[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?

Het wervingslandschap verandert snel en het is steeds moeilijker om met vacatures goed vindbaar te zijn. Toen Google for Jobs vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk werd gelanceerd, werd er gewaarschuwd dat dit de online banenmarkt ernstig zou verstoren. Naar verwachting wordt Google for Jobs begin van deze zomer ook uitgerold binnen Nederland. Wat betekent dat?


Lees meer over: Google for Jobs: gaat Google eindelijk de strijd aan met Indeed?.

Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

Het is eindelijk zover: Apple Search Ads is ook in Nederland uitgerold. We konden hier al jaren adverteren in de Play Store van Google, maar vooralsnog bleef de App Store van Apple onbereikbaar voor Nederlandse adverteerders. Tot deze week dus. We gingen aan de slag en delen onze eerste bevindingen.


Lees meer over: Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen.

Google Facts: over updates van core-algoritme, ads en api’s

Google Facts: over updates van core-algoritme, ads en api’s

Afgelopen maand gebeurde er veel in Google en rond Google. De SEO’s werden opgeschrikt door een aanpassing in het core-algoritme van de zoekmachine en de SEA’s konden flink wat aanpassingen in Google Ads tegenkomen. Voor wie vooral druk was met de dagelijkse werkzaamheden, lees je hier een overzicht van alles wat je moet weten.


Lees meer over: Google Facts: over updates van core-algoritme, ads en api’s.

Online marketing versus contentmarketing: het verschil in een model

Online marketing versus contentmarketing: het verschil in een model

Wat valt er precies onder online marketing en wat onder contentmarketing? We voelen het min of meer aan. Maar hoe zit het precies? Dit model geeft je het overzicht: waar online marketing eindigt en contentmarketing begint.


Lees meer over: Online marketing versus contentmarketing: het verschil in een model.

How to: verbeter je SEO met slimme A/B-testen

How to: verbeter je SEO met slimme A/B-testen

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van tests om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertising-kanalen worden teksten en visuele uitingen getest. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom SEO-implementaties. Hoe werkt het, wat zijn de voordelen en welke tools helpen je erbij?


Lees meer over: How to: verbeter je SEO met slimme A/B-testen.

Hoe een videostrategie fans creΓ«ert in het voice-tijdperk

Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk

Hoewel Alexa Nederland nog niet bereikt heeft en Google Home of Apple Homepod vooralsnog vooral gebruikt worden voor zoekopdrachten, is de algemene verwachting dat dit hard gaat stijgen. De vindbaarheid van je merk via voice zou weleens een van de marketinguitdaging van het komende decennium kunnen worden. Wat is daarvoor nodig? Meer dan de juiste content en een eigen assistent.


Lees meer over: Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk.

WizeNoze maakt het internet geschikt voor educatie

WizeNoze maakt het internet geschikt voor educatie

Toen WizeNoze zo’n vijf jaar gelden van start ging, wilde het bedrijf internet geschikt maken voor kinderen. Inmiddels is de doelgroep wat ouder geworden – leerlingen en studenten – maar het doel is nog hetzelfde. "Het internet biedt een fantastische mogelijkheid om allerlei informatie te vinden, maar als je die informatie wil gebruiken in een educatieve setting of je wilt er wat van leren, dan zijn de huidige zoekmachines niet geschikt", aldus founder Diane Janknegt.


Lees meer over: WizeNoze maakt het internet geschikt voor educatie.

Nieuw: Shoppable ads voor Google Afbeeldingen

Nieuw: Shoppable ads voor Google Afbeeldingen

Eén van de populairste plekken waar mensen inspiratie opdoen voor online shoppen ligt misschien minder voor de hand dan je zou denken. Van alle online shoppers gebruikt 50 procent afbeeldingen om inspiratie op te doen voor hun koopwensen, en een steeds groter wordende groep doet dat met Google Afbeeldingen. Dagelijks gebruiken miljoenen consumenten Google Afbeeldingen als belangrijk onderdeel van hun aankooptraject. Tijd dus om wat meer te doen met Google Afbeeldingen: Shoppable ads.


Lees meer over: Nieuw: Shoppable ads voor Google Afbeeldingen.

Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Mediaman en creatief directeur Erwin Kleinjan van The Merge komt deze week aan het woord in podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Over virale marketing, zijn veelbesproken ASR-campagne, hoe je opvalt in de overvloed van content, welke beweging we als maatschappij aan het maken zijn, over voice-search en marketing in de volle breedte. 


Lees meer over: Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose.

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de marketingstrategieën die werken in het land van herkomst elders niet aanslaan. Niet zo vreemd, want een nieuwe markt betreden vraagt veel meer dan alleen een website vertalen. Om echt impact te maken, moet je de lokale digitale cultuur leren kennen. Waak vooral voor deze vijf marketing-fails.


Lees meer over: De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten.
❌