[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Curryworstketen Bobby & Fritz failliet door gebrek aan Duits kapitaal

Nog geen anderhalf jaar geleden kondigde de Duitse curryworstketen Bobby & Fritz aan om Nederland en België te veroveren. Binnen vijf jaar zouden honderd restaurants worden geopend. Nu is Bobby & Fritz Benelux echter failliet.

Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie

Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering spreken ze met Gerben Klop.


Lees meer over: Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie.

Tsjernobyl is booming: toeristen weten rampgebied goed te vinden na hitserie

Van nucleair rampgebied naar toeristische trekpleister met verlaten spookdorpen. Het gebied waar in 1986 de grootste ramp in de geschiedenis van kernenergie plaatsvond, wordt nu druk bezocht door dagjesmensen. Toeristenorganisaties verwachten dat door de populaire HBO-serie Chernobyl hun aantal explosief zal stijgen.

Achtergrond: Printerfabrikanten wapenen zich tegen teruglopend printvolume

Door Redactie
De grote technologische printdoorbraken hebben plaatsgemaakt voor minder in het oog springende innovaties, zo constateert Pim Hilferink in een update.

Productsucces en trekken aan een dood paard

Productsucces en trekken aan een dood paard

Wat productdevelopment betreft 'prutsen' we wat af. En dat terwijl we in veel gevallen ontevreden zijn over de time-to-market, snelheid van de verkoopresultaten of een portfolio hebben dat 'out-of-control' is. Vele marketeers zullen het herkennen: product is klaar, zo, en nu jullie aan de slag om het een succes te maken. Het succes moet al intrinsiek van het product komen en marketing zal met behulp van de juiste doelgroeptargeting en waardevolle communicatie bijdragen aan het verkoopsucces. Maar hoe bereik je nou productsucces?


Lees meer over: Productsucces en trekken aan een dood paard.

Sluiting dreigt voor Nederlandse winkels Hudson's Bay

Winkelketen Hudson's Bay dreigt met het sluiten van vestigingen in Nederland. Dat schrijft de topman in een verklaring aan de pers. Hij geeft toe dat het niet goed gaat met Hudson's Bay in Nederland.

De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

Wie kent het niet, de gele gloed met heldere witte letters wat zicht vormt tot de branding van Jumbo Supermarkten. De Brabantse supermarktketen is sinds 1996 niet meer uit het Nederlandse retaillandschap weg te denken. "We zitten in een snelrijdende – zeg maar gerust voortdenderende – trein. Het succes dat we hebben, heeft een aanzuigende werking op alle collega’s. We zijn dan ook allemaal gemotiveerd om er een succes van te maken", aldus Maurice Barten, Manager Marketing Online bij Jumbo. 


Lees meer over: De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs.

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.


Lees meer over: Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten.

Geflopte Succes Award kan inschrijfgeld toch grotendeels houden

De Stichting Nationale Business Succes Award, die begin 2017 werd ontmaskerd door televisieprogramma Rambam, hoeft haar deelnemers het grootste deel van de inschrijvingskosten toch niet terug te betalen. De stichting gaf bijna iedereen die meedeed een prijs.

β€˜Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders

‘Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders

Steeds meer reizigers maken anno 2019 gebruik van social media om voorafgaand aan of tijdens hun reis contact op te nemen met een OV-aanbieder. Onderzoek heeft aangetoond dat een 'menselijke' communicatiestijl in webcare – waarbij een organisatie zich empathisch, persoonlijk en informeel opstelt richting klanten – een positieve invloed kan hebben op de tevredenheid van de klant en de reputatie van de organisatie bij meelezers van het gesprek. Hoe zit dat precies bij Nederlandse OV-aanbieders?


Lees meer over: ‘Menselijk’ communiceren in webcare door OV-aanbieders.

Apple’s successen en mislukkingen in β€˜De onsterfelijke onderneming’

Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De onsterfelijke onderneming' van Fons van Dyck.


Lees meer over: Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’.

Televak Centers opnieuw beste distributeur bij Vodafone

Door Pim Hilferink
Tijdens het Vodafone Business Partner of the Year Event 2019 in de Amsterdome is Televak Centers gisteren uitgeroepen tot beste distributeur van het fiscale jaar 2019.

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?


Lees meer over: Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls.

Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (ChemicaliΓ«n)

Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën)

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering zijn Délia Lauret en Maarten Stramrood te gast.


Lees meer over: Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën).

Wendy van Ierschot (VIE People): β€œSnelle groei vraagt om een scherpe HR-visie”

Wendy van Ierschot (VIE People): “Snelle groei vraagt om een scherpe HR-visie”

VIE People is de flexibele HR-afdeling van snelgroeiende scale-ups en serieuze organisaties, zoals Blendle en Mollie, maar ook van het Rijksmuseum en Booking.com. VIE People richt zich met name op innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Hoe vind je talent in een enorm krappe arbeidsmarkt? Hoe bouw je aan een ijzersterke bedrijfscultuur? We gaan in gesprek met de oprichter van VIE People, Wendy van Ierschot.


Lees meer over: Wendy van Ierschot (VIE People): “Snelle groei vraagt om een scherpe HR-visie”.

Cor Molenaar over overleven in de platform-economie

Cor Molenaar over overleven in de platform-economie

In zijn nieuwe boek 'Het einde van concurrentie?' schetst bijzonder hoogleraar Cor Molenaar hoe platforms de wereld voorgoed veranderen. En hoe 'gewone' bedrijven zich in die wereld staande kunnen houden, al is dat lang niet voor ieder weggelegd. Een doemdenker vindt hij zichzelf niet: "Ik beschrijf wat er gebeurt."


Lees meer over: Cor Molenaar over overleven in de platform-economie.

Waarom we een digitaal product minder waard vinden

Waarom we een digitaal product minder waard vinden

Van boeken tot muziek, magazines, kranten, kaarten en films: steeds meer producten worden digitaal aangeboden. Handig, want digitale producten kun je op één plek verzamelen, ze slijten niet en je neemt ze gemakkelijk met je mee. Toch blijven fysieke producten ongekend populair. Organisaties merken keer op keer dat mensen minder willen betalen voor een digitaal product dan voor een fysiek product. Hoe kan dit?


Lees meer over: Waarom we een digitaal product minder waard vinden.

Waarom het nooit saai is in marketingland

Waarom het nooit saai is in marketingland

Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek. Woensdag hielden we hem ten doop op het zonnige terras van Tolhuistuin, restaurant annex popzaal aan de noordoever van het IJ. Naast onze vakblog brengen we al veertien jaar lang een jaarboek uit. De essentie van marketing, aangevuld met cijfers en cases. Als aftrap lees je hier een voorpublicatie over trends die het marketingvak fundamenteel veranderen.


Lees meer over: Waarom het nooit saai is in marketingland.

Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie

Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie

Deze week werd Huawei opnieuw geconfronteerd met de gevolgen van de Amerikaanse ban: over drie maanden krijgt het bedrijf geen updates meer van Google van het besturingssysteem Android. Ook mag het geen gebruik meer maken van populaire Google-apps als Gmail, Google Maps, YouTube en Google Play Store. In eerste instantie lijkt dit de genadeklap voor de Westerse avonturen van Huawei, dat aan het uitgroeien was tot de marktleider in smartphones. Of komt de klap uiteindelijk als een boemerang terug bij de Amerikanen?


Lees meer over: Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie.

Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering

Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de toekomstige leiders in de Nederlandse marketing-scene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering Willemijn Schneyder, oprichter van SwipeGuide, over haar werk als female founder, het inspelen op veranderingen en teamcultuur.


Lees meer over: Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering.
❌