[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 18 April 2019Alle Nieuwskoppen

Drukte op de winkelvloer? Goed voor je merk!

Drukte op de winkelvloer? Goed voor je merk!

Drukte op de retailvloer wordt verondersteld slecht te zijn voor merken, maar is dat zo? Het blijkt van niet: het zorgt er weliswaar voor dat we andere consumenten mijden, maar ook dat we ons juist meer aan merken hechten. Drukte is dus een strategische factor om rekening mee te houden. 


Lees meer over: Drukte op de winkelvloer? Goed voor je merk!.
OuderAlle Nieuwskoppen

The war for marketing talent

The war for marketing talent

Op 15 april organiseerde PIM (Platform Innovatie in Marketing) bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam een sessie die volledig in het teken stond van (marketing)talent. Olaf Ouwerkerk, bestuurslid van PIM, begon de avond met: "Het is oorlog op de arbeidsmarkt!" Hoe 'vermarkt' jij je als werkgever en hoe innoveer je op dit gebied? Hoe bind je succesvolle talenten aan je organisatie?


Lees meer over: The war for marketing talent.

Waarom Blokker Γ©cht nog lang niet gered is…

Waarom Blokker écht nog lang niet gered is…

Er gingen de laatste tijd weer wat winkelketens onderuit: in navolging van Intertoys was CoolCat aan de beurt, Op=Op Voordeelshop, Sissy-Boy, en ergens tussendoor Fred de la Bretonière. We zien de gebruikelijke taferelen: de internetpredikanten die garen proberen te spinnen en klaar staan met een verklaring. Retailers zouden niet mee kunnen komen met de veranderingen en de transitie naar online zou te laat zijn ingezet. Maar veranderen is niet zo eenvoudig, want heb je eenmaal een bedrijf met honderden mensen, dan zit je met afspraken en verplichtingen. En is dat juist niet wat de grote bedrijven onderuit haalt?


Lees meer over: Waarom Blokker écht nog lang niet gered is….

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Het wervingslandschap verandert snel en het is steeds moeilijker om met vacatures goed vindbaar te zijn. Toen Google for Jobs vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk werd gelanceerd, werd er gewaarschuwd dat dit de online banenmarkt ernstig zou verstoren. Naar verwachting wordt Google for Jobs begin van deze zomer ook uitgerold binnen Nederland. Wat betekent dat?


Lees meer over: Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?.

De kracht van organisch leiderschap

De kracht van organisch leiderschap

Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft in 'De kracht van organisch leiderschap' een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast, maakt dat dit boek bijna een feest om te lezen.


Lees meer over: De kracht van organisch leiderschap.

Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

Als je nu in één keer zowel je technologie, je businessmodel, als ook de maatschappelijke acceptatie kunt testen én potentieel een internationaal publiek van first movers en tech-evangelisten kunt bereiken, dan moet je dat natuurlijk meteen doen. Vandaar dat dit jaar rond de grote tech-conferentie SXSW in Austin (meer dan vierhonderdduizend bezoekers), van de ene dag op de andere, maar liefst achtduizend elektrische scooters in één keer werden losgelaten in de binnenstad. De e-step als strooigoed. 


Lees meer over: Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps.

De wereld achter de (positieve) review

De wereld achter de (positieve) review

Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.


Lees meer over: De wereld achter de (positieve) review.

Waarom bestaan er nog boekwinkels?

Waarom bestaan er nog boekwinkels?

De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop zetten, hebben stuk voor stuk een 'do good'-karakter. Waar we afgelopen jaren gefascineerd waren door de technische innovaties van Facebook, Google en Amazon, zijn het nu de campagnes zoals die van Nike waar iedereen over spreekt. Schept dit extra kansen voor retail, om de prijzenoorlog vanuit e-commerce te weerstaan? We onderzochten enkele scenario’s. Om de lat hoog te leggen, beginnen we bij de sector waar e-commerce is begonnen: de boekhandel.


Lees meer over: Waarom bestaan er nog boekwinkels?.

Podcast: Startup-mythes onder de loep van martech-CEO’s

Podcast: Startup-mythes onder de loep van martech-CEO’s

HelloMasters is de nieuwe wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering gaan CEO's in op het fenomeen start-up: wat zijn de mythes rondom het starten van je eigen bedrijf? Zijn de vooroordelen waar, of kunnen ze worden ontkracht?


Lees meer over: Podcast: Startup-mythes onder de loep van martech-CEO’s.

Het einde van keuzestress is nabij

Het einde van keuzestress is nabij

Ik moest afgelopen week mijn winterbanden wisselen bij KwikFit. Of ik wilde kiezen tussen lucht en stikstof. Balanceren of uitlijnen? Of allebei? Ik werd er doodongelukkig van. Kom op nou. Wissel gewoon die banden. Het kan in 1.92 seconden! Veel marketeers leven in de veronderstelling dat het bieden van meer keuze mensen meer vrijheid geeft en dat meer vrijheid leidt tot meer welvaart of geluksgevoel. Vrijheid stelt ons – de mensheid – in staat om te handelen naar eigen inzicht, om een hoger welvaartspeil te bereiken zonder inmenging van derden. Mooi gezegd. Maar is het ook zo?


Lees meer over: Het einde van keuzestress is nabij.

