[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend nieuw concept op: een marketingchallenge zonder het hijgerige van een standaard jongehondenmarketingwedstrijd, waarvan er wel meer bestaan. Drie maanden knutselen aan een stevig doorgerekende propositie voerden gisteren naar een jury-pitch in Amsterdam en een ontlading bij de winnaars. Er stond ook wat méér op het spel dan een goed advies of een opgepoetste proefballon: Team Aegon mag zijn plan uitwerken om (jonge) klanten en prospects te helpen bij het benaderen van een concreet maatschappelijk probleem en won deze eerste editie.


Lees meer over: Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek.

Leren: waarom zou je? #spon

Leren: waarom zou je? #spon

Werken en studeren tegelijk. Voor de ene helft van de beroepsbevolking de gewoonste zaak van de wereld, maar de andere helft heeft er een broertje dood aan. De studenten die zich, vaak voor eigen rekening, aanmelden bij Beeckestijn Business School, vallen duidelijk in de eerste categorie. Zij willen hun carrière een boost geven en realiseren zich dat hun ambitie, door het vergroten van hun kennis, sneller vleugels krijgt. Twee (ex)studenten delen hun ervaring.


Lees meer over: Leren: waarom zou je? #spon.

Belonen loont: geef iets extra’s

Belonen loont: geef iets extra’s

Winacties, kortingen, beloningen, loyaliteitsprogramma’s. Al sinds jaar en dag spelen ze een rol in marketing. Maar helpt het ons ook om de aandacht van consumenten te krijgen? We zijn aangekomen bij de zesde en laatste aandachtstrekker in de aandachtreeks. Na HulpEmotieStatusNieuw en Inclusie staat nu de laatste trigger centraal: Beloning.


Lees meer over: Belonen loont: geef iets extra’s.

Cialdini in de Marokkaanse Souk

Cialdini in de Marokkaanse Souk

Het wemelt er van toeristen, verkopers en brommers: De Marokkaanse Souk. Een overdekte markt midden in Marrakesh, waar je je hart op kan halen als je op zoek bent naar een Pashmina-sjaal, Argan-olie of een handgeknoopt vloerkleed. Maar er is meer te vinden in de Souk, namelijk de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Het is de vraag of de Marokkaanse verkopers zelf door hebben dat ze de principes haarfijn toepassen om de toeristen tot aankoop te verleiden, of dat dit het perfecte bewijs is van de universele kracht van deze principes.


Lees meer over: Cialdini in de Marokkaanse Souk.

Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing

Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing

Veel B2B-marketeers zijn al bezig met een vorm van account-based marketing of denken er over na om het te implementeren. Er is een verschuiving waar te nemen: het doel is niet meer een grote hoeveelheid leads, maar juist specifieke personen binnen doelaccounts. Om dat doel te realiseren is goede en relevante content erg belangrijk. Content kan de aanpak van account-based marketing ondersteunen, want door de juiste content ben je als marketeer beter in staat het doel te bereiken: de interesse van die ene persoon binnen die organisatie. En zo doe je dat.


Lees meer over: Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing.

Productsucces en trekken aan een dood paard

Productsucces en trekken aan een dood paard

Wat productdevelopment betreft 'prutsen' we wat af. En dat terwijl we in veel gevallen ontevreden zijn over de time-to-market, snelheid van de verkoopresultaten of een portfolio hebben dat 'out-of-control' is. Vele marketeers zullen het herkennen: product is klaar, zo, en nu jullie aan de slag om het een succes te maken. Het succes moet al intrinsiek van het product komen en marketing zal met behulp van de juiste doelgroeptargeting en waardevolle communicatie bijdragen aan het verkoopsucces. Maar hoe bereik je nou productsucces?


Lees meer over: Productsucces en trekken aan een dood paard.

Futuristische scenario’s uit het Oosten

Futuristische scenario’s uit het Oosten

In het Westen weten we als geen ander hoe we klanten moeten bedienen en hoe we klantbeleving kunnen optimaliseren. Dat denken we tenminste. Giganten als Google, Facebook, Amazon en Coolblue worden steevast als voorbeeld genoemd. Daar moeten we bij afkijken en van leren. Daar halen we onze inspiratie vandaan. Maar moeten we onze blik niet ook eens wat oostelijker richten? 


Lees meer over: Futuristische scenario’s uit het Oosten.

Push notifications vanaf je website: het kan nu

Push notifications vanaf je website: het kan nu

We kennen push notificaties allemaal van onze apps: de berichten die je ontvangt op het beginscherm van je telefoon laten je weten wanneer je een bericht hebt ontvangen, een nieuwe like hebt, wanneer een spelletje je aandacht nodig heeft of bij een breaking news-update. Deze kleine berichten hebben een grote impact: ze trekken áltijd je aandacht. Je kijkt meteen naar je telefoon en als ze voldoende interessant zijn, open je ze ook meteen. Tot voor kort was deze manier van communicatie alleen mogelijk vanuit een native app. Voor veel bedrijven ook dé reden om er één te laten bouwen. Maar sinds kort is het mogelijk push notificaties te sturen vanaf een website. Welkom in de toekomst van online marketing.


Lees meer over: Push notifications vanaf je website: het kan nu.

Sonic branding: hype of noodzaak?

Sonic branding: hype of noodzaak?

Als je een beetje hebt opgelet kan het je niet ontgaan zijn: audio is aan een opmars bezig. Zelfs lokale kranten besteden er aandacht aan. Net nu je dacht dat je alles op orde had. Een hip reclamebureau dat altijd passende muziekjes voor je uitkiest. Gezellige stock-muziek onder je online-campagnes. En misschien een lollig soundlogo. Wat is er aan de hand? Welnu, we staan aan de vooravond van een revolutie in audio. Of beter gezegd: een herwaardering.


