijs is van de universele kracht van deze principes.


Lees meer over: Cialdini in de Marokkaanse Souk.

Productsucces en trekken aan een dood paard

Productsucces en trekken aan een dood paard

Wat productdevelopment betreft 'prutsen' we wat af. En dat terwijl we in veel gevallen ontevreden zijn over de time-to-market, snelheid van de verkoopresultaten of een portfolio hebben dat 'out-of-control' is. Vele marketeers zullen het herkennen: product is klaar, zo, en nu jullie aan de slag om het een succes te maken. Het succes moet al intrinsiek van het product komen en marketing zal met behulp van de juiste doelgroeptargeting en waardevolle communicatie bijdragen aan het verkoopsucces. Maar hoe bereik je nou productsucces?


Lees meer over: Productsucces en trekken aan een dood paard.

Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. De Viral Friday van deze week staat in het thema van de Oranje leeuwinnen. De Women’s World Cup start vandaag en er is meer aandacht voor de Nederlandse voetbalsters dan ooit. 


Lees meer over: Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen.

Push notifications vanaf je website: het kan nu

Push notifications vanaf je website: het kan nu

We kennen push notificaties allemaal van onze apps: de berichten die je ontvangt op het beginscherm van je telefoon laten je weten wanneer je een bericht hebt ontvangen, een nieuwe like hebt, wanneer een spelletje je aandacht nodig heeft of bij een breaking news-update. Deze kleine berichten hebben een grote impact: ze trekken áltijd je aandacht. Je kijkt meteen naar je telefoon en als ze voldoende interessant zijn, open je ze ook meteen. Tot voor kort was deze manier van communicatie alleen mogelijk vanuit een native app. Voor veel bedrijven ook dé reden om er één te laten bouwen. Maar sinds kort is het mogelijk push notificaties te sturen vanaf een website. Welkom in de toekomst van online marketing.


Lees meer over: Push notifications vanaf je website: het kan nu.

Duurzaamheidsmatrix: ben je superieur of toch een gemiste kans?

Duurzaamheidsmatrix: ben je superieur of toch een gemiste kans?

Veel B2B-kopers vinden het lastig te beoordelen of de supply chain-partner daadwerkelijk duurzaam is. Tegelijk blijkt uit een rapport van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) dat driekwart van de kopers partners afwijzen die de duurzame criteria niet nakomen. De studie biedt een matrix voor B2B-merken die zich willen positioneren op duurzaamheid.


Lees meer over: Duurzaamheidsmatrix: ben je superieur of toch een gemiste kans?.

You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt

You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt

Kippenvel na de finale van de Champions League-finale afgelopen zaterdag. De wedstrijd was niet om aan te gluren en dat voelde als Ajax-fan extra zuur, maar het mooiste bleef tot het eind bewaard: duizenden fans zingen samen met de spelers 'You’ll never walk alone'. Samen staan we sterk, samen is niet alleen. Vandaag leggen we je graag uit waarom dit fenomeen steeds vaker wordt omarmd in de marketing en waarom het zo effectief is om de aandacht te krijgen van je doelgroep.


Lees meer over: You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt.

ReclameReview: Gillette leert van spraakmakende commercial

ReclameReview: Gillette leert van spraakmakende commercial

Weet je nog, die storm van reacties na die commercial van Gillette in januari? De marktleider op het gebied van scheermesjes heeft daarvan geleerd en komt nu met een nieuwe commercial. Die overigens ook nog tot genoeg gespreksstof zal leiden.


Lees meer over: ReclameReview: Gillette leert van spraakmakende commercial.

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.


Lees meer over: Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten.

Creativiteit weer in de hoofdrol

Creativiteit weer in de hoofdrol

We lijken steeds meer te denken dat KPI's, cijfers, data zekerheid kunnen bieden. Een garantie vooraf. Niet-meetbare creativiteit is ingewisseld voor de wereld van de schijn-KPI’s. Iets waarvan zeker is dat je het niet kan meten, is ingeruild voor een concept waarmee je net alsof kan doen.


Lees meer over: Creativiteit weer in de hoofdrol.

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door één van je campagnes, altijd geteld zal worden als conversie. Het is niet mogelijk om bepaalde campagnes op andere doelen af te rekenen. Dit is anders bij bijvoorbeeld Facebook Ads, waarbij je per advertentieset kunt optimaliseren op conversiegebeurtenis. Een functionaliteit die al langere tijd gemist wordt in Google Ads, en waar nu eindelijk een oplossing voor is gekomen.


Lees meer over: Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne.

ReclameReview: Dela en het vervolg op β€˜Waarom wachten’

ReclameReview: Dela en het vervolg op ‘Waarom wachten’

We kennen allemaal nog wel die mooie campagne van DELA uit 2012 (ja, dat is al zeven jaar geleden...). Het idee daarachter staat nog steeds als een huis, zo bewijst deze nieuwe campagne, waarbij voor een verdiepingsslag is gekozen.


Lees meer over: ReclameReview: Dela en het vervolg op ‘Waarom wachten’.

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?


Lees meer over: Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls.

Dit is waarom je niet zonder brandcommunity kunt

Dit is waarom je niet zonder brandcommunity kunt

Betrokken, trouwe, loyale klanten, een goed inzicht in je doelgroep en 'gratis' handen en hoofden voor de ontwikkeling van je portfolio. Een brandcommunity is voor heel veel merken een onmisbare asset. Maar wat is het precies, welke merken pakken het goed aan en waarom bieden deze actieve gemeenschappen zo’n grote toegevoegde waarde?
 


Lees meer over: Dit is waarom je niet zonder brandcommunity kunt.

Fuck millennials!

Fuck millennials!

Niet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000 is geboren, maar wel tegen de zelfbenoemde trendwatchers die willekeurig etiketten plakken op een 'generatie', daar vervolgens onbewezen eigenschappen aan toekennen om die vervolgens op congressen in Powerpoint-presentaties met veel stockfoto’s uit te venten. Bovendien vergeet ik steeds over wie het nou precies gaat. Millennials? Generatie X? Al sla je me dood. Is het zinvol om onderscheid te maken tussen generaties of 'leeftijdscohorten', zoals ik het ooit geleerd heb? 


Lees meer over: Fuck millennials!.
❌