Ralph van Dam (ondernemersreizen.nl) over failliet gaan en ondernemerslessen

Ralph van Dam (ondernemersreizen.nl) over failliet gaan en ondernemerslessen

Ralph van Dam combineert het ondernemerschap met een functie in loondienst en ambieert een rol als spreker op zakelijke podia om te spreken over innovatie, verandering en ondernemerschap. In zijn boek 'Langs de afgrond' lees je over zijn twintigjarige ondernemerservaring. Wat zijn de successen en obstakels van deze ervaren ondernemer?


Lees meer over: Ralph van Dam (ondernemersreizen.nl) over failliet gaan en ondernemerslessen.

Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer met 10 procent toegenomen. Vandaag besteld en morgen gratis geleverd is de standaard geworden. Niet goed, dan gratis retour. De consument is verwend geraakt. Tegelijkertijd heeft de e-commercesector zich gecommitteerd de CO2-uitstoot van transport te verlagen om zo klimaatverandering te beperken. Er zullen nieuwe manieren gevonden moeten worden om de steden schoner te bevoorraden en bewust gedrag te belonen.


Lees meer over: Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument.

Drie account-based marketingaanpakken: welke past bij jouw organisatie?

Drie account-based marketingaanpakken: welke past bij jouw organisatie?

Account-based marketing wordt steeds populairder onder marketeers en B2B-organisaties. De aanpak is waardegericht en zorgt voor focus. Eerder schreef ik over de onderliggende principes van account-based marketing en hoe dit impact heeft op de effectiviteit. In dit artikel ga ik verder in op een drietal aanpakken binnen account-based marketing. Welke vorm past het beste bij jouw organisatie?


Lees meer over: Drie account-based marketingaanpakken: welke past bij jouw organisatie?.

Yoast gaat WordPress verbeteren

Yoast gaat WordPress verbeteren

Vroeger kon je met trucjes zorgen dat je website beter gevonden werd door Google. Tegenwoordig is optimalisatie het devies. Yoast is daarbij een befaamde hulp, met software en cursussen die helpen om websites te optimaliseren en zo vindbaar te maken in zoekmachines en op social media. Oprichter Joost de Valk heeft sind skort ook de taak om de marketing van WordPress naar een hoger plan te tillen. "Het verhaal van WordPress is altijd heel erg slecht verteld."


Lees meer over: Yoast gaat WordPress verbeteren.

Marketeers, we lopen in ons nakie

Marketeers, we lopen in ons nakie

Wij marketeers zijn verslaafd. Aan hypewoorden om precies te zijn. Regelmatig namen we door de jaren heen een shotje user generated contentthought leadership, contentmarketing en recent nog waren we high op millennial-marketing. Als de roes is uitgewerkt, blijken het allemaal tamelijk onschuldige termen. Het ergste neveneffect is misschien de dikke, vieze walm die om de ware aard van goede marketing hangt. Maar onze nieuwste dope is wat mij betreft een stuk gevaarlijker. Je hebt hem vast al een keer (of honderd) gehoord: De Digitale Transformatie.


Lees meer over: Marketeers, we lopen in ons nakie.

Podcast: Britta Sluis (Schiphol, FIFPro) over agile marketing in corporates

Podcast: Britta Sluis (Schiphol, FIFPro) over agile marketing in corporates

HelloMasters is de nieuwe wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij CEO Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Britta Sluis (FIFPro) over haar ervaring met agile werken, marketingteams en consumer insights.


Lees meer over: Podcast: Britta Sluis (Schiphol, FIFPro) over agile marketing in corporates.

Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf en de maatschappij? En hoe pak je dit aan in jouw eigen bedrijf? Dat zijn een aantal van de vragen waar vijf teams van Young Professionals zich de komende tijd mee bezig gaan houden tijdens de NIMA Impact Marketing Challenge.


Lees meer over: Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities.

Hebben internetgiganten hun langste tijd gehad?

Hebben internetgiganten hun langste tijd gehad?

De grote tech-, film- en muziekconferentie SXSW in Austin is van oudsher een oase van tech-optimisme en enthousiasme. En ook al dateren de laatste spectaculaire productannonceringen alweer van een aantal jaar geleden (Periscope, Twitter), toch is het evenement nog steeds een goede graadmeter voor 'hot or not'. Zo zagen we na sterk technologische onderwerpen als AI, VR en Robotics, de laatste jaren steeds meer aandacht voor Fake News en de bestrijding ervan.


Lees meer over: Hebben internetgiganten hun langste tijd gehad?.

Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is

Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is

De kogel is door de kerk en het besluit staat vast. Op 26 maart is Bol.com in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland, gebaseerd op de marketinginspanningen van 2018. Op zich is dat opmerkelijk, want als je naar bedrijfsresultaat kijkt, is de vraag best gerechtvaardigd of Bol.com zo’n titel nú, twintig jaar na zijn oprichting en feitelijk nog altijd worstelend met een overtuigend businessmodel, verdiende. Ik denk het wel, maar een beetje toelichting is misschien op zijn plaats. Een analyse met het juryrapport in de hand.
 


Lees meer over: Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is.

Zekerheid in tijden van digitale transformatie

Zekerheid in tijden van digitale transformatie

Zoals je al in het verslag over Online Tuesday kon lezen: 'Culture eats strategy for breakfast'. Als je niet weet hoe je het met 'elkaar' zou kunnen doen, helpt geen enkele strategie. De factor mens is bepalend of een digitale transformatie gaat slagen of niet, de rest volgt. Hoe staat dat er eigenlijk voor? Hoe blijven bedrijven relevant voor de dag van overmorgen?


Lees meer over: Zekerheid in tijden van digitale transformatie.
❌