[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 18 April 2019Alle Nieuwskoppen

Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator

Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator

91 Procent van de B2B-professionals gebruikt contentmarketing als onderdeel van hun strategie. Toch betekent dat niet dat alle content die ze creëren top-notch, boeiend of waardevol is. Maar wat heb je nodig om een goede contentschrijver te worden? Hoe word je er één waar collega's in de branche naar op zoek zijn voor advies? Het begint allemaal met wat je doet voordat je je vingers op een toetsenbord legt.


Lees meer over: Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator.

De oplossing voor β€˜the war for talent’ #spon

De oplossing voor ‘the war for talent’ #spon

Beeckestijn Business School en Sqillzer bieden sinds een half jaar een bijzonder traineeship aan voor bedrijven. In het programma worden high potentials binnen achttien maanden opgeleid van trainee tot Digital Marketing Expert. Het traineeship geeft young professionals die carrière willen maken in het digitale vakgebied de noodzakelijke boost om, na hun opleiding, op de werkvloer versneld vooruitgang te boeken. Het biedt een oplossing voor de toenemende schaarste onder digital marketeers op de arbeidsmarkt. 


Lees meer over: De oplossing voor ‘the war for talent’ #spon.

De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

Lef kan niet genoeg worden aangemoedigd, zeker in het marketingvak, waar conventionele campagnes de dienst uitmaken. Durf in marketing en reclame is letterlijk broodnodig voor elke marketeer, klein of groot, van een bekend of een onbekend merk. Lef en durf kunnen je merk redden. Kijk naar Sissy-Boy, CoolCat, Hudson’s Bay, Intertoys – ooit iets bijzonders van deze verzopen merken voorbij zien komen? Dan Zeeman. Een lesje in durf van een tot verzuipen gedoemde textielketen. Introducing de hashtag #doeslef.


Lees meer over: De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef.
OuderAlle Nieuwskoppen

Adverteren op Pinterest: de tips en tricks

Adverteren op Pinterest: de tips en tricks

Na lang speculeren wanneer we dan eindelijk ook in Nederland zouden kunnen adverteren op Pinterest, kunnen adverteerders sinds afgelopen week ook hier aan de slag. En als ik zo mijn Pinterest-account bekijk, gebeurt dit al volop. In afwachting van de eerste Nederlandse resultaten, alvast wat handige tips en tricks op basis van resultaten van een campagne in Duitsland. 


Lees meer over: Adverteren op Pinterest: de tips en tricks.

Niet iedere klantreis is een customer journey

Niet iedere klantreis is een customer journey

De term 'customer journey' is inmiddels wijdverbreid. Marketeers hebben de 'klantreis' omarmd als nieuwe maat der dingen – al moet ik als gedragspsycholoog vaststellen dat er met de invulling van dat begrip nogal creatief wordt omgesprongen. Feit is dat er op dit moment geen vaste definitie is van een customer journey. Sommigen hanteren het begrip voor louter een procesbeschrijving, anderen gebruiken het als synoniem voor een touchpoint-analyse, weer anderen passen het exclusief toe op het digitale domein en sommigen definiëren het als wat in mijn ogen eerder een salesfunnel is. Het maakt het soms wat lastig om te weten waarover we het nu eigenlijk hebben als er over een customer journey wordt gesproken. Tijd voor een customerjourney-model.


Lees meer over: Niet iedere klantreis is een customer journey.

Eenvoudig en snel: unieke websitecontent #spon

Eenvoudig en snel: unieke websitecontent #spon

Via het internet blijven we op de hoogte van de laatste nieuwsfeiten en bestellen we onze producten. Zeker voor bedrijven is een website het verlengstuk van de fysieke winkel. De webshop vaak verantwoordelijk voor een groot deel van de inkomsten. Een goede vindbaarheid in de zoekmachines is daarbij van groot belang. Als ondernemer wil je de digitale deur naar jouw onderneming natuurlijk toegankelijk en zichtbaar maken. Toch valt dit in de praktijk niet altijd mee, want online vindbaarheid is niet alleen een kwestie van marketing. Het regelmatig plaatsen van relevante content op je website is eigenlijk nog veel belangrijker. Met Contentabonnement.co voorzie je jouw website van de beste teksten.


