[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 22 Januari 2019Alle Nieuwskoppen

Mastercard krijgt EU-boete van 570 miljoen, hield transactiekosten kunstmatig hoog

Mastercard krijgt een boete van 570 miljoen euro van de Europese Commissie. Het bedrijf hanteerde regels waardoor de kosten van betalingen met passen kunstmatig hoog werden gehouden en dit was schadelijk voor winkeliers en consumenten.

Afbrokkelend Blokker verkoopt ook het Belgische Maxi Toys

De afbrokkelende winkelgigant Blokker Holding heeft opnieuw een groot bedrijfsonderdeel verkocht. De Belgische speelgoedwinkelketen Maxi Toys komt in handen van de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan. Dat kocht eerder al de Spaanse en Portugese winkels van Toys ‘R Us.

OuderAlle Nieuwskoppen

'Instapmodel' Tesla Model 3 mag de weg op in Europa

Tesla mag zijn Model 3 in Europa gaan leveren. Het instapmodel van de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's heeft een typegoedkeuring van de Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer gekregen, laat Tesla weten. Daardoor mag de auto in heel de Europese Unie de weg op.

​Cadillac back in business met stijlvolle XT6?

Cadillac was ooit hét luxemerk in eigen land. En toen rukten de Duitsers op. Het oer-Amerikaanse merk heeft daarop veel marktaandeel moeten inleveren, en probeert zich sindsdien terug te vechten naar de oude gloriedagen. Het trok daarvoor zelfs een ex-topman van Audi aan. Cadillac is weliswaar nog niet de oude, maar met modellen als deze XT6 komt het wel weer goed, denken we. Fraai ding!

​Cadillac back in business met stijlvolle XT6?

Cadillac was ooit hét luxemerk in eigen land. En toen rukten de Duitsers op. Het oer-Amerikaanse merk heeft daarop veel marktaandeel moeten inleveren, en probeert zich sindsdien terug te vechten naar de oude gloriedagen. Het trok daarvoor zelfs een ex-topman van Audi aan. Cadillac is weliswaar nog niet de oude, maar met modellen als deze XT6 komt het wel weer goed, denken we. Fraai ding!

Rechter maakt gehakt van Talpa, directeur mag niet worden ontslagen

Mediaconcern Talpa heeft de reputatie een lastige werkgever te zijn, omdat oprichter John de Mol het uiterste eist van zijn medewerkers. Dat het bedrijf ook keihard kan optreden tegen werknemers van wie het af wil, blijkt uit een slepende rechtszaak tussen Talpa Media en een creatief directeur.

Twentse droom in duigen: investeerders zien locatie batterij-hub niet zitten

De droom om van Twente een wereldwijde batterij-hub te maken is in duigen gevallen. Buitenlandse investeerders waren toch niet zo enthousiast over de locatie. Aanjager van het idee, ondernemer Kees Koolen, is terug bij af, maar geeft niet op. "We wilden snel wereldwijd koploper worden, maar gaan nu lokaal beginnen."

Spotify: β€œIn tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux bij Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud. "Het loopt van strategische dingen tot zelf playlists maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben." Mutsaers vertelt over de handmatige aanpak van Spotify, experimenteren en de kritiek op het bedrijf.


Lees meer over: Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”.

Retail, de digitale hysterie voorbij

Retail, de digitale hysterie voorbij

Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Retail, de digitale hysterie voorbij' van Gino van Ossel.


Lees meer over: Retail, de digitale hysterie voorbij.

De marketing van Uber

De marketing van Uber

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Uber’s Head of Marketing Patrick Stal geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie?


Lees meer over: De marketing van Uber.

Rome moet noodlijdende Italiaanse bank Carige overeind houden

De Italiaanse overheid schiet de noodlijdende Italiaanse Banca Carige te hulp. De overheid stelt zich garant voor nieuwe leningen die de bank wil aangaan. Rome moest al vaker miljarden uittrekken om banken te redden.

Schulden nekken poppodium Sugar Factory, faillissement aangevraagd

De Amsterdamse club en poppodium Sugar Factory sluit per direct haar deuren en heeft faillissement aangevraagd. Te lage bezoekersaantallen en oplopende schulden hebben de uitgaansgelegenheid genekt.