Lees meer over: Sonic branding: hype of noodzaak?.

Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?

Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?

In een poging om levensvatbaar te worden slaat nieuwsapp Blendle een nieuwe weg in: vanaf augustus stopt het met de verkoop van losse artikelen. Een vernieuwde versie van de abonnementsvorm, nu bekend als Blendle Premium, blijft over. Gaat het Blendle na vijf jaar pionieren lukken om hiermee levensvatbaar te worden? Kan Blende de concurrentie voorblijven van grote jongens als Google, Facebook en Apple en van nieuwkomers als Readly? Of vervreemdt Blendle zich met de nieuwe koers van de harde kern gebruikers waar het ooit allemaal mee begon en wordt het in de ogen van de consument 'vlees noch vis'?


Lees meer over: Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?.

You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt

You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt

Kippenvel na de finale van de Champions League-finale afgelopen zaterdag. De wedstrijd was niet om aan te gluren en dat voelde als Ajax-fan extra zuur, maar het mooiste bleef tot het eind bewaard: duizenden fans zingen samen met de spelers 'You’ll never walk alone'. Samen staan we sterk, samen is niet alleen. Vandaag leggen we je graag uit waarom dit fenomeen steeds vaker wordt omarmd in de marketing en waarom het zo effectief is om de aandacht te krijgen van je doelgroep.


Lees meer over: You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt.

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.


Lees meer over: Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten.

Bevlogenheid voor een toekomstbestendig bedrijf

Bevlogenheid voor een toekomstbestendig bedrijf

Bevlogenheid is energie. Pas op: Het is besmettelijk. Waar ligt jouw passie? Hoe krijg je je team zo bevlogen? We spreken met Eric Mijnster van DOE Business en Suzanne Koolen van Meetings-in-the-Sun, twee innovatieve start-ups die vanuit een geheel eigen visie bedrijven helpen bij het realiseren van bevlogenheid.


Lees meer over: Bevlogenheid voor een toekomstbestendig bedrijf.

Instagram gaat like-loos

Instagram gaat like-loos

Wellicht heb je het al meegekregen: Instagram is in Canada met een test begonnen waarbij het aantal likes bij foto’s en video’s verborgen wordt. Instagrammers kunnen zelf nog wel zien hoeveel likes ze op een post hebben gekregen, maar hun volgers zien dit niet meer. Een woordvoerder van Instagram geeft als reden van de verandering: "We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get". Volgers zouden zich hiermee dus meer richten op wat er gedeeld wordt, niet op hoeveel likes een influcencer krijgt. Wat voor effect heeft deze aanpassing op influencer-campagnes? En wat merk je hier, als je samenwerkt met Instagrammers, nou écht van?


Lees meer over: Instagram gaat like-loos.

β€˜Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders

‘Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders

Steeds meer reizigers maken anno 2019 gebruik van social media om voorafgaand aan of tijdens hun reis contact op te nemen met een OV-aanbieder. Onderzoek heeft aangetoond dat een 'menselijke' communicatiestijl in webcare – waarbij een organisatie zich empathisch, persoonlijk en informeel opstelt richting klanten – een positieve invloed kan hebben op de tevredenheid van de klant en de reputatie van de organisatie bij meelezers van het gesprek. Hoe zit dat precies bij Nederlandse OV-aanbieders?


Lees meer over: ‘Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders.

Handleiding voor effectieve B2B-merken

Handleiding voor effectieve B2B-merken

De effectiviteit van marketing neemt sterk toe als merken een betere balans aanbrengen tussen lange en korte termijndoelen en -activiteiten. Maar geldt dat ook voor B2B-merken? De Engelse onderzoekers Les Binet en Peter Field deden hier onderzoek naar. Later dit jaar publiceren zij hun uitkomsten, maar in dit artikel alvast een overzicht van de belangrijkste conclusies.


Lees meer over: Handleiding voor effectieve B2B-merken.

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door één van je campagnes, altijd geteld zal worden als conversie. Het is niet mogelijk om bepaalde campagnes op andere doelen af te rekenen. Dit is anders bij bijvoorbeeld Facebook Ads, waarbij je per advertentieset kunt optimaliseren op conversiegebeurtenis. Een functionaliteit die al langere tijd gemist wordt in Google Ads, en waar nu eindelijk een oplossing voor is gekomen.


Lees meer over: Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne.

Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact

Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact

Reputatiemanagement en media-monitoring gaan tegenwoordig hand in hand. Zonder monitoring immers geen inzicht in wat er speelt, zonder inzicht geen focus en zonder focus geen regie. En dat is nou juist wat je wel wil: de regie, waardoor je proactief kunt handelen, zelfs in reactieve situaties zoals crises. Door in the lead te zijn en proactief te handelen, kun je de reputatie zowel beschermen als opbouwen. Hoe zorg je er voor dat deze rol als communicatieprofessional ook zichtbaar wordt binnen je organisatie en dat hier ook bedrijfsbreed learnings uit gehaald kunnen worden? 


Lees meer over: Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact.

Leren: waarom zou je? #spon

Leren: waarom zou je? #spon

Werken en studeren tegelijk. Voor de ene helft van de beroepsbevolking de gewoonste zaak van de wereld, maar de andere helft heeft er een broertje dood aan. De studenten die zich, vaak voor eigen rekening, aanmelden bij Beeckestijn Business School, vallen duidelijk in de eerste categorie. Zij willen hun carrière een boost geven en realiseren zich dat hun ambitie, door het vergroten van hun kennis, sneller vleugels krijgt. Twee (ex)studenten delen hun ervaring.


Lees meer over: Leren: waarom zou je? #spon.

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?


Lees meer over: Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls.
❌