Lees meer over: Eenvoudig en snel: unieke websitecontent #spon.

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Het wervingslandschap verandert snel en het is steeds moeilijker om met vacatures goed vindbaar te zijn. Toen Google for Jobs vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk werd gelanceerd, werd er gewaarschuwd dat dit de online banenmarkt ernstig zou verstoren. Naar verwachting wordt Google for Jobs begin van deze zomer ook uitgerold binnen Nederland. Wat betekent dat?


Lees meer over: Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?.

De ongewenste doelgroep van Patagonia

De ongewenste doelgroep van Patagonia

'Sportmerk Patagonia wil bankiers fleecevest niet meer verkopen', zo luidde de kop van een FD-artikel op 4 april. Het stuk meldt dat het merk ‘last’ heeft van een ongewenste doelgroep. Het outdoor sportkledingmerk heeft namelijk aan populariteit gewonnen in Silicon Valley en de financiële wereld, met als gevolg dat Silicon Valley en Wall Street grijs zien van de fleecevesten. En dit is niet onopgemerkt gebleven. Er is zelfs al een Instagram-account opgedoken (@Midtownuniform), met foto’s van de bankiers – allemaal Brad of Chad genoemd – met hun fleecetenue, als modellen op een catwalk. En dat is nu net niet wat Patagonia graag uitstraalt als merk.


Lees meer over: De ongewenste doelgroep van Patagonia.

Tien historische slogans die zijn blijven hangen

Tien historische slogans die zijn blijven hangen

Je hebt zo van die momenten waarop je beseft hoe oud je bent. Zoals: wanneer een jongere collega toegeeft dat ze geen idee heeft waar de uitdrukking 'wij van WC-eend' vandaan komt. 'Daarom adviseren wij van WC-eend WC-eend' is sinds de introductie in 1989 uitgegroeid van slogan tot uitdrukking. Ideeën voor marketingcampagnes kunnen tijdens een brainstorm worden neergesabeld omdat ze een te hoog 'WC-eend-gehalte' hebben. Best knap dat een simpel reclamespotje een heuse bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse taal. En zijn wel meer slogans die zijn blijven hangen in de loop der jaren. Vaak weten we niet eens meer dat ze ooit zijn bedacht door een reclamebureau. Tien van de leukste slogans die we nog allemaal kennen.


Lees meer over: Tien historische slogans die zijn blijven hangen.

Een leven lang leren #spon

Een leven lang leren #spon

Hans Molenaar is op diverse fronten een actieve en succesvolle ondernemer. Wat opvalt, is zijn wil om alles eruit te halen wat erin zit. Die instelling staat ook aan de basis van het succes van Beeckestijn Business School, dat eind jaren negentig mede door hem werd opgericht. "In het verleden was ervaring belangrijker dan kennis. Dat is nog steeds zo, maar in een snel veranderende wereld is ervaring ondertussen aanzienlijk minder belangrijk dan voorheen het geval was."


Lees meer over: Een leven lang leren #spon.

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan MRI- en andere neuromarketing-technieken, op zoek naar de koopknop in ons hoofd. En behavioral economics geeft inzicht in menselijk gedrag en onze valkuilen; meer wetenschappelijk onderbouwde kennis die ouderwetse verkopers bekend zal voorkomen. Bij een NIMA-sessie betoogde ik dat het onethisch kan zijn om geen testen en experimenten te doen. Waarom vind ik dat? En waarom vindt een financiële gedragstoezichthouder experimenten als instrument zo belangrijk? 


Lees meer over: Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?.

Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

Als je nu in één keer zowel je technologie, je businessmodel, als ook de maatschappelijke acceptatie kunt testen én potentieel een internationaal publiek van first movers en tech-evangelisten kunt bereiken, dan moet je dat natuurlijk meteen doen. Vandaar dat dit jaar rond de grote tech-conferentie SXSW in Austin (meer dan vierhonderdduizend bezoekers), van de ene dag op de andere, maar liefst achtduizend elektrische scooters in één keer werden losgelaten in de binnenstad. De e-step als strooigoed. 


