[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

We geven veel meer uit bij groenteboer, slager en bakker

De coronacrisis pakt voor speciaalzaken goed uit. In de afgelopen maanden steeg de omzet van groenteboeren, slagers en bakkers tot wel 40 procent. Er komen nieuwe klanten, ook jongeren. “Er zit meer rust in de mensen.”

Bitdefender start Business Solutions Group

Door Pim Hilferink

Cybersecurityleverancier Bitdefender heeft een nieuwe businessunit in het leven geroepen om de groei van de zakelijke tak van het bedrijf te versnellen: de Business Solutions Group. De ervaren topmanagers Steve Kelley en Chris Brazdziunas staan aan het roer van de nieuwe entiteit; Kelley wordt bestuursvoorzitter en directeur en Brazdziunas gaat de functie van senior vice president Product & Service Engineering vervullen. Beiden rapporteren aan CEO Florin Talpes.

De nieuwe Business Solutions Group raakt alle aspecten van de go-to-marketstrategie en go-to-productstrategie, zoals de verkoop, marketing, producten en diensten, technische ontwikkeling, technologische licenties en partners in de verschillende landen. Deze onafhankelijke business vormt een tegenhanger van de Consumer Business Group en zal zich richten op de snelgroeiende kansen in de zakelijke markt.

Kelley en Brazdziunas treden toe tot een team van ruim 500 professionals binnen de Business Solutions Group. Bitdefender heeft wereldwijd meer dan 1.700 mensen in dienst, waarvan de helft technici en onderzoekers. Het bedrijf heeft de afgelopen vijf jaar een forse opmars gemaakt door in te spelen op de snelle groei van het B2B-segment en de toenemende vraag naar robuuste beveiligingsoplossingen voor consumenten.

“Het optimaliseren van de resources voor de verschillende divisies is een logische zet met het oog op de toenemende omvang en complexiteit van onze bedrijfsactiviteiten”, zegt CEO Talpes. “Het wordt daarnaast ook gedreven door de groeiende vraag naar de bewezen technologie van Bitdefender, mede als gevolg van de Corona pandemie. Steve en Chris brengen uitgebreide en internationale managementervaring binnen de cybersecuritymarkt naar het managementteam van Bitdefender. Dit zal bijdragen aan een snellere realisatie van onze groeidoelstellingen.”

Steve Kelly

Steve Kelley

Kelley beschikt over bijna 20 jaar wereldwijde ervaring op het gebied van cybersecurity die hij voornamelijk opdeed in go-to-market-functies. Hij beschikt over uitgebreide en diepgaande kennis van productmanagement, productmarketing, business development de aansturing van verkoop- en marketingactiviteiten in de security-branche.

“Bitdefender kent een lange trackrecord als het gaat om kwalitatief hoogwaardige technologie en cybersecurityonderzoek. Het is daarmee optimaal gepositioneerd om in te spelen op de forse vraag naar cloud-beveiliging, endpoint-beveiliging en managed security”, zegt Kelley. “De markt voor cybersecurity bevindt zich op een kruispunt nu organisaties overschakelen op thuiswerken, datacenter-workloads naar publieke, private en hybride clouds migreren en in sneltreinvaart overstappen op managed detection & response-oplossingen. Door deze ontwikkelingen moeten organisaties hun beveiligingsaanpak opnieuw onder de loep nemen. Ik geloof dat Bitdefender de noodzakelijke en bewezen oplossingen voor cybersecurity en dreigingsinformatie kan leveren om een verschil te maken.”

Chris

Chris Brazdziunas

Brazdziunas beschikt over een sterke track record in het uitbouwen van wereldwijde scale-ups en heeft aantoonbare ervaring met het afstemmen van strategieën voor producten en diensten op de markt voor cybersecurity. Zij zal haar ervaring inzetten om de leiderschapspositie van Bitdefender kracht bij te zetten met een uiterst klant- en marktgerichte product- en dienstenaanpak in aanvulling op de diepgaande beveiligingsexpertise en onderzoekscapaciteit van Bitdefender.

“De ontwikkeling van marktleidende oplossingen voor cybersecurity vraagt om diepgaande beveiligingsexpertise en in de praktijk bewezen innovatievermogen. Bitdefender staat binnen de branche bekend vanwege het sterke beveiligings-DNA van zijn oplossingen”, zegt Brazdziunas. “Het gefragmenteerde karakter van de nieuwe bedrijfsomgevingen heeft de aanzet gegeven tot een toename van het aantal cyberaanvallen op eindgebruikers, endpoints en servers. De combinatie van de toonaangevende oplossingen van Bitdefender voor de beveiliging van endpoints en cloud-gebaseerde workloads en zijn managed detection & response-dienst stelt bedrijven in staat om de beveiligingsrisico’s snel en met minimale kosten terug te dringen”.

www.bitdefender.com

Het bericht Bitdefender start Business Solutions Group verscheen eerst op ChannelConnect.

