[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Efficiency en disruptie

Efficiency en disruptie

Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Muurtje Factuurtje' van Jan van de Poll.


Lees meer over: Efficiency en disruptie.

De reparatie van het internet

De reparatie van het internet

Sinds dit voorjaar onderzoekt een coalitie van organisaties (van Wikimedia Netherlands tot VPRO en de Dutch Design Week) de mogelijkheden om het publieke domein in de online omgeving te versterken. Dit is nodig omdat de samenleving te afhankelijk is van commerciële sociale platforms als Facebook, Apple, Microsoft, Google en Amazon (FAMGA). De hiervoor opgerichte stichting PublicSpaces presenteerde maandag de stand van zaken van dit initiatief. 


Lees meer over: De reparatie van het internet.

Google PageSpeed Insights Update: naar welke minimum score moeten we streven?

Google PageSpeed Insights Update: naar welke minimum score moeten we streven?

Google kondigde onlangs de Google Speed Update aan, nadat eerder dit jaar al de langverwachte mobile-first update was uitgerold. Dit betekent dat laadsnelheid weer een stuk hoger op de SEO-agenda mag komen te staan. De Speed Update gaat in principe alleen over de laadsnelheid-prestaties van je mobiele website. Maar met de mobile-first update van Google worden alle organic search-rankings bepaald aan de hand van de mobiele versie van je website. Laadsnelheid-optimalisatie voor mobiel kan dus niet langer worden genegeerd.


Lees meer over: Google PageSpeed Insights Update: naar welke minimum score moeten we streven?.

Hoeveel kippen zie jij vliegen?

Hoeveel kippen zie jij vliegen?

Met iedere beslissing die je voor je bedrijf neemt, probeer je de toekomst te voorspellen: welke verandering gaat ervoor zorgen dat we meer klanten aan ons kunnen binden? De veranderingen die je door wilt voeren, baseer je op jouw beeld van hoe het gedrag van je klanten verklaard kan worden. Maar hoe weet je of jouw verklaring inderdaad de juiste is? En of je deze ook kunt gebruiken om toekomstig gedrag te voorspellen?


Lees meer over: Hoeveel kippen zie jij vliegen?.

β€œAlles wat geautomatiseerd kan worden, zal geautomatiseerd worden”

“Alles wat geautomatiseerd kan worden, zal geautomatiseerd worden”

Een markt verstoren gebeurt vaak door buitenstaanders. Zij hebben niks te verliezen bij verandering en kunnen alleen maar winnen bij een nieuwe situatie. Dat is anders in het geval van VraagHugo. De site biedt ondernemers de mogelijkheid om eenvoudig zelf huis, tuin en keukencontracten op maat te maken, zonder dat daar een dure jurist of advocaat aan te pas komt. Het concept is mede bedacht door SOLV, een advocatenkantoor gespecialiseerd in technologie, media en communicatie. Daarmee knagen zij aan hun eigen werk. Bewust, zegt jurist en partner Menno Weij. 


Lees meer over: “Alles wat geautomatiseerd kan worden, zal geautomatiseerd worden”.

Hoe ga je om met choice-overload in de online wereld?

Hoe ga je om met choice-overload in de online wereld?

Of je nou zoekt naar een stofzuiger, een uitje voor de zaterdagmiddag of een hotel voor de komende vakantie, er is – zeker online – een oneindige hoeveelheid opties. Teveel keuze leidt tot stress, wat leidt tot helemaal geen keuze maken. Niet ideaal natuurlijk, voor je marketing. Hoe zit dat nou precies met keuzestress, of choice-overload? En maken al die opties het allemaal écht wel zo veel moeilijker om te kiezen? 


Lees meer over: Hoe ga je om met choice-overload in de online wereld?.

Hoe Eindhoven het verschil maakt met citymarketing

Hoe Eindhoven het verschil maakt met citymarketing

De allerbeste citymarketingcase van Nederland is zonder enige twijfel die van Eindhoven. Er gaat tegenwoordig geen week voorbij of de lichtstad is internationaal in het nieuws, waarmee het keer op keer bewijst wat citymarketing voor een regio kan doen. Maar dat is niet vanzelfsprekend, want te vaak heeft het geen grond, is er geen visie en rendeert het niet. Kortom: wat valt er te leren van Eindhoven?


Lees meer over: Hoe Eindhoven het verschil maakt met citymarketing.

De houdbaarheid van opvallend design

De houdbaarheid van opvallend design

Van auto’s tot tandenborstels: veel van de producten die we kopen, gaan langere tijd mee. Bij de aanschaf van dit soort duurzame goederen kijken consumenten niet alleen naar de kwaliteit en de duurzaamheid, maar ook naar hoe mooi ze het design vinden. Als productontwerper en marketeer probeer je hier uiteraard op in te spelen en design is dan ook een belangrijke manier om je van concurrerende merken te onderscheiden – denk aan een opvallende kleur of vorm. Maar hoe duurzaam is een opvallend design?


Lees meer over: De houdbaarheid van opvallend design.

Je websitesnelheid meten Γ©n verbeteren

Je websitesnelheid meten én verbeteren

Het is zowel voor SEO als je bezoeker belangrijk om een snelle website te hebben. Maar welke factoren hebben er invloed op en hoe meet je je websitesnelheid? Krijg inzicht in de factoren die bepalend zijn voor je websitesnelheid en de tools die je kunt gebruiken om deze factoren te meten.


Lees meer over: Je websitesnelheid meten én verbeteren.
❌