[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag β€” 22 Oktober 2018Alle Nieuwskoppen

Resultaten Procter & Gamble veren op

In de sector consumptiegoederen is het vooral van belang dat bedrijven in staat zijn om de verkoop aan te zwengelen. Daarnaast moet de inflatiedruk worden weerstaan. Procter & Gamble is wat dit betreft geen uitzondering.

OuderAlle Nieuwskoppen

Innovatieve medicijnen cruciaal voor Novartis

De resultaten van Novartis over het derde kwartaal kwamen grotendeels overeen met onze verwachtingen en die van andere analisten. We verwachten dan ook niet dat we onze reele waarde inschatting voor het aandeel wezenlijk zullen veranderen. We denken dat het aandeel op dit moment redelijk is gewaardeerd.

Resultaten Danone in lijn met verwachtingen

De verkoop (sales) van Danone steeg afgelopen kwartaal met 1,4%. In de eerste negen maanden van het jaar was sprake van een groei van 3,1%.

Easyfairs β€˜Onderneming van het Jaar’ in BelgiΓ«

Door Marieke Pols
Easyfairs

De moederorganisatie van Easyfairs Evenementenhal – het Belgische Easyfairs – is uitgeroepen tot ‘Onderneming van het Jaar’ 2018 in België. Deze award wordt al sinds 1996 uitgereikt aan de ‘absolute elite’ van de Belgische bedrijfswereld. Een onafhankelijke jury van specialisten kende de award toe op basis van criteria als strategische focus, innovatie, openheid naar de wereld toe, voorbeeldig management, sterk beheer en financiële prestaties. De award is een initiatief van de krant L’Echo, Ernst & Young en BNP Paribas Fortis.

Oprichter en CEO Eric Everard

“Deze award is een gigantische blijk van vertrouwen en het resultaat van de gemeenschappelijke inspanningen van ons hele team. Daarnaast is dit een enorme boost voor al onze toekomstige uitdagingen”, zegt oprichter en CEO Eric Everard. Sinds de oprichting 20 jaar geleden is Easyfairs altijd een toonbeeld van creatieve groei: 13 procent per jaar via de lancering van nieuwe eventmerken, de ontwikkeling en geocloning van bestaande merken en de overname van merken van andere organisatoren. “Ieder jaar herinvesteren we 80 procent van onze winst in toekomstige projecten en activiteiten”, aldus Everard.

Easyfairs in Nederland

Met een ‘all-in’ budgetformule is Easyfairs erin geslaagd om in Europa enkele honderden vakbeurzen te lanceren. In Nederland organiseert Easyfairs jaarlijks 85 evenementen in Nederland, zoals de verpakkingsbeurs Empack, Bakkersvak en de Rundvee & Mechanisatie Vakdagen. “Het maakt ons in Nederland enorm trots dat we deel uitmaken van Easyfairs. Deze prijs is een bekroning voor de unieke werkwijze van Eric, waar zowel onze bezoekers, klanten als medewerkers elke dag de vruchten van plukken”, zegt Jeroen van Hooff, Head of Region Easyfairs Nederland.

“Evenementen die gemeenschappen samenbrengen, wacht meer dan ooit een mooie toekomst. Op voorwaarde dat ze de klant centraal plaatsen in het besluitvormingsproces en de klantervaring zo eenvoudig, intuïtief, innovatief en transformatief mogelijk maken. En het gebruik van nieuwe technologieën moet in dienst staan van die klantervaring “, besluit Everard.


Tegenvallende resultaten IBM

We zijn niet onder de indruk van de resultaten van IBM over het derde kwartaal. Het bedrijf jongleert nog altijd met de keuze tussen strategische onderdelen die een hoge groei laten zien en niet-strategische onderdelen die krimpen of een lage groei tonen.

Onderliggende trend goed voor Bank of America

De resultaten over het derde kwartaal van Bank of America waren opnieuw solide. De kosten daalden wederom. De inkomsten stegen juist. Daardoor verbeterde de efficientie van 58% vorig kwartaal naar 57% dit kwartaal.

Opnieuw sterke resultaten JPMorgan

De resultaten van JPMorgan Chase in het derde kwartaal waren solide. De gerapporteerde winst van de bank, die wij een gering concurrentievoordeel toekennen, steeg 24% naar 8,4 miljard dollar. Dit komt neer op 2,34 dollar per aandeel.