Lees meer over: Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps.

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon

Netvlies deelt haar kennis over Scrum in een gratis webinar van een uur. De 48 online experts van dit vooraanstaande digital agency uit Breda scrummen sinds 2010. Aan de hand van een praktijkcase zie je hoe Scrum werkt en hoe je er je projecten sneller en slimmer mee kan uitvoeren. Je kunt vanaf je eigen computer meekijken, vragen stellen via de chat en achteraf krijg je de video-opname per mail (deze krijg je ook toegestuurd als je niet live aanwezig bent). 

Meld je aan


Lees meer over: Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon.

De wereld achter de (positieve) review

De wereld achter de (positieve) review

Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.


Lees meer over: De wereld achter de (positieve) review.

Waarom bestaan er nog boekwinkels?

Waarom bestaan er nog boekwinkels?

De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop zetten, hebben stuk voor stuk een 'do good'-karakter. Waar we afgelopen jaren gefascineerd waren door de technische innovaties van Facebook, Google en Amazon, zijn het nu de campagnes zoals die van Nike waar iedereen over spreekt. Schept dit extra kansen voor retail, om de prijzenoorlog vanuit e-commerce te weerstaan? We onderzochten enkele scenario’s. Om de lat hoog te leggen, beginnen we bij de sector waar e-commerce is begonnen: de boekhandel.


Lees meer over: Waarom bestaan er nog boekwinkels?.

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon

Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon

Netvlies deelt haar kennis over Scrum in een gratis webinar van een uur. De 48 online experts van dit vooraanstaande digital agency uit Breda scrummen sinds 2010. Aan de hand van een praktijkcase zie je hoe Scrum werkt en hoe je er je projecten sneller en slimmer mee kan uitvoeren. Je kunt vanaf je eigen computer meekijken, vragen stellen via de chat en achteraf krijg je de video-opname per mail (deze krijg je ook toegestuurd als je niet live aanwezig bent). 

Meld je aan


Lees meer over: Wil jij in één uur de basis van Scrum leren? Gratis online training #spon.

Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.  


Lees meer over: Dit zijn de nieuwe features van Snapchat.

Chatbot Conference: chatbots toen, nu en straks #spon

Chatbot Conference: chatbots toen, nu en straks #spon

Werkt jouw organisatie al met een virtuele assistent? Of wil je er binnenkort mee starten? Kom dan 25 april naar de tweede editie van de Chatbot Conference in Utrecht. Met de nieuwste trends, de beste cases én experts uit het vakgebied. Hier lichten we alvast een tipje van de sluier op.


Lees meer over: Chatbot Conference: chatbots toen, nu en straks #spon.

Hoe de 1-april grap van The Next Crowd een pr-nachtmerrie werd

Hoe de 1-april grap van The Next Crowd een pr-nachtmerrie werd

1 April is dé pr-klassieker als het gaat om inhakers. Een goed geregisseerde 1-aprilgrap zorgt voor media-aandacht, social buzz en zet je merk of organisatie (tijdelijk) op de kaart. Maar grappen kunnen ook verkeerd vallen. Zo werd de inhaker van The Next Crowd op Donald Trumps grensmuur geen pr-stunt, maar een ware reputatienachtmerrie. Waar ging het mis?


Lees meer over: Hoe de 1-april grap van The Next Crowd een pr-nachtmerrie werd.

Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer met 10 procent toegenomen. Vandaag besteld en morgen gratis geleverd is de standaard geworden. Niet goed, dan gratis retour. De consument is verwend geraakt. Tegelijkertijd heeft de e-commercesector zich gecommitteerd de CO2-uitstoot van transport te verlagen om zo klimaatverandering te beperken. Er zullen nieuwe manieren gevonden moeten worden om de steden schoner te bevoorraden en bewust gedrag te belonen.


Lees meer over: Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument.
❌