β€˜Er komt veel meer lading over het Twentekanaal’

Door RenΓ© Quist

XL Businesspark in Almelo is in een paar jaar tijd getransformeerd van boerenland tot logistieke hub met containerterminal waar in 2019 18.000 teu per binnenvaartschip werd overgeslagen. Maar de ambities van kwartiermaker Gerry Waanders van het havenbedrijf als partner binnen Port of Twente reiken verder. ‘Er kan nog veel meer over het Twentekanaal worden vervoerd.’

De kraan van Combi Terminal Twente (CTT) ratelt en een paar tellen later klikken de grijpers zich vast op een container van Richard Kramer. Even later staat de stalen box op de kade, terwijl een andere container van Maersk via een speciale vrachtwagen naar een distributiecentrum op XL Businesspark wordt vervoerd.

Hoewel deze logistieke hub pal aan de A35 en het Twentekanaal nog maar een paar jaar oud is, is een flink deel van de gronden al uitgegeven aan spelers als Kees Smit Tuinmeubelen, Bleckmann, Heylen en Timberland. ‘Allemaal hebben hebben zij gekozen voor de ligging aan het Twentekanaal, waar CTT in 2018 een tweede Twentse vestiging opende.’

Kade verlengen

Ook smeerolieproducent  Eurol heeft gekozen voor XL Businesspark. Speciaal voor Eurol is  er een ondergrondse pijpleiding aangelegd, zodat er ook binnenvaarttankers kunnen lossen. De groei noopt XL Businesspark in samenwerking met CTT de kade te verlengen van 305 naar 450 meter, zo vertelt Gerry Waanders. Ook de kraanbaan wordt verlengd. ‘Steeds meer bedrijven laten hun goederen per binnenschip via Rotterdam naar de logistieke ‘subhub’ Port of Twente vervoeren, waarvan ook XL Businesspark onderdeel is’, zegt Waanders.

Zeker nu de nieuwe sluiskolk van Eefde in bedrijf is, kunnen er grotere schepen door de sluis en hoeft er bij laag water niet meer via de voorsluis extra te worden geschut. En de komende jaren zorgt de verruiming (zie kader) van het Twentekanaal dat die grotere schepen ook op het volledige kanaal kunnen varen en in de havens gefaciliteerd kunnen worden.

Bereikbaarheidsakkoord

Hoewel minister Schultz van Haegen in 2013 een bereikbaarheidsakkoord sloot met het Twentse bedrijfsleven en regionale overheden om fors in te zetten op binnenvaart, valt die groei Waanders vooralsnog tegen. ‘Als in 2022 de verruiming klaar is, verwachten we die groei alsnog.’

Tot die tijd zit het Havenbedrijf bepaald niet stil. ‘Sinds een jaar treden de vijf gemeenten en acht havens, die samen met XL Businesspark (gebiedsontwikkeling) en de Logistic Association (ondernemers) onder de vlag van Port of Twente als logistieke hotspot opereren, meer en meer als één organisatie naar buiten. Daarbinnen is het Havenbedrijf   een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Almelo, Enschede, Hengelo, Hof van Twente en de Gelderse gemeente Lochem.’

Havengeld

‘We proberen steeds meer als één  haven te functioneren op het gebied van regelgeving,  nautisch en technisch beheer.’ Een van de recentste voorbeelden is het gelijktrekken van de havengelden, heffingsgrondslagen en havenverordeningen. ‘Er ligt nu een voorstel om het  havengeld vanaf 2021 te gaan berekenen op basis van de werkelijk vervoerde lading en niet meer op basis van het theoretische laadvermogen van het schip. Zeker in tijden van laagwater, waarbij schippers veel minder lading kunnen vervoeren, is dat in onze ogen rechtvaardiger.’

Smart Port

De havengelden worden afgerekend op basis van havenbezoek-registraties via een digitale portal. Uit schipperskringen klinkt soms gemor over deze applicatie. ‘Soms hapert het, maar het kan ook een kwestie van wennen zijn. Als schippers eenmaal een account hebben, is het vrij eenvoudig het schip aan te melden en het bezoek te registreren in de portal’, demonstreert Waanders.