Luxegoederen koersen lager door zorgen China

De luxegoederenindustrie heeft klappen gekregen de afgelopen dagen. We veranderen onze waardering voor bedrijven in deze sector echter niet. We denken dat de koersen nu een reeeler niveau bereiken. Voor het belangrijkste deel van 2018 vonden wij deze aandelen overgewaardeerd.

Big data: toekomst of heden?

Door Nina

Big data: toekomst of heden?

Hoe zetten we (big) data in om ons bedrijf verder te helpen? Het is een vraag die vaak wordt gesteld bij menig bedrijf, zo ook bij ZIGT. Motivatie genoeg om eens in andermans keuken te kijken tijdens de Big Data Expo in de Jaarbeurs Utrecht.

VodafoneZiggo, een van de keynote sprekers, heeft grote ambities. De director of advanced analytics legt uit dat data wordt ingezet om te voorspellen waar storingen gaan plaatsvinden. Een mooie toepassing van beschikbare data die waarde toevoegt voor de klant, wat heb je immers aan je Ziggo abonnement wanneer je tijdens het hoogtepunt van de film wordt onderbroken door een technische storing? Om een nog meer datagedreven organisatie te worden is het doel om 80% van de organisatie gebruik te laten maken van data in hun dagelijkse bezigheid. Dit is enerzijds een ambitieus streven, maar lijkt anderzijds ook niet de goede maatstaf, de insteek zou toch moeten zijn dat data waarde toevoegt.

Duiding geven aan data is essentieel 

Erg verfrissend ook was de presentatie gegeven door FrieslandCampina. Ashkan Roshanayi sprak erg open over de inzet van data binnen het wereldconcern, waarbij (online) data belangrijke inzichten heeft gegeven voor een strategische inzet van offline mediainzet in Vietnam om zo een tamelijk onberoerde markt te bereiken. Hierbij werd benadrukt dat lokale, specialistische kennis van essentieel belang was voor een goede uitvoering, data zonder context is immers niets waard. Bij de presentatie van Building Blocks werd eenzelfde stelling ingenomen: AI en mensen zijn collega’s, geen substituten.

As I talk with companies about digital transformation, the far biggest challenges they face are cultural, not technical – Doug Cutting.

Bovenstaande quote komt van Doug Cutting, founder van Hadoop. Dit is een onderwerp dat tijdens de Expo vaker terugkwam.

Op het juiste spoor

Zo ook bij NS, die toe wil naar een data gedreven maintenance organisatie gezien de toenemende drukte op het spoor. Het uitvallen van één enkele trein heeft vaak effect op vele treinritten. Hierdoor kan veel winst worden behaald wanneer onderdelen met een hoge kans op defecten worden vervangen voordat deze tot problemen op het spoor leiden. De NS geeft aan dat het fundament voor procesinnovatie op basis van data gedreven applicaties inmiddels staat en dat inmiddels enkele mooie successen zijn behaald. De grootste uitdagingen waren niet technisch van aard, maar lagen voornamelijk bij de implementatie binnen de organisatie. Oplossingen waren soms te ambitieus en riepen veel weerstand op. De belangrijkste take-outs zijn dat implementatie stap voor stap moet plaatsvinden en dat de focus te allen tijde gericht moet zijn op concrete en ‘toepasbare’ toepassingen

Klaar voor de volgende stap

Dan terug naar de titel: is data nog altijd de toekomst, of zijn we inmiddels gearriveerd? Een conclusie die zeker kan worden getrokken is dat veel bedrijven een basis hebben gelegd om een meer datagedreven organisatie te worden, de juiste mensen en kennis zijn in huis gehaald en deze afdelingen zijn een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering. De grootste uitdaging op dit moment lijkt een culturele te zijn. De verantwoordelijke afdelingen zijn klaar voor een volgende stap, maar de rest van de organisatie moet hier nog aan wennen.

Binnen het medialandschap is de boodschap inmiddels ook wel duidelijk. Wij informeren onze klanten gedetailleerd over het verloop van mediacampagnes met behulp van inzet van dashboards: de resultaten van de Facebook uitingen van gisteren zijn vandaag al beschikbaar in heldere visualisaties. Dit biedt enerzijds transparantie voor onze klanten en geeft anderzijds informatie om een campagne tijdig bij te kunnen sturen, waardoor data direct waarde toevoegt. De zoektocht naar nieuwe toepassingen gaat ook hier continue door om iedere mediastrategie verder te optimaliseren.

ZIGT Mediabureau, Michiel Aarts en Koen Hartog

The post Big data: toekomst of heden? appeared first on ZIGT.

