[Contact]

Nieuwskop.nl Nieuwskoppen Nederland

πŸ”’
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Apple TV+: alles over de nieuwe videodienst van Apple

Door Redactie

Apple's komt in november met de eigen videodienst TV+, met daarop films en series die exclusief voor het streaming kanaal worden gemaakt. In dit artikel lees je alles wat we er tot nu toe over weten!

Het artikel Apple TV+: alles over de nieuwe videodienst van Apple verscheen voor het eerst op iCulture


β€˜Apple TV+ komt in november, wordt duurder dan Disney+’

Door Raymon Mens

Het wordt een interessant najaar. Naast streamingdienst Disney+ komt ook Apple in november met zijn eigen Netflix-concurrent Apple TV+.

De toekomst van RTL5 zonder Expeditie Robinson; onze mening in het AD.

Door Nina

De toekomst van RTL5 zonder Expeditie Robinson; onze mening in het AD.

Rogier noemt de verhuizing van Expeditie Robinson van RTL 5 naar RTL 4 vooral een defensieve zet.

Maar wat is de gedachte achter de move van RTL? Lees hier de rest van het artikel.

The post De toekomst van RTL5 zonder Expeditie Robinson; onze mening in het AD. appeared first on ZIGT.

Buizen met Bruggeman

Door Nina

Buizen met Bruggeman

‘’Je ziet de laatste tijd dat veel nieuwe tv-formules niet aanslaan en dus varen zenders meer op dat wat ooit goed werkte. Eerlijk, ik vind het wel een beetje creatieve armoede.’’

Waarom we nu kijken naar de tv van toen? In dit artikel van het AD geeft Rogier Bruggeman zijn kijk hierop.

The post Buizen met Bruggeman appeared first on ZIGT.

Online Video: brein versus conversie

Door Merel

Online Video: brein versus conversie

Hoe scoor je nu echt met video? Wat kan je bereiken door onbewuste beïnvloeding van het brein? Op het Adformatie Online Video Event presenteerde dr. Roeland Dietvorst learnings vanuit de neuropsychologie. Onbewuste beïnvloeding heeft namelijk een groot effect op het succes van je online video(-commercial). Er gebeurt namelijk veel in het brein als iemand een video bekijkt en verwerkt. En hoe creëer je, met die wetenschap,  video’s mee die meer impact hebben? Wij delen de belangrijkste bevindingen!

Meer dan 90% van de beslissingen die wij maken worden genomen met ons onderbewuste. Als metafoor kennen we natuurlijk allemaal het plaatje met de welbekende ijsberg; slechts het topje is boven water, de rest eronder.

Vanuit oudsher moeten we ook wel zoveel beslissingen maken met ons onbewuste. Eigenlijk zijn we natuurlijk allemaal nog primaten; we beschikken allemaal nog over een reptielenbrein, want in een fractie van een seconden signalen afgeeft: ‘seks!’, ‘gevaar!’, ‘vechten!’ of ‘vluchten!’. Zo werkt het natuurlijk ook vaak bij consumentenbeslissingen; veel van deze beslissingen zijn niet per se rationeel en volledig afgewogen. De eerste indruk die wij als mensen vormen is vaak leidend en moeilijk te veranderen. Dietvorst geeft in zijn presentatie een voorbeeld hiervan: stemgedrag. Juist iets wat rationeel is, en op veel aspecten wordt afgewogen, wordt volgens Dietvorst grotendeels gebaseerd op het onbewuste. Blijkbaar kiezen wij onbewust een mannelijke leider op basis van de grootte van de mond. Hoe groter de mond van een mannelijke politicus, des te groter is de kans dat wij op hem stemmen tijdens verkiezingen. Verschillende neuro studies laten bijvoorbeeld zien hoe fysiek uiterlijk onbewust ons stemgedrag beïnvloedt.

Het genotcentrum (Nucleus accumbens) van het brein bepaalt voor een groot deel of wij wel of niet een aankoop doen. Kortom, wat ‘moet’ je nu wel en niet doen om een impactvolle online video commercial te maken die de (onbewuste) consument aanspreekt?

Wat moet je niet doen?