Port of Twente wil zich meer en meer profileren als een ‘smart port’ waarbij veel zaken digitaal en eenvoudig te regelen zijn, schetst Waanders. Zo is het Havenbedrijf samen met Rijkswaterstaat Oost-Nederland en provincie Overijssel nauw betrokken bij de ontwikkeling van het platform ‘Blauwe Golf Twentekanalen’ (app.4Shipping.com). Deze applicatie bestond al, maar was vooral een marktplaats waar vracht en schipper elkaar konden vinden.

Efficiëntie

Sinds vorig jaar is de app.4Shipping.com daarom uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. De schipper krijgt informatie over de route, de verwachte aankomsttijd, wachttijden bij sluizen, ligplaatsen en relevante voorzieningen. ‘Hiermee stimuleren we het vervoer over het Twentekanaal en gaan we leegvaart tegen. Dit zorgt voor een betere benutting van de verkeersader.’

De komende tijd komt wordt de ‘app.4Shipping.com’ uitgebreid met meer informatie en andere vaargebieden in Nederland en daarbuiten. De wens is dat een platform ontstaat dat kan worden uitgebreid naar alle havengebieden in Nederland en daarbuiten. De app wordt dan ook in vier talen aangeboden, zodat Franse, Duitse of Engelstalige schippers efficiënter kunnen varen van en naar de Twentekanalen.


β€˜De F1 staat niet aan de vooravond van een crisis, maar staat er middenin’

Door Redactie

De Formule 1 is back on track maar het is nog lang geen business as usual. Hoewel er weer geracet wordt en het megalomane miljoenencircus de wereld over trekt, wacht de sport en teams een zware worsteling met de uitwassen van het coronavirus. De koningsklasse is nog lang niet uit de gevarenzone. "Zelfs als de economie snel vlot trekt, zal de Formule 1 langzaam herstellen."

The post ‘De F1 staat niet aan de vooravond van een crisis, maar staat er middenin’ appeared first on Formule1.nl.

Corona maakt veel startups kapot, maar biedt ook kansen

Corona maakt veel startups kapot, maar biedt ook kansen

Fast Moving Targets sluit het seizoen vol video-interviews af met zes startup-ondernemers over hun bedrijf in coronatijd. Met sommigen gaat het goed. Anderen worstelen. Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association, spreekt over een kaalslag: “Bijzonder veel startups zitten in de problemen. Het is maar de vraag hoeveel er overeind blijft en in welke vorm.” Toch zijn er ook kansen. 


Lees meer over: Corona maakt veel startups kapot, maar biedt ook kansen.

β€˜Cyberdreiging voor consumenten wereldwijd toegenomen’

Door Edwin Feldmann

De kans dat pc-gebruikers thuis last krijgen van malware op hun pc is in een jaar tijd gestegen van 20,1% tot 25,6%.

Consumenten hebben bovendien een kans van 6,7% om slachtoffer te worden van ‘geavanceerde cyberdreigingen’. Een jaar eerder was dat nog 5,6%. Dat blijkt uit het Avast Global PC Risk Report 2020.

Vooral in China, Afghanistan en Venezuela lopen consumenten een grote kans om slachtoffer te worden van cybercriminaliteit. China voert de lijst aan met landen waar consumenten de grootste kans lopen om met malware geïnfecteerd te raken. Vorig jaar was die positie nog voor Afghanistan.

“Dit rapport laat zien dat de risicoverhouding voor alle bedreigingen wereldwijd is toegenomen. Het aantal aangesloten apparaten blijft drastisch toenemen en dit rapport illustreert hoe computers kwetsbaar blijven omdat ze een belangrijk onderdeel van de aanvalsketen vormen”, aldus Luis Corrons, Security Evangelist bij Avast.

Avast heeft voor het onderzoek gebruikgemaakt van data van minimaal 10.000 computers uit diverse landen en regio’s tussen september en oktober 2019.

Het bericht ‘Cyberdreiging voor consumenten wereldwijd toegenomen’ verscheen eerst op ChannelConnect.

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

Er is grote behoefte aan data-gedreven strategen, marketeers en communicatiespecialisten. Maar welke kwaliteiten moet een goede data-bedreven marketeer hebben? In dit artikel schets ik het profiel van de ideale data-bedreven marketeer. En vertel ik wat het inruimen van de vaatwasser daarover kan verklappen.


Lees meer over: Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers.
❌