Creativiteit Adobe leidt tot hogere waardering

We verhogen onze reele waarde inschatting voor Adobe Systems naar 300 dollar per aandeel. Dit was 245 dollar per aandeel. We hebben namelijk onze verwachtingen van het bedrijf verhoogd. We handhaven het ruime concurrentievoordeel dat we het bedrijf toekennen. Wat goed ondernemingsbestuur betreft, voldoet Adobe aan de norm.

Aandeel PPG lager na winstwaarschuwing

Nadat de beurzen op 8 oktober sloten, gaf PPG een winstwaarschuwing af voor het derde kwartaal. Dit is het gevolg van hogere kosten en een tegenvallende vraag bij sommige onderdelen.

Nieuwe CEO Airbus voor nieuwe tijden

Het gezond verstand zei al dat de keuze van Airbus voor een nieuwe CEO zou vallen op Guillaume Faury, president van Airbus Commercial Aircraft. Berichten in de media lijken daar nu inderdaad op te wijzen.

Emerson blijft leider in automatisering

Wij hebben de reele waarde inschatting voor Emerson verhoogd van 75 dollar naar 80 dollar. De verhoging is het gevolg van het hogere rendement bij het bedrijf. Ook de berekening van het werkkapitaal is veranderd.

Goede deals TomTom met autofabrikanten

TomTom heeft 2 contracten gesloten met autofabrikanten tijdens de autoshow in Parijs. Het gaat om een uitbreiding van het contract met de PSA Group. Vanaf 2020 wordt deze fabrikant volledig bediend. Er was ook een nieuw contract met BMW met betrekking tot Live Services.

Omslag Pepsi in Noord-Amerika

Pepsi presenteerde sterke resultaten in het derde kwartaal. De omzet van vergelijkbare producten steeg met bijna 5%. Dit was voor 3% het gevolg van hogere gemiddelde prijzen. Alle zes divisies van Pepsi lieten groei zien.

Omwenteling Nokia door uitrol 5G

We verhogen onze reele waarde inschatting voor het aandeel Nokia van 5,50 dollar naar 7,60 dollar (6,50 euro). We denken dat het aandeel een aantrekkelijke belegging is. We kennen het bedrijf geen concurrentievoordeel toe. De concurrentiepositie is stabiel.

Verstandige schikking Tesla met SEC

Op 29 september kondigde de SEC aan dat de toezichthouder een schikking met Tesla en CEO Elon Musk heeft gesloten. Dit volgt na het bericht van 27 september waarin de SEC het bedrijf en Musk aanklaagde vanwege beleggingsfraude.

Ryanair wil basis in Eindhoven sluiten: 'Dit klinkt als een dreigement'

Prijsvechter Ryanair zegt de basis in Eindhoven te gaan sluiten. De meeste routes zouden wel blijven bestaan, maar met vliegtuigen en bemanningen vanaf andere landen. Pilotenvakbond VNV vraagt zich af of het echt zo ver komt. De maatschappij dreigt wel vaker met het sluiten van een vliegbasis tijdens een arbeidsconflict.

Aanval hackers: 50 miljoen Facebookaccounts onveilig

Een lek op Facebook heeft ervoor gezorgd dat hackers de gegevens van meer dan 50 miljoen gebruikers in konden zien. Dit heeft het platform vanavond bekendgemaakt.

Food op de World of Technology & Science beurs

Door Mark IJsendoorn
wots2

World of Technology & Science is een van de grootste technologiebeurzen van het jaar. Ook voor experts uit de voedingsmiddelenindustrie is de beurs een bezoek waard.

World of Technology & Science, waar ook de beurs voor procestechnologie Industrial Processing onderdeel van uitmaakt, neemt van 2 t/m 5 oktober de jaarbeurs in Utrecht over. De beurs is onderverdeeld in vijf werelden: World of Automation, World of Laboratory, World of Motion & Drives, World of Electronics en Industrial Processing. Voor de voedingsmiddelenfabrikant is natuurlijk de wereld van Industrial Processing een must. Voedseltechnologen kunnen mogelijk hun netwerk ook uitbreiden op de vloer van World of Laboratory.

Seminars

Naast de open beursvloeren zijn er tal van seminars en lezingen te bezoeken, waarbij ook duidelijk aan de voedingsmiddelenbranche is gedacht. Op woensdag 3 oktober kun je een uitgebreid seminar over voedselveiligheid bezoeken, met sprekers van onder meer Tetra Pak en Scienta Nova. Op donderdag 4 oktober vind een seminar plaats over trends en actuele technologische ontwikkelingen op het gebied van food & beverage, met name technologen en onderzoekers.


❌