[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 19 Maart 2019Alle Nieuwskoppen

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de marketingstrategieën die werken in het land van herkomst elders niet aanslaan. Niet zo vreemd, want een nieuwe markt betreden vraagt veel meer dan alleen een website vertalen. Om echt impact te maken, moet je de lokale digitale cultuur leren kennen. Waak vooral voor deze vijf marketing-fails.


Lees meer over: De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten.
OuderAlle Nieuwskoppen

De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal

De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal

Het is de missie van MessageBird om het overgecompliceerde 'customer communication'-domein simpeler en moderner te maken. De startup uit Amsterdam, een in 2011 opgericht platform voor cloud communication met een eigen telecom-infrastructuur, verbindt meer dan vijftienduizend bedrijven met hun klanten, via sms, voice en chat. Een gesprek met COO Mayke Nagtegaal.


Lees meer over: De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal.

Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C

Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C

We focussen ons bij de inzet van socialmediamarketing vaak op strategieën van B2C-organisaties, maar het is ook – juist – in B2B-bedrijven heel goed te gebruiken. Hoe kan het gebruik van social media resulteren in aanvoer van nieuwe leads? En waarom hebben juist B2B-organisaties een grotere kans op succes bij het genereren van leads via socialmedia-marketing?


Lees meer over: Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C.

Beste Coolblue, kunnen we vrienden worden?

Beste Coolblue, kunnen we vrienden worden?

Ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om te worden gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund. Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom deze reeks persoonlijke brieven aan bedrijven, om hun marketing en communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. Ditmaal de vraag aan Coolblue: kunnen we vrienden worden?


Lees meer over: Beste Coolblue, kunnen we vrienden worden?.

Liesbeth Kempen (Perfect Day): β€œOnline beveiliging moet nog zoveel beter”

Liesbeth Kempen (Perfect Day): “Online beveiliging moet nog zoveel beter”

Cybersecurity is niet iets waar alleen grote bedrijven zich druk om zouden moeten maken. Ook de slager om de hoek of de fysiotherapeut zou er serieus mee om moeten gaan. Dat is de stelling van Liesbeth Kempen, founder van Perfect Day. Haar bedrijf richt zich specifiek op de kleine ondernemer, de MKB-er.


Lees meer over: Liesbeth Kempen (Perfect Day): “Online beveiliging moet nog zoveel beter”.

Luistercijfers maken Nederlandse podcasts interessant voor bedrijven

Luistercijfers maken Nederlandse podcasts interessant voor bedrijven

Het aantal luisteraars naar Nederlandse podcasts neemt fors toe. Met tienduizend instarts sta je in de landelijke hitlijsten van iTunes en Spotify, maar deze lat komt steeds hoger te liggen. Dit blijkt uit een gesprek met makers Domien Verschuuren (Manmanman) en David Achter de Molen (Klap van de Molen) in een nieuwe aflevering van De Social Podcast van het AD en de regionale titels.


Lees meer over: Luistercijfers maken Nederlandse podcasts interessant voor bedrijven.

Zorgtopman Kuik struikelt over omstreden geldstromen bij Alliade

Bestuursvoorzitter Erik Kuik van zorginstelling Alliade in Heerenveen is afgetreden na een vernietigend rapport van de Inspectie over geldstromen naar commerciële zorgbedrijven. Wie is Kuik, en wat deed hij verkeerd?

Neuromarketing en ethiek: nieuwe wijn in oude zakken?

Neuromarketing en ethiek: nieuwe wijn in oude zakken?

Door de snel toenemende kennis van de werking van het brein zijn we steeds beter in staat om consumenten een bepaalde richting in te sturen, zonder dat die consument zich daar bewust van is en zich ertegen kan weren. Hoe ethisch is neuromarketing? En hoe ver kan en mag je daarin gaan? Het is tijd om er een goed gesprek over te voeren.


Lees meer over: Neuromarketing en ethiek: nieuwe wijn in oude zakken?.

Wiet de Bruijn: β€œDe branche is behoorlijk in beweging”

Wiet de Bruijn: “De branche is behoorlijk in beweging”

Tijdens zijn studie startte hij samen met zijn neef zijn eerste onderneming, Boedelbak. Tegenwoordig is hij commissaris bij de Shared Stories Group, waar VBK uitgevers, Bruna en Bookchoice onder vallen. We gaan in gesprek met ondernemer Wiet de Bruijn. Wat is het succesverhaal achter deze ervaren duizendpoot? 


Lees meer over: Wiet de Bruijn: “De branche is behoorlijk in beweging”.

Komt er een forse schadeclaim voor Nike?

Sportmerk Nike kan mogelijk een flinke schadeclaim verwachten nadat de Amerikaanse college-basketballer Zion Williamson een knieblessure opliep. Dat gebeurde bij een basketbalwedstrijd van Duke University tegen hun aartsrivaal North Carolina. Op het moment dat hij zijn voet neerzette om te draaien, viel zijn linkerschoen uit elkaar.

In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing

In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing

Accountmanagers die vragen om meer en betere leads, als B2B-marketeer word je er waarschijnlijk horendol van. Toch doe je er alles aan om dit te realiseren, onder meer door buyer persona’s en buyer journeys op te stellen om de klant beter te leren kennen. Kennis van de klant is slechts stap één richting betere leads. Lead-nurturing is de volgende stap: het geautomatiseerd voeden van leads met persoonlijke content zolang ze nog niet sales-ready zijn. Dit zijn de zeven stappen voor een succesvolle lead-nurturing campagne.


Lees meer over: In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing.

Intertoys-probleem is niet de schuld van het internet

Intertoys-probleem is niet de schuld van het internet

Retailmanagers die steeds maar weer de kracht van het internet onderschatten: het komt de Intertoys-eindbaas prima van pas. We laten ons veel te gemakkelijk voor het karretje spannen van managers die een excuus zoeken voor verkeerd gemaakte keuzes. Alsof het internet een hogere macht is. Het probleem van Intertoys is niet de schuld van het internet. Het is falend management en niets anders. 


Lees meer over: Intertoys-probleem is niet de schuld van het internet.

Nieuwe online gokwet buitenkans voor alle spelers

Online gokken was in Nederland verboden, maar nu de Eerste Kamer dinsdagmiddag ook heeft ingestemd met de nieuwe wet 'Kansspelen op afstand' is dit verleden tijd. En dat betekent 'jackpot' voor meerdere spelers.

PSD2 ingevoerd: matchen de tekentafel en de praktijk?

PSD2 ingevoerd: matchen de tekentafel en de praktijk?

Als laatste land binnen de Europese Unie voert nu ook Nederland de nieuwe betaalrichtlijn PSD2 in. Vanaf vandaag is deze wetgeving, een herziening van de eerste Payment Service Directive (PSD), officieel van kracht. Een aankondiging in de Staatscourant bevestigde gisteren de langverwachte invoering van de nieuwe wet, die primair bedacht is om meer concurrentie en innovatie in het betaalverkeer mogelijk te maken. Maar de grote vraag is of dat in de praktijk ook zo uitpakt?


Lees meer over: PSD2 ingevoerd: matchen de tekentafel en de praktijk?.

Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde

Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde

Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iemand bereid een bepaalde prijs te betalen? Of waarom juist niet?


Lees meer over: Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde.
❌