Het fysieke punt in de virtuele economie

Het fysieke punt in de virtuele economie

Bestellen via internet is populair, maar wanneer je bestelling vervolgens wordt afgeleverd op een moment dat je niet thuis bent, is dat irritant. Je moet langs bij een afhaalpunt of bij die buren die altijd thuis zijn en daardoor overspoeld worden door pakjes. VIATIM formaliseert de gangbare praktijk: "VIATIM is een netwerk van buurtgenoten – private mensen die overdag thuis zijn, jouw pakket kunnen ontvangen en als je ‘s avonds thuis bent, dan kun je daar of je pakket ophalen of het thuisbezorgd krijgen", aldus oprichter Michiel Nieuwkerk. Pakketjes zijn slechts het begin: VIATIM streeft naar de buurtwinkel 2.0, het centrale punt in een virtuele economie.


Lees meer over: Het fysieke punt in de virtuele economie.

Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je als MKB’er of webwinkelier genuanceerd met de gekte omgaan en tóch profiteren van een verhoogde omzet?


Lees meer over: Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop.

KPMG en Indica: GDPR: Verander de kostenpost in kostenbesparingen en businessgroei

Door Redactie
KPMG en Indica hebben de handen ineen geslagen om van GDPR een verandering van kostenpost naar kostenbesparingen en nieuwe business mogelijk te maken.

B2B-marketing verandert in sneltreinvaart

B2B-marketing verandert in sneltreinvaart

De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor zorgen dat de verandering binnen de B2B-marketing continu is. Tegelijkertijd wordt er steeds meer gevraagd om een back-to-basic (menselijke) benadering. De meer persoonlijke en creatieve aanpak, zoals we dat kennen van B2C, is de toekomst. Hoe kun je dit als marketeer het beste implementeren?


Lees meer over: B2B-marketing verandert in sneltreinvaart.

Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediΓ«nten

Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten

Een 'vakgebied' waar ik me de laatste jaren enthousiast mee bezig hou, is hobby-kokkerellen. Daarbij is het is niet enkel van belang om de beste of nieuwe ingrediënten toe te voegen, maar ook om de basis goed op orde te hebben en houden. Een goed stuk vlees of vis krijg je met slecht materiaal en een hoop ingrediënten immers niet goed bereid. Zorg dus dat de basis staat voordat je gaat sleutelen aan de ingrediënten. Hetzelfde geldt voor de customer experience van een bedrijf. Een onderscheidende klantervaring bestaat uit veel ingrediënten, die, op de juiste manier op elkaar afgestemd, voor een perfecte blend aan customer experience zorgen. 


Lees meer over: Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten.

Happy New Year! Kom ook naar de nieuwjaarsborrel van IAB Nederland en Online Tuesday

Happy New Year! Kom ook naar de nieuwjaarsborrel van IAB Nederland en Online Tuesday

Het nieuwe jaar is al knallend begonnen, maar dat doen we over een week nog even over. Kom op 8 januari naar de nieuwjaarsreceptie waar al jouw vakgenoten rondlopen: de borrel van IAB Nederland en Online Tuesday (en dus ook Marketingfacts). Het wordt weer een knaller!


Lees meer over: Happy New Year! Kom ook naar de nieuwjaarsborrel van IAB Nederland en Online Tuesday.

StuComm groeit van info-app naar personal assistant

StuComm groeit van info-app naar personal assistant

Zes op de tien studenten maakt gebruik van de StuComm-app. Via je telefoon krijg je inzicht in je roosters, cijfers, studievoortgang en ontvang je notificaties over aan- en afwezigheid van docenten. "Aan die basiselementen worden steeds meer dingen toegevoegd met enorme waarde voor studenten", vertelt oprichter Ronald Kouvelt. 


Lees meer over: StuComm groeit van info-app naar personal assistant.

AI moet niet alleen van technologische elite zijn

AI moet niet alleen van technologische elite zijn

Laten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines kunnen eigenlijk helemaal niet zelf leren. Niet autonoom, althans. Uiteindelijk zijn het echte mensen die programmeren hoe een computer informatie verzamelt en verwerkt. Het maakt nogal wat uit welke basisbeginselen en algoritmes je meegeeft. Een groep Nederlandse organisaties introduceert daarom een Nationale AI-cursus. Het doel: zo veel mogelijk Nederlanders laten kennismaken met het fenomeen Artificial Intelligence – en dus niet alleen de technologische elite.


Lees meer over: AI moet niet alleen van technologische elite zijn.
❌