  • Videoclip look & feel: teveel flitsende beelden en onsamenhangend verhaal, hierdoor wordt het moeilijk te volgen.
  • De attentie van de kijker opsplitsen: hierdoor krijgt de commercial onrustige kijklijnen, is er minder focus en kan daardoor verwarring ontstaan.
  • Koop barrières opwerpen: de negatieve kenmerken van het product op een positieve manier willen benoemen.
  • Merkattributen van concurrenten activeren in het brein.
  • Moeilijke en verwarrende bewoordingen gebruiken en teveel woorden en informatie in beeld.
  • Entertainment bieden zonder connectie met je merk of de boodschap die je wilt overbrengen.
  • Deuren die dicht gaan, auto’s die wegrijden, zonsondergangen, gordijnen dichtdoen, uitzoomen: hierdoor denkt de consument dat de video is afgelopen, waardoor de aandacht verslapt.

En wat moet je dan juist wel doen?

  • Korte verhalen vertellen.
  • Wanneer je het logo weghaalt, past de video dan nog bij het merk? Noodzakelijk voor een goede fit met het merk en voor een goede merkkoppeling.
  • Gebruik close-ups en zoom in.
  • Loods de consument door je video: zorg voor 1 focuspunt gedurende de video, wat de engagement versterkt.
  • Verweef je boodschap met het entertainment.
  • Sla een bruggetje naar de propositie/ call to action.
  • Wees onderscheidend, consistent en herkenbaar.

Weten hoe wij jou kunnen helpen bij de inzet van online video? Neem contact op met ZIGT!

Britt van Dijk, Samantha Hubers & Merel Tukker, ZIGT Mediabureau

The post Online Video: brein versus conversie appeared first on ZIGT.

Terugroepactie Teisseire Fruit Shoot Framboos-Aardbei

Door Redactie

Fabrikant Britvic roept verpakkingen van de Teisseire Fruit Shoot Framboos-Aardbei terug. Er kan een stuk plastic afbreken dat in de mond kan komen. De waarschuwing geldt voor de Teisseire Fruit Shoot Framboos-Aardbei 200ml met THT maart 2020 en batchcode H75L9170. Het witte element van de groene dranktuit kan losraken. De betreffende flesjes zijn onderdeel van een 4-pack. Ze zijn na 20 juni […]

Het bericht Terugroepactie Teisseire Fruit Shoot Framboos-Aardbei is origineel van Productwaarschuwing.nl.

Beveiliging van aantal websites onder toezicht

Door Joran Spauwen

Een aantal online dienstverleners zijn tegenwoordig wettelijk verplicht om hun cyber security op orde te hebben. Sinds kort moeten online marktplaatsen, zoekmachines en clouddiensten namelijk passende maatregelen nemen “om de risico’s voor de beveiliging van hun netwerk- en informatiesystemen te beheersen”. Natuurlijk zit niemand te wachten op een hack of een lek, dus het regelen van je beveiliging is eigenlijk altijd een goed idee. Belangrijk is echter dat de deze nieuwe wetgeving (de Wbni) ook verplicht om cyber security incidenten actief te melden bij bepaalde instanties.

Valt jouw site onder de nieuwe wet?

Online marktplaatsen en zoekmachines zullen zichzelf waarschijnlijk snel herkennen in de nieuwe wet. Voor clouddiensten is dat wat vager. Volgens de overheid gaat het om infrastructure en platform as-a-service (Iaas en Paas), maar ook om SaaS-diensten, zoals “een financieel pakket, online office, etc.”. Dat is natuurlijk vrij breed.

Niet iedereen krijgt overigens te maken met de nieuwe meld- en beveiligingsplicht. De wet geldt grof gezegd niet voor kleine bedrijven (minder dan 50 werknemers en balanstotaal < €10mio).

Ook hoeven niet alle incidenten gemeld te worden. Alleen voor incidenten met ‘aanzienlijke gevolgen’ geldt een meldplicht. De overheid heeft hiervoor een handig schemaatje gemaakt.

Datalekken moesten toch al gemeld worden?

Dit soort regels zijn niet helemaal nieuw. Voor het verwerken van persoonsgegevens gelden vergelijkbare verplichtingen. Qua scope is de Wbni iets breder; deze geldt bijvoorbeeld ook voor partijen/systemen die geen persoonsgegevens verwerken. Belangrijk is vooral dat cyber-incidenten met persoonsgegevens (datalekken) nu niet meer alleen bij de Autoriteit Persoonsgegevens gemeld moeten worden, maar ook bij het CSIRT-DSP.

Kortom: ben je als bedrijf online actief – check even vooraf welke stappen je precies moet nemen voor als er onverhoopt toch iets fout gaat.

Met dank aan Joost Lichtendahl

❌